• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن خودرو > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
خودرو (بازدید: 2651)
جمعه 17/6/1391 - 22:26 -0 تشکر 549331
صنعت خودرو سازی

در این قسمت در باره خودرو سازی در کشورهای مختلف اطلاعاتی خواهیم داشت

جمعه 17/6/1391 - 23:40 - 0 تشکر 549474


در زیر لیستی از خودروهای این شرکت از آغاز تا کنون آورده شده است:

104, 106, 107
201, 202, 203, 204, 205, 206, 207
301, 302, 304, 305, 306, 307, 309
401, 402, 403, 404, 405, 406, 407
504, 505
601, 604, 605, 607
806, 807
905, 907
1007
4002

برخی از مدلهای این شرکت که با کلمه ای خاص نامگذاری شده اند از قرار زیر است:

Boxer
Expert
Partner
Quark




تاریخچه شرکت فراری



فراری، اتومبیلی که حتی شنیدن نامش هم ضربان قلب بسیاری از دوستداران اتومبیل را بالا میبرد! (مجله ی ماشین شماره ی 196). فراری کمپانی کوچکی ( در مقایسه با غولهایی همچون تویوتا و جنرال موتورز) در مارانلوی ایتالیا است که تنها به ساخت ابر اتوموبیل های گران قیمت مشغول است. علت اصلی معروفیت فراری موفقیت های این کمپانی در انواع مسابقات اتومبیلرانی است. این کمپانی در این زمینه تقریبا برای رقبایش غیر قابل دسترس است، حتی مرسدس! دلیل دیگر آن نحوه ی پایه گذاری و اداره ی آن است که همواره با عشق وافری به اتومبیل و سرعت انجام شده. رییس فعلی این کمپانی "لوکا دی مونتزه مللو" است . موسس این کمپانی انزو فراری است . و در حال حاضر 90 درصد سهام این کمپانی متعلق به شرکت فیات و خانواده ی مشهور آنیلی (آگنلی) است و 10 درصد دیگر به پیرو فراری فرزند انزو فراری تعلق دارد. البته انزو فراری پسر دیگری هم به نام " دینو " داشته که در سنین جوانی در اثر بیماری درگذشت. این کمپانی با نام رسمی فراری کار خود را از سال 1947 و با مدل s125 شروع کرد . و در همان سال اول توانست قهرمانی در مسابقات میله میگلا را بدست آورد. واز این هنگام افسانه ی فراری آغاز شد. افسانه ای تشکیل شده از فلز ، روغن ، بنزین و رانندگان بی باک و مهندسین خلاق. البته انزو فراری قبل از 1947 نیز به کار ساخت و تجهیز اتومبیلهای مسابقه ای می پرداخت. یکی از این شرکتها که انزو فراری آنرا تاسیس کرده بود scuderia Ferrari دام داشت که نام بخش مسابقه ای و آخرین محصول این شرکت در سال 2007 نیز از این کمپانی گرفته شده است. در حال حاضر این کمپانی شامل دو کارخانه ی اصلی در مودنا و مارانللو است. و از کمپانیهایی که با فراری در زمینه ی ساخت اتومبیلهایش همکاری میکنند میتوان از دلفی ( ساخت کمک فنرهای مغناطیسی) برمبو ( سازنده سیستمهای ترمز) بوز ( سازنده ی سیستمهای صوتی اتومبیل) اسکاگلیتی ( سازنده ی سازه های پیشرفته ی آلمینیومی) پینین فارینا (طراح اتومبیل و ...) نام برد. تیراژ ساخت این کمپانی برای اولین بار در سال 2006 از مرز 5000 دستگاه در سال گذشت. موفق ترین فراری تا کنون مدل 360 مودنا بوده که البته به نظر میرسد با ادامه ی تولید مدل 430 این عنوان از 360 مودنا گرفته شود. سریعترین و قویترین مدل خیابانی این کمپانی فراری انزو بوده است که قدرت آن 660 اسب بخار و حداکثر سرعت رسمی 350 کیلومتر بر ساعت است. آخرین محصول این شرکت 430 اسکودریا( شودریا) است که به زودی در نمایشگاه فرانکفورت با حضور راننده ی افسانه ای مایکل شوماخر به نمتیش گذاشته میشود. و مدلهایی که در حال حاضر در خط تولید این شرکت قرار دارند شامل 430 اسپایدر و برلینتا، 599 فیورانو و 612 اسکاگلیتی میشوند. که مدل 430 اسپایدر و برلینتا 8 سیلندر و دو مدل دیگر 12 سیلندر هستند. همچنین از مدلهای جاودانه و معروف این شرکت میتوان از 365 دیتونا ، gto250 ، تستاروسا ، 355F ، مارانللو و 40F نام برد که البته به نظر خود من مدل مارانللو نوع 575 زیباترین اتومبیل تاریخ این کمپانی است.




تاریخچه شرکت پورشه





نشان پورشه نشان محلی شهر اشتوتگارت است.اسب علامت مزرعه اشتات, شاخها و خطوط مشکی و سرخ بخشی از نشان سلطنتی پادشاهی وورتمبرگ است.
در سال 1930 Ferdinand Porsche پس از کسب تجربه لازم در کارخانه Austro Daimler و نیز کمپانی Ster بزرگترین کارخانه ماشین سازی اتریش شرکت طراحی خود را افتتاح کرد.

شما اجازه دیدن این عکس را ندارید .
لطفا ابتدا در انجمن ثبت نام و یا به انجمن وارد شوید .

اولین طرح او پروژه 12 , ماشینس بود با موتور 5 سیلندر که با آب خنک می شد و به سفارش Zundapp طراحی شده بود.این طرح به علت قیمت بالایی که داشت موفقیت چندانی کسب نکرد. پروژه مشابهی برای N.S.U در ژانویه سال 1934 طراحی شد که ماشینی 4 سیلندر و مجهز به سیستم خنک شونده با هوا بود.هنگامیکه فروش N.S.U گسترش یافت این طرح نیز متوقف شد.
در همان سال Porsche از طرف هیتلر ماموریت یافت تا ماشینی جهت مصرف عموم بسازد, که چگونگی ساخت این اتومبیل را در تاریخچه VolksWagen خواهم نوشت.در دهه 1930 Porsche جهت آشنایی با تکنولوژی اتومبیل سازی به کشورهای امریکا و انگلستان سفر کرد و در سال 1937 با Henry Ford ملاقات نمود و در مورد ایده اتومبیل مردمی با او صحبت کرد.
Porsche فعالیت خود را به پروژه های VolksWagen محدود نکرد و آن را گسترش داد که این امر منجر به ساخت ماشین 16 سوپاپه ای بنام Auto Union P Wagen شد که در مسابقات Grand Prix چندین کورد بجای گذاشت.
او در زمینه تولید تجهیزات جنگی نیز فعالیت داشت که حاصل این تلاش طراحی تانک Tiger بود.به سبب خدمات Porsche به آلمان در اوج جنگ هیتلر به او لقب پروفسور داد.
Porsche سالهای جنگ را در اشتوتگارد گذراند و در سال 1945 بوسیله امریکائیان دستگیر و به فرانسه تبعید شد.او دو سال زندانی بود. اما ایتالیایی ها یک میلیون فرانک برای بازگشت Porsche به تیم طراحی کارخانه Cisitalia پرداختند که این اقدام منجر به آزادی او در آگوست سال 1947 شد.
Porsche در اواخر سال 1947 تصمیم به ساخت ماشینهای اسپورت گرفت.اولین اتومبیل Project356 نام گرفت که ماشینی سبک , رو باز , دو نفره مجهز به موتور 1131cc بهبود یافته Volkswagen بود.پس از آن اولین شاسی در مارس سال 1947 تکمیل شد و در ناه می بدنه روباز آن نیز تولید گشت. یک سوییسی اولین نمونه را در ماه سپتامبر خریداری کرد و در ماه آگوست خط تولید اتومبیل های اسپورت راه اندازی شد. این مدل برای اولین بار در سال 1949 در نمایشگاه Geneva با موتور 1086cc به نمایش گذاشته شد.البته در ابتدا قرار بر این بود که این اتومبیل با موتوری 1131cc به بازار عرضه شود.اولین سری پنجاه تایی این ااومبیلها در کارخانه Gmund ساخته شدند.اما Porsche دریافت که به فضای بیشتری نیاز دارد و سر انجام در سال 1949به اشتوتگارد برگشت.تا آن سال کمپانی دارای 150 کارمند بود و نیز تا سال 1950 تقریبا 300 اتومبیل تولید کرده بود.
در مارس 1951 پانصدمین Porsche تولید شد و سه ماه بعد از این جریان مدلهای این کمپانی به صورت جدی در دنیای رقابت کارخانجات اتومبیل سازی مطرح شدند.Ferdinadn poesche در ژانویه 1952 در گذشت و پسرش جانشین او شد.مدل 356 ابتدا در سال 1951 با موتور 1500cc و سپس در سال 1955 با موتور 1600cc به بازار عرضه شد.
ده هزارمین Porsche در مارس 1956 ساخته شد که تا آن زمان بسیاری از اتومبیلها به امریکا صادر شده بودند و در اواخر دهه 1950 کارخانه سالانه 8000 دستگاه اتومبیل تولید می کرد. تولید مدل 356 تا سال 1964 ادامه یافت تا اینکه در این سال مدل معروف 911 جایگزین آن گردید.
مدل 911 در سپتامبر 1964 با موتور 911Turbo را تولید نمود.حجم موتور 911 در سال 1977 به 3300cc افزایش پیدا کرد و این مدل هم اکنون از پر شتابترین اتومبیلهای جهان است.
علارغم محبوبیت زیاد مدلهای مختلف 911 , سال 1975 سال بدی برای این کمپانی بود و فروش به کمتر از 10000 دستگاه اتومبیل در سال کاهش یافت.اما مدل نسبتا ارزان 924 که در سال 1977 -پس از مدل 928-عرضه شد , پورشه را از خطر ورشکستگی نجات داد. این مدل تحول بزرگی در صنعت اتومبیل سازی محسوب می شد زیرا ابتکارات جدیدی در آن بکار رفته بود که از آن جمله می توان به عقب بودن موتور سیستم خنک کننده آبی و دیفرانسیل عقب اشاره کرد.
مدل توربو شارژر دار 924 در سال 1979 ساخته شد و سپس اتومبیل Carrera Turbo نیز به بازار عرضه شد.
Porsche از اختلافات زیاد بین مدلهای 924 و 928 آگاه بود لذا در سال 1928 مدل 944 با موتور 2479cc را به بازار عرضه کرد. این اتومبیل مدلی بین 924 و 928 بود.
مدل (Cabriolet) درشکه ای 911 نیز در همان زمان عرضه شد.سر انجام مدل نهایی 911 در سال 1985 مجهز به توربوشارژر دوقلو و بدنه ای سبک از جنس کولار و 4WD به بازار عرضه گردید.این مدل مسابقه ای B 959 نام گرفا و هر 250 دستگاه آن قبل از ساخت به فروش رفت.
Porsche به بهبود مدلهای اولیه خود ادامه داد و S 928 با موتور 4 سوپاپه در سال 1985 و 924 -که به خاطر بازدهی کمش اغلب مورد انتقاد بود- با موتور تضعیف شده در سپتامبر سال 1985 در کلاس S عرضه شد.
در سال 1988, Carrera 4 در بیست و پنجمین سالگرد تولد 911 به بازار عرضه گردید.این اتومبیل مدلی با قدرت 250 اسب بخار و دو دیفرانسیله (4WD) بود.
مدل 911 که طراحی موتور آن به سال 1912 بر میگردد همچنان به پیشرفت خود ادامه داد تا اینکه سرانجام به محبوبترین مدل




