• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن دانش آموزی > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
دانش آموزی (بازدید: 5346)
چهارشنبه 21/4/1391 - 20:10 -0 تشکر 471545
*معرفی کامل رشته های دانشگاهی*

بسم الله الرحمن الرحیم
سلامی گرم خدمت دانش آموزان گرامی انجمن
همان طور که مستحضر هستید چند روزی از کنکور سراسری و آزاد می گذرد و داوطلبین کنکور به دنبال کسب کردن اطلاعات 
درباره ی رشته های دانشگاهی هستند.
ما در این بحث میخواهیم به معرفی کوتاه و مفید این رشته ها بپردازیم.
پس تا آخر بحث ما را یاری کنید.
منتظر تجربیات کاربران انجمن نیز هستیم(کسانی که سال های قبل کنکور داده اند).
موفق و موید باشید.
یا حق.

چهارشنبه 21/4/1391 - 20:33 - 0 تشکر 471557

معرفی گرایش‌های اصلی مربوط به ریاضیات کاربردی


تحقیق در عملیات


این رشته از کاربردی‌ترین گرایش‌‌های رشته علوم ریاضی بوده و زمینه کار در شرکت‌های مختلف برای فارغ التحصیلان آن فراهم است. ازدروس تخصصی این گرایش می‌توان به تحقیق درعملیات پیشرفته، بهینه سازی غیرخطی، و برنامه ریزی پویا اشاره کرد.


آنالیز عددی


این رشته نیز در علوم مهندسی کاربرد زیادی دارد زیرا در مسائل پیچیده مهندسی عموماً حل کامل و دقیق مسئله یا ممکن نیست و یا به لحاظ اقتصادی به صرفه نیست لذا پیدا کردن جوابی با دقت قابل قبول مد نظر است که توسط متخصصین آنالیزعددی قابل دسترسی است . از دروس تخصصی این رشته می توان به آنالیز عدی پیشرفته و محاسبات ماتریسی اشاره کرد.


زمینه‌های اشتغال


اصلی ترین شغل برای این رشته تدریس و تحقیق است و عملا” ورود به این رشته به افرادی که به تدریس علاقه ندارند توصیه نمی شود . اما درزمینه های کاربردی مانند بهینه سازی و ریاضیات مالی نیز در شرکت ها و کارخانجات تولید کننده فرصت های شغلی وجود دارد. بازار کار این رشته با توجه به نیاز همیشگی به تدریس مناسب است و بسته به میزان تحصیلات فرد و زمینه های مورد علاقه وی عموما” فرصت تدریس فراهم است. فارغ التحصیلان این رشته در گرایش کاربردی در شرکت های تولیدی و کارخانجات در واحد های طراحی اولیه برای مدل سازی واحد ، کنترل پروژه و بهینه سازی و امور مالی و حسابداری مشغول به کار می شوند . این نوع مشاغل به خصوص در صنایع نفت و پتروشیمی در حال گسترش است . احتمال اینکه فارغ التحصیلان این رشته در سازمان ها از سمت خاصی برخوردار شوند کم است و در واقع مشاغل مدیریتی از شغل های متداول برای این رشته محسوب نمی شود . اما همان طور که گفته شد در زمینه های طراحی و مدل سازی در اکثر سازمان های مرتبط با تولید و در زمینه های مالی در تمام بانک ها و سازمانهای مدیریتی اجرایی امکان اشتغال برای فارغ التحصیلان وجود دارد . در خارج از کشور وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان بسیار مناسب و بهتر از ایران است . این تفاوت به خصوص در شغل های مربوط به این رشته به جز تدریس مشهود است .متخصصان در زمینه آنالیز عددی ،بهینه سازی ،و ریاضیات مالی در عموم کشورهای صنعتی دنیا در شرکت ها ، کارخانجات تولیدی و بانک ها وضعیت کاری خوبی دارند و فقط علاقه مندان به تدریس و تحقیق در دانشگاه ها مشغول به کار می شوند . در واقع اشتغال برای این فارغ التحصیلان به تدریس و تحقیقات تئوری محدود نمی شود بلکه از طرح ها و تحقیقات کابردی آنها در پروژه های صنعتی به خوبی استقبال می گردد 

پنج شنبه 22/4/1391 - 2:24 - 0 تشکر 471607

سلام
خیلی خوب و عالیه
دستتون درد نکنه.
لطفا ادامه بدید

پنج شنبه 22/4/1391 - 10:23 - 0 تشکر 471645

به نام خدا


سلام علیکم


خواهش میکنم


بقیه رشته ها را امروز ثبت میکنم.

