• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
سينما و تلویزیون (بازدید: 1972)
دوشنبه 29/12/1390 - 17:39 -0 تشکر 442100
می دانی چه کسانی به تو جایزه دادند اقای فرهادی!!!


می‌دانی چه كسانی به تو جایزه دادند؟//فرهادی؛ «جدایی» ات چه قدر می ارزد؟!
سرویس فرهنگی مفیدنیوز :: گفتار یك نوجوان ده دوازده ساله در اسارت دشمن كه پای مرگ و زندگی‌اش در بین است لیكن با هیچ سوادی‌اش در مورد تاریخ و مذهب و ... هنرمند و روشنفكر نبودنش مثل من و تو و هزاران اگر ... كه حاضر نیست با یك زن خبرنگار آن هم به دلیل اعتقاداتش مصاحبه نماید، زیرا حجاب ندارد، تاریخی و جهانی است یا لبخند و دست دادن تو با خانم آنجلینا جولی در آمریكا و کیت بکینسل بازیگر مشهور! انگلیسی و ...؟

تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۰

جناب آقای فرهادی! نگاه به سال تولدت كردم، دیدم سال 51 متولد شده‌ای، یعنی به هنگامی كه انقلاب اسلامی آغاز شد چهار ساله بوده‌ای و هنگامی كه از زمین و هوا با هلی‌كوپتر میدان "ژاله" را در ازدحام مردم با گلوله‌های اسرائیلی و آمریكایی كوبیدند، تو پنج ساله بوده‌ای و زمانی كه صف مردم از فرودگاه تا بهشت زهرا زنجیر شده بود، تو شش ساله بوده‌ای و به هنگام شروع جنگ تحمیلی عراق، تو هشت ساله بوده‌ای و هشت سال بعد كه جنگ تمام شد، تو شانزده ساله بوده‌ای و دبیرستان را تمام كرده و برای رفتن به دانشگاه هنر انگیزه‌های جوانی و شور نوجوانی و جوانی داشته‌ای. از چهار سالگی تا شانزده سالگی‌ات دو اتفاق اصلی و تاریخی در كشورت افتاد و چندین ده تا وقایع دیگر كه كم از وقایع اصلی نبودند، مانند انفجار حزب جمهوری اسلامی،‌انفجار نخست‌وزیری و ... كه تماما به یك نقطه ختم شدند و آن هم شهادت و ... كه مستقیم یا غیر مستقیم توسط كسانی انجام یافت كه امروز به تو "اسكار" می‌دهند و تو این اسكار را به مردم تقدیم می‌داری ...در جنگ، یك نوجوان سیزده ساله با نارنجكی كه زیر بدن نحیف و استخوانی یك خوزستانی آفتاب سوخته، قرار گرفته بود زیر تانك عراقی رفت،‌زیر یك تانك از صدها تانك عراقی و هزاران تانك غیر عراقی اما مهاجم. یك نوجوان سیزده ساله جنوبی با نارنجكی كه زیر دنده‌هایش گذاشته بود زیر تانك مهاجم عراقی رفت كه بر در و دیوار تانك، نام آمریكا یا انگلیس حك شده بود. همان كسانی كه امروز به تو اسكار می‌دهند و تو به ملت تقدیمش می‌كنی!! و نمی‌دانم چند ساله بوده‌ای كه در اسارتگاه عراقی یك نوجوان دیگر به خانمی كه قرار است با او مصاحبه نماید می‌گوید حجابت را رعایت نما وگرنه مصاحبه نمی‌كنم.

آیا نوجوانی كه با یك نارنجك زیر تانك مهاجم می‌رود یك اتفاق انسانی جهانی نیست؟ آیا زیبایی شناسی هنری در این قصه نهفته نیست؟ تمام رسانه‌هایی كه امروزه در جهان بردن اسكارت را نشان می‌دهند آن زمان هم سكوت كرده بودند!

