• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن مدیریت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
مدیریت (بازدید: 5067)
جمعه 3/6/1391 - 16:35 -0 تشکر 526906
خلاصه کتاب های مدیریت

سلام در این قسمت خلاصه جند کتاب مدیریتی نوشته میشود


و کتابهای مفید معرفی میشود

جمعه 3/6/1391 - 16:57 - 0 تشکر 526942

حیا ی نام تجاری :

در ژوئن 1993 ابی کونستام را به عنوان رئیس بخش بازار یابی  IBM  استخدام نمودم . می توان گفت عملکرد بازاریابی ، عملکردی پیچیده و چند وجهی است که تقسیم بندی بازارها ، آنالیز رقبا و نیاز های مشتری ها ، مدیریت نام تجاری محصولات  و سازمان ، تبلیغات و دریافت نامه های مستقیم را شامل می گردد . نتایج تحقیقات ابی نشان داد که نام تجاری  IBM  علی رغم مشکلات متعدد هنوز هم قدرتمند است .  مشتری ها عقیده داشتند که اگر یکی از محصولات IBM  را خریداری نمایند ، محصول خوب و مناسبی خریده اند . همان طور که انتظار داشتم ، بزرگترین قدرت کمپانی، نام تجاری بی نظیر و یکتایش بود که با بخش های مختلفش چندان ارتباطی نداشت .


درنتیجه ماموریت بازاریابی ، پرداختن به این نکته بود که ، چرا مشتری ها تمایل دارند با یک  IBM  یک پارچه سر و کار داشته باشند . ابی تصمیم گرفت تمام سازمان های تبلیغاتی IBM  را به یک آژانس واحد تبدیل کند .


او و تیم کوچکش یک شرکت که تخصص و تجربه جهانی خوبی در زمینه تبلیغات داشت را انتخاب کردند . این دقیقا همان چیزی بود که IBM  نیاز داشت . این آژانس می توانست مدیریت تبلیغات تمام محصولات و خدمات و هم چنین تبلیغات نام تجاری  IBM  در سراسر جهان را بر عهده بگیرد .


اولین سری تبلیغات در سال 1994 شکل گرفتند. این مجموعه تبلیغاتی باز هم تاکید می کرد که  IBM جهانی است و ما به عنوان یک کمپانی جهانی که همه نوع محصولات مورد نیاز مشتری هایش را خودش تولید می کند ، در سطح جهان حضور داریم . هم چنین مشخص می نمود که کمپانی ما متفاوت است و تفاوت هتی بسیاری با سایر کمپانی ها دارد. این آگهی ها نشان می داد که کمپانی IBM قادر است تغییراتی را به وجود آورد ، تصمیمات جسورانه اتخاذ کند ، به سرعت دست به عمل بزند و ریسک ها را پذیرفته و کارهای خلاقیت آمیزی به انجام برساند. هم چنین نشان می داد که در دسترس تر می باشد .


سری آگهی های « راه کارهایی برای یک سیاره کوچک » توسط آگهی های دیگری در مورد « تجارت الکترونیک » ادامه داده شد و به IBM کمک کرد تا خودش را به عنوان رهبر قدرتمند ترین روند حاکم بر صنعت آن زمان معرفی نماید .


بر خلاف احتمالات موجود ابی کونستام توانست کاری عالی و تاثیر گذار انجام دهد . او ابتدا تمام عملکردهای بازار یابی را متوقف کرد وسپس یک سری تبلیغات جهانی ، واحد و منحصر به فرد را جایگزین پیام های جداگانه و رقابت آمیزی نمود که به هیچ وجه عملکرد مطلوبی نداشتند . این کار دقیقا بر خلاف فرهنگ تاریخی IBM بود و ابی نیز یکی دیگر از قهرمانان دگرگونی IBM به شمار می رود .   


جمعه 3/6/1391 - 16:58 - 0 تشکر 526944

خلاصه کتاب هفت عادت مردمان مؤثر استفان کاوی


آشنایی


موثر بودن ، خواه در زندگی شخصی خودمان و خواه در زندگی دیگران ، محصول "منش" ماست ، نه ثمره قواعد و فنونی برای اداره یا کنترل کردن دیگران . هفت عادت توصیه شده در این کتاب ، برنامه ای برای ایجاد تغییر بنیادی و پایدار است . مشروط بر اینکه آنها را به خوبی بیاموزیم ، به دیگران تعلیم دهیم و متعهد شویم که در زندگی روزمره به کار گیریم .



