• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن اجتماعي > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
اجتماعي (بازدید: 6513)
شنبه 22/8/1389 - 10:48 -0 تشکر 250373
پسرها و دختران با حیا

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستان عزیز

دوستان یه سوال دارم که بد جور فکرم را مشغول کرده

چرا پسرها با دخترها دوست میشن و وقت ازدواجشون که میرسه دنبال دختر باحیا و با حجاب میگردند و ما دخترها از کجا بدونیم کدام پسر پاک است و کدام قبلا دوست دختر داشته و این برای ما دختر ها سخت است که وقتی خواستگار میاد در انتخابش می مونیم و گناه ما دخترهای با حیا چیست؟

یا حق

راز یک نگاه

چهارشنبه 19/5/1390 - 2:9 - 0 تشکر 350443

خدا خودش وعده داده !!
خدا میفرماید تو حیا و عفت پیشه کن تا هم کفت روزیت بشه . . . . .
در وعده های خدا هم که شکی نیس؛ هس؟

چهارشنبه 19/5/1390 - 23:18 - 0 تشکر 350857

سلام
درسته که واقعا سخته ازدواج توی این زمونه ولی خدا گفته هر کس به هم جنس خودش ازدواج می کنه پس نباید نگران بود به خدا توکل داشته باش خودش ما را میبینه و به حرفمون گوش میده

 

  به طواف كعبه رفتم ،به حرم رهم ندادند          كه برون درچه كردي، كه درون خانه‌آئي

 

                                    

پنج شنبه 20/5/1390 - 1:34 - 0 تشکر 350929

Sociologist0M گفته است :
[quote=Sociologist0M;119643;350443]خدا خودش وعده داده !!
خدا میفرماید تو حیا و عفت پیشه کن تا هم کفت روزیت بشه . . . . .
در وعده های خدا هم که شکی نیس؛ هس؟

سلام

تو کدوم آیه؟

اگه منظورتون ایه 33 سوره نور هست:

و لیستعفف الّذین لا یجدون نكاحا حتى یغنیهم اللّه من فضله و الذین یبتغون الكتاب مما ملكت ایمانكم فكاتبوهم ان علمتم فیهم خیرا و آتوهم من مال الله الذى آتئكم و لا تكرهوا فتیاتكم على البغاء ان اردن تحصنا لتبتغوا عرض الحیوة الدنیا و من یكرهنّ فان اللّه من بعد اكرهنّ غفور رحیم

و كسانى كه وسیله نكاح كردن ندارند به عفت سر كنند تا خدا از كرم خویش از این بابت بى نیازشان كند و از مملوكانتان كسانى كه خواستار آزادى خویش و پرداخت بهاى خود از دسترنج خویشند اگر خیرى در آنان سراغ دارید پیشنهادشان را بپذیرید و از مال خدا كه عطایتان كرده به ایشان بدهید و كنیزان خود را كه مى خواهند داراى عفت باشند به خاطر مال دنیا به زناكارى وامدارید، و اگر كنیزى به اجبار مالكش وادار به زنا شد خدا نسبت به وى آمرزنده و رحیم است

منظور از این قسمتی که خداوند میفرماید:و كسانى كه وسیله نكاح كردن ندارند به عفت سر كنند تا خدا از كرم خویش از این بابت بى نیازشان كند

علامه طباطبایی در المیزان درتفسیر این بخش از ایه نوشتن:

كلمه (استعفاف ) و (تعفف ) با همدیگر قریب المعنا هستند. و مراد از نیافتن نكاح قدرت نداشتن بر مهریه و نفقه است و معناى آیه این است كه كسانى كه قدرت بر ازدواج ندارند از زنا احتراز بجویند تا خداوند ایشان را از فضل خود بى نیاز كند

