بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام به همه معارفی ها
این تاپیک مختص احادیث باب یقینه
اعتقادات و معارف ماها لازمه به درجه یقین برسن تا تأثیر مطلوب رو بذارن
خب بسم الله
حدیثای مرتبط با بحث یقین رو در این تاپیک قرار بدیم
منتظر شما هستیم
کل آیتم ها 28
قال رسول الله - صلی الله علیه و آله - :
اِنّما أتَخَوَّفُ علی اُمَّتی ضعفُ الیَقین.
همانا من برای امت خود، از سستی یقین می ترسم.
«كنز العمّال، ح 7341»
قال الامام علي - عليه السّلام - : هَلَكَ مَنْ باعَ اليَقينَ بالشَّكِ وَ الحَقَّ بالباطِلِ. «غرر الحكم، ص 62، ح 723» امام علي - عليه السّلام - فرمود: كسي كه يقين خود را به شك و حق را به باطل بفروشد، هلاك خواهد شد.
مولا علي ع فرمود:واليقين منها علي اربع شعب: علي تبصره الفطنه وتاويل الحکمه وموعظه العبره ومن عرف العبره فکانما کان في الاولين يقين بر چهار پايه استوار است: بينش زيرکانه دريافت حکيمانه واقعيت ها پند گرفتن از حوادث روزگار پيمودن راه درست پيشينيان نهج البلاغه حکمت 31
يه سري به خدا بزنيم
خيلي زود
بي بهانه...
امير المؤمنين عليٌّ عليهالسلام : أصلُ الصَّبرِ حُسنُ اليَقينِ بِاللّه . ريشه صبر ، داشتن يقين راستين به خداست . غرر الحكم : 3084 منتخب ميزان الحكمة : 314
امام صادق عليه السلام: اِنَّ العَملَ القَليلَ الدّائمَ عَلَي اليَقينِ اَفضَلُ عِنداللهِ منَ العَمَلِ الکثيرِ عَلي غَيرِ يَقينٍ؛ عمل اندک و بادوام که بر پايه يقين باشد و در نزد خداوند از عمل زياد که بدون يقين باشد برتر است. جهاد النفس، ص62
قال الامام زين العابدين - عليه السّلام - في المناجاةِ: أَسْألُكَ بِكَرَمِكَ أنْ تَمُنَّ عَلَيَّ مِنْ عَطائِكَ بما تَقرُّبِهِ عَيني و ... من اليَقينِ بما تُهَوِّنُ بِهِ عَلَيَّ ... . «بحار الانوار، ج 94، ص 145، ح 21» امام زين العابدين - عليه السّلام - در مناجاتي (خطاب به خداوند متعال) فرمود: به كرم و بزرگواريت از تو مي خواهم كه از عطاي خود آن مقدار به من ارزاني داري كه ماية شادماني و روشنائي ديدگان من باشد ... و از يقين آن مقدار به من عطاء فرمائي كه به واسطة آن مصيبتهاي دنيا بر من آسان شود و پرده هاي كوري از ديدة بصيرتم كنار زده شود.
قال الامام علي - عليه السّلام - : اليقين جلبابُ الأكياس. يقين، پيراهن زيركان است. «غرر الحكم، ص 61، ح 711»
امام علی - علیه السّلام - فرمود:غایَةُ الیَقینِ الإخلاصُ، غایةُ الإخلاصِ الخلاصُ. غایت یقین اخلاص است و غایت اخلاص، خلاص و رهائی.«غرر الحكم، ص 369، ح 6347»