• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن مهدویت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
مهدویت (بازدید: 4401)
سه شنبه 11/11/1390 - 21:44 -0 تشکر 424431
چه کنیم دلهایمان دستخوش انحراف نگردد ؟؟؟

به نام خدا

سلام

شهادت اقا امام حسن عسگری ع را به اقا صاحب الزمان عج وتمامی شیعیان عالم تسلیت عرض میکنم

 

شخصیت ثقه «احمد بن اسحاق بن سعد اشعری» می گوید: بر امام حسن عسگری ابومحمد - علیه السلام - وارد شدم و من می خواستم که از آن حضرت از خلیفهاش بپرسم. حضرت عسگری ابتدا به سخن کرد و فرمود: «ای احمد بن اسحاق! خداوند متعال از زمان خلقت آدم، زمین را از حجتش خالی نگذاشته تا اینکه ساعت قیامت فرا رسد و به وسیلهی همان حجت از اهل زمین، دفع بلا می شود و باران نازل می گردد، و برکات زمین بیرون می آید».

احمد می پرسد: ای فرزند رسول خدا! مشخصا امام و خلیفهی بعد از تو چه کسی است؟

حضرت عسگری - علیه السلام - با شتاب به اندرون خانه رفت و سپس

برگشت در حالی که بقیه الله فی الارض را با خود به همراه داشت و صورت آن حضرت همچون ماه شب چهارده میدرخشید و در این موقع، عمر آن حضرت سه سال بود، سپس امام حسن عسگری - علیه السلام - می فرماید: «ای احمد بن اسحاق! اگر تو پیش خدا و حجج خدا کرامت و موقعیت نداشتی، این پسرم را به تو نشان نمی دادم، او همنام و هم کنیهی رسول خداست که زمین را از عدل و قسط پر می کند، همچنانکه از ظلم و جور پر شده باشد.

ای احمد بن اسحاق! مثل او در این امت، مثل خضر و ذی القرنین است، سوگند به خدا!غیبتی خواهد کرد که فقط مردمی بر امامتش باقی میمانند که خداوند ایمان آنان را ثابت کرده باشد و به آنان توفیق دعا برای فرج آن حضرت داده باشد و گرنه هلاک میشوند».

احمد با شتاب گفت: آیا علامتی که اطمینان بیشتر قلبم باشد موجود است؟

حضرت امام منتظر - علیه السلام - به سخن آمد و فرمود:«من بقیه الله در زمینم و منتقم از دشمنان خدایم».

احمد وقتی که این علامت را از حضرت مهدی - علیه السلام - دید به آن اکتفا نمود و قلبش اطمینان بیشتری پیدا کرد و از منزل آن حضرت بیرون رفت در حالی که خوشحال و دلش آرام گرفته بود. و فردای آن روز هم به خانهی امام عسگری - علیه السلام - برگشت و وقتی که خدمت آن حضرت رسید گفت: ای فرزند رسول خدا! به آنچه دیروز برمن منت گذاشتی خیلی خوشحالم و سوالی دارم و آن اینکه سنتی که از خضر و ذی القرنین در امام منتظر هست، چیست؟

امام حسن عسگری - علیه السلام - فرمود:«طولانی شدن غیبت آن حضرت».

احمد، توضیح بیشتری خواست و حضرت فرمود: آری، سوگند به پروردگارم! غیبتش طولانی میشود که اکثر قایلین به آن حضرت، ارتداد پیدا می کنند کسانی که بر ولایت ما باقی میمانند کسانی هستند که خداوند ایمان را در قلب آنان راسخ کرده و مورد تایید خاصی خود قرار داده است. ای احمد بن اسحاق! این امری از امور خدا و سری از اسرار و غیبی از غیب الهی است، پس آنچه را به تو ارائه کردم داشته باش و پنهان دار و از شکرکنندگان باش که اگر چنین کردی در مقام علیین با ما هستی».