پس منظور این نیست که عفت پیشه کنین تا منم حتما کفوی شما رو براتون بفرستم

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

پنج شنبه 20/5/1390 - 2:1 - 0 تشکر 350935

در ادامه پست قبلیم باید بگم که در اثبات اینکه عفت و حیای خود شخص تضمینی برای این نیست که حتما خدا همسری هم کفو خودش رو نصیبش میکنه میشه آسیه س رو مثال زد که همسرش فرعون بود

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

پنج شنبه 20/5/1390 - 5:18 - 0 تشکر 350944

vahidmiladi گفته است :

سلام

تو کدوم آیه؟

اگه منظورتون ایه 33 سوره نور هست:

و لیستعفف الّذین لا یجدون نكاحا حتى یغنیهم اللّه من فضله و الذین یبتغون الكتاب مما ملكت ایمانكم فكاتبوهم ان علمتم فیهم خیرا و آتوهم من مال الله الذى آتئكم و لا تكرهوا فتیاتكم على البغاء ان اردن تحصنا لتبتغوا عرض الحیوة الدنیا و من یكرهنّ فان اللّه من بعد اكرهنّ غفور رحیم

و كسانى كه وسیله نكاح كردن ندارند به عفت سر كنند تا خدا از كرم خویش از این بابت بى نیازشان كند و از مملوكانتان كسانى كه خواستار آزادى خویش و پرداخت بهاى خود از دسترنج خویشند اگر خیرى در آنان سراغ دارید پیشنهادشان را بپذیرید و از مال خدا كه عطایتان كرده به ایشان بدهید و كنیزان خود را كه مى خواهند داراى عفت باشند به خاطر مال دنیا به زناكارى وامدارید، و اگر كنیزى به اجبار مالكش وادار به زنا شد خدا نسبت به وى آمرزنده و رحیم است

منظور از این قسمتی که خداوند میفرماید:و كسانى كه وسیله نكاح كردن ندارند به عفت سر كنند تا خدا از كرم خویش از این بابت بى نیازشان كند

علامه طباطبایی در المیزان درتفسیر این بخش از ایه نوشتن:

كلمه (استعفاف ) و (تعفف ) با همدیگر قریب المعنا هستند. و مراد از نیافتن نكاح قدرت نداشتن بر مهریه و نفقه است و معناى آیه این است كه كسانى كه قدرت بر ازدواج ندارند از زنا احتراز بجویند تا خداوند ایشان را از فضل خود بى نیاز كند

پس منظور این نیست که عفت پیشه کنین تا منم حتما کفوی شما رو براتون بفرستم

Sociologist0M گفته است :
[quote=vahidmiladi;415987;350929]

[quote=Sociologist0M;119643;350443]خدا خودش وعده داده !!
خدا میفرماید تو حیا و عفت پیشه کن تا هم کفت روزیت بشه . . . . .
در وعده های خدا هم که شکی نیس؛ هس؟


منظورشون این آیه است : الْخَبِیثَاتُ لِلْخَبِیثِینَ وَالْخَبِیثُونَ لِلْخَبِیثَاتِ وَالطَّیِّبَاتُ لِلطَّیِّبِینَ وَالطَّیِّبُونَ لِلطَّیِّبَاتِ أُوْلَئِكَ مُبَرَّؤُونَ مِمَّا یَقُولُونَ لَهُم مَّغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ كَرِیمٌ /نور /26ز نان پلید براى مردان پلیدند و مردان پلید براى زنان پلید و زنان پاك براى مردان پاكند و مردان پاك براى زنان پاك اینان از آنچه در باره ایشان مى‏گویند بر كنارند براى آنان آمرزش و روزى نیكو خواهد بود (۲۶)

چاره اش توکل توسل والبته تحقیق وتفحص است خودتوت را به خدا بسپارید. بعدهم شما اگر از ایمان کسی مطمئن شدید ایمانی که یکی از شاخصه هایش غیور بودن مرد است نه صرف ظاهر مذهبی داشتن و...قطعا اشتباهات اینچنینی را نخواهد داشت افق دیدتان از مرد مورد نظرتان را یک پله ببرید بالا تر

