• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن مهدویت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
مهدویت (بازدید: 2556)
چهارشنبه 31/1/1390 - 10:57 -0 تشکر 309796
امام زمان(عج) از نگاه امام خمینی

بقیّة اللّه ؛ انسان كامل


مى گویند: والعصر ان الانسان لفى خسر. عصر، انسان كامل است ، امام زمان علیه السّلام است ؛ یعنى عصاره ى همه ى موجودات . قسم به عصاره ى همه ى موجودات ؛ یعنى قسم به انسان كامل .(1)


عصر، هم محتمل است كه در این زمان حضرت مهدى علیه السّلام باشد یا انسان كامل باشد كه مصداق بزرگش رسول اكرم صلّى اللّه علیه و آله و ائمه هدى علیهم السّلام و در عصر ما حضرت مهدى علیه السّلام است . قسم به عصاره ى موجودات عصر، فشرده ى موجودات ، آن كه فشرده ى همه ى عوالم است . یك نسخه است ، نسخه ى تمام عالم . همه ى عالم در این موجود، در این انسان كامل عصاره شده است و خدا به این عصاره قسم مى خورد.(2)


حضرت مهدى علیه السّلام ، ابعاد مختلفه دارد كه آن چه كه براى بشر واقع شده است ، بعض ابعاد اوست .(3)
پیغمبر مى خواست همه ى مردم را على بن ابى طالب علیه السّلام كند، ولى نمى شد و اگر بعثت ، هیچ ثمره اى نداشت الاّ وجود على بن ابى طالب علیه السّلام و وجود امام زمان علیه السّلام ، این هم توفیق بسیار بزرگى بود. اگر خداى تبارك و تعالى ، پیغمبر را مبعوث مى كرد براى ساختن یك چنین انسان هاى كامل ، سزاوار بود. لكن آن ها مى خواستند كه همه ، آن طورى بشوند، آن توفیق حاصل نشد. (4)


ماه شعبان ، شب نیمه ى شعبان دارد كه تالى لیلة القدر است . ماه رمضان ، مبارك است ، براى این كه لیلة القدر دارد. و ماه شعبان ، مبارك است براى این كه نیمه ى شعبان دارد. ماه رمضان مبارك است ، براى این كه نزول وحى در او شده است یا به عبارت دیگر؛ معنویت رسول خدا، صلّى اللّه علیه و آله وحى را نازل كرده است . و ماه شعبان معظم است براى این كه ماه ادامه ى همان معنویات ماه رمضان است . این ماه مبارك رمضان ، جلوه ى لیلة القدر است كه تمام حقایق و معانى در او جمع است . و ماه شعبان ، ماه امامان است كه ادامه ى همان است . در ماه مبارك رمضان ، مقام رسول اكرم صلّى اللّه علیه و آله به ولایت كلى الهى ، بالاصالة تمام بركات را در این جهان بسط داده است و ماه شعبان ، كه ماه امامان است ، به بركت ولایت مطلقه ، به تبع رسول اللّه صلّى اللّه علیه و آله همان معانى را ادامه مى دهد......


همان طورى كه رسول اكرم صلّى اللّه علیه و آله به حسب واقع ، حاكم بر جمیع موجودات است ، حضرت مهدى علیه السّلام نیز، همان طور حاكم بر جمیع موجودات است . آن ، خاتم رسل است و این ، خاتم ولایت . آن ، خاتم ولایت كلى بالاصالة است و این ، خاتم ولایت كلى به تبعیت است. (5)


ماه مبارك رمضان كه ماهى مبارك است ، ممكن است براى این باشد كه ماهى است كه ولىّ اعظم ، یعنى رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله واصل شده و بعد از وصول ، ملایكه را و قرآن را نازل كرده است . به قدرت او، ملایكه نازل مى شوند. به قدرت ولىّ اعظم است كه قرآن نازل مى شود و ملایك نازل مى شوند. ولىّ اعظم ، به حقیقت قرآن مى رسد در ماه مبارك و شب قدر و پس از رسیدن ، متنزّل مى كند به وسیله ى ملایكه - كه همه تابع او هستند - قرآن شریف را، تا به حدى كه براى مردم بگوید. قرآن در حد ما نیست ، در حد بشر نیست . قرآن ، سرّى است بین حق و ولىّ اللّه اعظم كه رسول خداست ، به تبع او نازل مى شود تا مى رسد به این جایى كه به صورت حروف و كتاب در مى آید كه ما هم از آن استفاده ى ناقص ‍ مى كنیم . و اگر سرّ(لیلة القدر) و سرّ (نزول ملایكه ) در شب هاى قدر - كه الآن هم براى ولىّ اللّه اعظم حضرت صاحب علیه السّلام این معنا امتداد دارد - سرّ این ها را ما بدانیم ، همه ى مشكلات ما آسان مى شود. (6)


