• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن دانشجویی > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
دانشجویی (بازدید: 41113)
جمعه 10/3/1387 - 13:20 -0 تشکر 41495
معرفی رشته‌های تحصیلی علوم انسانی در دانشگاه‌ها

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

معرفی رشته‌های تحصیلی علوم انسانی در دانشگاه‌ها

 

در این تاپیک ما به معرفی رشته‌های تحصیلی علوم انسانی در مراکز آموزش عالی کشور می‌پردازیم، تا دوستان دانشجو و حتی دانش‌آموز، با ورود به این تاپیک اطلاعات کاملی رو در زمینه‌ی رشته مورد علاقشون کسب کنن و در مسیر‌ِیابی تحصیلیشون کمک‌حالشون باشه.

لطفا فقط رشته‌های مربوط به علوم انسانی رو در این تاپیک وارد کنید و سایر رشته‌ها رو در تاپیک‌های مربوطه ثبت کنید، با تشکر فراوان.

 

مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم

MCLAREN SUPER CARS

مسئول انجمن صندلی داغ

جانشین انجمن مکانیک و روباتیک

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

پنج شنبه 16/3/1387 - 17:44 - 0 تشکر 42304

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

علوم انسانی:

مددکارى اجتماعى

هدف تربیت افراد و تأمین نیروى انسانى متصصى و متعهد مورد نیاز جامعه در زمینهٔ مددکارى اجتماعى است تا بتوانند علم و عمل را در رده‌هاى نوین حرفه‌اى مددکار اجتماعى را با اصول، ارزش‌ها و فلسفهٔ آن در بینش مکتب متعالى اسلام و بر مسائل انسانى و اجتماعى و فرهنگى جامعهٔ اسلامى ایران منطبق نموده و مراکز مددکارى و مشاوره را تقویت کنند.

در این دوره ۱۳۵ واحد درسى به ‌صورت دروس عمومى ۲۰ واحد، دروس پایه و تخصصى ۹۱ واحد و کارآموزى ۲۴ واحد است. فارغ‌التحصیلان این دوره داراى توانائى‌هاى ذیل خواهند بود.

مددکارى فردى:

ارائهٔ خدمات حرفه‌اى به افراد و خانواده‌ها تا روابط اجتماعى سالم‌تر و مؤثرترى را دارا و قادر باشند با بهره‌گیرى از استعدادها، توانمندى‌ها، امکانات درونى و بیرونى خود و جامعه به حداکثر رشد مادى و تعالى معنوى و رضایت‌مندى حاصل از آن دست یافته و به ‌صورت مستقل و خودکفا و با کارآئى بیشتر به زندگى خویش ادامه دهند.

مددکارى گروهى:

ارائه خدمات به افراد به منظور رشد استعدادها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها، بهره‌گیرى از روابط و فعل و انفعالات گروهى است، تا اعضاء قادر شوند بر مسائل و مشکلات خود فائق آمده به ‌نحو مطلوب‌ترى از عهدهٔ وظایف و مسئولیت‌ها فردى و اجتماعى خود برآیند.

مددکار جامعه‌اى:

توسعه و تعمیم خدمات مددکارى اجتماعى در جوامع مختلف به منظور تأمین نیازهاى اجتماعی، فرهنگى و رفاهى از طریق بسیج نیروها و جلب مشارکت‌ها عمومى و بهره‌گیرى از استعدادها و نیروهاى موجود جامعه است.

***

کارشناسى مدیریت صنعتى

هدف از ارائهٔ این دوره تربیت متخصصینى است که به امور تولید، برنامه‌ریزى صنعتی، کنترل مرغوبیت کالا، کنترل پروژه، مدل‌سازی، حفاظت صنعتی، تعمیرات و نگهدارى در حد کارشناسى آشنائى داشته باشند.

ادامه دارد...

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

پنج شنبه 16/3/1387 - 17:45 - 0 تشکر 42305

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

علوم انسانی:

رشته مدیریت دولتی

دوره کارشناسی مدیریت دولتی یکی از دوره های تحصیلی آموزش عالی است و هدف از تشکیل این دوره آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز سازمانها، اداره ها، موسسه های و شرکتهای دولتی و خصوصی دولتی و خصوصی و نیز آشنایی دانشجویان با کاربرد روشهای علمی در مدیریت است.

شرکت کنندگان در این دوره افزون بر آشنایی با مسایل نظری دانش مدیریت با کاربردهای این رشته آشنا می شوند. ضرورت و اهمیت این دوره در آشناسازی مدیران رده های گوناگون با نقش رشته مدیریت در سازمانها و موارد استفاده این دانش، و همچنین تربیت نیروی متخصص به عنوان رابط بین مدیران و کارمندان اداری و فنی که معمولاً مسوولیت اجرایی و سرپرستی واحدها را عهده دار خواهند شد، می باشد .