پنج شنبه 20/5/1390 - 12:23 - 0 تشکر 351000

nasimesahri گفته است :

منظورشون این آیه است : الْخَبِیثَاتُ لِلْخَبِیثِینَ وَالْخَبِیثُونَ لِلْخَبِیثَاتِ وَالطَّیِّبَاتُ لِلطَّیِّبِینَ وَالطَّیِّبُونَ لِلطَّیِّبَاتِ أُوْلَئِكَ مُبَرَّؤُونَ مِمَّا یَقُولُونَ لَهُم مَّغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ كَرِیمٌ /نور /26ز نان پلید براى مردان پلیدند و مردان پلید براى زنان پلید و زنان پاك براى مردان پاكند و مردان پاك براى زنان پاك اینان از آنچه در باره ایشان مى‏گویند بر كنارند براى آنان آمرزش و روزى نیكو خواهد بود (۲۶)

چاره اش توکل توسل والبته تحقیق وتفحص است خودتوت را به خدا بسپارید. بعدهم شما اگر از ایمان کسی مطمئن شدید ایمانی که یکی از شاخصه هایش غیور بودن مرد است نه صرف ظاهر مذهبی داشتن و...قطعا اشتباهات اینچنینی را نخواهد داشت افق دیدتان از مرد مورد نظرتان را یک پله ببرید بالا تر
vahidmiladi گفته است :

سلام

تو کدوم آیه؟

اگه منظورتون ایه 33 سوره نور هست:

و لیستعفف الّذین لا یجدون نكاحا حتى یغنیهم اللّه من فضله و الذین یبتغون الكتاب مما ملكت ایمانكم فكاتبوهم ان علمتم فیهم خیرا و آتوهم من مال الله الذى آتئكم و لا تكرهوا فتیاتكم على البغاء ان اردن تحصنا لتبتغوا عرض الحیوة الدنیا و من یكرهنّ فان اللّه من بعد اكرهنّ غفور رحیم

و كسانى كه وسیله نكاح كردن ندارند به عفت سر كنند تا خدا از كرم خویش از این بابت بى نیازشان كند و از مملوكانتان كسانى كه خواستار آزادى خویش و پرداخت بهاى خود از دسترنج خویشند اگر خیرى در آنان سراغ دارید پیشنهادشان را بپذیرید و از مال خدا كه عطایتان كرده به ایشان بدهید و كنیزان خود را كه مى خواهند داراى عفت باشند به خاطر مال دنیا به زناكارى وامدارید، و اگر كنیزى به اجبار مالكش وادار به زنا شد خدا نسبت به وى آمرزنده و رحیم است

منظور از این قسمتی که خداوند میفرماید:و كسانى كه وسیله نكاح كردن ندارند به عفت سر كنند تا خدا از كرم خویش از این بابت بى نیازشان كند

علامه طباطبایی در المیزان درتفسیر این بخش از ایه نوشتن:

كلمه (استعفاف ) و (تعفف ) با همدیگر قریب المعنا هستند. و مراد از نیافتن نكاح قدرت نداشتن بر مهریه و نفقه است و معناى آیه این است كه كسانى كه قدرت بر ازدواج ندارند از زنا احتراز بجویند تا خداوند ایشان را از فضل خود بى نیاز كند

پس منظور این نیست که عفت پیشه کنین تا منم حتما کفوی شما رو براتون بفرستم

Sociologist0M گفته است :
[quote=nasimesahri;331665;350944][quote=vahidmiladi;415987;350929]

[quote=Sociologist0M;119643;350443]خدا خودش وعده داده !!
خدا میفرماید تو حیا و عفت پیشه کن تا هم کفت روزیت بشه . . . . .
در وعده های خدا هم که شکی نیس؛ هس؟