...
ذوات مطهره ى معصومین از رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله تا حجت عصر (عجل اللّه فرجه ) كه مفاتیح وجود و مخازن كبریا و معادن حكمت و وحى و اصول معارف و عوارف و صاحبان مقام جمع و تفصیل اند. (7)


من خیلى ناراحت مى شوم از این كه مثلا امام عصر علیه السّلام را مى گویند: سلطان السلاطین ، خلیفة اللّه است. (8)


مقام مقدس ولىّ اللّه اعظم و بقیة اللّه فى ارضه ارواحنا لِمَقدَمِهِ الفداء كه واسطه ى فیض و عنایات حق تعالى است. (9)


از پیغمبر گرفته تا امام عصر علیهم السّلام همه از گناه مى ترسیدند.

گناه آن ها غیر اینى است كه من و شما داریم .

آن ها یك عظمتى را ادراك مى كردند كه توجه به كثرت ، از گناهان كبیره است پیش ‍ آن ها. (10)
 
 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- صحیفه ى نور ، ج 7، ص 225.
2- همان ، ج 12، صص 170 - 171.
3- همان ، ج 20، ص 83.
4- همان ، ج 12، ص 171.
5- صحیفه ى امام ، ج 20، ص 249.
6- صحیفه ى نور، ج 19، صص 171 - 172.
7- آداب الصلوة ، صص 203 - 204.
8- صحیفه ى نور، ج 8، ص 149.
9- همان ، ج 17، ص 199.
10- همان ، ج 20، ص 87.


 

 

برگرفته از : انتظار

فصلنامه ى تخصصى مطالعات ویژه امام مهدى (عج )

بنیاد فرهنگى حضرت مهدى موعود(عج )

 

شنبه 10/2/1390 - 12:25 - 0 تشکر 313296

2. عرضه ى اعمال بر امام زمان (عج )


تمام ذرات كارهاى ما تحت نظر خداى تبارك و تعالى است و نامه ى اعمال ما به حسب روایات به امام وقت عرضه مى شود. امام زمان علیه السّلام مراقب ما هستند.(1)


توجه داشته باشید كه در كارهاى تان جورى نباشد كه وقتى بر امام زمان علیه السّلام عرضه شد، خداى نخواسته ، آزرده بشوند و پیش ملایكة اللّه یك قدرى سرافكنده بشوند كه ، این ها شیعه هاى من هستند. این ها دوستان من هستند و برخلاف مقاصد خدا عمل كردند. رییس یك قوم اگر قومش خلاف بكند، آن رییس منفعل مى شود .(2)


طورى باشد كه نامه ها وقتى عرضه مى شود، ایشان را متاءثر نكند.(3)


خلاف ما براى امام زمان علیه السّلام سرشكستگى دارد. دفاتر را وقتى بردند خدمت ایشان و ایشان دید شیعه هاى او (خوب ، ما شیعه ى او هستیم )، شیعه ى او دارد این كار را مى كند، امام زمان علیه السّلام سرشكسته مى شود. بیدار بشوید كه مساءله خطرناك است و خطر هم خطر شخص نیست ، خطر ملت نیست ، خطر اسلام است .(4)


قبل از این كه این نامه ى اعمال ما به پیشگاه خدا و قبل از آن به پیشگاه امام زمان علیه السّلام برسد، خودمان باید نظر كنیم به این نامه ى اعمال مان .(5)


وقتى نامه هاى ما را بردند پیش امام زمان علیه السّلام (در روایات است كه هر هفته مى برند، هفته اى دو دفعه ). وقتى كه مى برند، اعمال ما جورى باشد كه نمایش از این بدهد كه ما تابعیم . ما آن طور نیست كه خودسر بخواهیم یك كارى را انجام بدهیم .(6)


اگر یك وقت ، نامه ى عمل یك روحانى را بردند و به امام زمان علیه السّلام دادند و آن ملایكة اللّهى كه بردند و نامه را دادند،

بگویند: این هم روحانى شما، این ها پاسداران اسلام شماهستند؟ و امام زمان علیه السّلام خجالت بكشد، نعوذ باللّه . او علاقه دارد به شما. شما ببینید اگر این آقا، خودشان خیلى منزه است ، از پسرشان یك چیزى صادر بشود، خودشان سرافكنده مى شوند. اگر از خادم شان یك چیزى صادر بشود، خودشان سرافكنده مى شوند. ما همه خادم هستیم . از ما توقع هست . از شما توقع هست .(7)


من خوف دارم كه كارى بكنیم كه امام زمان علیه السّلام پیش خدا شرمنده بشود.

