• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن حوزه علميه > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
حوزه علميه (بازدید: 1687)
چهارشنبه 3/3/1391 - 18:8 -0 تشکر 456487
آیت الله مکارم: اهانت به مقدسات از ثمرات آزادی غربی است

مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان جهان با انتقاد از توجیه اهانت به امام هادی(ع) توسط برخی افراد در داخل کشور، اهانت به مقدسات دیگران را از ثمرات آزادی غربی عنوان کرد.

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر چهارشنبه در ابتدای درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: وقتی آزادی غربی وارد شرق شد عده‌ای فریفته آن شدند و به به و چه چه راه انداختند و قند در دلشان آب شد اما امروز این آزادی به جایی رسیده است که همجنس بازی در آن قانونی و رسمی است.

همجنس بازی؛ غایت تمدن غرب

وی اظهار داشت: روزی خیلی‌ ها آزادی غربی را موهبت و هدیه ارزشمندی از سوی غرب به دیگر ملت ها می دانستند اما حالا که مفهوم آزادی غربی به اینجا رسیده است می بینیم مسئله همجنس بازی از آن در می‌آید که در میان همه اقوام منفور است.

استاد حوزه علمیه قم، اهانت به مقدسات دیگران را یکی دیگر از ثمرات آزادی غربی دانست و اضافه کرد: برخی می خواهند این اهانت اخیر را توجیه کنند و یک نشریه‌ ای در یکی از دانشگاه‌ ها مطالبی در توجیه این اقدام نوشت که بلافاصله جلوی آن را گرفتند و ما هم از وزیر علوم می‌ خواهیم که مراقب این مطالب باشند و این جوانان را توجیه کنند.

وی تاکید کرد: برخی به تبعیت از مفهوم آزادی غربی می‌گویند اگر شخصی آزادانه فکر کند و به این نتیجه برسد که مکتب و دین دیگران قابل تمسخر است آیا در ابراز این عقیده آزاد نیست؛ ما می‌گوئیم وقتی آن فرد نادان به امام هادی(ع) اهانت کرد عده ای از آقایان گفتند ما آن شب خوابمان نبرد؛ اهانت به مقدسات ما مانند این است که خنجری در دل میلیون‌ها انسان فرو رود و این عمل احمقانه قلب میلیون‌ ها انسان را جریحه‌دار کرد آن وقت عده‌ای می‌خواهند با آزادی غربی این عمل را توجیه کنند و این است نهایت مفهوم آزادی در غرب.

آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر لزوم ایستادگی در مقابل این جسارت‌ها بیان داشت: همه مردم و رجال سیاسی و جوانان بدانند اگر ما در مقابل این کارها محکم بایستیم دشمن عقب نشینی می‌کند و اگر سستی کنیم دشمنان ما را خواهند زد.

وی با بیان اینکه این اهانت‌ها مردم را در مقابل دشمنان منسجم‌تر می‌کند اظهار داشت: هرقدر این اهانت‌ها بیشتر شود توجه به شناخت ائمه(ع) بیشتر خواهد شد.

اخلاق در تمدن مادی مفهومی ندارد

مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هدف خلقت و زندگی تصریح کرد: در نگاه منفور تمدن مادی همه چیز بعد از مرگ از بین می رود به همین دلیل اخلاق مفهومی ندارد اما از دید قرآن و اسلام دنیا میدان مسابقه برای آخرت است.

