• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن معارف > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
معارف (بازدید: 4074)
سه شنبه 13/10/1390 - 10:15 -0 تشکر 411344
گریه و سوگواری.چرا؟؟؟؟

چرایى گریه و سوگوارى

 

گریستن بر مرده و همچنین سوگوارى و عزادارى بر او امرى برخاسته از احساس پاك و روح لطیف آدمى است.

‏ اسلام ضمن تایید گریه، بر آن تاكید نموده است، سیره رسول گرامى صلی الله علیه و آله و سلم و همچنین سیره و منش اصحاب بزرگ ایشان تاییدى براین مدعاست.

 

‏ این دفتر، باختصار درپى تبیین روایى گریستن و عزادارى است و در این راستا، ضمن ارائه سیره پیامبر و اصحاب، نمونه‏هایى از گونه‏هاى ماتم سرایى در تاریخ اسلام را تقدیم داشته، به نقد و بررسى روایات تحریم گریه مى‏پردازد.

(منبع:سایت موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصرعجل الله)

 

 

 

 

خدا در همین نزدیکی است
چهارشنبه 21/10/1390 - 0:3 - 0 تشکر 415300

[quote=jtayebe;393644;415147] ببخشین
سوالی داشتم, هیون گرامی , ایشون کین؟ ....> نویسنده: عبدالله بن عبدالعزیز !!!

که اینارو نوشتن

http://www.asfistan.blogfa.com/post-66.aspx[/quote]

سلام

من لا یحضره الفقیه تألیف ابوجعفر محمد بن علی بن بابویه قمی ملقب به شیخ قمی....این کتاب از کتب اربعه هست

وسائل الشیعه تالیف شیخ حر عاملی

بحار الانوار تالیف علامه مجلسی

مستدرك الوسائل تألیف طبرسی

ههههههه...مگه میشه احادیث رو نوشت؟....مگه الان عهد بوقه که شخص برداره واسه خودش حدیث بنویسه ....اونم احادیثی که به این مشهوری و متواتری....استناد به صحیح ترین کتب شیعه

اگه با منبع احادیث مشکلی دارین سند بیارین که منبع حدیث مشکل داره......اگر استفاده از اینترنت برای پیدا کردن سند احادیث مشکلی داره پس احتمالا شما احادیثی که کپی پست میفرمایین رو خودتون از روی نسخه اصلی کتب تایپ میکنن

تمسخر مطالب مورد استفاده کاربران از منابع اینترنتی خلاف اخلاق انجمنی هست و مثلا شایسته نیست که من بگردم ببینم شما مطالبتون رو از کجا کپی پست کردین بعد اسم وبلاگم بیارم...چون کاری نداره فقط کافیه تو گوگل پست کنی سرچ رو بزنی

من این احادیث رو قبلا شنیدم...فقط دنبال منبع حدیث بودم که از وبلاگی که شما کشف کردین و آفرین میگم پیداش کردم!

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

چهارشنبه 21/10/1390 - 0:28 - 0 تشکر 415306

jtayebe گفته است :
[quote=jtayebe;393644;415137]


‏ روزى رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در تشییع جنازه یكى از مسلمانان حضور یافتند و عمر نیز به همراه ایشان حركت كرد. عمر تا صداى گریه زنان را شنید برآشفت و آنان را از گریستن نهى كرد!

رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم رو به عمر كرده، چنین فرمود:

‏ « یا عمر! دعهُنَّ، فان العین دامعة و النفس مصابة و العهد قریب؛

اى عمر! كارى به آنان نداشته باش، بگذار بگریند، همانا كه چشم گریان است و نفس مصیبت زده است و پیوند با تازه درگذشته بسیار نزدیك. »

مستدرك حاكم، ج 1، ص 381؛ مسند احمد، ج 2، ص 323، كنز العمال، ج 15، ص 621.

________________

بله بعضی از سنی ها اجازه نمیدن کسی همراه میت بره فقط چن نفر از بزرگان میرن!!

(تو کلید اسرار هم نشون میده همینطوریه)

اجازه نمیدن خانمها برن, چون گریه میکنن, گونه شان قرمز میشه!! و برا آقایون خوبیت نداره , ههههههه

پس ازینجا بوده...

هادی عباسی کیه؟

این حدیثو تو وبلاگش نوشته:

http://eslaami.mihanblog.com/post/166

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

چهارشنبه 21/10/1390 - 10:14 - 0 تشکر 415362

vahidmiladi گفته است :

سلام

ثبر یکی از فرزندان شیطان هست ....در وقتی که معصیتی به انسان وارد میشود صورت خراشیدن سیلی به خود زدن یقه و لباس پاره کردن را برای انسان پسندیده جلوه می دهد

 اتفاقا اگه این سنت پسندیده که وقتی کسی مرد اطرافیان دور میت رو بی سر و صدا دفن کنن و اجازه ندن که اونهایی که استقامت روحی برای دیدن این منظره ها رو ندارن وارد قبرستان بشن و دست از هفتم و چهلم و سال و مداح آوردن برداریم به سنت رسول الله عمل کردیم و ای کاش این سنت در میان ما ایرانیها جا میافتد تا دست از اعمالی خلاف قران و سنت رسول خدا ص برمیداشتیم 

طرف سال تا سال به پدر مادرش سر نمیزنه وقتی میمیره تو قبرستان خودشو تیکه پاره میکنه ....سوم و هفتم چهلم و سال میگیره

