• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن مهدویت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
مهدویت (بازدید: 10368)
شنبه 28/12/1389 - 17:40 -0 تشکر 300376
نشانه های ظهور و تحولات مصر

سلام
به نظر شما تحولات خاور میانه و کشور های مسلمان یکی از نشانه های ظهور است؟

چهارشنبه 3/1/1390 - 0:48 - 0 تشکر 300928

بسم الله الرحمن الرحیم

 سلام باز هم سال نو را تبریک می گویم  یک مقاله دیگر گذاشته ام حتما بخوانید****لطفا نظر بدهید ببینیم نظر شما چیست***

احادیث و روایات مصر و حوادث ان احادیث و روایات مصر و حوادث ان

بررسی تحولات مصر با دیدگاه روایات عصر ظهور
کشته شدن حاکم مصر توسط مردم در فاصله بسیار بسیار نزدیک به ظهور
ورود نیروهای خارجی به مصر با هدف جلوگیری از حرکت مردمی
تداوم حرکت اسلامی مصر و استقبال مردم این سرزمین از امام زمان(عج) در هنگام ظهور

اوضاع ملتهب مصر و خروش انقلابی ملت بزرگ این سرزمین بر علیه مزدوران شیطان بزرگ ما را بر آن داشت تا نگاهی به تحولات جاری در مصر و بررسی انطباق آن با روایات عصر ظهور داشته باشیم.

مصر کشوری بزرگ با جمعیتی ۷۵ میلیونی ، یکی از کشورهای مهم خاورمیانه و شمال آفریقا به حساب می آید ، وجود علمای طراز اول اهل سنت در الازهر مصر ، موقعیت سوق الجیشی آن و پل ارتباطی میان سه قاره آسیا ، اروپا و آفریقا ، همسایگی با رژیم صهیونیستی و علل دیگر مصر را بعنوان کشوری مهم و اثرگذار در معادلات منطقه ای و جهانی مطرح نموده است.

احادیث و روایات مصر و حوادث ان احادیث و روایات مصر و حوادث ان

ائمه اطهار(ع) نیز با بیان روایات متعددی به ترسیم اوضاع مصر در عصر ظهور پرداخته اند که از اهمیت این کشور در تحولات عصر ظهور خبر می دهد.

با نگاه به روایات عصر ظهور چنین برداشت می شود که مصر در عصر ظهور شاهد چند واقعه مهم خواهد بود :

۱- التهاب و درگیری سراسری در مصر و حرکت مردم بر علیه حاکمان این کشور

۲- کشته شدن حاکم مصر به دست مردم

۳- ورود نیروهای خارجی به مصر

۴- وجود حرکت اسلامی در مصر و استقبال از امام زمان(عج) در هنگام ظهور

۱- التهاب و درگیری سراسری در این کشور و حرکت مردم بر علیه حاکمان

روایات متعددی که از اوضاع مصر در عصر ظهور خبر می دهند  ، اوضاع  این کشور مهم را در آستانه ظهور ملتهب و همراه با درگیری و جنگ گزارش می دهند.
البته بنابر روایات بخشی از این التهابات و درگیریها داخلی بوده و قیام مردم بر علیه حاکمان را نشان می دهند از آنجائیکه که حاکم مصر در آستانه ظهور بدست مردم مصر کشته می شود و با کشته شدن او حوادث شدت می یابد می توان نتیجه گرفت که آغاز تحولات مصر منشا داخلی دارد هرچند در ادامه پای نیروهای خارجی نیز به این سرزمین باز می شود.
امنیت از مصر رخت برمی بندد و نظام آن از هم می پاشد نسخه خطی ابن حماد ص ۷۸

(حکومت ) مصر چون سرگین شتر از هم می پاشد. نسخه خطی ابن حماد ص ۷۸

مصر همانند بصره خرد و نابود خواهد شد الفتن لابن حماد ج ۱/ص۲۹۲

این روایات جملگی نشان دهنده وجود درگیری و التهاب و عدم امنیت در مصر در آستانه ظهور است.

احادیث و روایات مصر و حوادث ان احادیث و روایات مصر و حوادث ان

۲- کشته شدن حاکم مصر

یکی دیگر از تحولات مهم مصر در آستانه ظهور کشته شدن حاکم این کشور می باشد که حداقل در سه روایت ذکر گردیده است.

« اهـل مـصـر سادات(حاکمان) خـود را مـى کـشـنـد»  بشارت الاسلام ص ۱۷۶

« پیش از ظهور قائم (عج) فرمانروای شام و مصر کشته می شوند …»
الملاحم و الفتن ص ۲۰  ، بشاره الاسلام ص ۱۸۵

« هنگامی که مردم مصر زمامدار خود را بکشند و پرچم های ” قیس و عرب” وارد مصر گردد و در آن متمرکز شود » الزام الناصب ص ۱۸۵ ، بشاره الاسلام ص ۱۷۵ و ۱۹۲

روایات نشان میدهند که در آستانه ظهور حاکم مصر به دست مردم این سرزمین کشته خواهد شد ، این واقعه همزمان با چنین رویدادی در منطقه شام می باشد.
اندکی پس از قتل این حاکم پرچم های دیگری وارد مصر می شود که بر طبق روایات بر ضد حرکت مردمی مصر بوده و تلاش دارند تا حرکت مردمی را سرکوب نمایند اما اینکه تا چه حد موفق خواهند شد ، مشخص نیست.
با توجه به اینکه دو روایت از سه روایت مذکور کشته شدن حاکم مصر را منسوب به مردم این کشور می دانند می توان نتیجه گرفت که کشته شدن این حاکم بدنبال حرکت و خیزش مردمی می باشد و نه در حادثه ای اتفاقی( مانند قتل عبدالله پادشاه عربستان و یا در تسویه حسابهای فردی و جناحی ) و یا بدون پشتوانه و بدون حرکت سراسری مردمی ، بلکه قتل این حاکم در ادامه حرکت مردمی سرزمین مصر می باشد فلذا روایات شریف کشته شدن این حاکم در آستانه ظهور را توسط مردم دانسته اند.

