• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
پاسخ به شبهات (بازدید: 10540)
چهارشنبه 12/3/1389 - 6:24 -0 تشکر 203449
!!!جهنم سرای دائم !!!

به نام خدا

در قرآن بیان شده است که عده ای از انسانها تا ابد  در جهنم خواهند ماند،

حال سوال این است که هدف از خلقت این افراد این بوده است که موجب آزمایش و تجربه آموزی دیگران باشند و هیزمی بیش نیستند ؟! که در این صورت چرا جهنم را مجازات این افراد تلقی میکنیم؟

و اگر نه ، آفرینش خلقتی که حتی به اندازه ای هدف خلقت خود را برآورده نمی کند که بتواند پس از میلیاردها میلیارد سال  سوختن و تنبیه و تجربه این حقیقت تلخ راه بازگشتی پیدا کند و ندای فطرت ، مرسلین و مجازات در درگاه خداوند  نیز اثری در او نخواهد داشت  چگونه با حکمت رب العالمین مطابقت دارد؟

شنبه 22/3/1389 - 11:0 - 0 تشکر 205089


به نام خدا
سلام

خداوند همه انسانها را یکسان افرید یعنی هیچ کسی از ابتدا بد افریده نشده همه انسانها ابتدا نوزاد بوده وکم کم بزرگ شده اند تا به رشد کامل رسیده اند
پس خداوند انسانها را پاک آفریده ما ذاتا بد نیستیم این عرضها هستند که در انسان تاثیر میگذارد یا مایه خوشبختی او میشوند یا مایه شر
چون انسان تغییر پذیر است وقتی در عالم ماده قرار میگیرد تغییر میکند
خداوند در وجود همه ادمیان عقل وشعور قرار دارد پس همه از نظر این نعمت یکسانند ممکنه از نظر کمی یکی کمتر یا یکی بیشتر باشد اما همه را دارای عقل افرید
وبه همه اختیار داد
راه را برایشان مشخص کرد وهر شخص بر اساس اختیار خود یا بسوی خوبیها میرود یا بدیها
پس انسان کافر بدو تولد با یک شخصیکه مومن هست فرقی نداره
بعد ها هست که اینها بر اساس اعمالشان پاداش یا عقاب مییابند ......

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

شنبه 22/3/1389 - 11:3 - 0 تشکر 205090

به نام خدا
سلام
اطلاعات خیلی خوبی درباره خلقت شریات در کتاب عدل اللهی استاد مطهری هست
وهمچنین کتابی از دکتر قرا ملکی درباره خلقت کافر مقالات زیبایی دارند حتما تهیه کنید
من اطلاعات زیادی ندارم اما خوشحال میشم در این بحث با شما همراه باشم
اگر خواستید حتما بگید تا مطالب شریات را از کتاب عدل الهی براتون بزارم
موفق باشید

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

شنبه 22/3/1389 - 11:25 - 0 تشکر 205098

با تشکر از همه دوستان عزیزی که در بحث شرکت کردند به ویژه goolha ی عزیز

ضمن خوشامدگویی به  ghoghnoos_sabz عزیز که اولین مبحثشون رو در انجمن معارف ثبت کردند، در مورد سوالتون من پرس و جو کردم نکته هایی که علاوه بر گفته دوستان به دست آوردم اینکه اولا همه انسان ها در راستای هدف خلقت که عبودیت خداوند متعال است خلق شده اند و این منافاتی ندارد با اینکه برخی به این هدف برسند و برخی نرسند برای تقریب به ذهن مثالی می زنم دانش آموزی که مردود می شه در امتحان، این نه با علم معلم به وضعیت دانش آموز منافات داره نه با این احتمال و امکان که دانش آموز ممکنه قبول یا رد بشه ضمن اینکه راه براش بازه می تونه قبل از امتحان اراده کنه و بخونه و قبول بشه کسی دست و پاش رو نبسته

