غیر از ایام محرم و صفر نیز، بچههای رزمنده از هر فرصتی برای مناجات و عزاداری استفاده میکردند، مگر در ایام جشن که برنامهها تفاوت داشت. شبهای چهارشنبه در دعای توسل، شبهای جمعه در دعای کمیل و در طول هفته به هر بهانه که میشد ذکر مصیبت اباعبدالله و ائمه برقرار بود. برنامه قرائت سوره واقعه هر شب ساعت نه شب به صورت جمعی گذاشته میشد و بعضی از گردانها از بلندگو پخش میکردند. هنوز هم در دوکوهه این کار انجام میشود و ساعت نه شب از بلندگو سوره واقعه پخش میکنند. اینطور هم نبود که فقط برنامههای عمومی برگزار شود. شبها در چادرها هم برنامههایی به ذوق و سلیقه رزمندهها برقرار بود و اگر مداحی بینشان بود کار به عزاداری و سینهزنی هم میکشید.
دهه اول محرم در عین اینکه عزاداری جبهه جذاب بود، اکثر بچههای تهران سعی میکردند خود را به عزاداریهای تهران برسانند. مخصوصا تاسوعا و عاشورا علاقه رزمندهها برای شرکت در دستههای عزاداری تهران خیلی بیشتر بود. اما برنامههای جبهه هم طبق روال انجام میشد. شب اول محرم شروع به سیاهی زدن میکردند. اگر در چادرها بودند، چادر را به سلیقه خودشان سیاهی میزدند و اگر مثلا در دوکوهه داخل ساختمان استقرار داشتند آنجا را سیاهپوش میکردند. اگر گردان برنامه خاصی مثل مانور و راهپیمایی نداشت، عزاداری برقرار بود. بعد از نماز اول سخنرانی بود و بعد عزاداری که عزاداری هم طول میکشید. البته گردانها در عزاداری متفاوت بودند. بعضی از آنها در عزاداری زیادهروی میکردند و کارشان چند ساعت طول میکشید. حتی بعضی از گردانها بعد از عزاداریهای جمعی در بیابانهای اطراف قرار میگذاشتند و باز هم به سینهزنی میپرداختند. البته اینگونه عزاداریها معمول نبود و اغلب بعد از ساعت خاموشی که ترددهای اردوگاه محدود میشد برنامه عزاداری جمعی نبود. علاوه بر این معمولا آخر شب برنامههای رزم دستهای، گروهانی یا گردانی بود و رزمندهها باید زود میخوابیدند تا به موقع بیدار شوند و توان مانور داشته باشند.
روزهای تاسوعا و عاشورا، اربعین و 28صفر مانند جاهای دیگر دستههای عزاداری گردانها به راه میافتاد. اگر در دوکوهه بودند همه به حسینیه شهید همت میآمدند و عزاداری میکردند، اگر در کرخه بود گردانها در دستههای عزاداری که علم و کتل و پرچم داشتند، از محل استقرار خود به محل وسیعی که صبحگاههای مشترک گردانها برگزار میشد، میآمدند.
عزاداری و سینهزنی و بعد هم غذایی که بین رزمندهها پخش میشد. اگر نمیشد به صورت متمرکز کل لشکر را غذای نذری بدهند، خود رزمندهها برنامه نذری دادن راه میانداختند. گوسفند میگرفتند، قربانی میکردند، دیگ راه میانداختند و آبگوشت میدادند.