• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن دانلود > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
دانلود (بازدید: 23079)
جمعه 29/5/1389 - 11:0 -0 تشکر 222682
آموزش ساخت نرم افزار موبایل

 آموزش ساخت نرم افزار موبایل

سلام دوستان

در این سرفصل قصد دارم آموزش ساخت نرم افزارهای جاوا برای موبایل رو قرار بدم

برگرفته از آموزش چندرسانه ای تهیه شده توسط "نرم افزاری مهرگان مهر"  

به مجموعه آموزشی نرم افزار نویسی موبایل خوش آمدید. در طی این مجموعه قصد داریم با نرم افزار پر طرف دار Netbeans کار کنیم. به زودی می بینید که این برنامه قابلیت تولید نرم افزار برای انواع گوشی های موبایل را دارد.قبل از هر کاری باید این نرم افزار را تهیه نموده و نصب کنید. برای تهیه نرم افزار می توانید به سایت netbeans مراجعه کنید. همچنین می توانید سی دی آن را به همراه ابزار های مرتبط با برنامه نویسی موبایل از بازار خریداری کنید. البته می توانید از نسخه های موجود در تبیان نیز استفاده نمایید که در هر جا لازم شد آدرس دانلود آنها قرار داده خواهد شد. 

 

 جانشین انجمن دانلود


 

پنج شنبه 20/8/1389 - 13:36 - 0 تشکر 249991

بخش ششم : برنامه های مبتنی بر MIDP/CLDC {ساخت برنامه ای شبیه برنامه Hello,World! } - قسمت اول

در این درس روش تولید برنامه هاییمبتنی بر تکنولوژی MIDP را فرا می گیریم.

MIDP خلاصه عبارت Mobile Information Device Profile می باشد. برنامه ای که برای این درس در نظرگرفته ایم باید بتواند پس از اجرا متن خاصی را در محیط شبیه ساز نمایش دهد.

از این درس به بعد از نسخه Developer نرم افزار NetBeans استفاده می کنیم تا امکانات برنامه نویسیپیشرفته تری را در اختیار داشته باشیم.

آموزش ساخت نرم افزار موبایل

تصویر 56

روش نصب این نسخه نیز همانند سایر نسخههای قبلی می باشد. برای تولید این برنامه علاوه بر پک موبایلیتی باید پلاگین های Web application ، Web services و Sunjava system application server را قبلا نصب کرده باشید. برای اطمینان از نصب این پلاگین ها ازمنوی Tools روی گزینه Plugins کلیک کنید.

آموزش ساخت نرم افزار موبایل

تصویر 57

در این پنجره روی برگه Install کلیک کنید به این ترتیب لیست پلاگین ها و بهروزرسانی شده های NetBeans را مشاهده می کنید.

آموزش ساخت نرم افزار موبایل

تصویر 58

منوی File را باز کرده و روی گزینه New project کلیک می کنیم. از لیست سمت چپ گروه Mobility و از منوی سمت راست گزینه MIDPApplicationرا انتخاب می کنیم.

به تصویر شماره48 مراجعه شود

سپس روی کلید Next کلیک می کنیم. یک نام دلخواه (MyHello) و مناسب در کادر Project Name وارد می کنیم و مسیر ذخیره سازی پروژه را درکادر ProjectLocationوارد می کنیم. مابقی گزینه ها را به حالت انتخاب شده رها کرده و روی کلید Next کلیک می کنیم.

به تصویر شماره49 مراجعه شود

در صفحه بعد باید بستر شبیه ساز مناسبرا انتخاب کنید که قبلا آشنا شده اید. اکنون برای این برنامه گزینه Sun java Wireless را انتخاب می کنیم. مابقی گزینه ها را بهحالت پیشفرض رها کرده و بر روی Next کلیک کنید.

به تصویر شماره50 مراجعه شود

در صفحه بعد بر روی بعلاوه های کنارعبارات Configuration و Sun Java Wireless کلیک کنید. تا گزینه های زیر مجموعه آن نمایشداده شوند.

آموزش ساخت نرم افزار موبایل

تصویر 59

همه گزینه های این لیست را علامت زده وسپس روی کلید Finish کلیک کنید.