این ها شیعه ى تو هستند این كار را مى كنند!

نكند یك وقت خداى نخواسته ، یك كارى از ماها صادر بشود كه وقتى نوشته برود، نوشته هاى ملایكة اللهى كه مراقب ما هستند، رقیب هستند، هر انسانى ، رقیب دارد و مراقبت مى شود.

ذره هایى كه بر قلب هاى شما مى گذرد، رقیب دارد. چشم ما رقیب دارد. گوش ما رقیب دارد. زبان ما رقیب دارد. قلب ما رقیب دارد.

كسانى كه مراقبت مى كنند این ها را، نكند كه خداى نخواسته از من و شما و سایر دوستان امام زمان علیه السّلام یك وقت ، چیزى صادر بشود كه موجب افسردگى امام زمان علیه السّلام باشد. مراقبت كنید از خودتان ، پاسدارى كنید از خودتان .(8)
.......................................................


1- صحیفه ى نور، ج 18، صص 17 - 18.

2- همان ، ج 12، ص 128.

3- همان ، ج 12، ص 224.

4- همان ، ج 8، ص 14.

5- همان ، ج 1، ص 33.

6- همان ، ج 8، ص 149.

7- همان ، ج 7، صص 252 - 253.

8- همان ، ج 7، ص 267.

يکشنبه 11/2/1390 - 7:28 - 0 تشکر 313520

بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیك یا بقیة الله الاعظم
سلام
میلاد حضرت مهدی(ع) ، عید بزرگ انسانها
«قضیه غیبت حضرت صاحب، قضیه مهمی است که به ما مسائلی می فهماند. من جمله این که برای یک همچو کار بزرگی که در تمام دنیا عدالت به معنای واقعی اجرا بشود، در تمام بشر نبوده، کسی الا مهدی موعود سلام الله علیه که خدای تبارک و تعالی او راذخیره کرده است برای بشر. هریک از انبیاء که آمدند برای اجرای عدالت آمدند و مقصدشان هم این بود که اجرای عدالت را در همه عالم بکنند لکن موفق نشدند. حتی رسول ختمی(ص) که برای اصلاح بشر آمده بود و برای اجرای عدالت آمده بود و برای تربیت بشرآمده بود... در زمان ظهور مهدی موعود سلام الله علیه خداوند ذخیره کرده است او را از باب اینکه هیچ کس در اولین وآخرین این قدرت برایش نبوده است و فقط برای حضرت مهدی موعودبوده است که تمام عالم را، عدالت را در تمام عالم گسترش بدهد...
لهذا عید مولود حضرت صاحب ارواحناله الفداء بزرگترین عیدبرای مسلمین است و بزرگترین عید برای بشر است نه برای مسلمین.» در پیام امام(ره) به مناسبت سالگرد قیام 15 خردادکه در سال 1362 انتشار یافت، افق نگاه آن رهبر فرزانه را نسبت به شخصیت حضرت ولی عصر(ع) در صفاتی این گونه می بینیم:
«(حضرت) ولی عصر و ناموس دهر جان های ما فدای گام های اوباد. - ... که خداوند آفاق را به جلوه الهی ولی الله الاعظم صاحب العصر ارواحناله الفداء روشن فرماید و پرچم توحید وعدالت الهی را در عالم بر فراز کاخ های سپید و سرخ مراکز ظلم والحاد و شرک به اهتزاز در آورد. «و ماذلک علی الله بعزیز»پیامهای درس آموز آن رهبر فقید در مناسبت های مختلف بویژه نیمه شعبان، صحیفه دیگری از تابناکی اندیشه و گستره معرفت او درباره حضرت صاحب(عج) است. آنجا که در پیام خود به مناسبت سال نو، چون به نام امام زمان(عج) می رسد، می فرماید: «که او تاازل احیا می کند دین خدای تبارک و تعالی را» و یا به مناسبت نیمه شعبان این چنین می نویسند:
«باسلام و درود به پیشگاه مقدس مولود نیمه شعبان و آخرین ذخیره امامت حضرت بقیه الله ارواحنافداه و یگانه دادگسترابدی و بزرگ پرچمدار 0رهایی انسان از قیود ظلم و ستم استکبار.
سلام بر او و سلام بر منتظران واقعی او. سلام بر غیبت و ظهور اوو سلام بر آنان که ظهورش را با حقیقت درک می کنند و از جام هدایت و معرفت او لبریز می شوند. سلام بر ملت بزرگ ایران که بافداکاری و ایثار و شهادت راه ظهورش را هموار می کنند.»
پایگاه حوزه
اللهم عجل لولیك الفرج