درس‌های رشته:

1) آمار و کاربرد آن در مدیریت

2) آمار و کاربرد آن در مدیریت 2

3) اصول حسابداری 1

4) اصول حسابداری 2

5) اقتصاد خرد

6) اقتصاد کلان

7) تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم

8) تحقیق در عملیات 1

9) تحقیق در عملیات 2

10) تصمیم گیری و تعیین خط مشی دولتی

11) توسعه اقتصادی و برنامه‌ریزی

12) جامعه شناسی سازمانها

13) حسابدای دولتی

14) حقوق اداری

15) حقوق اساسی

16) روابط کار در سازمان

17) روانشناسی کار یا روانشناسی سیاسی

18) روش تحقیق در مدیریت

19) ریاضی پیش دانشگاهی

20) ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت 1

21) ریاضیات و کاربرد ان در مدیریت 2

22) زبان پیش دانشگاهی

23) زبان تخصصی مدیریت 2 و 1

24) زبان تخصصی مدیریت 3 و 4

25) سازماندهی و اصلاح تشکیلات

26) سیر اندیشه سیاسی و تحول نهاد اداری

27) سیستم اطلاعاتی مدیریت

28) علم کلام 1

29) فراگرد تنظیم و کنترل بودجه

30) مالیه عمومی و تنظیم خط مشی مالی دولت

31) مباحث ویژه مدیریت دولتی

32) مبانی سازمان و مدیریت

33) مبانی مدیریت اسلامی و الگوهای آن

34) مبانی مدیریت دولتی 1

35) مبانی مدیریت دولتی 2

36) مدیریت تحول سازمانی

37) مدیریت تطبیقی

38) مدیریت تعاونیها

39) مدیریت توسعه

40) مدیریت رفتار سازمانی

41) مدیریت سازمانهای محلی و شهرداریها

42) مدیریت منابع انسانی

43) کامپیوتر و کاربرد آن در مدیریت

صنعت و بازار کار:

رشته کارشناسی مدیریت دولتی یکی از دوره های تحصیلی آموزش عالی است که با طول دوره 4 سال در 8 نیمسال عرضه می شود. هر نیمسال تحصیلی 17 هفته می باشد در این رشته درسهای تئوری جنبه های کاربردی آن ها نیز مدنظر می باشد تعداد واحد های درس این رشته 133 واحد است. هدف از تشکیل این دوره آموزش نیروی انسانی متخصص برای سازمان ها، ادارات، مؤسسات و شرکت های دولتی و خصوصی می باشد.

رشته مدیریت در جهان دچار تحولات بسیار عمیقی شده که متأسفانه این تحول در کشور ما بسیار کند و در بسیاری از مواقع خارج از حوزه مدیریت علمی کارها انجام می شود به هر حال مدیریت سر سلسه پیشرفت کشور هاست و متأسفیم که مجال صحبت در این باره وجود ندارد ما شما را دعوت می کنیم در این مورد به کتاب های موجود در بازار مراجعه فرمائید.

منبع: دانشنامه رشد

ادامه دارد...

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

چهارشنبه 22/3/1387 - 10:27 - 0 تشکر 42936

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

علوم انسانی:

رشته حسابداری

هدف، حسابداری یك سیستم است كه در آن فرآیند جمع‌آوری، طبقه‌بندی ، ثبت، خلاصه كردن اطلاعات و تهیه گزارشهای مالی و صورتهای حسابداری در شكل‌ها و مدلهای خاص انجام می‌گیرد. تا افراد ذینفع درون سازمانی مثل مدیران سازمان و یا برون‌سازمانی مثل بانك‌ها، مجمع عمومی سازمان مورد نظر و یا مقامات مالیاتی بتوانند از این اطلاعات استفاده كنند. به همین دلیل فردی كه تحصیلات دانشگاهی ندارد، بیشتر دفتردار است تا حسابدار. چرا كه گزارشهای این دسته از افراد مطابق استاندارد نیست و پردازش كافی نمی‌شود و بیشتر تراز حسابها می‌باشد. برای مثال یك حسابدار تجربی نمی‌تواند براحتی بین دارایی كوتاه مدت و بلند مدت تفاوت قائل شود و یا نمی‌داند كه چگونه باید معاملات ارزی را در دفاتر ثبت كرد.

حسابداری به عنوان یك نظام پردازش اطلاعات، داده‌های خام مالی را دریافت نموده، آنها را به نظم در می‌آورد. محصول نهایی نظام حسابداری گزارش‌ها و صورت‌های مالی است كه مبنای تصمیم‌گیری اشخاص ذی‌نفع (مدیران ، سرمایه‌گذاران ، دولت و ...) قرار می‌گیرد.

ماهیت:

یك حسابدار متخصص، در آینده می‌تواند مدیر مالی یك سازمان یا شركت گردد یعنی می‌تواند به مدیریت یك شركت ایده بدهد كه منابع موجودش را در چه راههایی سرمایه‌گذاری نماید تا استفاده بهینه كند و یا اگر شركت به منابع مالی جدید نیاز داشت یك مدیر مالی بر اساس دانش آكادمیك خود می‌تواند بگوید كه از چه طریقی باید تامین مالی كرد. و مجموع این فعالیت‌ها خارج از توانایی یك حسابدار تجربی است.

حسابداری یك سیستم اطلاعاتی است كه با فراهم‌كردن اطلاعات لازم كمك می‌كند تا سرمایه‌گذارها، اعتبار دهندگان، مدیران و دولت نسبت به مسائل اقتصادی بهتر بتوانند، تصمیم‌ بگیرند. برای مثال اگر شخصی بخواهد در یك شركتی سرمایه‌گذاری كند، تمایل دارد كه وضعیت مالی آن شركت و یا نتایج عملیات آن شركت را در طی سالهای قبل بداند. موضوعاتی كه به صورت گزارشهای مالی توسط حسابداران تهیه می‌شود.

