• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن مهدویت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
مهدویت (بازدید: 2550)
دوشنبه 12/10/1390 - 22:30 -0 تشکر 411246
امام زمان(عج) واقعا" متولد شده اند؟ (ادله؟)

هوالودود
سلامٌ علیکم
 
 دلیل اینكه شیعه معتقد است
كه امام باید در هر زمانی باشد و امام زمان(عج) متولد شده است چیست؟

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
شنبه 17/10/1390 - 3:6 - 0 تشکر 413313

سلام

این مورد آخر رو گفتی.. برا ملموس کردن ... میشه اینطور گفت وقتی خونه ای بی پدر و مادر(یعنی بی صاحب) باشه به هم ریخته است و مصیبت وار.... صاحب اصلی دنیا و زندگی ما هم حضرت مهدی هست.

اینقد بدم میاد میگن "کشور صاحب نداره" ... صاحب کشور ما امام زمان هست.

 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

شنبه 17/10/1390 - 19:48 - 0 تشکر 413591

dehkade2010 گفته است :
[quote=dehkade2010;591792;413313]سلام

این مورد آخر رو گفتی.. برا ملموس کردن ... میشه اینطور گفت وقتی خونه ای بی پدر و مادر(یعنی بی صاحب) باشه به هم ریخته است و مصیبت وار.... صاحب اصلی دنیا و زندگی ما هم حضرت مهدی هست.

اینقد بدم میاد میگن "کشور صاحب نداره" ... صاحب کشور ما امام زمان هست.

سلام

اوهومممم

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
شنبه 17/10/1390 - 19:50 - 0 تشکر 413594

هوالودود
سلامٌ علیکم
امام صادق ـ علیه السّلام ـ فرمود:
اگر تنها دو مرد در زمین باشند،
باید یكی از آن دو، امام باشد
و فرمود:
به درستی كه آخر كسی كه بمیرد، امام است،
تا كسی نماند كه بر خدای عزوجل حجت گیرد كه او را بی حجت گذاشته است.
___________
اصول كافی، ج2، كتاب الحجة، ص 56، ط جدید 6 جلدی

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
يکشنبه 18/10/1390 - 20:15 - 0 تشکر 414212

هوالودود
سلامٌ علیکم
_____________
حالا به سراغ دلیل عقلی می رسیم:
متقن ترین دلیل بر ضرورت وجود امام ـ علیه السّلام ـ در هر زمان،
برهان لطف و حكمت الهی است.
 ____________

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
دوشنبه 19/10/1390 - 10:57 - 0 تشکر 414356

هوالودود
سلامٌ علیکم
به مقتضای حكیمانه بودن افعال الهی، تكلیف باید غرض معقولی داشته باشد؛
غرضی كه با هدف آفرینش انسان هماهنگ باشد،
هدف آفرینش انسان، تعالی و تكامل معنوی است كه از طریق انجام تكلیف الهی به دست می آید.
اكنون اگر انجام دادن كاری از جانب خداوند بدون آنكه به حدّ اجبار برسد در تحقق هدف مزبور تأثیر داشته باشد، انجام دادن آن واجب و لازم خواهد بود؛
زیرا فاعل حكیم همة تدابیر معقول و میسوری را كه در تحقق هدف او دخالت دارد به كار خواهد گرفت
و لطف از جملة این تدابیر حكیمانة معقول و میسور است، لذا واجب و ضروری است. 

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
دوشنبه 19/10/1390 - 18:51 - 0 تشکر 414548

به نام خدا
سلام
عالی بود
تشکر

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

سه شنبه 20/10/1390 - 19:34 - 0 تشکر 415090

هوالودود
سلامٌ علیکم
متكلمان امامیه بالاتفاق بر این عقیده اند كه امامت از مصادیق لطف خداوند است.
چرا كه اگر مردم رئیس قادری داشته باشند كه آنان را از محظورات منع كند و به واجبات برانگیزد.
در این صورت، خلق به فرمانبرداری نزدیكتر و از گناه و معاصی دورتر می شوند، و چون لطف به مقتضای حكمت الهی واجب است، امامت نیز واجب خواهد بود.
پس امامت و رهبری در حق مكلفان، لطف است، زیرا آنان را به انجام دادن واجبات عقلی و ترك قبایح برمی انگیزد و این مطلب از بدیهیات عقلی است.
_________________
فصلنامة انتظار، ش5، چاپ دوم، سال دوم پائیز81، ص111، مقالة علی ربانی گلپایگانی

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
شنبه 8/11/1390 - 23:16 - 0 تشکر 423095

هوالودود
سلامٌ علیکم
وجود امام، هر چند غائب در حق مكلفان لطف است،
زیرا اعتقاد به اینكه امام اگرچه غائب است ولی از گفتار و رفتار مردم آگاه است
و غیبت او به این صورت نیست كه در نقطه ای دور از مردم زندگی كند
و از مردم به كلی بی خبر باشد،
می تواند نقش مؤثری در گرایش انسانها به سوی فضیلت و معنویت و دوری از تباهی و معصیت داشته باشد،
پس وجود امام به خودی خود لطف در حق مكلفان است هرچند تصرف او در امور و رهبری دینی و سیاسی او در فرض حضور، لطف دیگری است.
__________
فصلنامة انتظار، ش5، چاپ دوم، سال دوم پائیز81، ص111، مقالة علی ربانی گلپایگانی

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
دوشنبه 10/11/1390 - 0:0 - 0 تشکر 423527

هوالودود
سلامٌ علیکم
روایات، دربارة حضرت مهدی ـ علیه السّلام ـ متواتر و مستفیض است،
احادیث پرشماری كه از مسلمات بین امامیه و غیر امامیه شمرده می شود،
از جمله، احادیث عامی كه هرچند نام حضرت مهدی نیامده است، اما دلالت صریح بر ولادت حضرت دارند.
  اول: احادیث عام
که در ادامه ذکر خواهند شد: (همراه باشید)

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
چهارشنبه 12/11/1390 - 12:55 - 0 تشکر 424549

سلام.
من نظری دارم که خواهش دارم که اگه اشتباه هست بگید اصلاحش کنم.
اثبات اینکه حضرت حجت عج متولد شدن رو می شه از حدیث ثقلین هم متوجه شد. حدیث این طوریه که :
«انّی تارکٌ فیکم الثِّقلَین کتاب اللهِ و عترتی ما ان تمسّکتم بهما لن تضلّوا ابداً لن یفترقا حتّی یردا علیّ الحوض»
خب اون قسمتیش که می فرماید «لن یفترقا حتّی یردا علیّ الحوض» یعنی این دو میراث ارزشمند حضرت رسول تا روز قیامت توام باهم هستن و مانع گمراهی امت.
پس اگه بگیم حضرت صاحب الزمان عج متولد نشدن، یعنی بین «عترت» و «قران» جدایی اتفاق افتاده. ولی اگه دیدگاه غیبت رو بپذیزیم این جدایی وجود نداره.
یا علی.

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.