تاریخچه شرکت لامبورگنی



داستان لامبورگینی از زمانی آغاز شد که آقای فروچو لامبورگینی برای ذکر چند ایراد فنی در مورد اتومبیل فراری خود به آقای فراری مراجعه کرده بود. وی پس از یک بحث و جدل طولانی با فراری ، با یک پاسخ تحقیر آمیز مواجه شد: تو از ماشین های اسپرت و سرعتی چیزی سرت نمی شود !
شاید حرف آقای فراری درست بود چون لامبورگینی یک تراکتورساز بود ولی یک تراکتور ساز مصمم ، با اراده و رویا پرور. آقای لامبورگینی پس از دریافت این پاسخ تحقیرآمیز تصمیم گرفت خود اتومبیل مورد علاقه اش را بسازد.
او به شهر خود برگشت ، چند مکانیک و مهندس حرفه ای را دور خود جمع کرد و در سال 1963 اولین اتومبیل لامبورگینی را به بازار ارائه کرد.
مدل 350GTV نقطه آغازی برای کمپانی لامبورگینی بود.کمپانی که بعدها با ساخت انواع اتومبیل های سرعتی قدرتی بلای جان فراری شد. در آرم کمپانی لامبورگینی یک گاو خشکگین مشاهده می کنید که گارد گرفته و آماده حمله به حریف خود است. آیا می دانید این آرم از کجا آمده است؟
کارخانه لامبورگینی در شهر تورینوی ایتالیا واقع شده. TORO در زبان ایتالیایی به معنای گاو و TORINO به معنای گاو کوچک است. تمامی محصولات ساخت شهر تورینو به آرم یک گاو وحشی منقش هستند (همانند تیم فوتبال یوونتوس تورینو). علاوه بر آن آقای لامبورگینی متولد ماه اردیبهشت بود. علامت ماه اردیبهشت نیز ثور یا گاو ایت. پس برای نمایش دادن قدرت و توان بالای اتومبیل های لامبورگینی ، چه علامتی بهتر از گاو خشمگین؟!
در خصوص نام مدل های مختلف لامبورگینی آیا می دانید چرا اکثر نام های مدل های لامبورگینی ریشه اسپانیایی دارند؟ نام اکثر مدل های لامبورگینی از گاوهای وحشی صاحب نام ورزش گاوبازی (در اسپانیا برگزار می شود) به عاریت گرفته شده. آقای لامبورگینی ترجیح داد تا قدرت و توانایی اتومبیل های ساخت خود را به قدرت گاوهای وحشی معروف تشبیه کند. از جمله این گاوهای معروف می توان به موارد زیر اشاره کرد:
دیابلو (شیطان)
مورسیه الگو (خفاش یا خون آشام)
کانتاچ (صلعقه)
میورا (یک نژاد معروف از گاوهای مخصوص ورزش گاوبازی)
گالاردو (یک نژاد معروف از گاوهای مخصوص ورزش گاوبازی)
جالپا یا خالپا (پرخاشگر یا عصیانگر)
اسپادا (شمشیر)



تاریخچه شرکت فورد







هنری فورد در زوز 30 جولای 1863 در شهر Greenfield میشیگان به دنیا آمد. وی در سن 16 سالگی مزرعه خانوادگی خود را رها کرد و راهی شهر صنعتی و ماشینی دیترویت شد. او در سال 1891 بعنوان سر مهندس شرکت روشنایی ادیسون مشغول به کار شد. وی در سال 1896 اولین انومبیل خود را با نام Quadricycle ساخت. در سال 1899 فورد پس از 8 سال کار در شرکت روشنایی ادیسون، رسما وارد دنیای اتومبیل سازان شد. فورد به عنوان شریک مالی خود همکاری خود را با شرکت تازه تاسیس Company Automobile Detroit آغاز کرد. این شرکت سالیانه تعداد اندکی اتومبیل تولید می کرد. در سال 1901 شرکت هنری فورد تاسیس شد ولی به دلایل نا معلومی با عدم موفقیت مواجه شد. شاید به این دلیل که فورد یک مهندس بود و نه تاجر. در سال 1902 فورد توسط بانکداران که سهامداران اصلی این شرکت بودند از کار برکنار شد و این شرکت تازه تاسیس به کارخانه Car Motor Caillac تغییر نام داد. ولی هنری فورد همانند فرروچه لامبورگینی و انزو فراری آدمی نبود که به این سادگی از رو برود. یک سال بعد یعنی سال 1903، کارخانه اتومبیل سازی فورد تاسیس شد ولی با این سیاست که اتومبیلی حتی الامکان ارزان و با دوام تولید کنند. فورد به دنبال این بود تا اتومبیلی بسازد که قطعات یدکی آن در سرار آمریکا یافت شود. بدین دلیل وی با 11 شخص ثروتمند وارد مذاکره شد و کار خود را با سرماه ای معادل 28 هزار دلار آغاز کرد. اولین اتومبیلی که در این شرکت تولید شد فرد مدل A بود که در سال 1903 کارخانه را ترک کرد. این مدل به روش تولید انبوه ساخته می شد نه بصورت محدود. شبکه فروش قطعات یدکی خدمات تعمیر آن در سرتاسر خاک آمریکا دایر شده بود که در نتیجه رقبای فورد را غافلگیر کرده بود. در سال 1908 مدل T تولید شد. در سال 1910 اولین کارخانه تولید انبوه انومبیل در Park Highland میشیگان رسما آغاز به کار کرد. در سال 1913 اولین خط تولید متحرک در Park Highland راه اندازی شد. در سال 1914 فورد اعلام کرد که با پرداخت 5 دلار به ازای 8 ساعت کار قصد دارد در سود کارخانه را با کارگران خود شریک شود. این یک حرکت زیبا برای ترقیب کارگران به بهتر کارکردن بود. در سال 1921 Ford .B Edsel پسر هنری به سمت ریاست کارخانه فورد منصوب شد. در سال 1921 کمپانی فورد با تولیدی بالغبر 55% کل اتومبیلها، به بزرگترین تولید کننده انومبیل تبدیل شد. در سال 1932 اولین اتومبیل فورد با موتور 8 سیلندر خورجینی تولید شد. در سال 1943، Ford .B Edsel در سن 49 سالگی بطور ناگهانی پدر خود را برای همیشه تنها می گذارد. هنری فورد در سال 1947 در سن 83 سالگی با دنیای اتومبیل – دنیایی که شاید او در پیدایش آن بزرگترین نقش را داشت – خداحافظی کرد.
آرم کارخانه فورد عبارت است از یک زمینه بیضی شکل به رنگ آبی که در آن کلمه FORD با خط نستعلیق نوشته شده است. زمینه آبی نشانگر آسمان است، آسمانی پهناور که وسعت این کارخانه را تداعی می کند.