 رسول خدا ص فرمود:

النیاحة من عمل الجاهلیة

نوحه خوانی از اعمال جاهلیت است

من لا یحضره الفقهیه 4/272 ـ271 ، وسائل الشیعه 2/915 ، الحدائق الناضره 4/167 وجامع احادیث الشیعه 3/488

رسول خدا ص فرمود:

صوتان ملعونان یبغضهما  الله اعوال عند مصیبه و صوت عند نغمة یعنى النوح و الغناء

دو آوازند که لعنت شده اند و خداوند را به خشم می آورند:

نوحه خوانی در هنگام مصیبت و آواز خواندن با موسیقی

بحارالانوار 82/101، مستدرک الوسائل 1/144،جامع الاحادیث الشیعة 3/486

مولا علی ع در نامه ای به رفاع بن شداد فرمود:

و ایاک و النوح علی المیت ببلد یکون لک به سلطان

 تو را بر حذر می دارم که در شهری که حاکم آن هستی، بر مرده ای نوحه شود

مستدرک الوسائل 1/144 و جامع احادیث الشیعه 1/144 و البحار 82/101

مولا علی ع فرمود:

ثلاث من اعمال الجاهلیة لا یزال فیها الناس حتی تقوم الساعة: الاستسقاء باالنجوم و الطعن فی الانساب و النیاحة على الموتى

سه چیز از اعمال جاهلیت است که همیشه مردم تا قیامت به آنها مبتلا هستند:

 طلب باران با ستارگان، طعنه زدن در نسب و نوحه خوانی بر مردگان

بحار الانوار 82/101ـمستدرک الوسائل1/143/144،جامع احادیث الشیعه 3/488

امام صادق ع به مردی که بر او مصیبت وارد شده بود و ناله میکرد فرمود:

اگر صبر کنی به تو پاداش داده می شود و اگر صبر نکنی ، آنچه خداوند برایت مقدر کرده، بر تو خواهد گذشت و تو گناه کار می شوی

کافی 3/225  وسائل الشیعه 2/913

vahidmiladi گفته است :

سلام

تا حالا اسم "ثبر " رو شنیدین؟

valayat گفته است :
[quote=vahidmiladi;415987;415014][quote=vahidmiladi;415987;412956]

[quote=valayat;190629;411821]به نام خدا
عرض سلام ودرود
ممنون از مبحث زیباتون
در ایامی که خداوند زیارت بیت الله را روزیمان کرد
هم در مدینه و هم در مکه وهابیت و چهره منفورشان نسبت به این مطلب(گریستن بر اموات) واضح و روشن بود
در مدینه قبرستان وهابیت اون به اصطلاح عالمشون در رد گریه و ... مطالبی را بیان می کرد
در مکه بعد از هر نماز ، برای یک میت نماز داشتند
و شنیدم که می گفتند که کسی که فوت می کنه مستقیم می برن قبرستان دفن اش می کنند
حتی خانواده میت حق نداره بفهمه مرده اشون کجا دفن می کنن
خداوند انشاءالله این قوم پلید را ریشه کن نماید
آمین یارب العالمین


با سلام 

با تشکر از حضور دوستان 

من در مورد ثبر چیزی نشنیدم و باید در این مورد حتما سوال کنم. در مورد جمله اولتون در مورد ثبر منبع و مدرک نیاوردید که بهتر بود ذکر میکردید.

خدا در همین نزدیکی است
چهارشنبه 21/10/1390 - 10:18 - 0 تشکر 415366

vahidmiladi گفته است :
[quote=vahidmiladi;415987;415300]

[quote=jtayebe;393644;415147] ببخشین
سوالی داشتم, هیون گرامی , ایشون کین؟ ....> نویسنده: عبدالله بن عبدالعزیز !!!

که اینارو نوشتن

http://www.asfistan.blogfa.com/post-66.aspx[/quote]

سلام

من لا یحضره الفقیه تألیف ابوجعفر محمد بن علی بن بابویه قمی ملقب به شیخ قمی....این کتاب از کتب اربعه هست

وسائل الشیعه تالیف شیخ حر عاملی

بحار الانوار تالیف علامه مجلسی

مستدرك الوسائل تألیف طبرسی

ههههههه...مگه میشه احادیث رو نوشت؟....مگه الان عهد بوقه که شخص برداره واسه خودش حدیث بنویسه ....اونم احادیثی که به این مشهوری و متواتری....استناد به صحیح ترین کتب شیعه

اگه با منبع احادیث مشکلی دارین سند بیارین که منبع حدیث مشکل داره......اگر استفاده از اینترنت برای پیدا کردن سند احادیث مشکلی داره پس احتمالا شما احادیثی که کپی پست میفرمایین رو خودتون از روی نسخه اصلی کتب تایپ میکنن

تمسخر مطالب مورد استفاده کاربران از منابع اینترنتی خلاف اخلاق انجمنی هست و مثلا شایسته نیست که من بگردم ببینم شما مطالبتون رو از کجا کپی پست کردین بعد اسم وبلاگم بیارم...چون کاری نداره فقط کافیه تو گوگل پست کنی سرچ رو بزنی

من این احادیث رو قبلا شنیدم...فقط دنبال منبع حدیث بودم که از وبلاگی که شما کشف کردین و آفرین میگم پیداش کردم!

