• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن قرآن و عترت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
قرآن و عترت (بازدید: 5821)
چهارشنبه 3/6/1389 - 7:5 -0 تشکر 224260
"کربلایی شدی...همینجا کوله بارتو پرکن!!!...ما رو هم دعا کنی ها"

سلام بر قرآن و عترتیهای تبیان

یه سوال دارم از محضرتون. حتما این سوال کلیشه ای وتامل برانگیز "اگه بهتون بگن تا مثلا دوماه دیگه بیشتر زنده نیستید چیکار می کنید؟" به گوشتون خورده.

من یه سوال دیگه دارم خیلی هم به جواباتون احتیاج دارم. پس حتما نظر خودتونو بگید:

"اگر به شما گفته بشه تا دو ماه دیگه به کربلای معلی شرفیاب میشید. چه می کنید؟"

میخوام بدونم برا آمادگی حضور در چنین مکانی چه کاری انجام میدید. لطفا بهش فکر کنید.

تنت به ناز طبيبان نيازمند مباد

it is god who cures 

مدير انجمن بهداشت و سلامت

جمعه 5/6/1389 - 15:51 - 0 تشکر 224954

با سلام
من عید امسال کربلا بودم و وقتی برگشتم تازه متوجه شدم کجا بودم .
خدا قسمت همه کنه و ما نیز هم.

«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم» 

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها 

جمعه 5/6/1389 - 16:27 - 0 تشکر 224967

به نام خدا

سلام

خوش بسعادتتون اقای دکتر ...ان شاالله سفر خوبی داشته باشید ومارو از دعای خیرتون فراموش نکنید ....

ایه 216سوره بقره روحتما بخونید ارامش بخشه حمید سبزواری، آرزوی کربلا


آرزوی کربلا دارد دلم 
یک جهان شور و نوا دارد دلم

هفت وادی گر بود تا کوی دوست 
دیده‏ای راه آشنا دارد دلم

گر چه صد دام است در هر گام من 
از قضا پروا کجا دارد دلم؟

تیر اگر بارد در این ره گو ببار 
جوشن از حرز ولا دارد دلم

آب حیوان گر به ظلمات اندراست 
پرتو صدق و صفا دارد دلم

خار و خارا سد راه وصل نیست 
پرنیان در زیر پا دارد دلم

غافلی از شور و حال عاشقان 
ای که می‏پرسی چه‏ها دارد دلم

کربلا دارالشفای عاشق است 
رو بدان دارالشفا دارد دلم

می‏روم همراه جانبازان عشق 
چشم یاری از خدا دارد دلم

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

جمعه 5/6/1389 - 16:28 - 0 تشکر 224968

به نام خدا

سلام

تقدم زوار کربلا بر زوار کعبه
صدوق، در ثواب الاعمال نقل می کند که امام صادق (علیه السلام) فرمود: «إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی یَبْدَأُ بِالنَّظَرِ إِلَی زُوَّارِ قَبْرِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیّ (علیهما السلام) عَشِیَّةَ عَرَفَةَ»، خدا در شب عرفه به زوّار امام حسین (علیه السلام) توجّه می کند. راوی از آن حضرت پرسید: «قِیلَ لَهُ قَبْلَ نَظَرِهِ إِلَی أَهْلِ الْمَوْقِفِ» آیا پیش از نظر کردن به حضّار در عرفات؟ امام پاسخ داد: آری. و در حدیثی دیگر از آن حضرت آمده است:

«إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی یَتَجَلَّی لِزُوَّارِ قَبْرِ الْحُسَیْنِ (علیه السلام) قَبْلَ أَهْلِ عَرَفَات (فَیَفْعَلُ ذَلِکَ بِهِمْ) وَ یَقْضِی حَوَائِجَهُمْ وَ یَغْفِرُ ذُنُوبَهُمْ وَ یُشَفِّعُهُمْ فِی مَسَائِلِهِمْ ثُمَّ یَثْنِی بِأَهْلِ عَرَفَات یَفْعَلُ ذَلِکَ بِهِمْ». [1] .
پروردگار حکیم عنایت ویژه خود را متوجّه زوّار قبر امام حسین (علیه السلام) می کند پیش از توجّه به حُجّاج واقف در عرفات نماید، خدا حوائج زوّار حسین را برآورده می سازد، گناهانشان را می بخشد و از آنان شفاعت به عمل می آورد پس به زوّار کعبه ای که در عرفات (در شب عرفه) حضور دارند توجّه کرده با آنان نیز این چنین عمل می کند.
1.وسایل الشیعه ج 14 ص465

