• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تجارت و بازرگاني (بازدید: 4957)
پنج شنبه 2/12/1386 - 16:34 -0 تشکر 31073
شناخت

 

الحمدلله‏‏رب‏العالمین عنایت‏به‏اینكه‏روزانه‏كاربران‏بسیاری‏از‏اینترنت‏ استفاده می‏كنند‏بر‏آن‏شدم‏تا‏در‏چگونگی‏استفاده ‏بهینه‏از اینترنت‏جهت‏نیل‏به‏كمالات‏انسانی‏یك ‏جهان‏بینی جامع‏و‏عالی‏را‏در‏قالب‏كتاب‏نظام‏هدفمند ‏به‏شماره‏ثبت كتابخانه‏ملی‏جمهوری‏اسلامی‏ایران‏ 84826‏ح‏و‏مقدمه ای‏در‏بعد‏زمان‏و‏مكان‏بر‏كتاب‏ نظام‏هدفمند‏به‏شماره‏ثبت كتابخانه‏ملی‏جمهوری‏اسلامی ‏ایران861480‏ح‏به تألیف(سعی)‏سیدحسام‏سیدحسینی‏را‏طرح‏وبیان نمایم.

 

   

سيّدحسام سيّدحسيني نويسنده و تئوري پرداز نظام هدفمند
يکشنبه 5/12/1386 - 16:22 - 0 تشکر 31540

جهانبینی راهبردی

تبلیغات؛ یعنی مدیریت سرمایه برای استفادة بهینه از زمان و امكانات هستی جهت دست یافتن به كمالات انسانی در راه رسیدن به خدا.

حسینی،نظام هدفمند

سيّدحسام سيّدحسيني نويسنده و تئوري پرداز نظام هدفمند
يکشنبه 5/12/1386 - 16:27 - 0 تشکر 31542

هوالحكیم

ـ تا چه اندازه به اهمیت و ارزش تبلیغات اندیشیده­اید؟!

ـ آیا به سبك و راهكارهای تبلیغ آشنایی دارید؟!

ـ آیا هدایا فصل و زمان بخصوصی دارند یا نه هر فصل و زمانی می­توان از هدایا استفاده كرد و این هدایا چگونه می­توانند تبلیغاتی باشند؟!

ـ كارت ویزیت، فاكتور، سربرگ، آرم، پاكت، پلاستیك، بروشور، پوستر، كتاب، مجله، سایت اینترنتی، تابلو، تیزرهای تلویزیونی، فیلمهای (مستند، سینمایی و...)، نمایشگاهها، سمینارها، جشنها، مراسمات و... چگونه می­توانند تبلیغاتی باشند؟!

ـ آیا جا و مكان نصب تابلو به منظور معرفی محصولات و خدمات شركتها و كارخانجات با توجه به محل نصب علایم راهنمایی و رانندگی و تابلوهای معرفی خیابانها، معابر و نصب پلاكها بر اماكن مسكونی و تجاری نیاز به مطالعه و تحقیق بیشتر ندارد؟!

ـ نحوة معرفی محصولات و خدمات شركتها، كارخانجات و... چگونه می­توانند با تبلیغات مرتبط باشند؟!

.....

حسینی،نظام هدفمند،صفحه22

سيّدحسام سيّدحسيني نويسنده و تئوري پرداز نظام هدفمند
يکشنبه 5/12/1386 - 16:30 - 0 تشکر 31543