با سلام. به نظر من ایشون کار خوبی کردند که در واقع مقاله اصلی رو پیدا کردن و آدرس رو ثبت کردن. چون حالا بهتر میتونیم در مورد این مبحث بحث کنیم.

خدا در همین نزدیکی است
چهارشنبه 21/10/1390 - 10:37 - 0 تشکر 415377

جناب میلادی گرامی در مقاله زیر در مورد روایت ای که ذکر نمودید

(رسول خدا ص فرمود:

النیاحة من عمل الجاهلیة

نوحه خوانی از اعمال جاهلیت است )

بررسی ای انجام شده که عین مقاله ذکر می شود:


منبع: سایت شیعه آنلاین

عزاداری بر سیدالشهدا (ع) و شبهات وهابیت 

.......پس از مقدمه

ابتدا عین مطالب موجود در آن کامنت، نقل می شود و سپس پاسخ لازم بیان می گردد؛ قضاوت نهایی به عهده ی شما دوستان اهل مطالعه و دقیق. پیشاپیش از طولانی بودن و اندکی تخصصی بودن مطلب، عذرخواهی می کنم.

نوحه خواندن بر میت

(کامنت)وهابی: ابن بابویه قمی یعنی شیخ صدوق، می گوید: « یکی از روایاتی که از پیامبر ثابت و قبلاً گفته نشده این است که رسول الله ـ صل الله علیه و آله وسلم ـ فرموده: « النیاحة من عمل الجاهلیة»[3] ( نوحه کشیدن از اعمال جاهلیت است). از محمد باقر مجلسی با لفظ:« النیاحة عمل الجاهلیه» [4]: (نوحه کشی رفتار و عمل جاهلیت است) نقل شده است. 


پاسخ: بنابر رویه ی علمی در بررسی احادیث، در سند و محتوای آن، دقت می کنیم.

الف- سند؛ این حدیث، در شمار مرسلات شیخ صدوق قدس سره است و ارسال موجب ضعف سند است، چنان که فقهای شیعه به این مشکل تصریح فرموده اند؛ از جمله مرجع فقید شیعه، مرحوم آیت الله العظمی خویی قدس سره، چنین می نویسد: «… و هی مضافا الی ضعف سندها… » « این روایت علاوه بر ضعفی که در سند دارد… » (1)

توجه: متاسفانه در ترجمه ی عبارت نیز عمدا یا سهوا، اشکال وجود دارد. در شبهه ی وهابی نوشته شده: یکی از روایاتی که از پیامبر ثابت و… ؛ در حالی که در منبع مذکور، کلمه ی « ثابت » وجود ندارد، بلکه کلمه ی « الموجزة » ثبت شده که به معنی « کوتاه » است، یعنی شیخ صدوق قدس سره، احادیث کوتاه و بی سابقه ی رسول اکرم صلوات الله علیه وآله را نقل کرده است.



ب- محتوای حدیث؛ بر فرض صحت این حدیث، باید با روش علمی، به فهم دقیق مراد آن پرداخت تا روشن شود آیا ناله و مرثیه سرایی برای میت، به طور کلی غیر مجاز است، یا خیر. در پاسخ این سوال، به طور مختصر باید گفت: مرثیه و نوحه خواندن برای میت، انواعی دارد؛ و اگر آنچه برای میت گفته می شود، درست و مطابق واقع باشد، هیچ اشکالی ندارد.

*******

اکنون با استناد به اندکی از روایات معصومین علیهم السلام و نظرات فقهای شیعه قدس سرهم، به پاسخ تفصیلی می پردازیم.

1- هنگامی که رسول خدا علیه وآله السلام از جنگ احد به مدینه بازگشتند، از هر خانه ای که کسی از آن به شهادت رسیده بود، صدای نوحه شنیدند، ولی از خانه ی عموی شان حمزه، صدایی نشنیدند؛ پس فرمودند: اما برای حمزه کسی نمی گرید، پس مردم مدینه تصمیم گرفتند بر هیچ شهیدی نوحه و گریه نکنند مگر این که ابتدا بر حمزه نوحه و زاری نمایند، این رسم تا امروز باقی است. (2)

2- حضرت صدیقه ی طاهره علیهاالسلام، پس از رحلت پدرشان حضرت خاتم الانبیاء صلوات الله علیه وآله، کنار مرقد مطهر ایشان می رفتند، مشتی از خاک قبر را برداشته، بر چشم می نهادند و چنین نوحه می کردند: ماذا علی من شم تربة احمد… . (3)

3- در کتاب اکمال الدین به سند صحیح نقل شده که یکی از دختران حضرت امام صادق علیه السلام، فوت کرد، پس حضرت علیه السلام، یک سال بر او نوحه کردند. سپس فرزند دیگری از ایشان مرحوم شد، امام علیه السلام یک سال نیز بر او نوحه نمودند. سپس اسماعیل ( فرزند دیگر امام علیه السلام ) از دنیا رفت، پس امام علیه السلام، در مصیبت او، جزع و بی قراری شدیدی کردند و نوحه قطع شد. کسی به ایشان عرض کرد: آیا در منزل شما نوحه می شود؟ امام علیه السلام پاسخ دادند: وقتی حمزه از دنیا رفت، رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: اما کسی بر حمزه گریه نمی کند. (4)

4- در زیارت حضرت امام رضا علیه السلام که از حضرت امام جواد علیه السلام نقل شده، چنین می خوانیم: ای کسی که پیش از شهید شدن، به فرزندان و خانواده اش فرمان داد بر او نوحه سرایی کنند. (5)


پس از نقل گوشه ای از روایات شیعی که در آنها به وضوح نوحه سرایی دیده می شود و حتی در مواردی این کار مورد دستور حضرات معصومین علیهم السلام قرار گرفته، نوبت به نقل نظر برخی از علما و فقهای شیعه، می رسد.