نکته دیگری که وجود دارد این است که برخی در گذشته مصداق حاکمی که در آستانه ظهور کشته خواهد شد را ” انور سادات ” رئیس جمهور خائن مصر می دانستند که از قضا دارای نام سادات نیز بوده است ، هرچند محققینی مانند علامه کورانی مخالف این نظریه هستند و بیان می دارند که ” سادات ” در این روایت اسم خاص نیست و نمی توان گفت به صورت قطع این حاکم مقتول مصر در روایات همان سادات بوده است ، البته هیچ منعی وجود دارد که مصداق آن حاکم کشته شده هم انور سادات باشد و هم حاکم دیگری که در آستانه ظهور کشته خواهد شد هرچند احتمال قوی تر این است که این حاکمی که در آستانه ظهور کشته خواهد شد نمی تواند انور سادات باشد زیرا این قتل در فاصله زمانی بسیار نزدیک به ظهور و متصل به آن رخ خواهد داد فلذا انطباق آن بر سادات سخت است.

همچنین روایت بیان می دارد که بعد از کشته شدن حاکم مصر پرچم های ” قیس و عرب ” که نویسندگان محترم کتابهای عصر ظهور و یوم الخلاص آنها را همان لشگر مغرب و بربر می دانند ، مصر را اشغال خواهند نمود (که بعد از مرگ سادات چنین چیزی واقع نشد) ، بنابر این با توجه به اینکه با آشکار شدن بسیاری از نشانه های ظهور ، ظهور بسیار نزدیک است ، این احتمال که حاکم مذکور ” حسنی مبارک” رهبر مزدور مصر باشد ، بسیار زیاد بوده و قریب به یقین است.

احادیث و روایات مصر و حوادث ان احادیث و روایات مصر و حوادث ان

محققین اعتقاد دارند که تحولات بزرگ مصر در سال ظهور رخ خواهد داد و از حرکت مردمی تا کشته شدن حاکم مصر و ورود نیروهای خارجی به این کشور که همزمان با آغاز فتنه سفیانی می باشد بیش از یک سال طول نخواهد کشید فلذا تمام این نشانه ها از این امر حکایت دارد که حاکمی مصری که در آستانه ظهور به قتل می رسد همان حسنی مبارک خواهد بود ان شاالله که با کشته شدن او تحولات مصر سرعت و شدت بیشتری می یابد.

۲- ورود نیروهای خارجی به مصر در فاصله زمانی بسیار نزدیک به ظهور

احادیث و روایات مصر و حوادث ان احادیث و روایات مصر و حوادث ان

« از نشانه های او (امام عصر(عج)) ، کوچ کردن مغربی ها به سوی مصر است و آن در عهد سفیانی است » بشاره الاسلام ص ۱۷۷، ۱۸۳ – الملاحم و الفتن ص ۴۷ و …

« مغرب بر مصر چیره می شود و شامات را تحت سیطره خود درمی آورد »
الزام الناصب ص ۱۸۵ و الامام المهدی ص ۲۳۳ و…

« هنگامی که پرچم های زرد وارد مصر شوند و بر سرزمین مصر چیره شوند …..   »
الملاحم و الفتن ص ۷۰

امیرالمومنان :
« نشانه خروج او درگیر شدن سه لشگر است ، لشگری از عرب ، که بدا به حال مصر از حوادثی که به دست آن لشگر بر مصر روی می دهد ، و لشگری از بحرین از جزیره آرال از سرزمین فارس ، و لشگری از شام ، که یکسال درگیری بین آنها طول می کشد.»
الزام الناصب ص ۱۵۸

« بربر(۱) به سوی وادی شام خروج می کند » الملاحم و الفتن ص ۴۷

« سپاه بربر با پرچم های زرد بر فراز یابوهای نیرومند و بیشمار روی می آورند و وارد مصر می شوند و اهل مغرب به سوی مصر خروج می کنند ، هنگامی که وارد مصر شوند ، سفیانی به حکومت می رسد» بشاره الاسلام ص ۱۸۶ ، الامام المهدی ص ۹۶ و …

پرچم های قیس و عرب وارد مصر می شوند. ارشاد مفید ص ۳۴۰ و الزام الناصب ص ۱۸۵

نشانه حادثه مدینه ، روی آوردن زمامدار مصر است . ملاحم و الفتن ص ۴۷

هنگامی که پرچم های زرد به مصر برسند با تمام قدرت از منطقه فرار کن و  هنگامیکه آنها وارد شام بشوند دیگر موقع بلا فرارسیده است. ملاحم و الفتن ص ۳۰ بشاره الاسلام ص ۱۰۹

هنگامی که امیر امیران در مصر قیام کند و صفها فشرده شود و هزارن سپاهی گرد آید. الزام الناصب ص ۱۰۹ بشارت السلام ص ۴۹ و ۱۷۶

« مغربی بر مصر چیره می شود و شامات را تحت سیطره خود درمی آورد»
الزام الناصب ص ۱۸۵ ، الامام المهدی ص ۲۳۳