شانزده ساله بوده‌ای كه جنگ تمام شد. كشوری مانده بود و هزاران هزار ویرانی قابل جبران و غیر قابل جبران. جبران از آن بابت كه ویرانی‌ها قابل ساختن هستند و غیر قابل جبران از این نظر كه به قدر همه كوچه‌ها و خیابان‌ها، میدان‌ها، ادارات و از روستا تا شهر، همه نام یك شخص را برخود دارند با پیشوند "شهید". بله می‌دانم، در همین تهران خودمان، از میانه خیابان ولیعصر بالاتر یا پایین‌تر از پارك ساعی تا تجریش، سر در كوچه‌ها یا فرشته است یا نسترن و یا اسامی‌ای كه هرگاه می‌شنوم تداعی می‌گردد كه دختربچه‌ای است با لپ‌های قرمز و پر از تغذیه‌های وارده حداقل از كیش ... شانزده ساله بودی كه جنگ تمام شد. مملكتی پر از آسیب‌ها و ویرانی‌ها و توطئه‌های داخلی و خارجی. حتما تاریخ خوانده‌ای و اگر قرار باشد كه بالفرض تاریخ ایران را مختصر بگوییم در دو واژه گنجانده می‌شود، تاریخ توطئه ...تاریخ این كشور تاریخ توطئه است و بعد هزاران ساله استبداد.

تو شانزده ساله بوده‌ای كه تصمیم‌گیرندگان اصلی توانستند نگاهی به قانون اساسی بیندازند و یا شعار انقلاب كه آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی بوده است. زیرا 10 سال بعد از جنگ، حتی یك روز فرصت آن نبوده است تا بتوانند بیندیشند كه چه بایست كرد؟ و آن هم نه در شرایط مثلا مصر كنونی، بلكه چهار گوشه مملكت با ضریب 70 یا 80 درصد ویران از لحاظ فرهنگی و فیزیكی عواقب جنگ، شهرهای میانی و مركزی در ازدحام مردم جنگزده، خلیج‌فارس در تسط نیروهای واكنش 23 كشور خارجی و بعد حمله آمریكا به عراق و افغانستان كه طبعا بر كشور ما هم سایه می‌افكند و تمامی اینها كه موضوع درآمد و هزینه را مخدوش می‌نماید و بسیاری دیگر از این قبیل در یك كفه، در كفه دیگر، طرح و توطئه افراد ذینفوذ و فریب‌دهنده و تخریبگر كه قصد نهایی‌شان از پس از هشت سال جنگ و غیره، تصمیم به جنگ داخلی و مرزی و ... داشتند و آن‌گونه هزینه می‌نمودند كه اگر دلار گران می‌شد یك بسته سیگار خارجی یا آدامس و یا حتی برنج "رشت" گران می‌گردید لیكن مواد مخدر، فساد و فحشا و ... نه تنها گران نمی‌شد بلكه ارزانتر از قبل هم می‌گردید. تنها جایی كه به گواهی تاریخ سوبسید به مواد مخدر توسط انگلیس صورت پذیرفته بود، یكی چین بود،‌قبل از انقلاب مائو و دیگری هند بود، پیش از گاندی ... سوبسید ارزی آمریكا و انگلیس و ساخت مجهزترین لابراتوارهای مشتقات مورفین ساخت افغانستان در چند كیلومتری آن سوی مرز بین ایران و افغانستان و پاكستان و گسیل و فروش نزدیك به رایگان در بین مردم و متضادسازی با فریب بسیار بالای مردمان مرز شرقی (بنا به گفته فرستاده سازمان ملل) كه هنوز هم در جریان است. همچنین تعیین بودجه بیست میلیون دلاری و اعلام آن توسط بوش جهت براندازی جمهوری اسلامی كه در بین رسانه‌های ماهواره‌ای آن سوی آب (آب در خوابگه مورچگان ریخته بود ...) و غیره توسط كسانی اتفاق افتاده بود كه امروز به تو اسكار می‌دهند و تو آن را به مردم هدیه می‌كنی!