1- محقق حلی قدس سره، با استناد به اموری از جمله رفتار حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام، می نویسد: نوحه سرایی بر میت، با شمردن فضایل او بدون دروغ گویی و ستم میت و کارهای میت که موجب خشم الهی است، جایز است. (6)



2- علامه حلی قدس سره: نوحه سرایی به باطل، به اجماع علما باطل است، اما اگر به حق باشد، جایز است. (7)



3- شهید اول قدس سره: نوحه سرایی با کلام نیکو و شمارش فضایل میت، اگر با اعتماد به راست گویی باشد، مجاز است. (8)



4- میرزای قمی قدس سره: نوحه سرایی اگر با کلام نیکو و راست گویی باشد و فضایلی که در میت موجود بوده بیان شود، چه با شعر باشد یا نثر، جایز است. (9)



5- محقق بحرانی قدس سره: ظاهر فقهای شیعه آن است که از این احادیث ( که نهی از نوحه سرایی می کنند) رویگردانی کرده و آنها را تاویل نموده اند، به این صورت که آنها را بر نوحه سرایی ای که مشتمل بر گفتارهای نادرست و مورد نهی باشد، حمل کرده اند؛ چنان که ظاهر حدیث ( نوحه سرایی، از اعمال جاهلیت است ) همین است. (10)

6- مرحوم آیت الله العظمی خویی قدس سره: حدیثی که شیخ صدوق قدس سره نقل کرده است، علاوه بر ضعفی که در سند دارد، قابل حمل بر نوحه سرایی باطلی است که در عرب مرسوم بوده؛ این برداشت ناشی از کلمه ی « من عمل الجاهلیة » است، با توجه به مناسبت حکم و موضوع. (11)

7- آیت الله العظمی صافی گلپایگانی دام ظله: گفتار کسانی که از روی دشمنی با اهل بیت علیهم السلام، می گویند: صفویه این شعائر را پایه گذاری کرد و مردم را به سوی انجام آن سوق داد، نمی تواند ضرری به تفکر شیعی و اصالت آن وارد کند؛ چون احادیث صحیح و متواتر دلالت می کنند که نبی اکرم و ائمه ی معصومین علیهم السلام، بوده اند که نوحه سرایی، گریستن، گریاندن و تظاهر به گریه را سنت کرده اند و آنان علیهم السلام ریشه ی شعائر حسینی علیه السلام هستند. (12)



با توجه به این مطالب، به ادامه ی کامنت وهابی توجه فرمائید.

ـ مجلسی، نوری و بروجردی از رسول الله صل الله علیه وسلم، روایت می کنند که فرمود: «صوتان ملعونان یبغضهما الله اعوال عند مصیبه و صوت عند نغمة یعنى النوح و الغناء»[5].: (دو آوازند که لعنت شده اند و خداوند را به خشم می آورند؛ آه و واویلا کردن در هنگام مصیبت و آواز خواندن با موسیقی)!!

ـ در نامه ای که امیر المؤمنین علی ـ علیه السلام ـ به رفاعة بن شداد نوشته، آمده است: « ایاک و النوح علی المیت ببلد یکون لک به سلطان»[7]: ( تو را بر حذر میدارم که در شهری حاکم باشی و در آن جا ، بر مرده ای نوحه شود!)

--------------------------------------------------

آنچه نقل شد، گوشه ای است از احادیث و کلمات فقهای شیعه در مورد نوحه سرایی و توضیح احادیثی که از این کار نهی کرده است. بنابراین نمی توان بدون طی مراحل علمی و روش مشخص، به نتیجه گیری از یک حدیث پرداخت که این کار نشان دهنده ی جهالت و نیز عناد و دشمنی نسبت به تشیع و اهل بیت پیامبر اکرم علیه وآله السلام است.


—————————————————————————————–

پی نوشت ها:

1- کتاب الطهارة، مرحوم آیت الله العظمی خویی قدس سره، جلد9، صفحه230، ناشر: لطفی

2- وسایل الشیعة، الحر العاملی قدس سره، باب88 از ابواب دفن

3- المعتبر، المحقق الحلی قدس سره، جلد1، صفحه345، ناشر: موسسة سیدالشهدا علیه السلام، قم

4- الحدائق الناضرة، المحدث البحرانی قدس سره، جلد4، صفحه166، ناشر: موسسة النشر الاسلامی التابعة لجماعة المدرسین بقم المقدسة

5- بحار الانوار، العلامة المجلسی قدس سره، جلد99، صفحه53 ( زیارت جوادیه )

6- المعتبر، المحقق الحلی قدس سره، جلد1، صفحه345، ناشر: موسسة سیدالشهدا علیه السلام، قم

7- منتهی المطلب، العلامة الحلی قدس سره، صفحه446، چاپ سنگی

8- ذکری الشیعة فی احکام الشریعة، الشهید الاول قدس سره، جلد2، صفحه57، ناشر: موسسة آل البیت علیهم السلام لاحیاء التراث، قم