نه دوست گرامی

اینجا یعنی سخنان ناپاک برای افراد ناپاک و سخنان پاک برای افراد پاک هست

نه اینکه مردان خوب نصیب زنان خوب و مردان بد نصیب زنان بد میشن نه....اگر این قاعده درست باشه چطور آسیه س که زن خوبی بود همسرش فرعون بود؟

یا زنان نوح و لوط...که کافره بودن ولی همسرانشون نبی خدا

یا در همین جامعه خودمون....چقدر هستن زنانی که پاکن ولی همسرانشون شرابخوار و....یا مردانی که پاک هستن ولی زنانشون ناپاک

این حرف من نیست دقت کنین:

مراد سخنان ناپاک و تهمت و افترا و دروغ است که به افراد آلوده تعلق دارد و به عکس سخنان پاک از آن مردان پاک و با تقواست "و از کوزه همان برون تراود که در اوست‌" گاه گفته می‌شود "خبیثات‌" به معنای "سیئات‌" و مطلق اعمال بد و کارهای ناپسند است که برنامة مردان ناپاک است و به عکس "حسنات‌" به پاکان تعلق دارد

منبع:تفسیر نمونه‌، آیة‌الله مکارم شیرازی و دیگران‌، ج 14، ص 422ـ425، دارالکتب الاسلامیة‌

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

پنج شنبه 20/5/1390 - 15:34 - 0 تشکر 351058

اگر تفسیر سوره نور آقای قرائتی كه بیانی ساده تر از المیزان دارد را هممطالعه كنید متوجه می شوید كه مرادد از این آیه این نیست كه خدا وعده داده است هر كس عفت بورزد حتما همسری با عفت نصیبش می شود.ب

جمعه 21/5/1390 - 20:6 - 0 تشکر 351729

درسته بنده هم ناقض زندگی آسیه نیستم تنها عرضم اینه خدا هیچ عملی رو بی جواب نمیزاره
میزاره ؟ بنده از حکمت زندگی آسیه مطلع نیستم
شاید شما درست بفرمایید جناب میلادی
خوندن تفسیر منو دقیق کرد و متوجه شدم چی می فرمایین

شنبه 22/5/1390 - 0:21 - 0 تشکر 351829

متن تفسیرنمونه در تفسیر آیه 26 سوره نور این است :