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

شنبه 15/11/1390 - 20:32 - 0 تشکر 426907

goolha گفته است :
[quote=goolha;394803;426860]

به نام خدا

سلام

دوستان به نکته خوبی اشاره کردند

1. ریا

2. پرهیز از دنیای حرام

3.دل بستن به دنیا

پس چون تقدم با جناب نیری گرامی هست اول درمورد ریا بحث میکنیم

نظر من اینه درمورد هر صفتیکه بحث میکنیم اندکی درباره این صفت توضیح بدیم وبیان سرگذشت گذشتگان ونظرات خود شخص ،اما فکر کردم خسته کننده باشه ودوستان همراهی نکنند چنین کاری نکردم حالا نظر شماها چیه ؟؟ایا بحث رو رو صفات بیشتر باز کنیم یا نه؟مثلا یکی از سرگذشتهاییکه میشد درباره غرور بیان کرد داستان بلعم باعورا بود که دچار غرور شد وادامه داستان وسرگذشتش

حتما نظر بدید تا به کمک شما بتونیم یک بحث مفید داشته باشیم

سلام.
من نظرم هست که صفتها رو به بحث بذاریم، بعدش سرگذشتهایی که دوستان دارن رو داشته باشیم چون خود این سرگذشتها عبرت هست و به نظرم باعث جذابیت بحث میشه چون مثالهاش باعث فهم بیشتر مطلب میشه.
مثل درس ریاضی می مونه که تا معلم مثال نزنه ادم معنی حرفای معلم رو نمی فهمه. یه جورایی شبیه بحث هایی که در بحث «چکار کنیم تا بعد از ظهور به درد بخوریم» فکر نکنم خسته کننده باشه وقتی هدف تاثیرگذاری و روشن شدن راه باشه.
یا علی.

يکشنبه 16/11/1390 - 14:21 - 0 تشکر 427169

SOHA_1990 گفته است :

سلام.
من نظرم هست که صفتها رو به بحث بذاریم، بعدش سرگذشتهایی که دوستان دارن رو داشته باشیم چون خود این سرگذشتها عبرت هست و به نظرم باعث جذابیت بحث میشه چون مثالهاش باعث فهم بیشتر مطلب میشه.
مثل درس ریاضی می مونه که تا معلم مثال نزنه ادم معنی حرفای معلم رو نمی فهمه. یه جورایی شبیه بحث هایی که در بحث «چکار کنیم تا بعد از ظهور به درد بخوریم» فکر نکنم خسته کننده باشه وقتی هدف تاثیرگذاری و روشن شدن راه باشه.
یا علی.

goolha گفته است :
[quote=SOHA_1990;373781;426907]

[quote=goolha;394803;426860]

به نام خدا

سلام

دوستان به نکته خوبی اشاره کردند

1. ریا

2. پرهیز از دنیای حرام

3.دل بستن به دنیا

پس چون تقدم با جناب نیری گرامی هست اول درمورد ریا بحث میکنیم

نظر من اینه درمورد هر صفتیکه بحث میکنیم اندکی درباره این صفت توضیح بدیم وبیان سرگذشت گذشتگان ونظرات خود شخص ،اما فکر کردم خسته کننده باشه ودوستان همراهی نکنند چنین کاری نکردم حالا نظر شماها چیه ؟؟ایا بحث رو رو صفات بیشتر باز کنیم یا نه؟مثلا یکی از سرگذشتهاییکه میشد درباره غرور بیان کرد داستان بلعم باعورا بود که دچار غرور شد وادامه داستان وسرگذشتش

حتما نظر بدید تا به کمک شما بتونیم یک بحث مفید داشته باشیم

به نام خدا

سلام

خوشحالم همراه مبحث هستید پس من درباره غرور تعاریف ونظرم رو بیان میکنم انشالله جناب نیری گرامی هم در ادامه همین مبحث درمورد ریا برامون صحبت میکنند البته اگر مایلند وجناب سها گرامی هم درمورد اون دوتا صفتیکه بیان کردند بازم از همراهی همگی سپاسگذارم.

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

يکشنبه 16/11/1390 - 14:25 - 0 تشکر 427172

به نام خدا

سلام

«غرور» به معنای فریفته بودن است. در زبان فارسی گاه واژهی «غرور» به معنای «تکبر ورزیدن» به کار میرود که درست نیست.

یک انسان آزاده هنگامی که وسوسههای رور به خاطر مال و مقام در اعماق دلش جوانه میزند باید ریشهی آن را با توجه به تاریخچهی پیدایش خودش قطع کند: آن روز که خاکی بیارزش بود، آن روز که نطفهی ناتوانی بود، آن روز که به صورت نوزادی ضعیف و غیر قادر بر حرکت از مادر متولد گشت.