ثانیا همونطور که goolha عزیز گفتند کسانی به مرحله خلود در آتش می رسند که با علم به حقیقت و از روی عناد حق را انکار کنند و کفر و حق پوشی سراسر وجودشون رو گرفته باشه شاهد این حقیقت هم آیه شریفه ای از سوره بقره است که می فرماید:

بلی من کسب سیئة و احاطت به خطیئته فاولئک اصحاب النار هم فیها خالدون یعنی کسی که گناه و سیئه ای رو مرتکب می شه و آثار این خطا تمام وجودش رو احاطه می کنه جزء مصاحبان و همراهان همیشگی آتش جهنمه

تصور کنید من نوعی دور خودم یه حلقه از آتش درست کردم شما چه کار می تونی برای من بکنی؟ خودم خواستم که این طور باشه با علم به همه شرایط (از ماست که برماست)

ثالثا هدف خلقت من و شما و فرعون و یزید مشترکه قراره همه مون به یه نقطه در بالا برسیم یزید از اولش هیزم آفریده نشد خودش خودش رو به هیزم تبدیل کرد علم خداوندی هم هیچ منافاتی با اختیار و عمل اختیاری او نداره اگر شما می دونی زلزله میاد آیا معنی اش اینه که در آمدن زلزله دخالت داشتی؟ نه هرگز زلزله به خاطر وجود بعضی تغییرات در درون زمین به وجود میاد شما که متخصصی فقط می دونی میاد ولی علت آمدنش نیستی داستان علم خدا هم به خلود بعضی ها اینه خدا قانون گذاشته که هرکس آگاهانه لجبازی کنه با خدا، آخرش می شه سنگ و هیزم جهنم اداره راهنمایی و رانندگی قانون گذاشته که سرعت و سبقت غیرمجاز یکی از دلایل تصادفات منجر به فوت می تونه باشه اما آیا ماشین برای این اختراع شده که آدما رو بکشه یا راهنمایی و رانندگی مقصره؟ نه هرگز این اثر وضعی رعایت نکردن قانونه قانون خدا هم فقط بیانگر اثر وضعی اعماله اگر می فرماید در آتش جهنم موندگار می شی تهدید نیست داره خبر میده که اگر اعمالت اینچنین باشه اثر وضعی اش اینه

در پایان این رو فراموش نکنید:

هیچ کدوم از ما هیزم خلق نشدیم، مگر اینکه خودمون بخواهیم هیزم باشیم.

اگر باز هم قانع نشدید، بفرمایید انشالله دوستان دیگه هم شرکت کنند بحث مفیدتر پیش بره

هنگامي که مقدمات نعمتها به شما مي رسد دنباله آن را به واسطه کمي شکر گزاري از خود دور نسازيد .
دوشنبه 24/3/1389 - 22:45 - 0 تشکر 205526

از توجه دوستان متشکرم.

ببینید دوستان نمی دونم چرا منظورم را درست نمی تونم برسونم . من با بحث ضعیف و قوی بودن در کمال، مجازات شدن یا پاداش گرفتن مشکل ندارم . من نمی گم چرا خدا بهشت را چند طبقه آفرید، چرا بعضی ها طبقه اولند و بعضی ها آخر ، نمی گم چرا بعضی به چشم زدن از صراط رد میشن و بعضی .... .

بحث من اونجایی است که میگیم عده ای تا ابد در جهنم می مونند ، مربی یک تیم فوتبال اگر بدونه صد در صد یک نفر -که خیلی با استعداده و بالقوه فوتبالیست یک دنیاست) ولی- آنقدر تنبله که  با هرچی تمرین و تشویق و تنبیه آخرش هیچی نمیشه ( تاکید می کنم هیچی نمیشه ) بلکه فقط دست و پاش میشکنه و یک صباحی از عمرش تلف میشه آیا به اون بنده خدا ظلم نکرده که آوردتش در تیم ؟!.

من میگم خدا کسانی را می آفرید که بشه یکجوری بدرد بخورشون کرد نه اینکه تمام راههایی که خداوند رب العالمین می داند بکار برد ولی هیچ اثری نکند.