 - زنان خبیث و ناپاك از آن مردان خبیث و ناپاكند! و مردان ناپاك نیز تعلق به زنان ناپاك دارند، اینان از نسبتهاى ناروائى كه به آنها داده مى شود مبرا هستند، و براى آنها آمرزش (الهى ) و روزى پر ارزش است .
نوریان مر نوریان را طالبند!...
آیه فوق در حقیقت تعقیب و تاءكیدى بر آیات افك و آیات قبل از آن است و بیان یك سنت طبیعى در جهان آفرینش مى باشد كه تشریع نیز با آن هماهنگ است .
مى فرماید: ((زنان خبیث و ناپاك از آن مردان خبیث و ناپاكند، همانگونه كه مردان ناپاك ، تعلق به زنان ناپاك دارند)) (الخبیثات للخبیثین و الخبیثون للخبیثات ).
و در نقطه مقابل نیز ((زنان طیب و پاك به مردان طیب و پاك تعلق دارند، و مردان پاك و طیب از آن زنان پاك و طیبند)) (والطیبات للطیبین و الطیبون للطیبات ).
و در پایان آیه به گروه اخیر یعنى مردان و زنان پاكدامن اشاره كرده مى گوید: ((آنها از نسبتهاى نادرستى كه به آنان داده مى شود مبرا هستند)) (اولئك مبرئون مما یقولون ).
خبیثات )) و ((خبیثون )) كیانند؟
در اینكه منظور از ((خبیثات )) و ((خبیثین )) و همچنین ((طیبات )) و ((طیبین )) در آیه مورد بحث كیست ؟ مفسران بیانات مختلفى دارند:
1 - گاه گفته شده منظور سخنان ناپاك و تهمت و افترا و دروغ است كه تعلق به افراد آلوده دارد و به عكس سخنان پاك از آن مردان پاك و با تقوا است ، و ((از كوزه همان برون تراود كه در او است )).
2 - گاه گفته مى شود ((خبیثات )) به معنى ((سیئات )) و مطلق اعمال بد و كارهاى ناپسند است كه برنامه مردان ناپاك است و به عكس ((حسنات )) تعلق به پاكان دارد.
3 - ((خبیثات )) و ((خبیثون )) اشاره به زنان و مردان آلوده دامان است ، به عكس ((طیبات )) و ((طیبون )) كه به زنان و مردان پاكدامن اشاره مى كند و ظاهرا منظور از آیه همین است ، زیرا قرائنى در دست است كه معنى اخیر را تاءیید مى كند:
الف - این آیات به دنبال آیات افك و همچنین آیه الزانى لا ینكح الا زانیة او مشركة والزانیة لا ینكحها الا زان او مشرك و حرم ذلك على المؤ منین آمده و این تفسیر هماهنگ با مفهوم آن آیات است .
ب - جمله اولئك مبرئون مما یقولون : ((آنها (زنان و مردان پاكدامن ) از نسبتهاى ناروائى كه به آنان داده مى شود منزه و پاكند)) قرینه دیگرى بر این تفسیر مى باشد.
ج - اصولا قرینه مقابله خود نشانه این است كه منظور از خبیثات جمع مؤ نث حقیقى است و اشاره به زنان ناپاك است در مقابل ((خبیثون )) كه جمع مذكر حقیقى است .
د - از همه اینها گذشته در حدیثى از امام باقر (علیه السلام ) و امام صادق (علیه السلام ) نقل شده كه این آیه همانند ((الزانى لا ینكح الا زانیة او مشركة )) مى باشد، زیرا گروهى بودند كه تصمیم گرفتند با زنان آلوده ازدواج كنند، خداوند آنها را از این كار نهى كرد، و این عمل را ناپسند شمرد))
ه‍ - در روایات كتاب نكاح نیز مى خوانیم كه یاران امامان ، گاه سؤ ال از ازدواج با زنان ((خبیثة )) مى كردند كه با جواب منفى روبرو مى شدند، این خود نشان مى دهد كه ((خبیثة )) اشاره به زنان ناپاك است نه ((سخنان )) و نه ((اعمال )) ناپاك .
سؤ ال دیگر اینكه آیا منظور از خبیث بودن این دسته از مردان و زنان یا طیب بودن آنها همان جنبه هاى عفت و ناموسى است ، یا هر گونه ناپاكى فكرى و عملى و زبانى را شامل مى شود.
اگر سیاق آیات و روایاتى را كه در تفسیر آن آمده در نظر بگیریم محدود بودن مفهوم آیه به معنى اول صحیحتر به نظر مى رسد، در حالى كه از بعضى از روایات استفاده مى شود كه خبیث و طیب در اینجا معنى وسیعى دارد و مفهوم آن منحصر به آلودگى و پاكى جنسى نیست روى این نظر بعید به نظر نمى رسد كه مفهوم نخستین آیه همان معنى خاص باشد ولى از نظر ملاك و فلسفه و علت قابل تعمیم و گسترش است .
