سلام
پژوهشگران در تحقیقات اخیر دریافتند: مدیران بالاترین سطح سرزندگی حرفهییشان را در دهه پنجاه عمر خود نشان میدهند.
به گزارش ایسنا، این مطالعه، سرزندگی حرفهیی مدیران را به عنوان توانایی انجام وظایف همراه با شور و نشاط، انرژی و صلاحیت و همچنین كسب رضایت از عملكرد كاری خود تعریف كرد.
پژوهشگران به طور خاص عملكرد مجریان زیرساختها و مهندسی هایتك را مورد بررسی قرار دادند.
مزیتها و جنبههای منفی به خدمت گرفتن كارمندان باتجربه و پخته در سالهای اخیر همواره مورد بحث بوده است. مطالعه جدید حاكی از آن است كه از لحاظ سرزندگی، سن بالا نقش مهمی را ایفا میكند.
دانشمندان این موضوع را كه چه مولفههایی با سرزندگی حرفهیی مرتبطاند و این كه آیا این مولفه با شغل یك مدیر مرتبط است را بررسی كردند.
در این پژوهش 545 مدیر زیرساختی و مهندسی هایتك از بخشهای دولتی و عمومی شركت داشتند. آنها نماینده طیف وسیعی از جامعه مدیریت از مدیران پروژهها گرفته تا مدیران ارشد شركتها بودند.
یافتههای حاصل نشان داد كه هر چه مدیران سرزندگی بیشتری از خود نشان دهند، توانایی آنها برای استفاده از منابع فردی جهت كسب موفقیت در شغلشان بیشتر است و تعهد كاری آنها نیز افزایش مییابد.
سرزندگی حرفهیی همچنین با پست مدیر در سلسلهمراتب شركت و تعادل زندگی كاری وی مرتبط بود. افزون بر این، هر چه سطح بشاشیت بالاتر باشد، مدیران كمتر به ترك شغل و پست خود فكر میكنند.
بنا بر نتایج این پژوهش، كارمندانی هم كه بیشتر از كارفرماهای خود حمایت میكنند، از سطوح بالاتر سرزندگی در محیط كار برخوردارند.
بانیان این پژوهش بر این باورند كه ارائه ابزاری از سوی شركتها به كارمندان برای ارتقا سرزندگیشان به افزایش رضایت آنها كمك كرده و همچنین بازدهی كارمندان مبتكر را بالا میبرد.
این موضوع كه سرزندگی حرفهیی در دهه 50 زندگی افزایش مییابد نشاندهنده این واقعیت است سازمانهایی كه در این زمینه سرمایهگذاری میكنند قادر خواهند بود از كارمندان كارآمد برای سالهای متمادی استفاده كنند.