سلام
بابت تاخیرات عذر می خوام
ادامه...
تئاتر سه گوش در شباهت با اركستر سمفونیك بازیگران را همراه با مهارتهای تكنیكیشان به كار میگیرد، اما به بهای از دست دادن و فقدان هویت. و با چنین هزینهایست كه آنان قادر خواهند بود مفاهیم و نیت كارگردان را انتقال دهند.
در تئاتر تك راستا، كارگردان با جذب مفاهیم نویسنده، قوه خلاقانه خود را به بازیگر انتقال میدهد. خلاقیت در این جا تركیبی است از ایدهها و مفاهیم نویسنده و كارگردان. در مرحله بعد بازیگر خود را با این مفاهیم همسان میكند. بازیگر است كه چهره به چهره مخاطب میایستد و آزادانه روح و جانش را به مخاطب ارائه میدهد. اوست كه میتواند روابط بنیادین اجراگر و مخاطب را بسط و گسترش دهد. كارگردان و نویسنده همواره پشت سر او ایستادهاند. "تئاتر، هنر بازیگر است"
جهت به وجود آوردن تئاتر تك راستا كه باعث اختلاطی بیهوده نشود، كارگردان باید در حیطه تولید همواره به عنوان یك قاضی باقی بماند.
كارگردان طرح كلی خود را طی بحث با بازیگران ترسیم مینماید. یك تولید كامل براساس دیدگاههایی شكل میگیرد كه كارگردان به رنگآمیزی آنها دست زده باشد. اوست كه با صمیمیت و دلبستگی به بازیگران الهام بخشیده و روح نویسنده را به بازیگران میدمد و آنان را به تفاسیر خود آغشته میسازد.
ادامه دارد...