تاریخچه شرکت بی ام و





اگر چهBMW از یک شهرت بزرگ در صنعت اتومبیل سازی در جهان برخوردار است بخصوص در دو دهه گذشته که با مدلهای خود از محبوبیت خاصی برخوردار شده است ولی داستان BMW بر می گردد به حدود ۹۰ سال پیش. اصل طرح BMW مربوط می شود به سال ۱۹۱۳ وقتی که Kall Friedrich Rapp در کار تولید مشروبات الکلی یا اصطلاح آلمانی (Bavarian) فعالیت داشت و در عین حال دارای دانش مهندسی هواپیما در آلمان بود که باعث شد تا دانش خود را در کارگاهی کوچک در اطراف شهر مونیخ به ثمر برساند و شروع به تولید هواپیما کند.
در سال ۱۹۱۶ به مشکل مالی در مورد توسعه برخورد کرد که این مشکل توسط دو اتریشی به نامهای Max Friz و Frarz Josef popp بر طرف شد (آنها با در اختیار گذاشتن ابراز مناسب کمک بزرگی را انجام دادند) در مارچ سال بعد برای توسعه و گسترش کار خود با کمپانی Bagersiche Flugzeung Werke (BFW) تلفیق شد و نام جدیدی بوجود آمد (Bavarian Motor Works) یا همان (BMW) که تا امروز به همین نام باقی مانده است.
● خلاصه ای از فعالیتهای BMW:
▪ ۱۹۱۷: پذیرفتن نام BMW و شکل گرفتن آرم آبی و سفید که برگرفته از ملخک موتور هواپیما و پوشش حاله ای زرد رنگ که نشانه Bavarian بود شکل گرفت که بعدها آن حاله برداشته شد و BMW به خودروی ملی آلمان تبدیل شد.
▪ ۱۹۱۹: در این سال BMW با تولید ۶ موتور ۶ سیلندر به یک رکورد جهانی دست پیدا کرد.
▪ ۱۹۲۳: اولین موتور سیکلت دو قلوی خود را با نام R۳۲ تولید کرد.
▪ ۱۹۲۸: تولید اتومبیل را با ۷ دستگاه آغاز کرد.
▪ ۱۹۲۹: رکورد مسابقات جهانی سرعت را با موتور سیکلت R۳۷ با سرعت ۱۳۴ مایل شکست.
▪ ۱۹۳۳: اولین خودروی ۳.۳ خود را با یک موتور ۶ سیلندر به حجم ۲/۱ لیتر و طراحی زیبا با یک جلو پنجره میله ای استیل دو تکه ساخت.
▪ ۱۹۳۶: مدل ۳۲۸ را تولید کرد و تا سال ۱۹۴۰ موتورهای ۲ لیتری اسپرت آن را ساخت.
▪ ۱۹۳۹: BMW شروع به طراحی و ساخت موتورهای کمپرسور کرد.
▪ ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵: ساخت موتورهای ۱۳۲ و ۸۰۱ برای هواپیمای Focke-wulf و موتور ۰۰۳ توربین دار گازی و تولید اولین هواپیمای موتور جت دنیا از موفقیتهای آن بود.
به خودروی ۵۰۱ با موتور ۶ سیلندر و ۵۰۲ با یک موتور قوی ۸ سیلندر اشاره کرد و همچنین اولین موتور سیکلتهای مخصوص جنگ را ساخت.
▪ ۱۹۵۶: .تولید مدلهای ۳۰۳ و ۵۰۷ را با اتاقهای کوپه و کروک آغاز کرد.
▪ ۱۹۵۹: BMW در یک بحران مالی قرار گرفت و در کنار همین موضوع یک پیشنهاد توسط دایملر بنز صورت گرفت که سهام کوچکی در BMW داشته باشد که در نهایت با مقداری مقاومت رای موافق داده شد و این کار تا زمانی ادامه داشت که دچار بحران بود.
▪ ۱۹۶۲: به تولید خودروهای اسپرت در کلاس ۱۵۰۰ سی سی پرداخت.
▪ ۱۹۶۶: تولید خودروهای ۲ درب و ۶ سیلندر را با اتاقی بزرگ و حجم موتور ۲۵۰۰ سی سی آغاز کرد.
▪ ۱۹۶۹: موتور سیکلتهای Flat-twin را در برلین ساخت.
▪ ۱۹۷۰: در این سال آقای Eberhard V.Kuenheim به مقام ریاست BMW در آمد و آن را به یک برنامه ریزی دقیق به یک مجموعه ثابت و پا برجا تبدیل کرد.
▪ ۱۹۷۲: ساختمان مرکزی جدید BMW به نام (HQ) که شبیه ۴ سیلندر کنار هم طراحی شده بود افتتاح شد.
و در همین سال به مناسبت المپیک ماراتون در مونیخ خودروی ۲۰۰۲ را با موتور الکتریکی به نمایش گذاشت.و همچنین مدل جدید سری ۵ (E۲۱) را ساخت.
▪ ۱۹۷۳: خودروی F۲ را برای شرکت در مسابقات Touring اروپا ساخت.
▪ ۱۹۷۴: یکی از شاهکارهای BMW در همین سال ساخته شد. ۲۰۰۲ Turbo که مجهز به توربو شارژ بود و عنوان بهترین خودروی سال را به خود اختصاص داد.
▪ ۱۹۷۵: شروع به ساخت سری ۳ (E۲۱) برای حضور در مسابقات را نمود.
▪ ۱۹۷۶: اولین مدل سری ۶ (E۲۴) و موتور سیکلت R۱۰۰RS را ساخت.
▪ ۱۹۷۷: اولین مدل سری ۷ (E۲۳) را ساخت.
▪ ۱۹۷۸: آغاز طرح تولید سری های M را با M۱ آغاز کرد.
▪ ۱۹۸۰: تاسیس یک شرکت طراحی در انگلستان.
▪ ۱۹۸۱: ساخت موتور سیکلت R۸۰G/S برای حضور در مسابقات پاریس داکار.
▪ ۱۹۸۳: ساخت اولین مدل فرمول F۱ و موتور M۱۲ که توسط Nelson Piquets Brabham طراحی شد و به همین منظور به BT۵۲ مشهور شد که بهترین توربو شارژر بر روی آن نصب شده بود و اولین موتور سیکلتهای سری K ۴ سیلندر را ساخت.
▪ ۱۹۸۵: شروع به طراحی و تحقیقات بر روی خودروهای مفهومی را آغاز کرد.
▪ ۱۹۸۶: سری های ۳ را برای حضور در مسابقات آماده کرد.
▪ ۱۹۸۷: اولین گروه های خودروهای Z را با نام Z۱ آغاز کرد و مدل جدید سری ۷ (۷۵۰i) را با موتور V۱۲ را ساخت.
▪ ۱۹۹۰: سری ۸ (۸۵۰i) را ساخت که توانست رکورد سرعت ۲۸۱ کیلومتر را در کلاس خود بشکند و به یک افسانه تبدیل شد و در همین سال ساخت و طراحی موتورهای Rolls-Royce را بدست گرفت.
▪ ۱۹۹۱: اولین خودروی مفهومی الکتریکی را با نام (E۱) طراحی کرد.
▪ ۱۹۹۲: یک ساختمان جدید در Spartan Burg در جنوب Carolina تاسیس کرد.
▪ ۱۹۹۳: Eberhard V.Kuenheim بعد از گذشت ۲۵ سال باز نشسته شد و آقای Bernd Pichestrieder به عنوان مدیر جدید جانشین آن شد.
و از مدل های جدید موتور سیکلت R۱۱۰۰ (Boxer) و (F۶۵۰) پرده برداری شد.
▪ ۱۹۹۴: خرید کامل سهام شرکت Rover صورت گرفت و مقدمه طراحی جدید سری ۳ آغاز شد.
▪ ۱۹۹۵: مدل جدید سری ۵ (E۳۹) روانه بازار شد.
▪ ۱۹۹۶: ساخت موتورهای خود را در کشور برزیل آغاز کرد و نسل جدید سری Z را با نام Z۳ تولید کرد که به یک شهرت جهانی دست پیدا کرد و از محبوبیت خاصی برخوردار شد .
▪ ۱۹۹۸: کل سهام Rolls-Royce را خریداری کرد و در همین سال نسل جدید روور ۷۵ را تولیدکرد.
▪ ۱۹۹۹: پدیده های خود را آفرید X۵، Z۸ و کانسپت Z۹ و مدل V۱۲LMR را برای مسابقات لمان طراحی کرد.
▪ ۲۰۰۰: که مجموعه Mini را زیر پوشش خود در آورد. تشکیل تیم جدید F۱ (BMW-Williams) و تولید نسل جدید سری ۳ از دیگر دستاوردهای آن بود و همچنین پروژه EXPO۲۰۰۰ کانسپت را آغاز کرد که به خودروی (Clean Erergy) مشهور شد.
▪ ۲۰۰۱: اولین مدلهای Mini را با نامهای Mini One و Mini Cooper را بیرون داد و همچنین نسل جدید سری ۷ را تولید کرد.
▪ ۲۰۰۲: نسل جدید Cooper اسپرت را با نام Coopers تولید کرد و توانست برای اولین بار در دنیا تکنولوژی هیبریدی را اختراع کند. و این یک موفقیت عظیم در صنعت برای BMW بشمار می آمد.
▪ ۲۰۰۳: نسل جدید Rolls-Royec را با نام فانتوم (Phantom) تولید کرد که به یک شاهکار در سال ۲۰۰۳ تبدیل شد.
▪ ۲۰۰۴: نسل جدید Mini کروک، سری ۱، سری ۶، Z۴ و X۳ را که هر ۳ جدید و اولین نسل در سری های خود بودند را تولید کرد و همگی ویژگی خودروهای اسپرت را داشتند.
▪ ۲۰۰۵: یک تحول کامل را در طراحی نسل های خود در سری های ۳و۵و۷ ایجاد کرد و BMW را با تمامی خودروهای دنیا متفاوت ساخت.
▪ ۲۰۰۶: گروه BMW حدود ۱۷ میلیون پوند را برای ساخت آکادمی خود در کشور انگلستان هزینه نمود و همچنین تولیدات کارخانه خود را از مرز ۱ میلیون دستگاه گذراند.
▪ ۲۰۰۷: مدل جدید کانسپت CS که جزو عجایب شناخته شد.
▪ ۲۰۰۸: نسل جدید سری ۶ و X۵ که در راه است.