حسابداری به منظور جوابگویی به نیازهای انسان به وجود آمده است. به همین دلیل با گذشت زمان و به موازات گسترش فعالیت‌های اقتصادی و افزایش پیچیدگی آن ،‌ هدفها و روشهای حسابداری برای جوابگویی به نیازهای اطلاعاتی، توسعه یافته است. چرا كه اشخاص، شركت‌ها و دولت برای تصمیم‌گیری در مورد توزیع مناسب منابع مالی نیاز به اطلاعاتی قابل اتكا دارند كه این اطلاعات را به یاری حسابداری می‌توان به دست آورد. از سوی دیگر انجام سرمایه‌گذاری یكی از مواد ضروری و اساسی در فرآیند رشد و توسعه اقتصادی كشور است و سرمایه‌گذاران نیز از بعد عرضه سرمایه، تا حد امكان سعی دارند منابع مالی خودرا به سویی سوق دهند كه كمترین ریسك و بیشترین بازده را داشته باشد. یعنی به دنبال برآورد ریسك سرمایه‌گذاری‌ها خواهند بود. این در حالی است كه یكی از مبانی اساسی برای محاسبه ریسك بازار شركت‌ها ، استفاده از اطلاعات تولید شده توسط سیستم حسابدای است.

رشته حسابداری از جمله رشته‌هایی است كه از داوطلبان هر سه گروه آزمایشی ریاضی و فنی ، علوم تجربی و علوم انسانی دانشجو می‌پذیرد.

ادامه در پست بعدی...

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

چهارشنبه 22/3/1387 - 10:27 - 0 تشکر 42937

...ادامه از پست قبل

آینده شغلی ، بازار كار ، درآمد:

به نظر می‌رسد فارغ‌التحصیلان دوره‌های تحصیلات تكمیلی این رشته، آمادگی و پختگی بیشتری برای حضور در بازار كار دارند.

نتیجه یكی از تحقیقات دانشگاه "كلمبیا" مبنی بر این بود كه از از دهه 70 به بعد همه شركتهای موفق، شركتهایی بوده‌اند كه مدیر آنها تحصیلات مالی داشته است. چون از این دهه به بعد اطلاعات نقش مهمی پیدا كرده است و مهمترین اطلاعات نیز، اطلاعات مالی است كه تاثیر بسیاری در تصمیم‌گیری روسای شركت‌ها دارد.

فرصت‌های شغلی یك حسابدار بسیار گسترده است و از پایین‌ترین سطح تا بالاترین سطح را در بر می‌گیرد. و با وجود این كه در دانشگاههای مختلف كشور اعم از دولتی ، غیرانتفاعی و آزاد، دانشجویان بسیاری در رشته حسابداری تدریس می‌كنند اما تعداد فارغ‌التحصیلان بیكار این رشته از بیشتر رشته‌ها كمتر است. چون از یك موسسه كوچك گرفته تا بزرگترین كارخانه‌های كشور حداقل برای تهیه اظهارنامه مالیاتی به حسابدار نیازمند هستند.

همچنین دانش حسابداری در بخش مالیات كاربرد وسیعی دارد. چون محاسبه سود به یاری حسابداری امكان‌پذیر است و تعیین مقدار سود نیز مبنای محاسبه مالیات شركتها اعم از دولتی و خصوصی می‌باشد.

فارغ‌التحصیلان این رشته پس از اتمام تحصیل می‌توانند در سطوح مختلف و شاخه‌های متفاوت عهده‌دار انجام امور مالی گردند كه شرح آن چنین است:

حسابداری:

فارغ‌التحصیلان می‌توانند در كلیه موسسات و واحدهای تجاری، اعم از دولتی یا خصوصی به عنوان حسابدار در شاخه‌های زیر مشغول كار شوند:

حسابداری مالی: در كلیه شركتها و موسسات تجاری و غیرانتفاعی.

حسابداری صنعتی : در كلیه واحدهای صنعتی و شركتهای تولیدی.

حسابداری دولتی : در كلیه سازمانها و ادارات دولتی به عنوان حسابدار یا عامل ذیحساب.

حسابداری مالیاتی : در ادارات دارایی.

حسابداری بیمه : در موسسات بیمه .

حسابداری بانكها : در شعبه‌ها و سرپرستی بانكها .

حسابداران پس از مدتی اشتغال به كار حسابداری می‌توانند در سمت مدیریت مالی واحدهای تجاری ، ایفای نقش نمایند.

ادامه در پست بعدی...

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

چهارشنبه 22/3/1387 - 10:27 - 0 تشکر 42938

...ادامه از پست قبل

حسابرسی:

فارغ‌التحصیلان رشته حسابداری قادرند با توجه به شاخه‌های حسابداری در بند الف در حرفه حسابرسی شاغل شوند. شاغلان حرفه حسابرسی در یك تقسیم‌بندی كلی به دو گروه اصلی تفكیك می‌شوند :

حسابرسان داخلی : این گروه از حسابرسان ، كارمند واحد مورد رسیدگی هستند، و در واقع رابط میان هیات مدیره و شركت بوده و گزارش رسیدگی خود را به طور هفتگی ، ماهانه یا سالانه به مدیرعامل و هیات مدیره ارائه می‌دهند . این گروه از حسابرسان عملیات داخل واحد تجاری را رسیدگی می‌كنند.

حسابرسان مستقل: این گروه از حسابرسان، افرادی هستند كه در موسسات حسابرسی مشغول كار هستند و بر اساس قرارداد میان شركتها یا سازمانها با این موسسات، عملیات حسابداری و مالی واحد تجاری را بر اساس اصول و موازین حسابداری مورد رسیدگی قرار می‌دهند و گزارش خود را به مجمع عمومی صاحبان سهام ارائه می‌كنند. در واقع حسابرسان مستقل رابط میان صاحبان شركت و هیات مدیره شركت می‌باشند.