تو كه حالا احتمالا بیست و چند ساله شده‌ای فرصت و شرایط كار كردن براساس علاقه‌مندی‌ات فراهم شده بود احتمالا تئاتر و بعد كعبه مقصود و جعبه جادویی تلویزیون. آن هم سریال با تهیه كنندگی همسرت،‌ كه می‌دانی وضعیت رفتن به تلویزیون، ساده و راحت نیست و متاسفانه هنوز هم مانده است كه به یمن توانایی و دانایی بتوانی به تلویزیون راه ‌یابی، حتما روابط موثرند.سریال ساختی،‌ فیلم ساختی و فیلم‌ها و سریال‌ها ساختی و همه هم در نوع خود انتقادی از وضع اجتماع. با یك تفاوت در روند قصه‌های فیلمت كه استعاره‌های قصه و ساختار را به زبان هنری كه می‌آموزی، تفاوت‌هایی دارد با آن كس كه زبان استعارات را نیاموخته یا نخوانده است. یعنی تفاوت بین یك بیننده آگاه به زبان نمایش و یا ناآگاه كه وارد این مبحث نمی‌شوم، یعنی قصه‌هایت صرفا انتقادی بودند؟ مطمئن باش ممكن است كسانی كه مصوب كارهایت در ارشاد و تلویزیون بودند، به اندازه خودت به كهنه استعاره‌ها و نمادها نرسیده باشند ولی تا مقداری نزدیك می‌شوند اما مع‌الوصف به تو اجازه كار دادند و كار كردی و نمایش هم دادی... آن هم با بودجه‌ای كه بخشی از آن روی قبوض آب و برق و ... است و الباقی پول نفت است و نهایتا جیب مردم است. پس ساده قضیه آنكه سیستم مورد انتقادت، به تو، پول از جیب مردم داد تا تو علیه خودش انتقاد نمایی ... كدام دولت و نظام كه سینما و تئاترش از بودجه دولت یا مردم ارتزاق می‌كند، پول می‌دهد تا علیه‌اش حرف بزنی و مشهور بشوی ...؟

و در آخر به عنوان یك نفر از آحاد این جامعه كه جایزه‌ات را به آنان تقدیم كردی پیشنهاد می‌كنم شما كه فرصت ساختن را بسیار داری و این جایزه به روند تولیدات آتی‌ات سرعت خواهد بخشید، تاریخ استبداد در ایران و شرق را بهتر مطالعه كن آن هم در حوزه روانشناسی فردی و جمعی و دریافت خواهی نمود كه واژه "آزادی" از پس چند هزار سال چه هزینه‌ای دارد.

تاریخ روابط استعماری سرمایه و نیروی كار ارزان را از بدو انقلاب صنعتی اروپا با دقت مطالعه‌نما تا بدانی كه استقلال و رهایش یك نیروی وابسته، چه تكان‌هایی را در سرمایه جهانی و بانك‌های جهانی به وجود خواهد آورد. ادامه فلسفه افلاطونی را درایران پیگیری كن تا بدانی كه انگلیس از عهد صفویه و قاجاریه چگونه با فرهنگ‌سازی، برتری‌جویی را در ایران نماد و سمبل ساخت و پس از جنگ جهانی دوم كشورهای اروپایی با آمریكا از این ترفند سوء استفاده‌های هنری و فرهنگی نمودند.

تاثیر شكست آمریكا را در جنگ ویتنام بازنگری كن و تداوم آن را در عراق و افغانستان بنگر و تفاوت حضور سوسیالیسم را در جریان ویتنام و فروپاشی بلوك شرق را در جریان بازار سرمایه جهانی توجه نما.نقش ایران وابسته سیاسی را در برنامه‌های ناتو و به هم ریختگی آن را در بعد از انقلاب، همچنین رویش انقلاب و نهضت‌ها را در كشورهای وابسته بنگر كه نقد تئوری عینی ماركس در شرایط انقلاب گردیده است. تفكیك وابستگی سیاسی را از عدم وابستگی سیاسی در تقسیم قدرت سیاسی و اقتصادی بازار جهانی توجه نما. این لحاظ فقط به واسطه انقلاب سال 57 در جهان رخ داد، همان زمانی كه تو، فقط شش سال داشته‌ای.در نهایت، در تاریخ ایران كدام نهضت خالص را كه پیروز شده باشد و سیستم ایجاد كرده باشد سراغ داری، جز انقلاب اسلامی 57؟

هموطن، من و تو و امثال ما كه در محله هنر سكونت داریم متوجه بار روی دوشمان نیستیم زیرا بلد نیستیم، یعنی اگر حتی به روز هم باشیم،‌كتاب‌های موجودمان، حداقل پنجاه سال پیش در غرب نوشته شده‌اند.