پنج شنبه 22/4/1391 - 10:30 - 0 تشکر 471650

علوم کامپیوتر



هدف
پیشرفت سریع علم كامپیوتر و گسترش روزافزون كاربرد آن در تحقیقات علمی، صنایع، اقتصاد پزشكی و غیره ، ضرورت دستیابی و بهره برداری هر چه بیشتر از این علم را آشكار می سازد. ایجاد چنین دوره ای در جهت پی ریزی علوم كامپیوتر و گسترش آن در جهت خودكفایی علمی و تكنولوژیكی كاملاً ضروری و موثر می باشد.
ذكر این نكته ضروری است كه در رشته علوم كامپیوتر بیشتر اصول علمی و مبانی ریاضی و ساخت و به كارگیری كامپیوتر مورد توجه قرار می گیرد.
دانشجویان این رشته باید آگاهی جامع از نظریه های علمی موجود در علوم كامپیوتر داشته باشند تا بتوانند دانش كامپیوتر را در حل مسایل بنیادی علوم كامپیوتر به كار گیرند.
ماهیت
دوره كارشناسی رشته علوم كامپیوتر یكی از دوره های آموزشی در نظام آموزشی عالی است كه به منظور تحقق اهداف زیر ایجاد شده است:
- كسب آگاهی جامع از نظریه های علمی موجود در علوم كامپیوتر به نحوی كه دانشجویان مفاهیم این علم را درك و نظرات عمیق آن را بالقوه كسب نمایند.
- آماده سازی دانشجویان و فارغ التحصیلان برای بكارگیری دانش كامپیوتر در حل مسائل بنیادی علوم كامپیوتر.
- ایجاد پایه های علمی و تخصصی لازم در تعریف دقیق مسائل و پی گیری، حل و اجرا در مراحل طراحی، پیاده سازی و اثبات منطقی صحت آنها جهت كاربردهای كامپیوتر.
- انطباق با روند تحولات علمی، تكنولوژیكی و اجتماعی در رابطه با كامپیوتر.
- ایجاد  دیدگاههای كلی و وسیع در رابطه با مطالبی كه امكان بررسی عمیق آن در دوره كارشناسی ممكن نمی باشد.
پیشرفت سریع علوم كامپیوتر و گسترش روزافزون كاربرد آن در تحقیقات علمی، صنایع، اقتصاد، پزشكی و غیره ضرورت دستیابی و بهره برداری هرچه بیشتر از این علم را آشكار می سازد. ایجاد چنین دوره ای در جهت پی ریزی علوم كامپیوتر و گسترش آن در جهت خودكفایی علمی و تكنولوژیكی كاملاً ضروری و موثر می باشد.
توانایی های جسمی، علمی، روانی مورد نیاز و قابل توصیه
تسلط و علاقه به ریاضیات شرط اول موفقیت در رشته علوم کامپیوتر است. رشته علوم کامپیوتر با علم ریاضی بسیار در ارتباط است، به همین دلیل دانشجوی این رشته باید پایه ریاضی قوی داشته و بتواند با استدلال ریاضی با مسائل برخورد نماید، همچنین در الگوریتم نویسی که یکی از اساسی ترین گرایش های این رشته است مهارت کافی داشته باشد.
دانشجوی علوم کامپیوتر باید به ریاضیات علاقه مند و مسلط باشد. چون ریاضیات به طور گسترده ای (از منطق گرفته تا آمار) در این رشته مطرح می?شود. در ضمن دانشجوی علوم کامپیوتر باید اطلاعات عمومی خوبی داشته باشد و پس از فارغ التحصیلی نیز از مطالعه و تحقیق دست نکشد. چون، دانشجوی این رشته در طی تحصیل تنها اطلاعات پایه ای و کلی را فرا می گیرد؛ اطلاعاتی که به او دید و جهت می دهد. اما اگر فردی بخواهد در بازار کار حضوری فعال داشته باشد، باید خودش تلاش کند و هیچ وقت به مطالعه و تحقیق پشت نکند.