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

جمعه 5/6/1389 - 16:29 - 0 تشکر 224970

به نام خدا

سلام

به زوار قبر حسین امان ‏نامه از آتش می‏دهند
سلیمان اعمش گوید: در کوفه همسایه‏ای داشتم که گاهی با او می‏نشستم، شب

جمعه‏ای بود از او پرسیدم: عقیده‏ات درباره زیارت قبر حسین چیست؟ گفت: بدعة و کل بدعة ضلالة و کل ضلالة فی النار. «بدعت است و هر بدعتی گمراهی است و هر گمراهی در آتش است!» ناراحت شدم و خشمناک از نزد او خارج گشتم، و با خود گفتم: سحرگاه می‏روم و از فضائل امیرالمؤمنین برایش آن قدر می‏گویم تا خدا چشمش را با اشک گرم کند موقع سحر رفتم و در را کوبیدم، از پشت در جواب دادند: اوائل شب به زیارت حسین بن علی رفته است، تعجب کردم و به سرعت به حرم حسینی رفتم دیدم در حال سجده است، و از رکوع و سجود خسته نمی‏شود، او را گفتم: اول شب معتقد بودی که زیارت حسین بدعت است چه شد که خود بزیارت آمدی؟
گفت: سلیمان مرا سرزنش مکن که من معتقد به امامت این خاندان نبودم لیکن دیشب خوابی دیدم که سخت مرا تکان داد.
گفتم: چه خواب دیدی؟
گفت: در خواب مردی بسیار زیبا و باعظمت دیدم که نمی‏توان حسن و زیبائی او را توصیف کرد، افراد زیادی اطراف او را گرفته و مردی سوار در جلو او در حرکت است از یک نفر از همراهانش پرسیدم: این شخصیت بزرگ کیست؟ گفت: محمد بن عبدالله پرسیدم: آن سوار کیست؟ گفت: علی بن ابی‏طالب (ع) وصی رسول خدا است: ناگهان متوجه شدم ناقه‏ای از نور میان زمین و آسمان در حرکت است و هودجی بر آن بسته‏اند پرسیدم: این ناقه از آن کیست؟ گفتند مال خدیجه بنت خویلد و فاطمه دختر رسول خدا است گفتم: آن جوان کیست؟ گفتند: او حسن بن علی است. کجا می‏روند: به زیارت شهید مظلوم کربلا حسین بن علی می‏روند، دیدم از هودج نامه‏هائی بر زمین می‏ریزد که در آن نوشته بود: امانا من الله جل ذکره لزوار الحسین بن علی لیلة الجمعة. سپس منادی ندا در داد: آگاه باشید که ما و شیعیانمان در درجات بالای بهشتیم، سلیمان من از این مکان خارج نمی‏شوم تا روح از بدنم مفارقت کند [1] .
1.نفس المهموم ص539

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

جمعه 5/6/1389 - 16:30 - 0 تشکر 224971

به نام خدا

سلام

دعای حضرت صادق درباره‏ی زوار سیدالشهداء
امام صادق «علیه‏السلام» درباره‏ی زوار با معرفت جدش که به چشم سر مراتب حقیقت را مشاهده کنند دعا می‏فرماید:
اللهم ارحم تلک الصرخة التی کانت لنا، اللهم ان أعدائنا عابوا علیهم خروجهم الینا فلم ینههم ذلک عن الشخوص الینا رغبة فی برنا وصلة لرسولک و خلافا منهم علی من خالفنا، اللهم اسقهم من الحوض یوم العطش الأکبر.
پروردگارا! رحم کن به این فریادها که در مصیبت ما بلند می‏شود، بار الها! دشمنان ما قصد ما کردند بر ما خروج کردند، آنچه تو نهی کردی نشنیدند، به ما احسان و نیکوئی و صله‏ی رحم پیغمبر ننمودند، این زوار مخالفت کردند با آنها که با ما مخالف بودند؛ پروردگارا! آنها را از آب کوثر بچشان روزی که تشنگی همه را فرامی‏گیرد.