پنج شنبه 20/8/1389 - 15:21 - 0 تشکر 250007

بخش ششم : برنامه های مبتنی بر MIDP/CLDC {ساخت برنامه ای شبیه برنامه Hello,World! } - قسمت دوم

NetBeans شاخه اصلی پروژه و سایر فایل های اولیهمرتبط با پروژه را ایجاد کرده است. قبلا نیز یک چنین پروژه ای را ایجاد کردهبودید.

به تصویر شماره52 مراجعه شود

برای مشاهده محیط طراحی برنامه و نیزروابط بین کامپوننت های آن روی کلید Flow کلیک کنید.

آموزش ساخت نرم افزار موبایل

تصویر 60

اکنون می خواهیم متن پیام این برنامه رابه دلخواه خود تغییر دهیم. پس روی کلید Screen کلیک کنید. این کلید وضعیت صفحه نمایش دستگاه موبایل را به هنگاماجرای برنامه نشان می دهد.

آموزش ساخت نرم افزار موبایل

تصویر 61

برای مشاهده پنجره Properties از منوی Window گزینه Properties را انتخاب کنید. (اگر در صفحه دیده نمی شود)

آموزش ساخت نرم افزار موبایل

تصویر 62

سپس Lable حاوی پیام Hello,World! را از فرم انتخاب کنید. لیست خصوصیات ومشخصات آن در پنجره Properties نمایش داده می شود.

آموزش ساخت نرم افزار موبایل

تصویر 63

در این پنجره ویژگی Text را پیدا نموده و مقدار آن را برابر متن موردنظر خود قرار دهید. به جای اینکار روی کلید جلوی Text کلیک نموده و در پنجره باز شده گزینه Text را انتخاب و سپس متن مورد نظر خود را واردکنید(MobileProgramming!)

آموزش ساخت نرم افزار موبایل

تصویر 64

سپس روی کلید Ok کلیک کنید. همانطور که مشاهده می کنید متنکنترل Lable برابر متن مورد نظر شما قرار گرفته و پیشنمایشی از آنچه در موبایل نمایش داده خواهد شد به نمایش در می آید.

آموزش ساخت نرم افزار موبایل

تصویر 65

برای اجرای این برنامه از منوی Run روی گزینه Run Main Project کلیک کنید.

به تصویر شماره53 مراجعه شود

عنوان برنامه در شبیه ساز Sun Java نمایش داده می شود.

به تصویر شماره54 مراجعه شود

برای اجرای برنامه در شبیه ساز کلید Launch را فشار دهید. به این ترتیب متنی که شمابرای برنامه تعیین کرده بودید در صفحه نمایش دستگاه شبیه ساز نمایش داده می شود.

آموزش ساخت نرم افزار موبایل

تصویر 66

تا اینجا برنامه Hello,World! را بدون تغییر در کدنویسی و فقط با تغییرکوچکی در طراحی ظاهر آن اجرا کردید.

پنج شنبه 20/8/1389 - 15:25 - 0 تشکر 250008

بخش ششم : برنامه های مبتنی بر MIDP/CLDC {ساخت برنامه ای شبیه برنامه Hello,World! } - قسمت سوم

در این مرحله قصد داریم بار دیگر پروژهای از نوع MIDP ایجاد و این بار تغییرات مورد نظر خود را درکدهای سورس آن اعمال کنیم.

بار دیگر از منوی File روی گزینه New Project کلیک کنید. سپس با انتخاب Mobility نوع پروژه MIDP را انتخاب و روی کلید Next کلیک کنید. نام (MyHelloMIDlet) و مسیر دلخواه خود را برای پروژه تعیینکنید. تیک کنار گزینه CreateHello MIDletرا برداشته

آموزش ساخت نرم افزار موبایل

تصویر 67

و سپس روی کلید Next کلیک کنید. گزینه های مربوط به شبیه ساز رابه همان صورت رها نموده و روی کلید Next کلیک کنید. در صفحه بعد بر روی بعلاوه هایکنار عبارات Configuration و Sun Java Wireless کلیک کنید. تا گزینه های زیر مجموعه آننمایش داده شوند. همه گزینه های این لیست را علامت زده و سپس روی کلید Finish کلیک کنید.

اکنون می خواهیم متن سورس برنامه راایجاد کنیم. روی عنوان پروژه راست کلیک نموده و از منوی New… روی گزینه MIDlet کلیک کنید.

آموزش ساخت نرم افزار موبایل

تصویر 68

عنوان HelloMIDlet را برای کادر MIDlet Name و MIDlet Class Name وارد کرده و سپس روی کلید Finish کلیک کنید.