پیامبر (ص ) : مـردى از قـریـش(و در نقلی دیگر از بنی امیه) بـنام اءخنس در مصر وجود دارد که به قدرت مى رسد، آنگاه بر او پیروز مى شوند و یا قدرت از او گرفته مى شود و به روم مى گریزد و رومیان را به اسکندریه مى آورد و در آنجا بـا مـسـلمـانـان بـه نبرد مى پردازد و این نخستین حادثه است (کتاب فیض القدیر مناوى ج ۴ ص ۱۳۱ و کتاب برهان ص ۲۰۰ (منقول از ابن عساکر )

احادیث و روایات مصر و حوادث ان احادیث و روایات مصر و حوادث ان

روایات متعددی از ورود نیروهای خارجی به مصر در آستانه ظهور خبر می دهند ، در مجموع این اسامی برای نیروهای خارجی در روایات بیان شده است : اهل مغرب ، اهل غرب و رومیان ، قوم بربر ، صاحبان پرچم های زرد و …
هرچند علامه کورانی در کتاب عصر ظهور در بررسی وقایع مصر بیان می کند که این نیروهای خارجی به احتمال قوی و به خاطر وجود منابع روایی همان غربی ها هستند ولی عملاً در بررسی اوضاع کشور مغرب در عصر ظهور ، بیان می دارد که اهل مغرب(کشورهای شمال قاره آفریقا ) در آستانه ظهور در مصر حضور دارند و پس از عبور از مصر به سوی منطقه شام حرکت کرده و پس از درگیری با صاحبان پرچم های سیاه ، از آنان شکست خواهند خورد.(۲)(عصر ظهور – ص ۱۷۳ )

البته علامه کورانی نقش نیروهای شمال آفریقا در مصر را بیشتر نیروهای حافظ صلح و یا بازدارنده عربی ذکر می کند که به خاطر اوج گیری درگیریها وارد این کشور شده اند و یا می تواند بخاط محافظت از قبطیان(مسیحیان) در برابر حملات مسلمانان باشد.

دسیسه دشمنان برای فراهم کردن زمینه مداخله خارجی در مصر(نیروهای حافظ صلح)

و مهار حرکت اسلامی مردم مصر

اما آنچه صحیح تر به نظر می رسد این است که نیروهای خارجی به احتمال قوی شامل نیروهای غربی و نیروهای عربی اهل مغرب باشد که با هدفی مشترک وارد مصر شده است ، ممکن است که این نیروها در قالب نیروهای حافظ صلح سازمان ملل وارد مصر شوند که البته با شیطنت کشورهای غربی اکثریت قریب به اتفاق این نیروها از کشورهای غربی و ناتو و همچنین کشورهای عربی شمال آفریقا که اکنون تحت تسلط مزدوران استکبار می باشد ، تشکیل شده باشد و هدف مشترکی برای این نیروها تعریف شود و آن توقف و ممانعت از به ثمر رسیدن حرکت مردمی و انقلابی مصر باشد.

این احتمال وجود دارد که با اوج گیری تحولات مصر و شدت یافتن آنها مزدور مصر برای اینکه زمینه حضور نیروهای خارجی را فراهم آورد ، به انجام کشتار وسیع مامور شود و البته خود این حرکت بی رحمانه موجب کشته شدن وی توسط مردم گردد و بعد از این تحولات خونین سازمان ملل که بازیچه دست استکبار و صهیونیسم است با برنامه ای از قبل طراحی شده برای کنترل اوضاع مصر و جلوگیری از کشتار مردم! و در واقع برای فرونشاندن موج حرکت مردمی وارد با ارسال نیروهای حافظ صلح بین المللی موافقت نماید که این نیروها طبق سناریوی نوشته شده دشمنان باید اکثراً از نیروهای غربی و البته برای کسب وجهه از نیروهای کشورهای عربی شمال آفریقا که همپیمان غربیان هستند ، تشکیل شده باشند.

شکست مداخلات دشمنان در مصر و تداوم حرکت انقلابی

البته آنچه از روایات بدست می آید این است که دشمنان در سرکوبی حرکت مردمی مصر شکست خواهند خورد زیرا به فاصله اندکی و در هنگام ظهور مردم مصر با شور و اشتیاق فراوان از سپاه استقبال کرده و امام عصر(عج) بدون جنگ وارد این کشور می شود.

البته شکست نیروهای خارجی در مصر دلایل مختلفی می تواند داشته باشد من جمله اینکه برای سپاه کشورهای شمال آفریقا ماموریت دیگری نیز بیان می گردد و آن حرکت بسوی شام است و مدت حضور آنها در مصر کم است ، و ظاهراً دشمنان برای تضمین موفقیت فتنه سفیانی  و مدیریت تحولات شام و محافظت دولت یهود نیاز مبرم به سپاه اهل مغرب(شمال آفریقا ) دارند و لذاست که این سپاه از مصر راهی شام می گردد و بدین صورت زمان کافی برای برخورد با حرکت مردمی در مصر برای دشمنان وجود ندارد ، در واقع دشمنان که به علت بیداری اسلامی با کمبود نیرو مواجه هستند مجبورند که طرح های خود را نیمه تمام بگذارند و نیروهای خود را به نقطه حساس تر ببرند و می توان گفت که اصلی ترین برنامه دشمنان در هنگام ظهور فتنه سفیانی  می باشد فلذاست که می بینیم با وجود اینکه نیروهای اهل مغرب برای کنترل حرکت مردمی در مصر مورد نیاز می باشد ولی چون حرکت سفیانی بسیار مهم است با نقشه دشمنان این نیروها به شام اعزام می گردند.