 

الهی به حق فاطمه ،عجل لفرج مولانا صاحب الزمان

يکشنبه 11/2/1390 - 7:50 - 0 تشکر 313521

بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیك یا بقیة الله الاعظم
وظیفه ما در دوران غیبت
گفتم که روی خوبت از من چرا نهان است؟ گفتا تو خود حجابی، رو نه رخم عیان است گفتم که از که پرسم، جانا نشان کویت؟ گفتانشان چه پرسی؟ آن کوی بی نشان است گفتم که سوخت جانم از آتش نهانم گفت آن که سوخت او را، کی ناله یا فغان است گفتم فراق تاکی؟ گفتا که تا توهستی گفتم نفس همین است؟ گفتا سخن همان است
دیر زمانی است که دوران غیبت حضرت مهدی(عج)، روزنه ای برای سوءاستفاده طاغوتیان و مستکبران هر عصری قرار می گرفته و باتاسف فراوان برخی ساده لوحان دور ازبینش و بصیرت نیز همنوابا قدرت های ستمگر، ظاهری زیبا و فریبنده از گفتار آنان راگرفته، نه تنها خود، بلکه بسیاری دیگر را نیز دچار غفلت وگمراهی می کنند.
آنچه در دستور کار استعمارگران در کشورهای اسلامی برای رواج تفکر واژگونه ای در باره «قضا و قدر» و توجیه شیوه حکومتهای غاصب با عبارت «اینها همه از طرف خداست و چاره اندیشی در این مورد بی فایده است.» و یا ارایه سخنانی در باره «تزیین بهشت و دوزخ در مقابل دیدگان مسلمانان و این نکته که شما مکلف به امور زندگی دنیا نیستید و در پی آن توسعه دادن حلقه های تصوف وتشویق افراد به روحیه زهد و کناره گیری از دنیا»...، هدفی جزدمیدن روحیه خمودی، سستی و بی حالی در برابر ظلم و ستم نبوده است.
در دهه های اخیر شیوه های جدیدی در دوران غیبت ارائه می شود که پی آمدهای آن به دوری از سوولیت سنگین هریک از ما در برابرخداوند، اولیای الهی و جامعه ای که در آن زندگی می کنیم، خواهدبود. این راهکارهای انحرافی که به طور عمده از افکارتئوریسینهای استعماری و جاسوسهای کهنه کار و آشنا به افکار وعقاید مسلمانان تراوش می کند، به دنبال گشوده نگه داشتن راه چپاول و غارت ذخایر فکری، فرهنگی و اقتصادی جامعه های مختلف بویژه مذهب پویا، زنده و بالنده شیعی بوده و با لعاب ظواهرمذهبی سعی در رخنه همیشگی و ماندگار در افکار، آداب و رسوم ملی مذهبی مسلمانان دارد.
مذهبی مسلمانان دارد.
انتظار راستین
نقش بسیار مهم و ارزشمند ولایت و رهبری در آگاهی و هشیاری مردم نسبت به توطئه های دشمنان و نقش برآب کردن نقشه های آنان،نکته ای بسیار ارزشمند است که خود رادر زمان های حساس بهتر نشان می دهد. حضرت امام خمینی(ره) با نگاه همه سونگرانه خود به خوبی از شگردهای دشمنان در قرون اخیر آگاهی کامل داشت. در باره انحراف شیفتگان امام زمان(ع) در انتظار فرج توسط دشمنان می فرمود: «برداشت هایی که از انتظار فرج برداشته شده است،بعضی اش را من عرض می کنم: بعضی ها انتظار فرج را به این می دانندکه در مسجد، در حسینیه و در منزل بنشینند و دعا کنند و فرج امام زمان سلام الله علیه را از خدا بخواهند. اینها مردم صالحی هستند... اینها به تکالیف شرعی خودشان هم عمل می کردند ونهی از منکر می کردند و امر به معروف هم می کردند لکن همین،دیگر غیر از این، کاری ازشان نمی آمدو فکر این مهم که یک کاری بکنند، نبودند. دسته دیگری بودند که انتظار فرج را می گفتنداین است که ما کار نداشته باشیم به این که در جهان چه می گذردو بر ملتها چه می گذرد، بر ملت ما چه می گذرد؟ به این چیزها ماکار نداشته باشیم... تکلیف مان همین است که دعا کنیم ایشان بیایند و کاری به کار آنچه در دنیا می گذرد یا در مملکت خودمان می گذرد، نداشته باشیم.
یک دسته ای می گفتند: خوب! باید عالم پر از معصیت بشود تا حضرت بیاید. ما باید نهی از منکر نکنیم، امر به معروف هم نکینم تامردم هر کاری می خواهند بکنند. گناه ها زیاد بشود که فرج نزدیک بشود.
یک دسته ای از این بالاتر بودند، می گفتند: باید دامن زد به گناه ها، دعوت کرد مردم را به گناه تا دنیا پر از جور و ظلم بشود و حضرت سلام الله علیه تشریف بیاورند. این هم یک دسته ای بودند که البته در بین این دسته منحرف هایی هم بودند،اشخاص ساده لوح هم بودند، منحرف هایی هم بودند که برای مقاصدی به این (سخن) دامن می زدند.