در حال حاضر در ایران ، سازمان حسابرسی به عنوان یك سازمان دولتی ، بزرگترین موسسه حسابرسی است و در كنار آن سایر موسسات حسابرسی دولتی و خصوصی مشغول فعالیت می‌باشند.

توانایی‌های مورد نیاز و قابل توصیه:

داشتن شم ریاضی در رشته حسابداری از اهمیت بسیاری برخوردار است. به همین دلیل دانش‌آموزان رشته ریاضی در این رشته موفقتر هستند. البته این بدان معنا نیست كه دانش‌آموزان رشته علوم انسانی قادر به ادامه تحصیل در رشته حسابداری نیستند بلكه باید تلاش كنند تا از دانش ریاضی خوب و یا حداقل متوسطی برخوردار باشند.

همچنین یك حسابدار باید بتواند بخوبی گزارش كارهای خود را ارائه دهد. بنابراین باید در ادبیات فارسی مسلط بوده و نگارش خوبی داشته باشد. این ویژگی بخصوص در سطوح بالاتر این رشته یعنی حسابرسی و مدیریت مالی اهمیت بسیاری دارد.

در آزمون هر سه گروه آزمایشی درس ریاضی به عنوان مهمترین درس این رشته ضریب 4 دارد.

دانشجوی حسابداری باید صادق و رازدار باشد چون در آینده تمام اسناد و مدارك یك سازمان را در اختیار دارد و اگر فرد رازدار و در كل با اخلاقی نباشد لطمات زیادی به آن شركت و در نهایت به جامعه وارد می‌آورد. این مساله بخصوص در حسابرسی اهمیت بیشتری دارد زیرا اگر یك حسابرس كه وظیفه بررسی گزارشات مالی یك سازمان و تایید صحت و سقم آن را بر عهده دارد، درستكار نبوده و یا شهامت ابراز مشكلات را نداشته باشد، می‌تواند به نابسامانی‌های اداری و مالی یك جامعه دامن بزند.

و بالاخره یك حسابدار برای موفقیت در این دنیای پر از رقابت و تغییر و تحول باید خلاق، مبتكر، صبور و منضبط باشد.

علاقه به امور مالی و تجزیه و تحلیل‌های آن، عامل موفقیت دانشجوی حسابداری است.

ادامه در پست بعدی...

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

چهارشنبه 22/3/1387 - 10:28 - 0 تشکر 42939

...ادامه از پست قبل

وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر:

تا مقطع دكترا امكان ادامه تحصیل وجود دارد.

نظر یك فارغ‌التحصیل مشغول به كار در این رشته:

دانشجوی این رشته باید تحمل ساعتها كار در پشت یك میز و صندلی و سرو كار داشتن با اعداد و ارقام را داشته باشد. همچنین باید دقیق و منظم باشد تا در جمع‌بندی اعداد و ارقام دچار مشكل نگردد.

وضعیت نیاز كشور به این رشته در حال حاضر:

آموزش حسابداران و شركت موثر آنها در فراهم‌آوری اطلاعات مالی دقیق و قابل اعتماد، و تجزیه و تحلیل این اطلاعات برای توسعه پایدار در كشور در حال توسعه‌ای مانند ایران اهمیت فراوانی دارد. چرا كه وجود اطلاعات دقیق، اعتماد برانگیز، بموقع و مربوط به فعالیت‌های اقتصادی، نه تنها لازم بلكه حیاتی است. علاوه بر این اطلاعات مالی حاصل از فعالیت‌های اقتصادی كه بوسیله نظام‌های حسابداری گزارش می‌شود، می‌تواند از انحراف مسیر پیش‌بینی شده ، اتلاف منابع اقتصادی و اخلال در برنامه‌های توسعه اقتصادی جلوگیری كند.

دكتر ثقفی نیز در این باره می‌گوید: "چون این رشته فقط به كلاس و معلم نیاز دارد متاسفانه در سالهای اخیر، بسیاری از شهرهای دورافتاده كه حتی یك حسابدار مجرب و متخصص ندارد، رشته حسابداری را با استفاده از اساتید كم‌تجربه دائر كرده است و در نتیجه فارغ‌التحصیلان دانشگاههای فوق حسابدارانی ناكارآمد هستند كه نمی‌توانند، جذب بازار كار شوند. البته آنچه گفته شد شامل حال فارغ‌التحصیلان توانمند این رشته نمی‌شود چون هر فرد سرمایه‌گذار و هر موسسه اعتباری برای سرمایه‌گذاری یا اعتبار دادن به حسابدار نیاز دارد".

نكات تكمیلی:

چند سال پیش وقتی كه آقای.ت ریاست یكی از كارخانه‌های ایران را بر عهده گرفت با اخم‌های در هم و چهره‌های عبوس كارگرانی روبرو شد كه 6 ماه بود حقوق نگرفته بودند و امید چندانی نیز به رئیس جدید نداشتند. اما رئیس جدید كه فارغ‌التحصیل رشته حسابداری بود با مدیریت قوی و درست خویش نه تنها كارخانه مورد نظر را از ورشكستگی نجات داد بلكه امروزه این كارخانه یكی از بهترین كارخانه‌های كشور است كه محصولات آن به خارج از كشور صادر می‌گردد و در حال حاضر نیز نحوه كار رئیس یاد شده به عنوان یك شیوه نوین در دانشگاهها تدریس می‌شود.

آنچه خواندید سرگذشت واقعی یكی از كارخانه‌های كشور است.

