• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن مهدویت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
مهدویت (بازدید: 3263)
پنج شنبه 15/10/1390 - 22:12 -0 تشکر 412674
چكار كنیم تا بعداز ظهور به درد بخوریم؟

بنام خدا
با سلام

امام صادق (علیه السلام)فرمود : (اگر امام زمانم را درک میکردم ، تمام عمرم خدمتگذار ایشان بودم)

آیا ما خودمونو طوری تربیت كرده ایم تا در ظهور آن حضرت به درد او بخوریم؟

آیا تا به حال فكر كرده اید اگر امام زمان در زمان ظهور كنه آیا آمادگی اون داریم كه در خدمتش باشیم؟

آیا تا به حال فكر كرده اید شاید شما یار سیصدوسیزدهم  حضرت باشید؟ و شاید امر ظهور معلق شماست؟

آیا تا به حال فكر كرده اید با دعا در تعجیل در ظهور كار بزرگی از ما برمی آید؟

آیا تا به حال فكر كرده اید كه شاید در ركاب حضرتش به شهادت برسیم ؟

آیا تا به حال فكر كرده اید شاید ما یكی از عوامل تاخیر در ظهور باشیم؟

آیا تا به حال فكر کرده‌اید که شاید قرار است عده ای مدینه فاضله حضرت مهدی را نبینند؟

آیا تا به حال فكر كرده اید كه می تونیم توبه حقیقی كنیم و از سرداران سپاه آخر الزمان باشیم؟

آیا تا به حال فكر كرده اید كه ائمه علیها السلام از ما انتظار دارند؟

آیا تا به حال فكر كرده اید همه اولیا و انبیا دوست داشتند که به جای ما بودند و خدمت حضرت صاحب الزمان را میکردند؟
آیا تا به حال فكر كرده اید
هیچ فکر کرده‌اید که اگر ظهور حضرت مهدی(عج) ،‌در دوران حیات ما اتقاق بیافتد ،‌چه بار عظیمی بر گرده‌مان سنگینی میکند؟
اصلا میدانید که مهدی چقدرمنتظر است تا ما به او برگردیم؟ و این نه از روی نیاز او به ماست؟ و این از روی محبت او به ماست؟

پس سعی کنیم به سمت تهذیب و خودسازی قدم برداریم و مطمئنن در این مسیر امام زمانمان را هم درک کرده و در راه خدمت به ایشان کم نمیگذاریم ان شاءالله ... 

خدا نکنه تا آدم نشدیم دنیا بهمون رو کنه

کربلا کربلا اللهم الرزقنا

السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین (ع)

جمعه 28/11/1390 - 14:47 - 0 تشکر 432501

neka57 گفته است :
[quote=neka57;671492;423912] تفاوت این موارد هم چنین است گاهی شما فقط از آتش خبر دارید «علم» آگاهی آنرا میبینید «عین» و زمانی به آن دست میزنید «حق» یقین محسوب میشود.

سلام.
راجع به درجاتش، من ازعزیزی شنیدم مشابه همین بود، میگفت که این که می دونی اتیش میسوزونه، یه وقت هم داری می بینی یکی رو سوزوند و یه وقتم خودتو می سوزونه، من خنگ بودم اون موقع بیشتر خواست بگه بفهمم گفت یه وقت جنگ میشه می دونی بری می سوزی، یه وقت هم می ری شب عملیات می بینی که راقعا عشق حسین ع رفیقت رو سوزوند، و یه وقت این عشق خودتو می سوزونه بهت می گن شهید.
به هرحال به قول همون ادم خوب، خدا کنه به همون «علمش» برسیم.
یا علی.

جمعه 28/11/1390 - 17:33 - 0 تشکر 432617

بسم رب المهدی
چقدر جالبه که از عشق امام حسین علیه السلام ، همیشه جنبه های فرافکنیش و سیاسیش مد نظر قرار میگیره .
من مخالف این قضیه نیستم ، بالاخره هر چی باشه حضرت سید الشهدا و امام زمان عج برای همه هستند ؛
منتها موافق نیز نیستم چون اعتقادم اینه که حضرت مهدی عج به عنوان یک حربه ی استفاده ی شخصی یا جمعی به هیچ عنوان قرار نخواهند گرفت !


آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
جمعه 28/11/1390 - 22:39 - 0 تشکر 432754

jtayebe گفته است :
[quote=jtayebe;393644;428086]سلام به همه

در ادامه بحث یقین به این حدیث توجه کنیم , جالب است:

امام رضا - علیه السّلام - فرمود:
ایمان یك درجه بالاتر از اسلام است
و تقوی یك درجه بالاتر ازایمان
و یقین یك درجه بالاتر از تقوی
و میان مردم چیزی به كمی یقین تقسیم نشده است.

الکافی، ج 2، ص 52

:| :|

سلام

تفاوت درجات اسلام آوردن و ایمان آوردن خیلی کم برام قابل هضمه، اما در مورد تقوی نه. یعنی کلا از وقتی توی سخنرانی یه حاجی نشستم برام شده علامت سوال(البته چون کامل ننشستم برام سوال شده) اینکه میگفتن تقوی یه این معنی نیست که دوری کنیم ، بلکه از اثرات تقوی دوری از گناهان هست نه خود تقوی. یا مثلا شوق به عبادت از اثرات تقوی است نه خود تقوی.

بالاخره تقوی چی هست؟

 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

جمعه 28/11/1390 - 22:57 - 0 تشکر 432757

hayat_e_tayebe گفته است :

[quote=hayat_e_tayebe;336051;432617]بسم رب المهدی
چقدر جالبه که از عشق امام حسین علیه السلام ، همیشه جنبه های فرافکنیش و سیاسیش مد نظر قرار میگیره .
من مخالف این قضیه نیستم ، بالاخره هر چی باشه حضرت سید الشهدا و امام زمان عج برای همه هستند ؛
منتها موافق نیز نیستم چون اعتقادم اینه که حضرت مهدی عج به عنوان یک حربه ی استفاده ی شخصی یا جمعی به هیچ عنوان قرار نخواهند گرفت !



سلام

قسمت آخر حرفتون یعنی چی؟ خب مسلماً ائمه وسیله ای برای استفاده ی شخصی نیستند اما رسیدن به درجات بالای معنوی که از خواسته های خود ائمه و خدا برای انسانهاست، با کمک ائمه علیهم السلام حاصل میشه.

در مورد سیاست هم خیلی طبیعیه چون همونطوری که قرآن جامع ِ همه ی روابط و مسایل هست ائمه هم اینطور هستند که در همه ی زمینه ها میشه ازشون الگو گرفت...!

 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

شنبه 29/11/1390 - 13:29 - 0 تشکر 432914

سلام.

راجع به بیانات حیات طیبه یکم من توضیح بدم. البته اگر منظورشون نظر من بود.
اون چیزی که نوشتم از قول یه ادم دیگه بود، و ضمنا من عمدا فقط گفتم «جنگ میشه» نه جا و نه زمان مشخص کردم براش تا مثل الانی بعضی ناراحت نشن، از اشاره ی احتمالی به دفاع 8 ساله ی مردم ایران، و انتخاب زمان و مکانش بسته به نظر ادم ها داشته باشه.هرجنگی که تو ذهنش مشروع و مقبوله.
راجع به اینکه «فرافکنی» و «سیاسی» بودن نظری که دادم؛ نمی دونم فرافکنی یعنی چی؟! ولی سیاسی بودنش رو شما اثبات کن که از کجا به این مطلب رسیدی که این سه خطی که حقیر نوشته سیاسی بوده، یا به قیام عاشورا و عشق به مولا حسین ع نگاه سیاسی کردم؟
البته من خیلی خوشحال میشم حضرتعالی برای اگاهی امثال من،«جنبه های غیر فرافکنانه و غیر سیاسی» واقعه ی عاشورا رو باز کنید تا ملت بدونن و بالاخره «حضرت امام حسین ع و امام زمان عج برای همه هستند». چون بحث «جالب تری» میشه، رفقای انجمن هم از بحث جالب خوششون میاد.
راجع به جمله بندی این بند از بیانات شما والا من چیزی نمی گم چون خوندنشم سخته چه برسه درک معنیش «حربه ی استفاده ی شخصی یا جمعی».