آیا شما اگر مطمئن باشید ( به نوعی که خداوند مطمئن بود) که طوطی را پرورش میدهید  اگر چه مثل هزاران طوطی که پرورش دادید قدرت تکلم دارد به دلیل لجاجت یا ... سخن نخواهد گفت باز این زحمت را تحمل می کنید

ببخشید متن را محاوره ای نوشتم ، فکر کردم شاید منظور در بین جملات گم می شود.

باز هم از بذل توجهتان سپاسگزارم.

جمعه 28/3/1389 - 6:27 - 0 تشکر 206031

به نام خدا
سلام

من چند روزی بود به این انجمن سر نزده بودم الان دیدم جواب دادید
نمیدونم منظور شما رو گرفتم یا نه ..اما انچیزی که از مطلب شما من دریافت کردم اینه
شما میگید مثلا اگر یک ورزشکار ضعف رو مربی بیاره توی تیم درحالیکه میدونه به هیچ وجه موفق نمیشه ایا این ظلم نیست ؟؟؟
ببینید خداوند انسانها را متفاوت خلق کرده متفاوت منظورم از استعدادهاست
مثلا یکی رو میبینی انقدر ریاضیش خوبه یکی دیگه نه ریاضی بد ولی یک درس دیگه عالیه
خداوند در وجود همه ما استعدادهای قرار داده اینجا ماییم که این استعدادها را کشف کنیم وشکوفاییش کنیم
قبول دارید ؟؟؟
الان در جامعه زیاد دیده میشه والدین علاقه شدیدی به پزشکی دارن ومیدونن فرزندشون درس ریاضیش خوبه ها اما چون انها میخوان باید این فرزند پزشکی بخونه
وهر کسی هم به اکراه چیزی رو پذیرفته نمیتونه موفق بشه
خداوند هیچ کس را بی استعداد خلق نکرده ممکنه در میزان ان کمی وزیاد شده باشه اما در همه هست
کافیه پیداش کنی وبه شکوفایی برسانیش
اگر نکنی خودت ظالمی نه خدا
خدا میگم من بهت استعداد دادم حالا تو مختاری میتونی این استعدادت رو در راه خوب خرج کنی یا بد
من قانونم ثابت ه اگر خوب خرج کنی اینه مزدت اگر بد خرج کنی این ه جریمت

ما میگیم چرا خدا مار رو افرید خدا که میدونست مار میتونه نابود کننده انسان باشه پس چرا افرید
مگه مار بد نیست ؟؟مگه ما نمیگیم خدا خالق بدیها نیست ؟پس این چجوری با عقل سازگاره؟؟؟
درجواب باید گفت :باید دید تعریف شما از بد چیه
خداوند هیچ بد مطلقی رو نیافریده
خیلی چیزهاست که ما انها رو بد تعریف میکنیم اما خدا میگه این بد نیست
وعسی ان تکرهوا شی وهو خیر لکم وعسی ان تحبوا شی وهو شر لکم الله یعلم وانتم لاتعلمون 216 بقره

شما از استاد ومربی گفتید اره این ظلمه که وقتی بدونی یکی نمیتونه تو راهی پیشرفت کنه بیارش تو اون راه بلکه اگر مربی خوبی باشه سعی میکنه استعداد طرف رو شناسایی کنه واون رو به همون مسیر هدایت کنه
اگر متوجه منظور شما نشدم پس بیشتر توضیح بدید تا متوجه بشم وبیشتر بحث کنیم
بحث شیرینیه ...از شما سپاسگذارم