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

جمعه 5/6/1389 - 16:32 - 0 تشکر 224972

به نام خدا

سلام


وظیفه زوار
بر زائر است که قصد خود را برای خدا خالص کند و وقتی که به زیارت می‏رود قلب خود را از غیر فارغ و خود را فقط و فقط متوجه زیارت بنماید. از سخنان بیهوده با مردم - چه رسد به حرام - و سب و دشنام دادن به زوار و نگاه کردن به نامحرم و اذیت و استهزاء به زوار - مخصوصا در مواقع زیارت - پرهیز کند و در نظر داشته باشد که در چه مکانی است و چه کسانی ناظر و حاضرند و بداند که شیطان درصدد ابطال عمل او است. از مال حلال در این راه بذل نماید و از مال شبهه‏دار - چه رسد به حرام - دوری کند و بیش از پیش مواظبت بر نماز و واجبات نماید، نه آن که در این راه نماز واجب خود را ترک نماید. همچنین تقیه را از نظر دور نداشته باشد و زبان خود را از بدگویی به کسانی که مورد علاقه دیگران هستند نگاه دارد وگرنه چه بسا خود را به مهلکه افکنده و به ضرر خویش اقدام نموده باشد.

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

جمعه 5/6/1389 - 18:34 - 0 تشکر 225014

ممنونم شدید از "گلها" ی گرامی...اینا باعث میشه تا حدودی درک کنم کجا قراره برم. دستتون درد نکنه. حتما یاد تبیانیهای عزیز هم می کنم و امیدوارم قسمت هر تبیانی بشه اینجور مسافرتی.

تنت به ناز طبيبان نيازمند مباد

it is god who cures 

مدير انجمن بهداشت و سلامت

دوشنبه 8/6/1389 - 23:14 - 0 تشکر 226021

با سلام
medman عزیز خوش به سعادتتان امیدوارم مارو هم از دعای خیرت بی نصیب نذاری
من اگر قرار بود تا 2ماه دیگه به كربلا برم سر از پا نمیشناختم و می نشستم وروز ها رو میشمردم تا لحظه ی موعود برسه
هرچند....
شایسته ی زیارت شش گوشه نیستم
این روز ها به حال خودم گریه می كنم

باران باش

ببار

نپرس كاسه هاي خالي از آن كيست

سه شنبه 9/6/1389 - 14:30 - 0 تشکر 226262

به نام خدا

سلام

چرا به زیارت می رویم؟

زیارت حرم امام رضا علیه السلام

شک نیست که ‏«زیارت‏» در اسلام، بخصوص در فرهنگ شیعه، جایگاه والایى دارد. امامان و اولیائى خدا،تا حد بسیارى دعوت و تشویق به زیارت کرده‏اند. پاداش ها و ثواب هاى فراوانى براى‏«زایر»بیان شده است. «زیارت‏»،در ارزش و پاداش، همپاى بسیارى از عبادات،بلکه برتر از حتى جهاد و شهادت به حساب آمده است.

«مزار»ها،در اسلام،از اعتبار خاصى برخوردار است. «مزور»ها،مورد تکریم فراوان قرار گرفته‏اند. «زیارتنامه‏»ها،یک دنیا تعلیمات و فرهنگ و آموزش و تربیت را شامل است. راستى...این همه دعوت و تشویق به زیارت،چرا؟

این همه پاداش و اجر و ثواب،براى هر قدم قدم زیارت،براى چه؟ چه تناسبى میان عمل زایر با آن پاداش هاى عظیم و خیره کننده و بهت‏آور؟ مگر نه اینکه‏«اجر»،در مقابل‏«عمل‏»است؟و مگر نه اینکه تناسبى باید بین‏«کار»و«مزد»باشد؟

