• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن معارف > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
معارف (بازدید: 4523)
جمعه 14/5/1390 - 23:20 -0 تشکر 348437
اجنه هم در بهشت

سلام

ایا اجنه هم مانند ما در قیامت حساب وکتاب دارند؟

وبه بهشت یا جهنم میروند؟

قال الله عزّوجلّ:
تندي نكن با كسي كه تو را بر او مسلط كردند تا با تو تندي نكنم.(كافي2/303)

 

 اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

 

..............................................................

وبلاگ من:شهر ما(کلیک کن حالش رو ببر)

دوشنبه 17/5/1390 - 18:12 - 0 تشکر 349770

انسان و اجنه تکلیف دارند ولذا بهشت و جهنم دارند... دلیل تکلیف همان عقل داشتن وشعور داشتن هر دو ست. ونیز ارسال رسول...
به این آیات قرآن توجه بفرما:قرآن دراین زمینه میفرماید:
یَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالإِنسِ أَلَمْ یَأْتِكُمْ رُسُلٌ مِّنكُمْ یَقُصُّونَ عَلَیْكُمْ آیَاتِی وَیُنذِرُونَكُمْ لِقَاء یَوْمِكُمْ هَذَا قَالُواْ شَهِدْنَا عَلَى أَنفُسِنَا وَغَرَّتْهُمُ الْحَیَاةُ الدُّنْیَا وَشَهِدُواْ عَلَى أَنفُسِهِمْ أَنَّهُمْ كَانُواْ كَافِرِینَ.(سوره انعام آیه 130)
اى گروه جنّ و انس! آیا رسولانى از شما به سوى شما نیامدند که آیات مرا برایتان بازگو مى‏کردند، و شما را از ملاقات چنین روزى بیم مى دادند؟! آنها مى‏گویند: بر ضدّ خودمان گواهى مى‏دهیم؛ (آرى،) ما بد کردیم)و زندگى دنیا آنها را فریب داد؛ و به زیان خود گواهى مى‏دهند که کافر بودند!
ونیز فرمود:
وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ كَثِیرًا مِّنَ الْجِنِّ وَالإِنسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لاَّ یَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْیُنٌ لاَّ یُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لاَّ یَسْمَعُونَ بِهَا أُوْلَئِكَ كَالأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُوْلَئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ.(سوره اعراف آیه 179)
به یقین، گروه بسیارى از جن و انس را براى دوزخ آفریدیم؛ آنها دلها - عقلها -یى دارند که با آن (اندیشه نمى‏کنند، و چشمانى که با آن نمى‏بینند؛ و گوشهایى که با آن نمى‏شنوند؛ آنها همچون چهارپایانند؛ بلکه گمراهتر! اینان همان غافلانند (چرا که با داشتن همه‏گونه امکانات هدایت، باز هم گمراهند)!

منبع:چند پست قبلی:http://www.askquran.ir

قال الله عزّوجلّ:
تندي نكن با كسي كه تو را بر او مسلط كردند تا با تو تندي نكنم.(كافي2/303)

 

 اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

 

..............................................................

وبلاگ من:شهر ما(کلیک کن حالش رو ببر)

دوشنبه 17/5/1390 - 23:25 - 0 تشکر 349937

rasoolalah گفته است :
[quote=rasoolalah;354883;349770]

انسان و اجنه تکلیف دارند ولذا بهشت و جهنم دارند... دلیل تکلیف همان عقل داشتن وشعور داشتن هر دو ست. ونیز ارسال رسول...
به این آیات قرآن توجه بفرما:قرآن دراین زمینه میفرماید:
یَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالإِنسِ أَلَمْ یَأْتِكُمْ رُسُلٌ مِّنكُمْ یَقُصُّونَ عَلَیْكُمْ آیَاتِی وَیُنذِرُونَكُمْ لِقَاء یَوْمِكُمْ هَذَا قَالُواْ شَهِدْنَا عَلَى أَنفُسِنَا وَغَرَّتْهُمُ الْحَیَاةُ الدُّنْیَا وَشَهِدُواْ عَلَى أَنفُسِهِمْ أَنَّهُمْ كَانُواْ كَافِرِینَ.(سوره انعام آیه 130)
اى گروه جنّ و انس! آیا رسولانى از شما به سوى شما نیامدند که آیات مرا برایتان بازگو مى‏کردند، و شما را از ملاقات چنین روزى بیم مى دادند؟! آنها مى‏گویند: بر ضدّ خودمان گواهى مى‏دهیم؛ (آرى،) ما بد کردیم)و زندگى دنیا آنها را فریب داد؛ و به زیان خود گواهى مى‏دهند که کافر بودند!
ونیز فرمود:
وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ كَثِیرًا مِّنَ الْجِنِّ وَالإِنسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لاَّ یَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْیُنٌ لاَّ یُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لاَّ یَسْمَعُونَ بِهَا أُوْلَئِكَ كَالأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُوْلَئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ.(سوره اعراف آیه 179)
به یقین، گروه بسیارى از جن و انس را براى دوزخ آفریدیم؛ آنها دلها - عقلها -یى دارند که با آن (اندیشه نمى‏کنند، و چشمانى که با آن نمى‏بینند؛ و گوشهایى که با آن نمى‏شنوند؛ آنها همچون چهارپایانند؛ بلکه گمراهتر! اینان همان غافلانند (چرا که با داشتن همه‏گونه امکانات هدایت، باز هم گمراهند)!