ادامه رشته ها در پست‌های بعدی

مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

جمعه 24/3/1387 - 18:14 - 0 تشکر 43257

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

علوم انسانی:

رشته علوم اقتصادی

مقدمه: رشته علوم اقتصادی دارای شش گرایش می باشد. این گرایشها عبارتست از:

اقتصاد نظری، اقتصاد بازرگانی، اقتصاد صنعتی، اقتصاد حمل و نقل، اقتصاد پول و بانکداری، اقتصاد کشاورزی، گرایش اقتصاد بازرگانی دارای گرایش بیمه می باشد.

اهداف کلی آموزشی برنامه عبارت است از تعلیم و تربیت کارشناسانی که بتوانند:

الف) دیدگاه و تفکری که منبعث از جهان بینی اسلام و منطبق با اصول و ضوابط مکتب اقتصادی اسلام باشد دریافت کنند.

ب)مسائل و مشکلات اقتصادی واحدهای بخش عمومی و خصوصی را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل عملی قرار داده ، در ارائه طریق با کارشناسان ارشد همکاری کنند.

ج)در سطوح مختلف مدیریت اقتصادی واحدهای دولتی و غیردولتی با استفاده از تجربیات علمی انجام وظیفه کنند.

د)بنیه علمی لازم برای ادامه تحصیلات عالیه و کسب تخصص در سطوح بالاتر را تحصیل کنند.

طول دوره و شکل نظام:

طول دوره کارشناسی علوم اقتصادی در هر شش گرایش ، چهار سال است و نظام آموزشی آن واحدی است.

کلیه دروس در هشت نیمسال تحصیلی ارائه می شود. طول هر نیمسال تحصیلی 17 هفته است . مدت هر واحد نظری 17 ساعت و هر واحد کارورزی 68 ساعت در طول یک نیمسال تحصیلی است.

درسهای رشته:

1) آمار 1

2) آمار 2

3) ارزیابی طرح های اقتصادی

4) ارزیابی طرحهای اقتصادی

5) اصول حسابداری 1

6) اصول حسابداری 2

7) اصول سازمان و مدیریت

8) اقتصاد ایران

9) اقتصاد بخش عمومی 1

10) اقتصاد توسعه

11) اقتصاد خرد 1

12) اقتصاد خرد 2

13) اقتصاد سنجی

14) اقتصاد منابع

15) اقتصاد کشاورزی

16) اقتصاد کلان 1

17) اقتصاد کلان 2

18) بازاریابی محصولات کشاورزی

19) پژوهش عملیاتی

20) پول و بانکداری

21) تجارت بین الملل

22) توسعه و سیاست کشاورزی

23) جامعه شناسی روستایی

24) جغرافیای اقتصادی ایران

25) حقوق تجارت

26) روش تحقیق

27) ریاضیات 1

28) ریاضیات 2

29) زبان خارجی 2

30) مالیه بین الملل

31) بانی جامعه شناسی

32) مبانی فقهی اقتصاد اسلام

33) مدیریت مزرعه

34) نظام اقتصادی صدر اسلام

35) نظامهای اقتصادی

صنعت و بازارکار:

فارغ التحصیلان دوره کارشناسی علوم اقتصادی از سطحی از مهارتها و توانمندی ها برخوردار می شوند که قادر به تجزیه و تحلیل مسائل اقتصادی در زمینه های صنعتی ، کشاورزی ، بازرگانی و خدمات در سطح کارشناسی شوند.

آنها همچنین آمادگی مشارکت و همکاری در ارائه خدمات برنامه ریزی ، ارزیابی و پیش بینی و مشاوره در زمینه های مختلف اقتصادی را دارا می باشند.

ایشان صلاحیت احراز مشاغل کارشناسی در موسسات دولتی و غیردولتی را نیز خواهند داشت.

منبع: دانشنامه رشد

ادامه دارد...

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

جمعه 24/3/1387 - 18:14 - 0 تشکر 43258

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

علوم انسانی:

رشته روان‌شناسی

رشته‌ای كاملاً كاربردی و البته منزوی و متاسفانه به باور بعضی‌ غیر ضروری! زندگی یعنی نحوه درك و فهم ما از محیط و عكس‌العمل و رفتار ما در برابر آن.

روانشناس به بررسی نحوه ادراك محیط توسط موجود زنده یعنی ما دانش‌آموزان از محیط خود و چگونگی رفتار ما در شرایط خاص می پردازد.گرچه موجود زنده شامل غیر انسان نیز می‌شود ولی هدف اصلی این رشته بررسی وضعیت انسان است.

شاید باورتان نشود كه این رشته می تواند در تبلور خلاقیت‌ها و استعدادهای دانش‌آموزان و در چرخه تولید اقتصادی پدران ما نقشی به مراتب مهم‌تر از رشته‌های تخصصی ایفا كند. اهمیت علم روان شناسی ناشی از همیشگی بودن عملكرد ما انسان هاست. چون ما همیشه نیازمند آن هستیم كه افكار و تحلیل ها و رفتارهای خود و دیگران را بشناسیم و برای بهتر شدن و اصلاح امور حركت كنیم .

ضریب دروس تاریخ و جغرافی 3 و روان‌شناسی ، فلسفه ، منطق ، ریاضی ، اقتصاد و فارسی 2 می‌باشد.

دانشجویان فارغ التحصیل رشته کارشناسی روانشناسی جهت تدریس در مدارس یا فعالیت در مراکز مشاوره و مراکز فرهنگی بخش ها و ادارات مختلف می توانند مشغول کار شوند به مرور زمان مسیر اشتغال به کار کسانی که روان شناسی خوانده اند بهتر شده است .

