• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن قرآن و عترت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
قرآن و عترت (بازدید: 4373)
جمعه 14/5/1390 - 1:6 -0 تشکر 347984
اثبات حقانیت اهل بیت در نگاه اسناد و روایات

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به همه دوستان

ستاره های پر فروز آسمان عصمت و خلافت که در تعابیر عرفا از آنها به انسان کامل و وارثان خلافت محمدیه صلوات الله علیه و آله تعبیر می شود نه تنها در نظام تکوین بلکه در امر ظاهر شریعت نیز دارای ولایت تامه بوده و پیروان و شیعیان آن ذوات مقدس خلافت بر امور مسلمین را بعد از رسول اکرم صلوات الله علیه و آله از آن ایشان می دانند.

هر چند بر وجوب وجود ائمه سلام الله علیهم اجمعین و حقانیت آنان ادله عقلی و مبرهنی اقامه شده است اما در این تاپیک درصدد هستیم حقانیت ائمه اطهار سلام الله علیهم اجمعین را در پرتو اسناد و روایات مورد بررسی قرار دهیم. بررسی و تحقیقی که خالی از تعصبات جاهلانه و قضاوت های عوامانه باشد تا بدین وسیله روحمان را در اثر معرفت به انسان کامل به کمال حقیقی برسانیم

 

        قال امام علی ابن موسی الرضا سلام الله علیهما 

«لیس العبادة کثرة الصلاة والصوم انما العبادة التفکر فی امر الله عزوجل»

http://philsoph.parsiblog.com/

 

شنبه 15/5/1390 - 0:17 - 0 تشکر 348466

جناب وحید میلادی : تاریخ پر است از مواردی که مشکلات حکومتی وقضایی همین خلفای غاصب توسط حضرت امیر حل شده بزرگترین شاهد آن اقرار هفتاد باره دومی مبنی بر لولا علی لهلک عمر است حضرت امیرعلیه السلام در زمانهای وفرصتهای مختلف غصب حکومت را یاد آوری می کردند اما همیشه حفظ منافع جامعه اسلامی آنروز برای شان در اولویت اول بود. مظلومیت مولی علیه السلام در نداشتن یار درست است ولی سکوت ایشان در برابر مضروب شدن وشهادت زهرای مرضیه سلام الله علیها چه توجیهی دارد یعنی فاتح خیبر برای دفاع از خانواده خویش نیاز به یاور داشتند ؟!!! که در برابر آن سکوت کردند ؟؟؟ یعنی اگر علی علیه السلام مامور به سکونت نبود کسی از اراذل مدینه جرات نزدیک شدن به ایشان را داشت چه رسد به آتش زدن درمنزل ایشان ودست بسته بردن ایشان تا مسجد ؟؟؟؟
اگر واقعا دیدگاه شما در مورد 25 سال خانه نشینی ایشان صحیح باشد مولی علیه السلام بر اساس دیدگاه شما لازم بود این 25 سال کل جامعه اسلامی آن زمان را مرتد دانسته واز هرگونه مدد ویاری ر ساندن وهمراهی به آنها پرهیز کنند چون باز در روایات است که بعد از غصب خلافت کل مردم مرتد شدند به جز چهار نفر مقداد سلمان ابوذروعمار ولی همین مرتدین تشکیل دهنده جامعه اسلامی آن روز بودند در برابر ایران وروم ودیگر دشمنان خارجی وداخلی اگر آن روز در کل جامعه اسلامی اعم از با زرو شمشیر مسلمان شده هایی چون ابوسفیان وپیامبران دروغینی چون مسیلمه کذاب

شنبه 15/5/1390 - 0:45 - 0 تشکر 348472

ممنون وحید از شرکت توی بحث. نیش زدنت هم قبول.
بحث قراره منطقی پیش بره نه با نیش کنایه.

شنبه 15/5/1390 - 0:48 - 0 تشکر 348473

SOHA_1990 گفته است :
[quote=SOHA_1990;373781;348046]سلام.
با اجازه ی صابخونه که با این حدیث اولی معیار رو مشخص کردن در ادامه ی بحث که باید حتی با زندیق هم باید با احترام استدلال کرد.
اما من ِ کمترین به عنوان کسی که با این برادران سنی دم خور بودم و نوع اشکالاتشون رو می دونم. می خوام طرح مسئله کنم و دوستان پاسخکی بنویسند بر مبنای احترام.