منبع:چند پست قبلی:http://www.askquran.ir

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام

این حدیث رو ببینید

سُئل العالم (علیه السلام) عن مؤمن الجّن یدخلون الجنة؟

فقــــال : لا ، ولـــکن لله حظائره بین الجنة و النار یکون فیها مؤمنوا الجن و فسّـــاق الشیعة؛ و لا خلاف فی انّ نبیّــنا (صلوات الله علیه و آله) مبعوثا علیهم . . .الخ

خب تو این حدیث به صراحت بیان شده جن بهشت نمیره هرچند پیامبرشون همان پیامبر ما می باشد.

اما دلیل شما بر اینکه چون عقل داره باید بهشت بره دلیل درستی نیست. چه کسی گفته هر موجودی که عقل داره باید بهشت بره؟؟؟؟

ما عقل دار بودن جن رو منکر نمیشیم اما این دلیلی بر بهشت رفتن اون نمیشه. باید با آیات روایت این بحث ثابت بشه

قال امام علی ابن موسی الرضا سلام الله علیهما

«لیس العبادة کثرة الصلاة والصوم انما العبادة التفکر فی امر الله عزوجل»

http://philsoph.parsiblog.com/

سه شنبه 18/5/1390 - 19:41 - 0 تشکر 350306

سلام

این سوال رو از سایت اندیشه قم پرسیدم:(تحقیق بیشتر با خودتان،باید نظرات مختلف را دید،)

الف) به دلایل مختلف روح استقلال دارد و در عین حال بی‌ارتباط با جسم نیست، و این دو تأثیر متقابل به یكدیگر دارند. بیشتر آیاتی كه در قرآن مجید درباره رستاخیز وارد شده توضیح و تشریحی برای معاد جسمانی است. معاد در قرآن جز‌ به شكل معاد جسمانی مطرح نشده است، به این معنا كه به هنگام رستاخیز هم این جسم باز می‌گردد و هم «روح و جان»، لذا در قرآن از آن به «احیاء الموتی» زنده كردن مردگان تعبیر شده است، و اگر رستاخیز تنها جنبة روحانی داشت، زنده كردن اصلاً مفهومی نداشت.
لذا در رستاخیز باید همان جسم سابق باز گردد تا روح با پیوستن به آن فعالیت خود را در یك مرحله عالی‌تر از سر گیرد و از نتایج اعمالی كه انجام داده بهره‌مند شود.
با توجه به آن چه گذشت، روشن می‌شود كه عذاب الهی را روح وجسم هر دو تحمل می‌كنند و معاد هم، معاد «جسمانی ـ روحانی» است. نه جسمانی تنها و یا روحانی تنها. به هر حال بدن از روح تبعیت می‌كند. و آلت عذاب یا پاداش روح قرار می‌گیرد...

قال الله عزّوجلّ:
تندي نكن با كسي كه تو را بر او مسلط كردند تا با تو تندي نكنم.(كافي2/303)

 

 اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

 

..............................................................

وبلاگ من:شهر ما(کلیک کن حالش رو ببر)