۴- وجود حرکت اسلامی در مصر و استقبال از امام زمان(عج) در هنگام ظهور

سمت و سوی کلی تحولات مصر در عصر ظهور مثبت ارزیابی می شود  ، محققین اعتقاد دارند که این تحولات صبغه اسلامی دارد ، فلذاست که دشمنان تلاش می کنند حرکت مردمی مصر را سرکوب نمیاند.
چند روایت وجود دارد که این حرکت پررنگ اسلامی را که احتمالا به درگیری با سفیانی نیز منجر می گردد ، نشان می دهد :

هنگامی که مردی حکومت شام را به دست آورد و دیگری بر مصر دست یابد ، آنگاه شامی(سفیانی) و مصری با یکدیگر به جنگ پردازند و مردم شام قبیله هایی از مردم مصر را به اسارت بگیرند و مردی از خراسان (سیدخراسانی) با پرچم های سیاه کوچکی از خراسان به سوی شام حرکت کند و او همان کسی است که زمینه را برای حکومت مهدی(عج) فراهم می آورد. ملاحم و الفتن ص ۲۳

پیش از سفیانی ، مصری و یمنی خروج و قیام می کنند.  بحار ج ۵۲ ص ۲۱۰

اهل غرب به سوی مصر هجوم می آورند همینکه وارد می شوند ، فرمانروایی سفیانی برقرار می شود ، و قبل از آن شخصی مردم را بسوی آل پیامبر(ص) دعوت می کند. بحار ج ۵۲ ص ۲۰۸

چون سفیانی از حق منحرف شود و از شاهراه دین خارج شود ، نژاد قیس از مصر قیام می کنند و با سپاه سفیانی مقابله می نمایند.
منتخب الاثر ص ۴۶۵

وقتی که سفیانی در سرزمین مصر وارد شد ، مدت چهارماه در آن سرزمین می ماند …. الفتن لابن حماد ج ۱/ص۲۹۰

(ممکن است منظور از سفیانی در این روایت همان نیروهای حامی سفیانی یعنی غربی ها و یا همپیمانان سفیانی یعنی اهل مغرب باشد ، زیرا هر سه گروه یعنی سفیانی ، اهل غرب و اهل مغرب(حاکمان کشورهای شمال آفریقا ) هدف مشترک دارند و آن مقابله با حرکت اسلامی ملتهای منطقه است)

اینکه این مرد مصری انقلابی مذکور در روایات کیست یا مصداق کسی که مردم را به اهل بیت(ع) دعوت می کند ، چه کسی می باشد نمی توان دقیقا اظهار نظر کرد ، اما مهم این است که این روایات  به خوبی وجود جوی اسلامی و  انقلابی در مصر که  حتی تا دعوت به اهل بیت(ع) نیز پیش می رود ، را نشان می دهند.

البته چند روایت نیز وجود دارد که نشان دهنده درگیری سفیانی با اهل مصر است ، هرچند علامه کورانی این مسئله را بعید می داند اما به طور کامل نمی توان آن را رد کرد ، زیرا جو اسلامی و انقلابی که در مصر در آستانه ظهور به وجود می آید و روایات بالا نیز آن را نشان می دهد ، می تواند دلیلی برای تقابل میان سفیانی یا حامیان او  و اهل مصر باشد ، هرچند این تقابل می تواند ابعاد گوناگونی داشته باشد ، البته عده ای اعتقاد دارند که مصداق شخص مصری که در روایات وجود دارد همان اسماعیل هنیه و جنبش حماس است و در این صورت پذیرفتن درگیری میان سفیانی و مصری آسانتر می نماید ولی چیزی که در آن اکثر محققین متفق القول هستند وجود جوی اسلامی و انقلابی در مصر در آستانه ظهور که توام با حرکت مردمی بر علیه حاکمان این کشور می باشد.

از سویی دیگر روایتی هست که وجود نور هدایت و اسلام را در عصر ظهور در مصر بیان می دارد.

مهدى (ع) مصر را منبر (پایگاه تبلیغى ) خود قرار مى دهد و این مطلب در روایت عبایه اسدى از على (ع) چنین وارد شده است :
شـنـیـدم امـیـرمـؤ مـنـان (ع) در حـالیـکـه شـکـوائیـه مـى کـرد (در حال تکیه ) و من ایستاده بودم فرمود: در مصر منبرى بنا کنم و دمشق را ویران سازم و یهود و نـصـارى را از تـمـام شهرهاى عربى بیرون مى کنم و با این چوب عرب ها را مى رانم . عـبـایـه مى گوید: گفتم : بگونه اى خبر مى دهى که گویا پس از مرگ زنده مى شوى ؟ فـرمـود: بـعـیـد اسـت اى عـبـایـه ، بـه خـطـا رفـتـى ! مـردى از تـبـار مـن چـنـیـن مـى کند. بحار ج ۵۳ ص ۶۰

همچنین روایاتی که نشان دهنده استقبال مردم مصر از امام زمان(عج) دارد ، نشان می دهد که مصر در عصر ظهور ، در دست مردم و انقلابیون مسلمان است و لشگر اسلام بدون جنگ و درگیری بر این سرزمین کهن قدم می گذارد.