نخستین ثمره این هفت عادت احترام به خود و اعتماد به نفس افزون تر ناشی از خویشتن داری است . دومین ثمره آن تاثیر و بهبودی در روابط با دیگران است ، که خود حاصل مستقیم احترام به خویشتن است . سوم اینکه خواهیم توانست بر دیگران تاثیر بگذاریم و در آن ها انگیزه ایجاد کنیم .ثمره چهارم ، خلاقیت و شادی و هیجان و اشتیاق برای آموختن خواهد بود .
این برنامه بر اساس تحول است و نه تغییر یک شبه . بهای پرداختن به چنین تحولی دو چیز است :

1) کوشش برای دریافتن و آموختن این هفت عادت و تعمق درباره ی مطالب ارائه شده .

2) آموزش بی درنگ آنچه آموخته ایم به دیگران .

3) عمل کردن و متعهد بودن به عمل به این عادات .

به این ترتیب این مطالب بخشی از تفکر و زندگی و جزئی از نرم افزار ذهنمان می شوند ، به گونه ای که پس از مدتی احساس می کنیم از آن خودمانند .

جمعه 3/6/1391 - 16:59 - 0 تشکر 526947

                                    تاثیر تغییر برداشت


اگر بخواهیم رفتار اشخاص را تغییر دهیم ، باید تصویری را که از نقش خود دارند عوض کنیم . منظور از برداشت ، شیوه نگرش ما به جهان و امور و نقش خودمان است . برداشت های ما ، درست یا نادرست ، منشا گرایش ها و رفتار ها و در نتیجه منشا روابط ما با دیگران است . تغییر برداشت می تواند در زندگی شخصی و حرفه ای ما پیشرفت های چشم گیری ایجاد کند .

جمعه 3/6/1391 - 16:59 - 0 تشکر 526948

نگاهی به هفت عادت

عادت عبارت از فصل مشترک دانش ، مهارت و اشتیاق است . عادت ها را می توان آموخت ، و همچنین کنار گذاشت و به جای آن عادت جدیدی آموخت . نکته آن است که فراموش نکنیم که این عملی زمان بر است و با صرف هزینه و تلاش طولانی مدت حاصل می شود . راه حل های آنی ، تنها به مداوای مشکلات اضطراری می پردازد و اثر بخشی پایدار نخواهد داشت. این هفت عادت مستقیما به موثر بودن ارتباط می یابند. آن را تعادل میان تولید و قابلیت تولید می دانیم. مجموع مهارت،دانش و اشتیاق ، قابلیت تولید را می سازند. اصل حفظ قابلیت تولید ، تا اندازه زیادی معطوف به نگرش های دور برد و روش های دراز مدت است. این برداشت ، جوهر موثر بودن است.
اگر بتوانیم بر اساس اصول درست ، فرهنگی زایا به وجود آوریم که به مرور زمان ایجاد می شود ، می توانیم از بالاترین سطح همکاری و کار گروهی بهره مند شویم . آنگاه می توانیم مطمئن باشیم که اصول و عادت های موثر بودن را ه دست آورده ایم . این هفت عادت کاملا در هم تنیده و به یکدیگر مرتبط اند و به توالی می آیند .  همچنین به انسان کمک می کنند تا از حالت اتکا به اتکای متقابل برسد. اتکا پایین ترین نقطه پیوستار بلوغ و اتکای متقابل بالاترین نقطه آن است، و استقلال میان این دو قرار می گیرد.

جمعه 3/6/1391 - 16:59 - 0 تشکر 526949

عادت 1 : عامل باشید


اساسی ترین عادت عامل بودن است. عامل بودن یعنی مسئولیت خود را به عهده گرفتن،ملامت نکردن اوضاع و شرایط یا اشخاص،یا این بهانه که رفتار شما حاصل شرطی شدن شماست. نقطه مقابل عامل بودن،واکنشی بودن است. مردمان موثر عاملند. یعنی مسئولند و رفتارشان حاصل تصمیم و انتخاب آگاهانه خودشان است.  
نظریه های مختلف جبرگرایی، رفتار و خصوصیات ما را در سه جنبه ژنتیکی،روانی و محیطی تحلیل می کند و قائل به اختیار و انتخاب آگاهانه نیستند. معتقدان به چنین نظریه هایی،افرادی واکنشی هستند و همواره دیگران یا خود و یا شرایط را ملامت می کنند. حال آنکه افراد عامل،فقط ارزش ها و اصولی را انتخاب می کنند که خودشان درونا بتوانند صحت و اعتبار آن را تشخیص داده و تایید کنند.
یکی از بهترین راه ها برای تشخیص میزان عامل بودن خود، این است که ببینیم وقت و انرژی خود را صرف چه چیزهایی می کنیم. می توانیم حلقه نگرانی خود را از حلقه چیزهایی که درباره آن ها نگرانی به خصوصی نداریم جدا کنیم. با نگریستن به امور درون حلقه نگرانی خود درمی یابیم که چه چیزهایی بیرون از اختیارمان قرار دارند و در  مورد کدام چیزها می توانیم کاری انجام دهیم. دسته اخیر در دایره کوچکتری به نام حلقه نفوذ قرار می گیرند. با تمرکز بر این حلقه می توان آن را گسترش داد تا جایی که حتی بزرگتر از حلقه نگرانی شود. بدین ترتیب است که همواره به نگرانی ها پاسخ مناسب خواهیم داد.
آنچه ما امروز هستیم به دلیل انتخابهای دیروز ما بوده است . پس می توانیم امروز دیگر گونه انتخاب کنیم . مشکلاتی که با آنها روبرو می شویم در یکی از طبقه بندیهای زیر قرار دارد :