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

جمعه 28/3/1389 - 6:54 - 0 تشکر 206032

با سلام و تشکر

ببینید بحث من دقیقا همین جاست که خیر آفرینش این انسانها برای خود آنها چی بوده ؟ میگیم کسانی که طبقه های پایین بهشت هستند کمتر از استعدادشان استفاده کردند ، حالا عدم بودند اومدند پیشرفت کردند و تنبلی کردند ، کسانی که یک مدت زیادی در جهنم عذاب می شودند و بعد پاک می شوند و به بهشت می روند بالاخره کم کم به قسمتی از هدف خلقتشان می رسند و تربیت می شوند، ولی کسانی که قراره تا ابد در جهنم بمونند غیر از اینکه حالا برای دیگران سرمشق شدند و بالاخره بی ادبانی بودند که " ادب از که آموختی از بی ادبان " ، برای خودشان این خلقت چه سودی داشت ؟! آیا عدم بودند آنها بهتر نبود؟ خداوند اینچنین موجود با استعداد و پیچیده ای را خلق کرد در حالی که میدانست نمی تواند (نعوذ بالله ) آن را هدایت کند و پرورش دهد ؟

آنها سر کلاس بهترین معلم بازیگوشی و تنبلی و لجبازی کردند درست ولی آیا اگر معلمی مطمئن باشد که آموزش و پرورش برای شخصی هیچ ثمری ندارد او را به مدرسه راه میدهد؟ ببینید این اطمینان از نوع اطمنیانی است که خداوند داشت ، خداوند نیاز به شناسایی استعدادها نداشت که خلق کند ببیند چه کسی چکار می کند او میدانست پس میتوانست ، فقط کسانی را وارد مدرسه دنیا کند که بالاخره یکی از استعدادهای خود را شکوفا کند.

سپاسگزارم

دوشنبه 31/3/1389 - 15:44 - 0 تشکر 206541

ghoghnoos_sabz گفته است :
[quote=ghoghnoos_sabz;557486;206032]با سلام و تشکر

ببینید بحث من دقیقا همین جاست که خیر آفرینش این انسانها برای خود آنها چی بوده ؟ میگیم کسانی که طبقه های پایین بهشت هستند کمتر از استعدادشان استفاده کردند ، حالا عدم بودند اومدند پیشرفت کردند و تنبلی کردند ، کسانی که یک مدت زیادی در جهنم عذاب می شودند و بعد پاک می شوند و به بهشت می روند بالاخره کم کم به قسمتی از هدف خلقتشان می رسند و تربیت می شوند، ولی کسانی که قراره تا ابد در جهنم بمونند غیر از اینکه حالا برای دیگران سرمشق شدند و بالاخره بی ادبانی بودند که " ادب از که آموختی از بی ادبان " ، برای خودشان این خلقت چه سودی داشت ؟! آیا عدم بودند آنها بهتر نبود؟ خداوند اینچنین موجود با استعداد و پیچیده ای را خلق کرد در حالی که میدانست نمی تواند (نعوذ بالله ) آن را هدایت کند و پرورش دهد ؟

آنها سر کلاس بهترین معلم بازیگوشی و تنبلی و لجبازی کردند درست ولی آیا اگر معلمی مطمئن باشد که آموزش و پرورش برای شخصی هیچ ثمری ندارد او را به مدرسه راه میدهد؟ ببینید این اطمینان از نوع اطمنیانی است که خداوند داشت ، خداوند نیاز به شناسایی استعدادها نداشت که خلق کند ببیند چه کسی چکار می کند او میدانست پس میتوانست ، فقط کسانی را وارد مدرسه دنیا کند که بالاخره یکی از استعدادهای خود را شکوفا کند.

سپاسگزارم

به نام خدا

سلام

ققنوس گرامی این داستان رو بخون ببین چه زیباست

مطمئنم در این سوالات شما یک نکته ظریف هست اما چطور ما پی به ان نمیبریم ؟؟میشه بیشتر توضیح بدید