وی تاکید کرد: دنیا دار امتحان و مشکلات و آخرت سرای جاودان است و اگر دنیا را مزرعه آخرت و بازار تجارت و دانشگاه بدانیم تلاش بیشتر و هدفمندتری خواهیم داشت و گرنه مانند مادیون زندگی امری مبتذل خواهد شد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه تعریف تمدن غربی از زندگی با نگاه اسلام متفاوت است، تأکید کرد: برای داشتن زندگی پاک باید هزینه کنیم و بدون هزینه نمی‌توانیم به آن برسیم

منبع:فردا نیوز

گدای فاطمه(س)

سه شنبه 9/3/1391 - 2:27 - 0 تشکر 457931

alihunter1 گفته است :
[quote=alihunter1;658382;457566]اتفاقا دوست عزیز من فرق هست

 اولاحقوق بشر مفهوم تازه ای هست که پس از جنگ جهانی دوم به وجود آمده  تفاسیر و برداشت های مختلف از آن در اقلیم های جغرافیایی و فرهنگی موجب مجادلات در باب حقوق بشر شده. جهان امروز در پارادیم های متضاد در باب حقیقت اخلاقی، در تأثیر و تأثر متقابل، جهان بینی هایبی شماری را ایجاد می کند که گاه با تعاریف رایج از حقوق بشر مغایر می باشد، به نظر می رسد هر یک از برداشت های رایج در باب حقوق بشر به لحاظ فرهنگی و اخلاقی کثرت گراست و عناصر سازنده آن به سنت فلسفی و فرهنگی جوامع مختلف بستگی داره مثال:
ببینید دست یابی به تکنولوژی برای ما تا اوجا قابل حمایت هست که به کسی صدمه ای نرسونه این اصل برای حقوق انسانی و ازادی بیان هم همینطوره آزادی بیان غربی یعنی هر شخصی اجازه داره قرآن رو اتش بزنه و نه تنها با اون برخورد نمیشه بلکه پلیس برای محافظت از اونها هم میاد که کسی نتونه به شخص مورد نظر آسیب برسونه اما آزادی بیان ما تا اونجاست که حق توهین به ادیان ابراهیمی رو نداریم و کسی حق توهین حتی به زبور انجیل و تورات رو نداریم حتی اگر  یک لایک باشیم
 خوب حالا بین شرق و غرب فرق نیست؟
حقوق بشر غربی یعنی اسرائیل اجازه داره کودک 7ساله فلسطینی رو مورد هدف گلوله تک تیراندازهاش قرار بده اما ایران حق نداره یک متجاوز به عنف رو اعدام کنه این یعنی حقوق بشر غربی
ببنید فلاسفه غربی حقوق بشر رو تعریف نکردن بلکه تحریف کردن من یه آدرس براتون میزام که بهش مراجعه کنید که ببنید مبنای حقوق بشر غربی چیه

http://www.hawzah.net/fa/articleview.html?ArticleID=91824

ممنونم ازشما که بحثی به این زیبایی ایجاد کردی امید وارم نظرات من  هم به درد شما بخوره


سلام
حقوق بشر از وقتی بشر خودش و حقوق انسانیش رو شناخت وجود داشت....بعد از جنگ جهانی به صورت مدون دراومد...ضعف ها و قوتهایی داره ولی حقیقت همان حقیقت اولیه و غیر قابل انکار است
باز هم عرض میکنم تا وقتی به این مقوله با نگاه ایدئولوژیک بنگریم به تعریفی واحد جهانی که همه انسان ها با هر آئین و مسلکی سر تسلیم برش فرود بیارن نمی رسیم
اگر قراره باشه هر کشوری به بهانه تفاوت نگاه ها و فرهنگ ها محدودیت جدیدی برروی آزادی بیان بگذاره وعنوان کنه نگاه من و تفسیر من از آزادی بیان همین است اونوقت آزادی بیان از چهارچوب اصلی و عقلاییش خارج میشه و میشه همین رفتار حکمای غربی که ما قبولش نداریم:
یعنی اهانت به پیامبر خدا ص که از مقدسات یک میلیارد مسلمان هست میشه آزادی بیان اما تحقیق درباره هلوکاست و انکار اون میشه ضد آزادی بیان
اتفاقا ما به خاطر همین تفاسیر  غلط و سو ءاستفادهاست که میگیم هر کس هر جور دلش خواست آزادی بیان رو تفسیر نکنه و تحت تاثیر اقلیم های مختلف جغرافیایی و فرهنگی قرار نگیره و تعریف و اصول و چهارچوب مشخص جهانی با ضمانت اجرای قوی داشته باشه تا شاهد سوء استفاده ظالمان از این حق مسلم بشری نباشیم