1) کنترل مستقیم ( مشکلاتی که به رفتار خودمان مربوط می شود )


2) کنترل غیر مستقیم ( مشکلاتی که به دیگران مربوط می شود)


3) عدم کنترل ( مشکلاتی که نمی توانیم کاری درباره شان بکنیم مانند واقعیتهای مربوط به گذشته یا وضعیت خود )


مشکلات مربوط به کنترل مستقیم را می توان از طریق تغییر دادن عادتهای خود حل کرد که به عادتهای 1 و 2 و 3 مربوط می شود.
مشکلات مربوط به کنترل غیر مستقیم را می توان از طریق تغییر دادن شیوه ها نفوذ خود حل کرد که به پیروزیهای عمومی یا عادات 4 و 5 و 6 مربوط می شود .
مشکلات مربوط به عدم کنترل را می توان با زیستن مسالمت آمیز با آنها حل کرد .
پس  بایدحلقه نفوذ خودمان را گسترش دهیم .
تعهداتی کوچک را ایجاد و آنها را حفظ کنیم . الگو باشیم نه منتقد . بخشی از راه حل باشیم نه بخشی از مشکل . در مورد هر کاری حلقه نفوذمان را برای حل مشکل مشخص کنیم و آن گام برداریم.

جمعه 3/6/1391 - 16:59 - 0 تشکر 526951

عادت 2 : ذهنا از پایان آغاز کنید


یعنی به روشنی مقصدمان را بشناسیم .  مثلا اگر فردا تشییع جنازه ما باشد و ما ناظر بر آن، دوست داریم افرادی که ما را می شناسند درباره ما چه بگویند و از ما چگونه یاد کنند ؟ ( در مقام همسر ، در مقام دوست ، در مقام همکار ، در مقام رئیس ، در مقام ... )
مدیریت یعنی درست انجام دادن امور . رهبری یعنی انجام دادن امور درست .
باید کانون توجهمان اصول باشد نه کار نه تملک نه تفریح، نه دوست، نه دشمن، نه مسجد، نه خود، نه همسر، نه خانواده  و نه پول . اصول را فدای موارد دیگر نکنیم چرا که در نهایت احساس خوشبختی نخواهیم کرد .
پس شعار رسالت شخصی خود را بنویسیم . نوشتن شعار رسالت امری زمان بر است و نباید برای آن عجله کرد. باید فرصت کافی داد تا همه کسانی که به نحوی درگیر آن هستند در آن مشارکت داشته باشند. چرا که راز تعهد ، مشارکت راستین همه افراد است و نوشتن شعار رسالتی که افراد به آن پایبند نباشند کاری عبث است.
چنانچه بتوانیم اختیار زندگی خود را به دست بگیریم احساس امنیت درونی می کنیم و این باعث ایجاد " ذهنیت فراوانی" در ما می شود. به این ترتیب قابلیت تولید خود را بالا برده ایم. در مقابل کسانی که منشا احساس آن ها دیگرانند ، دارای ذهنیت کمبود اند.

جمعه 3/6/1391 - 17:0 - 0 تشکر 526952

عادت 3 : نخست امور نخست را قرار دهید


چه کاری برای موفقیتمان بسیار مهم است ولی به آن نمی پردازیم ؟
هشتاد درصد نتایج ،حاصل بیست درصد از کار و فعالیت است .
چهار نوع فعالیت وجود دارد :


1-  کارهای ضروری و اضطراری ( مثل بهرانها )


2-  کارهای ضروری و غیر اضطراری ( شناخت فرصتها – برنامه ریزی )


3-  کارهای غیر ضروری و اضطراری ( جلسات بی مورد – تلفنها )


4-  کارهای غیر ضروری و غیر اضطراری ( اتلاف وقت – تلویزیون – کارهای پیش پا افتاده ) 


افراد موفق کسانی هستند که به امور دوم می پردازند . آنها هرگز مسایل را مورد توجه قرار
نمی دهند بلکه ذهن را به فرصتها و راه حلها معطوف می دارند .
نه گفتن به فعالیتهای دیگر، مایه ای ندارد .
 بعضی کارها را به دیگران واگذار کنیم .
پس اوقات خود را به صورت هفتگی برنامه ریزی کنیم.