پس افتخار من اهل این كوچه همسایگی با توست اما افتخار فراتر من كه چند سالی آن هم به گواهی شناسنامه از تو بزرگترم و نه بیشتر، چه وابسته باشم یا نباشم، چه مناسك مسلمانی‌ام را درست بجا می‌آورم و یا نمی‌آورم می‌گویم و می‌دانی كه خودت هم این همه هیاهو را پیرامون فیلم‌ات تعجب می‌دانی، اما یك پرسش مطرح است، پرسشی میان من و تو، میان فیلمساز و مخاطب.

گفتار یك نوجوان ده دوازده ساله در اسارت دشمن كه پای مرگ و زندگی‌اش در بین است لیكن با هیچ سوادی‌اش در مورد تاریخ و مذهب و ... هنرمند و روشنفكر نبودنش مثل من و تو و هزاران اگر ... كه حاضر نیست با یك زن خبرنگار آن هم به دلیل اعتقاداتش مصاحبه نماید، زیرا حجاب ندارد، تاریخی و جهانی است یا لبخند و دست دادن تو با خانم آنجلینا جولی در آمریكا؟

انصافا كدام یك تاریخی و جهانی است؟

و تو جایزه ات را كه می‌دانی ... به او، یعنی همان نوجوان هدیه می‌كنی؟!

به قلم مسعود سمیعی

منبع: خبرگزاری جوان

جمعه 4/1/1391 - 23:32 - 0 تشکر 442545

سلام به همه

شهید آوینی(رحمت الله علیه) یه جمله ی داره خیلی قشنگه:بنده مخالف شركت در جشنواره های جهانی و دعوت از منتقدان بین المللی نیستم، اما مخالف آن هستم كه به ارزیابی جشنواره ها و داوری منتقدان بین المللی ایمان بیاوریم. سینمای ایران باید در جهت دستیابی به یك هویت مستقل حركت كند. و خود را در آینه صیقلی وجود مردم ببیند، نه در سراب روشنفكری و روشنفكرنمایی.

جمعه 4/1/1391 - 23:54 - 0 تشکر 442546

خوب چرا داوران اسکار جایزه را به فیلم صهیونیستی ندادند.؟لابد فیلم فرهادی بهتر از اونا بود.هرچی هست فرهادی جلوی خارجی ها از مردم ملتش خوب گفت.و مثل بعضی از کارگردان ها به مردم کشورش نمیگه عقده ای!!!!!!!من فیلمش را چند بار دیدم کجاش ضد اسلامی بود ؟ dehkade2010عزیز چرا میگی اگه بد نشون نداد خوب هم نشون نداد.اصلا مگه قراره خوب چی جوری باشه .منظورتون چیه؟منظورتون خونه های اشرافیه.یا چند ادم خوب و مهربون که اخرش همه با هم خوب و خوش زندگی میکنند.مگه چیز هایی که توش نشون داد تو کشورمون وجود نداره.؟من از این بدترش را دیدم.این از نظر رفتار.
از لحاظ مادی :یه اقایی که فکر کنم امریکایی بود میگفت من نمیدونستم ایرانی ها هم یخچال و لباسشویی و تلویزیون دارند؟!؟خوب بود جامعه را ثروتمند نشون میدادند؟یا فقیر که خارجی ها دلشون به حال ما بسوزه بگن :بیچاره ها چه ملت بدبختی.همون موقع خودتون میگفتین چرا ایران را اینجوری نشان داد.
فیلم مجیدی هم فقر را نشون داد .
در اخر یه نکته .اگه شما (همه مخالفان فیلم)میگین فرهادی طرف اونهاست و فیلمش نشان ضد ایرانی داره.چرا تو ایران تو جشنواره فیلم فجر بهش سیمرغ دادند چند روز بعد از سیمرغ گرفتنش انتقاد های اینچنینی زیاد شد ولی بازهم این فیلم را برای راهیابی به اسکار انتخاب کردند.پس باید تو سلامت مسئولان و داوران ایرانی شک کرد که جایزه دادند و این فیلم را برای راهیابی به اسکار انتخاب کردند و از همه مهم تر اینکه پروانه نمایش دادند.