ارتباطات، اطلاع­رسانی، بازاریابی

در دنیای امروز سعی همه بر این است كه دهكده­ای جهانی به وجود آورند، البته چگونه و چطور؟! این آرزوی تمام انسانهاست و این موضوع را می­توان سرآغاز باب خداشناسی دانست. البته اینجانب در این خصوص نه با حروف و نه با اعداد بلكه با فطرت به این مسأله نگاه می­كنم كه مواردی از جمله محبت، دوستی و دیگر كمالات انسانی است كه همگان به این امر توجه خاص دارند، بدون اینكه حتی به فطرت خود توجهی داشته باشند كه این ندای ارتباط از كجاست؟! اگر بیشتر دقت كنیم می­بینیم كه این ارتباط در تمام آفرینش و در تمام مخلوقات خداوند مشاهده می­شود، ارتباط با خدا به راحتی تمام این ارتباطات را میسر می­سازد. اگر نظری به خود و اطراف خود بیفكنیم خواهیم یافت كه مگر نه این است كه همه برای همین ارتباط گرد هم جمع شده­اند، امر ارتباطات است كه انسانها را كنار هم جمع نموده، البته این عبارت مقدس (ارتباطات) اصل نیازهای مادی و معنوی بشری است كه امر واضحی است، البته محصولات و خدمات نیز در خصوص رفع نیازهای بشر و بهبود رفاه انسانها به همدیگر مرتبط هستند. حال انسان چگونه می­تواند از این الطاف و بركات الهی استفاده بهینه را ببرد؟!

باید تمام عواملی كه نیازی را به وجود می­آورند را بررسی نمود. در اینجاست كه حروف و اعداد نیز ابزار ارتباط می­شوند.

ابزاری كه به همه چیز نام و كلام، مقدار و اندازه می­دهد و مبحث اطلاع­رسانی و بازاریابی را باز می­كند؛ اطلاع­رسانی بر این اساس است كه، این نوع محصولات و خدمات را داریم، بازاریابی نیز بر این اساس كه چه مقدار از این محصولات و خدمات مورد عرضه و تقاضا است، این دو مبحث لازم و ملزوم یكدیگر هستند كه در باب ارتباطات و ارتباط مشاغل با هم مطرح می­شوند؛ ارتباطی كه هر انسانی و هر شغلی در خصوص رفع نیازهای مادی و معنوی خود با دیگران دارد و نقش اساسی پیدا می­كند، در این راستا صداقت، درستی و انسان دوستی فرای همة محصولات و خدمات قرار می­گیرند، چرا كه این صفات عالیه هستند كه به حروف و اعداد روح و تعالی می­بخشند تا از این محصولات و خدمات استفادة بهینه را داشته باشیم.

مگر در دهكدة جهانی حساب و كتاب وجود ندارد كه غیر از این تصور كنیم، آری! مدیریت و برنامه­ریزیهای صحیح و مدبرانه است كه بر خواسته­های معقول همه مهر تأیید زده تا این محصولات و خدمات به دست متقاضی خود برسد، این مسیری كه در این راستا طی می­شود راه ما را در خصوص ارتباطات هموار می­نماید. مسیری كه روزها، ماهها و سالها طول می­كشد، با ارتباطات سازمان یافته جهت اطلاع­رسانی و بازاریابی به كمترین زمان ممكن برسد تا از این لحظه، از زمان نیز استفادة بهینه گردیده، در این جاست كه مكارم اخلاق حرف اول را در دنیا می­زند، اینجاست كه معنای حقیقی رقابت (والسابقون السابقون اولئك المقربون) را می­بینیم.

به عبارتی تمام انسانها در خیر (بركت) رساندن به یكدیگر از هم پیشی می­گیرند. و آن دهكدة جهانی (مدینة فاضله) را نه در عالم رویا بلكه در بیداری خواهیم دید، آری! این پیام حقیر است به خود و تمام جهانیان كه بیاییم تجدیدنظری در آنچه تاكنون گذشته است داشته باشیم و در اصلاح و آبادانی دنیای كنونی گامی بلند برداریم و شاهد طراوت و شادابی در تمام مخلوقات خداوند باشیم و در این دنیای كوچك همگی برای استفاده بهتر از الطاف و بركات خداوند بهره­ای كامل ببریم.

