• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن قرآن و عترت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
قرآن و عترت (بازدید: 2883)
جمعه 25/5/1387 - 19:32 -0 تشکر 52454
***میلاد امام عاشقان، مهدی صاحب زمان (عج) مبارک***

به نام خدایی که در همین نزدیکی هاست

 

 

ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد                  دل رمیده ی ما را رفیق و مونس شد
به بوی او دل بیمار عاشقان چون صبا              فدای عارض نسرین و چشم نرگس شد 

 

 

«و نرید ان نمن على الذین استضعفوا فى الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین و نمكن لهم فى الارض و نرى فرعون و هامان و جنود هما منهم ما كانوا یحذرون؛ اراده ما بر این قرار گرفته است كه به مستضعفین، نعمت بخشیم و آنها را پیشوایان و وارثین روى زمین قرار دهیم، حكومتشان را پا بر جا سازیم و به فرعون و هامان و لشكریان آنها آنچه را بیم داشتند از این گروه نشان دهیم»
آیه 5 و 6 سوره قصص شرح بیشتر این مطلب در كشف الغمه، ج 3، ص 405 و 406 آمده است و اضافه شده كه: امام قائم وقتى متولد شد، پاك بود و هیچ گونه آلودگى نداشت و در بازوى راستش این آیه نوشته شده بود: «جاء الحق و زهق الباطل كان زهوقا؛ حق آمد و باطل نابود شد، حتما باطل نابود شدنى است.»
شیخ حر عاملى رحمه اللّه از بزرگان اصحاب نقل مى كند كه امام صادق علیه السلام فرمود:
«شبى كه حضرت قائم (عج) در آن متولد شد، هیچ نوزادى در آن شب متولد نمى شود مگر اینكه مؤمن خواهد شد، و اگر در سرزمین كفر متولد گردد، خداوند او را به بركت امام مهدى (عج) به سوى ایمان منتقل مى سازد»

 
 

میلاد حضرت مهدی(عج) را به تمامی مسلمانان جهان و به خصوص محبان آن حضرت تبریک عرض می کنم.
اماما، عاشق توییم و دوستدار دوستاران تو و خاك پاى منتظران تو، اما فسوسا كه خود، خانه دل را براى انتظار تو مهیا نساخته ایم .
اماما، با مژگان نروبیده ایم گرد راه را، با اشك ، نشسته ایم غبار دل را.
اماما، نروبیده ایم غبار گناه از دل ، اما عاشقیم ، نمى دانیم این عشق سوزان ، در كجاى جانمان جاى گرفته كه بى تابمان كرده .
اماما، شرمنده ایم كه خانه دل را براى حكمرانى تو، پاك نساخته ایم .
اماما، از كاروان عاشقان تو، عقب مانده ایم. مركب راهوار نداریم كه به این كاروان شورانگیز، دست یابیم.
اماما، راه ، پیچاپیچ است و پر از گردنه هاى هراس انگیز، ما، بى پا افزار و توشه ، سرگردان .
اماما، بیم آن را داریم در عمق شب ، گم شویم و گرفتار رهزنان .
اماما، مى دانیم كه خود، خود را به وادى هول انگیز بلا افكنده ایم ، اما هنوز، كورسویى از چراغ عشق ، در جانمان سو سو مى زند.
اماما، دریا آشنایان ، به عمق دریاى عشق فرو رفتند و ما در ساحل مانده ایم ، نه چشمى كه آن همه زیبایى را ببینیم و نه انسى با امواج كه با آنها در آمیزیم و نه پرتوى از عشق كه به جان حقیقت راه یابیم.
اماما، عشق ، رخى نمود و جلوه اى كرد، ولى ما سرگرم بودیم و از شربت گواراى عشق ، ما را بهره اى نرسد.
اماما، نسیم عشق وزید و ما در غفلت بودیم ، اینكه بى نصیبى از نسیم عشق ، چگونه از این بیابان آتشناك رهایى یابیم و جانهاى پژمرده خود را با نسیم دل انگیز صبح ، شاداب كنیم .
اماما، راه دشوار است و رهزن ، بسیار و عجبا همه در لباس مهر و محبت و راهنما و دل مى سوزانند و به نرمى و گرمى ، راه مى بندند كه ما راه مى نمایانیم .
اماما،«بولهب» ها نیز بسیار شده اند. لهیب كینه هاشان ، سركش است و سوزنده . توان دیدن هیچ زیبایى را ندارند، دوست دارند، همه چیز را خاكستر ببینند.
اماما،«حمالة الحطب» ها، روزان و شبان ، هیزم كشى مى كنند، تا آتشهاى كینه ها را بگیرانند و همیشه آنها را سوزنده و سركش نگهدارند.
اماما، رسوایان و ناخالصان رانده شده ، ناصافان تصفیه شده ، دوچهرگان نقاب افكنده شده ، مرتجعان زمین گیر شده ، كژاندیشان تارانده شده و... در بیغوله ها و تاریك خانه ها پناه گرفته اند و در كار غیبت مردان حاضر در صحنه هاى كارند و جهاد و به سخره گرفتن مردان راسخ در دین .
اماما، فسونگران ، گروه گروه در ویرانه ها گردهم آمده اند و بر گرهها مى دمند، تا گره در كار زمینه سازان انقلاب جهانى تو اندازند و سرعت این حركت مقدس را كند كنند.
اماما، خدعه ها و ترفندها بسیار به كار بستند و مى بندند تا عاشقان تو را از راهى كه برگزیده اند، باز دارند و نگذارند نور حق ، جلوه كند.
اماما، با این همه ، عشق به تو، چنان سوزان است و حركت آفرین كه در جلو راه مردان و زنانى كه به عشق تو مى زیند، هیچ مانعى و هیچ بازدارنده اى ، تاب مقاومت ندارد، همه ، مى سوزند و بر باد مى روند. 
 