اساسا چرا باید زیارت رفت؟ فایده زیارت براى زایر چیست؟ زیارتگاه ها چه نقش تربیتى و تهذیبى دارند و باید داشته باشند؟

زیارتنامه‏ها چه متن هایى است و چه آموزش هایى دارد؟ در زیارت،باید به‏«دل‏»پرداخت‏یا به‏«عقل‏»؟ زیارت،ریشه در منطق و برهان دارد،یا خاستگاه آن،وادى شور و شوق و جذبه و عرفان است؟

زیارت،در صدر اسلام،مهم و مفید بوده،یا همیشه و هم اکنون هم سازنده و تعهد بار و رسالت آشناست؟ در زیارت،به‏«منفعت‏»باید اندیشید یا به‏«معرفت‏»؟زایر،«عاشق‏»است‏یا«جهانگرد»؟ زیارت،«دخل‏»است‏یا«خرج‏»؟ زیارت،عملى عبادى است،یا جنبه‏«سیاسى‏»هم داشته و دارد؟

زیارت،ساخته و پرداخته شیعیان است،یا اصلى است که پیامبر،منادى آن است و ریشه در متن دین دارد و عقل،پشتوانه آن است و عرف،حامى آن و ملت ها و اقوام بشرى عامل به آن؟!

اینها...و مطالب و مسائل دیگرى،انگیزه آن است که از میان آن همه زمینه‏ها و دستور العمل ها و برنامه‏ها که گفتیم در فضاى تربیتى دین و مکتب وجود دارد،«زیارت‏»را انتخاب کرده و از جوانب گوناگون،پیرامون آن به دقت و تامل بپردازیم.

تا از کرانه این غدیر فیاض،بهره‏اى برگیریم و اگر در کنار دریا نشسته‏ایم،-دریاى معارف اهل بیت عصمت-لب تشنه نمانیم.و اگر نه به حد کمال مطلوب،ولى به اندازه وسع و گنجایش خویش،رفع عطش کنیم.

آب دریا را اگر نتوان کشید هم به قدر تشنگى باید چشید تشنه‏ایم و جویا... خدا بر تشنگى ما بیفزاید تا جویاتر شویم.

آب کم جو،تشنگى آور به دست
تا بجوشد آبت از بالا و پست

زیارت‏، قلمرو دل ‏و وادى محبت‏

در بحث‏«زیارت‏»،پیش از آنکه استدلال شود که چرا باید رفت و رفتن به زیارت را چه سود؟اگر شناختى محبت آور،نسبت‏به صاحبان‏«مزار»باشد،جایى براى این سؤال و استدلال باقى نمى‏گذارد. در زیارت،بیش از فلسفه و برهان،عشق و شور و محبت نهفته است.

بیش از آنکه‏«عقل‏»،محاسبه کرده و در یابد که چرا؟«دل‏»،فرمان داده و زایر را به مزار رسانده است. وادى زیارت،بیش و پیش از آنکه وادى معقولات و محاسبات عقلى باشد،وادى دل و جذبه درون است. زایر،اگر بداند و بشناسد که مورد زیارت‏کیست؟ ،دیگر نمى‏پرسد: کجاست؟

زیارت مى‏تواند نمودى از احساس شوق درونى انسان باشد. نشانى از محبت و دلیلى بر عشق و علامتى از تعلق خاطر باشد. زیارت،زبان علاقه و ترجمان وابستگى قلبى است

به راه مى‏افتد و همچون خضر،به دنبال آب حیات،و همچون موسى (ع) در پى‏«عبد صالح‏»روان مى‏گردد تا برسد و بیابد و بهره برگیرد و کامیاب شود. «زیارت‏»،از این مقوله است.پیوند قلبى است،محبت و علاقه است.

آنچه زایر را به پیمودن راه ها و طى مسافت ها و تحمل رنج‏سفر و بیم بادیه و استقبال از خوف و خطر وا مى‏دارد،کشش درونى و علاقه قلبى اوست. و اگر عشق آمد،خستگى رخت‏بر مى‏بندد و اگر محبت در کار بود،ملال متوارى مى‏شود.