جمعه 17/6/1391 - 23:40 - 0 تشکر 549476



ـ BMW خودروی ملی کشور آلمان است.
ـ در هیچ کجای دنیا از آن بعنوان تاکسی و خودروهای خدماتی به جز اسکورت و خدمات پلیسی استفاده نمی شود و به همین دلیل هیچگاه در دستور کار خود خودروی خدماتی ندارد.
ـ جلو پنجره BMW یک سمبل است که نشان ار دوران هیتلر و سیبیل آن است.
ـ بهترین و برترین خط تولید بدنه را در دنیا دارد که تمامی بدنه خودرو را بدون استفاده از دستگاه پرس و با استفاده از لیزر می سازد.
ـ راحتی و ایمنی در BMW جزو مطرح ترین محاسن آن است.
ـ از سال ۱۹۹۸ به بعد آمار فروش آن از ۹۸% در سال گذشته و جزو پر فروش ترین خودروهای دنیا است.
ـ و مورد های دیگر که هر کدام برای خود یک امتیاز به امتیازات آن می افزاید.
در هر حال کمپانی BMW یکی از بهترین و برترین کمپانی های دنیا به شمار می آید و این موضوع را بارها با مدلهای خود به معرض نمایش گذاشته است و در آینده نیز بیشتر اثبات خواهد کرد.


جمعه 17/6/1391 - 23:41 - 0 تشکر 549478



تاریخچه شرکت فولکس واگن





این کمپانی بر اثر آرزوری دو نفر با شخصیتهای کاملا متفاوت بوجود آمد.
Adolf Hitler فردی بود که علاقه شدیدی به اتومبیل داشت اگر چه هرگز نتوانست رانندگی را تجربه نماید.او علاقه بسیاری به مسابقات اتومبیل رانی داشت و همچنین بسیار علاقه مند بود تا اتومبیلی در اختیار مردم باشد که همگان بتوانند آن را خریداری کنند.
شخص دیگر Porsche بود ? او نیز همانند هیتلر آرزو داشت اتومبیلی بسازد تا همگان قدرت خرید آن را داشته باشند.تنها تفاوت او با هیتلر بی توجهی Porsche به سیاست بود.
porsche در سال 1875 متولد شد و اولین اتومبیل کوچک خود را در سال 1922 ساخت.او آرزوی خود را برای ساخت اتومبیل همگانی در سال 1930 با ایجاد کارخانه ای برآورده کرد.
او تصمیم داشت اتومبیل هایی بزرگتر با کارآیی بالاتر و قیمت پایینتر تولید کند.
او فعالیتش را در سال 1931 با کار بر روی Project 12 آغاز کرد و برای این اتومبیل موتوری 5 سیلندر طراحی کرد.وی با حمایت های هیتلر توانست این اتومبیل ها را نسبت به بقیه اتومبیل های موجود در آلمان بسیار ارزانتر و در حدود نصف قیمت ارائه کند.
Porsche سه مدل اول خود را در گاراژ خانه اش تولید کرد.و سپس طرح هایش را در اختیار کمپانی Opel قرار داد و Opel نیز توانست اتومبیلهایی موفق با قیمت هایارزان تولید نماید.Porsche در اکتبر سال 1936 اتومبیلی بهینه تولید کرد که این مدل کولردار از موتوری 985cc استفاده می کرد. این اتومبیل در تست هایی که از آن به عمل آمد موفق نبود و در این آزمایشات عمر موتور آن بسیار کوتاه پیش بینی شد و سیستم ترمز آن نیز اطمینان لازم را نداشت.
هیتلر برای اصلاح این مدل سرمایه گذاری کرد و در نتیجه این سرمایه گذاری سه ماه بعد کمپانی VolksWagen به معنی گروه تولید کننده اتومبیلهای مردم آلمان تاسیس شد.



جمعه 17/6/1391 - 23:42 - 0 تشکر 549481



در ابتدای کار حدود 30 مدل مختلف اتومبیل ساخته شد که تمامی این مدلها توسط ارتش آلمان تست شدند.Porsche نیز به مطالعه بر روی اتومبیل های آمریکایی به منظور بالا بردن کیفیت این تولیدات پرداخت.
هیتلر در سال 1938 شعبه جدیدی برای این کمپانی تاسیس کرد و این قسمت جدید از ماه اکتبر همان سال تولید اتومبیل های ارزان قیمت را برای افرادی که قدرت خرید اتومبیلهای گران قیمت را نداشتند آغاز کرد.
اولین اتومبیل های این کمپانی KdF-Wagen از محصولات قبل از جنگ میباشد و از دیگر تولیدات قبل از جنگ می توان به مدل 210KdF-Wagen محصول سال 1939 اشاره کرد.این نام توسط هستلر برای این اتومبیل انتخاب شده بود اما همگان آنها را با نام Beetle می شناختند.
در طی جنگ این کمپانی بر اثر بمباران هوایی شدیدا آسیب دید و پس از جنگ ارتش انگلستان کنترل این کمپانی را در دست گرفت.اولین اقدام ارتش انگلستان تغییر نام اتومبیل KdF به Wolfsbeurg بود.پس از آن اتومبیلهای Beetle به کشورهای دیگر صادر شدند اما نتوانستند از فروش مناسبی برخوردار گردند.این کمپانی در ماه آگوست سال 1945 توانست 1785 دستگاه اتومبیل به بازار عرضه کند که از تمامی آنها به عنوان سرویس استفاده گردید.در سال بعد این رقم به 10 هزار دستگاه افزایش یافت که در تمامی آنها از موتورهایی به حجم 1131cc شده بود.


جمعه 17/6/1391 - 23:42 - 0 تشکر 549482

این کمپانی در ماه ژانویه سال 1948 به آلمان پس داده شد و Heinrich Nordhoff بعنوان رئیس آن انتخاب شد.اوکه پسر یک بانکدار بود در گذشته برای کمپانی های Opel و BMW کار می کرد و در زمینه اتومبیلهای آمریکایی و روش تولید انبوه آنها نیز اطلاعات خوبی داشت و کاملا با علم صادرات اتومبیل آشنا بود. در نتیجه در سال 1948ربع تولیدات این کمپانی را به خارج آلمان صادر کرد.او همچنین با صادر کردن دو مدل به کشور آمریکا چندین میلیون دلار سود برای کمپانی به دست آورد.
Porsche در آن زمان بعنوان مهندس مشاور کمپانی فعالیت داشت و توسط شهرتی که در این کمپانی کسب کرد توانست بعدها کارخانه بزرگ تولید کننده اتومبیلهای اسپورت خود را تاسیس کند.
در دهه بعد این کمپانی به تقویت بازار های خود در آمریکا پرداخت و توانست نیمی از محصولات خود را به کشور آمریکا صادر نماید. این کمپانی در سال 1979 تعدادی معادل 330 دستگاه اتومبیل تولید کرد.
این کارخانه فروش خود در کشورهای خارجی را از دهه 1950 آغاز کرد که از این کشورها می توان به استرالیا ? فرانسه و آمریکا اشاره نمود.در سال 1954 با تولید موتوری به حجم 1192cc اتومبیل Beetle را هم از لحاظ تجاری و هم از نظر مکانیکی بهبود بخشید. از مدل های دیگر می توان به مدل Karmann Ghina اشاره کرد که اتومبیلی کوپه و اسپورت بود.
ا

جمعه 17/6/1391 - 23:43 - 0 تشکر 549483





در سال 1961 تعداد 1500 دستگاه از مدل Beetle با حجم موتور 1493cc تولید شد.در ماه دسامبر سال 1961 تولیدات این کمپانی به پنج میلیون رسید و پس از ان دیگر تولیدات اسن کمپانی به کمتر از یک میلیون دستگاه اتومبیل سقوط پیدا نکرد.
در طی دهه 1960 مدل های دیگر مانند TI و نیز مدل سالن 411 به بازار عرضه شدند.از سال 1965 مدل هایی از تولیدات کمپانی Audi نیز ارائه می گردید.
Nordhoff در ماه آوریل سال 1969 پس از بازنشستگی در گذشت و با تغییر مدیریت این کمپانی دچار مشکلات شدید شد که به مرور زمان موفق به حل آنها گردید.
در سال 1971 مدل K70 ساخته شد و در سال 1972 این اتومبیل بهبود یافته و به مدل قویتر K70 L تبدیل گشت.تا این زمان کمپانی توانسته بود حدود 15 میلیون دستگاه اتومبیل تولید کند که پیروزی بزرگی محسوب می شد.البته در ماه می سال 1981 تولید 20 میلیون امین (omin) بیتل در کشور مکزیک جشن گرفته شد.
نسل بعدی اتومبیل های Volkswagen اتومبیل های دیفرانسیل جلوی Passat الهام گرفته از مدل Audi 80 و محصول سال 1973 بودند.
در سال 1974 نیز گلف به بازار عرضه شد.در مدل های اولیه این اتومبیل از موتور هایی به حجم 1093cc استفاده می شد و این مدل بسیار سریع بعنوان یکی از مدلهای هاچبک معروف جهان تولید گشت.بر روی Golf های تولید شده در آمریکا نام Rabbit گذاشته شد.
مدل هاچبک Polo با گیر باکسی 3 دنده در سال 1975 تولید شد و مدل Getta نیز محصول سال 1979 بود. تولید Golf در آمریکا در شهر New Stanton دنبال می شد. Golf Gti در سال 1976 تولید گردید. همچنین این کمپانی با استفاده از موتور های دیزل در اتومبیل های Golf و Passat توانست قدرت آنها را به 110hp برساند.
در ماه ژوئن سال 1979 یک اتومبیل Golf تولید شد که با تولید آن کمپانی ساخت 35 میلیون اومین اتومبیل خود را جشن گرفت.سپس کمپانی امتیاز ساخت مدل های Passat و polo را به کمپانی SEAT در اسپانا واگذار نمود.همچنین در سال 1982 قرار دادی با دولت چین امضا کرد تا مدلی از Passat به نام Santana در گشور چین تولید شود.مدل Santana توسط کمپانی Nissan نیز تولید شد.
اگر چه تولید اتومبیلهای اسپورت برای این کمپانی سود دهی نداشت اما این کمپانی برای رقابت با دیگر کارخانجات مجبور به تولید آنها بود.از این مدل ها می توان به اتومبیل 16 سوپاپ Scirocco با سرعت 209 کیلومتر در ساعت اشاره کرد.
از سال 1985 موتورهای 16 سوپاپ در اتومبیل Gti نیز مشاهده شد.همچنین مدل Golf Syncro محصول سال 1988 اتومبیلی دو دیفرانسیله بود.در سال 1989 VW مجهز به موتور چهار سیلندر 16 سوپلپ به حجم 1800cc ?جایگزین Scirocco شد.
این کمپانی در حال حاضر از کارخانجات بزرگ اتپمبیل سازی جهان است و همه ساله اتومبیل های جدید آن مورد توجه همگان قرار می گیرد.