«کجاست بقیه الله که بیرون از خاندان رهبری نیست؟
کجاست آماده برای ریشه کن کردن ستمکاران؟
کجاست منتظر برای راست کردن کجی و نادرستی؟
کجاست مرکز امید برای برانداختن بیداد و ستم؟
کجاست ذخیره برای تازه کردن فرایض و سنن دین؟
کجاست انتخاب شده برای بازگرداندن کیش و آئین؟
کجاست آرزو شده برای زنده کردن قرآن و حدودش؟
کجاست زنده کننده ی آثار دین و اهل دین؟
کجاست شکننده ی شوکت تعدی کنان؟
کجاست ویران کننده ی بنیادهای شرک و نفاق؟
کجاست نابود کننده ی اهل فسق و گناه و سرکشی؟
کجاست درو کننده ی شاخه های گمراهی و اختلاف؟
کجاست محوکننده ی آثار کج دلی و هواپرستی؟
کجاست برنده ی رشته های دروغ و افتراء؟
کجاست نابود کننده ی سرکشان؟
کجاست از بن بر اهل عناد و گمراه کنندگی و بی دینی؟
کجاست عزیز کننده ی دوستان و خوار کننده ی دشمنان؟
کجاست جمع کننده ی سخن بر تقوی؟
کجاست باب خدا که از آن وارد شوند؟
کجاست وجه خدا که به سوی او رو کنند اولیاء؟
کجاست وسیله ی پیوست میان زمین و آسمان؟
کجاست صاحب روز پیروزی و بر افراز کننده ی پرچم هدایت؟
کجاست جمع آوری کننده ی جامعه صلاح و رضایت؟
کجاست جوینده ی خون پیغمبران و زاده ی پیغمبران؟
کجاست جوینده ی خون شهید کربلاء(ع)؟
کجاست پیروزمند بر هر متعدی و مفتری؟
کجاست مضطری که چون دعا کند اجابت شود؟
کجاست صدر مخلوقات که تقوی دارد؟
کجاست زاده ی پیغمبر مصطفی و زاده ی علی مرتصی(ع) و زاده ی خدیجه ی غراء و زاده ی فاطمه ی کبری(س)؟»

« خدایا شاد کن پیغمبرت حضرت محمد(ص) و آله را به دیدارش و هر که پیرو اوست بر دعوتش و رحم کن بیچارگی ما را پس از او، خدایا برطرف کن این گرفتاری را از این امت به حضور او و تعجیل کن برای ما در ظهورش زیرا آنرا (دشمنان) دور دانند و ما آنرا نزدیک می بینیم - دعای عهد»

«برای سلامتی و تعجیل در فرج حضرت امام مهدی(عج) صلوات»

 

كار ما نیست شناسائی "راز" گل سرخ
كار ما شاید این است
كه در "افسون" گل سرخ شناور باشیم...
يکشنبه 27/5/1387 - 21:58 - 0 تشکر 52685

نشانه هاى ظهور امام علیه السلام چیست ؟ ( قسمت اول )
پاسخ:
وقت ظهور آن حضرت معلوم نیست ، و حتى مطابق روایات كسانى كه وقت ظهور را تعیین كنند، دروغگو شمرده شده اند
ولى نشانه هایى به عنوان علائم در روایات بسیار آمده كه مربوط به مدت اندكى قبل از ظهور و مربوط به آستانه و آغاز ظهور است ، این نشانه ها بسیار زیادند كه معروفترین و جامعترین آنها این است كه هرج و مرج در همه چیز دنیا مشهود مى گردد
سراسر جهان پر از ظلم و جور و فساد گردد. چنانكه در هر انقلابى معمولا، ظلم و فساد قبل از آن ، باعث انقلاب مى گردد، این موضوع در ضمن یك روایت جامع بطور مشروح بیان شده و امام صادق علیه السلام آن را در 118ماده بیان كرده است و اینك ترجمه روایت:
حضرت امام صادق علیه السلام به یكى از یارانش فرمود:
1- هرگاه دیدى : حق بمیرد و طرفدارنش نابود شوند
2- و دیدى كه : ظلم همه جا را گرفته
3- و دیدى كه : قرآن فرسوده شده و درست معنى نمى شود
4- و دیدى كه : دین همچون ظرف تو خالى ، و بى محتوا شده است
5- و دیدى كه : طرفداران حق بر طرفداران باطل فائق شده اند
6- و دیدى كه : كارهاى بد آشكار شده و از آن نهى نمى شود و بدكاران بازخواست نمى شوند
7- و دیدى كه : چنان فسق و فجور آشكار شده كه مردان به مردان و زنان به زنان اكتفاء مى كنند
8- و دیدى كه : افراد با ایمان سكوت كرده و سخنشان را نمى پذیرند
9- و دیدى كه : شخص بدكار، دروغ گوید، و كسى دروغ و نسبت نارواى او را رد نمى كند
10- و دیدى بچه ها، بزرگان را تحقیر كنند
11- و دیدى كه : قطع پیوند خویشاوندى شود
12- و دیدى كه : بدكار را ستایش كنند و او شاد شود و سخن بدش به او برنگردد
13- و دیدى نوجوانان پسر، همان كنند كه زنان مى كنند
14- و دیدى كه : زنان با زنان ازدواج نمایند
15- و دیدى كه : مداحى دروغین از اشخاص ، زیاد شود
16- و دیدى كه : انسانها اموال خود را در غیر اطاعت خدا مصرف مى كنند و كسى مانع نمى شود
17- و دیدى كه : افراد با دیدن كار و تلاش نامناسب مؤ منین ، به خدا پناه مى برند
18- و دیدى كه : همسایه به همسایه خود اذیت مى كند و از آن جلوگیرى نمى شود
19- و دیدى كه : كافر به خاطر سختى مؤ من ، شاد است
20- و دیدى كه : شراب را آشكارا مى آشامند و براى نوشیدن آن كنار هم مى نشینند و از خداوند متعال نمى ترسند
21- و دیدى : كسى كه امر به معروف مى كند خوار و ذلیل است
22- و دیدى آدم بدكار در آنچه آن را خدا دوست ندارد، نیرومند و مورد ستایش است
23- و دیدى راه نیك بسته و راه بد باز است
24- و دیدى خانه كعبه تعطیل شده ، و به تعطیلى آن استوار داده مى شود
25- و دیدى كه : انسان به زبان مى گوید ولى عمل نمى كند
26- و دیدى كه : مردان از مردان و زنان از زنان لذت مى برند، (یا مردان خود را براى مردان ، و زنان خود را زنان فربه مى كنند(

سایت گنجینه دانلودهای رویایی

فریاد بی صدا حرف دل همه کسانی که میگویند ولی شنیده نمی شوند ...هستند ولی دیده نمی شوند ..پس تو نیز بی صدا فریاد کن....