هر چند كه نمی­توانم بگویم، این كلام آخر حقیر است و حق كلام را آنچنان كه باید ادا كرده­ام، اما سخن را با یكی از دیدگاههای خود به پایان می­رسانم.

تبلیغات؛ یعنی مدیریت سرمایه برای استفادة بهینه از زمان و امكانات هستی جهت دست یافتن به كمالات انسانی در راه رسیدن به خدا.

حسینی،نظام هدفمند،صفحه20-21

سيّدحسام سيّدحسيني نويسنده و تئوري پرداز نظام هدفمند
يکشنبه 5/12/1386 - 16:38 - 0 تشکر 31544

هوالعلیم

ـ اولین مطلب یا موضوع كه در مورد تبلیغ به ذهنتان خطور می­كند چیست؟

ـ آیا از تعریف و حقیقت تبلیغ آگاهی دارید؟

ـ آیا شیوه­هایی كه در حال حاضر برای معرفی محصولات و خدمات شركتها و كارخانجات استفاده می­شود صحیح است؟

ـ با توجه به علایم راهنمایی و رانندگی، تابلوهای معرفی خیابانها و نصب پلاكها بر اماكن مسكونی و تجاری در خصوص تابلوهای معرفی محصولات و خدمات شركتها و كارخانجات چه پیشنهادی می­كنید؟

ـ برای معرفی محصولات و خدمات شركتها و كارخانجات چه شیوه­ایی را پیشنهاد می­كنید.

ـ دربارة نحوة معرفی محصولات و خدمات شركتهای خارجی چه پیشنهادی دارید؟

ـ آیا در زمینة معرفی محصولات و خدمات طرح و نوع طرح مورد اهمیت هست؟ (نظرتان را به طور مختصر بفرمایید)

ـ موقعی كه بحث حضور و انتخاب مطرح می­شود چه مطلبی به ذهن شما خطور می­كند؟

ـ آیا در مورد حضور و انتخاب معیارهای خاصی قایلید؟

حسینی،نظام هدفمند،صفحه23

سيّدحسام سيّدحسيني نويسنده و تئوري پرداز نظام هدفمند
يکشنبه 5/12/1386 - 16:44 - 0 تشکر 31545

راهبرد تثبیت قیمت ها راهی به سوی عدالت در تعلیم و تربیت

راهبرد تثبیت قیمت ها راهی به سویبانکداری بدون سود و کارمزد

ثـبات راه

آنچه كه یك ملت را به سر منزل مقصود می­رساند، برنامه­ریزی و نظارت مدبرانه بر امور است، حال این امور شامل چه مواردی است خود مقوله­ایی كامل و تمام (در همة امور) است، كه در مجالی به بحث و بررسی می­پردازیم.

یكی از آن موارد تثبیت قیمت محصولات و خدمات است كه می­توان بر اساس زمان و مكان، تهیه و تولید، عرضه و تقاضا مورد بررسی و مطالعه قرارداد و به دایرة توانمندیها و ظرفیتها نیز توجه خاصی داشت، اینجا نیز مسألة ارتباطات (عوامل ارتباط) در جهت سهولت قرار گرفتن این محصولات و خدمات برای متقاضی قیمت با ثبات را از خود نشان می­دهد.

البته، چون نقش انسان در تهیه و تولید، استفاده از محصولات و خدمات وجود دارد، باز هم معیارهای انسانی در خصوص قدر و منزلت انسان قدم پیش گذاشته و هر آنچه را كه در حقظ قدر و منزلت انسان باشد را سنجیده و به محصولات و خدمات قیمت مدبرانه می­دهد كه همه در آسایش و رفاه به تعلیم و تربیت در نیل به كمالات انسانی قرار گیرند.

(ملتی در تعلیم و تربیت موفق است، كه در قیمت دادن به محصولات و خدماتش از مستضعفان و محرومان غافل نباشد).

