• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعلیم و تربیت (بازدید: 1263)
دوشنبه 14/1/1391 - 10:19 -0 تشکر 444156
تعلیم و تربیت در جوامع کهن

مطالب این مبحث برگرفته از http://kalapoor.blogfa.com/ می باشد.

بشر اولیه فلسفه مدونی برای تعلیم و تربیت نداشته، اما آداب و رسوم و سنت ها و عاداتی که رفته رفته بر اساس میل به بعاء و دیکر نیازهای غریزی در جامعه پا گرفته است هدفی پویا را که عبارت از صیانت نفس و جسجوی زندگی بهتر بوده است بر وجود وی مسلط ساخته و او را همواره به نبردی آشتی ناپذیر برای بقاءنسل خویش وا داشته است.

سه شنبه 15/1/1391 - 15:46 - 0 تشکر 444385

طبیعت نیز بهترین موقعیت و آزمایشگاه برای کودکان بود و بسیاری از حرکات بدنی کودکان از راه تقلید و به صورت خود به خودی آموخته می شد. وسایل بازی آنان نیز عینا از روی ابزار کار بزرگتران ساخته می شد، درست حرکات پدر زا در تیراندازی تقلید می کرد. کودکن به بازی های مختلع می پرداختند که اغلب به تقویت عضلات، قوای ذهنی، توسعه قدرت تصور و مشاهده و تکامل آنان کمک می کرد.

سه شنبه 15/1/1391 - 15:46 - 0 تشکر 444386

پسران با ادوات و ابزار و وسایل جنگی پدرشان بازی می کردند و همان گونه که پیشتر گفتمی باز و تفریح پسران تقلیدی از فعالیت های روزانه پدر و دیگر بزرگتران بود. وسایل باز همچنین به موقعیت محلی و جغرافیایی قبیله و قوم کودک بستگی داشت و همواره تقلیدی از وسایل مورد استفاده بزرکتران مانند قایقریال تیر، کمان، سپر، وو نظایر آنها بود.

سه شنبه 15/1/1391 - 15:46 - 0 تشکر 444387

دختران نیز نقش مادرانشان را در خانه داری بازی می کردندو عملا وظایف زنان را می آموختند، گذشته از شیوه آمورش طبیعی و خود به خودری که طیقه استاسی تعلیم و تربیت بود کودکان غالبا به طور انفرادی نیز تحت تعلیم پدر یا برادر بزرگتر قرار می گرفتنند و قدرت تقلید و استعداد فراگیری آنان می توانست موجب ترغیت پدرو برادر بزرگتر برای ادامه آموزش گردد.

سه شنبه 15/1/1391 - 15:47 - 0 تشکر 444388

در سنین بالاتر کودکان به والدین و بزرگتران خانواده خود در امور زندگی کمک می کردند. هر چند این مرحله دوره ای کاملا سازمان یافته از تعلیم و تربیت نبود، اما بی شک مرحله ای سود مند و معقول از نظر یادگیری به شمار می زفت زیرا جوانان با مشارکت در امور روزانه و همکاری با بزرگتران عملا به  فراگرفتن فنون و مهارت های لازم می پرداختند و مسئولیت های آینده خود که چیزی جز امور روزمره نبود، عملا از طریق تجربه آشنا می شدند و چون هیچکس از مشارکت و فعالیت در امور کارهای روزانه معاف نبور هیچ نوجوانی نمی توانست از شرکت در برنامه تعلیمات اساسی و بنیادی و یادگیری های مربوط به امور روزانه سر باززند و ددر نتیجه همه به خوبی می دانستند که هر یک در زندگی مسئول انجام کاری هستند.

چهارشنبه 16/1/1391 - 19:47 - 0 تشکر 444544

با نام خدا و سلام


بازم ممنون از همراهیتون


دست مریزاد

«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم» 

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها 

پنج شنبه 17/1/1391 - 10:10 - 0 تشکر 444613

متشکرم استاد تیچ من


میخواستم یک مبحث جدید هم بفرستم گویا سایت مشکل داره فعلا


انشالله بعدا در خدمتم.

پنج شنبه 17/1/1391 - 13:43 - 0 تشکر 444638

با نام خدا و سلام


ممنون از همراهیتون


درسته من هم چند تا مطلب داشتم و می خواستم ثبتشون کنم ولی ثبت نمیشه


«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم» 

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها 

پنج شنبه 17/1/1391 - 21:57 - 0 تشکر 444675

انشالله مسئولین بزرگوار هرچه سریعتر این نقیصه را رفع کنند.

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.