• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن اجتماعي > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
اجتماعي (بازدید: 499)
پنج شنبه 7/10/1391 - 18:45 -0 تشکر 581659
حماسه نهم دی در کلام رهبری

روزهاى سال، به طور طبیعى و به خودى خود همه مثل همند؛ این انسانها هستند، این اراده‌‌‌‌‌ها و مجاهدتهاست كه یك روزى را از میان روزهاى دیگر برمیكشد و آن را مشخص میكند، متمایز میكند، متفاوت میكند و مثل یك پرچمى نگه میدارد تا راهنماى دیگران باشد. روز عاشورا - دهم محرم - فى نفسه با روزهاى دیگر فرقى ندارد؛ این حسین بن على (علیه السّلام) است كه به این روز جان میدهد، معنا میدهد، او را تا عرش بالا میبرد؛ این مجاهدتهاى یاران حسین بن على (علیه السّلام) است كه به این روز، این خطورت و اهمیت را میبخشد. روز نوزدهم دى هم همین جور است، روز نهم دىِ امسال هم از همین قبیل است. نهم دى با دهم دى فرقى ندارد؛ این مردمند كه ناگهان با یك حركت - كه آن حركت برخاسته از همان عواملى است كه نوزدهم دىِ قم را تشكیل داد؛ یعنى برخاسته ى از بصیرت است، از دشمن‌‌‌‌‌شناسى است، از وقت‌‌‌‌‌شناسى است، از حضور در عرصه‌ى مجاهدانه است - روز نهم دى را هم متمایز میكنند.
مطمئن باشید كه روز نهم دىِ امسال هم در تاریخ ماند؛ این هم یك روز متمایزى شد. شاید به یك معنا بشود گفت كه در شرائط كنونى - كه شرائط غبارآلودگىِ فضاست - این حركت مردم اهمیت مضاعفى داشت؛ كار بزرگى بود. هرچه انسان در اطراف این قضایا فكر میكند، دست خداى متعال را، دست قدرت را، روح ولایت را، روح حسین بن على (علیه السّلام) را مى‌‌‌بیند. این كارها كارهائى نیست كه با اراده‌‌‌‌ى امثال ما انجام بگیرد؛ این كار خداست، این دست قدرت الهى است؛ همان طور كه امام در یك موقعیت حساسى - كه من بارها این را نقل كرده‌‌‌‌ام - به بنده فرمودند: «من در تمام این مدت، دست قدرت الهى را در پشت این قضایا دیدم». درست دید آن مرد نافذِ بابصیرت، آن مرد خدا.
                                                         بیانات در دیدار مردم قم در سالگرد قیام نوزدهم دى ماه 19/10/1388