و نیز از على (ع) در مورد حضرت مهدى (ع) و یارانش چنین وارد شده است .
((آنگاه (مهدى و یارانش ) به سوى مصر رهسپار مى شوند و حضرت بر منبر آنجا بالا مـى رود و مـردم را مـخاطب قرار داده و براى آنها سخن مى گوید: زمین در اثر عدالت شاد و خرم مى گردد و آسمان باران رحمت خود را فرو مى بارد و درختان بارور مى شوند و زمین گـیـاهـان خـود را بـیـرون داده و چـهـره خـویـش را بـا گـل و گـیاه براى اهل زمین مى آراید حیوانات وحشى در امن و امان بسر مى برند بطوریکه در راههاى روى زمین مانند چهار پایان اهلى به چرا مى پردازند، نور دانش در دلهاى مؤ منان افکنده مى شود، بگونه اى که هیچ مؤ منى نیاز علمى ، به برادر دانشمند خود ندارد در آن روز آیـه ((و خـداونـد بـى نـیـاز کـنـد هـر کـدام را از گـشـایـش خـود)) مـصـداق پـیـدا مى کند بشارت الاسلام ص ۷۱

از این دو روایت چنین استفاده مى شود که مصر در حکومت جهانى اسلام ، بدست حضرت مهدى (ع) پـایـگـاه عـلمـى و تـبلیغى شناخته شده اى در جهان خواهد شد. بویژه با توجه به عبارت ((در مصر منبرى بنا خواهم کرد)) و ((آنگاه بسوى مصر روانه مى شوند و او بر مـنـبـر آنـجـا بالا مى رود)) یعنى حضرت مهدى (ع) و یارانش ‍ راهى مصر مى شوند اما نه براى فتح آنجا یا تثبیت حکومت حضرت در آنجا، بلکه بدین جهت که مصر از امام و یارانش (ارواحـنـا فـداهم ) استقبال مى کند از این رو آنجا را به عنوان منبر و کرسى خطابه خویش انـتـخـاب نـموده ، چنانکه جد بزرگوارش امیرمؤ منان (ع) بدان وعده داده است و نیز براى ایـنـکـه پـیـام خـود را از آنـجا به اهل مصر و جهان متوجه نماید.

مصر قدم به قدم بسوی تحولات بزرگ متصل به ظهور

کمی تامل در روایات عصر ظهور در مورد مصر و تحولات جاری نشان می دهد که این شرایط تا چه اندازه منطبق بر فرمایشات روایات شریف می باشد ، همچنانکه بیان شد با تامل بر روایات می توان دریافت که اوضاع مصر دیگر آرام نخواهد شد ، مصر ایام سخت و البته باشکوهی را در پیش دارد ، همه دریافته اند که خاندان مبارک دیگر در مصر جایگاهی ندارد ، استکبار جهانی به هیچ وجه از مصر چشم نخواهد پوشید زیرا به نتیجه رسیدن انقلاب مصر قطعاً تداوم انقلابهای دیگری را در پی خواهد داشت و از سویی دیگر مصر دارای مرز مشترک با رژیم صهیونیستی بوده و انقلاب در آن بسیار خطرناک است ، از این روست که دشمنان تلاش دارند که قدرت را به دست مزدوری دیگر بسپارند ، قبل از آنکه به دست انقلابیون و گروههای مخالفی چون ” اخوان المسلمین ” که تفکرات نزدیک به جمهوری اسلامی ایران را دارد. فلذاست که غرب با پیش بینی این روزها از قبل مهره صاحب وجهه خود را آماده کرده و اینک روانه میدان نموده است تا با ژست مخالفت با استبداد مبارک و استکبار آمریکا بتواند انقلاب مردمی مصر را مهار کند ، اما بعید است که البرادعی بتواند  ملت بپاخواسته مصر را فریب دهد .

اگر غرب بداند که این حنایش رنگی ندارد به دنبال رادیکالیزه کردن فضا خواهد رفت تا بتواند با ایجاد جو کشت و کشتار در مصر ضرورت حضور نیروهای حافظ صلح سازمان ملل را به تمام جهانیان بقبولاند و سپس در مرحله اجرا ، نیروهای کشورهای غربی و همچنین سران و عربهای شمال آفریقا که متحد استکبارند را با لطایف الحیلی برای مهار کردن حرکت اسلامی مردم مصر روانه این سرزمین کند ، هرچند روایات شریف بیان می دارند که با وجود این دسیسه ها و حضور نیروهای غربی و عربی در مصر ، همچنان آتش انقلاب مقدس شعله ور خواهد ماند تا متصل به قیام جهانی مستضعفان گردد.

تاثیر تحولات عظیم کنونی بر فتنه سفیانی

بدون شک تحولات عمیق کنونی و حرکت و بیداری اسلامی در منطقه که پیام نفرت از مزدوران را به گوش همه آنان رساند ، تاثیر مستقیمی بر کیفیت و زمان فتنه سفیانی خواهد داشت. ما اعتقاد داریم که دشمنان مجبور خواهند شد تا فرصت هست و هنوز طوفان حرکت مردمی شدیدتر و عمیق تر نشده است فتنه فریب آلود سفیانی را آغاز کنند ، همچنانکه دیدیم موج خواست و اراده مردمی حتی به اردن رسیده و اعتراضات جدی به عبدالله دوم صورت گرفته و زمزمه های درخواست برکناری وی نیز به گوش می رسد ، و این یعنی زنگ خطر جدی برای استکبار و صهیونیسم در خاورمیانه و علی الخصوص فتنه از پیش طراحی شده سفیانی

احادیث و روایات مصر و حوادث ان احادیث و روایات مصر و حوادث ان

به یقین هرچه زمان بگذرد بر عمق بیداری اسلامی و قدرت و عمق طوفان مستضعفین افزوده خواهد شد ، لذا دشمنان ناچار از اجرای نقشه های جدید هستند هرچند برای آنها هزینه دار بود و سنگین تمام شود شاید کورسوی امیدی برای آنها که در آستانه نابودی هستند بوجود آید.