يکشنبه 27/5/1387 - 21:59 - 0 تشکر 52686

نشانه هاى ظهور امام علیه السلام چیست ؟ ( قسمت دوم )
27- و دیدى كه : زندگى مرد از راه لواط و زندگى زن از راه زنا تاءمین مى شود
28- و دیدى كه : زنان همچون مردان براى خود مجالس (نامشروع ) تشكیل مى دهند
29- و دیدى كه : در میان فرزندان عباس
، كارهاى زنانگى به وجود آید
30- و دیدى كه : زن براى زنا با مردان ، با شوهر خود همكارى كمك مى كنند
31- و دیدى كه : بیشترین مردم و بهترین خانه ها كه زنان را بر بدكارى كمك مى كنند
32- و دیدى كه : مؤ من ، خوار و ذلیل شمرده شود
33- و دیدى كه : بدعت و زنا آشكار شود
34- و دیدى مردم به شهادت ناحق اعتماد كنند
35- و دیدى كه : حلال ، حرام شود و حرام ، حلال گردد
36- و دیدى كه : دین براساس میل اشخاص معنى شود و كتاب خدا و احكامش تعطیل گردد
37- و دیدى كه : جرئت بر گناه آشكار شود، و دیگر كسى براى انجام آن منتظر تاریكى شب نگردد
38- و دیدى مؤ من نتواند نهى از منكر كند مگر در قلبش
39- و دیدى كه : ثروت بسیار زیاد در راه خشم خدا خرج گردد
40- و دیدى كه : سردمداران به كافران نزدیك شوند و از نیكوكاران دور شوند
41- و دیدى كه : والیان در قضاوت رشوه بگیرند
42- و دیدى كه : پستهاى مهم والیان براساس مزایده است نه براساس ‍ شایستگى
43- و دیدى كه : مردم را از روى تهمت و یا سوءظن بكشند
44- و دیدى كه : مرد بخاطر همبسترى با همسران خود مورد سرزنش قرار گیرد
45- و دیدى كه : مرد از بدكارگى همسرش نان مى خورد
46- و دیدى كه : زن بر شوهر نیست انجام مى دهد، و به شوهرش خرجى مى دهد
47- و دیدى كه : مرد همسر و كنیزش را كرایه مى دهد و به غذاى پست )كه از این راه بدست مى آورد) خشنود است
48- و دیدى كه : سوگندهاى دروغ به خدا بسیار گردد
49- و دیدى كه : آشكارا قمار بازى مى شود
50- و دیدى كه : مشروبات الكلى بطور آشكار بدون مانع خرید و فروش ‍ مى شود
51- و دیدى كه : زنان مسلمان خود را به كافر مى بخشند
52- و دیدى كه : كارهاى زشت آشكار شده و هر كس از كنار آن مى گذرد مانع آن نمى شود
53- و دیدى كه : مردم محترم ، توسط كسى كه مردم از سلطنتش ترس دارند، خوار شوند
54- و دیدى كه : نزدیكترین مردم به فرمانداران آنانى هستند كه به ناسزاگوئى به ما خانواده عصمت علیهم السلام ستایش شوند
55- و دیدى كه : هر كس ما را دوست دارد او را دروغگو خوانده و شهادتش ‍ را قبول نمى كنند

سایت گنجینه دانلودهای رویایی

فریاد بی صدا حرف دل همه کسانی که میگویند ولی شنیده نمی شوند ...هستند ولی دیده نمی شوند ..پس تو نیز بی صدا فریاد کن....

يکشنبه 27/5/1387 - 22:0 - 0 تشکر 52687

نشانه هاى ظهور امام علیه السلام چیست ؟ ( قسمت سوم )

56- و دیدى كه : در گفتن سخن باطل و دروغ ، با همدیگر رقابت كنند.
57- و دیدى كه: شنیدن سخن حق بر مردم سنگین است ولى شنیدن باطل برایشان آسان است .
58- و دیدى كه: همسایه از ترس زبان بد همسایه ، او را احترام مى كند.
59- و دیدى كه: حدود الهى تعطیل شود و طبق هوى و هوس عمل شود.
60- و دیدى كه: مسجدها طلاكارى (زینت داده ) شود.
61- و دیدى كه: راستگوترین مردم نزد آنها مفتریان دروغگو است .
62- و دیدى كه: بدكارى آشكار شده و براى سخن چینى كوشش مى شود.
63- و دیدى كه: ستم و تجاوز شایع شده .
64- و دیدى كه: غیبت ، سخن خوش آنها گردد، و بعضى بعض دیگر را به آن بشارت دهند.
65- و دیدى كه: حج و جهاد براى خدا نیست .
66- و دیدى كه: سلطان به خاطر كافر، شخص مؤ من را خوار كند.
67- و دیدى كه: خرابى بیشتر از آبادى است .
68- و دیدى كه: معاش انسان از كم فروشى بدست مى آید.
69- و دیدى كه: خونریزى آسان گردد.
70- و دیدى كه: مرد بخاطر دنیایش ریاست مى كند.
71- و دیدى كه: نماز را سبك شمارند.
72- و دیدى كه: انسان ثروت زیادى جمع كرده ولى از آغاز آن تا آخر زكاتشرا نداده است .
73- و دیدى كه: قبر مرده ها را بشكافند و آنها را اذیت كنند.
74- و دیدى كه: هرج و مرج بسیار است .
75- و دیدى كه: مرد روز خود را مستى به شب مى رساند و شب خود را نیز به همین منوال به صبح برساند و هیچ اهمیتى به برنامه مردم ندهد.
76- و دیدى كه: با حیوانات آمیزش مى شود.
77- و دیدى كه: مرد به مسجد (محل نماز) مى رود وقتى برمى گردد لباس در بدن ندارد (لباسش را دزدیده اند)

78- و دیدى كه: حیوانات همدیگر را بدرند
79-  و دیدى كه: دلهاى مردم ، سخت و دیدگانشان خشك و یاد خدا برایشان گران است .
80- دى كه : بر سر كسبهاى حرام آشكارا، رقابت كنند.
81- و دیدى كه : نماز خوان براى خودنمائى نماز مى خواند.
82- و دیدى كه : فقیه براى دین ، فقه نمى آموزد و طالب حرام ، ستایش و احترام مى گردد.
83- و دیدى كه : مردم در اطراف قدرتمندانند.
84- و دیدى كه : طالب حلال ، مذمت و سرزنش مى شود و طالب حرام ستایش و احترام مى گردد.
85- و دیدى كه : در مكه و مدینه كارهائى مى كنند كه خدا دوست ندارد و كسى از آن جلوگیرى نمى كند، و هیچ كس بین آنها و كارهاى بدشان مانع نمى شود.
86- و دیدى كه : آلات موسیقى و لهو در مدینه و مكه آشكار گردد.
87- و دیدى كه : مرد سخن حق گوید و امر به معروف و نهى از منكر كند ولى دیگران او را از این كار بر حذر مى دارند.
88- و دیدى كه : مردم به همدیگر نگاه مى كنند، )به اصطلاح چشم و هم چشمى مى كنند) و از مردم بدكار پیروى نمایند.
89- و دیدى كه : راه نیك خالى و راه رونده ندارد.
90- و دیدى كه : مرده را مسخره كنند و كسى براى او اندوهگین نشود.

سایت گنجینه دانلودهای رویایی

فریاد بی صدا حرف دل همه کسانی که میگویند ولی شنیده نمی شوند ...هستند ولی دیده نمی شوند ..پس تو نیز بی صدا فریاد کن....

