بسمه تعالی از اینکه در مورد کیفیت ارتباط با سرویسهای موسسه تبیان در اصفهان بحث و گفتگو میشه بسیار خوشحالم و همیشه از دوستانی که به صورت حضوری یا تلفنی مواردی را به اطلاع ما می رسونن یا انتقاد و پیشنهادی مطرح می کنن تشکر و قدردانی شده است.ولی لازم میدونم برخی از موارد را از باب تذکر خدمت دوستان عزیز عرض کنم1 - سرعت کانکت:نمایش این سرعت توسط کانکشن هنگام برقراری ارتباط ملاک جهت کیفیت ارتباط خوب یا بد نیست .2 – پایدار بودن یک ارتباط بستگی به عوامل زیر دارد:الف)سلامت سیستم عامل کاربر (عاری از هرگونه ویروس ، تروجان ، برنامه های مخرب و ...) ب)نوع و کیفیت مودم ج) مواردی در خصوص خط تلفن باید در نظر گرفته شود:خط تحویلی از طرف مخابرات(از طریق دستگاه PCM ارائه نشده باشد،سیم کشی داخل ساختمان تحت تاثیر نویز قرار نگرفته باشد و ...) د) فعال بودن سرویس انتظار مکالمه در بروی خطوط تلفن(همانگونه که مطلع هستید بعضی از مراکز مخابرات به صورت پیش فرض این سرویس را بدون اطلاع مشترک روی خطوط تلفن فعال کرده اند) به همین خاطر در صورتی که شما به اینترنت متصل باشید و مودم شما قابلیت انتظار مکالمه را نداشته باشد ارتباط قطع می شود –مودمهای جدید معمولا این امکان را دارد ه) عدم سازگاری بعضی از تجهیزات شرکتهای ارائه دهنده سرویس اینترنت(ISP) ها مانند مودمهای Access Server3 – بعضی از مراکز مخابرات سازگاری مناسبی با مرکز مخابرات سرویس دهنده (ISP) نداشته و بعضا شاهد نارضایتی بعضی از مشترکین در بعضی از مراکز بوده ایمو اما در مورد ISP موسسه تبیان در اصفهان:1- در گذشته سرویس اینترنت و اینترانت از دو پهنای باند مجزا تامین میشد که این سیاست باعث بروز مشکلاتی در زمانی که اختلالی در سرویسهای مخابرات بوجود میامد میشد که در حال حاضر از یک پهنای باند استفاده می شود و مشکلات این سیاست هم برطرف گردیده است2- در مورد پهنای باند دفتر اصفهان هم لازم میدونم به عرض دوستان برسونم که در یکی دو هفته ی گذشته پهنای باند دوبرابر شد که شاهد رضایتمندی تعداد زیادی از دوستان بودیم.6 – دوستان عزیز حتما عنایت به این موضوع دارند که همیشه در حوزه فنی ، چه از طرف مخابرات و چه از طرف ISP مشکلاتی بوجود خواهد آمد که باعث قطعی ارتباط ، عدم برقراری ارتباط ، پائین بودن سرعت و عدم ارائه سرویس مناسب و پایدار میشود که این مشکل نیز مقطعی خواهد بود و سریعا" برطرف میشود.7 – بعضی از مشکلات کندی سرعت به علت بوجود آمدن مشکلاتی در مرکز اصلی دیتا در تهران بوده و شامل کلیه ارتباطات اینترنتی در کل کشور میشود در پایان به عرض دوستان میرسونم واحد پشتیبانی دفتر اصفهان آماده ارائه راهنمائیهای بیشتر در این خصوص خواهد بود.
موفقیت همه ی عزیزان را از خدای متعال خواهانم.