با این نگاه می توان انتظار داشت که دشمنان ممکن است برای توقف موج برخواسته در کشورهای خاورمیانه ناچار به اجرای سناریویی باشند که ضمن جلب توجه اذهان مسلمانان و فراموش و تضیعیف کردن موج فعلی ، برای مزدور بزرگ خود در منطقه یعنی عبدالله دوم چهره سازی کرده و کسب اعتماد نمایند که ما این سناریو را در طی مقاله ای مفصل بررسی نمودیم و بیان کردیم که هدف اصلی این سناریو قهرمان سازی از عبدالله دوم و منجی نشان دادن وی برای مسلمانان است و این سناریو ممکن است در پی وقوع جنگی دروغین و زرگری میان اردن و اسرائیل به دنبال تخریب مسجد الاقصی اجرا شود و هدف آن زمینه سازی برای اجرای طرح خاورمیانه بزرگ و یا همان خروج سفیانی می باشد که البته در حال حاضر علاوه بر اهداف گفته شده ، امروز  برای دشمنان  ، به حاشیه راندن موج انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه (که برای استکبار بسیار هراس آور است ) ، نیزمی تواند به عنوان هدفی ضروری مطرح باشد.

تاثیر قطعی شدن و انتشار خبر مرگ ملک عبدالله بر انقلاب اسلامی در کشورهای عربی

احادیث و روایات مصر و حوادث ان احادیث و روایات مصر و حوادث ان

وقایع عجیب عربستان در طول ۳ ماه گذشته برای آگاهان کمترین شکی باقی نمی گذارد که وقایع چندماه گذشته این کشور طبیعی نیست و این کشور همچون سایر کشورهای عربی دیگر آبستن حوادثی بزرگ می باشد ، انطباق قابل تامل حوادث چندماه گذشته عربستان بر روایات و بیان مخفی ماندن مرگ عبدالله در روایات و رفتار حکومت عربستان و گردانندگان پشت صحنه در دور نگاه داشتن عبدالله جعلی از عربستان این بشارت را می دهد که بزودی زود با برملا شدن خبر این مزدور بزرگ استکبار تحولات بزرگی در داخل عربستان ، خاورمیانه و جهان ایجاد خواهد شد ، آغاز قطعی جنگ قدرت در میان شاهزادگان تشنه قدرت ، آغاز طوفان اعتراضات مردمی که هم اینک نیز(با وجود مخفی نگاه داشتن خبر مرگ عبدالله) در عربستان دیده می شود ، تزلزل شدید در مزدوران منطقه ای استکبار که وجود عبدالله برای آنها پشتوانه ای بود ، و موج شادی و بشارت در منطقه از شیعیان یمن گرفته تا شیعیان ایران و لبنان و در آخر تقویت مضاعف موج انقلاب اسلامی در منطقه ، همه و همه مژده می دهد که بزودی با خبری بزرگ و شگفت انگیز موج دوم انقلاب اسلامی در کشورهای خاورمیانه برخواهد خواست و اقیانوس پرخروش مستضعفین به حرکت درخواهد آمد که برای دشمنان هیچ راه فرار و چاره ای جز بکارگیری حربه آخر باقی نخواهد ماند.

اما آیا ما اینک در متن حوادث بزرگ ظهور قرار داریم؟!

آیا تحولات بزرگ ظهور آغاز شده است؟!

آیا قرار گرفتن مزدوران شیطان در کنار فرعون مصر و قرار گرفتن ملتها در کنار انقلاب اسلامی ایران نوید بخش آغاز نبرد نهایی نیست؟!

آیا در ماههای پیش رو و با آغاز تحولاتی بشارت بخش سرنوشت تازه ای برای بشریت در کره زمین رقم خواهد خورد؟!

آیا زمان رهایی مستضعفین فرا رسیده است؟!

نصرمن الله و فتح قریب و بشرالمومنین

چهارشنبه 3/1/1390 - 0:52 - 0 تشکر 300929



الا که راز خدایی، خدا کند که بیایی

تو نور غیب نمایی، خدا کند که بیایی

شب فراق تو جانا خدا کند به سرآید

سرآید و تو برآیی، خدا کند که بیایی

دمی که بی تو سر آید خدا کند که نیاید

الا که هستی مایی، خدا کند که بیایی

فسرده غنچه گلها فتاده عقده به دلها

تو دست عقده گشایی، خدا کند که بیایی

ز چهره پرده بر افکن به ظلم شعله در افکن

تو دست عدل خدایی، خدا کند که بیایی

نظام هر دو جهانی امام عصر و زمانی

یگانه راهنمایی، خدا کند که بیایی

تو مشعری عرفاتی، تو زمزمی تو فراتی

تو رمز آب بقایی، خدا کند که بیایی

دل مدینه شکسته حرم به راه نشسته

تو مروه ای تو صفایی، خدا کند که بیایی

به سینه ها تو سروری به دیده ها همه نوری

به دردها تو دوایی، خدا کند که بیایی

ترا به حضرت زهرا، بیا ز غیبت کبری

دگر بس است جدایی، خدا کند که بیایی

شاعر؟؟؟

منبع : شیعتی

پنج شنبه 4/1/1390 - 0:38 - 0 تشکر 301066

سلام
من مقاله های ص اول رو مطالعه کردم
ابتدا اینکه...متشکریم...

اما اینکه بطور خلاصه میشه متوجه شد که این انقلاب مصریان و ... اون انقلاب ذکر شده در روایات نیست
ممکنه زمینه ای برای آن باشد...مانند انقلاب اسلامی ایران
ولی تحولات حال فرقهایی با آنچه گفته شده دارند
و شاید تحولات دیگری رخ دهد که نزدیکتر به روایات شود.

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
جمعه 5/1/1390 - 19:6 - 0 تشکر 301356

بسمه تعالی

این هم مقاله چهارم . نظر یادتون نره!!!!