و به تعبیر دیگر آیه فوق در واقع بیان گرایش سنخیت است هر چند با توجه به موضوع بحث سنخیت در پاكى و آلودگى جنسى را مى گوید (دقت كنید).
2 - آیا این یك حكم تكوینى است یا تشریعى
بدون شك قانون ((نوریان مر نوریان را طالبند)) و ((ناریان مر ناریان را جاذبند)) و ضرب المثل معروف ((كند همجنس با همجنس پرواز)) و همچنین ضرب المثلى كه در عربى معروف است : ((السنخیة علة الانضمام )) همه اشاره به یك سنت تكوینى است كه ((ذره ذره موجوداتى را كه در ارض و سما است در بر مى گیرید كه جنس خود را همچو كاه و كهربا جذب مى كنند)).
به هر حال همه جا همنوعان سراغ همنوعان مى روند و هر گروه و هر دسته اى با هم سنخان خود گرم و صمیمى اند.
اما این واقعیت مانع از آن نخواهد بود كه آیه بالا همانند آیه ((الزانیة لاینكحها الا زان او مشرك )) اشاره به یك حكم شرعى باشد كه ازدواج با زنان آلوده حداقل در مواردى كه مشهور و معروف به عمل منافى عفتند ممنوع است .
مگر همه احكام تشریعى ریشه تكوینى ندارد؟ مگر سنتهاى الهى در تشریع و تكوین هماهنگ نیستند؟ (براى توضیح بیشتر به شرحى كه ذیل آیه مزبور ذكر كردیم مراجعه فرمائید).
3 - پاسخ به یك سؤ ال
در اینجا سؤ الى مطرح است و آن اینكه در طول تاریخ یا در محیط زندگى خود گاه مواردى را مى بینیم كه با این قانون هماهنگ نیست ، به عنوان مثال در خود قرآن آمده است كه همسر نوح و همسر لوط زنان بدى بودند و به آنها خیانت كردند (سوره تحریم آیه 10) و در مقابل ، همسر فرعون از زنان با ایمان
و پاكدامنى بود كه گرفتار چنگال آن طاغوت بى ایمان گشته بود (سوره تحریم آیه 11).
در مورد پیشوایان بزرگ اسلام نیز كم و بیش نمونه هائى از این قبیل دیده شده است كه تاریخ اسلام گواه آن مى باشد.
در پاسخ علاوه بر اینكه هر قانون كلى استثناهائى دارد باید به دو نكته توجه داشت :
1 - در تفسیر آیه گفتیم كه منظور اصلى از ((خباثت )) همان آلودگى به اعمال منافى عفت است و ((طیب )) بودن نقطه مقابل آن مى باشد، به این ترتیب پاسخ سؤ ال روشن مى شود، زیرا هیچیك از همسران پیامبران و امامان به طور قطع انحراف و آلودگى جنسى نداشتند، و منظور از خیانت در داستان نوح و لوط جاسوسى كردن به نفع كفار است نه خیانت ناموسى .
اصولا این عیب از عیوب تنفر آمیز محسوب مى شود و مى دانیم محیط زندگى شخصى پیامبران باید از اوصافى كه موجب نفرت مردم است پاك باشد تا هدف نبوت كه جذب مردم به آئین خدا است عقیم نماند.
2 - از این گذشته همسران پیامبران و امامان در آغاز كار حتى كافر و بى ایمان هم نبودند و گاه بعد از نبوت به گمراهى كشیده مى شدند كه مسلما آنها نیز روابط خود را مانند سابق با آنها ادامه نمى دادند، همانگونه كه همسر فرعون در آغاز كه با فرعون ازدواج كرد به موسى ایمان نیاورده بود، اصولا موسى هنوز متولد نشده بود، بعدا كه موسى مبعوث شد ایمان آورد و چاره اى جز ادامه زندگى تواءم با مبارزه نداشت مبارزه اى كه سرانجامش شهادت این زن با ایمان بود.

شنبه 22/5/1390 - 2:38 - 0 تشکر 351860

ممنون که کل تفسیر رو ثبت کردین

نمیشه این همه موارد موجود در جامعه و در طول تاریخ رو جز استثنا های یه قانون کلی دونست....پس اگر همون

تفسیر (سخنان پاک و ناپاک) رو بپذیرم هم مجبور نیستم این قانون کلی رو بپذیرم هم اینکه این همه موارد ناقض

قانون کلی رو که هم در جامعه امروزمون شاهدش هستیم و هم در طول تاریخ دیدم رو جز استثناهای قانون کلی بدونیم

البته این استدلال بنده بود

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.