پس برای عدم سوء استفاده ها از آزادی بیان به تعریف واحد و چهارچوب مشخص جهانی از آزادی بیان نیاز داریم
به این علت است  که من میگم آزادی بیان آزادی بیانه و غربی یا شرقی نداریم!
عناصر سازنده آزادی بیان سنت ها و فرهنگ های جوامع نیست بل عنصر سازنده اش کرامت انسانیست....انسان با هر رنگ و نژاد و آئینی
وقتی کرامت انسانی رو عنصر اصلی و سازنده آزادی بیان قرار بدیم اونوقت حتی مقدسات حتی یک نفر از افراد جامعه که تنها متعلق به همون شخص خاص هست برای تمام افراد جامعه قابل احترام میشه و کسی به خودش اجازه نمیده به مقدسات همون یک نفر توهین کنه


 اینجاست که به معنای واقعی آزادی بیان دست پیدا کردیم

مثال روشن تر میکنه:

در غرب مسلمانان در اقلیت هستن...چرا باید غرب کرامت مسلماناش رو زیر پا بزاره و به همین بهانه که عناصر سازنده آزادی بیان سنت ها و فرهنگ اکثریت جامعه هست و به عقیده دولت مردان غربی که منتخب اکثریت هستن کشیدن کاریکاتور محمد ص توهین نیست به خودش اجازه بده به عقاید مسلمانان کشورش توهین کنه؟
به این علت هست که میگیم عناصر سازنده آزادی بیان نباید سنت ها و فرهنگ ها باشه بلکه باید کرامت انسانی باشه که تنها تعریف و چهارچوب مشخص بین المللی که فارغ از نگا ه ها و سنت های خاص داخلیه میتونه این مهم رو حاصل کنه

 تا کسی به خودش اجازه نده به بهانه تفاوت نگاه و فرهنگ و بالطبع دیدش به آزادی بیان به عقاید قشر خاص و ضعیف جامعه داخلی یا بین المللی توهین کنه!



خب حالا ببینیم کسی که خونه خودش از شیشه هست آیا میتونه به خونه دیگری سنگ بندازه؟!
مثال هلوکاست رو جور دیگری عناون میکنم:
مثلا وقتی غرب از کاریکاتوریست دانمارکی حمایت میکنه و میگه به عقیده من این کاریکاتور توهین به مقدسات مسلمانان نبوده و شامل اون محدودیت آزادی بیان که توهین به مقدسات رو منع کرده نمیشه و این تفسیر منه و من چون عناصر سازنده آزادی بیان سنت ها و فرهنگهاست نه کرامت انسانی به همین علت در فرهنگ من این توهین نیست به این علت من اینو آزادی بیان میدونم
اما میاد اجازه نمیده که کسی هلوکاست رو نفی کنه....چرا ؟....چون معتقده یه واقعیت تاریخی غیر قابل انکاره و نفی اش مساویست با آزرده خاطر کردن میلیون ها یهودی و در فرهنگش این توهین به مقدسات یهودیانه
خب من میپرسم ع؟.....این تبعیض بین مقدسات از کجاست؟.....چطور وقتی از پیامبر خدا ص کاریکاتور کشیده میشه و به مقدسات یک میلیارد مسلمان توهین میشه شما این مورد رو توهین به مقدسات تفسیر نمیکنین ولی وقتی یه محقق با ادله هلوکاست رو انکار میکنه جلوش رو میگیرن و میگین به مقدسات یهودیان توهین شد؟
حالا من چرا میتونم اعتراض کنم؟....چون به عنوان یه مردم عادی قدرتی ندارم حق دارم و فعلا خونه ام شیشه ای نیست....ولی اگر همین من بیام مثلا روزنامه نگاری رو به این علت که از خطوط قرمز تعیینی من عبور کرده و حرفی زده که به مزاق من خوش نیموده زندانیش کنم همین غرب میپرسه
 ع؟....چطور شد؟...مگر شما به آزادی بیان اعتقاد ندارین؟...مگر اون روزنامه نگار اسلحه به دست گرفته یا خطری ایجاد کرده؟....فقط با قلمش انتقاد کرده.....منم عنوان میکنم که تفسیر من از آزادی بیان همینه.....به عقیده من ایشون از خطوط قرمز ما عبور کرده....به عقیده من فلان مقوله که ایشون به باد انتقاد گرفتتش جزء محدودیت های آزادی بیانه!!