تاریخچه شرکت بنز



نام مرسدس و آرم ۳ پر افسانه ای این کارخانه آنقدر دوست دوشتنی است که حتی بچه های کوچک و پیرمردهایی که عینک ته اسکتانی می زنند به سرعت مرک مرغوب ترین نوع اتومبیل یعنی مرسدس ـ بنز را نشخیص می دهند.
کمپانی مرسدس بنز در نوامبر سال ۱۸۸۳ و با نام دایملر موتورن گسلشاف DMG در مانهایم آلمان و با هکاری گاتلیب دایملر و کارل بنز تاسیس گردید و سرانجام در سال ۱۸۹۰ به رسمیت شناخته شده و آن آرم جاودان در سال ۱۹۰۳ طراحی گردید اما در سال های ۱۹۰۹ ( دو بار )، ۱۹۱۶ و ۱۹۲۱ تکامل یافت تا اینکه در سال ۱۹۲۶ به یک ستاره طلای با دایره ای که دور آن را محصور کرده بود مبدل گردید و تا به امروز به همین شکل و شمایل ماند اما چرا و چگونه در بین این سال ها و حدوداً در اوایل کار نام تجاری « مرسدس » به میان کشیده شد.
مرسدس نام یک دختر اسپانیایی است و اصولا یک سم اسپانیایی است که به معنای وقار و زیبایی است و دقیقا نام دختر امیل یلینک تاجر بزرگ اتریشی بود پای این مرد ثروتمند پس از دیدارش به کارخانه کوچک مرسدس باز شد و علاقه مندی خودش را به سرمایه گذاری در این صنعت نو پا نشان داد و از سال ۱۸۹۷ فعالیت وی با این شرکت کوچک آغاز گردید البته رهبری این کمپانی در ابتدا به عهده گاتلیب دایملر بود سپس نام ایمیل یلینک و ویلهلم می باخ به میان آمد و سرانجام اولین مدل مرسدس در سال ۱۹۰۱ با قدرت ۳۵ اسب تولد شد ماشینی که بیشتر شبیه کالسکه تفریحی بود چراغ های بزرگ و لاغرچوبی داشت و اصلا کل بدنه این به اصطلاح ماشین از چوب و کمی فلز ساخته شده بود در حقیقت طراحی این مدل نتیجه تراوش مغز آقای ویلهلم میباخ که برای مدتها دوست و همکار آقای گاتلیب دایملر بود اما یکی از دلایل اصلی امیل یلینگ که نام دخترش را بر روی ماشین ها گذاشته بود این بود که برای جذابیت و فروش، این اتومبیل ها باید نام یک خانم را داشته باشند به هر صورت شروع شد و در ابتدا که ویلهلم می باخ بعنوان مغز کتفکر گروه شناخته می شد تصمیم گرفت در کنار فعالیت های مرسدس بدنبال تولید یک اتومبیل لوکتر نیز باشد و در سال ۱۹۱۵ بخش کوچکی را در زیندل فینگن با نام کارخانه می باخ مجموعا ۳۰۰ موتور را از تیپ افسانه ای که حجم آن ۷ لیتر بود و قادر به تولید نیرویی معادل ۱۵۰ اسب بخار در ۲۸۰۰ دور در دقیقه بود را تولید کرد و در کتابی نیز که این این کمپانی در سال ۱۹۲۹ منتشر کرد و نوشته شده بود :
شما نرمی و عکس العمل بسیار خوب به همراه نیروی زیاد تولید را کاملا حس می کنید و این در صورتی است که هیچگونه لرزشی احساس نمی شود.
۲ سال بعد نیز حجم موتور می باخ به ۸ لیتر افزایش یافت و نیرویی برابر ۲۲۰ اسب بخار با ۱۷۰ کیلومتر در ساعت تولید نمود.
به هر صورت این حرکات و روند رو به رشد ادامه پیدا کرد و مدل هایی :
۱۹۰SL، ۱۹۰، S۱۸۰، ۲۸۰SL، ۲۰۰SE، S۲۰۰، ۴۵۰SEL، ۴۵۰SL، ۳۵۰SL، ۲۶۰D، ۵۰۰SL، ۵۰۰SEL، ۱۷۰V، با قدرت ۲۲۵ اسب و یک اتومبیل افسانه ای که هنوز هم در دنیا طرفدار دارد در سال ۱۹۵۲ تولید شد و این اتومبیل مرسدس مدل ۳۰۰SLR با ۲۵۷ اسب بخار قدرت بود ماشینی که در سال ۱۹۹۱ و برای آخرین بار به قیمت ۲۲ میلیون دلار به فروش رفت البته در سال های ۱۹۵۲ و ۴ و ۵۵ نیز مدل ۳۰۰SLR با ۱۷۰ اسب بخار و ۳۰۰ اسب بخار و ماکزیمم سرعت ۲۸۶ کیلومتر نیز تولید گردید. اما مدل ۳۰۰SLR که در سال ۱۹۵۲ به بازار آمد یک شکل جاودانه به خود گرفت.
ساخت محصولات مرسدس بدین گونه تا سال ۱۹۸۲ ادامه یافت و تقریبا از این سال به بعد شکل و شمایل این ماشین ها تغییرات محسوسی کرد و قیافه وحشی تری به خود گرفت، اما از آن همگام تا کنون هنوزهم اتومبیل های کلاسیک علاقه مندان خاص خودش را حفظ کرده است. اتومبیل هایی که هنوز هم پس از گذشت نزدیک به یک قرن از تولیدشان در موزه مرسدس در اشتوتگارت دیده می شوند، در سراسر دنیا علاقمندان خاص خود را دارند برای آنها کتابخانه و آرشیو ساخته اند بدین صورت است که با پشتکار و علم، سالهاست که راه مرسدس همیشه مثل نان و تندیس زیبایش، نشانگر یک قرن همت است……………….سایت افتاب……………………..




تاریخچه شرکت پونتیاک




هفده سال بعد از تأسیس کمپانی GM در سال ۱۸۹۰ ، کمپانی Pontiac با الهام گرفتن نام خود از شهر Pontiac واقع در ایالت میشیگان به منظور تولید اتومبیل تأسیس گردید .



اولین مدل این کمپانی Six نام داشت که در سال ۱۹۲۶تولید شد . تا سال ۱۹۲۹ تعداد دویست هزار دستگاه از این اتومبیل به فروش رسید .



در طول بحران های اقتصادی آمریکا در دهه ۱۹۳۰ این کمپانی نیز مانند مابقی کارخانجات اتومبیل سازی از فروش پایینی برخوردار بود اما با حمایت های کمپانی GM ، توانست به راه خود ادامه دهد .



در سال ۱۹۳۴ ، مدل Pontiac Eight با طرحی بسیار خوب ارائه شد که از این اتومبیل نیز تا سال ۱۹۳۷ ، تعداد ۲۰۰۰۰۰ هزار دستگاه به فروش رفت . این اتومبیل تا اواسط دهه ۱۹۴۰ بعنوان یکی از بهترین اولیدات امریکا محسوب می شد . یکی از علل موفقیت این اتومبیل ، موتور هشت سیلندر آن بود که توسط شخصی به نام َAmibal طراحی شده بود . این موتور هشت سیلندر بسیار قوی تر و نرمتر از موتورهای هشت سیلندر وی هشت تولید شده در آمریکا کار می کرد. در ضمن از موتورهای شش سیلندر تولید شده در این کمپانی نیز در اتومبیل های Chevrolet استفاده می شد .



اگر چه این کمپانی بعلت سود دهی بیشتر ، از قسمتهایی از بدنه اتومبیل های دیگر کارخانه ها استفاده می کرد اما با این وجود محصولات آن در مقایسه با تولیدات کمپانی های دیگر کاملاً متفاوت بود .



در اوایل دهه 1950 ، این کمپانی اتومبیل هایی تمام هیدرولیک و کاملاً اتوماتیک را تولید کرد و در سال 1955 نیز توانست با بهره گیری از موتور جدید هشت سیلندر وی هشت و استفاده از نیروی برق 12 ولت ، فروش خود را به 53000 دستگاه در سال برساند .