دوشنبه 7/1/1391 - 14:17 - 0 تشکر 442747

1DOKHTARgol گفته است :
[quote=1DOKHTARgol;476723;442546]خوب چرا داوران اسکار جایزه را به فیلم صهیونیستی ندادند.؟لابد فیلم فرهادی بهتر از اونا بود.هرچی هست فرهادی جلوی خارجی ها از مردم ملتش خوب گفت.و مثل بعضی از کارگردان ها به مردم کشورش نمیگه عقده ای!!!!!!!من فیلمش را چند بار دیدم کجاش ضد اسلامی بود ؟ dehkade2010عزیز چرا میگی اگه بد نشون نداد خوب هم نشون نداد.اصلا مگه قراره خوب چی جوری باشه .منظورتون چیه؟منظورتون خونه های اشرافیه.یا چند ادم خوب و مهربون که اخرش همه با هم خوب و خوش زندگی میکنند.مگه چیز هایی که توش نشون داد تو کشورمون وجود نداره.؟من از این بدترش را دیدم.این از نظر رفتار.
از لحاظ مادی :یه اقایی که فکر کنم امریکایی بود میگفت من نمیدونستم ایرانی ها هم یخچال و لباسشویی و تلویزیون دارند؟!؟خوب بود جامعه را ثروتمند نشون میدادند؟یا فقیر که خارجی ها دلشون به حال ما بسوزه بگن :بیچاره ها چه ملت بدبختی.همون موقع خودتون میگفتین چرا ایران را اینجوری نشان داد.
فیلم مجیدی هم فقر را نشون داد .
در اخر یه نکته .اگه شما (همه مخالفان فیلم)میگین فرهادی طرف اونهاست و فیلمش نشان ضد ایرانی داره.چرا تو ایران تو جشنواره فیلم فجر بهش سیمرغ دادند چند روز بعد از سیمرغ گرفتنش انتقاد های اینچنینی زیاد شد ولی بازهم این فیلم را برای راهیابی به اسکار انتخاب کردند.پس باید تو سلامت مسئولان و داوران ایرانی شک کرد که جایزه دادند و این فیلم اارا برای راهیابی به اسکار انتخاب کردند و از همه مهم تر اینکه پروانه نمایش دادند.

خانوم محترم، اگه واقعا از نوشته ی من این برداشتو کردید که منظورم از بدبودن فیلم نشون ندادن ثروت و خونه های اشرافیه، متاسفم!

خوب یعنی با دیدنش به ایران و ایرانی بتونی افتخار کنی. توی این فیلم که فرار از ایران بودن و بعدش اجبار برای موندن.

این فیلم خیلی هوشمندانه ساخته شده. در پس این ظاهرش نشونه های زیادی داره برای توهین به اسلام و ایران. هیچ دردی رو هم از دردهای مردم دوا نمیکنه

صرف اینکه این فیلم مورد پسند جشنواره ی فیلم فجر قرار گرفته نمیشه معیار باشه برای خوب و بد بودنش...

بله باید شک کرد به سلامت داوران.

 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

دوشنبه 7/1/1391 - 14:21 - 0 تشکر 442748

jtayebe گفته است :

دهکده عزیز نمیدونم آیا سنت به مخملباف ها قد میده یا نه یا یادت هست یا خیر

پس چیزی تموم بشو و پی کار برو نیست اینو مطمئن باش

با کلمات بازی کردن و اینور اونور کردن که با اذهان بازی شود خیلی چیزا عوض نمیشه 

خیلی ها نمیتونن یسری حرکات خاصه شام خوردن با اسرائیلی ها قبل از جایزه را فراموش کنند

به کجای این حرکاتی که گذشته نیگا کنیم تا بگیم سیاسی نبوده؟ دستبندهای سبز! جایزه گرفتن از نماد...!

روبوسی و غیره هم خانم محترمشون و خدای خودشون تصمیم بگیرن

بسیاری حرف ها سر مسائل اسلامی نیست...انگار ملت جامعه هنریشان را نمیشناسند!!!

آقایی که اونجا به حساب خودت ایران ایران و وطن وطن کردی !