يکشنبه 27/5/1387 - 22:1 - 0 تشکر 52689

نشانه هاى ظهور امام علیه السلام چیست ؟ ( قسمت چهارم )
91- و دیدى كه : سال به سال بدعت و بدیها بیشتر شود.
92- و دیدى كه : مردم و جمعیتها جز از سرمایه داران پیروى نكنند.
93- و دیدى كه : به فقیر چیزى دهند كه برایش بخندند ولى در راه غیر خدا ترحم كنند.
94- و دیدى كه : علائم آسمانى آشكار شود و كسى از آن نگران نشود.
95- و دیدى كه: مردم مانند حیوانات در انظار یكدیگر عمل جنسى بجا مى آورند و كسى از ترس مردم از آن جلوگیرى نمى كند.
96- و دیدى كه انسان در راه غیر خدا بسیار خرج كند ولى در راه خدا از اندك هم مضایقه دارد.
97- و دیدى كه: عقوق پدر و مادر رواج دارد و فرزندان هیچ احترامى براى آنها قائل نیستند، بلكه نزد فرزند از همه بدترند.
98- و دیدى كه: زنها بر مسند حكومت بنشینند، و هیچ كارى جز خواسته آنها پیش نرود.
99- و دیدى كه: پسر به پدرش نسبت دروغ بدهد، و پدر و مادرش را نفرین كند و از مرگشان شاد گردد.
100- و دیدى كه: اگر روزى بر مردى بگذرد ولى او در آن روز گناه بزرگى مانند بدكارى ، كم فروشى ، و زشتى انجام نداده ، ناراحت است .
101- و دیدى كه: قدرتمندان ، غذاى عمومى مردم را احتكار كنند.
102- و دیدى كه: اموال حق خویشان پیامبر صلى اللّه علیه و آله و سلم (خمس ) در راه باطل تقسیم گردد، و با آن قماربازى و شرابخوارى شود.
103- و دیدى كه : به وسیله شراب ، بیمار را مداوا كنند، و براى بهبودى بیمار آن را تجویز نمایند.
104- و دیدى كه: مردم در مورد امر به معروف و نهى از منكر و ترك دین بى تفاوت و یكسانند.
105- و دیدى كه: سر و صداى منافقان بر پا است ولى سر و صداى حق طلبان خاموش است .
106- و دیدى كه: براى اذن و نماز مزد مى گیرند.
107- و دیدى كه: مسجدها پر است از كسانى كه از خدا نترسند و غیبت هم نمایند.
108- و دیدى كه: شرابخوار مست ، پیش نماز مردم شود.
109- و دیدى كه: خورندگان اموال یتیمان ستوده شوند.
110- و دیدى كه: قاضیان برخلاف دستور خداوند قضاوت كنند.
111- و دیدى كه: استانداران از روى طمع ، خائنان را امین خود قرار دهند.
112- و دیدى كه: فرمانروایان ، میراث (مستضعفان ) را در اختیار بدكاران از خدا بى خبر قرار دهند.
113- و دیدى كه: بر روى منبرها از پرهیزكارى سخن مى گویند ولى گویندگان آن پرهیزكار نیستند.
114- و دیدى كه: صدقه را با وساطت دیگران بدون رضاى خدا و بخاطر درخواست مردم بدهند.
115- و دیدى كه: وقت (اول ) نمازها را سبك بشمارند.
116- و دیدى كه: هم و هدف مردم ، شكم و شهوتشان است .
117- و دیدى كه: دنیا به آنها روى كرده .
118- و دیدى كه: نشانه هاى برجسته حق ، ویران شده است ، در این وقت خود را حفظ كن و از خدا بخواه كه از خطرات گناه نجاتت بدهد...
البته باید توجه داشت ، كه این نشانه ها هم اكنون در دنیاى غرب ، در اروپا و آمریكا و حتى بعضى از كشورهاى آفریقا و آسیا وجود دارد، شكر خدا را كه به بركت انقلاب اسلامى در ایران ، از بسیارى از این گناهان جلوگیرى شده و مى رود كه از همه جلوگیرى شود و زمینه سازى براى ظهور امام قائم (عج ) گردد.

سایت گنجینه دانلودهای رویایی

فریاد بی صدا حرف دل همه کسانی که میگویند ولی شنیده نمی شوند ...هستند ولی دیده نمی شوند ..پس تو نیز بی صدا فریاد کن....

يکشنبه 27/5/1387 - 22:1 - 0 تشکر 52690

بسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیمْ

وظایف شیعیان نسبت به حضرت مهدى (عج)


1- از آنجا كه اعمال ما بر حضرت عرضه مى شود شایسته است كه با رعایت قوانین شرع و انجام دستورات الهى سبب خشنودى آن بزرگوار باشیم و سرآمد این اعمال دفاع سرسختانه از اسلام و احكام متعالى آن و انقلاب شكوهمند اسلامى و رهبرى آن كه نیابت حضرت حجت را بر عهده دارد مى باشد.
2-پیروى از راهنمائیهاى علماء اعلام و مراجع بزرگوار شیعه در ایام غیبت آن حضرت براى مصون ماندن از هر گونه انحراف از دین و مكتب اهل البیت علیه السّلام .
3- به یاد آن امام حاضر و رهبر مظلوم باشیم و براى حضرتش از صمیم دل دعا كنیم و بگوئیم : اللهم كن لولیك الحجة بن الحسن صلواتك علیه و على آبائه فى هذه الساعة و فى كل ساعة ولیّا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتى تسكنه ارضك طوعا و تمتعه فیها طویلا.
4- خواندن دعاى ))اللهم بلغ مولاى صاحب الزمان (( در هر صبح و زیارت آل یس حداقل در هر جمعه و همچنین دعاى عظیم الشان ندبه .
5- توسّل به آن حجت خدا در مشكلات كه امروز پناه عالمیان اوست ،
مخصوصا خواندن دو ركعت نماز مثل نماز مثل صبح با این تفاوت كه آیه : ))ایاك نعبد و ایاك نستعین (( را در سوره حمد در هر دو ركعت یكصد بار تكرار كردن كه براى برآورده شدن حوائج تجربه شده است .
6- احترام به نام آن حضرت و برخاستن به هنگام شنیدن نام قائم و گذاردن دستها بر روى سر به احترام ایشان .
7- دعاى مكرر و جانسوز جهت ظهور حضرت و آماده شدن زمینه قیام آن حضرت كه طبق روایات فرموده اند براى ظهور دعا كنید كه گشایش ‍ شما در آن است و اگر دعا نكنید ممكن است تا آخرین درجه تاخیر افتد.
و كسانى كه مایلند آن یوسف فاطمه را زیارت كنند دعاى عهد را كه در كتاب ارزنده مفاتیح الجنان ذكر شده است چهل صبح بخوانند كه حضرت صادق علیه السّلام فرمود: هر كه این دعا را بخواند به دیدار حضرتش نائل شود و اگر از دنیا برود او را در دولت حضرت زنده مى گردانند.