آموزش ساخت نرم افزار موبایل

تصویر 69

همانطور که مشاهده می کنید برخلافپروژه قبلی در سورس اضافه شده هیچ کدی درج نشده است. چند خط موجود در این سورس بهصورت پیش فرض برای کلاس های جاوا ایجاد می گردد.

آموزش ساخت نرم افزار موبایل

تصویر 70

پنج شنبه 20/8/1389 - 15:30 - 0 تشکر 250009

بخش ششم : برنامه های مبتنی بر MIDP/CLDC {ساخت برنامه ای شبیه برنامه Hello,World! } - قسمت چهارم

اکنون می خواهیم پروژه مورد نظر خود رااز طریق کدنویسی ایجاد کنیم. به جای خط تعریف (که در تصویر 70 مشخص شده) و اعلانکلاس HelloMIDlet اعلان مورد نظر خود را به این صورت وارد میکنیم. (پیشنهاد می کنم که خودتان کلمه به کلمه کدها را وارد کنید)

publicclass HelloMIDlet extends MIDlet implements javax.microedition.lcdui.CommandListener{

اولین بخش کد سازنده کلاس می باشد. دربرنامه نویسی شئ گرا وجود این سازنده برای هر کلاس اجباری است. پس ابتدا سازندهکلاس را ایجاد می کنیم.

public HelloMIDlet() {

}

در این پروژه برای نمایش پیام به یککامپوننت TextBox و برای صدور فرمان توسط کاربر به یک کامپوننت Command نیاز داریم. لازم است بدانید که تمامیکامپوننت ها و ابزارهای ارتباطی کاربر در مسیر lcdui قرار دارند. با این پیش زمینه دو کامپوننت مزبور راپس از تابع بالا به این روش به کلاس جاوا اضافه می کنیم.

javax.microedition.lcdui.TextBox helloTextBox;

javax.microedition.lcdui.Command exitCommand;

یک Textbox با نام HelloTextBox و یک Command با نام exitCommand .

اولین مرحله در اجرای یک برنامه موبایلنمایش آن می باشد. از آنجایی که متد پیش فرض Startup اولین متدی است که اجرا می شود، پس کدهایمربوط به نمایش برنامه و اجرای آن را در این متد می نویسیم.

برای این کار تابعی تحت عنوان initialize را قبل از این متد تعریف نموده و سپس آن رادر داخل همین متد فراخوانی می کنیم.

اکنون باید کد مورد نیاز برای نمایشکامپوننت TextBox را در این تابع بنویسیم. در شاخه lcdui کلاسی به نام Display وجود دارد که با استفاده از آن می توان یکرابط کاربری ساخت. برای دسترسی به صفحه نمایش هم باید از متد getDisplay همین کلاس استفاده کنید.

private void initialize() {

javax.microedition.lcdui.Display.getDisplay(this).setCurrent(get_helloTextBox());

}

public void startApp() {

initialize();

}

در خط جدیدی که به این تابع اضافهکردیم، ابتدا با استفاده از متد کلاس Display به صفحه نمایش دسترسی پیدا کردیم و سپس با استفاده از متد setCurrent آن را به عنوان نمایش فعلی تعیین کردیم.آرگومان این متد می تواند یک کامپوننت و یا یک فرم جدید باشد؛ در اینجا ما تابعیبه نام get_helloTextBox() که مقدار بازگشتی آن یک کامپوننت می باشد رابه عنوان آرگومان متد setCurrent تعیین کردیم. با این حساب اکنون باید ساختارتابع get_helloTextBox را بنویسیم. تابع مورد نظر را به صورت زیرتعریف نموده و کدهای مورد نیازمان را درون آن می نویسیم.

private javax.microedition.lcdui.TextBoxget_helloTextBox() {

if(helloTextBox == null) {

helloTextBox = new javax.microedition.lcdui.TextBox(null, "MobileProgramming", 25, 1);

helloTextBox.addCommand(get_exitCommand());

helloTextBox.setCommandListener(this);

} return helloTextBox;

}

در این کدها با استفاده از دستور new ابتدا یک کامپوننت از نوع TextBox ایجاد کرده و خصوصیات آن از جمله متن درونآن را تعیین می کنیم. در این مثال متن Mobile Programming را برای نمایش در این کامپوننت انتخاب کردیم.