پنج شنبه 22/4/1391 - 10:32 - 0 تشکر 471653

فیزیک



هدف
فیزیك علم زندگی و اصلا علم حیات است . هر چیزی كه در اطراف خویش می‌بینیم به فیزیك ربط پیدا می‌كند. همچنین پاسخ به بسیاری از سوالهایی را كه همیشه ذهن بشر به آن مشغول بوده است به وسیله علم فیزیك می‌توان داد. مثل این كه دنیا چگونه بوجود آمده است؟ از چه تشكیل شده و كوچكترین جزء آن چیست؟ 
در كل می‌توان گفت كه جهان در بزرگترین مقیاس تا ریزترین مقیاس در ارتباط با علم فیزیك می‌باشد. همچنین می توان فیزیك را دانش كشف و استفاده عملی از قوانین و روابط حاكم بر پدیده‌های طبیعی ‌نامید كه مبنای این دانش بر تجربه و آزمایش استوار است. 
ماهیت
رشته فیزیك در حد لیسانس عبارت است از فیزیك دبیرستانی به اضافه فیزیك قرن بیستم . از سوی دیگر می‌توان گفت كه فیزیك در حد لیسانس مفاهیم فیزیكی دبیرستانی را عمیق‌تر كرده و طرز برخورد با مسائل فیزیكی را آموزش می‌دهد. 
فیزیك دانشگاهی بر پایه كتاب فیزیك هالیدی و برخی كتب دیگر كه به زمینه‌های فیزیك مدرن می‌پردازد، قرار گرفته است یعنی اگر كسی مطالبی را كه در فیزیك هالیدی نوشته شده است به درستی بفهمد باید به او لیسانس فیزیكش را بدهند. 
توانایی‌های مورد نیاز و قابل توصیه
فیزیك منهای ریاضی یعنی صفر، به همین دلیل دانشجویان این رشته باید از نظر ریاضیات در سطح بسیار بالایی باشند. دانشجوی این رشته باید به فیزیك علاقه‌مند باشد، به این معنی كه از آنچه یاد گرفته است بتواند در زندگی روزمره خویش استفاده كند. 
برای مثال با توجه به معلومات فیزیك دبیرستانی خود بررسی كند كه آبی كه از شیر آب می‌ریزد چرا به تدریج باریك می‌شود و سطح مقطع آن در این هنگام به چه حدی می‌رسد؟ بی‌شك عواملی كه باعث شد نیوتن با افتادن سیب پی به قانون جاذبه ببرد، كنجكاوی مفرط، صبر و بردباری، مطالعه و آزمایش‌های مستمر و قدرت تحلیلی همراه با تفكر فراوان بود كه با مشاهده پدیده‌های تكراری و عادی زندگی روزمره قوانینی را كشف كرد. 
برخلاف رشته‌های مهندسی كه با اتفاقات علمی كار دارند در رشته‌های علوم پایه از جمله فیزیك به چگونگی پیش‌آمدهای علمی توجه می‌كنند و در واقع به دنبال یافتن دلایل و چرایی هر پدیده یا اتفاق هستند و به همین دلیل بچه‌هایی كه مستعد،‌ باهوش و كنجكاو هستند، می‌توانند در این رشته موفق گردند. 
اما متاسفانه چون در دبیرستان فیزیك بخوبی آموزش داده نمی‌شود و دانش‌آموزان تنها به حفظ فرمول‌ها می‌پردازند، نمی‌توانند بین آنچه خوانده‌اند و آنچه در دنیای خارج وجود دارد، ارتباط برقرار كنند و در نتیجه كنجكاوی آنها تحریك نمی‌شود و تعداد اندكی از دانش‌آموزان با استعداد به رشته فیزیك علاقه‌مند شده و این رشته را انتخاب می‌كنند. 
مهم این است كه دانشجوی فیزیك از آنچه در اطرافش اتفاق می‌افتد به راحتی نگذرد. 

پنج شنبه 22/4/1391 - 10:35 - 0 تشکر 471655

مهندسی فناوری اطلاعات (IT)



دیباچه: در هزاره سوم، فناوری اطلاعات (IT) به عنوان عمده‌ترین محور تحول و توسعه در جهان منظور شده است و دستاوردهای ناشی از آن، آن‌چنان با زندگی مردم عجین گردیده که روی‌گردانی از آن، اختلالی عظیم در جامعه و رفاه و آسایش مردم به وجود می‌آورد. 