یک دسته دیگری بودند که می گفتند: که هرحکومتی اگر در زمان غیبت محقق بشود، این حکومت باطل است و بر خلاف اسلام است. آنهامغرور بودند... به بعضی روایاتی که وارد شده است بر این امرکه هر علمی بلند بشود قبل از ظهور حضرت، آن علم، علم باطل است. آنها خیال کرده بودند که نه، هر حکومتی باشد، در صورتی که آن روایات که هرکس علم بلند کند علم مهدی، به عنوان مهدویت بلندکند. حالا ما فرض کنیم که یک همچو روایاتی باشد آیا معنایش این نیست که ما تکلیفمان دیگر ساقط است; یعنی خلاف ضرورت اسلام... به حسب رای این جمعیت که بعضی شان بازیگرند و بعضی شان نادان، این است که ما باید بنشینیم دعا کنیم به صدام!... بایددعا گوی آمریکا باشیم و.. . این که هست این است که حضرت عالم را پر می کند از عدالت، نه شما ست بردارید از این تکلیفتان نه این که شما دیگر تکلیف ندارید... این که می گوید حکومت لازم نیست، معنایش این است که هرج و مرج باشد. اگر یک سال حکومت دریک مملکتی نباشد، نظام در یک مملکتی نباشد، آن طور فساد پرمی کند مملکت را که آن طرفش پیدا نیست. اما مساله این است که دست سیاست در کار بوده. همان طوری که تزریق کرده بودند به ملتها، به مسلمین، به دیگر اقشار جمعیت های دنیا که سیاست کارشماها نیست، بروید سراغ کارتان.
... اما ما باید فراهم کنیم کار را. فراهم کردن اسباب این است که کار را نزدیک کنیم... که مهیا بشود عالم برای آمدن حضرت سلام الله علیه ... ما درستش می کنیم تا حضرت بیاید.»

پایگاه حوزه


اللهم عجل لولیك الفرج

 