وطن و ایران به حرف نیست به عمله که امثال شما نشانش ندادند و نخواهند داد

dehkade2010 گفته است :

به نظرم بحثها بی مورده! چون تموم شد رفت :دیییی


یاعلی

medman گفته است :
[quote=jtayebe;393644;442543]

[quote=dehkade2010;591792;442538]

[quote=medman;497712;442480]سلام
حرفای دوستان درسته به نظر من اما...
الان با یه اتفاقی روبرو هستیم که درست یا غلط، افتاده!
یه فیلم ایرانی با یه کارگردان ایرانی این جایزه رو برده (حالا به هر کیفیت) و اون با حواشی خاصی در مراسم جایزه رو گرفته و سخنان زیبایی هم گفته.
ماییم و این هنرمندی که این افتخار رو آفریده. حتما دوستان، بزرگی این اتفاق و اهمیت اون رو منکر نیستند. با وجود همه ی صهیونیستی بودن اون مجمع و همه ی حواشی دیگه ی اون، باز در جهان اینکه یه ایرانی با یه فیلم انصافا خوب، تونسته برنده اسکار بشه یه اتفاق خوب و شیرین برای همه ی ایرانیهاست.
فیلمی که من دیدم(یک جدایی) نه سیاه نمایی بود نه تبلیغ فرار از کشور نه نبود آزادی در ایران نه بدبختی ایرانیها.
من خیلی دید هنری ندارم، و نمیتونم فیلمها رو نقد کنم با سبکهای هنری هم اشنا نیستم ولی محتوای فیلم رو غیر ایرانی و غیر اسلامی ندیدم.
میخوام اینو بگم:
درسته که این فرد یه اشتباهاتی هم داشته در دریافت اون جایزه. ولی...
آیا اسلام ما که میگه "هدف وسیله را توجیه نمیکنه" رویکردش با کسی که این اشتباه رو انجام داده "اینی" هست که ما در قبالش داریم انجام میدیم. بجای جوی صمیمی، رئوف و دوستانه و برادرانه، از همه طرف موج انتقادات و بی ارزش دونستن کارش و کوبوندن و سرزنش کردنش به خاطر اشتباهاتش و البته خود رو در جایگاه پدر نشوندن و نصیحت کردنش، آیا این رفتار ما چه عکس العملی ایجاد میکنه؟
آیا قراره با این رفتار ما جناب آقای فرهادی متنبه بشند و توبه کنند و بیان در مورد انقلاب و جنگ و وقایع بعداز انقلاب فیلم بسازند؟؟!!!
به نظر من، متاسفانه با این رفتارهای تند وخشن و بی رحمانه ای که واقعا از روح اسلام به دور ه، دایره اطرافمون رو تنگ تر می کنیم و روز به روز اطرافمون رو خلوت تر می کنیم.
دانشمندان و هنرمندانی که تا بحال از ایران فرار کرده اند رو ببینید!
منظورم این نیست که اونا اشتباه نکردند و آدمای خوبی هستند....
منظورم اینه که گاهی این رفتارها عکس العمل رفتارهای خودمونه.
===========================
وقتی ما همه چیو از دید سیاست بنگریم متاسفانه دین رو هم در قالب اون می چپونیم و .... تفسیرش می کنیم.
=======================
کاش ما بتونیم "سیاست اسلامی" داشته باشیم نه "اسلام سیاسی".

درسته آجی. منظورم این بود که با حرفای ما اینا درست بشو نیستن.. هرچند که درد اشتباهاشون میمونه توی یادها

 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

جمعه 11/1/1391 - 15:2 - 0 تشکر 443570

شما قبول دارین

جمعه 11/1/1391 - 18:38 - 0 تشکر 443636

دوستان من اخیرا کشف کردم که این فیلم مورد انتقاد یه جشواره های بوده که ما از اون بیخبر بودیم


 جشنواره سیارات مریخ و مشتری و عطارد....


این فیلم در این جشنواره ها مورد نکوهش منتقدین و داوران این سیارات قرار گرفته!


آخه جشنواره های خارجی که همشون صهیونیست و استکبار جهانی هستن


معتبر ترین جشنواره داخلی که زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیه که معیار نیس


نظر عامه سینما دوست ایران که این فیلم رو به عنوان بهترین فیلم جشنواره فجر انتخاب کردن هم که مهم نیس


فقط میمونه جشنواره های سیارات مریخ و مشتری و سایر سیارات منظومه شمسی!!!!!

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.