اهل تسنن وقتی از لحاظ منطق و روایت، از اثبات حادثه ی غدیر به جایی نمی رسند مطرح می کنند که اگر مولای شما ولایت داشته و بر حق بوده چرا در زمان خلفای راشدین سکوت کرده؟ مگر حقی نبوده از جانب خدا؟ پس چرا خانه نشین شده و دست به مخالفت بر نداشته؟

خواهشا دوستان من نه سنی ام، نه وهابی، طرح مسئله می کنم هرازچندگاهی، پاسخ شاید روشن باشد، ولی هدف تبیین هست.
انشالله که محبین و شیعیان همراهی کنند تا بحث شایسته ای داشته باشیم.

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام

خب این ایراد اهل سنت درست نیست

زیرا بر طبق نقل تاریخی حضرت همچنان بر استیفای حق خود محکم و مصرّ بودند.

حتی وقایع منجر به شهادت زهرا(س) به عنوان بهترین دلیل که همچنان موجب سکوت خصم میشود دال بر این مدعاست

حضرت همچنین احتجاجاتی با برخی از از بزرگان اوس و خزرج و مهاجرین در این خصوص داشتند.

اما این حرکت اما هیچگاه به گونه ای نبود که از ماجرای جهان اسلام به کنار روند و موجبات افتراق در جامعه اسلامی پیش آید.

حضرت برای پس گرفتن قدرت اینگونه نبود که توانایی نداشته باشند در همان زمان عده ای از جمله ابی سفیان برای بیعت کردن و حمایت از حضرت امیر اعلام آمادگی کردند اما حضرت بیعت و حضور آنها را نپذیرفت.

این وقایع ادامه داشت تا اندکی بعداز شهادت حضرت زهرا(س) و بعد از آن حضرت آنگونه که مستحضرید برای حفظ کیان اسلامی از آفت تفرقه و خطرات بیرونی و درونی با خلفا نه تنها مدارا نمودند بلکه در مسائل حکومتی نیز به آنها مشورت می دادند تا جای که جمله خلیفه دوم که لو لا علی لهلک عمر در شهرت یافت.

حضرت در راستای مرزهای اسلامی حتی تا آنجا که در تاریخ آمده حسنین (ع) را در نبرد هایی به سر حدات اعزام می نمودند تا آنجا که مشهور است ری به دستان امام حسن (ع) فتح گردید.

شاید دو نکته در اینجا حائز اهمیت باشد

1- امام همواره بر حق خود بر خلافت تأکید داشتند

2- امام (ع) هیچگاه عملی که موجب بر هم خوردن اتحاد جهان اسلام شود را انجام ندادند

قال امام علی ابن موسی الرضا سلام الله علیهما

«لیس العبادة کثرة الصلاة والصوم انما العبادة التفکر فی امر الله عزوجل»

http://philsoph.parsiblog.com/

شنبه 15/5/1390 - 15:45 - 0 تشکر 348586

nasimesahri گفته است :
[quote=nasimesahri;331665;348466] جناب وحید میلادی : تاریخ پر است از مواردی که مشکلات حکومتی وقضایی همین خلفای غاصب توسط حضرت امیر حل شده بزرگترین شاهد آن اقرار هفتاد باره دومی مبنی بر لولا علی لهلک عمر است حضرت امیرعلیه السلام در زمانهای وفرصتهای مختلف غصب حکومت را یاد آوری می کردند اما همیشه حفظ منافع جامعه اسلامی آنروز برای شان در اولویت اول بود. مظلومیت مولی علیه السلام در نداشتن یار درست است ولی سکوت ایشان در برابر مضروب شدن وشهادت زهرای مرضیه سلام الله علیها چه توجیهی دارد یعنی فاتح خیبر برای دفاع از خانواده خویش نیاز به یاور داشتند ؟!!! که در برابر آن سکوت کردند ؟؟؟ یعنی اگر علی علیه السلام مامور به سکونت نبود کسی از اراذل مدینه جرات نزدیک شدن به ایشان را داشت چه رسد به آتش زدن درمنزل ایشان ودست بسته بردن ایشان تا مسجد ؟؟؟؟

بله اگر علی ع نبود عمر هلاک میشد....ولی این به این معنا نیست که رفیق گرمابه و گلستان هم بودن...عمر شخصی نادان بود...میگن تو یه قضیهای میخواست یه زن مجنون و باردار زناکار رو سنگسار کنه که مولا علی ع اومدن و متوجه اش کردن که اینکار درست نیست