9- غنائم الایام، المیرزا القمی قدس سره، جلد3، صفحه557، ناشر: مرکز النشر التابع لمکتب الاعلام الاسلامی

10- الحدائق الناضرة، المحدث البحرانی قدس سره، جلد4، صفحه167، ناشر: موسسة النشر الاسلامی التابعة لجماعة المدرسین بقم المقدسة

11- کتاب الطهارة، آیت الله العظمی الخویی قدس سره، جلد9، صفحه230، ناشر: لطفی

12- لمحات، آیت الله العظمی الصافی الگلپایگانی دام ظله، صفحه280، ناشر: موسسة البعثة

خدا در همین نزدیکی است
چهارشنبه 21/10/1390 - 10:49 - 0 تشکر 415382

پاسخ به شبهات عزاداری برای امام حسین (ع)

(منبع: سایت فطرت)

--------------------------------------------------

آقای هدایتی:

اساسی ترین شبهاتی را که وهابیت القاء کرده اند درباره قیام آقا امام حسین (ع)، بطور عموم و خصوصا در مورد سوگواری و عزاداری آقا امام حسین (ع) را، توضیحاتی بدهید.

استاد حسینی قزوینی:

ما سال گذشته مطالبی را در مورد ابن تیمیه در این زمینه مطرح کردیم، ولی باز هم اشاره ای می کنیم.

آقای محمد بن عبد الوهاب بنیان گذار وهابیت، که امروز وهابیت سخنان او را از سخنان رسول اکرم (ص) با ارزش تر می دانند، که این نیز مورد اعتراض بعضی علمای وهابی قرار گرفته، تعبیری دارد در کتابی به نام رسالة فی الرد علی الرافضة در صفحه 46 إلی 49:

و من قبائح هؤلاء الرافضة، أنهم یتخذون یوم موت الحسین مأتماً، فأما النیاحة فمن أعظم منکرات الجاهلیة، یترتب علی ما یفعلون من المنکرات و المحرمات کما لا یحصی و کل ذلک بدعة و منکر. کلهم مشارکون فی البدعة، فاللازم علی کل مؤمن منع هؤلاء المبتدعه من هذه البدعة القبیحة.

یکی ازکارهای قبیح شیعیان، این است که شهادت امام حسین (ع) را، ایام عزا اعلام می کنند و اینها با یا حسین گفتن، کارهای خلافی انجام می دهند، نو حه کردن و عزاداری کردن از بزرگترین منکرات دوران جاهلیت است. بر این عزاداری های شیعیان برای امام حسین (ع) هم محرمات و هم منکرات مترتب است. اگر کسی عزاداری کند یا راضی به عزاداری باشد یا کمک به عزاداری کند یا اجیز برای عزاداری شود، همه اینها در بدعت شریکند و بر همه مؤمنین واجب است که این شیعیان را از این بدعت قبیح، نهی از منکر بکنند

در اینجا بینندگان عزیز توجه کنند به مطلبی که از هیئت عالی إفتاء عربستان سعودی که در رأسش آقای بن باز، مفتی أعظم سابق عربستان است، سؤالی کرده اند که:

بعضی از شیعیان، یا علی و یا حسین می گویند؛ این چه حکمی دارد؟

هیئت عالی إفتاء جواب داده:

یا علی و یا حسین گفتن، شرک است و شرک اکبر هم است؛

یخرج من ملة الإسلام و فلا یحل أن یزوجهم المسلمات و لا یحل لنا أن نتزوج من نسائهم

و کسی که این یا علی و یا حسین را بگوید وی از دین اسلام خارج و مرتد می شود. بر شیعیانی که یا حسین می گویند، بر ما وهابیت جایز نیست که به آنان دختر بدهیم و بر ما هم جائز نیست که با دختران شیعه ازدواج کنیم. البته این کمال افتخار برای مردان شیعه است که دختر از وهابی نگیرد و این سعادت برای دختران شیعه است که همسر وهابی نباشند. البته ما تزویج و تزوج را با برادران أهل سنت هیچ إشکالی نمی دانیم؛ ولی با وهابیت تکفیری و إفراطی را، ما الحق مایه ننگ می دانیم.

جالب اینکه از همین هیئت عالی افتاء سؤال شده که:

آیا ما با یهود و نصاری می توانیم تزویج و تزوج کنیم یا نه؟

جواب دادند:

یجوز للمسلم أن یتزوج کتابیاً، یهودیة أو نصرانیة.

جائز است برای مسلمان که از یهودی و نصرانی دختر بگیرد.

من توجه عزیزان را به این نکته جلب می کنم که: چطور شد یا حسین گفتن، شرکی را ایجاد کرد که دختر گرفتن و دختر دادن حرام است، ولی یهود و نصاری که قرآن صراحت دارد که:


قالت الیهود عزیر إبن الله و قالت النصاری المسیح إبن الله.


یهود عزیر را فرزند خدا می دانند و نصاری هم مسیح را فرزند خدا می دانند.


سوره توبه، آیه 30


آنهایی که عزیر و مسیح را فرزند خدا می دانند، مشرک نیستند و دختر گرفتن از آنها اشکالی ندارد، ولی شیعه یا یک مسلمان، اگر یا حسین بگوید، او مشرک است و شرک او در حدی است که دختر گرفتن و دختر دادن به او حرام است. این هم از عجائب روزگار است.