سه شنبه 18/5/1390 - 19:42 - 0 تشکر 350307

ب: اما عذاب‌ها: از آیات متعدد، بدست می‌آید كه عذاب بر دو قسم می‌باشد، روانی و جسمانی كه آتش یكی از عذاب‌های متنوع و متعدد روز رستاخیز است. بعضی از عذاب‌های متنوع جسمانی و آتشین كه برای دوزخیان در نظر گرفته شده عبارتند از:
1. درخت زقوم كه غذای گنهكاران است. همانند فلز گداخته در شكمها می‌جوشد. جوششی همچون آب سوزان؛ 2. پرتاب كردن در میان دوزخ و یا كشیدن و بردن به طرف دوزخ؛ 3. ریختن آب سوزان بر آنها؛ 4. به زنجیر كشیدن و بستن با زنجیری كه هفتاد ذرع است؛ 5. غذاهای گلوگیر و عذابی دردناك؛ 6. آتش بزرگ؛ 7. هیزم جهنم می‌شوند و...
«وَ إِنَّ جَهَنَّمَ لَمَوْعِدُهُمْ أَجْمَعِینَ» جهنم میعادگاه همه آنها است. همان دوزخی كه هفت در دارد و برای هر دری گروهی از پیروان شیطان تقسیم شده‌اند. (لها سبعة ابواب لكل باب منهم جزء مقسوم) این در حقیقت درهای گناهانی است كه به وسیله آن، افراد وارد دوزخ می‌شوند، هر گروهی به وسیله ارتكاب گناهی و از دری. همه این عذاب‌ها جنبه جسمانی و روانی دارد كه به علت اختصار از آن می‌گذریم.

قال الله عزّوجلّ:
تندي نكن با كسي كه تو را بر او مسلط كردند تا با تو تندي نكنم.(كافي2/303)

 

 اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

 

..............................................................

وبلاگ من:شهر ما(کلیک کن حالش رو ببر)

سه شنبه 18/5/1390 - 19:43 - 0 تشکر 350310

ج: جن‌ها: جنّ در اصل به معنی چیزی است كه از حس انسان پوشیده است. از آیات قرآن استفاده می‌شود كه «جنّ» یك نوع موجود عاقلی است كه از حس انسان پوشیده شده و آفرینش آن در اصل از آتش یا شعله‌های صاف آتش است، و ابلیس نیز از همین گروه است. و نیز از آیات قرآن بر می‌آید كه جنیان نیز از یك منظر به دو دسته تقسیم می‌شوند: 1. دسته‌ای از آنها مؤمن و مطیع هستند؛ 2. دسته دیگر كافر و سركش. و همه آنه نیز دارای تكلیف و مسؤولیت هستند. در سوره الرحمن، آیه 15 آمده: «وَ خَلَقَ الْجَانَّ مِنْ مارِجٍ مِنْ نارٍ» 1. جنّ موجودی است كه از شعله آتش آفریده شده، برخلاف انسان كه از خاك آفریده شده است. گروهی از آنها صالح و گروهی دیگر ناصالح و كافرند. «وَ أَنَّا مِنَّا الصَّالِحُونَ وَ مِنَّا دُونَ ذلِكَ» 2. آنها دارای حشر و نشر و معاد هستند. 3. آنها قدرت نفوذ در آسمانها و خبرگیری و استراق سمع داشتند، و بعداً ممنوع شدند. 4. آنها با بعضی از انسان‌ها ارتباط برقرار می‌كردند و با آگاهی محدودی كه نسبت به بعضی از اسرار نهانی داشتند به اغوای انسان‌ها می‌پرداختند. 5. در میان آنها افرادی یافت می‌شوند كه از قدرت زیادی برخوردارند، همان گونه كه در میان انسان‌ها نیز چنین است. 6. دارای تكلیف و مسؤولیت هستند. 7. دارای علم و ادراك و تشخیص حق و باطل و قدرت منطق و استدلال است. 8. آنها قدرت بر انجام بعضی كارهایی مورد نیاز انسان را دارند. 9. خلقت آنها در روی زمین قبل از خلقت انسان‌ها بوده است. 10. واجب شدن سجده در برابر آدم بر شیطان كه بنا به تصریح قرآن آن روز از بزرگان طایفه جنّ بود دلیل بر فضیلت نوع انسان بر جنّ می‌باشد.

قال الله عزّوجلّ:
تندي نكن با كسي كه تو را بر او مسلط كردند تا با تو تندي نكنم.(كافي2/303)

 

 اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

 

..............................................................

وبلاگ من:شهر ما(کلیک کن حالش رو ببر)