جمعه 3/6/1391 - 17:0 - 0 تشکر 526953

عادت 4 : برنده / برنده بیاندیشید


 برداشت  های زیر در مناسبات انسانی وجود دارد:


1-  برنده / برنده : در تمام جنبه های ارتباطی در صدد جذب منافع دو جانبه است .


2-  برنده / بازنده : معطوف به قدرت گرایی است.


3-  بازنده / برنده : مختص کسانی است که همواره برای جلب رضایت دیگران و ایجاد محبوبیت در ایشان کوتاه می آیند.


4-  بازنده / بازنده : وقتی دو طرف با نگرش برنده/ بازنده یعنی دو موجود لجوج و خود رای با هم وارد مذاکره شوند چنین وضعی پیش خواهد آمد.


این سوال که چه کسی در زندگی مشترک ما برنده است ؟ پرسش مسخره ای بیش نیست . اگر هر دو نفر برنده نباشیم ، هر دو بازنده ایم .


هرگز نباید در شرکتی که همه برای دستیابی به موفقیت نیاز به همکاری دارند بین همکاران رقابت برنده / بازنده برقرار شود .


به کار گیری نگرش برنده /برنده عادت رهبری است و مستلزم کاربرد چهار خصیصه منحصر به فرد انسانی یعنی خودآگاهی ، تخیل ، شعور و اراده آزاد است . همچنین مستلزم یادگیری متقابل ، تاثیرگذاری متقابل و منافع متقابل است . این نگرش فلسفه جامع زندگی و ارتباط متقابل و قانون طلایی عمل و دارای پنج بعد است :
1)  منش
2)  کیفیت روابط
3)  توافق ها
4)  نظام ها
5)  فرایندها



جمعه 3/6/1391 - 17:0 - 0 تشکر 526954

عادت 5 : نخست بخواهید بفهمید ، آنگاه جویای تفاهم باشید


این عادت مستقیما به شیوه ارتباط بر می گردد و کلید ایجاد همدلی و روابط مبتنی بر نگرش برنده / برنده است .
اغلب مردم با نیت پاسخ دادن ، به سخنان دیگران گوش می کنند و نه اینکه قصد درک آن را داشته باشند . همچنین عقاید ، احساسات و داوریهای خود را دخیل کرده و برای پاسخ به یکی از چهار روش زیر توسل می جوییم :


1-    ارزیابی : موافق انجام کاری یا مخالف


2-    بازجویی : سوال پیچ کردن مخاطب


3-    تحمیل پند و اندرز : نصایح حکیمانه خود را بر دیگران تحمیل می کنیم


4-    تعبیر و تفسیر : رفتار و انگیزه های دیگران را بر حسب رفتار و انگیزه های خود می سنجیم


 در بسیاری از مواقع برای تغییر وضعیت فرد نیازی به پند و اندرز و توصیه نیست . غالب مردم پس از اینکه مجالی برای ابراز احساسات بیابند مسائل خود را می شکافند و در نتیجه راه حلها خود آشکار می شوند .



جمعه 3/6/1391 - 17:0 - 0 تشکر 526955


عادت 6 : سینرژی ( انرژی گروهی ایجاد کنید )


این عادت ثمره نهایی یا ایجاد راه حل های تازه و بهتر گروهی است . سینرژی ضد مصالحه و سازش است . به تعبیر دیگر یعنی کل بزرگتر از مجموع اجزای آن است ، در اینجاست که خلاقیت خود را به کار می گیریم .برآیند نیروی جمعی از جمع تک تک نیروها بیشتر است .
برای رسیدن و عمل کردن به شیوه برنده / برنده باید به ایجاد سینرژی بپردازیم . با به کار گیری عادت های 4 و 5 و 6 می توانیم به این مهم دست یابیم . دقیقا به حرف های طرف مقابل گوش کنیم و در نهایت احترام ارتباط برقرار کنیم . آنگاه توانایی های خلاق خود را به کار بریم .
بها دادن به تفاوتها ( تفاوتهای ذهنی ، احساسی و روانی ) جوهره کار تیمی است .



برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.