همانگونه که قرآن مجید برای شکستن غرور آن ثروتمند بیایمان او را به گذشتهاش بازمیگرداند و از زبان آن مرد با ایمانی میگوید «اکفرت بالذی خلقک من تراب ثم من نطفه ثم سواک رجلا». (کهف: 37)

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

يکشنبه 16/11/1390 - 14:27 - 0 تشکر 427174

به نام خدا

سلام

بارها برامون پیش اومده که تا در مقامی قرار میگیریم احساس غرور میکنیم

اکنون میپرسیم که چرا ما آدمیان مغرور هستیم؟ و بر ما چه میگذرد که در چنین دامی گرفتار آمدهایم؟ اصولا واقعیت این عالم و نهاد این طبیعت چیست که چنین وصف لا ینفکی دارد؟

>غفلت

>عدم احاطه انسان بر کل حقیقت

>ذو اجزاء و مرکب بودن عالم و ظاهر بینی انسان

>فراموش کردن شأن مسافر بودن انسان در این عالم

>آفرینندگی و خلاقیت انسان

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

يکشنبه 16/11/1390 - 14:29 - 0 تشکر 427176

به نام خدا

سلام

مقاتل بن سلیمان خراسانی که یکی از مفسرین اهل سنت است به دانشهای خود مغرور شد و یک روز به تقلید از علی (ع) که فرمود هر چه میخواهید از من بپرسید پیش از آنکه از میان شما بروم. گفت سلونی عمادون العرش: یعنی از مشکلات و مطالب خود آنچه پائینتر از عرش است از من سؤال کنید تا پاسخ دهم.

یک نفر که در مجلس او بود. بلافاصله سئوال کرد که وقتی حضرت آدم که حج بجای آورد (برای تقصیر که باید سرش تراشیده شود) کی سر آدم را تراشید؟

مقاتل سرش را پائین انداخت. مدتی فکر کرد چون دید جوابی ندارد و خیلی زود نادانی او معلوم گشت سرش را بلند کرد و گفت: این سؤال از شما نیست این مطلب را خدا به زبان شما آورد که از من سؤال کنید و من به ناتوانی و نادانی خودم پی ببرم بخاطر آن غرور و عجب نا بجائی که پیدا کردم.

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

يکشنبه 16/11/1390 - 14:29 - 0 تشکر 427177

سلام

امیرالمومنین علی علیهالسلام در دو فراز از فرمان تاریخی خود جناب مالک (ره) را از غرور میهراساند و به وی هشدار میدهد و روش پرهیز از غرور را به او تعلیم میفرماید.

فراز اول:

و اذا احدث لک ما انت فیه من سلطانک ابهه او مخیله، فانظر الی عظم ملک الله فوقک، و قدرته منک علی ما لا تقدر علیه من نفسک، فان ذلک یطامن الیک من طماحک، و یکف عنک من غربک، و یفیء الیک بما عزب عنک من عقلک!

ایاک و مساماه الله فی عظمته، و التشبه به فی جبروته، فان الله یذل کل جبار، و یهین کل مختال. . نهج البلاغه ص993

ترجمه:

و چنانچه بر اثر پست و مقامی که به تو داده شده است در تو تکبر به وجود آید و در خود احساس خودبینی نمائی فورا به یاد بیاور عظمت ملک خداوندی را که فوق تو است به قدرت و سلطه خداوندی و ضعف خود توجه داشته باش، این توجه و نگرش است که سرکشی و تمرد را از تو میگیرد و تندی تو را فرومینشاند و آن عقل را که از مغزت بیرون رفته بود به تو باز میگرداند.

پرهیز کن از برابری با عظمت خداوند متعال و از همانند بینی خود با او در جبروت ربوبی زیرا خداوند متعال هر جباری را ذلیل و هر متکبری را پست و خوار میسازد.

فراز دوم:

و ایاک و الاعجاب بنفسک، و الثقه بما یعجبک منها، و حب الاطراء، فان ذلک من اوثق فرص الشیطان فی نفسه لیمحق ما یکون من احسان المحسنین. نهج البلاغه فیض ص1030ترجمه:

به پرهیز از خودپسندی و بالیدن به خود و از تکیه به چیزی که تو را به خودپسندی وادارد. از این که دوست بداری مردم تو را بسیار بستایند، زیرا این صفات پلید از مهمترین دامهای شیطان است تا نیکی نیکوکاران را در آن محو سازد.

