• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
فرهنگ پایداری (بازدید: 2254)
يکشنبه 2/4/1387 - 11:48 -0 تشکر 44534
مدیر جدید انجمن دفاع مقدس

سلام

بدینوسیله خدمت تمامی کاربران گرامی می گردد که با توجه به اعلام آمادگی کاربر fallenik و با توجه به سوابق درخشان ایشان و فعالیت خوب و مفیدشان و نظر به طرحهای ارائه شده توسط ایشان و تایید سیستم از این پس به عنوان مدیر انجمن دفاع مقدس در خدمت ایشان خواهیم بود.از درگاه خداوند متعال برای ایشان و کاربران انجمن دفاع مقدس آرزوی توفیق روز افزون داریم و امید داریم که شاهد شکوفایی بیش از پیش این انجمن باشیم

دوشنبه 3/4/1387 - 7:33 - 0 تشکر 44661

بسم رب المهدی
خدمت فال نیک عزیز تبریک و تهنیت عرض میکنم . امیدوارم در سمت جدیدتون موفق باشید و ایشالله بتونید حق شهدای عزیزمون .جانبازان .مفقودین و اسرایی که تقدیم نظام جمهوری اسلامی شده اند رو ادا کنید

وظیفه سنگینی هست که ایشالله حتما میتونید از پسش بر بیایید و به معرفی هر چه بیشتر اونها بپردازید. ما هم بر حسب وظیفه ای که در حق این عزیزان داریم و رفتند تا راحت زندگی کنیم ، در حد توان حتما بیشتر به این انجمن میاییم

""""""""""ولادت حضرت زهرای مرضیه بر دوستان عزیزم مبارک باد""""""""""
یا ع ل ی  مدد

آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
دوشنبه 3/4/1387 - 13:18 - 0 تشکر 44682

بسم رب شهدا

سلام

واقعا از همتون ممنونم و امیدوارم كه با همكاری و دعاهای شما بتونم كارم رو به نحو احسنت انجام بدم.

یاران مردانه رفتند؛ اما هنوز تکبیر وفاداری‌شان از مناره‌های غیرت این دیار به گوش می‌رسد. یاران عاشقانه رفتند؛ اما هنوز لاله‌های سرخ دشت‌های این خاک به یمن آنان به پا ایستاده‌اند.

 انجمن فرهنگ پایداری


دوشنبه 3/4/1387 - 23:22 - 0 تشکر 44762

2 - آثار متفاوت عفو و بخشش

قال على (علیه السلام):

«اَلْعَفْوُ یُفْسِدُ مِنَ اللَّئیمِ بِقَدْرِ اِصْلاحِه مِنَ الْكَریمِ»;

«عفو و بخشش به همان مقدار كه اگر از سوى كریم باشد باعث اصلاح مى شود، اگر از ناحیه لئیم باشد باعث إفساد است»(1).

شرح و تفسیر

این حدیث شریف را به دو شكل مى توان تفسیر نمود.

تفسیر اوّل: انسان كریم هنگامى كه شخص خطاكارى را مورد عفو و بخشش خویش قرار دهد محبّت او را جلب مى كند; چرا كه عفو او آمیخته با بزرگوارى و تواضع است، ولى عفو و گذشت انسان هاى لئیم و پست، چون آمیخته با منّت و آزار است، سبب إفساد مى شود. و این در واقع مصداقى از مصادیق (قَوْلٌ مَعْرُوفٌ وَ مَغْفِرَةٌ خَیْرٌ مِنْ صَدَقَة یَتْبَعُها اَذىً وَ اللهُ غَنِىٌّ حَلیمٌ) «گفتار پسندیده (در برابر نیازمندان)، و عفو (و گذشت از خشونت هاى آن ها)، از بخششى كه آزارى به دنبال آن باشد، بهتر است; خداوند بى نیاز و بردبار است»(2) مى باشد.