همه هست آرزویم كه ببینم از تو روئى

چه زیان تو را كه من هم برسم به آرزوئى

به كسى جمال خود را ننموده اى و بینم

همه جا به هر زبانى بود از تو گفتگوئى

به ره تو بس كه نالم ز غم تو بس كه مویم

شده ام ز ناله نائى ، شده ام ز مویه مویى

برای تعجیل در ظهور آقا 14 صلوات به نیت چهارده معصوم بفرست.

سایت گنجینه دانلودهای رویایی

فریاد بی صدا حرف دل همه کسانی که میگویند ولی شنیده نمی شوند ...هستند ولی دیده نمی شوند ..پس تو نیز بی صدا فریاد کن....

يکشنبه 27/5/1387 - 22:5 - 0 تشکر 52691

ویژگیهاى همراهان مهدى ( قسمت اول )
1- خداجویى : خداجویى و توحید، سرلوحه عقاید و خصال یاران مهدى است

آنان خدا را به شایستگى شناخته و همه وجودشان غرق جلوه نور ایزدى است . همه چیز را جوله او دیده و جز یاد او، سخن دیگران در نظرشان بى لطف و جاذبه است . غیب را چونان شهود دیده و از صفاى روحانى عالم معنى نوش كرده اند. ایمانى خالصانه در سینه دارند كه شك و تردید با آن بیگانه است در شناخت حقیقت ، به مرتبه یقین رسیده اند و حقایق را بدون پرده مشاهده مى كنند
كمال معرفت و آشنایى با حقایق آنان را به مرحله عالى خشیت نائل كرده و از كوتاهى در انجام وظیفه ، هراس دارند. زیرا آن كس كه به خدا نزدیكتر است و به عزت و قدرت بى پایان او، بیشتر آگاهى دارد ترسش از خدا فزون تر است و در انجام وظیفه شكیباترشوق دیدار محبوب ، دلهایشان را به وجد آورده و در اشتیاق وصل او، شب و روز نمى شناسند
امام صادق علیه السلام درباره اینان مى فرماید
رجال كان قلوبهم زبر الحدید لایشوبها شك فى ذات الله .... كالمصابیح كان قلوبهم القنادیل و هم من خشیه الله مشفقون یدعون بالشهاده یتمنون ان یقتلوا فى سبیل الله
مردانى كه گویا دلهایشان پاره هاى آهن است . غبار تردید در ذات مقدس ‍ خداى ، خاطرشان را نمى آلاید.... همانند چراغهاى فروزانند، گویا دلهایشان نور باران است . از ناخشنودى پروردگارشان هراس دارند. براى شهادت دعا مى كنند و آرزومند كشته شدن در راه خدایند
ام یر المومنان یاران مهدى را گنجهایى مى داند آكنده از معرفت خدایى
بخ بخ للطالقان فان الله تعالى كه كنوز لیست من ذهب و لافضه ولكن بها رجال مومنون عرفوا الله حق معرفته و هم ایضا انصار المهدى فى آخر الزمان
خوشا به حال طالقان كه خداى بزرگ در آن گنجاى نهفته دارد برتر از طلا و نقره . آن گنجها، مردانى مومناند كه خداى را به شایستگى شناخته اند. آنان ، یاران مهدى در آخر الزمان هستند

2- بصیرت و آگاهى : شناخت مقصد چراغ راه است ، راه را بر رونده آشكار و آسان مى سازد.

در دو راهیها، او را از سرگردانى رهایى مى بخشد. مردان حقیقت آشنا، از دورى راه ، ناامید نمى گردند و در بحرانها، كمرخم نمى كنند. پیچ و خمهاى زندگى و كژیها، آنان را به بیراهه نمى كشاند. چراغى فرا روى دارند و بردبارانه به سوى آن راه مى گشایند
على علیه السلام رویارویى با فتنه هاى كور و رطه هاى هراس انگیز. چون جنگیدن با مسسلمانان بى شعور و جاهلان پینه بر پیشانى بسته را، نه در صلاحیت هر كس كه در توان دلیر مردانى مى بیند كار كشته و ژرف نگر، كه در ظواهر درنگ كرده و از وراى همه موانع پایان را تماشا كنند و اسلام ناب محمدى را از اسلام ناخالص و شرك آلود متمایز سازند
حضرت در آغاز درگیرى با مسلمانان مقدس نماى پیمان شكن ، خطاب به یاران ، فرمود
و قد فتح باب الحرب بینكم و بین اهل القبله ، و لایحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر و العلم بمواقع الحق
میان شما و اهل قبله در جنگ گشوده شد و این علم را برندارد مگر آن كس ‍ كه بینا و شكیبا باشد و دااند كه حق در كجا است
یاران مهدى ، در بصیرت ، رایت و خردمندى سرآمدند. در فتنه هایى كه زیركان در آن فرو مى مانند، هوشیارانه راه جویند و حق را از باطل باز شناسند
چنان از جامهاى حكمت سیرابند و آماده كار كه
حتى اذا وافق القضاء انقطاع مده البلاء حملوا بصائرهم على اسیافهم و دانوا لربهم بامر واعظهم
چون فرمان خدا آزمایش را به سر آورد، شمیرها در راه حق آختند و بصیرتى را كه در كار دین داشتند آشكار كردند. طاعت پروردگارشان را پذیرفتند و فرمان واعظشان را شنیدند
بصیرت و آگاهى عمیق از هدفها و راهها و شناخت دوستان و دشمنان اسلام ، سبب مى شود كه در احیاى سنت و مبارزه با بدعت درنگ نكنند و در پى رسالت شركت زدایى ، به همراه امام خود، تبر بر دارند و بت شكنى كنند، پیرایه هایى كه به اسم دین در ذهنا جاى گرفته و با گذشت زمان مقدس یافته اند نابود سازند و اسلام را در صفا و خلوص نخستین خود عرضه بدارند