برای مثال، کامپیوتری شدن بسیاری از امور جاری مردم، انجام بسیاری از کارهای روزمره بانکی با استفاده از اینترنت و شبکه‌های ارتباطی در منزل و خانه‌ها، آموزش الکترونیکی و مجازی و عدم نیاز به حضور در کلاس‌های درس، توسعه و ترویج تجارت الکترونیکی از نتایج و دستاوردهای فناوری اطلاعات است؛ عواملی که هرچند در مراحل اولیه رشد و تکامل قرار دارند اما در همین حد نیز در رفاه و آسایش انسان نقش بسیار مهمی دارند.

از همین رو امروزه تمامی کشورها در زمینه فناوری اطلاعات و عمومیت بخشیدن به آن در جامعه تلاشی پیگیر دارند. در کشور ما نیز برای تربیت نیروی متخصص و کارآمد در زمینه IT و حرکت سریع در این عرصه, رشته IT در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ارائه می‌شود و در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.فناوری اطلاعات یا IT که مخفف Technology Information می‌باشد, رشته‌ای است که تمام رشته‌های دانشگاهی را می‌تواند پوشش دهد. 

منتها از نظر عملیاتی یک رشته میان رشته‌ای, بین کامپیوتر و صنایع برق است که در این میان امور مربوط به تولید, پردازش, نگاهداشت و عرضه اطلاعات به مباحث کامپیوتری مرتبط می‌شود, بحث‌های مدیریت اطلاعات و فرآیندهای آن از سلسله بحث‌های رشته صنایع و رشته برق است و به خصوص گرایش مخابرات, انتقالات مرتبط با اطلاعات و داده‌ها را برعهده دارد.

IT را می‌توان استفاده بهینه از اطلاعات برای کاربردهای مختلف دانست, یعنی متخصص این رشته باید بتواند اطلاعات را جمع‌آوری, دسته‌بندی و پردازش کرده و به موقع از آن استفاده نماید از همین رو کارشناس این رشته باید مبانی کامپیوتر را بلد باشد. به عبارت دیگر هسته اصلی این رشته همان هسته اصلی مهندسی کامپیوتر است، منتها چون یکی از توانمندی‌های اصلی کارشناسی این رشته بهره‌وری به موقع و صحیح از اطلاعات است؛ دانشجوی IT باید دارای اطلاعات جنبی در زمینه‌های مختلف باشد.

برای مثال, فردی که می‌خواهد از این تکنولوژی در تجارت الکترونیکی استفاده کند باید مدیریت بداند یا فردی که می‌خواهد از IT در آموزش از راه دور بهره ببرد, باید با روش‌های آموزش آشنا باشد.

توانایی‌های لازم :

با توجه به ماهیت میان رشته‌ای مهندسی فناوری اطلاعات. دانشجوی این رشته لازم است که به دو مبحث علوم مدیریت و کامپیوتر علاقه‌مند باشد. همچنین باید در ریاضی توانمند بوده و قدرت تجزیه و تحلیل خوبی داشته باشد. زیرا به گفته "الکساندروف", - ریاضیدان و فیلسوف معاصر شوروی - علم ریاضی کاربرد فراوانی در سایر دانش‌ها, صنعت و در همه زمینه‌های مربوط به زندگی بشری دارد.برخی از استادان این رشته معتقدند که آزمون این رشته باید به صورت نیمه‌متمرکز برگزار گردد تا علاقه‌مندترین و مستعدترین داوطلبان وارد این رشته گردند. داوطلبانی که پیش از ورود به دانشگاه, با کامپیوتر آشنایی داشته و در این زمینه توانمند باشند. 

پنج شنبه 22/4/1391 - 10:36 - 0 تشکر 471658

مهندسی پزشکی




هدف:

مهندسی پزشكی عبارت است از كاربرد مهندسی در پزشكی از طریق مطالعه اصول و عملكرد سیستم های زنده و مدلسازی آن، به كار گرفتن اطلاعات و نتایج حاصل در جهت تشخیص و درمان بیماریها و همچنین جایگزین كردن اسكلت بندیهای صدمه دیده در بدن. هدف این رشته تربیت متخصصانی است كه بتوانند از عهده تجهیز، نگهداری و طراحی دستگاههای پزشكی برآیند یعنی مهندس الكترونیك مجربی باشند كه با زمینه های پزشكی نیز آشنایی داشته و در نتیجه می توانند دستگاههای پزشكی را طراحی كرده و بسازند یا اینكه مسؤول سفارش دستگاه از خارج كشور باشند.