بعد خونه ام شیشه ای میشه

یکی هم پیدا میشه بهم میگه لااقل رطب خورده منع رطب نکنه!


سخنم رو با دو سوال پایان میدم:
با این وصف ایا دخالت فرهنگ ها و سنت ها در آزادی بیان و خارج کردن از چهارچوب عقلایی و تعریف واحد جهانییش صحیحه؟
ایا همین دخالت نگاه ها و سنت های مختلف در تعریف و چهارچوب سازنده آزادی بیان خودش مستمسکی برای توهین به عقاید و مقدسات اقلیت و در کل حرکت در جهت مخالف آزادی بیان و خارج کردنش از معنای اصلی و عقلایی و جهانیش نیست؟

پس باید یک مفهوم مطلق و جهان شمول از آزادی بیان وجود داشته باشه تا به بهانه تفاوت نگاه ها و تاریف خاص داخلی از آزادی بیان، به مقدسات اقلیت و مستضعف توهینی صورت نگیره

و مطمئنا این مفهوم توصیفی مورد تایید هر انسان عاقل و منصف و حق جویی قرار میگیره ....حالا این انسان میخواد شرقی باشه یا غربی...فرقی نمیکنه

این مفهوم مطلق همون آزادی بیانی هست که تعریفش کردم و منظور همین آزادی بیان به معنای واقعیه که غربی یا شرقی یا از نوع من یا شما نداره!

آزادی بیان آزادی بیانه!

تمام منظور و مقصود بنده از جمله بالا همین بود

حالا این نظر منه و به نظرم نباید در نگاه به غرب از صراط انصاف خارج شد و اون جامعه رو فاقد عقلا و ادمهای منصف دونست و هر سوء استفاده ای رو به کل جامعه غرب و عقلاش تعمیم داد چرا که خیلی ها از خدمات که به بشریت شده از ثمرات دانشمندان و اندیشمندان غربی بوده از تکنولوژی بگیر تا علوم انسانی.....


نظر شما رو هم محترمه

خواهش میکنم
از نظرات شما استفاده کردیم
ببخشید طولانی شد
موفق باشید

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

سه شنبه 9/3/1391 - 7:6 - 0 تشکر 457939

alihunter1 گفته است :
[quote=alihunter1;658382;457566]اتفاقا دوست عزیز من فرق هست

 اولاحقوق بشر مفهوم تازه ای هست که پس از جنگ جهانی دوم به وجود آمده  تفاسیر و برداشت های مختلف از آن در اقلیم های جغرافیایی و فرهنگی موجب مجادلات در باب حقوق بشر شده. جهان امروز در پارادیم های متضاد در باب حقیقت اخلاقی، در تأثیر و تأثر متقابل، جهان بینی هایبی شماری را ایجاد می کند که گاه با تعاریف رایج از حقوق بشر مغایر می باشد، به نظر می رسد هر یک از برداشت های رایج در باب حقوق بشر به لحاظ فرهنگی و اخلاقی کثرت گراست و عناصر سازنده آن به سنت فلسفی و فرهنگی جوامع مختلف بستگی داره