الهی به حق فاطمه ،عجل لفرج مولانا صاحب الزمان

يکشنبه 11/2/1390 - 8:8 - 0 تشکر 313527

بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیك یا بقیة الله الاعظم

وظیفه منتظران
چهار وظیفه مهم و بنیادین از نظر حضرت امام(ره) در عصر غیبت بر دوش شیعیان و منتظران واقعی وجود دارد:
1- قیام برای خدا
«همه باید قیام بکنیم قیام واحد که بالاترین قیام همان قیام آن شخص واحد است و همه قیامها باید دنبال آن قیام باشد و قیام لله باشد... البته آن حضرت قیام لله می فرمایند و آن للهی که وآن خلوصی که برای ایشان هست، برای دیگران نیست لکن شیعه های بزرگوار آن حضرت هم باید پیروی از او بکنند در اینکه قیام کنند لله، برای خدا. اگر قیام برای خدا باشد، اگر عمل برای خدا باشد، اگر نهضت برای خدا باشد، شکست ندارد... به حسب واقع شکست نخورده است.»
2- انتظار فرج
«از خداوند تعالی مسئلت می کنم که ظهور ولی عصر سلام الله علیه را نزدیک فرماید و چشم های ما را به جمال مقدسش روشن.
ما همه انتظار فرج داریم و باید در این انتظار خدمت کنیم.
انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است و ما باید کوشش کنیم تاقدرت اسلام در عالم تحقق پیدا بکند و مقدمات ظهور انشاءالله تهیه بشود.»
3- تقوا و پارسایی
«اولیاء خدا و خداوند تبارک و تعالی مراقب ما هستند. ما رقیب داریم. خدای تبارک و تعالی رقیب ماهست. ملائکه الله رقیب ماهستند. یعنی پاسداری از ما می کنند. مبادا یک وقتی نامه عمل شما برود پیش امام زمان سلام الله علیه و آنجا گفته بشودبه امام زمان که این پاسدارهای شما و ایشان سرشکسته بشوند...
اگر یک وقت نامه عمل یک روحانی را بردند و به امام زمان سلام الله علیه دادند و آن ملائکه اللهی که بردند دادند، گفتند: که این هم روحانی شماست. اینها پاسداران اسلام شما، و امام زمان خجالت بکشد، نعوذبالله. او علاقه دارد به شما... ما همه خادم هستیم از ما توقع هست، از شما توقع هست.»
4- دعا، یاد، توجه و حضور
آنان که با شیوه ارزشمند خود هماره یاد و نام امام زمان خودرا بر لب و اندیشه خود دارند، بی شک لحظه ای خود را از حضور درمحضر پرفیض آن حضرت غافل ندیده و در هنگامه های پر خطر گناه،بانگ بیدارباش و هشدار بخشی در اعماق روح خود می شنوند.
تاکید رهبر فقید انقلاب بر این نکته که مبادا «امام زمان(عج)
خجالت بکشد.» اشاره به این نکته اساسی در زندگی ما دارد. اماآنچه این ویژگی را در زندگی ما همیشه پرفروغ می گرداند، توجه قلبی، زمزمه های لفظی، اظهار شیفتگی درونی و توجه به آفرینش ورسالت هریک از ما در هستی است. باهم برخی از فرازهای سخنان آسمانی امام راحل(ره) را در باره دعا، یاد و توجه به حضرت بقیه الله(ع) می خوانیم: «من امیدوارم که ان شاءالله حضرت بقیه الله زودتر تشریف بیاورند و این طبیب واقعی بشر با آن دم مسیحیایی خود اصلاح کند اینها را.» «خداوند تمام ما را ازفداکاران اسلام قرار بدهد و از فداکاران به امام زمان سلام الله علیه که آثار رحمت خدا و آثار حمایت این بزرگوار درجبهه ها برای اشخاص ظاهر شده است و می شود. ان شاءالله.» «من امیدوارم که ان شاءالله برسد روزی که آن وعده مسلم خداوند تحقق پیدا بکند و مستضعفان مالک ارض بشوند.
این مطلب وعده خداست و تخلف ندارد، منتها آیا مادرک بکنیم یانکنیم. آن به دست خداست. ممکن است در یک برهه، کمی وسایل فراهم بشود و چشم ما روشن بشود به جمال ایشان. این چیزی که مادر این وقت، در این عصر وظیفه داریم، این مهم است، همه انتظارداریم وجود مبارک ایشان را. لکن با انتظار تنها نمی شود... ماباید ملاحظه وظیفه فعلی شرعی الهی خودمان را بکنیم و باکی ازهیچ امری از امور نداشته باشیم.»


پایگاه حوزه


اللهم عجل لولیك الفرج

 

