دیدگاه هرکس از یادگیری الكترونیكی ممکن است به میزان زیادی تحت تأثیر تجارب شخصی باشد. امروزه با اینكه بیشتر دانشگاهها شكل هائی از آموزش الكترونیكی را ارائه می دهند، هنوز برای اكثر مربیان آموزش عالی به عنوان یك پدیده جدید است .
تعریف یادگیری الكترونیكی در ادبیات آن بسیار متفاوت است. یادگیری الكترونیكی را می توان چنین تعریف کرد : هرگونه استفاده از فناوری های وب واینترنت برای آفرینش یا ایجاد تجارب آموزشی. ( هورتون ،2006 ) نایدو (2003) آموزش الکترونیکی را استفاده نظام مند از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تدریس و یادگیری می داند.
اما یك اتفاق نظر عمومی وجود دارد كه یادگیری الكترونیكی را روش كاربرد تكنولوژی های اطلاعاتی و ارتباطی اینترنت برای ارتقا وحمایت از فعالیت های یادگیری می داند.(كانوكا ، 2006). به طور کلی آموزش الکترونیکی مفهومی است که بیانگر به کارگیری فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی مانند اینترنت و نظام های چند رسانه ای به مثابه ابزارهایی برای بهبود کیفیت یادگیری از طریق عرضه تسهیلاتی برای دسترسی آسان به منابع و خدمات آموزشی و فراهم کردن سازوکارهایی چون تعامل و همکاری از راه دور است. در این صورت با بهره گیری از فناوری ها و رسانه های دیجیتالی برای عرضه ، حمایت ، و بهینه سازی تدریس ، یادگیری ، سنجش و ارزشیابی محیط یادگیری الکترونیکی پدید می آید که از محیط های یادگیری سنتی متمایز است.