ضمنا خیلی عذر میخوام ولی این قسمت از پاسختون به بنده که از نظر مفاهیم و واژگان به کار برده شده در سطح بالاتری قرارداشت ومورد تحسین دیگران هم قرار گرفت کپی پست از این سایت بود:


http://www.ramzanpoor.com/index.php?option=com_content&task=view&id=18&Itemid=36

من خیلی خوشحال میشدم که با تعاریف و مفاهیم منبعث از ذهن خودتون بیشتر اشنا بشم
البته استفاده از مطالب دیگران خوب هست اما نه عین جملات و کلمات...بلکه بایدمفاهیم برداشتی رو مورد استفاده قرار داد یا حد الامکان جملات در گیومه آورده بشه و یا در پایان مطلب نام نویسنده ذکربشه تا طرف مقابل مباحثه متوجه باشه که این تعاریف و مطالب از شخص دیگری هست

چون عبارات و جملات خودش یکی از راههای تشخیص میزان تسلط طرف دیگر مباحثه به موضوع مورد بحث هست و اگرمتعلق به غیر باشه طرف دیگر رو به اشتباه میندازه

ببخشید خواستم اینو توضیح بدیم که خدای نکرده این باب نشه

موفق باشید

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

سه شنبه 9/3/1391 - 13:29 - 0 تشکر 458054

ممنون از تذکرتون اگر شما دقت کرده باشین من نخواستم این کارو انجام بدم چون اگه قرار بود این کار رو انجام بدم آدرس بهتون نمیدادم که مراجعه کنید عینن اون مطالب رو کپی پیست میکردم اون قسمت هم قسمتی از پروژه تحقیقاتیم بود که تو اکثر سایتها و مطالبی که در مورد حقوق بشر و آزادی بیان میتونید پیدا کنین که از روش خوندم براتون تایپ کردم و منحصر شخص خاصی نیست اگر هم بوده من از همه دوستان الخصوص شما عذرخواهی میکنم اما این ایرادی به اصل بحث وارد نمیکنه مهم اینه که این بحث وجود داره
بازهم از تذکرتون ممنون

گدای فاطمه(س)

سه شنبه 9/3/1391 - 13:39 - 0 تشکر 458060

vahidmiladi گفته است :

 عرض بنده اینه بود که همین تکنولوژی که ما ازش استفاده میکنیم از ثمرات غرب هست.....دانشمندان غربی در محیط غربی و در بستری که حکمای غربی براشون فراهم کردن به این اختراعات دست پیدا کردن
اگر همه پدید های غربی بده پس پیشرفت و تکنولوژی که از غرب هم میاد بده
alihunter1 گفته است :
[quote=vahidmiladi;415987;457559][quote=alihunter1;658382;457539]جناب میلادی دوست عزیز من شما بحث مدرنیته و پیشرفت رو با مسائل اجتماعی قاطی کردین در ایران و اسلام کسی مخالف پیشرف یا داشتن علم نیست شما رو به حدیث معروفی ارجاع میدم که از پیامبر که میفرمایند دانش را بطلبید حتی اگر در چین باشد  همینطور کسی هم این حقیقت رو کتمان نمیکنه که دول غربی داراری علم وپیشرفت هستن اما از شما سوال میکنم آیا داشتن علم و داشتن دین باهم منافات داره؟ دین یک مغوله اجتماعیه یک بحث شخصی نیست این جمله رو حتی بزرگترین فلاسفه های غربی اعتراف کردن دین ما اسلام هم ازادی بیان ررو رد نکرده همچنین علم رو اما همین علم اونقدر ازش بد استفاده میشه که باهاش سلاح کشتار جمعی میسازن که اینجا دین مبین اسلام جلوی این حرکت رو میگره و اون برداشت غلطی رو که از علم شده رو حرام اعلام میکنه بحث آزادی بیان و حوق بشر هم همینه ما تا اونجایی باهاش موافقیم که خیلی چیزهای دیگه به این بهانه لگد مال مال نشه

با سلام
صحبت در مورد همه پدیده های غربی و  تکنولوژی غرب نبود که ما بخواهیم در مورد خوبی یا بدی اون صحبت کنیم، صحبت در مورد آزادی تعریف شده در غرب هست و ایراد آیت الله مکارم به این نکته بود.  ما در مورد  محصولات غربی صحبت نمی کنیم، در مورد  آزادی غربی صحبت می کنیم. 