توانایی های مورد نیاز و قابل توصیه:

توانایی علمی:

دانشجوی این رشته لازم است در دروس ریاضی و فیزیك قوی باشد زیرا باید دید پایه ای قوی در مهندسی الكترونیك داشته باشد. یعنی با كوشش و مطالعه بسیار هم در دروس اصلی رشته الكترونیك و هم در دروس تخصصی خود توانمند باشد.

همچنین باید ذهنی خلاق همراه با قدرت خلق، آفرینش و ابداع مدلها داشته باشد تا نمونه های متفاوت در زمینه آلات و وسایل پزشكی را بسازد.

علاقمندیها:

دانشجوی این رشته باید محیط كار بیمارستانی را دوست بدارد یعنی علاقه مند باشد كه در بیمارستان و یا محیط های مرتبط فعالیت كند. داوطلبان این رشته باید با تمایل و رغبت شخصی این رشته و محیط كار آن را انتخاب نمایند.


توانایی های فارغ التحصیلان:

این رشته به گونه ای طراحی شده است كه دانش آموختگان (فارغ التحصیلان) آن می توانند درزمینه طراحی، بهره برداری، نظارت، مدیریت، و نگهداری از سیستمهای مربوط به این رشته وارد شوند. 

آنها در این راستا وظایف زیر را می توانند برعهده گیرند:

الف) نصب و راه اندازی دستگاهها، وسایل پزشكی و تجهیزات فنی بیمارستانها.
ب) تعمیر و نگهداری تجهیزات بیمارستانی.
ج) مشاوره فنی در سفارش و خرید دستگاههای پزشكی.
د) كمك در به كارگیری بهینه از دستگاههای پزشكی.
ه) همكاری در طراحی دستگاههای پزشكی.
و) همكاری در طرحهای تحقیقاتی پزشكی.
ز) مسوولیت فنی و مهندسی بیمارستان.
ح) ساخت وسایل و تجهیزات بیمارستانی.