الهی به حق فاطمه ،عجل لفرج مولانا صاحب الزمان

يکشنبه 11/2/1390 - 10:2 - 0 تشکر 313552

بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیك یا بقیة الله الاعظم
ویژگی عصر ظهور
ای سرو حدیقه معانی جانی و لطیفه جهانی پیش تو به اتفاق مردن خوشتر که پس از تو زندگانی چشمان تو سحر اولین اند تو فتنه آخرالزمانی گر ز آمدنت خبر بیارند من جان بدهم به مژدگانی دفع غم دل نمی توان کرد الا به امید شادمانی
آگاهی غبارآلود و نیمه تمام ما، گاه باورهای واژگون و یک سویه به ما می بخشد و در گرایشها و تصمیم های مختلف ما را دچارانحراف می نماید. در زمان های مختلف پاره ای از افراد که خود رافارغ از هرگونه مسوولیت در زمینه سازی شرایط ظهور دانسته وهماره به دنبال تن آسایی و فرار از مشکلات اجتماعی و مردمی هستند، زمان ظهور امام زمان(ع) را بهترین موقعیت برای رفاه،راحتی و دست یابی به تمامی نعمتهای باد آورده تلقی می کنند. ازاینرو در آروزی چنان موقعیت درخشانی لحظه شماری می کنند ودیگران را به آه و حسرت و دوری از وظایف روزمره فردی اجتماعی دعوت می کنند. غافل از آن که:
به هوس کار نیاید به تمنا نشود کاندر این راه بسی خون جگر باید خورد
بنگریم به گفته ها و نوشته های حضرت امام(ره) در این باره:
«آن روزی که ان شاء الله تعالی مصلح کل ظهور نماید، گمان نکنید که یک معجزه شود و یک روزه عالم اصلاح شود.
بلکه با کوشش ها و فداکاریها، ستمکاران سرکوب و منزوی می شوند واگر نظر شماها مثل نظر بعضی عامی های منحرف آن است که برای ظهور آن بزرگوار باید کوشش در تحقق کفر و ظلم کرد تا عالم راظلم فرا گیرد ومقدمات ظهور فراهم شود. (فانالله و اناالیه راجعون ») «انبیاء هم آن طوری که می خواستند موفق نشدند و تاآخر هم نتوانستند آن طوری که دلخواه آنهاست، تحقق پیدا بکند.
و در حکومت عدل بقیة الله هم عدالت جاری می شود، لکن حبهای نفسانی در بسیاری از قشرها باقی است و همان حبهای نفسانی است که بعضی روایات هست که حضرت مهدی سلام الله علیه را تکفیرمی کنند.» «در زمان حضرت صاحب سلام الله علیه حکومت واحدمی شود. عدالت یک عدالت اجتماعی در همه عالم می آید. اما نه این که انسان ها بشوند یک انسان دیگر. انسانها همانها هستند که یک دسته شان خوبند و یک دسته شان بد. منتها آنهایی که بدهستند،دیگر نمی توانند که کارهای خلاف بکنند.» اکنون که نوشتار رو به پایان است، زینت بخش آن را فرازی از پیام آن عزیز جاودان(ره)
به مناسبت پانزدهم شعبان سال 1360 شمسی قرار می دهیم تا ازنسیم معرفت و شیدایی رهبر کبیر انقلاب ارمغان های بیشتری به دست آوریم:
«... امید است که خداوند متعال آن روز فرخنده (سرکوبی سرکشان و ستمگران جهان) را به ظهور این مولود فرخنده هرچه زودتر فرارساند و خورشید هدایت و امامت را طالع فرماید و اکنون، مامنتظران مقدم مبارکش مکلف هستیم تا با تمام توان کوشش کنیم تاقانون عدل الهی را در این کشور ولی عصر(عج) حاکم کنیم و ازتفرقه و نفاق و دغلبازی بپرهیزیم و رضای خداوند متعال را درنظر بگیریم و همگان در مقابل قانون خاضع باشیم و با صلح و صفاو برادری و برابری به پیشبرد انقلاب اسلامی کوشا باشیم و حق متعال را در همه احوال حاضر و ناظر بدانیم و تخلف از دستورات اسلام ننماییم و به وسوسه فتنه گران اعتنا نکنیم.»

پدیدآورنده: احمد لقمانی
پایگاه حوزه

اللهم عجل لولیك الفرج

 

الهی به حق فاطمه ،عجل لفرج مولانا صاحب الزمان

سه شنبه 13/2/1390 - 11:41 - 0 تشکر 314222

3. كسب رضایت حضرت بقیة اللّه (عج )

رهبر همه ى شما و همه ى ما، وجود مبارك بقیة اللّه علیه السّلام است و باید ماها و شماها طورى رفتار كنیم كه رضایت آن بزرگوار را كه رضایت خداست ، به دست بیاوریم(1)
من امیدوارم كه همه ى خواهرها و برادرها و همه ى قشرهاى این ملت و همه ى ما، از خدمت گزاران به اسلام و ولىّ عصر علیه السّلام باشیم .

ما در یك مملكتى هستیم كه مملكت ولىّ عصر علیه السّلام است و وظیفه ى آن هایى كه در مملكت ولىّ عصر علیه السّلام زندگى مى كنند، یك وظیفه ى سنگین است .

نمى توانیم ما لفظاً بگوییم ما در زیر پرچم ولىّ عصر علیه السّلام هستیم و عملاً توى آن مسیر نباشیم ، چنان چه نمى توانیم بگوییم كه ما، جمهورى اسلامى داریم و عملاً آن طور نباشیم ، اسلامى نباشیم (2)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- صحیفه ى نور، ج 14، ص 94.
2- همان ، ج 8، ص 61.