خدا در همین نزدیکی است
سه شنبه 9/3/1391 - 13:49 - 0 تشکر 458065

alihunter1 گفته است :
[quote=alihunter1;658382;458054]

ممنون از تذکرتون اگر شما دقت کرده باشین من نخواستم این کارو انجام بدم چون اگه قرار بود این کار رو انجام بدم آدرس بهتون نمیدادم که مراجعه کنید عینن اون مطالب رو کپی پیست میکردم اون قسمت هم قسمتی از پروژه تحقیقاتیم بود که تو اکثر سایتها و مطالبی که در مورد حقوق بشر و آزادی بیان میتونید پیدا کنین که از روش خوندم براتون تایپ کردم و منحصر شخص خاصی نیست اگر هم بوده من از همه دوستان الخصوص شما عذرخواهی میکنم اما این ایرادی به اصل بحث وارد نمیکنه مهم اینه که این بحث وجود داره
بازهم از تذکرتون ممنون


سلام
شما به دل نگیر اتفاقا من که این بحث رو دنبال میکردم خیلی خیلی شما خوب جواب دادی به فرض هم که کپی کرده باشی حتما اون مطلب هم مورد تاییدت بوده و نظرت بوده که کپی کردی. من که خیلی از مباحث ات خوشم اومد و میگم احسنت و مرحبا
بازم مطالب خوبت رو دنبال میکنم

به امید ظهوراقا

سه شنبه 9/3/1391 - 13:50 - 0 تشکر 458068

heaven_h گفته است :

با سلام
صحبت در مورد همه پدیده های غربی و  تکنولوژی غرب نبود که ما بخواهیم در مورد خوبی یا بدی اون صحبت کنیم، صحبت در مورد آزادی تعریف شده در غرب هست و ایراد آیت الله مکارم به این نکته بود.  ما در مورد  محصولات غربی صحبت نمی کنیم، در مورد  آزادی غربی صحبت می کنیم. 



vahidmiladi گفته است :

 عرض بنده اینه بود که همین تکنولوژی که ما ازش استفاده میکنیم از ثمرات غرب هست.....دانشمندان غربی در محیط غربی و در بستری که حکمای غربی براشون فراهم کردن به این اختراعات دست پیدا کردن
اگر همه پدید های غربی بده پس پیشرفت و تکنولوژی که از غرب هم میاد بده
alihunter1 گفته است :
[quote=heaven_h;612899;458060][quote=vahidmiladi;415987;457559][quote=alihunter1;658382;457539]جناب میلادی دوست عزیز من شما بحث مدرنیته و پیشرفت رو با مسائل اجتماعی قاطی کردین در ایران و اسلام کسی مخالف پیشرف یا داشتن علم نیست شما رو به حدیث معروفی ارجاع میدم که از پیامبر که میفرمایند دانش را بطلبید حتی اگر در چین باشد  همینطور کسی هم این حقیقت رو کتمان نمیکنه که دول غربی داراری علم وپیشرفت هستن اما از شما سوال میکنم آیا داشتن علم و داشتن دین باهم منافات داره؟ دین یک مغوله اجتماعیه یک بحث شخصی نیست این جمله رو حتی بزرگترین فلاسفه های غربی اعتراف کردن دین ما اسلام هم ازادی بیان ررو رد نکرده همچنین علم رو اما همین علم اونقدر ازش بد استفاده میشه که باهاش سلاح کشتار جمعی میسازن که اینجا دین مبین اسلام جلوی این حرکت رو میگره و اون برداشت غلطی رو که از علم شده رو حرام اعلام میکنه بحث آزادی بیان و حوق بشر هم همینه ما تا اونجایی باهاش موافقیم که خیلی چیزهای دیگه به این بهانه لگد مال مال نشه