در این رابطه چند نکته قابل عرض است که:

اینها که عزاداری برای امام حسین (ع) را بدعت می شمارند یا ظاهرا تاریخ اسلام را نخوانده اند یا وارونه خوانده اند. قضیه شهادت آقا امام حسین (ع) و قضیه گریه کردن نبی مکرم (ص) یا دیگر صحابه برای امام حسین (ع) حتی قبل از ولادت آقا امام حسین (ع) در تاریخ أهل سنت، حتی در کتاب های معتبرشان نیز آمده است. شما ببینید خود آقای ذهبی که از استوانه های علمی أهل سنت است که از او به عنوان إمام الجرح و التعدیل یاد می کنند، در کتاب سیر أعلام النبلاء، ج3، ص291 آورده که رأس الجالوت، از بزرگان أهل سنت، ایشان این قضیه را مطرح می کند و می گوید:

وقتی ما از کربلاء عبور می کردیم، اسب ما رم می کرد و ما به زمین می خوردیم و احساس ناراحتی می کردیم و از پدرم سوال کردم که چرا این چنین اتفاقی در عبور از کربلاء برای ما می افتند؟ قال کنا نتحدث أن ولد نبی مقتول فی ذلک المکان، پدران و بزرگان ما گفته اند که فرزند یک پیغمبری در این مکان کشته خواهد شد. فلما قتل الحسین قلنا هذا الذی نتحدث، وقتی امام حسین (ع) شهید شد، ما فهمیدیم خبری که بزرگان و أنبیاء گذشته به ما داده بودند، مراد امام حسین (ع) فرزند رسول اکرم (ص) بوده است. این یک نکته.

سیر أعلام النبلاء، ج3، ص291- تاریخ طبری، ج4، ص296- معجم کبیر طبرانی، ج3، ص111 - تاریخ دمشق إبن عساکر، ج14، ص200- تهذیب الکمال مزی، ج6، ص410 - تهذیب التهذیب إبن حجر، ج3، ص301 .

نکته دوم. آقایان خوارزمی در مقتل الحسین و طبری در ذخائر العقبی آورده اند بر اینکه:


وقتی امام حسین (ع) بدنیا آمد، رسول اکرم (ص) وقتی بر قنداقه امام حسین (ع) آمد، نگاهی کرد و قطرات اشکش جاری شد؛ خواهر أسماء بنت عمیس عرض کرد: یا رسول الله چرا گریه می کنی؟ رسول اکرم (ص) فرمود: این فرزندم را تقتله الفئة الباغیة من أمتی، گروه ستمکار و یاغی از أمتم خواهند کشت او را، و لا أنالهم الله شفاعتی. خداوند شفاعت من را به اینها قسمت نکند.

مقتل الحسین خوارزمی، ج1، ص88 - ذخائر العقبی طبری، ص119.

نکته سوم. آنچه که تاریخ برای ما نقل کرده، وقتی امام حسین (ع) یک ساله بوده، أم الفضل بنت حارث نقل می کند که:


روزی نبی مکرم(ص) وارد شد و امام حسین (ع) را روی زانوانش نشاند و دیدم از چشمانش قطرات اشک جاری شد و عرض کردم:


یا نبی الله بأبی أنت و أمی ما لک؟ قال أتانی جبرئیل علیه الصلاة و السلام فأخبرنی إن أمتی ستقتل إبنی هذا، فقلت هذا؟ فقال نعم و أتانی بتربة من تربته حمراء.


پدر و مادرم فدای تو باد، تو را چه شده است؟ فرمود جبرئیل آمد و به من خبر داد که: امت تو درآینده این فرزندت را خواهند کشت و بعد یک تکه از تربت قرمز کربلاء را هم جبرئیل برای من آورد.

این روایت را آقای حاکم نیشابوری نقل می کند و می گوید: هذا حدیث صحیح علی شرط الشیخین. این روایت بر مبنای صحیح مسلم و صحیح بخاری، صحیح است.

مستدرک الصحیحین، ج3، ص176.

جالب اینکه خود أم المؤمنین عایشه قضیه ای را مشابه این نقل می کند که رسول اکرم (ص) آقا امام حسین (ع) را بغل کرد و گریه فرمود و می گوید: من عرض کردم یا رسول الله چرا گریه می کنید؟ عین همین قضیه را مطرح کرد و فرمود:


و إن أمتی ستفتن بعدی.


أمت من بعد از من گرفتار امتحان خواهند شد.


و بعد جبرئیل می گوید:


إن إبنی الحسین یقتل بعدی بأرض الطف.


در سرزمین طف، حسین تو را می کشند.


مجمع الزوائد هیثمی، ج9، ص188 – معجم کبیر طبرانی، ج3، ص107

خدا در همین نزدیکی است
چهارشنبه 21/10/1390 - 10:53 - 0 تشکر 415389

منبع: قبلی

-------------

آقای هدایتی:


ما نمونه های متعدد و فراوانی در تاریخ داریم که أهل سنت عزاداری های مفصلی داشته اند برای علماء خودشان که از دار دنیا رفته اند. الآن وهابیت و سلفی ها می گویند که عزاداری بدعت است. أخیرا یکی از ائمه جمعه در زاهدان همین حرف را در خطبه تکرار کرد. لطفا این نمونه ها را برای ما بیان کنید.