3- عبادت و بندگى : یاران مهدى ، مردان عبادتند و نیایش ، شیران روز و نیایش گران شب
آن هم نه عبادتى عادت گونه و یا چون پرستش مزدوران و تاجران ، بلكه نیایشى عارفانه و پاكبازانه ، پیوند روح با ابدیت ، عالى ترین عكس العمل سپاسگزارانه انسان در برابر خدا. عبادت آزادگان . نیایش پرجوش و خروش و سیر و سلوك . روح بندگى و راز و نیاز با جانشان در هم آمیخته ، همواره خود را در محضر خدا مى بیند و از یاد او لحظه اى غفلت نمى ورزند. از ترس خداوند، نیمه شب ، چونان مادران فرزند مرده مى گریند. شب زنده داران و روزه داران
بهگفته فضیل بن یسار
رجال لاینامون اللیل لهم دوى فى صلاتهم كدوى النحل یبیتون قیاما على اطرافهم رهبان بالیل اسد بالنهار.
مردانى كه سبك خوابند و در نماز، بسان زنبور عسل ، زمزمه كنان
امام ، در سفر و حضر، جنگ و صلح یاران را به تعبد و تضرع سفارشمى كند، تا مقصد فراموش نگردد و پیروزیهاى پیاپى ، آنان را به غفلت و غرور دچار نسازد. همواره پیروزى را از جانب خدا ببینند و مناجات و نماز را كلید نصرت او
امام باقر علیه السلام مى فرماید
حتى اذا صعد النجف قال لاصحابه ؛ تعبدو لیلتكم فیبیتون بین راكع و ساجد یتضرعون الى الله
چون بر فراز نجف برآید، به یاران خطاب كند. امشب را به عبادت به روز آورید آنان برخى در ركوع و برخى در سجده شب را به سحر مى رسانند و به درگاه خدا تضرع مى كنند
یا مى فرماید
گویا، قائم و یارانش را در نجف اشرف مى نگرم ، توشه هایشان به پایان رسیده و لباسهایشان مندرس گشته است . جاى سجده بر پیشانیشان نمایان است . شیران روزند و راهبان شب

سایت گنجینه دانلودهای رویایی

فریاد بی صدا حرف دل همه کسانی که میگویند ولی شنیده نمی شوند ...هستند ولی دیده نمی شوند ..پس تو نیز بی صدا فریاد کن....

يکشنبه 27/5/1387 - 22:5 - 0 تشکر 52692

ویژگیهاى همراهان مهدى ( قسمت دوم )

4- حافظان حدود خدا: اسلام ، دین مرزهاست و همه چیز در آن ، قانون دارد. واجبات و محرمات مرزهاى دین خدایند.

حركت در مرز، حركت در راه است و تجاوز از آن ، بیراهه و گمراهى . یاران مهدى ، مرزبان دین خدایند و حافظان حدود او. در اجراى فرمانهاى حق ، سخت و پى گیر و استوارند و در انجام دستورها و وظیفه ها، دستخوش احساسات و دوستیهاى بى مورد واقع نمى شوند. قدرت و حشمت آنان را مغرور نمى كند و سنگدلى دشمنان ، ایشان را به افراط نمى كشاند. جنگهاى مهیب و دشواریهایى نبرد، آنان را در عبادت سهل انگار نمى كند و تهى دستى ایشان را به مال اندوزى و تجاوز وا نمى دارد. نخستین شرط بیعت امام با یاران ، حافظت حدود خدا است
على علیه السلام مى فرماید
یاران با این شرائط با امامشان بیعت مى كنند كه دست پاك باشند و پاكدامن زبان به دشنام نگشایند و خون كس ، به ناحق نریزند. به سكونتگاه مردم هجوم نبرند و كس را به ناحق نیازارند. بر مركبهاى ممتاز سوار نشوند و لباسهاى فاخر نپوشند. مسجدى را خراب نكنند و بر مردم راه نبندند. به یتیم ستم روا ندارند و راهى را ناامن نكنند. شاهد باز نبوده و شراب ننوشنددر امانت ، خیانت نكرده و پیمان شكن نباشند. احتكار نكنند و پناهنده را نكشند. فراریان را دنبال نكرده ، مجروح را نكشند. ساده بزیند و در راه خدا به شایستگى جهاد كنند

امام نیز، متعهد مى شود، بسان همراهان زندگى كند، دربان و حاجت براى خود نگیرد. به اندك قانع باشد و به یارى خدا در راه استقرار عدالت بكوشد و خدا را به شایستگى عبادت كند
امام ، بر رفتار كراگزاران خود و مواظبت آنان بر اجراى وظایف خود نظارت دو چندان دارد
باید چنین باشد، زیرا ایجاد حكومت اسلامى ، در گرو حفظ حدد خداست و ایجاد جامعه آرمانى ، جز با تربیت استوانه هاى پولادین ممكن نمى گردد. اگر كارگزاران نظام توحیدى ، با فضیلت باشند و وظیفه شناس ، مردم نیز حرمت دین نگه دارند و پیاپیش بر كاروان عدالت راه گشایند. پیروزى حق و شكست باطل در گرو تعهد و پاى مردى پرچمداران آن است

5- شجاعت : یاران مهدى ، دلیر مردند و جنگاوران میدانها نبرد. دلهایى چون پولاد دارند.

و از انبوه دشمن ، هراسى به دل راه نمى دهند. ایمان به هدف ، همه وجودشان راتسخیر كرده و عشق به خاندان پیامبر(ص ) به بازوانشان قوت بخشیده است . اراده جنگیدن ، سرشار از شجاعتى بى همانند، آنان را به رزمگاه مى كشاند. دل مردن دارند و عشق به شهادت . عزت نفس و بلندى همت ، آنان را از كوه بلند پایه تر كرده و هیبتشان را در سینه ستمكاران دو چندان . غیور مردانند و ترسویان و زبونان ، در جمعشان راه ندارند

مولایشان ، اندامى پهلوانانه دارد، سینه اى ستبر و بازوان پولادین و ورزیده . یارانش قوت چهل مرد دارند. شیران میدان رزمند و جانهایشان از خاراسنگ ، محكم تر
شجاعت بى بدلیشان ، ترس را بر دلهاى مستكبران چیره ساخته و پیشاپیش راه گریز پیش مى گیرند
امام باقر(ع ) مى فرماید
كانى انظر الیهم مصعدین من نجف الكوفه ثلاث مائه و بضعه عشر رجلا كان قلوبهم زبرالحدید... یسیر الرعب امامه شهرا و خلفه شهرا
گویا، آنان را مى نگرم ، سیصد و اندى مرد بر بلنداى نجف كوفه ایستاده اند
دلهایى چون پولاد دارند. در هر سو، تا مسافت یك ماه راه ، ترس بر دلهاى دشمنان سایه مى افكند.
در سوار كارى و تیر اندازى بى نظیرند: خیرالفوارس
. در رزمگاه نشان شجاعان بر تن دارند و چونان پیامبر(ص ) در نبرد بدر، نشانه ویژه بر سر نهاده اند
دلیرى ، ویژه باران برگزیده نیست ، همه خدا جویان و مستضعفان از پدیدار شدن طلایه حق و عدالت قوى دل مى گردند و حیاتى دوباره مى یابند
ترس را كنار مى نهند و به صف رزم آوران مى پیوندند

6- فرمانبرى:یاران امام ، عاشقان مولاى خودند و پاكبازان راه او. از وى چونان فرزندانى خلف ، فرمان مى برند.