آنچه در راه طلب خسته نگردد هرگز
پاى پر آبله و بادیه پیماى من است

محبت‏، پشتوانه‏ زیارت‏

آنکه عشق و شوق داشته باشد،به زیارت هم مى‏رود. براى عاشق شایق،نه تنها خود محبوب،جالب و جاذب است،بلکه هر چیزى هم که به گونه‏اى رنگ تعلق و رایحه انتساب به او را داشته باشد،مطلوب و جاذبه‏دار است و دلداده را به سوى خود مى‏کشد.

زیارت امام رضا (علیه السلام)

در زیارت چنین است.چگونه مى‏شود که عاشق خدا و دوستدار پیامبر و اهل بیت،و محب صالحین و صدیقین و شهدا و اولیاء الله،شوق دیدار خانه خدا و بیت الله و مزار و مرقد و خانه و شهر و دیار معشوق را نداشته باشد و شیفته دیدار کعبه و مدینه و مزار ائمه و قبور صالحین و شهرهاى خاطره آمیز و شوق انگیزى که ریشه در فرهنگ دینى ما دارد نباشد؟!

به گفته مرحوم علامه امینى:

«اگر مدینه منوره،حرم محترم الهى شمرده شده و در سنت نبوى،براى مدینه و خاکش و اهلش و مدفونین آنجا ارزش هاى فراوان بیان شده است،به خاطر همان انتساب به خدا و پیامبر است.و بر مبناى همین اصل،هر چیز دیگرى هم که نوعى تعلق و انتساب به پیامبران و اوصیاء و اولیاء الهى و صدیقین و شهدا و افراد مؤمن دارد ارزش پیدا مى‏کند و شرافت مى‏یابد... ». 1

زیارت مى‏تواند نمودى از احساس شوق درونى انسان باشد. نشانى از محبت و دلیلى بر عشق و علامتى از تعلق خاطر باشد. زیارت،زبان علاقه و ترجمان وابستگى قلبى است.

براى عاشق،حتى خانه‏اى که روزى معشوق در آن ساکن بوده،کوچه‏اى که روزى دلبر از آن گذشته،زمینى که بر آن قدم نهاده،شهرى که روزى در آنجا مى‏زیسته،سنگى که دست محبوب به آن خورده،لباسى که بر اندام او بوده،کفشى که در پایش داشته،دلربا و جاذب است، دوست داشتنى و شوق انگیز است.

این شعر منسوب به مجنون است که در باره لیلى گفته است:

امر على الدیار،دیار لیلى اقبل ذا الجدار و ذالجدارا و ما حب الدیار شغفن قلبى و لکن حب من سکن الدیارا 2

یعنى:از دیار لیلى مى‏گذرم،این دیوار و آن دیوار را مى‏بوسم،علاقه به دیار لیلى دلم را تسخیر نکرده است،بلکه آن کسى که در آن سکونت دارد،مرا مفتون خود ساخته است. مى‏بینیم که جاذبه شهر،به خاطر حضور لیلى در آن است.

وادى زیارت،وادى عشق و علاقه و عرفان است.در قلمرو دل،گاهى پاى عقل هم مى‏لنگد و وقتى عشق فرمان مى‏دهد،عقل چاره‏اى جز تسلیم و فرمانبردارى ندارد

در زیارت و مزار،مسئله در ظاهر سنگ و چوب و آجر و آهن و ضریح و ساختمان مزار و گنبد و گلدسته و رواق و...خلاصه

توصیه‌ای از آیة الله بهجت در باب زیارت امام رضا علیه السلام

نمى‏شود،تا به زیارت و بوسیدن و تقدیس اینها اشکال شود.بلکه نقش عمده با آن محبت و شناخت و معنویت و عشقى نهفته است که در وراى این هاست که حتى به این ها،معنى و جهت و قداست و حرمت‏بخشیده است.وقتى قلب،در گرو یک عشق بود، صاحب آن دل،از نام و یاد و لباس و دستمال و کفش و کوچه و شهر محبوب،خوشش مى‏آید و لذت مى‏برد و همه اینها برایش جاذبه دارد و در هر یک از اینها عکس رخ یار را مى‏بیند.