استاد حسینی قزوینی:

هست که علماء و بزرگان أهل سنت یا عمده أهل سنت، غیر از وهابیت، در طول تاریخ برای امام حسین (ع) عزاداری کرده اند. شاید این را بینندگان عزیز ما یا نشنیده اند یا کم شنیده اند که آقای إبن کثیر دمشقی سلفی که وهابیت بر سر او قسم می خورند، ایشان در کتاب البدایة‌ و النهایة، ج13، ص207، در حوادث سال 654 هجری قمری می گوید:

روز عاشوراء بود، سبط إبن جوزی که از علماء بزرگ أهل سنت و از محبین أهل بیت (ع) بوده (نوه إبن جوزی صاحب المنتظم)، از ایشان خواستند که در روز عاشوراء برود بالای منبر و در رابطه با امام حسین (ع) برای مردم سخن بگوید، آقای إبن جوزی رفت بالای منبر و پس از یک سکوت طولانی دستمال خویش را بر صورت نهاد و گریه شدیدی سر داد و در حالیکه می گریست این شعر را می خواند:


ویل لمن شفعاؤه خصماؤه و الصور فی نشر الخلائق ینفخ

لا بد عن ترد القیامة فاطم و قمیصها بدم الحسین ملطخ

وای بر حال کسانی که شفیعشان دشمنشان باشد، یعنی آنهایی که امید شفاعت رسول اکرم (ص) را داشتند، بخاطر شهادت فرزندش، همان رسول اکرم (ص) که باید شفیع آنها باشد،‌ خصیم آنها خواهد بود. در قیامت، فاطمه زهراء (س) وارد محشر خواهد شد، در حالیکه پیراهن به خون آغشته حسین(ع) را در بر دارد.

البدایة‌ و النهایة،ج13، ص227.

حالا اگر آقایان إبن جوزی را هم بدعت گذار می دانند، ما کاری نداریم؛ و خود جد ایشان آقای إبن جوزی مشهور در کتاب المنتظم، ج4، ص208 در حوادث 352 هجری و مشابه این را آقای ذهبی در تاریخ الإسلام دارد که خود إبن جوزی می گوید:

در بغداد، مردم شیعه و سنی در ایام عزاداری امام حسین (ع) دکان ها را می بستند، پارچه های سیاه آویزان می کردند، به خیابان ها می ریختند، به سر و صورت می زدند و به برپائی مراسم سوگواری آقا امام حسین (ع) می پرداختند.

فی الیوم العاشر من المحرم أغلقت الأسواق ببغداد، عطل البیع ... و نصبت القباب فی الأسواق، علقت علیها المسموح، و خرجت النساء منتشرات الشعور یلطمن فی الأسواق و أقیمت النائحة علی الحسین علیه السلام... .

المنتظم، ج4، ص208.

این در رابطه با عزاداری بزرگان أهل سنت و مردم برای آقا امام حسین (ع).

********

اما عزاداری أهل سنت برای بزرگانشان:

شما ببینید آقای ذهبی از استوانه های علمی أهل سنت است و من گمان نمی کنم که شما یک سنی در زیر آسمان پیدا کنید که نسبت به نظریه ذهبی إعتراضی داشته باشد؛ ایشان در کتاب سیر أعلام النبلاء، ج15، ص480 می گوید:

آقای عبدالمؤمن بن خلف از فقهای أهل سنت، وقتی که از دنیا رفت، مردم او را تشییع جنازه کردند و عزاداری مفصلی برای او کردند.

همچنین در ج18، ص468 در رابطه با آقای جوینی امام الحرمین، متوفای478 می گوید:

اول او را در منزلش به خاک سپردند، بعد او را به کربلاء معلی انتقال دادند و در ماتم او منبرها را شکستند، بازارها را تعطیل کردند، مرثیه های فراوانی در مصیبتش خواندند. ایشان 400 شاگرد و طلبه داشت، در عزای او قلم و قلمدان ها را شکستند، یک سال عزاداری کردند و عمامه های خود را به مدت یک سال از سر برداشتند، بدان حدی که کسی جرأت به سر گذاشتن عمامه را نداشت و در طول این مدت در سطح شهر به نوحه خوانی و مرثیه سرائی پرداختند.

سیر أعلام النبلاء، ج15، ص480 - المنتظم إبن جوزی، ج9، ص20.

در رابطه با خود آقای سبط إبن جوزی متوفای 597 هجری، خود آقای ذهبی می گوید:

در درگذشت آقای إبن جوزی مردم بازارها را تعطیل کردند، جمعیت زیادی در مراسم او حضور یافتند و در عزای او با وجود شدت گرمای زیاد شرکت کردند و سوگواری کردند.

این قضایا را خود آقای ذهبی نقل می کند. آقای ذهبی، وقتی عزاداری مردم بغداد را برای امام حسین (ع) می نویسد، طعنه می زند و می گوید:

أللهم ثبت علینا عقولنا.

خدای عقل های ما را ثابت نگهدار.

یعنی اینها که برای امام حسین (ع) عزاداری می کنند، عقل ندارند؛ ولی وقتی سبط إبن جوزی و جوینی را نقل می کند، بدون کوچکترین مسئله و طعنه ای از کنار این می گذرد.

من عقیده دارم کسانی که عزاداری برای امام حسین (ع) را بدعت و حرام می دانند، می خواهند همان سنت دودمان بنی امیه و شجره ملعونه در قرآن را در جامعه إحیاء کنند.