 تبا اینکه شیخ مفید در این کتاب همانند دیگر کتب روایی مطالب را با ذکر سند می آورد اما در این بخش تنها به بیان برخی از نشانه ها اکتفا کرده و سندی برای آن ارائه نداده است. وی می گوید: «اخبار و روایات(فراوانی) درباره نشانه هاى ظهور حضرت مهدى علیه السّلام به دست ما رسیده كه از آن جمله خروج سفیانى، ... کشته شدن فرمانروای مصر به دست مردم، ... می باشد.»
گفتیم که حدیث، از دو بخش سند و متن تشکیل شده که اعتبار سنجی آن وابسته به نقد این دو بخش است. در بررسی سندی 16 روایت مرتبط با حوادث مصر در آستانه ظهور دیدیم که این روایات از میان 7 منبع روایی نقل شده است. ما به ترتیب قدمت این منابع بررسی سندی را آغاز کردیم و به تحلیل روایات سه منبع از این منابع پرداختیم.

1ـ کتاب «الفتن» نعیم بن حماد مروزی (متوفی 228) از محدثان اهل تسنن

2ـ کتاب «الغیبة» نعمانی از راویان بزرگ شیعه در اوایل قرن چهارم هجرى

3ـ تفسیر عیاشی از علمای برجسته شیعه در اوایل قرن چهارم

حال به بررسی روایات 4 منبع دیگر خواهیم پرداخت:

4ـ الارشاد

کتاب «الارشاد» نوشته «شیخ مفید»(متوفای 413 هـ.ق) عالم و فقیه بزرگ شیعه در قرن چهارم (و پنجم) است که در جلالت و بزرگی او حرفی نیست. (رجال نجاشی، ص 399) ایشان در این کتاب با استفاده از روایاتی که در اختیار داشته به نگارش «تاریخ زندگانی ائمه علیهم السلام» پرداخته است.

این کتاب از معتبرترین منابع روایى شیعه درباره زندگانى ائمه و بهترین کتاب براى دستیابى به منابع اولیه شیعه در این باره است.

وی در بخش پایانی کتاب که در مورد سیره امام زمان است, بابی با عنوان «ذکر علامات قیام القائم» گشوده و در آن تعدادی از نشانه های ظهور را بیان داشته است.

با اینکه شیخ مفید در این کتاب همانند دیگر کتب روایی مطالب را با ذکر سند می آورد اما در این بخش تنها به بیان برخی از نشانه ها اکتفا کرده و سندی برای آن ارائه نداده است. وی می گوید: «اخبار و روایات(فراوانی) درباره نشانه هاى ظهور حضرت مهدى علیه السّلام به دست ما رسیده كه از آن جمله خروج سفیانى، ... کشته شدن فرمانروای مصر به دست مردم، ... می باشد.» (الارشاد، ج 2، ص 369)

بنابراین پنج فرازی که ما از این کتاب ذکر کردیم، فاقد سند روایی است و تنها اعتماد ما به انعکاس سخنان شیخ مفید از روایات است.

5ـ «الغیبة» شیخ طوسی

محمد بن حسن معروف به «شیخ الطائفه» یا «شیخ طوسی» یکی از برجسته ترین دانشمندان شیعه و مولف دو کتاب از کتب اربعه حدیثی است. بنابراین در اعتبار این کتاب و نگارنده آن شکی وجود ندارد.

اما دو روایتی که ما از این کتاب نقل کرده ایم، دارای مشکلی اساسی است. زیرا هیچ یک از این دو روایت به امام معصوم منتهی نشده و یکی از قول «عمار یاسر» (الغیبة، ص 463) و دیگری از قول «محمد بن مسلم» (الغیبة، ص 447) نقل شده است.

البته در جلالت و بزرگی این دو نفر شکی نیست، اما سخنی که از امام معصوم نباشد، آن هم در مورد مساله مهمی همچون پیش بینی حوادث ظهور، هیچ ارزش و اعتباری نخواهد داشت.

البته شاید بتوان به گونه ای از کنار این مشکل بزرگ سندی گذر کرد. به شرط آنکه بتوانیم ثابت کنیم که سیره این دو راوی بزرگ، تنها نقل احادیث معصومان بوده است که این هم با مقام شامخ این دو سازگار است و دور از ذهن نخواهد بود.

با این حال در سند روایتی که به عمار منتهی می شود، چند راوی مجهول نیز وجود دارد که بدین ترتیب توجیه مذکور نیز تاثیری نخواهد داشت.

اما راویان روایتی که به محمد بن مسلم منتهی می گردد، همگی از ثقات و راویان مهم شیعه هستند. بنابراین شاید بتوان با نگاهی خوش بینانه و مسامحه گر از ضعف سندی روایت محمد بن مسلم گذر کرد.

6ـ المناقب

محمد بن شهرآشوب مازندرانی (متوفی 588) از عالمان بزرگ شیعه در قرن ششم است که حتی دانشمندان اهل تسنن همچون سیوطی از او تعریف و تمجید کرده اند. (ر.ک: طبقات المفسرین، سیوطی)

در بین حدود یكصد كتاب مناقب پیامبر و اهل بیت ایشان، كتاب ابن شهر آشوب را مى‏توان یكى از كتب برتر دانست كه همگان را به تحسین واداشته است.

اگرچه ایشان در این کتاب اکثر احادیث را به همراه اسناد آنها آورده است، اما حدیثی را که ما در بحث خود از آن استفاده کرده ایم، (المناقب، ج 2، ص 274) بدون ذکر سند آورده شده و مشخص نیست که ایشان این روایت را از چه کتابی نقل کرده است. بنابراین این روایت نیز ضعیف السند خواهد بود.