و بهتر از بنده اى گوش به فرمان ، از حضرت ، پیروى مى كنند. در انجام دستورهاى وى ، بر یكدیگر، پیشى مى گیرند

به فرموده پیامبر (ص)

كدادون مجدون فى طاعته

تلاش گر و كوشا در پیروى از اویند

پیروى از امام ، نه برخاسته از زور، كه ناخالصان را به زور در ضیافت اهل وفا در نیاورند و در خلوت جوانمردان ، ناپاكان حضور نیابند. بلكه عشق و علاقه قلبى به مهدى ، آنان را به فرمانبرى وا مى دارد. بسان پروانه ، به دور شمع وجودش ، در گردشند. جاذبه سازنده و پر قدرتش ، آنان را مجذوب كرده است . لبخند او را، جلوه رضاى خدا و عتابش را تازیانه خشم خدا مى شمرند. او، را بیش از هر كس ، دوست مى دارند و پیروى از او را ،بدون قید و شرط، بر خود لازم مى شمارند. یادگار پیامبر را در میان دارند و از هر چه پیرامون او وجود دارد، نشان یار جسته و به آن تبرك مى جویند

كان على خیولهم العقبان ، یتمسحون بسرج الامام یطلبون بذلك البركه و یحفون به و یقونه بانفسهم فى الحروب و یكفونه ما یرید منهم
سوارانى با نشان و پرچم ، براى تبرك دست بر زین مركب امام مى سایند و درگرد امام در چرخشند. با جان و دل ، او را در جنگها یارى كرده و آنچه طلب مى كند. كفایت مى كنند

دوستان خدایند و خدا دوست . به جاى ناشكیبایى بزدلان و راحت طلبان ، یاریش مى كنند و در برابر نافرمانى نمك ناشناسان ، پاكبازان تسلیم اویند
امام حسن عسكرى (ع) در سخنانى كه در آخرین روزهاى عمر، به فرزند خود فرموده ، از یاران مخلص مهدى یاد كرده و فرزند را با یاد آن مردان با وفا دلدارى داده است :...روزى را مى بینم كه پرچمهاى زرد و سفید در كنار كعبه ، به اهتزاز در آمده ، دستها براى بیعت تو، پى در پى صف كشیده اند. دوستان با صفا، كارها را چنان به نظم و ترتیب در آورده اند كه همچون دانه هاى در گرانبها كه در رشته اى قرار گیرند، شمع وجودت را احاطه كرده اند و دستهایشان براى بیعت تو، در كنار حجر الاسود. به هم مى خورد. قومى به آستانه ات گرد آیند كه خداوند آنان را از سرشتى پاك و ریشه اى پاكیزه و گرانبها آفریده است . دلهایشان از آلودگى نفاق و پلیدى شقاق پاكیزه است . به فرمانهاى دینى فروتند و دلهایشان از كینه و دشمنى پیراسته ، رخسارشان براى پذیرش حق آماده است و سیمایشان با نور فضل و كمال آراسته . آیین حق را مى پرستند و از اهل حق پیروى مى كنند.





سایت گنجینه دانلودهای رویایی

فریاد بی صدا حرف دل همه کسانی که میگویند ولی شنیده نمی شوند ...هستند ولی دیده نمی شوند ..پس تو نیز بی صدا فریاد کن....

يکشنبه 27/5/1387 - 22:5 - 0 تشکر 52693

ویژگیهاى همراهان مهدى ( قسمت سوم )

7- ایثار و مواسات : از ویژگیهاى بارز همراهان مهدى ، ایثار و مواسات است

وحدت مقصد و اخلاص نیت ، دلهایشان را با هم پیوند داده و یار و غمخوار یكدیگرند. آنان براى یكدیگر خود را به رنج افكنند و در بهره گیرى از زیباییهاى زندگى ، دیگران را بر خود پیش دارند و باید چنین باشند آن كس كه خود ساخته نباشد، نمى تواند سازندگى كند و آن كه بر دوست خود، مهر نورزد، دیگران را شایسته ترحم نبیند. پیروزى پیامبر اسلام (ص ) در گرو یاران ایثارگر و فداكار بود و همه قیامهاى اصلاحگرانه تاریخ اسلام از چشمه مواسات بهره گرفت
از آن سو، از عوامل خانه نشین شدن امامان ، اندك بودن یاران موافق و فداكار بوده است
برید عجلى نقل مى كند

قیل لابى جعفر(ع ) ان اصحابنا بالكوفه جماعه كثیره فلو امرتهم لاطاعوك واتبعوك ؟ فقال : یجیئى احدهم الى كیس اخیه فیاخذ منه حاجته ؟ فقال لا. قال : فهم بدمائهم ابخل ، ثم قال : ان الناس فى هدنه نناكحم و نوارثهم و نقیم عیلهم الحدود و تودى اماناتهم حتى اذا قام القائم جاءت المزامله و یاءتى الرجل الى كیس اخیه فیاخذ حاجته لایمنه
به امام باقر گفته شد: یارانمان در كوفه بسیارند. اگر فرمان دهى از تو اطاعت خواهند كرد. فرمود: چنان هستند كه كس بدون اجازه برادر دینى ، از مال او نیازمندى خود را بر طرف كند؟ گفت خیر
فرمود: پس آنان كه از بذل مال دریغ كنند، در نثار جان بخیل ترند. سپس ‍ افزود: مردم در صلح اند با آنان ازدواج كرده و از ایشان ارث بریم و برایشان اقامه حدود كرده و امانات آنان را اداء كنیم . زمان قیام قائم دوران رفاقت فرا رسد. مرد به سراغ مال برادر رفته حاجت خود برگیرد و كس او را منع نكند
در روایات ، از یاران مهدى علاوه بر تعبیر مزامله به رفقا، نیز نام برده شده اند
، به معناى دوستان همدل و همراز، با لطف و صفا، دوستان بزم و رزم ، دوستیشان ، چنان محكم است كه گویا برادران تنى اند. و همه شان از یك پدر و مادرند
كانما ربا هم اب واحد وام واحده قلوبهم مجتمعه بالمحبه و النصیحه
گویا یك پدر و مادر آنان را پروریده اند. دلهاى آنان از محبت و خیر خواهى به یكدیگر آكنده است

8- زهد و ساده زیستى : زهد و ساده زیستى ، زینت كارگزاران مهدى است.