خدا در همین نزدیکی است
چهارشنبه 21/10/1390 - 10:58 - 0 تشکر 415393

اگر دوستان علاقه مند هستند مقالات زیر را هم مطالعه بفرمایند که مرتبط با موضوع و مفید است:

عزاداری امام حسین (علیه السلام) 1

عزاداری امام حسین (علیه السلام) 2

عزاداری امام حسین (علیه السلام) 3

خدا در همین نزدیکی است
چهارشنبه 21/10/1390 - 13:33 - 0 تشکر 415438

سلام

هیون گرامی اینطور نمیشه.....سایت که نشد سند....سایت زدن و نوشتن این احادیث در اون که کاری نداره...من از کجا بدونم این احادیث اصلا وجود داره؟..من از کجا بدونم شما مثلا تا حالا تو عمرتون البدایه و نهایه رو از نزدیک دیدن یا نه؟

خیلی ببخشید ولی من مجبور شدم این روال رو در پیش بگیریم چون به استدلال برخی از دوستان نباید منبع احادیث رو از جایی کپی کرد....پس اگر اینطوره هیچ منبعی و حدیثی صحیح نیست مگر اینکه تصویر اسکن شده کتاب رو اینجا قرار بدین


خیلی ببخشید میدونم این خلاف عرف انجمنی هست که مثلا بیام بگم هیون گرامی شما خودتون این احادیث رو از روی کتاب تایپ نکردین..از یه سایتی کپی پست کردین.....یه کسی بخواد حرفشو به کرسی بشونه میاد هزینه میزاره سایت میزنه اینارم توش تایپ میکنه...منظورم شما نیستین ها....منظورم مسئولین اون سایت هایی هستن که شما از اونها کپی پست کردین هست...ولی دیگه بعضی از دوستان من رو مجبور کردن این روال رو درپیش بگیرم

لطفا هر حدیث و ادعا(منظورم ضعف سند هست).....تصویر اسکن شده کتاب رو با تصویر صفحه اول کتاب........اینجا قرار بدین


دو حالت که بیش تر نداره.....یا شما خودتون اون احادیث رو در کتاب ها خوندین واز روی اونها تایپ میکنن.....که پس لطفا تصویر اسکن شده کتاب رو اینجا قرار بدین.....یا از جایی کپی پست میکنین....سایت هم سندیت نداره.....هر کسی که صاحب پول و حمایت دولتی هست میتونه سایت بزنه و برای به کرسی نشوندن حرفش احادیثی رو هم تو اون تایپ کنه!

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

چهارشنبه 21/10/1390 - 17:37 - 0 تشکر 415521

jtayebe گفته است :
[quote=jtayebe;393644;415147] ببخشین
سوالی داشتم, هیون گرامی , ایشون کین؟ ....> نویسنده: عبدالله بن عبدالعزیز !!!

که اینارو نوشتن

سلام

کتابخانه shiaonlinelibrary رو که انشالله قبول دارین؟.....تمام کتب حدیث شیعه رو توش جمع آوری کردن

فرمودین من احادیث رو از یه وبلاگی که معلوم نیس مال کیه برداشتم و تهمت جعل حدیث زدین.....پس احتمالا یکی از بزرگترین کتابخانه های مجازی شیعه هم داره جعل حدیث میکنه ملاحضه بفرمایین....عربی که بلدین؟

این حدیث در بحار الانوار نیست:

رسول خدا ص فرمود:

صوتان ملعونان یبغضهما  الله اعوال عند مصیبه و صوت عند نغمة یعنى النوح و الغناء

دو آوازند که لعنت شده اند و خداوند را به خشم می آورند:

نوحه خوانی در هنگام مصیبت و آواز خواندن با موسیقی

 پس این لینک چی میگه:

http://shiaonlinelibrary.com/%D8%A7%D9%84%D9%83%D8%AA%D8%A8/1510_%D8%A8%D8%AD%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D9%84%D8%A3%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3%D9%8A-%D8%AC-%D9%A7%D9%A9/%D8%A7%D9%84%D8%B5%D9%81%D8%AD%D8%A9_103

این حدیث در مستدرک الوسائل نیست؟.....پس این لینک چی میگه:

http://shiaonlinelibrary.com/%D8%A7%D9%84%D9%83%D8%AA%D8%A8/1249_%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%AF%D8%B1%D9%83-%D8%A7%D9%84%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%A6%D9%84-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%8A%D8%B1%D8%B2%D8%A7-%D8%A7%D9%84%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%8A-%D8%AC-%D9%A1%D9%A3/%D8%A7%D9%84%D8%B5%D9%81%D8%AD%D8%A9_91

این حدیث در جامع احادیث شیعه نیست؟....پس این لینک چی میگه:

http://www.shiaonlinelibrary.com/%D8%A7%D9%84%D9%83%D8%AA%D8%A8/1577_%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9-%D8%A3%D8%AD%D8%A7%D8%AF%D9%8A%D8%AB-%D8%A7%D9%84%D8%B4%D9%8A%D8%B9%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%8A%D8%AF-%D8%A7%D9%84%D8%A8%D8%B1%D9%88%D8%AC%D8%B1%D8%AF%D9%8A-%D8%AC-%D9%A3/%D8%A7%D9%84%D8%B5%D9%81%D8%AD%D8%A9_489

این کتابخانه رو من درست کردم؟...این احادیث رو من اونجا تایپ کردم؟

میخوایین حتی تصویر جلد اول بانام انتشاراتش رو اینجا قرار بدم؟

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.