تفسیر دوم: در تفسیر اوّل عفو و بخشش گاه از سوى «كریم» و گاه از سوى «لئیم» بود، كه در خطاكارى كه مورد عفو قرار گرفته دو عكس العمل متفاوت داشت، ولى طبق تفسیر دوم عفو و بخشش گاه در مورد شخص «كریم» و گاه نسبت به شخص «لئیم» كه مرتكب خطا شده اند و مورد عفو قرار گرفته اند، مى باشد. طبق این تفسیر معناى روایت چنین مى شود: اگر آدم هاى كریمِ خطاكار مورد عفو قرار گیرند موجب إصلاح آنان مى گردد، ولى عفو انسان هاى پست و لئیم نه تنها موجب اصلاح آنان نمى شود، بلكه از آن سوء استفاده مى كنند و جسور و جرى شده و به فساد بیش تر مى پردازند، پس نتیجه عفو آنان إفساد است.

پیام اخلاقى این روایت این است كه عفو و گذشت هم حساب و كتابى دارد، هنگامى كه پیغمبر اكرم (صلى الله علیه وآله) مكّه را فتح كرد، فرمان عفو عمومى صادر فرمود(1). این عفو و گذشت اثر بسیار مطلوبى در غالب مردم مكّه گذارد، ولى چند نفر را كه اصلاح پذیر نبودند استثناء كرد و فرمان قتل آن ها را صادر نمود. قرآن مجید در مورد ثمره این عفو عمومى مى فرماید: (یَدْخُلُونَ فى دینِ اللهِ اَفْواجاً); آن ها (مردم مكّه) به صورت گروه گروه به دین اسلام مى گرویدند»(2). این اقبال عمومى به اسلام، كه بدون هرگونه اجبار و اكراهى بود، ثمره عفو و بخشش پیامبر اسلام (صلى الله علیه وآله)بود. این مسأله براى همه، مخصوصاً براى رهبران جامعه، درس بزرگى است. عفو و بخشش در آیات قرآن مجید و روایات، به صورت گسترده مطرح شده است كه این مختصر جاى طرح همه آن آیات نیست(3).


1. بحارالانوار، جلد 74، صفحه 419.
2. سوره بقره، آیه 263.

1. فروغ ابدیّت، جلد دوم، صفحه 338.
2. سوره نصر، آیه 2.
3. به میزان الحكمة، جلد 6، صفحه 358 به بعد، مراجعه كنید.

........................................

چونورش در بسیط ارض از عرش برین آمد ***خدارا هرچه رحمت بود نازل بر زمین آمد

به رشک آسمان طالع شد از روی زمین ماهی*** که از شرم رخش خورشیدخاکستر نشین آمد

زعرش کبریا برعرش چون نورش هویدا شد*** ملایک در طوافش از یثار واز یمین آمد

ملایک را از آن شد سجده واجب بر گل آدم ***که این نورخداراجلوه اندر ماء وطین آمد

نجویند اهل بینش استعانت جز به نور او ***که در هر ورطه نورش مستعان ومستعین آمد

میلاد دخت نبی اکرم(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) بر شما مبارک باد

سلام

مبارک باشه...هم این روز قشنگ و هم مسئولیتی که بهتون محول شده

ان شاء الله که وظیفمون رو نسبت به معرفی شهدا و زندگی قشنگ آنها و اهدافی که داشتند به خوبی انجام دهیم .

واقعا این توفیق رو قدر بدونید و مطمئن باشید که اثرش رو در زندگیتون خواهید دید.

یا علی

پروردگارا آنگونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم و آنگونه بمیران که به وجد نیاید کسی از نبودنم

پنج شنبه 6/4/1387 - 13:29 - 0 تشکر 45284

سلام علیکم

به کاربر خوب و با تجربه فال نیک تبریک عرض می نمایم و اگر بخواهند بنده در سمت جانشینی ایشان را همیاری می کنم.

سایه رهبری  پایدار

http://rahpoyvesal.blogfa.com
جمعه 7/4/1387 - 20:30 - 0 تشکر 45546

سلام.

من هم به نوبه خودم به ایشون تبریك میگم.

امیدوارم كه شاهد پیشرفت این انجمن باشیم.

 

 

خدایا ریشه ی شادی های مرا در غم دیگران قرار مده... 

 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.