به نام خدا و سلام
مرحله سوم مرحله مجرد و ذهنی کردن مفهوم
انتظار می رود دانش آموزان با توجه به کار با ابزار و تصویر همراه با توضیحات معلم بدون بازگشت به مراحل قبل مطالب آموزش دیده را بازگو کند .
در این مرحله قوانین و مقرراتی را که در فعالیتهای دست ورز و تصویری بکار گرفته شده را به عنوان یک اصل و فرمول کار به دانش آموز می گوید .
مثلا" وقتی با ابزار چند بار مشاهده کرد که چهار بشقاب که هر کدام یک سیب دارند را بصورت ضرب عدد در یک می نویسیم و پاسخ خود عدد می شود در تصاویر هم همین موضوع کار شد دانش اموز ضرب های عدد در یک را بصورت ذهنی پاسخ می گوید و به اصل مفهوم می رسد.
البته ممکن است در کلاس دانش آموزانی به این مرحله نرسند که با تمرین و تکرار فعالیت دست ورز و تصویری به مفهوم می رسند.