• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعلیم و تربیت (بازدید: 1275)
شنبه 27/8/1391 - 16:16 -0 تشکر 574569
برانگیختن انگیزش چگونه؟؟!؟!؟

به نام خدا و سلام

انگیزه موتور محرک هر کس است برای رسیدن به هدف.

دانش آموزان هم در حرکت خود به سمت کسب دانش ها و مهارتها و نگرش های مفید آموزشی نیاز به موتور محرکی دارند تا آن ها را به جلو حرکت دهد و حرکت روبه جلو آنها را تسریع کند.

در اینجا به راه های برانگیختن انگیزه دانش آموزان می پردازیم
(منبع :زیبا وب)

«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم» 

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها 

جمعه 29/10/1391 - 10:46 - 0 تشکر 584638

به نام خدا و سلام


8- استفاده از نمایش و بازی در آموزش مطالب درسی‌

بازیها و نمایش‌ها شاگردان را برمی‌ انگیزند. تعادل را افزایش می‌دهند، تصاویر روشنی از واقعیات زندگی در برابر شاگردان قرار می‌دهند و سبب می‌شوند كه شاگردان، خود در یادگیری مستقیماً شركت جویند بسیاری از درس كلاسی را می‌توان به صورت نمایش درآورد مثلاً برای آن كه شاگردان بیاموزند كه یك سازمان چگونه اداره می‌شود، می‌توان آنها را به پستهای مختلف اداری منصوب كرد و از آنان خواست تا به مدت یك ساعت، سازمان تشكیل شده را اداره كند.

«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم» 

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها 

شنبه 30/10/1391 - 0:7 - 0 تشکر 584730

teachman گفته است :
[quote=teachman;521731;581419]به نام خدا و سلام


حال بهتر است درباره اینكه چه عواملی سبب افزایش انگیزش در كلاس درس می‌شوند و چگونه می‌توان از این عوامل در كلاس استفاده كرد سخن بگوییم. كاربرد این عوامل معمولاً نیازی به دگرگون كردن برنامه كلاس ندارد و اغلب خود معلم در كلاس درس، از عهده آن برمی‌آید. مهمترین این عوامل عبارتند از:



1- استفاده از تشویق لفظی‌

در بسیاری از موارد، حتی تشویق نقدی، به اندازه تشویق لفظی معلم در برانگیختن شاگرد مؤثر نیست. به كاربردن كلمات ساده‌ای نظیر <خیلی خوب>، <عالی>، <آفرین> كه به دنبال پاسخ درست با رفتار مطلوب شاگرد می‌آیند وسیله بسیار مؤثری در افزایش انگیزش شاگردان است.

تشویق لفظی در حقیقت ساده‌ترین و طبیعی‌ترین وسیله بالابردن سطح انگیزش شاگردان است.





سلام
یه حـــس غروری بهشون دست میدهههه
خیلی خوششون میاد
تازه اگر یه موقعی نگید... خودشون میپرسن خوب بود؟ ینی بگو خوب بود دیگه :))

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
يکشنبه 1/11/1391 - 15:33 - 0 تشکر 584913

به نام خدا و سلام

تشکر از حضور و همراهی تون

9- ترتیب‌دادن شرایط محیط آموزش به نحوی كه برای شاگرد خوشایند باشد.

شركت شاگردان در یادگیری مطالب درسی باید تقویت شود. عوامل یا حوادثی كه این شركت كردن را ناخوشایند می‌سازند باید به حداقل كاهش یابند.



به نظر شما شرایط نامناسب محیط یادگیری چیست؟

«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم» 

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها 

يکشنبه 8/11/1391 - 15:24 - 0 تشکر 585950

به نام خدا و سلام


برخی از عوامل ناخوشایند عبارتند از:

ناراحتی جسمی ناشی از نشستن در كلاس به مدت طولانی یا دشواری دیدن تخته سیاه.

ناكامی ناشی از ناتوانی در دریافت تقویت از معلم در برابر انجام دادن رفتار مطلوب سنجیدن معلومات شاگردان در مورد مطالبی كه قبلاً به آنان آموخته نشده است.

سعی در تدریس مطالبی كه بالاتر از سطح درك و استعداد شاگردان باشد.

نبودن بازخوردهای به موقع در كلاس.

شركت كردن شاگرد در كلاسی كه شاگردان آن از نظر استعداد، در سطح پایین‌تری قرار دارند.

«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم» 

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها 

سه شنبه 10/11/1391 - 17:33 - 0 تشکر 586335

به نام خدا و سلام

10- درك روابط قدرت بین معلم و شاگرد و استفاده صحیح از قدرت موجود معلم برای جهت دادن به انگیزش شاگردان‌

قدرت اجتماعی می‌تواند به شكلهای قدرت پاداش دادن، قدرت اجرائی، قدرت قانونی، قدرت سرمشق بودن و قدرت تخصص و كارائی خودنمایی كند.

منظور از قدرت پاداش، داشتن قدرت كنترل در پاداش دادن به دیگران است این قدرت را می‌توان در روابط بین رئیس و مرئوس، شاگرد و معلم، پدر و مادر و فرزندان مشاهده كرد، در تمام این موارد، یك شخص می‌تواند اشخاص دیگر را با اضافه حقوق، نمره و با صحبت پاداش دهد.

«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم» 

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها 

پنج شنبه 12/11/1391 - 12:6 - 0 تشکر 586647

به نام خدا و سلام

قدرت اجرائی در حقیقت همان قدرت تنبیه است و قدرت قانونی مبتنی بر قوانین، مقررات و رسوم اجتماعی است كه براساس آنها به فردی امكان می‌دهد تا بر رفتار اشخاص دیگر نظارت كند.

تجزیه و تحلیل این قدرتها نشان می‌دهد كه فرد می‌‌تواند با استفاده از قدرت سرمشق رفتار شاگردان را تحت تأثیر قرار دهد.

شناخت روابط قدرت در كلاس به معلم امكان می‌دهد تا با استفاده صحیح و به موقع از قدرتهای خود، انگیزش شاگردان را در جهت مطلوب موردنظر هدایت كند. مثلاً اطلاع دقیق و عمیق معلم از موضوع درسی نقش مهمی در بالابودن انگیزش شاگردان در كلاس دارد زیرا كمبود معلومات معلم سبب می‌شود كه شاگردان باهوش چنین كمبودی را به سرعت دریابند و دیگر توجه لازم به درس نكنند.

هم‌چنین استفاده از تشویق‌های به جا و مناسب اعم از لفظی یا غیرلفظی، وسیله‌ی مناسبی برای بالابردن انگیزش درسی شاگردان است.

«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم» 

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها 

شنبه 14/11/1391 - 15:57 - 0 تشکر 587028

به نام خدا و سلام

به پایان امد این دفتر  .....................

کسی سوالی حرفی پیشنهادی انتقادی دارد بسم الله

«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم» 

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.