از این دست کمکها کردن و همه اینها هم به خاطر اینکه چون امام بودن نمی تونستن در مقابل بی عدالتی ها سکوت کنن ...باید به مردم کمک میکردن

اما در مورد شهادت زهرا س ...خود مولا علی ع جواب این جور سوالات اهانت امیز امثال شما رو دادن....به قبر رسول خدا ص نزدیک شدن و فرمودن:

برادر! پس از درگذشت تو، این گروه مرا ناتوان شمردند و نزدیك بود كه مرا بكشند

 منبع:الامامة و السیاسة، ج 1، ص 12

 مولا علی ع مگه زبونم لال بی غیرت بودن که سکوت کنن؟.....ایشون دفاع کردن شما خبر ندارین چرا تهمت میزنین؟

وقتی عمر دستور داد و آتش را آوردند کنار خانه حضرت– حضرت فاطمه سلام الله علیها در بین درو دیوار قرار گرفت ،حضرت فاطمه ناله کرد و پدرش را صدا کرد و عمر شمشیر را کشید و به پهلوی فاطمه زد. امیر المومنین علیه السلام از اتاق در امد و کمربند عمر را گرفت و بلند کرد و بر زمین کوبید و گردن و دماغ عمر را محکم کوبید و تصمیم گرفت تا او را بکشد اما وقتی یادش آمد که پیامبر اکرم وصیت کرده بود بر اینکه دست به عمل نظامی و خشونت نزنند برگشت گفت:عمر ای فرزند صحاک ! قسم به خدایی که پیامبر اکرم را گرامی داشته !اگر وصیت پیامبر اکرم نبود می دانستی که تو توانایی ورود به منزل من را نداشتی

منبع:کتاب سلیم بن قیس ص586

مولا علی میخواستن عمر رو بکشن ولی یاد وصیت رسول خدا ص افتادن که فرمود:

ای علی تو کاری انجام ندهی اگر مردم بعد از من بر تو گستاخی نموده و حقت را غصب کرده و بر تو پیشی گرفتند و طاغوتشان را به سوی تو فرستادند که از تو بیعت ستانند آنگاه یقه ی لباس تو را می گیرند و می شکند همچون وقتی که شتری را می کشند و تو در این حالت مذمت و ملامت می شوی و غمگین و محزون خواهی شد

ای علی اگر یاری نداشتی با آنها جنگ مکن

منبع:بحارالانوارج22-ص493

مولا علی ع اونجا درایت به خرج دادن چون اگه جنگی شکل میگرفت ممکن بود خاندان رسول خدا ص از بین بره....فرمودن:

در برابر ظلم هایی که بعد از پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله در حق من کردند به اطرافم نگاه کردم و دیدم نه یاری دارم نه کسی که از من حمایت کند جز خانواده ام و مایل نبودم که جان آنها را به خطر بیاندازم چون نسل پیامبر برای همیشه قطع می شد .چشمم رابه هم نهادم و استخوان در گلو کردم جام تلخ را جرعه جرعه نوشیدم و صبر کردم بر خشم خود بر امری که تلخ تر از زهر و دردناک تر از شمشیر بر قلب بود

منبع:خطبه 217نهج البلاغه و همچنین شرح نهج البلاغه ای ابی الحدید معتزلی

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

شنبه 15/5/1390 - 16:5 - 0 تشکر 348606

nasimesahri گفته است :
[quote=nasimesahri;331665;348466]  یعنی اگر علی علیه السلام مامور به سکونت نبود کسی از اراذل مدینه جرات نزدیک شدن به ایشان را داشت چه رسد به آتش زدن درمنزل ایشان ودست بسته بردن ایشان تا مسجد ؟؟؟؟ 

چرا باید یه شیعه حرف معاویه رو تکرار کنه؟.....معاویه در یکی از نامه هاش به مولا علی ع به طعنه نوشت:


تا آنجا كه دستگاه خلافت تو را مهار كرده و همچون شتر سركش براى بیعت به طرف مسجد كشاندند

منبع:شرح ابن ابى الحدید ج 15، ص 186

مولا علی ع در جواب نوشت:

گفتى كه من به سان شتر سركش براى بیعت سوق داده شدم. به خدا سوگند، خواستى از من انتقاد كنى ولى در واقع مرا ستودى و خواستى رسوایم كنى اما خود را رسوا كردى. هرگز بر مسلمانى ایراد نیست كه مظلوم واقع شود