ما با محبت وافر و علاقه و احساسى که به حضرت محمد (ص) داریم،اگر با خبر شویم که در جایى رد پایى و نشانى از آن حضرت باقى است،آیا شوق دیدنش را نخواهیم داشت؟«مقام ابراهیم‏»در مسجد الحرام،براى حاجى چرا آنقدر خاطره به همراه دارد؟جز این است که سنگى است که حضرت ابراهیم در بالا بردن دیواره کعبه،به کمک پسرش اسماعیل،آن را زیر پا مى‏گذاشته است و جاى قدم او بر سنگ باقى است؟!

مى‏بینیم که وادى زیارت،وادى عشق و علاقه و عرفان است.در قلمرو دل،گاهى پاى عقل هم مى‏لنگد و وقتى عشق فرمان مى‏دهد،عقل چاره‏اى جز تسلیم و فرمانبردارى ندارد.مرحوم علامه امینى نقل مى‏کند:

«...فقیه و ادیب بزرگوار اهل سنت،تاج الدین فاکهانى (وفات 734) به دمشق رفت‏به قصد زیارت کفش پیامبر که در«دار الحدیث الاشرفیه‏»نگهدارى مى‏شد.وقتى کفش را دید،افتاد و شروع به بوسیدن کرد و صورتش را بر آن مى‏مالید و اشک شوق از دیدگانش جارى بود و شعرى به این مضمون را مى‏خواند:اگر به مجنون گفته شود:لیلى و وصال و دیدار او را مى‏خواهى،یا دنیا را و آنچه را در آن است؟او در جواب خواهد گفت: غبارى از خاک کفش لیلى برایم محبوبتر است و شفابخشتر براى دردهاى من... 3

آرى...وقتى عشق در کار باشد،خاک ره دوست را باید سرمه چشم نمود.و براى عاشق،آنچه ارزشمند است،محبوب و دیدار او و هر چیزى است که منسوب به اوست.

برادرانه بیا قسمتى کنیم رقیب
جهان و هر چه در آن است از تو،یار از من

این یک طرف قضیه است که محبت،انسان را به زیارت وا مى‏دارد. سوى دیگر قضیه آن است که‏«زیارت‏»،محبت و شناخت مى‏آورد و از آن جهت،عامل سازنده و تربیت کننده است.

 منبع : کتاب زیارت تالیف: جواد محدثى

محمدی _گروه دین و اندیشه تبیان


1. سیرتنا و سنتنا صص 161-160.

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

سه شنبه 9/6/1389 - 19:15 - 0 تشکر 226374

سلام طاعات وعباداتتون قبول درگاه حق
دكتر عجیب از دیروز كه نوشتتون رو دیدم دلم خیلی تنگ شده به یاد شب های محرم نشستم ویك عالمه نوحه گوش دادم خیلی دوست داشتم میشد براتون بفرستم شما هم گوش یدید تا سفرتون رو زودتر شروع كنید وبا دلتون از حالا اونجا باشید(تازه یك عالمم كتاب مقتل و.. داشتم كه آدم رو خیلی بهتر با امام حسین آشنا می كنه به نظرم زیارت اونموقع به دل میشینه كه آدم بدونه زائر كجاست وكی)

بالا نرفت آنكه به پای تو پا نشد
آقا نشد هر آنكه برایت گدا نشد
مقصود از تكلم طور از تو گفتن است
موسی نشد هر آنكه كلیم شما نشد
روز ازل برای گلوی تو هیچ كس
غیر از خدای عزوجل خونبها نشد
در خلقتش زمین ومكانهای محترم
بسیار آفرید ولی كربلا نشد
یك گوشه میرویم وفقط گریه می كنیم
حالا كه كربلای تو روزی ما نشد
داغ تو اعظم است تحمل نمیشود
در حیرتم چگونه قد نیزه تا نشد....

در نهایت بازم التماس دعا

باران باش

ببار

نپرس كاسه هاي خالي از آن كيست

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.