سه شنبه 18/5/1390 - 19:45 - 0 تشکر 350313

با توجّه به نكات فوق در مورد «جن» به ویژه آیة 15 از سورة جن كه آمده «و اما القاسطون فكانوا الجهنّم حطباً» امّا ظالمان آتشگیره و هیزم دوزخند. معلوم می‌شود كه جنّیان هم دارای حشرو نشر و معاد هستند و عدّه‌ای از آنها عذاب می‎شوند.
در سوره شعرا آمده: «در آن هنگام گمراهان و معبودهای آنها به رو در آن (دوزخ) افكنده می‌شوند. ـ و نیز همه لشكریان ابلیس ـ آنها در آنجا نیز مخاصمه خواهند كرد و خواهند گفت: «به خدا سوگند كه ما در گمراهی آشكار بودیم...»
در حقیقت این سه گروه یعنی معبودان، و بت‌ها، عابدان و پرستش كنندگان گمراه و لشكریان ابلیس كه دلالان این گناه و انحراف بودند، همگی در دوزخ جمع می‌شوند، اما به این صورت كه آنها را یكی پس از دیگری به آن می‌افكنند.
چون «كبكبوا» در آیه 94 همین سوره (شعراء) در اصل از ماده «كب» است، «كب» به معنای افكندن چیزی به صورت در گودال آمده است، وتكرار آن «كبكب»، تكرار این سقوط را می‌رساند و این نشان می‌دهد كه آنها به هنگام سقوط در دوزخ همانند سنگی می‌باشند كه از بالای بلندی به دره‌ای پرتاب می‌شوند، نخست به نقطه‌ای افتاده و از آنجا به نقطه دیگر تا در قعر دره قرار گیرد.
آنها در جهنم به مخاصمه و جدال پرداخته می‌گویند: به خدا سوگند ما در گمراهی آشكاری بودیم. علی  ـ علیه السّلام ـ  در نهج‌البلاغه می‌فرماید: از سرنوشت ابلیس باید عبرت گرفت. او كبر ورزیده و با تكیه بر اصل و نژاد برترش بر آدم فخر فروخته و به دام تعصب افتاد. چنین بود كه ابلیس دشمن خدا، پیشوای متعصبان و نیای مستكبران شد، تعصب را پی گذاشت و با خدا به ستیز برخاست، جامه‌ی عزت فروشی را غاصبانه تن پوش خود كرد و نقاب فروتنی را بیكفند! آیا نمی‌بینید كه خداوند به كیفر تكبر، خردش كرد، و به جرم خود بزرگ‌بینی بر زمین‌اش كوفت؟ در این جهان رانده‌ی درگاه خویشش ساخت و در دیگر جهان برایش آتش فروزان فراهم ساخت.
پس اولاً شیاطین از جنس نار (آتش) هستند نه از جنس نور كه اشتباهاً در سؤال مطرح گشت و بین نار و نور فرق است. نور از صفات خداوند است. البته ممكن است بین آن دو وجه اشتراك باشد و در ثانی طبق این آیه شریفه قرآن و آیات دیگر و كلام گوهربار حضرت علی  ـ علیه السّلام ـ  لشكریان شیطان و بت‌ها و پرستش كنندگان همه از آتش و چیزهای دیگر عذاب می‌بینند و در یك جا هستند خداوند در سورة صاد، ‌آیة 85 خطاب به شیطان می‌فرماید: «املأَنّ جهنّم منكَ و ممن تبعك منهم اجمعین»؛ هر آینه جهنم را از تو و از هر كس از آنان كه تو را پیروی كند، از همگی‎شان، خواهیم انباشت. البته اوّلاً آتش دوزخ با آتش دنیا بسیار فرق می‌كند و ثانیاً عذاب الهی هم متنوع و متعدد است عذاب فقط جسمانی نیست كه عذاب شیاطین مشكل به نظر برسد. عذاب‎های شیاطین ممكن است از نوع عذاب روانی باشد. از آیات متعدد به دست می‎آید كه بین كیفر و عمل تناسب است.
آنچه به طور خلاصه قابل بیان است این است كه:
1. معاد جسمانی روحانی است و عذاب الهی هم دو قسم است، جسمانی و روانی.
2. عذاب انواع مختلف دارد، عذاب با آتش بزرگ یكی از انواع عذاب است.
3. جنیان دو دسته‌اند: دسته‌ای از آنها صالح و مطیع هستند و گروهی دیگر ناصالح و سركش.
4. جنیان از اتش خلق شده‌اند كه شیطان یكی از آنها هست.
5. بین نار (آتش) و نور، فرق است. اگرچه بینشان وجه اشتراك و افتراق وجود دارد. نور از صفات خداوند است...
6. شیاطین هم عذاب می‌شوند. عذاب شیاطین ممكن است از نوع آتش كبری باشد و یا از نوع عذاب‌های روانی. باضافه این‌كه بین آتش دنیا و عذاب اخروی فرق است...

قال الله عزّوجلّ:
تندي نكن با كسي كه تو را بر او مسلط كردند تا با تو تندي نكنم.(كافي2/303)

 

 اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

 

..............................................................