منبع:نهج البلاغه، نامه ى 28

چرا سکوت کرد چون از یه طرف پیامبر ص فرمودن اگه یاوری نداشتی جنگ نکن.....از یه طرف خودشون هم فرمودن که دیدم یاوری ندارم واگه کاری بکنم ممکنه خاندان رسول خدا ص از بین بره

مظلوم واقع شدن..مظلوم....یه آدم تنها چیکار کنه؟

علی جان تنها بودی ....با  شیعیانی مث من.... تو این زمان.... تو کشور شیعه باز هم تنهایی

علی هنوزم تنهاست

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

شنبه 15/5/1390 - 17:0 - 0 تشکر 348648

سلام.
سوال اولی رو فکر می کنم به قدر کافی صحبت شد و از همه ممنون.
اما یکی از سوالاتی که اگر با یه بچه سنی برخورد داشته باشید حتما ازتون می پرسه این هست.(چون این سوالات نتیجه تفکرات خودشون نیست و تزریق شده هست)

خب اولی رو بگم.
با ستناد به این مطلب که : {«فامهلوا تجتمع الناس ویتشاورون» یعنی: مهلت دهید تا مردم جمع شوند و با یکدیگر مشورت کنند(تاریخ طبری ج4 ص433 )} و این که :{«إنما الخیار للناس قبل أن یبایعوا» یعنی: پیش از بیعت کردن اختیار با مردم است(تا چه کسی را انتخاب کنند) (بحارالأنوار ج8 ص272، چاپ تبریز و مستدرک نهج البلاغه ص88) } و چندتا حدیث و تاریخ دیگه این سوال رو می پرسن که اگر خلافت مولای ما علی ع از جانب خدا بوده چرا وقتی مردم به سراغ حضرت رفتن برای بیعت ایشون بهشون اجازه داده و خواسته که مشورت کنند؛ و ایشون اختیار رو به مردم دادن و کلی حرف دیگه که جمله سازیم نمیاد.

و دومین حرفی که قطعا مخصوصا در ماه مبارک رمضان اگر باهاشون برخورد کنی و بحث کنی مطرح می کنن این مسئله هست.
می گن که طبق اعتقاد شیعه برای فهم و تفسیر و درک قران، تنها خود قران کافی نیست و معارف اهل بیت ع هم لازم هست، ولی اونها این ایه از قران رو علم می کنند و با صوت این ایه رو براتون می خونن {تَنزِیلُ الْكِتَابِ لَا رَیْبَ فِیهِ مِن رَّبِّ الْعَالَمِینَ} و سوالشون رو می پرسن که اگر این قران هیچ جای شکی نداره پس نیازی هم به اهل بیت ع نیست برای فهمش و کلی هم نچ نچ خواهند کرد.

دوستان من بازم تذکر بدم! من سنی نیستم،
منتظر بحث خوب عزیزان هستیــــــــــــــــــم
یا حق

شنبه 15/5/1390 - 18:12 - 0 تشکر 348677

سلام

خداوند جانشین خودش در روی زمین رو خودش انتخاب میکنه.....به ایه 30 سوره بقره دقت کنین:

واذ قال ربک للملائکة انی جاعل فی الارض خلیفة قالوا اتجعل فیها من یفسد فیها ویسفک الدماء ونحن نسبح بحمدک ونقدس لک قال انی اعلم ما لا تعلمون


و چون پروردگار تو به فرشتگان گفت من در زمین جانشینى خواهم گماشت [فرشتگان] گفتند آیا در آن كسى را

مى‏گمارى كه در آن فساد انگیزد و خونها بریزد و حال آنكه ما با ستایش تو [تو را] تنزیه مى‏كنیم و به تقدیست

مى‏پردازیم فرمود من چیزى مى‏دانم كه شما نمى‏دانید

پس چی شد؟.....خداوند جانشینش در زمین رو خودش انتخاب میکنه

سوال دوم:

بله هیچ شکی در کتاب خدا نیست....منظور این ایه این است که هیچ شکی نیست که از جانب خدا اومده

حالا بچه سنی میگه قران کافیه.....چرا میگه؟....چون قران نخونده اصلا....