حسینی،نظام هدفمند،صفحه19

سيّدحسام سيّدحسيني نويسنده و تئوري پرداز نظام هدفمند
يکشنبه 5/12/1386 - 16:47 - 0 تشکر 31547

هوالعلیم الحكیم

ـ هنگامی كه عنوان معرفی محصولات و خدمات را می­شنوید یا می­خوانید اولین محصولات و خدماتی كه به ذهنتان خطور می­كند چیست؟

ـ اولین تعریفی كه برای معرفی محصولات و خدمات به ذهنتان خطور می­كند چیست.

ـ هنگامی كه عنوان آموزش را می­شنوید یا می­خوانید اولین علومی كه به ذهنتان خطور می­كند چه چیزی است.

ـ آیا برنامه­ریزی و زمانبندی برای فراگیری علوم نقش دارد.

ـ اولین تعریفی كه در مورد آژانس به ذهنتان خطور می­كند چه چیزی است.

ـ آیا برنامه­ریزی و هماهنگی در مدیریت آژانس نقش دارد.

ـ هنگامی كه عنوان اوقات فراغت را می­شنوید یا می­خوانید چه برنامه­های علمی، سیاحتی، زیارتی، تفریحی و... به ذهنتان خطور می­كند.

ـ آیا اوقات فراغت در فراگیری علوم نقش دارد.

ـ هنگامی كه عنوان علم را می­شنوید یا می­خوانید اولین علمی كه به ذهنتان خطور می­كند چه چیزی است.

ـ آیا تحلیل، مباحثه و تحقیق در فراگیری علوم نقش دارند.

ـ برای ساختن یك ساختمان چه مشاغل و مصالحی لازم است.

ـ آیا برنامه­ریزی و زمانبندی برای كامل شدن یك ساختمان نقش دارد.

ـ هنگامی كه عنوان مشاغل را می­شنوید یا می­خوانید اولین مشاغلی كه به ذهنتان خطور می­كند چیست.

ـ آیا مشاغل در معرفی محصولات و خدمات نقش دارند.

حسینی،نظام هدفمند،صفحه25

سيّدحسام سيّدحسيني نويسنده و تئوري پرداز نظام هدفمند
يکشنبه 5/12/1386 - 16:52 - 0 تشکر 31549

بررسی اهمیت طرح نانو در علوم

اهمیت طرح

طـــــرح !؟

طـــــــــــــــــــــــــــــــــرح

طــــــــــــــــــــــــــــــــرح

طــــــــــــــــــــــــــــــرح

طــــــــــــــــــــــــــرح

طــــــــــــــــــــــــرح

طــــــــــــــــــــرح

طـــــــــــــــــــرح

طـــــــــــــــــرح

طـــــــــــــــرح

طـــــــــــــرح

طــــــــــــرح

طـــــــــرح

طــــــــرح

طـــــرح

طـــرح

طــرح

طـرح

طرح

طرح

آیا نخواهید گفت طرح، طرح است چه كوتاه مدت، چه بلند مدت؟ چه در سازمان، مؤسسه، شركت، كارخانه، روی جلد كتاب، پوستر یا در اوقات فراغت و... باشد مهم این است كه طرح است.

حسینی،نظام هدفمند،صفحه10

سيّدحسام سيّدحسيني نويسنده و تئوري پرداز نظام هدفمند
يکشنبه 5/12/1386 - 16:56 - 0 تشکر 31550

مدل راهبردی مدیریت

ارتباط مشاغل

سازمان ـ مؤسسه ـ شركت ـ كارخانه ـ ...