پنج شنبه 7/10/1391 - 19:8 - 0 تشکر 581671

روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم الله و ماندگار گردید. در این روز ماندگار و تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه ای دیگر آفرید و دشمنان خدا و دینش را مأیوس و ناامید ساخت و قلب امام زمان (عج) و نائب بر حقش حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(دامت بركاته) را شاد ساخت. بررسی چرایی پیدایی این حماسه در سال گذشته موضوع این نوشتار است كه به اختصار به آن پرداخته می شود. ماهیت حماسه نهم دی ماه 88 حماسه نهم دی 88 را از زوایای گوناگون می توان واكاوی نمود و در باب آن سخن گفت. در ماهیت شناسی این روز می توان گفت نهم دی، روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان است. روز خروش ملت ایران و آشكار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت ها و حرمت شكنی های عده ای غافل و یا مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روز عاشورای حسینی است. روز نهم دی در واقع روز نه گفتن ملت ایران به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان های والای حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است. مردم در این روز، تیر خلاص را به سران فتنه شلیك و پشت پیكر نامبارك فتنه را به خاك مالیدند. در روز نهم دی ماه 1388، مشروعیت سیاسی نظام اسلامی ایران بار دیگر با حضور خودجوش ده ها میلیونی مردم در تهران و تمامی شهرهای دیگر كشور به جهانیان اعلام گردید. روز نهم دی، روزی است كه مردم ایران نشان دادند دشمنان خود و انقلاب خود را به خوبی می شناسند و هرگز فریب حیله ها و نیرنگ های آنان را نمی خورند. روز نهم دی روزی است كه مردم ایران نشان دادند كه با بصیرتند و در میان گرد و غباری كه فتنه گران به پا كرده اند هرگز، نه راه را گم می كنند و نه دست از راهبر واقعی كه همانا ولایت فقیه است، بر می دارند و در نهایت روز نهم دی روزی است كه مردم مسلمان و انقلابی ایران نشان دادند كه این جمله حضرت امام (ره) را كه فرمودند: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملكت تان آسیب نرسد» به خوبی در عمل به آن معتقد و پایبند هستند. نهم دی واكنش مردم به حرمت شكنی در عاشورا حركت خودجوش و حماسی مردم در نهم دی سال گذشته، واكنش مردم مسلمان و انقلابی ایران به حرمت شكنی ها در روز عاشورا بود. روز عاشورای سال گذشته گروهی كه خود را وابسته به فرقه سبز می دانستند به خیابان ها آمده و در چارچوب سناریوهایی از قبل طراحی شده با دادن شعارهایی علیه نظام اسلامی و ارزش های آن، در حالی كه هلهله می كردند و كف می زدند، به عزاداران حمله ور شده و برخی از خیمه های عزای حسینی را به آتش كشیدند. این جماعت كه هیچ شباهتی به عزاداران حسینی نداشتند، در پیامی كه از سوی موسوی صادر گردید با عنوان «ملت خداجوی» معرفی شدند. پیام موسوی و اظهارنظر برخی دیگر از سران فتنه در قبال حوادث روز عاشورا، نشان داد كه جریان فتنه با دین و اعتقادات مردم مشكل دارد و به همین دلیل در برابر نظام اسلامی و ولایت فقیه ایستاده و انتخابات، بهانه ای بیش نیست. این رفتار فتنه گران، واكنش پرخروش و حماسی مردم در نهم دی را به دنبال داشت كه در آن مردم به صورت متحد و یكپارچه در برابر فتنه گران به صحنه آمده و آنان را منزوی ساخته و به حاشیه راندند. چرا حرمت شكنی در روز عاشورا برخلاف ادعای موسوی و دیگر سران فتنه و احزاب و گروه هایی كه فتنه گران را همراهی كردند، افراد حرمت شكن در روز عاشورا، هیچ نسبتی با ملت خداجوی و عزاداران امام حسین(ع) نداشتند. حرمت شكنان، مجموعه ای ناهمگون با باورها و اعتقادات متفاوت و بعضاً متضادی بودند كه با هدف مقابله با نظام اسلامی به صحنه آمده بودند. منافقین، بهایی ها، سلطنت طلبان، گروه های چپ گرای ماركسیستی، شیطان پرستان، لیبرال ها و ملی گرایان غرب گرا و عده ای هم از انقلابیون فرسوده و پشیمان از مبارزه با شاه و آمریكا این جماعت را تشكیل داده بودند. بنابراین اساساً بسیاری از آنان با عاشورا و فرهنگ آن و با شور و حال عزاداران امام حسین(ع) بیگانه بودند و همین بیگانگی باعث شد كه اقداماتی را انجام دهند كه مردم مومن و انقلابی چهره واقعی آنها را آن گونه كه هست، بشناسند.