قران این همه میگه:واقیموا الصلاة .....گفته نماز بخونین...آیا گفته چن رکعت؟....چجوری؟....خب پس این قران احتیاج به معلم داره

خداوند خودش در ایه 43 سوره رعد میفرماید:

ویقول الذین کفروا لست مرسلا قل کفی بالله شهیدا بینی وبینکم ومن عنده علم الکتاب

و كسانى كه كافر شدند مى‏گویند تو فرستاده نیستى بگو كافى است‏خدا و آن كس كه نزد او علم كتاب است میان من و شما گواه باشد

خب این کسی که علم کتاب نزدش هست کیه؟

یا درآیه 49 سوره عنکبوت:

بل هو آیات بینات فی صدور الّذین اوتوا العلم و ما یجحد بآیاتنا الّا الظالمون

بلكه این كتاب آسمانی مجموعه‏ای از آیات روشن است كه در سینه صاحبان علم جای دارد و آیات ما را جز ستمگران انكار نمی‏كنند

صاحبان علم کیا هستن؟

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

شنبه 15/5/1390 - 23:31 - 0 تشکر 348823

جناب آقای میلادی جناب عالی همان حرفها بنده را تکرار می کنید منتهی نتیجه ی دیگری می گیرید !!! بردار گرامی حرف بنده هم همین است مولی علی علیه السلام مامور به سکوت بودند واولی ودومی هم این مطلب را می دانستند
من چه سوال اهانت آمیزی کردم؟ آیا اینکه می گویم چون حضرت علی
علیه السلام مامور به سکوت بودند بر سر زهرا آن فجایع آمدوالا کسی جرات نزذیک شدن بمنزل امامت را نداشت، اهانت کرده ام ؟

وجالب است شما هم به همین نتیجه می رسید که بله حضرت اقدام کردند اما میانه کار بیاد سفارش پیامبر افتادند وسکوت کردند!!!
بله چون امیر المومنین مامور به سکوت بودند وعمر لعنت الله علیه از این ماجرا با خبر بود جرات ورود به خانه امامت را پیدا کرد والا کسی جرات روبه رو شدن با فاتح خیبر را نداشت همچنانکه بعد از شهادت حضرت زهرا وقتی قصد به هم زدن قبرستان را برای  کشف جسد مطهر ایشان داشتند وحضرت را آماده مقابله دیدند کنار کشیدند علی بعد از وفات زهرا ی مرضیه در قبرستان بقیع همان علی در خانه سه روز بعد از وفات پیامبر است! اما در قبرستان بقیع مامور به سکوت نیست ودومی وقتی بیاد فرمایش پیامبر در این باره می افتد کنار می کشد. منتهی جنابعالی علت سکوت را نبود یار و ترس از حفظ ذریه پیامبر می دانید بنده مصالح اسلام ومسلمین راهم یکی از دلایل سکوت می دانم هیچ کجا ادعا نکردم که حضرت لحظه ای حکومت ناحق خلفا را تایید کرد وبا آنان مدارکرد اگر یکبار دیگر حرف بنده را مطالعه فرمایید می بینید که عرض کرده ام حضرت از هر فرصتی برای بیان انحراف در مسیر خلافت استفاده می کردند.
اگر طبق فرمایش شما تنها علت سکوت مولی امیر المومنین حفظ جان ذریه رسول الله است  این سوال مطرح می شود :
آیا حضرت زهراسلام الله علیها از خاندان پیامبر نبود ؟
اما شما علت گره گشایی های حضرت را از حکومت آن سه غاصب راصرفا عدم سکوت در برابر بی عدالتی ها از طرف امام وکمک به مردم میدانید بنده به این فرمایش شما مصالح اسلام را نیز اضافه میکنم شما می گوید جلو گیری از ظلم به مردم وبنده عرض می کنم این مردم همان مردمی هستند که در برابر غصب حکومت سکوت کردند ودر غصب خلافت شریک بودند آیا غیر از این است ؟
اما درمورد این فرمایشتان که چرا شیعه باید حرف معاویه را تکرار کند ؟ خیلی را حت برچسب می زنید
حرف بنده این است
یعنی اگر علی علیه السلام مامور به سکونت نبود کسی از اراذل مدینه جرات نزدیک شدن به ایشان را داشت چه رسد به آتش زدن درمنزل ایشان ودست بسته بردن ایشان تا مسجد ؟؟؟؟
وطبق فرمایش شما حرف معا ویه این است : تا آنجا كه دستگاه خلافت تو را مهار كرده و همچون شتر سركش براى بیعت به طرف مسجد كشاندند
مگر بنده حضرت را به این خاطر سرزنش کردم که جنابعالی چنین تهمتی می زنید!!!