در مرحله بعد یک کامپوننت Command برای خروج از برنامه به این کامپوننت اضافهکرده ایم و برای اجرای فرمان خروج ، کامپوننت TextBox را توسط متد setCommandListener گوش به فرمان کاربر قرار داده ایم. برایاضافه کردن کامپوننت Command از متد addCommand استفاده کرده ایم. آرگومان ورودی این متد،کامپوننت دیگری از نوع Command باید باشد که در اینجا برای راحتی کار ازتابعی استفاده کرده ایم که مقدار بازگشتی آن یک کامپوننت Command می باشد. پس باید این تابع را نیز تعریفکنیم.

private javax.microedition.lcdui.Command get_exitCommand(){

if(exitCommand == null) {

exitCommand = new javax.microedition.lcdui.Command("Exit",javax.microedition.lcdui.Command.EXIT, 2);

}

return exitCommand;

}

درون این تابع با استفاده از دستور new کامپوننت مورد نیاز را ایجاد نموده وخصوصیات آن را تعیین کرده ایم. به مقدار بازگشتی (return) دو تابع فوق توجه کنید. این دو تابعکامپوننتی از نوع TextBox و Command را به محل فراخوانی باز می گردانند.

برای کنترل عملکرد فرمان Exit نیز تابعی دیگر به نام commandAction نوشته ایم. وجود این تابع برای یک برنامه MIDP ضروری است.

public voidcommandAction(javax.microedition.lcdui.Command command ,javax.microedition.lcdui.Displayable displayable) {

if(displayable == helloTextBox) {

if(command == exitCommand) {

javax.microedition.lcdui.Display.getDisplay(this).setCurrent(null);

destroyApp(true);

notifyDestroyed();

}

}

}

اکنون پروژه خود را ذخیره نموده و آنرا اجرا می کنیم.

همانطور که مشاهده می کنید همانندپروژه قبلی عنوان برنامه در محیط شبیه ساز موبایل نمایش داده می شود.

آموزش ساخت نرم افزار موبایل تصویر 71

با فشردن کلید Launch برنامه را اجرا می کنیم. پیغام Mobile Programming در صفحه نمایش ظاهر می شود.

آموزش ساخت نرم افزار موبایل

تصویر 72

برای خروج از برنامه کلید exit را فشار می دهیم.

برای راهنمایی بیشتر تصویری از صفحهسورس یا همون کد منبع (اون چیزی که در این بخش نوشتیم) رو هم قرار می دهم:

آموزش ساخت نرم افزار موبایل

تصویر73

آموزش ساخت نرم افزار موبایل

تصویر 74

پایان بخش ششم

يکشنبه 7/9/1389 - 12:59 - 0 تشکر 255054

man ham ba shoma kamelan moafegham

يکشنبه 7/9/1389 - 15:6 - 0 تشکر 255106

shilanah1349 گفته است :
[quote=shilanah1349;601645;255054]man ham ba shoma kamelan moafegham

با چه کسی ؟

 و در چه موردی؟ 

جمعه 12/9/1389 - 23:35 - 0 تشکر 257613

آموزش خیلی خوبی بود

لطفا ادامه بدید
خسته نباشید

سه شنبه 23/9/1389 - 0:31 - 0 تشکر 262099

بخش هفتم : سرویسهای وب (Web services) - قسمت اول

در طی این فصل قصد داریم با محیطبرنامه نویسی NetBeans6یک برنامه سرویس گیرنده موبایل تولید کنیم.

اما متاسفانه چون سایت www.esynaps.com دیگر وجود ندارد این بخش فقط حالت آموزشیداشته و نباید در پایان این بخش انتظار یک نرم افزار خوب و کارا را داشته باشید.البته اگر شما توانستید سرویس WSDL دیگری شبیه به سرویس این سایت بیابید ، دراینجا قرار دهید تا بقیه دوستان نیز استفاده کنند. البته سرویس های WSDL زیادی وجود دارد اما WSDL ای که کار گفته شده در این پروژه را انجامدهد نیاز است.

مثلا در آدرس های زیر سرویس های WSDL زیادی رو می توانید ببینید:

https://svn.origo.ethz.ch/playmobil/trunk/contrib/pywebsvcs/SOAPpy/SOAPpy/wstools/test/config.txt

http://sw.deri.org/2006/06/categorizer/lists/missingrefs2

این برنامه برای اجرا و تولید خروجیمورد نظر کاربر از یک سرویس دهنده وب استفاده می کند. در ادامه روش طراحی و تولیدیک سرویس وب را نیز فرا خواهید گرفت.