رحم خدا

 به نام خدا

سلام

در كتاب حیوة الحیوان نوشته شده است كه گوزن عاشق مار است و از خوردن گوشت مار لذت مى برد. گاهى در روزهاى گرم تابستان گوزن آنقدر مى دود تا به مارى برسد.
آنگاه مار را گرفته و از دمش شروع به خوردن مى كند. هوا گرم است . گوزن هم دویده و عرق كرده و عطش پیدا نموده است و گوشت مار هم گرم است در نتیجه گوزن به شدت تشنه مى شود و خودش را به آب مى رساند.
خداوند به طور تكوینى به گوزن ها الهام كرده است كه اگر در این هنگام آب بنوشند سمِّ مار كه در بدن آنهاست رقیق شده و آنها را به كشتن مى دهد. بنابر این با اینكه تشنگى او را به سختى آزار مى دهد. از نوشیدن آب خود دارى مى كند. ولى از روى بیچارگى نعره مى زند داد مى زند بواسطه فشارى كه بخودش مى آورد اشك در چشمانش ظاهر مى شود.
زیر چشمان گوزن ، دو گودى كوچك قرار دارد اشك ها در آنها جمع شده جامد و براق مى شود این اشك ها پادزهر هستند بسیار قیمتى است و علاج هر نوع مارگزیدگى مى باشد.
خداوند دانا و حكیم با الهام تكوینى این درس را به گوزن ها آموخته است تا آن ها جان خود را از مرگ نجات دهند.
به راستى اگر لطف خدا نبود گوزنها چگونه مى فهمیدند كه باید از نوشیدن آب خود دارى كنند؟
جوان : گناه برایش پیش بیاید یكجا فشار نفس و فشار شهوت بعین مثل فشار عطش گوزن است . مى بینید اگر آب بخورد باید بمیرد مؤ من هم مى بیند اگر گناه كرد راه جهنم را باید پیش بگیرد.
اى جوانى كه مى ترسى مى لرزى مى بینى یكجا فشار شهوت یكجا راه جهنم بگو یا اللّه پناه بخدا ببر. اگر اشكت ریخت در آنحال قیمتى مى شود. در آنحال بیچارگى و فشار گناه یكدفعه داد بزنى بحال زار خودت دردت دوا مى شود. دعاى غریق بعد از نماز شب خیلى خوب است . فَیاغُوثاه ثُمَّ وَ اغَوثاه بِكَ یا اللّهَ مِنْ هَوى قد غَلَبَنى و مِن عد و قد استنكب على حاشیه مفاتیح الجنان دعاى حزین - خدایا بدادم برس خدایا سگ نفس بمن حمله مى كند مى خواهد مرا بگناه بكشاند.تفسیر سوره حدید: ص 26 .

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

شنبه 5/4/1389 - 22:10 - 0 تشکر 207513

ببخشید چند روزی تاخیر افتاد ، انشاء الله نائب الزیارة همه دوستان در مشهد مقدس بودم .

بگذارید قسمت اصلی سوالم را اینگونه مطرح کنم :

فکر کنید الان صحنه محشر به پا شده و کارنامه هر کس را هم دستش داده اند سوال و جواب (عامیانه ) زیر را مطالعه کنید :
خدا : آیا به تو استعداد و قدرت کافی برای بندگی من و تکامل ندادم ؟
گناهکار ( از گناهکارانی که تا ابد باید در جهنم بماند ) : دادید ولی من از آنها در مسیر خلاف استفاده کردم .
خدا : آیا در خلقت تو با نیکان و صالحین تفاوتی گذاشتم و آنان را طور دیگری آفریدم ؟
گناهکار : نه من را هم مانند آنان و با تمام ویژگیهای ذاتی ایشان آفریدید ولی من با اختیار خود خویش را تباه ساختم.
خدا : آیا برای تو راهنما و رسول نفرستادم ؟
گناهکار : فرستادید ولی من او را تکذیب کردم و با او مخالفت نمودم .
خدا : آیا راهی بود که برای پرورش تو بشود بکار بست و من آن را برای تو انجام نداده باشم ؟
گناهکار : نه.
خدا : آیا حتی به اندازه ارزنی عملی داری که بتواند تو را از آتش جهنم رهایی بخشد ؟
گناهکار : نه .
خدا : آیا امکاناتی در اختیار دیگران بود که تو نداشتی تا مانند آنها کارهای نیک انجام دهی ؟
گناهکار : امکاناتم بیشتر بود ولی کمتر نبود ولی با عناد به مبارزه با تو روی نهادم !
.
.
.
خدا : پس او را تا ابد در جهنم بیافکنید.
گناهکار : خداوندا تمام آنچه گفتی عین حقیقت بود و فرمانت نیز تنها پاداش اعمال من ولی یک سوال دارم
خدا : بپرس
گناهکار : آیا نمی دانستی که من خود را تباه می کنم و به این حال و روز می افتم ؟
خدا : می دانستم .
گناهکار : پس هدف چه بود که رحمان و حکیمی چون شما این مجال را به من دهی و از عدم به وجود آوری و اختیار بخشی وقتی می دانستی که من تمام نعمتهایت را از بین می برم و جز شرارت چیزی برجا نمی گذارم ؟
می گذاشتی همان هیچ بمانم که بهتر از تا ابد سوختن و راهی برای نجات نداشتن است . سخنم پر رویی است میدانم ولی آنگاه که مرا می آفریدی که اینگونه نبودم آن موقع رحم می کردی و وجود نمی دادی تا به این روز بیفتم.
خدا : ...............