نکات قابل توجه:

>
پست و مقام، غرورآفرین و علت تکبر است

>پرهیز از غرور و خودپسندی و خودخواهی

>روش مبارزه با غرور

>عرض اندام در برابر عظمت پروردگار

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

يکشنبه 16/11/1390 - 14:30 - 0 تشکر 427178

به نام خدا

سلام

انشالله بتونیم درزمانیکه در مقامی قرار گرفتیم وناخواسته دچار غرور شدیم به این فرامین ائمه عمل کنیم وصفت زشت غرور را از خود دور کنیم زیرا انسان مغرور هیچ وقت نمیتواند سخن حق را بشنود

ما باید گوشهایمان ودل وجانمان را اماده پذیرش حقیکه قرار است از جانب مولا صاحب الزمان عج به ما برسد کنیم

تا صادقانه وخالصانه در رکابش ثابت قدم بمانیم .

به امید چنین روزی

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

سه شنبه 18/11/1390 - 20:38 - 0 تشکر 428244

سلام.
راجع به دنیای حرام زیاد می شه نوشت ولی من اندازه ی فهمم می نویسم رفقا اگه بیشتر می دونن یادم بدن.
یه مثالی دبیرستان که بودم یه بزرگواری برام می زد می گفت که رابطه ی تو و دنیا مثل رابطه تشنه ای هست که از اب دریا می نوشه و هیچ وقتم تشنگیش رفع نمیشه.
یه جورایی اسباب بازی های ما ادم ها رو اسمشو گذاشتن دنیا، تا باهاش سرگرم بشیم، خدا رو فراموش کنیم اخرت رو دست کم بگیریم.
از دنیا به لهو لعب هم تعبیر شده که همه می دونن؛ بازیخورده ها انسان ها هستن و بازی ده شیطان و اسباب بازی هم مال و فرزندان و علم و ... هرچیزی که انسان مغرور و متکبر کنه به خودش.
از حق نگذریم دنیایی که خدا خلق کرده خیلی هم دوست داشتنیه ولی رمزش اینه که به این نتیجه برسه ادم توی عمرش که اگه مخلوق این قد دوست داشتنیه پس خالق چه حدی از عشق و علاقه براش باید قایل بود.
از نهج البلاغه حضرت امیرالمومنین ع یه نامه 49 رو انتخاب کردم که به معاویه نوشته شده بود که تقریبا معاویه و دنیا حکایت همون اب شور و تشنه ی مثالهای مارو داشت :
اَمّا بَعْدُ، فَاِنَّ الدُّنْیا مَشْغَلَةٌ عَنْ غَیْرِها، وَ لَمْ یُصِبْ صاحِبُها مِنْها شَیْئاً اِلاّ فَتَحَتْ لَهُ حِرْصاً عَلَیْها وَ لَهَجاً بِها، وَ لَنْ یَسْتَغْنِىَ صاحِبُها بِما نالَ فیها عَمّا لَمْ یَبْلُغْهُ مِنْها، وَ مِنْ وَراءِ ذلِكَ فِراقُ ما جَمَعَ،وَ نَقْضُ ما اَبْرَمَ. وَ لَوِ اعْتَبَرْتَ بِما مَضى حَفِظْتَ ما بَقِىَ. وَالسَّلامُ.
اما بعد، دنیا آدمى را از دیگر امور بازمى دارد، دنیادار به چیزى از دنیا نمى رسد جز آنكه درى از حرص و شیفتگى به آن به رویش باز مى گردد، دنیادار به آنچه از دنیا دست یافته نسبت به آنچه به دست نیاورده بى نیاز نمى شود، و به دنبال آنچه فراهم نموده جدایى و فراق، و پنبه شدن رشته هاست. اگر از گذشته عبرت گیرى آنچه را مانده حفظ خواهى نمود. والسلام.
برای پایان هم :
«و ما الحیوة الدنیا إلا لعب و لهو و للدار الاخرة خیر للذین یتقون أفلا تعقلون» ( انعام 32)