اولین کاری که باید انجام دهید ایجادیک سرویس گیرنده وب در یک برنامه موبایل برای اتصال به یک سرویس اینترنتی آنلاینمی باشد. برنامه ما باید کاریکاتورهای روزانه ای را از این سرویس دهنده دریافتنموده و در دستگاه های موبایل نمایش دهد.

در ادامه فراخواهید گرفت که چگونه فرمگرافیکی برنامه خود را طراحی کنید. در این قسمت یاد می گیرید که چگونه از ابزارطراحی VisualMIDletبرای طراحی فرم های خود استفاده کنید.

پس از طراحی ظاهر فرم برنامه کدهایموردنیاز برای تبدیل فرمت gif به png را خواهیم نوشت. زیرا فرمت گرافیکی مناسببرای نمایش در تلفن های همراه png می باشد. برای این پروژه علاوه بر نصب jdk و NetBeans نسخه 6، نیاز به سرور جاوا همانند glassfish یا tomcat دارید؛ تا بتوانید سرویس دهنده وب خود را روی آن اجرا کنید. برایایجاد چنین سروری باید پک JavaEEاز نرم افزار NetBeans را نصب کنید.

نرم افزار {netbeans-6.0.1-ml-javaee-windows.exe} رو من در اینترنت پیدا نکردم. حجمش هم 120مگابایت است.

دقت کنید که بدون نصب این پک نمیتوانید برنامه های مبتنی بر وب را برای موبایل ایجاد کنید.

پس از نصب javaee از نسخه netbeans 6.0.1 استفاده کنید.

از منوی File روی گزینه New Project… کلیک می کنیم. در پنجره باز شده و از لیست Categories: گروه Web را انتخاب می کنیم. انواع پروژه های مبتنیبر وب که می توانید ایجاد کنید در کادر Projects:لیست می شوند. گزینه Web Application را انتخاب نموده و روی کلید Next کلیک می کنیم.

آموزش ساخت نرم افزار موبایل

تصویر 75

در مرحله دوم نام پروژه (WebApplication1) و مسیر آن را تعیین می کنیم. سایر گزینههای این مرحله را به صورت پیش فرض رها کرده و روی Next و سپس بر روی کلید Finish کلیک می کنیم.

آموزش ساخت نرم افزار موبایل

تصویر 76

آموزش ساخت نرم افزار موبایل

تصویر 77

به این ترتیب NetBeans ساختار اولیه برنامه را ایجاد و کلاس هایاصلی آن را در اختیار شما قرار می دهد.

آموزش ساخت نرم افزار موبایل

تصویر 78

سه شنبه 23/9/1389 - 0:33 - 0 تشکر 262101

بخش هفتم : سرویسهای وب (Web services) - قسمت دوم

اکنون می خواهیم یک سرویس گیرنده وب بهبرنامه خود اضافه کنیم، تا بتوانیم از خدمات سرویس دهنده آنلاین DailyDiblert استفاده کنیم.

روی عنوان پروژه راست کلیک کرده و پساز باز کردن منوی New روی گزینه Web Service… کلیک می کنیم.

آموزش ساخت نرم افزار موبایل

تصویر 79

آموزش ساخت نرم افزار موبایل

تصویر 80

به جای اینکار می توانید از منوی File روی گزینه New File… کلیک کرده و سپس از لیست Categories: گزینه Web Service… را انتخاب کنید. از لیست File Types گزینه Web Service Client را انتخاب کرده و روی کلید Next کلیک می کنیم.

آموزش ساخت نرم افزار موبایل

تصویر 81

در صفحه بعد گزینه WSDL را برگزیده و آدرس سرویس دهنده وب را درکادر مقابل آن وارد کنید .

http://www.esynaps.com/WebServices/DailyDiblert.asmx?WSDL

در وارد کردن آدرس سرویس دهنده کاملادقت کنید ؛ زیرا تایپ یک یا چند حرف اشتباه در این آدرس باعث می شود برنامه سرویسگیرنده به خوبی کار نکند و خروجی مورد انتظار شما را نداشته باشد. در آخرین مرحلهعنوان Package را وارد نموده (diblert) ، به اینترنت وصل شده و روی کلید Finish کلیک می کنیم.