اما باز اختلاف اساسی بنده وشما برسر علت مظلوم واقع شدن حضرت امیر است یکبار دیگر سخنان پیامبر را که جنابعالی اینجا آورده اید مرور می کنیم ای علی تو کاری انجام ندهی اگر مردم بعد از من بر تو گستاخی نموده و حقت را غصب کرده و بر تو پیشی گرفتند و طاغوتشان را به سوی تو فرستادند که از تو بیعت ستانند آنگاه یقه ی لباس تو را می گیرند و می شکند همچون وقتی که شتری را می کشند و تو در این حالت مذمت و ملامت می شوی و غمگین و محزون خواهی شد
ای علی اگر یاری نداشتی با آنها جنگ مکن

بنده علت مظلومیت حضرت امیر
علیه السلام را در اینجا چندچیز میدانم که اولین آن غصب حق مسلم ایشان یعنی ولایت .دوم نبود یار وسوم دست نبردن به شمشیردرعین توانایی در برابر غاصبان خلافت ولی جنابعالی ظاهرا علت مظلومیت را تنها در نبود یار می بینید. بر اساس سیری که نظرات شما داشته چیزی جز نبود یار!!! علت مظلومیتی که خود ایشان از آن دم زنند نیست

يکشنبه 16/5/1390 - 8:53 - 0 تشکر 348909

سلام

ممنون بحث خوبیه.. ولی یه چیزی... واسم عجیب بود که حقانیت ائمه هم نیاز به اثبات داره.. به خرده تلخه...

در مورد سوال سها....

اولی رو خب به نظرم شاید چون بحث خلافت و حکومت در میون بوده امام مشورت و نظر مردم رو هم خواستن.. یه چیزی تو مایه های همین انتخابات خودمون... مثلا امام خمینی میدونستن بنی صدر شایسته نیست ولی به نظر مردم و انتخابش احترام گذاشتن... نمدونم حالا

در مورد سوال دوم که همین شیعه ها هم واسشون سواله... خب در قرآن ایاتی هست به اطاعت و کمک خواستن از ائمه... من جمله این پایینی:

«یا ایهاالذین آمنوا اطیعوالله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم فان تنازعتم فی شیئ فردوه الی الله و الرسول ان کنتم تئومنون بالله والیوم الاخر ذالک خیر و احسن تأویلا»سوره نساء / 59

هان ای كسانی كه ایمان آورده‏اید خدا را اطاعت كنید ، و رسول و كارداران خود را - كه خدا و رسول علامت و معیار ولایت آنان را معین كرده - فرمان ببرید ، و هر گاه در امری اختلافتان شد برای حل آن به خدا و رسول مراجعه كنید ، اگر به خدا و روز جزا ایمان دارید این برایتان بهتر ، و سرانجامش نیكوتر است ( 59)

توی تفاسیر هم هست که اولی الامر ائمه ی اطهار ع هستند... دلیلش هم اینه که هم شیعه و هم سنی اعتقاد دارن بر اینکه غیر ادمه معصوم نیستن... (یعنی فقط ائمه معصومن:)   ) و توی انی آیه هم که اطاعت از اولی الامر رو در ردیف اطاعت پیامبر ص آورده....

 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

سه شنبه 18/5/1390 - 3:19 - 0 تشکر 349997

خب تو پست قبلی پرسیدیم که در آیه 43 سوره رعد منظور از عنده علم الکتاب...کسی که علم قران نزد اون هست کیه؟

باید از منابع غیر شیعه پاسخ داد...اینها از منابع غیر شیعه هست

ثعلبی در تفسیراین آیه مینویسه :

آنکه علم کتاب در نزد اوست علی بن ابیطالب است

منبع:غایة المرام باب 126

همچنین ابو سعید خدری میگه:

از رسول خدا صلی الله علیه و آله پرسیدم آنکس که علم کتاب در نزد اوست کیست؟

فرمود: آنکس برادرم علی بن ابیطالب است

منبع:شواهد التنزیل جلد 1 ص 307

شیخ سلیمان بلخی از ابن عباس نقل میکنه که گفت:

آنکه علم کتاب در نزداوست علی علیه السلام است زیرا او بتفسیر و تأویل و ناسخ و منسوخ آن عالم بود

منبع:ینابیع المودة ص 104

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.