دانشجویان فعال در این رشته و کسانی که ادامه به تحصیل می دهند می توانند در بخش های مختلف وزارتخانه ها، خانه های فرهنگ، مدارس غیرانتفاعی، مراکز مطالعات خانواده، مراکز خیریه مشغول کار شوند.

ادامه دارد...

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

شنبه 2/6/1387 - 15:6 - 0 تشکر 53625

علوم اجتماعی

مقدمه
در سلسله مراتب مباحث دانشگاهی به ویژه در علوم اجتماعی رشته های مردم شناسی و انسان شناسی از مباحث نسبتاً جدید در یکصد سال اخیر است. انسان شناسی Anthropology در یک دید کلی، مطالعه خصوصیات انسانی است که ویژگی های جسمانی نشانه های فرهنگی، فکری و تاریخی را در بر گرفته و به مطالعه چگونگی دنیای تغییرات و دلایل تحولات زیستی در گروهها و جمعیتهای مختلف انسانی می پردازد .
مراد از مردم شناسی Ethnology مطالعه ویژگی های فرهنگی و اجتماعی گروههای انسانی در محدوده جغرافیائی معین و در دوره تاریخی مشخص است که عناصر ویژه ای نظیر، زبان، هنر، موسیقی، آداب و سنن، ازدواج، عادات و خلقیات، خانواده، خویشاوندی، مذهب، اقتصاد، حقوق، پوشاک، فنون ... را در برمی گیرد. فرهنگ Culture نیز با گسترش دامنه مطالعات و تحقیقات فرهنگی و پیشرفت تکنولوژی، دارای معنا و مفهومی وسیع و همه جانبه گردیده است، به طوری که در تعریف آن آمده است:
فرهنگ عبارت است از مجموعه ای شامل آداب و رسوم، اعتقادات، اخلاقیات، مهارت ها و فنون، هنر و ... که انسان به عنوان عضوی از جامعه آن را فرا می گیرد و در قبال آن جامعه نیز تعهداتی دارد.
به این ترتیب مطالعه و تحقیق فرهنگها قسمت عمده ای از قلمرو مردم شناسی را در برمی گیرد. از این رو برخی از دانشمندان دانش مردم شناسی و انسان شناسی را «علم مطالعه فرهنگ ها» (اعم از مادی و غیرمادی) می دانند.
زیبائی رشته علوم اجتماعی به ارتباطات زیبائی که بین اجتماع انسان‌ها برقرار است ، بر می‌گردد.
انسان‌ها در کنار یکدیگر نیازهای فراوان خود را مرتفع می‌کنند و این فراوانی نیاز، پیچیدگی‌های زیادی را برای رسیدن به رفاه اجتماعی بوجود می‌آورد. مسائلی مانند مسکن، اشتغال، آموزش، بهداشت، ... در رشته علوم اجتماعی پژوهش و مطالعه برای رسیدن به رفاه را بررسی می‌کند.
علاقه به مسائل خبری و اجتماعی، داشتن روحیه جمع گرائی و داشتن بیان خوب و در پایان پایه قوی آماری از شروط موفقیّت در این رشته است.
در کنکور سراسری ، ضریب درس ریاضی 4 می‌باشد.

سطوح رشته
ردیف نام دانشگاه کاردانی کارشناسی ارشد دکترا
1 آزاد- آباده *
2 آزاد- آزاد شهر *
3 آزاد- آشتیان * 
4 آزاد- ایلام *
5 آزاد- بردسیر *
6 آزاد- تبریز *
7 آزاد- تربت جام *
8 آزاد- تهران *
9 آزاد- خلخال *
10 آزاد- دامغان *
11 آزاد- دهاقان *
12 آزاد- رودهن *
13 آزاد- زرند *
14 آزاد- زنجان *
15 آزاد- شوشتر *
16 آزاد- شیروان *
17 آزاد- قوچان *
18 آزاد- گرمسار *
19 آزاد- گناباد *
20 آزاد- نراق *
21 آزاد- کرمان *
22 آزاد-اراک *
23 آزاد-جهرم *
24 الزهرا تهران *
25 بابلسر *
26 بوعلی سینا همدان *
27 تهران *
28 خوارزمی *
29 شاهد تهران *
30 شهیدچمران اهواز *
31 شیراز *
32 صنعتی اصفهان *
33 علامه طباطبائی *
34 یزد *