دقیقا درسته من هم قبلا جواب این بحث رو یک بار دادم عرض کردم خدمت دوست عزیزمون آقا وحید
 که شما بحث مدرنیته و علم رو بابحث آزادی و حقوق بشر در هم آمیختی و یک نتیجه کلی گرفتین که این سفسطه است
 درضمن ایشون باید یک تحقیقی در مورد اینکه علم از شرق به غرب رفته و اون موقعی که در کلیسا ها تمامی مباحث علمی رد میشد ما در ایران ظریف ترین عملهای چشم روانجام میدادیم بکنن
(alihunter1)

گدای فاطمه(س)

چهارشنبه 10/3/1391 - 1:45 - 0 تشکر 458264

alihunter1 گفته است :
[quote=alihunter1;658382;458054]

ممنون از تذکرتون اگر شما دقت کرده باشین من نخواستم این کارو انجام بدم چون اگه قرار بود این کار رو انجام بدم آدرس بهتون نمیدادم که مراجعه کنید عینن اون مطالب رو کپی پیست میکردم اون قسمت هم قسمتی از پروژه تحقیقاتیم بود که تو اکثر سایتها و مطالبی که در مورد حقوق بشر و آزادی بیان میتونید پیدا کنین که از روش خوندم براتون تایپ کردم و منحصر شخص خاصی نیست اگر هم بوده من از همه دوستان الخصوص شما عذرخواهی میکنم اما این ایرادی به اصل بحث وارد نمیکنه مهم اینه که این بحث وجود داره
بازهم از تذکرتون ممنون


سلام
ببینید دوست عزیز
اون مقاله به قلم دکتر رمضانپور هست.....اگر شما مدعی هستین که این مقاله پروژه تحقیقاتی شما بوده و دکتر رمضانپور مقاله شما رو به اسم خودش در سایتش درج کرده اون رو دیگه من خبر نداشتم و چنین گمانی به ایشون نمیرفت!!
نیاز به عذرخواهی نیست....چون طرف مباحثه من شما بودین عرض کردم مایلم با تعاریف و مفاهیم منبعث از ذهن خودتون و با اتکا به معلومات شخصی با من مباحثه کنین چون در اون پست نصف مطلب کپی یه مقاله بود و نصفش لینک....شما فقط یه مثال نوشتین....اگر قراره اینطور بحث بشه این دیگه مباحثه نیست تبادل لینکه!!
فقط خواستم بگم این روال ناصحیحه!
و اینکه شما بنده رو سفسطه گر معرفی کردین....البته مستقیما و رو در رو نه بلکه در پاسختون به دیگران....چه خب بود که این رو در رو ودر پاسخ به خودم میگفتین نه در تایید کامنت هیون گرامی

(اتهام مغالطه خودش یه نوع مغالطه هست)


 مثال تکنولوژی غرب یه قسمت کوچیک از عرایضم بود و این مثال رو به میان آوردم خواستم عرض کنم که تمام ثمرات غرب بد نیست و متاسفانه ما فقط دنبال معایب غرب و تعمیم دادنش به تمام موارد وثمرات غرب هستیم و چرا ما همش معایب رو میبینم؟وچرا در سخنان وعاظ جامعه مون هیچ اثری از ذکر ثمرات مثبت غرب نیست؟
ولی متاسفانه شما و یک کاربر دیگه تمام استدلاهام در مورد عدم دخالت نگاهها و سنتهای مختلف در تعریف وتفسیر آزادی بیان رو نمیبینن و فقط اون مثالم رو دیدین و دارین رو اون با من جدل میکنین و اینم لابد مغالطه نیست!!