وبلاگ من:شهر ما(کلیک کن حالش رو ببر)

سه شنبه 18/5/1390 - 19:45 - 0 تشکر 350315

معرفی منابع جهت مطالعه بیشتر:
1. تفسیر موضوعی پیام قرآن، ج5و6.
2. تفسیر موضوعی، از آیت الله جوادی آملی، معاد در قرآن، ج4و5.
3. تفسیر نمونه، ج25.
4. تفسیر نمونه، تفسیر سوره جنّ.
5. تفسیر المیزان سوره جنّ.

قال الله عزّوجلّ:
تندي نكن با كسي كه تو را بر او مسلط كردند تا با تو تندي نكنم.(كافي2/303)

 

 اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

 

..............................................................

وبلاگ من:شهر ما(کلیک کن حالش رو ببر)

سه شنبه 18/5/1390 - 19:53 - 0 تشکر 350318

rasoolalah گفته است :
[quote=rasoolalah;354883;350306]

سلام

این سوال رو از سایت اندیشه قم پرسیدم:(تحقیق بیشتر با خودتان،باید نظرات مختلف را دید،)

الف) به دلایل مختلف روح استقلال دارد و در عین حال بی‌ارتباط با جسم نیست، و این دو تأثیر متقابل به یكدیگر دارند. بیشتر آیاتی كه در قرآن مجید درباره رستاخیز وارد شده توضیح و تشریحی برای معاد جسمانی است. معاد در قرآن جز‌ به شكل معاد جسمانی مطرح نشده است، به این معنا كه به هنگام رستاخیز هم این جسم باز می‌گردد و هم «روح و جان»، لذا در قرآن از آن به «احیاء الموتی» زنده كردن مردگان تعبیر شده است، و اگر رستاخیز تنها جنبة روحانی داشت، زنده كردن اصلاً مفهومی نداشت.
لذا در رستاخیز باید همان جسم سابق باز گردد تا روح با پیوستن به آن فعالیت خود را در یك مرحله عالی‌تر از سر گیرد و از نتایج اعمالی كه انجام داده بهره‌مند شود.
با توجه به آن چه گذشت، روشن می‌شود كه عذاب الهی را روح وجسم هر دو تحمل می‌كنند و معاد هم، معاد «جسمانی ـ روحانی» است. نه جسمانی تنها و یا روحانی تنها. به هر حال بدن از روح تبعیت می‌كند. و آلت عذاب یا پاداش روح قرار می‌گیرد...

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام

ربطش به بحث کجاست؟؟

اگه دوست داری در مورد معاد بحث کنیم تو یه تاپیک جداگانه بزن

میشه مفصل با هم حرف بزنیم

معاد به قول حضرت علامه بحثیه که خداوند هنوز روزی و رزق حوزه های ما نکرده و نباید برداشت عامیانه خود رو بر مفاهیم بالای قرآن تحمیل کنیم

قال امام علی ابن موسی الرضا سلام الله علیهما

«لیس العبادة کثرة الصلاة والصوم انما العبادة التفکر فی امر الله عزوجل»

http://philsoph.parsiblog.com/

سه شنبه 18/5/1390 - 19:59 - 0 تشکر 350321

سلام صدرا جان
من هنوز نخوندمش،ولی عجله نکن،شاید ربطی داشته که نوشتن،تمام متن رو بخون
در ضمن سایت اندیشه قم فکر کنم مستقیما زیر نظر حوزه قم است

2- بنده در همان ابتدا هم عرض کردم،تحلیل کنید،یعنی کورکورانه چیزی را قبول نکنید

ونظرات دیگران را نیز بپرسید

قال الله عزّوجلّ:
تندي نكن با كسي كه تو را بر او مسلط كردند تا با تو تندي نكنم.(كافي2/303)

 

 اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

 

..............................................................

وبلاگ من:شهر ما(کلیک کن حالش رو ببر)

سه شنبه 18/5/1390 - 20:34 - 0 تشکر 350328

خب من خوندم
اولا متاسفانه مث اینکه یه جواب دیگه ای رو برای من گذاشته اند(چون من از نور بودن شیطان حرفی نزده ام،واصلا هم به این معتقد نیستم)(این از انتقادش)
ثانیا،متاسفانه فقط جنبه عذاب رو گفته اند،(اما شاید از همین قسمت هم بشود فهمید که اجنه نیز در صورت خوب بودن به بهشت میروند

قال الله عزّوجلّ:
تندي نكن با كسي كه تو را بر او مسلط كردند تا با تو تندي نكنم.(كافي2/303)

 

 اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

 

..............................................................

وبلاگ من:شهر ما(کلیک کن حالش رو ببر)

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.