• مشکی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن قرآن و عترت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
قرآن و عترت (بازدید: 5601)
چهارشنبه 5/11/1390 - 21:22 -0 تشکر 421731
"خاطرات عتبات عالیات"

نجف اشرف

ساعت 9 صبح از ازمرز ایران وارد خاک عراق شدیم وبه سمت نجف اشرف حرکت کردیم یک ساعت از نماز مغرب گذشته بود که وارد نجف اشرف شدیم بعد ازاسکان در هتل السیاحی به همراه کاروان دسته جمعی بسمت حرم اقا امیرالمومنین ع حرکت کردیم

حضرت صادق علیهالسلام میفرماید: چگونه زیارت نکند کسی امیرالمومنین جدم را که پیغمبران و فرشتگان او را زیارت کنند و هم میفرماید هر کس زیارت کند جدم امیرالمومنین را خداوند مشکلات دو جهانی را بر وی آسان گرداند و چون عازم زیارت باشد فرشتگان او را استقبال کنند و چون مراجعت کند تا خانه او را مشایعت نمایند، با بسا روایات دیگر در این خصوص که به همین مختصر قناعت میشود.

هوا خیلی سرد بود هتل نزدیک به حرم بود پیاده وبا نوحه خوانی مداح وسینه زنان به سمت حرم راه افتادیم...خیلی گنبدش دیدنیه اما شهرش بوی غربت میده ،بوی مظلومیت اقا ،بوی شجاعت،بوی علی ع

از باب القبله وارد حرم شدیم روحانی بزرگوار زیارت امام راخواندند وبعد از ان ازاد بودیم هر که مایل بود بعد از زیارت به هتل به همراه کاروان برگرده وانهاییکه دوست داشتند بیشتردر حرم بمانند مشکلی نبود

امنیت خوب بود وقتی عشق به مولا علی ع باشه دیگه تو فکر امن ونا امنی نیستی همینکه درجوار این خوبانی ارامش داری همه چیزو فراموش میکنی غم ،غصه....

وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

سه شنبه 25/11/1390 - 6:37 - 0 تشکر 431090

کربلا

ساعت 10 صبح از شهرمسیب به سمت کربلای معلی حرکت کریدم ساعتی از اذان ظهر گذشته بود که وارد شهر کربلا شدیم دقیق ساعتش یادم نیست آخه همون موقع ثبت نمیکردم بعدش هم یادم میرفت بزارید اینم براتون بگمدرباره ساعات رسیدنمون

یک روزی تو لابی هتل نشسته بودم پیرزنی آمد گفت مادر جون میشه برام بنویسی کجاها رفتیم تا بعد که برگشتم بخونم برام تجدید خاطره بشه

ماهم تو رو دروایسی قرار گرفتیم وقبول کردم براش بنویسم ،شروع به نوشتن کردم همینکه به ساعات رسیدنمون به ان مکانها میرسید دقیق نمیدونستم همین جوری زمانی رو مینوشتم اخه خانمه تاکید کرده بود زمان دقیق براش بنویسم

منم با ساعات مشکل داشتم همین جوری یک ساعتی میزدم نوشته هام که تمام شد بهش دادم

گفتم اینم چیزیکه خواسته بودید مکانهارو دقیق براتون نوشتم بهش دادم سریع رفتم تو اتاقم

تا اینکه تو رستوران هتل منو دیدگفتم دخترم مطالبت خوب بود اما تو رو خدا بگو ما کی ساعت فلان رسیدیم فلان مکان؟؟

خندم گرفت گفتم عیبی نداره مهم مطالبه ساعتش رو خودتون که حافظه ای بهتر از من دارید درستش کنید .

خلاصه اگر تو این خاطره نویسی ساعتها رو دقیق ننوشتم عیب نگیرید

فکر کنم به وقت عراق نزدیکای ساعت 3 بود رسیدیم کربلا ،وقتی رسیدیم کربلا همه چشمها دنبال دوتا گنبد میگشت

همراه عراقی کاروان گفت ببینید دست راستتون گنبد اقا عباسه سلام بدید

خدا قسمتتون کنه خیلی باصفاست بقیه حالات رو نمیگم میزارم خودتون برید درکش کنید

مارو به هتل قصر الاولیا بردند فاصله زیادی تا حرم داشت باید نصف مسیر رو با سرویس های هتل میرفتیم .

شنبه 13/12/1390 - 8:56 - 0 تشکر 437414

سلام
ساعت 4بعد از استراحتی کوتاه دسته جمعی از هتل خارج شدیم به سمت حرم مطهر اقا ابا عبدالله الحسین علیه السلام
هوا ابری بود ،باران نم نم میباریدقرار شد اول به زیارت اقا اباالفضل بریم واز اقا رخصت ورود بگیریم وبه سمت حرم اقا امام حسین ع بریم
خدا قسمتتون کنه دیدن بین الحرمین با اینکه یاد آور غم وغصه هست اما آرامش بخشه
بین الحرمین ،از حرم امام حسین ع تا حرم حضرت عباس ع بین الحرمین گفته میشه
غلغله بود تا کفشهامون رو تحویل کفش داری دادیم صدای اقایون در آمد به حرم با صفای حضرت عباس وارد شدیم
خدا میدونه چقدر به آدم آرامش میده ،همش دوست داشتم تو صحن بشینم فقط به گنبد وضریع اقا نگاه کنم
آخه تو صحن که بشینی به راحتی ضریح پیداست
نماز زیارت رو خواندیم طبق قرارمون با اقایون سر ساعت از حرم خارج شدیم

شنبه 13/12/1390 - 8:58 - 0 تشکر 437415

از حرم خارج شدیم شمارش کردند دیدند دوتا نیستند ،چقدر بده یکی از کاروان گم شه
همه باید معطل بشن...البته فقط روز اول برای آشنایی با هم به حرم میآمدیم وگرنه بقیه روزها آزاد بودیم
همه تو بین جمعیت دنبال این عروس ومادر شوهر میگشتند
حرم امام حسین ع هم رفتیم زیارت کردیم

شنبه 13/12/1390 - 14:13 - 0 تشکر 437560

با نام خدا و سلام
و سلام بر آن مولای تشنه لب دشت کربلا.
سلام بر آقایی که وقتی از پله های ورودی حرمش پایین میری احساس می کنی داری پا میذاری تو بهشت.بوی بهشت را میشه استشمام کرد تو اون فضا.
ممنون از این خاطره نویسیتون که بازم دلمونو کربلایی می کنه.

«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم»

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.