سه شنبه 18/11/1390 - 21:28 - 0 تشکر 428262

SOHA_1990 گفته است :
[quote=SOHA_1990;373781;428244]سلام.
راجع به دنیای حرام زیاد می شه نوشت ولی من اندازه ی فهمم می نویسم رفقا اگه بیشتر می دونن یادم بدن.
یه مثالی دبیرستان که بودم یه بزرگواری برام می زد می گفت که رابطه ی تو و دنیا مثل رابطه تشنه ای هست که از اب دریا می نوشه و هیچ وقتم تشنگیش رفع نمیشه.
یه جورایی اسباب بازی های ما ادم ها رو اسمشو گذاشتن دنیا، تا باهاش سرگرم بشیم، خدا رو فراموش کنیم اخرت رو دست کم بگیریم.
از دنیا به لهو لعب هم تعبیر شده که همه می دونن؛ بازیخورده ها انسان ها هستن و بازی ده شیطان و اسباب بازی هم مال و فرزندان و علم و ... هرچیزی که انسان مغرور و متکبر کنه به خودش.
از حق نگذریم دنیایی که خدا خلق کرده خیلی هم دوست داشتنیه ولی رمزش اینه که به این نتیجه برسه ادم توی عمرش که اگه مخلوق این قد دوست داشتنیه پس خالق چه حدی از عشق و علاقه براش باید قایل بود.
از نهج البلاغه حضرت امیرالمومنین ع یه نامه 49 رو انتخاب کردم که به معاویه نوشته شده بود که تقریبا معاویه و دنیا حکایت همون اب شور و تشنه ی مثالهای مارو داشت :
اَمّا بَعْدُ، فَاِنَّ الدُّنْیا مَشْغَلَةٌ عَنْ غَیْرِها، وَ لَمْ یُصِبْ صاحِبُها مِنْها شَیْئاً اِلاّ فَتَحَتْ لَهُ حِرْصاً عَلَیْها وَ لَهَجاً بِها، وَ لَنْ یَسْتَغْنِىَ صاحِبُها بِما نالَ فیها عَمّا لَمْ یَبْلُغْهُ مِنْها، وَ مِنْ وَراءِ ذلِكَ فِراقُ ما جَمَعَ،وَ نَقْضُ ما اَبْرَمَ. وَ لَوِ اعْتَبَرْتَ بِما مَضى حَفِظْتَ ما بَقِىَ. وَالسَّلامُ.
اما بعد، دنیا آدمى را از دیگر امور بازمى دارد، دنیادار به چیزى از دنیا نمى رسد جز آنكه درى از حرص و شیفتگى به آن به رویش باز مى گردد، دنیادار به آنچه از دنیا دست یافته نسبت به آنچه به دست نیاورده بى نیاز نمى شود، و به دنبال آنچه فراهم نموده جدایى و فراق، و پنبه شدن رشته هاست. اگر از گذشته عبرت گیرى آنچه را مانده حفظ خواهى نمود. والسلام.
برای پایان هم :
«و ما الحیوة الدنیا إلا لعب و لهو و للدار الاخرة خیر للذین یتقون أفلا تعقلون» ( انعام 32)

به نام خدا

سلام

تشکر از شما

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

چهارشنبه 19/11/1390 - 17:42 - 0 تشکر 428712

سلام.
واسه شروع نظرم تعبیر امام اول حضرت علی «علیه السلام» رو از دنیای فریبنده ی انسانها می نویسم :

«...
پس از ستایش پروردگار، همانا من شما را از دنیاى حرام مى ‏ترسانم، زیرا در كام شیرین، و در دیده انسان سبز و رنگارنگ است، در شهوات و خواهش ‏هاى نفسانى پوشیده شده، و با نعمت‏هاى زود گذر دوستى مى ‏ورزد، با متاع اندك زیبا جلوه مى ‏كند، و در لباس آرزوها خود را نشان مى‏ دهد، و با زینت غرور خود را مى ‏آراید، شادى آن دوام ندارد، و كسى از اندوه آن ایمن نیست.
دنیاى حرام بسیار فریبنده و بسیار زیان رساننده است، دگرگون شونده و ناپایدار، فنا پذیر و مرگبار، و كشنده ‏اى تبهكار است،
و
آنگاه كه به دست آرزومندان افتاد و با خواهش ‏هاى آنان دمساز شد مى‏ نگرند كه جز سرابى بیش نیست
كه خداى سبحان فرمود: «زندگى چون آبى ماند كه از آسمان فرو فرستادیم و به وسیله آن گیاهان فراوان رویید سپس خشك شده، باد آنها را پراكنده كرد و خدا بر همه چیز قادر و تواناست».
كسى از دنیا شادمانى ندید جز آن كه پس از آن با اشك و آه روبرو شد، هنوز با خوشى‏ هاى دنیا روبرو نشده است كه با ناراحتی ها و پشت كردن آن مبتلا مى ‏گردد، شبنمى از رفاه و خوشى دنیا بر كسى فرود نیامده جز آن كه سیل بلاها همه چیز را از بیخ و بن مى ‏كنند.
هر گاه صبحگاهان به یارى كسى برخیزد، شامگاهان خود را به ناشناسى مى‏ زند، اگر از یك طرف شیرین و گوارا باشد از طرف دیگر تلخ و ناگوار است.
كسى از فراوانى نعمت‏هاى دنیا كام نگرفت جز آن كه مشكلات و سختى ‏ها دامنگیر او شد، شبى را در آغوش امن دنیا به سر نبرده جز آن كه صبحگاهان بال‏هاى ترس و وحشت بر سر او كوبید، بسیار فریبنده است و آنچه در دنیاست نیز فریبندگى دارد، فانى و زودگذر است، و هر كس در آن زندگى مى ‏كند فنا مى‏ پذیرد ...»                                                                 قسمتی از خطبه ی 111 نهج البلاغه.