پنج شنبه 22/4/1391 - 10:37 - 0 تشکر 471659

مهندسی هوا فضا

هدف 


امروز با این كه پرواز برفراز آسمان ها امری عادی شده و وسایل پرنده متعددی در خدمت بشر قرار دارد، هنوز پرواز یكی از آرزوهای بشر است. هنوز بشر آرزو دارد كه با سرعت ، امنیت و آرامش بیشتری حركت كند و به اهداف گوناگون خود از پرواز برای حمل و نقل ، گشت زنی و دفاع از حریم آسمان ها گرفته تا پرواز به فضا و رسیدن به كرات دیگر دست یابد. چنین اهدافی عامل به دنیا آمدن رشته ای جدید از دل علوم پایه و رشته های مهندسی دیگر گردید كه آن را مهندسی هوا فضا نام نهادند.
هدف رشته هوا فضا تربیت كارشناس در صنایع هواپیما و هلیكوپترسازی و فردی آشنا به مقدمات و اصول مهندسی هوافضا است. طول متوسط دوره 4 سال است. دروس این مجموعه شامل دروس عمومی، پایه، اصلی، تخصصی، كارگاهی و كارآموزی است و زمینه‌هایی چون آیرودینامیك، سازه هوایی، مكانیك پرواز و جلوبرنده‌ها را در بر می‌گیرد. پایه‌های اصلی لازم برای تحصیل در این رشته ریاضیات، فیزیك و زبان خارجی است. برای فارغ‌التحصیلان این رشته امكان ورود به دوره كارشناسی ارشد مهندسی هوافضا وجود دارد. باید توجه داشت كه صنایع هوافضا در دنیا یكی از پیشروترین زمینه‌های تحقیقاتی است و همواره موجبات ترقی و جهش در سایر رشته‌های علوم و مهندسی را فراهم ساخته و در این راستا بودجه‌های عظیم نظامی و غیرنظامی را به خود اختصاص داده است، موضوعاتی از قبیل طراحی و ساخت هلیكوپتر، هواپیمای بدون سرنشین، بدون موتور، عمود پرواز و یا جنگنده از یك طرف و ساخت پایگاههای فضایی، مسافرت به كرات دیگر و جنگ ستارگان از طرف دیگر جامعیت و حساسیت این رشته را بیش از پیش روشن می‌سازد. 
ماهیت
مهندسی هوافضا مجموعه‌ای از علوم و توانایی‌های علمی و عملی در زمینه تحلیل، طراحی و ساخت وسایل پرنده‌ نظیر هواپیماها، چرخ‌بال‌ها، گلایدرها، موشك‌ها و ماهواره‌ها است. این رشته بر چهار پایه آیرودینامیك 1 ، جلوبرندگی 2 ، مكانیك پرواز 3 و سازه‌های هوافضایی استوار است. 
آیرودینامیك به مطالعه و بررسی جریان هوا، محاسبه نیروها و گشتاورهای ناشی از آن بر روی جسم پرنده می‌پردازد و مهندس هوا فضا با فراگیری این علم به تحلیل جریان‌های پیچیده در اطراف اجسام پرنده پرداخته و با به دست آوردن نیروهای آئرودینامیكی امكان بررسی پایداری و طراحی سازه را فراهم می‌كند. 
جلوبرندگی به مطالعه و بررسی سیستم‌های جلوبرنده اعم از موتورهای پیستونی ، توربینی ، راكت‌ها و نحوه تولید نیروی رانش در آنها می‌پردازد. 
مكانیك پرواز به مطالعه و بررسی رفتار و حركات جسم پرنده با استفاده از اطلاعات آئرودینامیكی ، هندسی و وزنی می‌پردازد و در واقع علم مكانیك پرواز از عملكرد تشكیل می‌شود و عملكرد به بررسی برد ، مسافت نشست و برخاست، مداومت پروازی در سرعت‌های مختلف و پایداری و كنترل وسایل پرنده می‌پردازد. 
و در نهایت سازه‌های هوافضایی به مطالعه و بررسی سازه‌های هواپیما و دیگر وسایل پرنده می‌پردازد و هدف آن طراحی سازه‌هایی است كه علاوه بر استحكام كافی در برابر بارهای آئرودینامیكی و سایر بارهای استاتیكی وارد بر وسایل پرنده، حداقل وزن ممكن را نیز داشته باشند. 
در رشته مهندسی هوا فضا از همه علوم از جمله متالوژی ، كامپیوتر و الكترونیك استفاده می‌شود و هدف آن تربیت كارشناسانی است كه كادر مورد نیاز محاسبات ، طراحی ، تحقیقات و ساخت صنایع مختلف هواپیمایی، چرخ‌بال‌سازی و موشكی را تامین سازند. به همین دلیل دانشجویان این رشته موظف هستند كه در طی تحصیل 3 واحد پروژه بگیرند و در تابستان نیز در دفاتر مهندسی صنایع مربوط كارآموزی بكنند. 
توانایی‌های مورد نیاز و قابل توصیه 
بسیاری از داوطلبان آزمون سراسری كه رشته مهندسی هوا فضا را انتخاب می كنند، اطلاعات صحیحی نسبت به این رشته نداشته و آن را با خلبانی یا نجوم اشتباه می گیرند در حالی كه هدف این رشته آماده كردن مهندسی است كه بتواند در زمینه طراحی، ساخت و آزمایش هواپیما فعالیت بكند و در واقع كار مهندس هوافضا قبل از بیرون آمدن هواپیما از كارخانه است و او در مورد چگونگی به پرواز درآوردن یك هواپیما آموزش نمی بیند.
دانشجوی این رشته باید در كارهایش نظم و برنامه‌ریزی داشته باشد چون حجم مطالبی كه در طول یك ترم ارائه می‌شود، زیاد بوده و مطالعه آنها مستلزم یك برنامه‌ریزی دقیق می‌باشد. 
زیربنای این رشته ریاضیات است و همچنین فیزیك و شیمی تا حدودی لازم می‌باشد و البته همین‌جا لازم است توصیه كنیم كه دانش‌آموزان اگر در درس زبان خارجی ضعیف هستند، وارد این رشته نشوند چون بیشتر دروس این رشته به زبان انگلیسی وابسته می‌باشد. 
دانشجوی این رشته باید آمادگی كار در كارخانجات را داشته باشد. مهندسی هوافضا یك رشته فنی است و عموما كسانی كه وارد رشته‌های فنی می‌شوند، باید آمادگی كار در كارخانجات را داشته باشند و همچنین باید افراد قوی و دارای پشتكار وارد این رشته بشوند تا به یاری اراده قوی خود در پیشبرد این رشته نوپا موفق گردند.