7ـ بحار الانوار

محمد باقر مجلسی معروف به «علامه مجلسی»(متوفی 1110) از شخصیت های درخشان و از عالمان پرافتخار شیعه است. وی با استفاده از کتابخانه بزرگ حدیثی که در اختیار داشته، بزرگترین دائرة المعارف حدیثی شیعه را با نام «بحار الانوار» جمع آوری کرده است. بنابراین کتاب او از منابع متاخر حدیثی به حساب می آید.

با این که ایشان از مصادر معتبر فراوانی بهره برده اما گاهی نیز از منابع ضعیف به عنوان موید یا احتجاج بهره برده است.

اما هر دو روایتی که از این کتاب در موضوع بحث ما استفاده شده، ضعیف السند است. زیرا یکی از آنها اصلا به امام معصوم منتهی نمی شود.(بحارالأنوار، ج 51، ص 163) روایت دیگر هم که خطبه ای مفصل از امیرمومنان است، دارای سندی متصل نیست.(بحارالأنوار، ج 53، ص 85)



نتیجه:

همانطور که ملاحظه می کنید، اسناد تمامی این روایات ضعیف به شمار می آمد. حتی اگر با دیدی وسیع و همراه با مسامحه به اسناد این روایات نگاه کنیم، تنها می توانیم دو روایت را از ضعف سندی نجات دهیم. بنابراین باز هم رنگ ضعف سند بر چهره این روایات باقی خواهد ماند.

البته باید توجه داشت که ضعف سند نشانگر جعلی بودن حدیث نیست. گمان عمومی مردم از روایت ضعیف السند این است که حتما این روایت جعلی است و هیچ ریشه ای از واقعیت ندارد. اما مقصود از ضعف سند این است که ما نتوانستیم طریقی اطمینان آور به این روایت بیابیم و آن را با اطمینان بپذیریم.

بنابراین می توان گفت که ممکن است این روایات از معصوم صادر شده باشد و ممکن است در آینده چنین حوادثی به وقوع بپیوندد. آنچه که احتمال این امکان را زیاد می کند، وجود این روایات در کتب روایی مهم شیعه است. اگرچه این روایات ضعیف اند اما نقل بزرگانی همچون عیاشی در تفسیر، شیخ مفید در الارشاد، شیخ طوسی در الغیبه و نعمانی در الغیبه اندکی بر احتمال صحت آنها می افزاید. اما به هر حال نمی توان از ضعف سندی این روایات چشم پوشید.

ادامه دارد ...

سید مصطفی بهشتی

جمعه 5/1/1390 - 22:55 - 0 تشکر 301393



یار کجاست؟

روز و شب فکر و خیالم شده آن یار کجاست؟

آن ذخیره گوهر عالم اسرار کجاست؟

آن سفر کرده چرا از سفرش بازنگشت؟

وان که ما را به غمش کرده گرفتار کجاست؟

بی جمالش همه جا تیره بوَد تار بوَد

روشنی بخش جهان، منبع انوار کجاست؟

داد مظلوم که باید بستاند ز ستم؟

یار مظلوم چه شد؟ دشمن کفار کجاست؟

تشنه عدل بوَد این بشر روی زمین

یادگار علی آن حیدر کرّار کجاست؟

کاظمین و نجف و کرببلا نیست مگر؟

سامرا هم نبوَد؟ آن شه ابرار کجاست؟

جمکران، مشهد و قم است بقیع یا که حراء؟

بارالاها تو بگو آن گل بی خار کجاست؟

کار عشاق گره خورد خدایا مددی

آن که باید بگشاید گره کار کجاست؟

داغ وصلش به دل منتظران ماند که ماند

آن طبیبِ دل زار و تن بیمار کجاست؟

هرچه پرسید کیان هیچ جوابی نشنید

نشد آگه به خدا جایگه یار کجاست.

کیان

شنبه 6/1/1390 - 13:50 - 0 تشکر 301450

سلام
نظر خودتون درباره این مطالب چیست؟

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
شنبه 6/1/1390 - 14:34 - 0 تشکر 301455

با عرض سلام نظر من این است که با وجود این مطالب نمی توان به قطع گفت که ظهور نزیک است و علاوه بر آن هم زمان ظهوررا نمی توان بیان کرد زیرا از یکی از ائمه اطهار آمده است که (کذابون الوقاتون). فقط خداوند متعال وقت ظهور را می داند.و ما باید خود را برای سربازی آقا اماده کنیم و همچنان به ظهور آقا امیدوار باشیم . والسلام

شنبه 13/1/1390 - 12:28 - 0 تشکر 303182

سلام
بقیه دوستان نظری ندارن؟
اطلاعات خاصی ندارن؟

!!

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
شنبه 13/1/1390 - 19:23 - 0 تشکر 303255

به نام خدا - سلام .

تا خود امام زمان ظهور نکنن نمی شه گفت به این و آن دلیل ظهور نزدیک است .
اطلاعات کم ما ، ناتوانایی درک مسائل و بی خبری از آینده فکر کنم دلایلی باشه که نتونیم از حوادث موجود نظری در مورد نزدیک یا دوری ظهور بدهیم.

 برای امام زمان صلوات فرستادی ؟      

خدایا شکرت که هر چه دادی بهترین بود . 


 

دوشنبه 15/1/1390 - 9:26 - 0 تشکر 303676

سلام
انشاءالله که همینطور باشه و ظهور نزدیک باشه ولی مهمتر اینه که ما اون موقع درکشون کنیم و قبولشون داشته باشیم
الهی آمین

 

  به طواف كعبه رفتم ،به حرم رهم ندادند          كه برون درچه كردي، كه درون خانه‌آئي

 

                                    

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.