در اواخر دهه 1950 اتومبیلهای این کمپانی پهن تر ، کشیده تر و کم ارتفاع تر بودند . مدل Tempest ، محصول سال 1961 ، اتومبیلی چهار سیلندر با بازدهی بسیار بالا بود .



بحران شدید بنزین در دهه 1970 باعث شد تا کمپانی دچار مشکل در زمینه فروش اتومبیل هایش شود . از اتومبیل های تولید شده در این دهه می توان به مدل Firbird Trans AM اشاره کرد که بیشتر شبیه اتومبیل های اروپایی است تا مدلهای قبلی این کمپانی .



شهار دهه 1980 این کمپانی این بود : " ما هیجان را به شما هدیه میکنیم " مدل دو سرنشینه Fiero که بخوبی گویای این شعار بود توانست بر مشکلات اقتصادی فائق آید و از فروش بالایی برخوردار شود .



این کمپانی با تولید اتومبیل های اسپورت خود توانست به شهرتی جهانی دست یابد و تولیدات آن هنوز در لیست اتومبیل های مطرح جهان قرار دارد .




تاریخچه شرکت شورلت



نام اتومبیل های این کمپانی ار نام راننده موفق سوئیسی ٬louis chevrolet ، گرفته شده است . او در سال 1878 در شهر chaux defond متولد شده و بعدها به شهر beaune فرانسه مهاجرت و در آنجا به کار در یک کمپانی مورس پرداخته و سپس با برادران خود بنامهای arthur و gaston تصمیم به مهاجرت به کانادا گرفت .



در شهر نیویورک امکان کار بر روی اتومبیلها و کامیونهای کارخانه William Walter برای Louisفراهم آمد . وی سپس شروع به کار در کارخانه های متعدد کرد و توانست خود را بعنوان یکی از بهترین رانندگان مسابقات نشان دهد و همین امر باعث شد تا توجه William Durant - موسس کمپانی General Motors - به وی جلب شده و durant او را بعنوان راننده General Motors استخدام کند .



Louis Chevrolet و Durant اتومبیل جدیدی به سبک اتومبیلهای فرانسوی طراحی نموده و نام آن را Chevrolet گذاشتند . در سال 1911 نمونه کلاسیک و شش سیلندر این مدل برای عرضه به بازار تولید شد . در سوم نوامبر آن سال کارخانه Chevrolet Motor تأسیس شد و 2999 دستگاه از این اتومبیل را ، در همان سال تولید کرد .



کمپانی Mason Motor که قبلاً تحت نظارت Durant بود واگذار و در سال 1913 این دو کمپانی در هم ادغام شدند . در سال 1913 اتومبیل چهار سیلندر Baby در دو مدل یک سرنشینه و مدل سلطنتی ، در رنگ های آبی و سفید تولید شد . طرح رنگ آمیزی این اتومبیل از روی کاغز دیواری هتلی که Durant در فرانسه در آن اقامت داشت ، الهام گرفته شده بود .



در سال 1913 Louis Chevrolet و درو نفر دیگر بنام های V.R Hefler و Jboyer تصمیم گرفتند تا کارخانه تولید موتورهای هوایی Chevrolet را تأسیس کنند . اما این کارخانه در همان آغاز کار ورشکست گردید و در سال 1941 ، Chevrolet به صورتی مرموز کشته شد و راز قتل او در پرده ای از ابهام باقی ماند .



در سال 1914 ، نام کمپانی به Maxwell Motor تغییر و در شهر نیویورک تعداد 5005 دستگاه اتومبیل تولید شد و درهمین سال مدل دیگری نیز به نام 490 و یا قیمت 490 دلار به بازار عرضه شد .



طی دویال تعداد 70701 دستگاه از این اتومبیل به فروش رفت و در سال 1917 اولین اتومبیل مستقف این کمپانی ساخته شد . در 1918 ، Chevrolet شروع به تولیدات تجاری مانند کامیون کرد . در سال 1919 chevrolet به دو بخش کمپانی Durant و بخش General Motors تقسیم و تا قبل از جنگ جهان 149904 دستگاه اتومبیل تولید نمود .



در سال 1921 ، یعنی بعد از جنگ به علت کمبود سرمایه پنج میلیونی کمپانی Chevrolet تا مرز سقوط پیش رفت اما در سال 1911 با مدیریت خوب William Knuden در مدتی کمتر از ده سال به یکی از بزرگترین کارخانجات اتومبیل سازی جهان تبدیل گشت .



یکی از بزرگترین مشکلات کمپانی ، در سال 1923 ، برگشت خوردن موتورهای هواپیمای تولیدی Chevrolet بود که ضرری بزرگ به کمپانی وارد ساخت.



در سال 1927 اتومبیل جدید Chevrolet ، توانست از نظر تعداد تولیدات مقام نخست را در صنعت بخود اختصاص دهد . این وسیله نقلیه به تعداد یک میلیون و هزار و هشتصد و هشتاد دستگاه تولید شد .



در سال 1929 طرح جدیدی از یک اتومبیل شش سیلندر و طرحی چهار سیلندر از همین اتومبیل ، به منظور کاهش قیمت ، ارائه و از ان به تعداد 1328605 دستگاه تولید شد .



مشکلات مالی کمپانی در دهه 1930 با فروش بالای اتومبیل در بازار آمریکا بر طرف شد . در سال 1933 Knudsen مدیریت کارخانه GM را بعهده گرفته و M.E.Coyle نیز مدیریت کمپانی Chevrolet را عهده دار شد . با شروع کار Coyle ، مدلهای Chevrolet به اتومبیلهای مستحکم و قوی تبدیل شدند .



در سال 1935 ، Chevrolet ، تولید 10.000.000 امین اتومبیل خود را جشن گرفت . در سال 1936 سیستم ترمزهای Chevrolet بصورت هیدرولیک درآمد . در سال 1939 کمپانی با تولید 15.000.000 امین اتومبیل خود ، اتومبیلهای استیشن را به بازار عرضه کرد .



قبل از آغاز جنگ جهانی ، کمپانی رکورد فروش اتومبیل در سال را شکسته و در سال 1941 رقمی معادل 4/1 میلیون فروش را در بازارهای جهانی به نام خود ثبت کرد .



در آن سال یکی از اتومبیلهای کوپه کمپانی در چند مسابقه اتومبیلرانی موفق به کسب مقام شد . در سال 1948 ، W.F.Armstrong ، یکی از مدیران موفق GM سرپرستی Chevrolet را به عهده گرفت .



با ورود این مدیر جدید ، سبک تولید اتومبیل در کارخانه مجدداً تغییر و مدلهای Bel Air Hard - Top را در سال 1950 به بازار عرضه کرد . بر اثر این سبک جدید غیر از تقییرات در بدنه اتومبیل ، تغییرات عمده ای در ساختار موتور و قیمت آن حاصل شد .



از سال 1950 به بعد بیشتر مدلهای Chevrolet تمام اتوماتیک بودند . یکی از کارهای مهم Armstrong تولید مدلهای بسیار ارزان قیمت بود که در رشد اقتصادی کارخانه اهمیت بسیار داشت .



همچنین در سال 1950مهندس Harley J.Earl ، اتومبیل Corvette را طراحی و تولید کرد و در سال 1959 در مدل Corvair و Impala به بازار عرضه شدند.



علی رغم اینکه این دو مدل نتوانستند مانند اتومبیلهای مطرح کمپانی فروش بالایی داشته باشند ولی با این حال تا سال 1969 تولید آنها ادامه داشت .



در سال 1962 Chevy ll بعنوان مدلی برگرفته از Corvair و impala طراحی و ساخته شد و در سال 1964 مدلی بزرگتر از آن تولید و به بازار عرضه شد . همچنین در در همان سال coprice با قدرت 90bhp و قیمت 3347 دلار در کنار Chevy که قیمتی معادل 2028 دلار داشت . به معرض فروش گراشته شد.



در سال 1967 مدلی sport و کوپه بنام Camaro ساخته و تا دو دهه بعنوان یکی از مطرحترین اتومبیلهای Sport ، که نظر تمام حادثه جویان را به خود جلب کرده بود تولید میشد .



یکی از مطرح ترین مدلهای camaro مدل Iroc - z ، با حجم موتور 5700cc که با موتور L98 مدل Corvette ، در سال 1989 به بازار عرضه شد . قدرت این اتومبیل 240bhp و سرعت آن 240 کیلومتر در ساعت می باشد.



در دهه 1970، از موتورهای کمپانی Chevrolet توسط بسیار از کارخانه های دیگر مانند Opel و Oldsmobile ، که موتور اتومبیلهای شش و هشت سیلندر خود را از این کمپانی خریداری می کردند ، استفاده می شد .



در اوایل دهه 1970 قراردادی بین دو کمپانی Chevrolet و Isuzu منعقد و طبق آن مقرر شد ، که Chevrolet تمام تجهیزات اتومبیل سازی این کارخانه را تأمین کند .



کمپانی در سال1971 مدلهای Nova , Mont Carlo , Bel Air , Blazer و Suburban را به مرحله تولید رساند و در همین سال مدل لوکسی از Coprice نیز به بازار عرضه کرد که نظر همگان بار بخود جلب نمود .



در سال 1975، مدل Cavalier ، یکی از موفقترین اتومبیلهای این کمپانی ، طراحی و تولید شد . در اواسط دهه 1980 ، نیز این کمپانی روابط تجاری خود را با کمپانیهای ژاپنی مانند Suzuki و Toyota گسترش داد . در حال حاضر این کمپانی به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اتومبیل مطرح است و نیر مدلهای جذاب این کمپانی مانند Corvette ZR-1 ، طرفداری بیشماری دارد .