پنج شنبه 22/4/1391 - 10:37 - 0 تشکر 471660

مهندسی آبیاری




اگر به برخی از خبرهاو آمار آب های شیرین توجه كنید و به عواقب خطرناك خشكسالی وخسارت های جبران ناپذیر آن فكر كنید آنچه از تعجب شما می كاهد و به ارزش اسم اینرشته می افزاید همان برخورد مهندس با آب ، این ماده حیات بخش است محدودیت منابع ،نیاز روز افزون و افزایش جمعیت برای مهندسی كردن در حوزه آب آنقدر ارزشمند و ضروریاست كه نیازی به دلیل و برهان ندارد ،برای تامین نیروی انسانی متعهد و متخصص دررشته آبیاری و زهکشی به منظور نیل به خودکفایی در زمینه آبیاری و زهکشی لازم استمتخصصینی تربیت شوند که بتوانند با استفاده از دانش و تجربیات خود در توسعه و رشداقتصادی کشور از طریق بالا بردن راندمان استفاده از منابع آب و خاک دخالت کرده و درامور تحقیقات و آموزش و برنامه ریزی و طراحی و زهکشی نیز خدمت نمایند.

تعریف وهدف
:
در دوره کارشناسی کشاورزی، عنوان آبیاری به رشته ای اطلاق می گردد که بادارا بودن مجموعه ای از علوم و روشهای در زمینه هایی که ذیلاً بیان می گردد، کارآئیو مهارتهای مورد نظر را تأمین نمایند
:

-1 
شناسایی مراحل مختلف مطالعه، شرکت دربررسی و طراحی پروژه های آبیاری و زهکشی

-2 
شناسایی نحوه بهره برداری، نگهداری ومدیریت شبکه های آبیاری و زهکشی

هدف از ایجاد این رشته تربیت کارشناسان ومهندسین کارآمدی می باشد که بتوانند علاوه بر دارا شدن مسئولیتهای محوله در زمینهآبیاری و زهکشی، در برنامه ریزی، تحقیقات، طراحی و آموزش (در سطح دبیرستانهایکشاورزی) علوم آبیاری و زهکشی شایسته ای را ارائه نمایند.


پنج شنبه 22/4/1391 - 10:38 - 0 تشکر 471661

مهندسی ایمنی و بازرسی فنّی


همه شما با استانداردها آشنا هستید ، اگر برای تولید و نگهداری لوازم مورد نیاز بشر یا كالای مصرفی مبنا و میزانی وجود داشته باشد طبیعی است كه هر كس بر طبل خود می كوبد . 

مهندسی ایمنی و بازرسی فنی كه در این بخش به رشته صنایع پتروشیمی می پردازد به شاخه ایمنی و حفاظت در همین بخش یعنی پتروشیمی می پردازد و با عنایت به لزوم ایجاد صنایع پتروشیمی و پلیمر برای استفاده از ارزش افزوده محصولات آنها در جهت توسعه اقتصاد ملی و با توجه به امکانات بالقوه در کشور جهت گسترش صنایع پتروشیمی و پلیمر و نیاز روزافزون کشور به متخصصان و کارشناسان متعهد جهت بهره برداری و ادراه صنایع مذکور دوره کارشناسی "مهندسی ایمنی و بازرسی فنی" در محدوده «شاخه ایمنی و حفاظت» تدوین شده است.

ضریب ایمنی در كشورهای در حال توسعه نسبت به كشورهای پیشرفته از استانداردهای جهانی پائین تر است . علت این امر فقط فقر اقتصادی نیست ، ایمنی كار یا بازرسی فنی و مسائل جانبی آن زمانی برای ما مسئله ساز می شود كه دچار مشكلی بشویم . بنابراین بنای اولیه كارها بر پیشگیری نمی باشد بلكه عموما به دنبال رفع مشكل هستیم. تا آنجا كه بعضی از كارفرمایان به جهات غیرانسانی در صدد ایمنی محیط كار كارگران بر نمی آیند . 

به طور طبیعی از فارغ التحصیلان این رشته استفاده مطلوب نمی كنند . عمده مراكز صنعتی مانند ذوب آهن ، آلومینیوم سازی ، پتروشیمی ، صنایع خودروسازی ، هواپیمایی ، راه آهن ، مترو و هر مركز فعالیت اقتصادی (خصوصی یا دولتی) می تواند به نوعی بازار كار این رشته محسوب شود.

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.