سه شنبه 13/2/1390 - 11:46 - 0 تشکر 314225

4. انتظار یعنى مقابله با ظلم
در بعضى روایات كه من حالا نمى دانم صحت و سقمش را، هست كه یكى از چیزهاى مستحب این است كه مؤ منین در حال انتظار، اسلحه هم داشته باشند. اسلحه ى مهیّا، نه این كه اسلحه را بگذارند كنار و بنشینند منتظر. اسلحه داشته باشند براى این كه با ظلم مقابله كنند، با جور مقابله كنند. تكلیف است . نهى از منكر است . به همه ى ما تكلیف است كه باید مقابله كنیم با این دستگاه هاى ظالم ، خصوصاً دستگاه هایى كه با اساس مخالفند(1)
ما منتظران مقدم مباركش ، مكلف هستیم تا با تمام توان كوشش ‍ كنیم تا قانون عدل الهى را در این كشور ولىّ عصر علیه السّلام حاكم كنیم و از تفرقه و نفاق و دغل بازى بپرهیزیم و رضاى خداوند متعال را در نظر بگیریم(2)
امیدوارم كه ما همه جزء هیاءت قائمیه باشیم و همه به آن وظایفى كه اسلام ، قرآن ، تحت لواى حضرت صاحب علیه السّلام براى ما تعیین فرموده اند، عمل كنیم و صورت ها را محتواى واقعى به آن بدهیم و الفاظ را معانى حقیقى .
شاید این وصفى كه براى حضرت صاحب علیه السّلام ذكر شده است ، دنبال همین آیه شریفه كه مى فرماید: قل اِنّما اَعِظُكُم بِواحِدة اءن تَقوموا لِلّه مثنى و فرادى ، دنبال همین معنا باشد كه همه باید قیام بكنیم . قیام واحد كه بالاترین قیام ، همان قیام آن شخص واحد است . و همه ى قیام ها باید دنبال آن قیام باشد و قیام للّه باشد. خداى تبارك و تعالى مى فرماید كه : قل انّما اعظكم بواحدة . به امت بگو كه فقط من یك موعظه دارم به شما و آن موعظه این است كه ، قیام كنید و قیام لِلّه باشد. قیام لِلّه كنید. البته آن حضرت قیام لِلّه مى فرمایند و آن لِلّهى كه و آن خلوصى كه براى ایشان هست ، براى دیگران نیست . لكن شیعه هاى بزرگوار آن حضرت هم باید پیروى از او بكنند در این كه قیام كنند لِلّه ، براى خدا(3)
امید آن است كه مسلمانان و مستضعفان جهان به پاخیزند و داد خود را از مستكبران بگیرند و مقدّمات فرج آل محمد صلّى اللّه علیه و آله را فراهم نمایند(4)
ان شاءاللّه ، اسلام را به آن طور كه هست ، در این مملكت پیاده كنیم و مسلمین جهان نیز اسلام را در ممالك خودشان پیاده كنند و دنیا، دنیاى اسلام باشد و زور و ظلم و جور از دنیا بر طرف بشود و مقدّمه باشد براى ظهور ولىّ عصر ارواحنا له الفداء (5)
این چیزى كه ما در این وقت ، در این عصر وظیفه داریم ، این مهم است . همه انتظار داریم وجود مبارك ایشان را، لكن با انتظار تنها نمى شود. بلكه با وضعى كه بسیارى دارند، انتظار نیست (6)
فراهم كردن اسباب این است كه كار را نزدیك بكنیم . كار را هم چو بكنیم كه مهیّا بشود عالم ، براى آمدن حضرت علیه السّلام (7)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- صحیفه نور ، ج 9، ص 101.
2- همان ، ج 15، ص 22.
3- همان ، ج 7، ص 36.
4- همان ، ج 19، ص 5.
5- همان ، ج 15، ص 170.
6- همان ، ج 19، ص 154.
7- همان ، ج 20، ص 199.

دوشنبه 19/2/1390 - 17:0 - 0 تشکر 316309

sadra2554 گفته است :
[quote=sadra2554;391884;314225]4. انتظار یعنى مقابله با ظلم
در بعضى روایات كه من حالا نمى دانم صحت و سقمش را، هست كه یكى از چیزهاى مستحب این است كه مؤ منین در حال انتظار، اسلحه هم داشته باشند. اسلحه ى مهیّا، نه این كه اسلحه را بگذارند كنار و بنشینند منتظر. اسلحه داشته باشند براى این كه با ظلم مقابله كنند، با جور مقابله كنند. تكلیف است . نهى از منكر است . به همه ى ما تكلیف است كه باید مقابله كنیم با این دستگاه هاى ظالم ، خصوصاً دستگاه هایى كه با اساس مخالفند(1)
ما منتظران مقدم مباركش ، مكلف هستیم تا با تمام توان كوشش ‍ كنیم تا قانون عدل الهى را در این كشور ولىّ عصر علیه السّلام حاكم كنیم و از تفرقه و نفاق و دغل بازى بپرهیزیم و رضاى خداوند متعال را در نظر بگیریم(2)

سلام

این مطلب چه خوب حجتیه ها را رد میکند...

و جواب خیلی از سوالها...

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.