همانطور که مطلعید قرار است تا چند سال آینده تمام مدارس ایران هوشمند شوند.
به نظر شما اجرای این طرح با چه چالشهایی مواجه است؟
نقاط قوت و ضعف این طرح را در چه میبینید؟
مرکز آموزش الکترونيکي تبيان
eLearning.Tebyan.net
کل آیتم ها 56
مقدمه دوم سوال اين است که کار نيک و بد ما هيچ سود و زياني به خداوند نمي رساند . اين هم درست است . امير مومنان در خطبه معروف به «همام » مي فرمايد: «فان الله - سبحانه و تعالي - خلق الخلق حين خلقهم غنيا عن طاعتهم، آمنا من معصيتهم، لانه لاتضره معصية من عصاه و لاتنفعه طاعة من طاعه; (1) «پس خداوند سبحان و بلند مرتبه آفريده ها را آفريد، در حالي که از فرمانبرداري آن ها بي نياز و از سرکشي آن ها ايمن بود; زيرا سرپيچي سرکشان او را ضرر نمي رساند و فرمانبرداري فروتنان او را فايده اي ندارد .» اما نتيجه اي که گرفته ايد، به مقدمات شما ارتباط ندارد: چرا خداوند ما را به بهشت يا جهنم مي برد و مورد پاداش و عذاب خود قرار مي دهد؟ مگر دليل پاداش يا عذاب ما علم خداوند يا سود و زياني است که بايد به او مي رسيد و اکنون نرسيده است؟ در حقيقت بهشت پاداش عمل خوب ماست که ما به حسن اختيار خود انجام داده ايم و دوزخ کيفر کردار زشتي است که ما به سوء اختيار خود انجام داده ايم . آري، خداوند مي داند چه کسي بهشتي و چه کسي جهنمي است . اما او مي داند چه کسي از نعمت هايي که در اختيارش گذارده شده حسن استفاده کرده و با قدرت و اراده خود به جاده فرمانبرداري که بهشت نتيجه و ثمره آن است راه مي يابد و مي داند چه کسي از نعمت هايي که در اختيارش گذارده شده سوء استفاده کرده و با قدرت و اراده خود به جاده گناه و نافرماني که دوزخ نتيجه آن است گام مي نهد . خداوند کسي را به گزاف به بهشت و جهنم نمي برد .
مدیر انجمن حوزه علمیه
تماس بامن:
forum:www.mahdiyavar.mihanbb.com
e-mail:ya_lasaratelhosain@yahoo.com
بهشت و جهنم نتيجه و ثمره کار دنيوي ما است که فرموده اند: «الدنيا مزرعة الاخرة » . (2) هر چه در اين دنيا کشتيم، در آن دنيا برداشت مي کنيم . اگر در کشتزار دنيا خير و نيکي کاشتيم، در دروگاه آخرت خير و نيکي برداشت مي کنيم و اگر در زمين دنيا بدي و کجي کاشتيم، در آخرت بدي و کاستي برداشت مي کنيم . و همچنين کردار زشت ما به خداوند ضرري نمي رساند و کار نيک ما او را سودي ندارد . اما ما از کار نيک خود سود مي بريم و از کردار زشت خود ضرر مي کنيم . پس بهشت و جهنم نتيجه مستقيم عمل و رفتار و کردار و گفتار ما است و سود و زيانش هم به ما بر مي گردد . البته خداوند ما را براي بهشت و آسايش ابدي آفريده است و راه را از چاه به ما نشان داده است; ولي متاسفانه برخي از ما انسان ها به سوء اختيار خود به بيراهه مي رويم و نتيجه آن را نيز ناگزير تحمل مي کنيم . چندين چراغ دارد و بيراهه مي رود بگذار تا بيفتد و بيند سزاي خويش پي نوشت: 1 . نهج البلاغه، خطبه 193 . 2 . از امام علي (ع)، ميزان الحکمة، محمد محمدي ري شهري، ج 2، ص 890 . منبع:سايت حوزه
سلام ممنون از توضيحاتي كه داديد
گاهي به آسمان خيالم عبور کن
شعر مرا نيم نگاهي مرور کن
دل مرده ام،قبول . . .!
تو اما مسيحا باش،
يک جمعه هم زيارت اهل قبور کن.
مهمترین مشكل مدارس هوشمند به نظر بنده نیروی انسانی است. چكار باید كرد بنده تجربیات خوبی كسب كردم و دوست دارم در اختیار بگذارم سایت بنده salehani.com
این مدارس زمانی می تواند اجرائی و فراگیر شود كه دیدگاه های فعلی حاكم در آموزش و پرورش تغییر كند
با سلام هوشمند سازی مدارس یک نیاز قطعی است که مطابق با جوامع روز باید پیش بره ولی قبل از آن باید تمامی زمینه ها هم فراهم باشه متاسفانه در ایران به دلیل نبودن امکانات کافی دو گانگی پیش اومده یعنی یکی داره در بهترین مدارس هوشمند درس می خونه و یکی هم اصلا نمی دونه اینگونه مدارس در ایران وجود داره فقط امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد این باشیم که تمامی مدارس ایران یکپارچه مجهز شده اند