درسهای رشته
ردیف نام درس ردیف نام درس
1 آمار در علوم اجتماعی 2 آمار و احتمالات مقدماتی
3 ارتباطات انسانی 4 ارتباطات بین‌المللی
5 ارتباطات تصویری 6 ارتباطات در جهان سوم
7 ارتباطات سیاسی 8 ارتباطات و توسعه
9 ارتباطات و فرهنگ 10 ارزیابی پروژه
11 اصول روابط بین الملل (الف و ب) 12 اصول روابط عمومی
13 اصول روزنامه‌نگاهری 14 اصول علم اقتصاد 1
15 اصول و فلسفه آموزش و پرورش 16 اصول و فنون مشاوره و راهنمایی
17 اصول و مبانی ارتباطات 18 افکار عمومی و وسایل ارتباطات جمعی
19 اقتصاد روستایی 20 اندیشه‌های سیاسی در قرن بیستم
21 انسان در اسلام 22 انقلاب اسلامی و ریشه‌های ان
23 باستان شناسی فرهنگی 24 بررسی مسائل اجتماعی ایران
25 بررسی و تحلیل پروژه‌های انجام شده 26 برنامه ریزی منطقه و کاربرد در /ت
27 پایان‌نامه 28 پیایی گروهی 29 تاریخ اسلام
30 تاریخ تفکر اجتماعی در اسلام 31 تاریخ روزنامه نگاری
32 تجزیه و تحلیل برنامه‌های رادیو و تلویزیون 33 تحلیل محتوا و گفتمان پیامها
34 تحولات جامعه روستایی ایران 35 تربیت بدنی 2
36 تعلیم و تربیت در اسلام 37 تغیرات اجتماعی
38 تمرین دبیری 1 39 تمرین دبیری 2
40 توسعه اقتصادی 41 تولید و کاربرد مواد آموزشی
42 تکنولوژی چاپ و نشر 43 تکنولوژی های جدید ارتباطی
44 جامعه شناسی 45 جامعه شناسی آموزش و پرورش
46 جامعه شناسی انقلاب 47 جامعه شناسی ایلات عشایر ایران
48 جامعه شناسی جهانی شدن 49 جامعه شناسی خانوادگی
50 جامعه شناسی روستایی 51 جامعه شناسی سینما
52 جامعه شناسی شهری 53 جامعه شناسی قشرها و نابرابریها
54 جامعه شناسی هنر 55 جغرافیای انسانی ایران
56 جهانی شدن ارتباطات 57 حقوق ارتباطات
58 حقوق اساسی 59 حقوق تجارت
60 راسانه ها و گروهای اجتماعی 61 رفاه اجتماعی
62 روانشناسی اجتماعی کاربردی روستایی 63 روانشناسی تربیتی
64 روانشناسی کودکی و نوجوانی 65 روزنامه نگاری تخصصی
66 روزنامه نگاری علمی 2 گزارش مطبوعات 67 روش بررسی و افکار عمومی
68 روش تحقیق 69 روش تحقیق پیشرفته آماری
70 روش تحلیل جمعیت شناسی 71 روش کمی 3
72 روشها و فنون تدریس 73 روشهای بررسی و تحلیل پیامهای ارتباط
74 روشهای پزوهش در ارتباطات جمعی 75 ریاضیات پایه
76 ریاضیات پیش دانشگاهی 77 زبان انگلیسی
78 زبان پیش دانشگاهی 1 79 زبان پیش دانشگاهی 2
80 زبان تخصصی 1 متون علوم اجتمعای 81 زبان تخصصی 2
82 زبان تخصصی مطالعه در متونن ارتباطات 2 83 زبان فارسی
84 زیست شناسی عمومی 85 سمینار مسائل سیاسی و استراتژی معاصر
86 سمینار نقد فیلم 87 سنجش و اندازه‌گیری
88 سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت 89 شیوه نگارش فارسی در مطبوعات
90 طرح تحقیق 91 فارسی
92 فتوژورنالیسم (عکاسی خبری) 93 گرافیک و صفحه آرایی در مطبوعات
94 مبانی برنامه‌ریزی آموزش متوسطه 95 مبانی تاریخ اجتماعی
96 مبانی جامعه شناسی 1 97 مبانی جامعه شناسی 2
98 مبانی زبان شناسی 99 مبانی فلسفه 1
100 مبانی مطالعات انتقادی در ارتباطات 101 متون اسلامی
102 مدیریت آموزشی 103 مدیریت ارتباطات اجتماعی
104 مدیریت بحرانهای ارتباطی 105 مردم شناسی ایران
106 مردم شناسی ایلات و عشایر 107 مسائل رسانه‌ای ایران و جهان
108 معارف اسلامی 2 109 مقدمات ارتباطات کامپیوتری
110 مقدمات جامعه‌شناسی 111 نظامهای خویشاوندی و خانواده
112 نظریه‌ها و مفاهیم ارتباطات اجتماعی 1 113 نظریه‌های تغییرات اجتماعی
114 نظریه‌های جامعه شناسی 1 115 نظریه‌های جامعه شناسی 2
116 نقد و تفسیر و مقاله در مطبوعات 117 ویراستاری و مدیریت اخبار
118 کلیات حقوق

صنعت و بازار کار
با نگاهی به چند سرفصل رشته علوم اجتماعی می توانیم به اهمیت و بازار کار آن نگاهی تازه داشته باشیم جامعه شناسی انقلاب، جامعه شناسی قشرها و نابرابریهای اجتماعی، جامعه شناسی در ادبیات فارسی، جامعه شناسی پزشکی ، جامعه شناسی سیاسی، جامعه شناسی کار، جامعه شناسی آموزش و پرورش، جامعه شناسی جهان سوم، مردم شناسی ایران، جغرافیای انسانی ایران، جامعه شناسی ایلات و عشایر، روانشناسی اجتماعی، اصول علم سیاست ، مبانی جمعیت شناسی.
رشته علوم اجتماعی بخشی از زیربنای بسیاری از برنامه ریزی های کشوری برای افراد هر جامعه است در واقع نهادهای سیاست گذار، نهادهای فرهنگی، اجتماعی، شهرداری ها، فرهنگ سراها، انجمن های خصوصی و دولتی، وزارتخانه های ارشاد، آموزش و پرورش، اقتصاد و دارایی، گمرک و بازار بورس، سازمان بهزیستی، کمیته امداد، مرکز آمار، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت کشور، وزارت بهداشت و به نحوی بسیار دیگری از مراکز باید به کارشناسان خبره این رشته مراجعه و به عنوان یکی از عوامل مهم در تصمیم گیری های خرد و کلان لحاظ نمایند.