ارتباطات ـ اطلاع رسانی ـ بازاریابی ـ برآورده شدن خواسته های معقول

توسعه، بهبود و رفاه جامعه

مدیران

معاونین

واحدها و قسمتها

کارمندان و کارکنان

طرح اوقات فراغت نوجوانان و جوانان

شناخت و شکوفایی استعدادها

برآورده شدن خواسته های معقول

قرار گرفتن سرمایه در بهترین وجه برای دست یافتن به کمالات انسانی در راه رسیدن به خدا

حسینی،نظام هدفمند،صفحه11

سيّدحسام سيّدحسيني نويسنده و تئوري پرداز نظام هدفمند
يکشنبه 5/12/1386 - 16:59 - 0 تشکر 31551

یا حی یا قیوم

ـ آیا برنامه­ریزی و استفاده از شیوه برای معرفی محصولات و خدمات نقش دارند. چگونه؟!

ـ ارتباطات و رسانه­های اطلاع رسانی چه نقشی در معرفی محصولات و خدمات دارند و چگونه می­توانند تبلیغاتی باشند؟!

ـ تعیین وقت چه نقشی در برنامه­ریزی دارد و چگونه می­تواند تبلیغاتی باشد؟!

ـ برای استفاده بهینه از زمان چه تعریفی ارایه شود و در این تعریف محصولات و خدمات را چگونه؟!

ـ چگونگی استفاده از محصولات و خدمات چگونه می­تواند تبلیغاتی باشد؟!

ـ آیا شركتها و كارخانجات كه معرفی محصولات و خدمات خود را انجام می­دهند می­توانند موفق باشند؟!

ـ تاكنون به این اندیشیده­اید كه مراكز و نمایندگیهای ارایة محصولات و خدمات شركتها و كارخانجات چگونه می­توانند در معرفی محصولات و خدمات نقش داشته باشند.

ـ آیا اطلاع دارید كه در جهان برای معرفی محصولات و خدمات خود از چه
شیوه­هایی استفاده می­كنند و كدامین راه می­تواند موفق باشد.

ـ آیا می­دانید كه از چه امكاناتی برای معرفی محصولات و خدمات می­توان استفاده كرد.

ـ برای انتخاب یك مشاور جهت معرفی محصولات و خدمات چه معیارهایی باید در نظر گرفت.

حسینی،نظام هدفمند،صفحه24

سيّدحسام سيّدحسيني نويسنده و تئوري پرداز نظام هدفمند
يکشنبه 5/12/1386 - 17:3 - 0 تشکر 31552

مشاوره ی راهبردی

ارایة مشاوره

مدیر، مسؤول، نمایندة محترم .........................

از آنجا كه كیفیت محصولات و خدمات حرف اول را در جهان می­زند. برنامه­ریزی و استفاده از شیوه­ای كه برای تعریف محصولات و خدمات نیز به كار می­رود و این محصولات و خدمات را به همگان آشنا می­كند، اهمیت دارد و حتی می­توان گفت مهمتر از هر امر دیگری است.

این خود نیز حرفی است: كه می­توان گفت خود شما با فكر و مطالعة خویش چه مسیرهایی تاكنون برای این امر طی نموده­اید و چه مسیرهایی می­خواهید طی نمایید.

به همین منظور سوالاتی كه از جهتی در راستای خواسته­های شماست طرح شده است تا در بهبود این راهكارها تأملی و تعاملی بشود تا در برنامه­ریزیهای شما نقش اساسی­تری داشته باشد.

ـ آیا در تمام اموری كه دارید با برنامه­ریزی حركت می­كنید؟

ـ اولین شیوه­ای كه برای معرفی محصولات و خدمات به ذهنتان خطور می­كند چه چیزی است؟

ـ آیا تولید محصولات و خدمات شما متناسب با تقاضاست یا بر حسب محاسبات خودتان تنظیم می­شود؟

ـ آیا در زمینة معرفی محصولات و خدمات طرح و نوع طرح مورد اهمیت است؟ (لطفاً نظرتان را به طور مختصر فرمایید).

ـ لطفاًَ موارد استفادة محصولات و خدمات خود را به طور اختصار توضیح فرمایید.

حسینی،نظام هدفمند،صفحه27

سيّدحسام سيّدحسيني نويسنده و تئوري پرداز نظام هدفمند
برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.