جمعه 17/6/1391 - 23:43 - 0 تشکر 549484



تاریخچه شرکت کورد





شاین کمپانی در سال 1929 توسط شخصی بنام Erretlobban Cord در آمریکا تأسیس و اولین اتومبیل دیفرانسیل جلو را در این کشور تولید نمود .



Cord قبل از تأسیس این کارخانه در زمینه خرید و فروش اتومبیل های Ford در شهر Los Angeles فعالیت داشته و در این کار متضرر شده و در حالیکه فقط 20 دلار پول برایش باقی مانده بود ، تصمیم گرفت تا شانس خود را در شهر Chicago به شغلی دیگر امتحان کند و در آنجا بعنوان فروشنده Moon استخدام شد و توانست مدل Victory را با بازاریابی خوب ، به مدلی مشهور تبدیل کند .



استعداد فروشندگی او سبب شد تا در سن 20 سالگی ثروت زیادی جمع آوری کند و درآمدی در حدود پانزده برابر یک کارگر ماهر داشته باشد . با کاهش فروش مدل Cord ، Victory تصمیم به خرید کمپانی Aubum گرفت .



وی با خرید این کمپانی و سرمایه گذاری و سازماندهی مجدد ، کارخانه را در Aubum گسترش داد .



کمپانی Cord برای کسب اعتبار از دست رفته خود در اکتبر 1929 اتومبیل Cord L29 را به نمایش گذاشت این اتومبیل دیفرانسیل جلو با موتور هشت سیلندر و 4900cc و قدرتی مدل 125bhp ، توجه بسیاری را بخود جلب نمود . تولید سری های J Duesenberg بمدت طولانی ادامه داشت . این سری در چهار اتاق مختلق تولید می شد.



تولید این اتومبیل تا سال 1932 ، بدترین سال فروش در آمریکا پس از جنگ جهانی اول ، ادامه یافت و تا آن زمان حدود4429 دستگاه از آن تولید شد . رکورد فروش در اوایل دهه 1930 به ضرر Cord تمام شد و تولید این کارخانه تای سال 1936 افزایش نیافته و در این سال Cord مدل کاملاً جدید 810 را که توسط Gordon Buehirg طراحی شده بود به بازار عرضه کرد .



این مدل جدید نیز دیفرانسیل جلو و دارای موتور Lycoming V8 4700cc با دور موتور 3500 دور در دقیقه ، بوده و قدرتی معادل 125ذاح تولید می کرد.



مدل سوپر شارژر دار این اتومبیل در سال 1937 با نام 812 عرضه شد که قدرتی معادل 195bhp تولید می کرد اما این مدل حیرت آور و بسیار گران قیمت از فروش بالایی برخوردار نشد ، چرا که برای زمان خودش بسیار مدرن بود ، ولی در سال های بعد اعتبار زیادی کسب کرد .



علی رغم اینکه کمپانی Cord در طول حیات خود ، اتومبیل هایی بسیار با ارزش تولید کرد ، ولی قربانی قیمت بالای تولیدات و نیز رکود طولانی بازار شد .



راننده سابق اتومبیل های مسابقه ای کمپانی Cord ، در سال 1928 کارخانه Duesenberg و همچنین کارخانه Lycoming را خریداری کرد .



تولیدات کمپانی Aubum در سال 1936 کاهش یافت و Duesenberg در سال 1937به Cord پیوست .



در همین سال Cord ورشکست شد . اما سهام او در کمپانی Lycoming که در طول جنگ جهانی دوم موتور هواپیما تولید می کرد ، باعث نجاتش شد .



Cord پس ار پشت سر گذاشتن موفقیت و شکستهای بسیار تولید تعدادی از زیباترین اتومبیل های جهان سرانجام در سال 1974 در گذشت .




تاریخچه شرکت ای ام سی





در سال 1954 دو نفر به نامهای Nash و Hudson تحت نظارت George Romney شرکت American Motors Corporation را تاسیس کردند .



در سال 1950 Romney طرح Nash را که یک Rombler بود به عنوان فعالیت اصلی کارخانه قرار داد و از آن پس تا سال 1957 بیست مدل مختلف از این اتومبیل را تولید کردند .



در سال 1959 AMC ، بهترین مدل خود را به نام Ambassador که دارای یک موتور وی 8 با حجم موتوری برابر با 5359 سی سی بود ، تولید کرد . و در همین زمان شروع به طراحی موتوری شش سیلندر برای Rombler کردند .



این اتومبیل تا سال 1970 فروش قابل ملاحظه ای داشت . پس از آن به دلیل فروش Rombler این شرکت Geep های Kaiserرا تولید کرد .



در سال 1974 تولید Ambassador نیز متوقف شد .یکی از پرفروش ترین مدل های AMC اتومبیل اسپورت چهار سرنشینه Javelyn بود که در سال 1967 در انواع وی 6 - 3800 سی سی ، وی 6 - 3700 سی سی ، وی 6 - 5600 سی سی و وی 8 - 6400 سی سی تولید شد .



در اتومبیل های مدل وی 8 چرخهای جلو دارای ترمزهای دیسکدار بودند . مدل ANX دو سرنشینه و مدل هاچبک Gremin نیز ، موفقیت های چشمگیری کسب کردند .



در سال 1974 AMC شروع به تولید اتومبیلهای مسابقه ای کرد . در 1975 بر اساس قرارداری که بین Renaulet و AMC بسته شد . AMC به تولید Renault R18 پرداخت و به فروش بالایی رسید .



در همین سال AMC مد Spirit را در دو نوع هاچبک و Saloon عرضه کرد که جای Gremlin را گرفتند . در اواخر دهه 1980 AMC دو اتومبیل ، Renault Encore Elliance را همراه با اتومبیل های Saloon و statoin تولید می کرد .



در سال 1980 renault ه %06/41 از کمپانی AMC زا خرید و پس از آن در سال 1987 تمامی این کارخانه را برای خط تولید Jeep خریداری کرده و شرکت AMC منحل شد





تاریخچه شرکت کادیلاک



کادیلاک در سال ۱۸۹۹ کار خود را به عنوان کمپانی اتومبیل سازی Detroit ُ آغاز کرد . تا سال ۱۹۰۱ نام آن کمپانی henry ford بود و در سال ۱۹۰۲ henry le land - موسس کارخانه اتومبیل سازی Detroit نام آن به کادیلاک تغییر داد . اولین کادیلاک اتومبیلی شکیل و تک سیلندر بود و تولید آن تا سال ۱۹۰۵ ادامه داشت .



در سال ۱۹۰۷ کمپانی کادیلاک با اتومبیل های ۴ سیلندر خود به موفقیت بزرگی دست یافت . همچنین Le land پروژه ای را پیاده سازی نمود که توسط آن از قطعات یک اتومبیل در اتومبیلهای دیگر نیز استفاده میشد . این طرح در سال ۱۹۰۸ برنده جایزه R . A . C شد .



همچنین این کمپانی بار دیگر در سال ۱۹۱۳ با ارائه طرح چراغهای الکتریکی این جایزه را از آن خود نمود.



موفقیت های کادیلاک باعث شد تا آقای William C.durant یکی از بزرگان کمپانی جنرال موتور توجهی خاص به کادیلاک پیدا کند .



در ۱۹۱۵ این کمپانی اولین اتومبیل تجاری خود مدل۵۱ با هشت سوپاپ نرم و پرقدرت را به بازار ارائه کرد و پس از آن در سال ۱۹۳۳ یک موتور ۸ سوپاپ با توانایی ترمز در هر چهار چرخ را عرضه نمود و در ۱۹۲۷ کمپانی کادیلاک اولین سری مدل La Sale را تولید نمود .



مطلعات کمپانی GM نشان داد که کمپانی کادیلاک از بازار فروش پر سودی برخوردار بوده و در نتیجه GM بیشترین سرمایه گذاری خود را بر کمپانی کادیلاک متمرکز ساخت . تولید مدلهای La Sale نیز بعنوان محصول دوم کادیلاک همچنان توسط کمپانی GM ادامه یافت . La Sale اولین اتومبیل ساخته شده GM بود که دارای وزن سبک و کیفیت بالایی بوده و در ۱۹۳۱ به عنوان یکی از زیباترین مدلهای کادیلاک مشهور شده بود .



دهه ۱۹۳۰ دهه ظهور اتومبیل های چند سیلندر قدرتمند بود و کادیلاک با ساخت اتومبیل ۴۲۵ شانزده سوپاپ افسانه ای خود در لیست پیشگامان این صنعت قرار گرفت. طرح این اتومبیل بر گرفته از مدل ۳۶۸ دوازده سوپاپ بود . ولی در سال ۱۹۳۳ خط تولید این مدل به علت بالا بودن قیمت تعطیل و به جای آن مدل۳۶۸ به تعداد زیاد تولید و به بازار عرضه شد .



طرحهای ویژه کادیلاک در زمینه شاسی بدنه و سبک ساخت کادیلاک را بعنوان یکی از مشهورترین اتومبیلهای جهان در آورد .



کادیلاک بر اثر قیمت های پایین وسایل نقلیه GM به تدریج بازار را از دست داد تا اینکه در سال ۱۹۲۳ Alfred P.sloan یکی از شرکای کادیلاک دیگر شرکا را متوجه ساخت که با این شیوه قادر به ادامه حیات کمپانی نخواهند بود و همین امر سبب شد که در سال ۱۹۳۴ کادیلاک در سبک تولید خود تقییراتی اساسی ایجاد نماید . این تغییرات شامل قسمتهای زیادی از جمله مشترک شدن قطهات جلوی بدنه کادیلاک با دیگر مدلهای GM گردید .