پنج شنبه 7/10/1391 - 19:8 - 0 تشکر 581672

شعارهای حرمت شكنان در روز عاشورا در ادامه شعارهای پیشین آنان در روزهای قدس، 13 آبان و 16 آذر بود. لكن این ویژگی عاشورای حسینی است كه به خوبی صف حق طلبان را از صف مدعیان دروغین حق جدا می سازد. جریان فتنه و مناسبت ها در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، جریانی كه اكنون با عنوان جریان فتنه شناخته می شود و پیش از این با عنوان دوم خرداد و جبهه اصلاحات از آن یاد می گردید، این جریان كه مطمئن بود در انتخابات پیروز نخواهد شد، سناریوی احتمال تقلب در انتخابات را طراحی كرد. كسانی كه در اتاق های فكر این جریان، این سناریو را با الگوگیری از انقلاب های مخملی كشورهای شوروی سابق طراحی كرده بودند، هیچ تردیدی نداشتند كه با ادعای تقلب در انتخابات و كشاندن هواداران سازمان یافته به خیابان ها، نظام را وادار به عقب نشینی كرده و ابطال انتخابات را به رهبری و شورای نگهبان تحمیل خواهند كرد. تصور آنان این بود كه با باطل شدن انتخابات، مدیریت امور را با پشتوانه حضور هواداران حاضر در صحنه در دست خواهند گرفت و به اهداف و مقاصد سیاسی خود دست خواهند یافت. هوشیاری رهبری و مردم در برابر این جریان فتنه گر، آنان را در رسیدن به اهداف ناكام ساخت. سران فتنه و حامیان خارجی آنان كه برای اولین بار با شكست سنگین مدل انقلاب های رنگی در ایران مواجه شدند برای به چالش كشاندن نظام و بحران سازی برای دولت، ضمن كودتایی معرفی كردن دولت و نامشروع دانستن آن، راهبرد استفاده از مناسبت ها را برای عرض اندام در صحنه و آوردن هواداران به خیابان ها انتخاب كردند. آنان تصور می كردند می توان با انبوه هواداران معترض، نظام را به چالش كشید. مناسبت هایی كه روشنگری كرد جریان فتنه این تصور را داشت كه مناسبت ها بهترین فرصت برای به چالش كشاندن نظام اسلامی خواهد بود. موسوی كه ادعای تقلب در انتخابات را داشت، اما هیچگاه مسیر قانونی را برای پیگیری شكایت خود برنگزید و به كف خیابان آمد و مردم را نیز به خیابان ها فراخواند. او تصور می كرد مردم با او هستند و با آمدن مردم به صحنه، همه چیز بر وفق مراد او پیش خواهد رفت. اما در صحنه عمل، اتفاقات دیگری رخ داد و دست موسوی كاملاً رو شد. در اولین مناسبت كه روز قدس بود، هواداران موسوی با نماد رنگ سبز، نه تنها حرمت ماه رمضان را شكسته و در ملأ عام روزه خواری آشكار نمودند، بلكه با شعارهایی چون «نه غزه، نه لبنان» و «نه شرقی، نه غربی، جمهوری ایرانی» نشان دادند كه هیچ سنخیت و تناسبی با ملت انقلابی و در خط امام(ره) ندارند. در مناسبت دوم كه سیزده آبان و سالروز ملی مبارزه با استكبار بود، این جماعت به جای گفتن مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسرائیل، شعار مرگ بر چین و مرگ بر روسیه سر داده و وابستگی خود به غرب و سفارتخانه های غربی را آشكار ساختند. در سومین مناسبت كه 16 آذر بود، خشم و كینه خود نسبت به حضرت امام(ره) را نتوانستند در دل های شان پنهان سازند و با به آتش كشیدن تصاویر حضرت امام، علناً نشان دادند كه آنان هدفی جز حذف تفكر امام (ره) از صحنه سیاست ایران ندارند و در چهارمین مناسبت یعنی در روز عاشورا، این چهره های واقعی آشكار شد كه آنان با دین و اسلام مشكل دارند. در روز عاشورای سال گذشته به طور كلی پرده از چهره منافقین جدید و مدعی خط امامی كنار رفت و مردم به خوبی دریافتند كه چگونه افرادی كه در گذشته در صف انقلاب و همراه امام(ره) بوده اند، امروز در صف دشمنان و در مقابل امام(ره) و ولایت فقیه ایستاده اند. بنابراین در روز نهم دی، ملت ایران با خلق حماسه بزرگ اعلام كردند كه آنان در صف ولایت و انقلاب و نظام هستند و نه تنها برای سران فتنه با هر سابقه ای هیچ احترامی قائل نیستند، بلكه به دلیل جرایمی كه مرتكب شده اند، خواستار اشد مجازات برای آنان می باشند. چرا این چنین شد؟ اما چرا برخی از افراد با سابقه انقلابی در این مسیر افتاده و این گونه در برابر امام، نظام و ولایت قرار گرفتند؟ برای پاسخ باید گفت، بر حسب تجربه تاریخی، حرام خواری، هواهای نفسانی، قدرت طلبی و جاه طلبی از عوامل اصلی انحراف خواص جبهه اهل حق می باشد. خواصی كه به همین دلایل، با حضرت امیر(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) جنگیدند. همین دلایل سبب گردید كه در انقلاب ما نیز خواصی كه با امام(ره) بودند و سال ها در مسئولیت های گوناگون حضور داشتند، امروز به خاطر دنیا و لجاجت های شان در برابر نظام اسلامی و رهبری آن بایستند و دنیا و آخرت شان را تباه سازند. اما آنچه باعث خرسندی و امیدواری است، بصیرت توده هاست كه نگذاشت این انحراف خواص دنیاگرا، انقلاب اسلامی را از مسیر اصلی خارج سازد و نظام اسلامی را دچار انحراف نماید.

پنج شنبه 7/10/1391 - 19:19 - 0 تشکر 581673


مقام معظم رهبری:نهم دی تجلی بارزی از هویت و ماهیت انقلاب یعنی روح دیانت حاکم بر دل های مردم بود

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.