• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعلیم و تربیت (بازدید: 3396)
چهارشنبه 21/10/1390 - 19:32 -0 تشکر 415593
تحول بنیادین در آموزش و پرورش چرا و چگونه؟

با نام خدا و سلام

این روزها در اخبار و روزنامه ها به این مطلب برخوردید که

سند تحول بنیادی در اموزش و پرورش تصویب،رونمایی و اجرایی شده است.

در این تاپیک می خواهیم مطالبی در این زمینه را مطرح کنم.

قطعا همراهی دوستان عزیز می تونه مشوق خوبی برای ادامه تاپیک و پیگیری بحث باشد.

«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم» 

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها 

پنج شنبه 6/11/1390 - 7:28 - 0 تشکر 421830

با نام خدا وسلام
رویكردهای برنامه ریزی:
آینده بینی : توجه به نیازهایی که در اینده داریم
آینده گزینی: انتخاب یک نوع از چند نوع مقصد و هدف پیش رو.
آینده سازی: بر نامه ریزی برای ساخت آیند ه ای که در ایده و دیدگاه هر فرد یا سازمان هست و این والاترین نوع برنامه ریزی است.مانند انچه در سند تحول بنیادی آموزش و پرورش شاهدیم

«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم» 

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها 

پنج شنبه 6/11/1390 - 7:29 - 0 تشکر 421831

با نام خدا و سلام
سیاست های تغییر، دگرگونی و تحول:
1- رها سازی گذشته و دل كندن سازمان یافته از انچه در گذشته اتفاق افتاده یا می افتاده.
2- بهسازی سازمان یافته( كایزن)PDCA
3- بهره برداری از موفقیت ها
4- آفرینش دگرگونی( سیاست نوآوری و نو آفرینی سیستماتیك و اصولی).

«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم» 

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها 

پنج شنبه 6/11/1390 - 7:30 - 0 تشکر 421832

با نام خدا و سلام
مهندسی مجدد در چه اموری تغییر ایجاد می كند؟
1- ساختار( ساختار سلسله مراتبی به ساختار شبكه ای و تشكیل تیم های كاری)
2- فرهنگ كار و فعالیت
3- سبك های رهبری
4- فرآیندهای كاری
5- شیوه های اجرایی
6- نظارت و ارزشیابی

«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم» 

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها 

شنبه 8/11/1390 - 6:29 - 0 تشکر 422722

با نام خدا و سلام
یک سوال : آیا نیازی به تحول داریم؟
1- پیشرفت های علمی و فناوری
2- پیشرفت ها و تحولات اجتماعی
3- تحولات جهانی
4- یافته های جدید علمی
5- فراپیچیدگی های هزاره سوم
6- ناكارآمدی و كاستی ها
7- رقابت های فشرده

«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم» 

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها 

شنبه 8/11/1390 - 6:30 - 0 تشکر 422723

با نام خدا و سلام
چرا تحول؟ اهداف تحول چیست؟
1- تقویت نظام و برنامه هادر حال اجرا برای پاسخگویی به نیازهای جدید
2- حذف فرایندهای ضعیف و جایگزینی فرایندهای نو
3- بهره گیری از یافته های نوین علمی
4- بهبود كیفیت
5- همسو شدن نظام با واقعیت های محلی، ملی و جهانی

«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم» 

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها 

پنج شنبه 20/11/1390 - 16:18 - 0 تشکر 429039

با نام خدا و سلام
چگونگی تحقق تحول بنیادین:
تحول بنیادین با كیفیت بخشی محقق می شود.
مفهوم كیفیت در آموزش و پرورش مقوله ای پیچیده و چند بعدی است و به تغییر یا تغییراتی گفته می شود كه در رفتارهای دانش آموزان پیدا می شود( دوهرتی 2008).

بر این مبنا تنها معیار معتبر كیفیت، تغییر رفتار دانش آموزان و به عبارتی یادگیری آنان است.

برای رسیدن به كیفیت باید كارآیی درونی و بیرونی مدرسه را بالا برد.

کارایی چیست ؟ انواع آن کدام است؟
با ما باشید.

«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم» 

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها 

جمعه 21/11/1390 - 22:47 - 0 تشکر 429549

با نام خدا و سلام
آیا کسی می تونه تعریفی ساده از کارایی داشته باشه؟
چگونه می شود کارایی را بالا برد؟

«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم» 

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها 

پنج شنبه 27/11/1390 - 11:20 - 0 تشکر 432003

با نام خدا و سلام
ظاهرا کسی اینجا نیست.
كارآیی مفهومی اقتصادی است و در معنای ساده عبارت است از نسبت بازده به درونداد
كارآیی نظام آموزشی در مدارس شامل دو جنبه است:
كارآیی درونی
كارایی بیرونی

«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم» 

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها 

پنج شنبه 27/11/1390 - 11:21 - 0 تشکر 432004

با نام خدا و سلام
كارآیی بیرونی:
كارآیی بیرونی شامل درصد جذب فارغ التحصیلان مدارس در دوره های بالاتر تحصیلی ( نرخ گذر)، جذب در مراكز آموزش عالی یا جذب آنها در بازار كار پس از فراغت از تحصیل،
البته كیفیت زندگی آنها بعد از تحصیل نیز از جنبه های مهم كارآیی بیرونی است( برقراری ارتباط با خود، خالق، خلق و خلقت).

«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم» 

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها 

يکشنبه 30/11/1390 - 14:55 - 0 تشکر 433419

با نام خدا و سلام
كارآیی درونی:
كارآیی درونی ناظر بر این است كه چه تغییراتی در جنبه های شناختی ، عاطفی و مهارتی دانش آموزان به وجود آمده است. به عبارت دیگر، دانش آموزان چه نوع دانش، مهارت، نگرش یا ارزش هایی را كسب كرده اند و به چه میزان؟
كیفیت آموخته ها( دانش، مهارت، نگرش)
مهارت های زندگی( خودشناسی، همدلی، برقراری ارتباط، تفكر، حل مساله، تصمیم گیری، مدیریت استرس و هیجان)

«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم» 

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.