به نظر شما خداوند تبارک و تعالی چه پاسخی مید هند ؟



سه شنبه 8/4/1389 - 7:28 - 0 تشکر 207928


به نام خدا

زیارت قبول

متن زیبایی بود واما جواب خدا به این سوال
البته این نظر شخصی منه

با ذکر یک مثال بهتون جواب میدم شما یک معلم را در نظر بگیرید خب چیزیکه مسلمه همه شاگردان زرنگ نیستند عده ای هستند ضعیف اند
ومعلم میدونه اگر امتحان بگیره این افراد مردود میشن ونمره ای پایین میگیرن
پس دوتا راه جلوی پای معلم ه
1. بخاطر اینکه ممکنه عده ایکه تنبللند و نمره نگیرن امتحان برگزار نکنه وبه همه نمره قبولی بده
2. امتحان بگیره هرکسی به قدر تلاشش نمره بگیره
حالا بنظر شما کدام روش عاقلانه تروحکیمانه تره ؟؟؟؟؟؟
خب معلومه معلم امتحان بگیره چون اگر معلم از طرف خودش به همه نمره بده اینکار طبق هیچ قانونی درست نیست
1.چون خوب وبد را یکسان در نظر گرفته ...2.در وظیفه اصلی خودش کوتاهی کرده واین نشانه خوبی استاد نیست بلکه نشانه ضعف اوست .
حالا بیاییم سر حرف خودمون
کار اصلی خداوند خلق کردن ،قدرت دادن،اختیار دادنه
خدا وند تمامی علوم را میداند وحتی میداند چه کسانی اهل سعادتند وچه کسانی اهل شقاوت
اما این دانستن باعث نمیشه که این افراد را خلق نکنه چون با عدل خدا سازگار نیست
همین کار خداوند هم احسانه

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

سه شنبه 8/4/1389 - 7:30 - 0 تشکر 207929

به نام خدا

سلام

خلق کردن این افراد هم لطف خداست ،خدا میگه من بهت اختیار میدم تا راهت را خودت انتخاب کنی
هم بهشت را خلق میکنم وهم جهنم
تو باید بدونی که هم میتونی بسمت بهشت بری وهم بسمت جهنم واین بستگی به فعل خودت داره
بهشتی کسی ه که راه سقوط به جهنم داشته اما نلغزیده باشه
خیلیها میگن چرا خدا جهنم را افرید ؟مگه خدا خالق خوبیها نیست پس جهنم که بده چرا افرید ؟؟؟
جهنم یک مانع یا یک باز دارنده هست که انسان گناه نکنه
مثل اینکه من بدونم اگر با سرعت رانندگی کنم تصادف میکنم وبخاطر ترس از تصادف درست رانندگی کنم
میدونید مشکل این گنهکاره چی بوده این سوال رو پرسیده ؟؟؟
او خدا را با خودش مقایسه کرده
چون ما ادمها وقتی بخواهیم به کسی احسان کنیم او را از چیزیکه ما میدونیم براش ضرر داره منع میکنیم
ونمییایم راه را بهش نشون بدیم

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.