در سال ۱۹۳۶ کادیلاک شروع به ساخت اتومبیلهایی با بدنه استیل شیشه جلوی ر شکل و ترمز تمام هیدرولیک کرد . در دهه ۱۹۴۰ کادیلاک با تولید Packard از تمامی رقیبان پیشی گرفته و به بزرگترین پیروزی خود نائل شد و بصورت سمبل اتومبیلهای آمریکایی در آمد .



در سال ۱۹۴۱ به تدریج اقدام به تولید اتومبیلهایی با دیفرانسیل عقب نمودند . در سال ۱۹۴۸ با تولید اتومبیلهای دو در چهار سرنشینه که تقلیدی از اتومبیلهای GM بود . انتقاد همگان را بر انگیخت . پس از آن در دهه ۱۹۵۰ تولید تومبیلهایی با اتاق هایی بشکل بال ماهی در قسمت عقب را شروع کرد .



در سال ۱۹۴۹ کادیلاک موتور اتومبیلهای خود را تقییر داد و در این کار توانست اتومبیلهایی قوی تر با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت تولید کند که این مدلها کم کم به اتومبیلهای لوکس تبدیل گشتند .



کمپانی کادیلاک تا سال ۱۹۵۴ در زمینه سرعت نیز به پیشرفت های زیادی رسید .



طی ستلختی ۱۹۴۹ تا ۱۹۶۱ کادیلاک بعنوان بهترین اتومبیل موجود در بازار آمریکا محسوب می شد . این کمپانی در سال ۱۹۵۱ ارزان ترین مدل خود را به بازار عرضه کرد .



در این زمان بتدریج مدلهای پهن تر شده و شاسی پایین کادیلاک بعنوان الگویی برای دیگر مدلها انتخاب شد و ۱۹۵۹ تولید اتومبیلهایی به این سبک به حداکثر خودد رسید .



در سال ۱۹۵۸ کادیلاکهایی با چراغ های جلوی دوبل به بازار عرضه شد . در سال ۱۹۶۳ یک مدل با موتور وی هشت به بازار عرضه شد که از نظر ساختار و طراحی نسبت به تمام مدلهای کادیلاک برتری داشت. فضای داخلی اتاق بزرگتر و موتورش نیز قدرتمند تر بود . در مدلهای سال ۱۹۶۴ می توان کادیلاک هایی با سقف متحرک و تهویه هوای اتوماتیک مشاهده کرد که چراغهای آن به طور خودکار در صورت روشن بودن اتومبیل با تریک شدن هوا روشن می شد .



در سال ۱۹۶۵ کادیلاک بیشتر به اتومبیلی مجلل تبدیل شده و لوازم آن اکثراْ جنبه تجملی داشت .



در سال ۱۹۶۷ اولین کادیلاک دفرانسیل جلو تولید شد . در دهه ۱۹۶۰ در زمینه سیستم ایمنی اتومبیل نیز کار بسیاری انجام شد و از جمله این تقییرات می توان به اصلاحاتی در سیستم باک اتومبیل و محل عبور اکزوزها اشاره کرد .



در دهه ۱۹۷۰ نیز اتومبیلها از همان سبک های دهه ۱۹۶۰ تبعیت میکردند و تنها تغییر عمده آنها در این دهه به علت گرانی بنزین در آمریکا و مصرف بالای اتومبیلهای بزرگ کادیلاک کاهش حجم و در نتیجه کاهش لوازم لوکس اتومبیل و پایین آوردن مصرف بنزین این مدلها بود .



در سال ۱۹۷۵ مدل Seville ( همون کادیلاک ایران خودمون ) از روی مدل قدیمی De Ville ساخته شد . اتومبیل جدید ۶۱ سانتبیمتر از مدل قبلی خود کوچکتر بود و بعنوان یک اتومبیل اروپایی Saloon شناخته شد .



همچنین موتور اتومبیل های کادیلاک نیز تا سال ۱۹۷۸ تقییر هجم داده و همگی کوچکتر شدند . پس از آن موتورهای ۴ ۶ و ۸ سیلندر تولید شده در دهه ۱۹۸۰ همگی دارای حجم هایی کمتر از گذشته بودند . تولید مدل های لیموزین کاهش یافته و تا اواسط دهه ۱۹۸۰ تولید این اتومبیلها به پایان رسید و در صورت سفارش عرضه می شدند .



کمپانی برای جلوگیری از کاهش میزان فروش شروع به تولید اتومبیلهایی کرد که مانند بقیه اتومبیلهای



GM دارای ابعادی کوچکتر باشند . بعد از این تحولات کمپانی کادیلاک تصمیم گرفت تا با تولید یک اتومبیل لوکس استثنایی مجدداْ مانند گذشته بازار را در دست گیرد اما این طرح با شکست روبرو شد و کادیلاک ترجیح داد تا در دهه ۱۹۹۰ برای طراحی اتومبیلهایش از مدلهای مختلف کمپانی هایی نظیر BMW و Mercedes Benz و Jaguar الهام گیرد که در سال ۱۹۹۸ تا به حال با تقییر در سبک طراحی مشاهده اتومبیلهای بسیار زیبا و نوظهور و ... هستیم .




تاریخچه شرکت دوج



در اواسط دهه شصت در امریکا دوران اتومبیل های عضلانی به ابتکار پونتیاک آغاز شد.در این سال ها کسی فکر نمی کرد که اتومبیل های دو در و بزرگ و لوکس با موتورهای فوق العاده بزرگ و قدرت های بالای 300 اسب بخار،امریکایی شمالی را تسخیر کند.اما با ورود به سال 65 و 66 این اتفاق افتاد و هر خودروساز امریکایی برای ادامه حیات به یک یا چند مدل عضلانی نیاز پیدا کرد.پونتیاک با مدل GTO ، بیوک با گران اسپرت و الدزمبیل با442 بازار عضلانی های بزرگ را در دست گرفتند و کار به جایی رسید که این سبک اتومبیل از کامارو و موستانگ گرفته تا رود رانر و تورینو به نیمی از بازار امریکا تبدیل شدند.



دوج با توجه به اعتباری که داشت بلافاصله دست به کار شده و برای سال 1965 یک کانسپت به نام چارجر ساخت. باتوجه به نیاز بازار این مدل بلافاصله در سال 1966 تولید شد.موتورهای 318،361،383 اینچ مکعبی موتورهای عمده و ارزان قیمت چارجر بودند. یک موتور همی 426 هم وجود داشت که با قویترین های بازار رقابت میکرد. در سال 1966 مجموعا 37344 دستگاه چارجر تولید شد.



با ورود چارجر به نسکار جلوه آن بسیار قوی تر شده و آپشن هایی چون اسپویلر عقب،سقف چرمی،دسته دنده پشت فرمان و صندلی تاشو وسط به لیست آپشن ها اضافه شدند.در سال 1967 موتور 440 با کاربراتور چهار دهنه معرفی شد که قدرت آن 375 اسب بخار ذکر شده ولی در واقع بالای 400 اسب بخار قدرت داشت.با ورود کامارو،ماستنگ و ترانس ام به بازار آمد. دوج برای رقابت ناچار شد برای سال 1968 یک چارجر جدید معرفی کند. چارجر جدید به کلی متفاوت با نسل قبلش بود.داخل و خارج کابین دچار تغییرات زیادی شده و روی عضلانی بودن اتومبیل تاکیید بیشتری صورت گرفت.مهم ترین نکته در مورد این نسل از چارجر ویرایش RT بود. این ویرایش که ROAD TRACK معنی داشت نشان دهنده قویترین مدل های چارجر بود و سریعا به مارک نشان دهنده قویترین ها دوج تبدیل شد.مدلRT دارای موتور مگنوم 440 و یا همی 426 بود.



در اینجا باید اشاره کنیم که در سال 1968 علامت یک زنبور با موتوری بزرگ بر پشتش به عنوان لوگوی تبلیغاتی واج یافت که بر روی گلگیرها و کاپوت بعضی مدل های کرونت،دارت و چارجرراه یافت.



این زنبور و خطوط بدنه مرتبط بر روی این مدل ها باعث می شد که آنها به بامبل بی ها شهرت یابند.



برای مدل سوپر بی نیز می شد خطوط و طرح بامبل بی سفارش داد.



دوج در سال 1968 شهاد فروش 96100 دستگاه چارجر بود که 17 هزار عدد از آنها از سری RT بودند.



دوج این فروش فوق الهاده را مدیون معرفی سری RT ، لوگوهای بامبل بی و فیلم تاریخی و پرهیجان Bullitt بود. در این فیلم حدود 5 دقیقه شاهد تعقیب و گریز یک چارجر RT و یک فورد ماستنگ GT هستیم که حرکات نمایشی فوق العاده ای انجام می دهند.در طول فیلم برداری این سکانس ها که کاملا واقعی هستند هیچکدام از چارجر های مورد استفاده نیاز به تعمیر پیدا نکردند در حالی که ماستنگ ها در اتمام پرش ها دچار مشکلات سیستم تعلیق و انتقال نیرو می شدند.



توجه توجه :موتور 440 با سه عدد کارباتور چهار دهنه ،390 اسب بخار و موتور 425 اسب بخار قدرت



دارند که شتاب گیری صفر تا صد زیر 7 ثانیه را برای چارجر سوپر بی رقم می زدند.



توجه توجه :چار جر دایتونا توانست با کاربراتور چهار دهنه و موتور مگنوم 440 به سرعت 330 کیلومتر



بر سرعت دست یافته و بسیاری از رکورد ها را بشکند.


برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.