از در خونه ی پدر به در خونه پسر بزرگوار امام سوم امام حسین «علیه السلام» می ریم و مواجهه ی امام شهید «ع» با مردمی که به تعبیر نورانی خود امام «عبد دنیا» هستن  امام می فرمایند که :


«النَّاسُ عَبِیدُ الدُّنْیَا وَ الدِّینُ لَعِقٌ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ یَحُوطُونَهُ مَا دَرَّتْ مَعَایِشُهُمْ فَإِذَا مُحِّصُوا بِالْبَلَاءِ قَلَّ الدَّیَّانُون»


اما عبد دنیا بودن انسان در برابر امام زمانش قرار می ده و در بلاها و امتحانات و لحظه ها انسان بین دنیا و دین؛ بالاخره دموکراسی منافع رای به دنیا میده و کار به جایی می رسه که به هوای رسیدن به مُلک ری سر حسین رو بر نیزه می کنه.

مثال امروز و فردای بشریت برای فریب دنیا خوردن همون مثال کربلا و شهادت هست، خطبه های امام حسین ع برای کوفیان رو با هم مرور کنیم ببینیم بیشتر شبیه خیمه های حسین هست اردوگاهمون یا شبیه خیمه های عمر سعد خاک برسر.

امام برخاست و تكیه به شمشیر خود داد و با صدایی رسا ندا داد:
شما را به خدا آیا مرا می‌شناسید؟
گفتند: آری.
فرمود: شما را به خدا آیا می‌دانید مادرم فاطمه دختر پیامبر است؟
گفتند: آری می‌دانیم.
فرمود: شما را به خدا آیا می‌دانید پدرم علی بن ابی طالب است؟
گفتند: آری.
فرمود: شما را به خدا آیا می‌دانید جده من خدیجه كبری، اولین زن مسلمان از این امت است؟
گفتند: آری.
پرسید: شما را به خدا آیا می‌دانید كه حمزه سید الشهدا عموی پدر من است؟
گفتند: آری. فرمود: شما را به خدا آیا می‌دانید جعفر طیار عموی من است؟
گفتند: آری می‌دانیم.
فرمود: شما را به خدا آیا می‌دانید این شمشیر رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ است كه در دست من است؟
گفتند: آری.
فرمود: شما را به خدا آیا می‌دانید این عمامه پیامبر است كه بر سر من است؟
گفتند: آری.
فرمود: شما را به خدا آیا می‌دانید كه علی، اولین مسلمان و از همه آنان داناتر و بردبارتر بود و او ولی و سرپرست هر زن و مرد با ایمان است؟
گفتند: آری.
فرمود: پس چرا ریختن خونم را روا می‌دانید، در حالی كه پدرم فردای قیامت، حامی كوثر است و افرادی را از كنار حوض كوثر عقب می‌راند، آن گونه كه شتران بازگشته از آبشخور را می‌رانند، و روز قیامت لوای حمد در دست جد من است؟
گفتند: آری همه اینها را می‌دانیم، ولی از تو دست بر نمی‌داریم تا از تشنگی بمیری.

امام حسین ـ علیه السّلام ـ كه آن روز 57 ساله بود، با دست، محاسن خود را گرفت و فرمود: خشم خدا بر یهود آنگاه فزونی یافت كه گفتند: عزی پسر خداست و خشم الهی بر نصارا وقتی شدت گرفت كه گفتند: مسیح پسر خداست و غضب خدا بر مجوس آن دم زیاد شد كه غیر از خدا آتش پرست شدند و خشم الهی بر قومی آن زمان شدت یافت كه پیامبرشان را كشتند و غضب الهی بر این گروه نیز شدت یافته كه می‌خواهند، پسر پیامبرشان را بكشند. «امالی، ص135.»

شاید روزی مخاطب همچین خطبه هایی قرار بگیریم، مواظب خودمون باشیم.
یا علی

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.