همانطور که گفته شد چون سایت www.esynaps.com دیگر وجود ندارد، این فایل ها دانلود نخواهدشد

آموزش ساخت نرم افزار موبایل

تصویر 82

NetBeans فایل های WSDL را دانلود نموده و ابزارهای سمت سرویسگیرنده را ایجاد می کند.

آموزش ساخت نرم افزار موبایل

تصویر 83

صبر می کنیم تا مراحل دانلود و ایجادبستر پروژه به پایان برسد. سپس مرحله بعدی پروژه را شروع می کنیم. چنانچه این بخشاز کار به خوبی انجام نشد ، احتمالا ارتباط شما به اینترنت مشکل دارد. ارتباطاینترنتی خود را بررسی نموده و مجددا مراحل قبلی را تکرار کنید.

سه شنبه 23/9/1389 - 0:41 - 0 تشکر 262104

بخش هفتم : سرویسهای وب (Web services) - قسمت سوم

در این مرحله یک پروژه جدید موبایلایجاد می کنیم که بتواند با استفاده از سرویس وب پروژه قبلی به سرویس دهنده موردنیاز کاربران متصل شده و خدمات مورد نیاز آنها را ارائه دهد.

برای شروع کار از منوی File روی گزینه New Project… کلیک کنید.

به تصویر شماره17 مراجعه شود

در پنجره New Project… گروه Mobility را برگزیده و پس انتخاب گزینه MIDP Application روی کلید Next کلیک می کنیم.

به تصویر شماره48 مراجعه شود

نام مناسبی را در کادر Project Name وارد کرده (DilbertViewer) و به دلیل اینکه در این پروژه به کدهایپایه HelloWorld!نیازی نداریم ، پس از غیر فعال نموده گزینه Create Hello MIDlet روی کلید Finish کلیک می کنیم.

آموزش ساخت نرم افزار موبایل

تصویر 84

به تصویر شماره50 مراجعه شود

همانطور که مشاهده می کنید برنامهموبایل ایجاد و آماده برنامه نویسی و گسترش امکانات شده است .

آموزش ساخت نرم افزار موبایل

تصویر 85

هنوز کارمان تمام نشده است ؛ اکنونباید بین این برنامه و برنامه سرویس گیرنده وب که پیش از این ساختیم ارتباط برقرارکنیم.

روی ابزار New File از نوار ابزار NetBeans کلیک کنید.

تصویر 86

از لیست Categories گزینه MIDP و از قسمت File Types ویزارد Mobile Client To Web Application را انتخاب کرده و روی کلید Next کلیک می کنیم.

آموزش ساخت نرم افزار موبایل

تصویر 87

در صفحه بعد باید عنوان پروژه وب قبلیدر لیست WebApplicationآماده باشد. ویزارد انتخاب شده در صفحه قبلی در واقع ابزاری است برای ایجاد یک Servlet تا برنامه موبایل بتواند به وسیله این Servlet با سرویس دهنده وب ارتباط برقرار کند. بههمین دلیل در همین صفحه باید نام مناسبی را برای Servlet انتخاب کنید. پس یک عنوان مناسب برایکادرهای Servlet و Package وارد می کنیم(DilbertServlet و dilbert). در بخش پایینی صفحه گزینه Web Service Client را انتخاب نموده و از لیست مقابل آن نیزسرویس دهنده مورد نظرمان را انتخاب می کنیم. این لیست حاوی عناوین سرویس دهندههایی است که در مراحل قبلی به پروژه وب خود اضافه کرده ایم. سپس روی کلید Next کلیک کنید.

آموزش ساخت نرم افزار موبایل

تصویر 88

در صفحه Web Service Operations گزینه مورد نظرمان را (DailyDiblertImage) انتخاب و فعال می کنیم. بار دیگر روی Next کلیک می کنیم.

آموزش ساخت نرم افزار موبایل

تصویر 89

آخرین مرحله این ویزارد مربوط بهتنظیمات سرویس گیرنده می باشد. در بخش Client Name عنوان DilbertViewer و در بخش Package عنوان Dilbert را وارد کرده و بر روی Finish کلیک می کنیم.

آموزش ساخت نرم افزار موبایل

تصویر 90

به این ترتیب ابزارهای سمت سرویسگیرنده ایجاد شده و نمای منطقی پروژه مانند آنچه که در تصویر مشاهده می کنید تغییرمی نماید.

آموزش ساخت نرم افزار موبایل

تصویر 91

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.