آرمانش رساندن جامعه به قله رفیع توحید و عدالت است و خوشكامى و نیك بختى را در آرامش دیگران مى جویند. غذایشان ساده و لباسشان بى پرایه است . زندگیشان از معیشت درویشان فراتر نمى رود. با دردهاى جامعه آشنا و رنجهاى بشر در احساس لطیفشان ، بازتاب دارد. نمى توانند تن به آسایش و شادكامى سپارند و از احوال مردمان غافل شوند و نام مصلح جهان بر خویش نهند؛ چرا كه آن كه با عشرت طلبان همسو شود و دل در گرو آز و طمع بندد، نمى تواند مروج دین باشد و كارگزارى شایسته براى حكومت عدل و داد
امام صادق (ع
) به كسانى كه براى رسیدن به نان و نام در آرزوى حكومت اهل بیت بودند، مى فرمود: اینك ، هنگام آرامش ماست . اگر به قدرت دست یابیم ، همراهان ما زندگى دشوارترى از دیگران خواهند داشت . رسم كشور دارى ایجاب خواهد كرد كه پشتوانه درویشان و بینوایان باشیم . تواضع و فروتنى را پیشه سازیم و درناگواریهاى روزگار شریك آنان باشیم ، تا مردم از ما الگو گیرند و تلخى زمانه در كامشان گران نیاید
امام صادق (ع ) در برابر پافشارى دوستان براى قیام و شتاب در خروج قائم فرمودما تستعجلون به خروج القائم ، فوالله ما لباسه الا الغیظ و لاطعامه الا الجشب و ما هو الا السیف و الموت تحت ظل السیف
چرا در خروج قائم شتاب مى ورزید. به خدا سوگند، لباسش درشت و غذایش ناچیز است . زندگى در حكومت او، جنگیدن است و مرگ در سایه شمشیر
ستمدیدگان جهان ، آزادى خود را در دست آن پاكبازان دیده و از سراسر گیتى به یاریشان مى شتابند. درستى گفتار و شعارشان را در كردارشان مى جویند و در پى دیدن نشانه هاى اخلاص و صداقت به درگاهش سر مى سپارنددر حجاز، فرودستان و بینوایان در انتظار ظهور مهدى لحظه مى شمارند و در سایر سرزمینها نیز، غیر مسلمانان براى رهایى از ستم بیدادگران ، امام را مى جویند به دست مهر او به آستان اسلام ، پیشانى مى سایند

9- نظم و انضباط: نظم در زندگى و كار، از ارزشهاى انسانى و از رموز كامیابى است .

انسانهاى موفق،برنامه دارند و بر اساس اصول مشخص ، حركت مى كنند. انقلابهاى رهایى بخش و سازمان یافته ، كمتر با شكست روبه رو مى شوند. پیامبر اسلام ، سمبل نظم بود. در زندگى شخصى ، اوقات خود را تقسیم مى كرد و عبادت و استراحت و روابط خانوادگى و اجتماعى حضرت ، بر اساس نظمى روشن شده بود على (ع ) نیز، با نظم بود و به هنگامى مرگ فرزندان و پیروان خود را به نظم در كارها سفارش فرمود.
یاران امام زمان نیز، داراى نظم و تشكیلاتى مناسب با حكومت جهانى اند. با این كه روابط گرمى با مردم دارند، بسان پدر و فرزند، ولى كارها را بر اساس اصولى محكم و روشن پیش مى برند و تشكیلاتى بر اساس معیارهاى اسلامى در میانشان برقرار است .
از یاران امام برخى سمت نقابت و نمایندگى دارند.
دیگران ، در اختیار این گروهند.
سپاهیان امام ، لباس یكسان استفاده مى كنند. نیروهاى متحدالشكل و منظم مهدى ، منظم ترین نیروهاى رزمى جهانند.
على (ع ) آنان را این گونه مى ستاید:
كانى انظر الیهم و الزى واحد و القد واحد و الجمال واحد و اللباس واحد
گویا آنان را مى نگرم ، زى و هیاءتى یكسان ، قد و قامت برابر، در جمال و برازندگى همانند و هم لباسند.
در آغاز و انجام كارها، سازماندهى دارند و در بیعت با امام و دعوت به قیام و جهاد با دشمنان هماهنگ عمل مى كنند. دوستانى با صفایند و كارها را ماهرانه به نظم و ردیف در آورده اند و پیشاپیش ، مقدمات حركت را براى امام فراهم مى كنند.



سایت گنجینه دانلودهای رویایی

فریاد بی صدا حرف دل همه کسانی که میگویند ولی شنیده نمی شوند ...هستند ولی دیده نمی شوند ..پس تو نیز بی صدا فریاد کن....

يکشنبه 27/5/1387 - 22:5 - 0 تشکر 52694

یاران مهدى علیه السلام بیشتر كجا هستند؟
پاسخ :
جالب اینكه در روایات بسیارى آمده كه مستجات یاران امام مهدى (عج) از مشرق زمین بپا مى خیزند،
رسول اكرم صلى اللّه علیه و آله و سلم فرمود:
هنگام ظهور پرچمهاى سیاه از طرف مشرق نمودار شود، پس با وى امام قائم (عج) بیعت كنید كه او خلیفه خدا مهدى (عج ) است .
و نیز فرمود: جمعى از مردم از طرف مشرق خروج كنند و مقدمات حكومت مهدى (عج ) را فراهم سازند.
امیرمؤ منان علیه السلام فرمود:
آفرین بر طالقان كه خداوند در آن گنجهائى نهاده كه از طلا و نقره نیست بلكه مردان مؤ منى هستند كه بطور شایسته خدا را شناخته اند و در آخرالزمان ، یاوران حضرت مهدى (عج ) خواهند بود.
رسول خدا صلى اللّه علیه و آله و سلم فرمود:
هنگامى كه پرچمهاى سیاه را از جانب خراسان دیدید، به طرف آن بروید هر چند با دست و سینه روى برف باشد، چرا كه خلیفه خدا مهدى (عج ) در میان آنها است.
و در روایت دیگر فرمود:
بزودى اهل بیت من دچار گرفتاریها و آوارگیها خواهند شد، تا اینكه جمعى با پرچمهاى سیاه از طرف مشرق بیایند... تا اینكه امر به یكى از افراد اهل بیت من امام قائم (عج) سپرده شود، كه او سراسر زمین را بعد از آنكه پر از ظلم و جور شده باشد پر از عدل و داد كند، فمن ادرك منكم فلیاتها و لو حبوا على الثلج ؛ هر كدام كه از شما آنها را درك كردید به آنها بپیوندید گر چه با راه رفتن با دست و سینه روى برف باشد خود را به آنها برسانید.
به این ترتیب مى بینیم ، مشرق زمین مورد توجه قرار گرفته است و چنانكه هم اكنون از نشانه هایش پیداست ، تنها مشرق زمین است كه این كار را خواهد كرد، بنابراین مشرق زمین باید بپاخیزد!
و با توجه به اینكه اكثریت قریب به اتفاق امت مسلمان از مستضعفان در مشرق زمین هستند و با توجه به امكانات عظیم جغرافیائى و اقتصادى و نیروى انسانى كه دارند، مى توانند بپاخیزند و دستهاى ابرقدرتها را قطع كنند و زمینه سازى خوبى براى ظهور مهدى (عج ) ایجاد بنمایند.

سایت گنجینه دانلودهای رویایی

فریاد بی صدا حرف دل همه کسانی که میگویند ولی شنیده نمی شوند ...هستند ولی دیده نمی شوند ..پس تو نیز بی صدا فریاد کن....

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.