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

شنبه 2/6/1387 - 15:6 - 0 تشکر 53626

جامعه شناسی

جامعه شناسی مطالعه قوانین و فرایندهای اجتماعی است که مردم را نه تنها به عنوان افراد و اشخاص بلکه به عنوان اعضاء انجمنها ،گروهها و نهادهای اجتماعی شناسانده و مورد بررسی قرار می دهد .جامعه شناسی مطالعه زندگی اجتماعی گروهها و جوامع انسانی است.مطالعه ای هیجان انگیز و مجذوب کننده که موضوع اصلی آن رفتار خود ما به عنوان موجودات اجتماعی است .دامنه جامعه شناسی بینهایت وسیع است و از تحلیل برخوردهای گذرا بین افراد در خیابان تا بررسی فرایندهای اجتماعی جهانی را در بر می گیرد.
جامعه شناسی از نگاهی دیگر
مقدمه
* انسانها بیشتر عمرشان را در گروهها زندگی می کنند؛آنها به عنوان اعضای خانواده ، ساکنان یک محله یا شهر، اعضای یک گروه خاص اجتماعی یا اقتصادی و یا مذهبی و قومی نیز به عنوان شهروندان یک ملت با یکدیگر رابطه دارند. انسانها حتی اگر خودشان هم آگاه نباشند که اعضای یک گرو هند ، باز به شیوه هایی فکر و عمل می کنند که دست کم بخشی ازآنها را عضویت در گروه تعیین می کند. نوع لباسی که آدمها می پوشند، نوع خوراک و نحوه خوردن آنها، عقاید و ارزشهایشان و رسومی که رعایت می کنند، همگی تحت تأثیر عضویت آنان در گروههای گوناگون می باشند.
* جامعه شناسی را می توان به عنوان بررسی علمی زندگی گروهی انسانها تعریف کرد.جامعه شناسان در واقع می کوشند تا آنجا که ممکن است این نکته را به دقت و به گونه ای عینی توصیف و تبیین کنند که انسانها چرا و چگونه در گروهها با یکدیگر رابطه دارند.
* یکی از اهداف عمده جامعه شناسی پیش بینی رفتار اجتماعی و نظارت بر آن است. این هدف در جامعه نوین بصورتهای گوناگونی تحقق می یابد. همچنین جامعه شناسی به تخفیف تعصبها و پیشداوریهایی که مانع انعطاف پذیری بیشتر انسانها در برخورد با موقعیتهای تازه می شوند، کمک می کنند.
* سرانجام باید گفت که بررسی جامعه شناختی شیوه های نگرش و واکنش نوینی را در برخورد با سیمای پیوسته متغیر واقعیت اجتماعی، برایمان فراهم می آورد.
* جامعه شناسی جوان ترین رشته علوم اجتماعی است. واژه جامعه شناسی را در سال 1838 اگوست کنت فرانسوی در کتاب فلسفه اثباتی اش بدعت گذاشت .کنت را عموما بنیانگذار جامعه شناسی می دانند. او معتقد بود که علم جامعه شناسی باید بر پایه مشاهده منتظم و طبقه بندی استوار گردد.
* هربرت اسپنسر انگلیسی در سال 1876 نظریه تکامل اجتماعی را تحول بخشید که پس از پذیرش و رد اولیه ، اکنون بصورت تعدیل شده دوباره پذیرفته شده است. اسپنسر نظریه تکاملی داروین را در مورد جوامع بشری به کار بسته بود. او معتقد بود که جوامع انسانی، از طریق یک تکامل تدریجی، از ابتدایی به صنعتی تکامل می یابند. او در نوشته هایش یادآور شده بود که این جریان یک فراگرد تکاملی طبیعی استکه انسانها نباید در آن دخالت کنند.
* لستر وارد آمریکایی کتاب جامعه شناسی پویا را در سال 1883 منتشر کرد. او در این کتاب از پیشرفت اجتماعی از طریق کنش اجتماعی با هدایت جامعه شناسان ، هواداری کرد.
* امیل دورکیم در 1895 کتاب قواعد روش جامعه شناسی را منتشر کرد و در آن ، روشی را که در بررسی ماندگارش از خودکشی در گروههای گوناگون به عمل آورده بود، به روشنی شرح داد. دورکیم یکی از پیش گامان تحول جامعه شناسی است. او سخت بر این باور بود که جوامع بشری با باور داشتها و ارزشهای مشترک اعضایشان انسجام می یابند.
* ماکس وِبِر (1920-1864)معتقد بود که روشهای علوم طبیعی را نمی توان درباره مسائل مورد بررسی در علوم اجتماعی بکار بست. وبر استدلال می کرد که چون دانشمندان اجتماعی جهان اجتماعی محیط زندگی خودشان را بررسی می کنند، همیشه قدری برداشت ذهنی در بررسیهایشان دخالت دارد. او معتقد بود که جامعه شناسان باید فارغ از ارزشهایشان کار کنند و هرگز نباید اجازه دهند که تمایلات شخصی شان در پژوهشها و نتیجه گیریهایشان دخالت کنند.
* درس جامعه شناسی در دهه 1890 در بسیاری از دانشگاهها ارائه شد. در 1895، مجله آمریکایی جامعه شناسی انتشارش را آغاز کرد و در 1905 انجمن جامعه شناسی آمریکا بنیان گذاشته شد.

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.