یا علی

شنبه 29/11/1390 - 14:23 - 0 تشکر 432933

بنام خدا

سلام



از معارف اسلامی استفاده می شود كه تقوا دارای درجه و مراتب است و تعبیر به «أتقی» در آیه شریفه «اِِِنَّ اَكرَمَكُم عِندَاللهِ اَتقیكُم» خود شاهد بر این مدعا است. این آیه در مقام مقایسه اهل تقوا نسبت به یكدیگر است و بعضی را بر بعضی برتری می دهد.


امام صادق(ع) برای تقوا سه درجه نقل فرموده اند: التَّقوی عَلی ثَلاثَةِ اَوجُهٍ: تَقوی بِاللهِ وَهُوَ تَركُ الحَلالِ فَضلاً عَنِ الشُّبهَةِ، وَهُوَ تَقوی خاصِّ الخاصِّ؛ وَتَقوی مِنَ اللهِ تَعالی وَهُوَ تَركُ الشُّبهاتِ فَضلاً عَنِ الحَرامِ، وَهُوَ تَقوی الخَاصِّ؛ وَتَقوی مِن خَوفِ النَّارِ وَالعِقابِ وَهُوَ تَركُ الحَرامُ، وَهُوَ تَقوی العامِ... .»("مصباح الشریعه"، باب 83)
یعنی تقوا سه مرتبه دارد:


1
ـ تقوای خاصّ الخاصّ: كسانی كه به مقام فناء راه یافته كه در این مرتبه حلال را اهل تقوا جز به اندازه ضرورت ترك می‌كنند، چه رسد به شبهه، و این مرتبه اعلای تقوا است، و آن را تقوای خاص الخاص گویند.


2ـ تقوای خاص: كسانی هستند كه به‌ حدّ كمال انسانی گروه اول نرسیده‌اند، ولی در مرتبه‌ای هستنـد كه نه تنهـا از حرام خداوند سبحـان اجتنـاب می‌كند، بلكه از شبهـات و موارد مشكوك نیز دوری می‌كنند، و آن را تقوای خاص گویند.


3
ـ تقوای عام: تقوای عام آن است كه مؤمنین عادی از ترس عذاب جهنم، از محرمات الهی اجتناب كرده و كارهای حرام را انجام نمی دهند... .
قهراً آنانكه به درجه عالیة تقوا ـ (تقوای خاصّ الخاصّ) ـ راه یافته اند و همه كارهای خود را برای خداوند سبحان انجام می دهند، از كسانی كه در درجه نازل تر آن قرار دارند برتر و گرامی تر هستند.
آیات قرآن كریم نیز در امر به تقوا، به یك منوال نیستند، بلكه به زبانهای گوناگون امر به تقوا می كند. در یك جا می فرماید: «یَا اَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اِتَّقُوا اللهَ حَقَّ تُقاتِهِ ... .» یعنی ای كسانی كه ایمان آوردید (از خدا بترسید) به خدا تقوی داشته باشید چنانكه شایسته است... .
در جای دیگر می فرماید:«فَاتَّقُوا اللهَ مَا استَطَعتُم..." یعنی هر چه توان دارید تقوای الهی را پیشه كنید... .
و در جای سوم می فرماید: «فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِی وَقُودُهَا النَّاسُ وَالحِجارَةُ» یعنی بپرهیزید از آتشی كه هیزمش مردم بدكار و سنگهای خارا است.
این تفاوت اشاره به مراتب تقوا دارد.
منبع: تبیان

خدا نکنه تا آدم نشدیم دنیا بهمون رو کنه

کربلا کربلا اللهم الرزقنا

السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین (ع)

پنج شنبه 4/12/1390 - 23:7 - 0 تشکر 434991

سلام
دهکده؛ سوالتون با صحبتهای نکا رفع شد؟
خیلی ممنونیم نکای گرامی

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.