( مناقشه در مثال هم خودش یه نوع مغالطه هست)

اگر استفاده از مطالب و استدلال های شخصی و مباحثه با اتکا به معلومات خود،سفسطه گری هست شما درست میفرمایین من سفسطه گرم!


از بحث با شما خوشحال شدم
موفق باشید

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

چهارشنبه 10/3/1391 - 10:35 - 0 تشکر 458297

بنید دوست من اون چیزهایی که بنده خدمت شما عرض کردم نتیجه مطالعات منه و اون چیزی هم که در فکر منه نتیجه همین مطالعاته
در مورد دکتر مضانپور هم یعنی شما دارین ادعا میکنید که ایشون اولین شخصی هستن گه کشف کردن که حقوق بشر بعد از جنگ جهانی دوم به راه افتاده؟ از کجا معلوم خود ایشون از همون سایتی که من مطلب برای پروژه خودم برداشتم کپی پیست نکرده 

من نگفتم شما آدم سفسطه گری هستین گفتم این  عملی که  شمادارین انجام میدین سفسطه است
من هم از مباحثه با جناب عالی خوشحال شدم
خیلی قشنگتر بود این مباحثه احساسی برخورد نمیشد

گدای فاطمه(س)

چهارشنبه 10/3/1391 - 10:39 - 0 تشکر 458301

alihunter1 گفته است :
[quote=alihunter1;658382;458054]

ممنون از تذکرتون اگر شما دقت کرده باشین من نخواستم این کارو انجام بدم چون اگه قرار بود این کار رو انجام بدم آدرس بهتون نمیدادم که مراجعه کنید عینن اون مطالب رو کپی پیست میکردم اون قسمت هم قسمتی از پروژه تحقیقاتیم بود که تو اکثر سایتها و مطالبی که در مورد حقوق بشر و آزادی بیان میتونید پیدا کنین که از روش خوندم براتون تایپ کردم و منحصر شخص خاصی نیست اگر هم بوده من از همه دوستان الخصوص شما عذرخواهی میکنم اما این ایرادی به اصل بحث وارد نمیکنه مهم اینه که این بحث وجود داره
بازهم از تذکرتون ممنون


سلام
نه گرامی , همه متوجه هستند, شما صادقانه کار کردید, کپی پیست نکردید و ادعای متفکر بودن خودتون رو بکنید
چون ازتون تشکر شده, این صحبتا پیش اومده
موفق و پایدار باشید

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
چهارشنبه 10/3/1391 - 13:23 - 0 تشکر 458340

jtayebe گفته است :

سلام
نه گرامی , همه متوجه هستند, شما صادقانه کار کردید, کپی پیست نکردید و ادعای متفکر بودن خودتون رو بکنید
چون ازتون تشکر شده, این صحبتا پیش اومده
موفق و پایدار باشید

alihunter1 گفته است :
[quote=jtayebe;393644;458301][quote=alihunter1;658382;458054]

ممنون از تذکرتون اگر شما دقت کرده باشین من نخواستم این کارو انجام بدم چون اگه قرار بود این کار رو انجام بدم آدرس بهتون نمیدادم که مراجعه کنید عینن اون مطالب رو کپی پیست میکردم اون قسمت هم قسمتی از پروژه تحقیقاتیم بود که تو اکثر سایتها و مطالبی که در مورد حقوق بشر و آزادی بیان میتونید پیدا کنین که از روش خوندم براتون تایپ کردم و منحصر شخص خاصی نیست اگر هم بوده من از همه دوستان الخصوص شما عذرخواهی میکنم اما این ایرادی به اصل بحث وارد نمیکنه مهم اینه که این بحث وجود داره
بازهم از تذکرتون ممنون


سلام
دقیقا همینه

به امید ظهوراقا

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.