• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعلیم و تربیت (بازدید: 5853)
پنج شنبه 31/6/1390 - 9:56 -0 تشکر 368724
کودک دیرآموز

با نام خدا و سلام

 

دانش آموز دیر آموز کیست؟
منظور یادگیرنده ای است که مطالب را کند تر و آهسته تر از متوسط همسالان طبیعی خود فرا می گیرد
چنین دانش آموزی دارای هوش طبیعی است که به هر دلیلی مطالب را کند تر از انچه متناسب سن او است یاد می گیرد

«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم» 

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها 

سه شنبه 12/7/1390 - 20:58 - 0 تشکر 372296

با نام خدا و سلام
دانش آموزان دیر آموز دارای سن عقلی سه چهارم سن شناسنامهای خود هستند مثال یک دانش آموز 10 ساله دیر آموز تقریبا بین8 سال و 6ماه یا 7سال و 6 ماه سن عقلی دارد
در صورتی که با اجرای کلیه راهبر د های آموزشی دانش آموزی نتوانست حد نصاب نمره قبولی را کسب نماید چکار کنیم ؟ چرا؟
1 - در پایه بالاتر او با مشکل شدید مواجه خواهد شد چون مطالب هر پایه متناسب با سن است
2-ممکن است پیش نیاز ها را کسب نکرده باشد
3- باعث شکست در پایه های بعدی میشود
4- مشکل مضاعفی هم برای خانواده و هم دانش آموز و هم معلم است
**** متاسفانه یکی از مشکلات ناشی از همین مورد است ****

«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم» 

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها 

پنج شنبه 14/7/1390 - 22:47 - 0 تشکر 372790

SOHA_1990 گفته است :
[quote=SOHA_1990;373781;370102]سلام.
من ابتدایی که بودم سال اول خنگ بودم یعنی معلممون به خانواده گفته بود این بچه دیر می فهمه و این ماجراها ... پای تخته یا توی کلاس هرچی می گفتن نمی فهمیدم ... ولی اِملا بیست میشد مثلا یا تنها کسی که الف رو صاف می کشید من بودم(چه افتخاری) ... ولی معلم می گفت این دیر می فهمه ... راستم می گفتها ... سرکلاس اصلا حواسم نبود ... حتی الانم توی دانشگاه سرکلاس همینجوریه ... تمرکز و مدیتیشن روی دماغ استاد هم جواب نمیده ...
اینا رو گفتم که اینکه بعض بچه دیر می گیرن شاید به خاطر حواس پرتی و ناتوانی بچه ها در تمرکز سرکلاسه.
توی دبیرستان هم معلم فیزیک اگر سوال می پرسید که همینطوری سرکلاس جواب بدم نمی شد ... بقیه مثلا خودشیرینی جواب می دادن ... ولی توی امتحان کتبی نه همه چی فرق می کرد ...!
بدبختیش اینجاست که اگر یه بار حواس خودتم جمع باشه رفقا یه تیکه ای چیزی نثار معلم می کنن و باز ...

سلام

یه بار تیوی یه روانشناس کودکی صحبت میکرد

التماس پدر مادرا میکرد که بچه ها را بیارید

یسری بازی های خاص هست به مرور باهاشون انجام میدیم تا این عدم تمرکز حذف بشه

دقیقا میگفت که بعدا که بزرگ شن هم براشون بد میشه

مثلا یهو در حین رانندگی حواسشون پرت میشه و غیره

خلاصه مث اینکه راه حل هایی داره

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
جمعه 15/7/1390 - 20:58 - 0 تشکر 373008

با نام خدا و سلام
برای اکثر مشکلات راه حلهایی هست پیگیری و تداوم کار درمانی لازم هست
ادامه بحثمون
اصولا دانش آموزان دیر آموز با توجه به این اصول شناخته می شوند
1- بهره هوشی بین 70 تا 84
2-تنها از نظر تحصیلی دچار مشکل هستند
3-اینگونه دانش آموزان از لحاظ مسائل مخصو صا رفتار های انطباقی دارای نقص قابل ملاحظه ای نیستند
4- در درک روابط پیچیده ضعیف هستند
5 - از درک مفاهیم انتزاعی یا مجرد ضعیف هستند
6- برای درک مطالب به تمرین بیشتری نیاز دارند
7- دامنه معلومات عمومی آنها نسبت به همکلاسان خود محدود تر است
8- دامنه لغات کمتری دارند و از دستور زبان کوچکتر از خود استفاده می کنند
9-در انجام تکالیف کند هستند و نیز 2 تا 3 سال از همکلاسان خود عقب هستند ( از نظر سن عقلی )

«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم» 

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها 

يکشنبه 24/7/1390 - 19:23 - 0 تشکر 375683

با نام خدا و سلام

ویژگی های شخصیتی
1- مشکلات رفتاری آنها ذاتی نیست بلکه نتیجه ناکامی مداوم در براورده کردن نیاز های آنها می باشد
2-تنها محدودیت آنها قابلیت هوش در آنها است
3- این گونه دانش آموزان به مرور زمان ممکن است منزوی شوند
4- آنها ممکن است اعتماد خود را از دست بدهند
مشکلات رفتاری در کودک دیرآموز:
مشکلات رفتاری در این ها مشکلاتی هستند ثانویه یعنی واکنش های عاطفی و رفتاری است نسبت به عدم وجود رفتار برخورد ها نگرش ها یا خدمات مناسب برای تحقق نیاز های اولیه روانی و آمال و آرزو های آنها.
دید گاه معلم و دیگر دانش آموزان نسبت به آنها تاثیراتی را داشته باشد
اگر انتظاراتی که از آنها میرود براورده نشود براورده نشود با عث ایجاد تنش در آنها می شود
هر انسانی نیاز دارد که تنش ایجاد شده را را در اسرع وقت از بین ببرد و بنابر این توسل به رفتار های نابهنجار مثل پر خاشگری و انزوا طلبی از شایع ترین شیوه های ممکن برای از بین بردن این تنش ها می باشد
در ابتدا این رفتار ها بصورت نا آگاهانه و سپس بصورت عادت در می آید

«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم» 

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها 

پنج شنبه 30/5/1393 - 1:5 - 0 تشکر 690568

کودک من با وجود هوش بالا اختلال یادگیری داره واقعا معذرت می خوام معلمش که آخ نگفت من بیچاره از پا افتادم تا کودکم بلند شد الان مشکش تا حدود زیادی حل شده آخه همون کلاس اول فهمیدم و به مراکز اختلالات یادگیری بردمش و چون سطح هوشی بالایی داشت کمکش کردند و پیشرفت کرد خودم هم مثل معلم خصوصی باهاش کار کردم معلمش هم ...

جمعه 21/6/1393 - 14:26 - 0 تشکر 690732

nani111 گفته است :
[quote=nani111;947690;690568]کودک من با وجود هوش بالا اختلال یادگیری داره واقعا معذرت می خوام معلمش که آخ نگفت من بیچاره از پا افتادم تا کودکم بلند شد الان مشکش تا حدود زیادی حل شده آخه همون کلاس اول فهمیدم و به مراکز اختلالات یادگیری بردمش و چون سطح هوشی بالایی داشت کمکش کردند و پیشرفت کرد خودم هم مثل معلم خصوصی باهاش کار کردم معلمش هم ...

به نام خدا و سلام
در کشورهای پیشرفته بهترین معلمان را در مقطع ابتدایی دارند مثلا گفته میشه معلمان کلاس اول متخصص ترین هستند منتها در کشور ما ...........

«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم» 

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.