• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن کارآفرینی > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
کارآفرینی (بازدید: 14729)
سه شنبه 13/9/1386 - 18:53 -0 تشکر 18392
فراخوان مسابقات جشنواره دیجیتالی کارآفرینی

 

سلام

واحد انجمنهای تخصصی تبیان در نظر دارد جشنواره دیجیتالی کارآفرینی را از تاریخ یکم الی سیزدهم دی ماه برگزار کند.

در طول مدت این جشنواره مطالب مفید و متنوعی به همراه خدماتی ویژه مربوط به مبحث کارآفرینی در سایت ارائه خواهد شد.از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای کاربران گرامی برگزاری مسابقه ی مقاله نویسی و ایده پردازی با موضوعات اعلام شده در ذیل می باشد.علاقمندان می توانند با رعایت نکات گفته شده در ذیل آثار خود را تا تاریخ 9 دی ماه به آدرس پست الکترونیکیkarafarini@tebyan.net ارسال نمایند.

لازم به ذکر است به صاحبان آثار برتر طی مراسمی که در روز اختتامیه جشنواره مورخ 13 دی ماه برگزار می گردد، جوایز ارزشمندی اهدا خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر به انجمن کارآفرینی مراجعه بفرمائید.

مسابقه ی مقاله نویسی:

موضوع:کار آفرینی و اشتغال

کار آفرینی و خلاقیت

کسب و کار خانگی

 وهر مبحث مربوط به کار آفرینی

مقاله ها به صورت تجمیعی یا تالیفی بوده و با ذکر منبع نگارش شود

مقاله ها به صورت فایل word یا pdf ارسال شود

 مسابقه ی ایده پردازی:

افراد هر ایده ی کار آفرین را که به ذهنشان خطور میکند اعلام کنند.

نکته:کاربران در این مسابقه ذهن خود را آزاد بگذارند،حتی اگر به نظر خنده دار برسد.شاید ایده ای که از نظر شما خنده دار است بهترین ایده باشد.

به سوالات دوستان در ادامه ی این مبحث پاسخ داده خواهد شد.

موفق و موید باشید

 

دوشنبه 26/9/1386 - 10:27 - 0 تشکر 19615

من و دوستم در زمینه رشته تحصیلی خودمان طرحی را در نظر داریم و آن طرح به این صورت است که می توانیم پس از فارغ التحصیلی زمینی را اختیار کرده و یک حوضچه ماهی در آن درست کنیم و از پس آب این حوضچه کود و آب مورد نیاز برای یک زمین کشاورزی را تامین کنیم.

جمعه 30/9/1386 - 0:15 - 0 تشکر 20049

با مدیریت درست از منابع انسانی   بهترین بهروری ایجاد کنیم

شنبه 1/10/1386 - 11:26 - 0 تشکر 20173

سلام

از شرکت و توجه دوستان بسیار خوشحالیم.

اسم این دوستان تو ذهنتون باشه شاید برنده ی ایده یکی از همین عزیزان باشه!

موفق باشید

شنبه 1/10/1386 - 15:0 - 0 تشکر 20197

سلام بر اهل صلح دوستي انسانيت

با تشکر از همه‌ي عزيزان که تا حالا ايده‌هاشون رو گفتن، نوبتي هم باشه نوبت ماست، و آما ايده من: پرورش قارچ خوراکي، که خيلي خيلي راحت، ارزون و قابل اجرا هستش در عوض بعد از برداشت ميشه به سود بالايي دست پيدا کرد.

و آما دومين ايده من که البته مورد علاقه خودمم هست اينه: ساخت اتومبيل کارتينگ، از اونجايي که در کشورمون علاقه‌مندان به رشته ورزشي اتومبيل‌راني نخسوزا کارتينگ خيلي زياد هستن و چون اين خودروها از ساير کشورها وارد ميشه قيمتشون ميره بالا برا همين يکي مثل من که بودجه آن‌چناني نداره و خيلي هم مشتاق نمي‌تونه کاري از پيش ببره، ساخت اين ماشين مسابقه‌اي هيچ کاري نداره و ميشه با يه الگو برداي و دادن تغييرات خوب يه اتومبيل کارتينگ ساخت، خلاصه اينکه با استعدادهاي موجود تو کشورمون خيلي از اين کارا ميشه انجام داد.

همين ديگه البته نمي‌دونم ايدم اصلا مربوط ميشد يا نميشد ولي خب گفتيد هر چي به ذهنتون رسيد بگو منم گفتم.

مراقب خودتون باشید

MCLAREN SUPER SPORT

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

شنبه 1/10/1386 - 22:47 - 0 تشکر 20229

سلام

پروردگارا آنگونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم و آنگونه بمیران که به وجد نیاید کسی از نبودنم

يکشنبه 2/10/1386 - 13:29 - 0 تشکر 20348

لطفاً حوایز ارزنده و ارزش معنوی و مادی داشته باشد

يکشنبه 2/10/1386 - 13:37 - 0 تشکر 20350

با سلام!   من طرحی دارم که می توان روی رایانه تایمر بگذاریم تا رایانه روی تایمر کارکند////راست می گم!!!!

چهارشنبه 5/10/1386 - 9:13 - 0 تشکر 20698

كار آفريني مفهومي است كه همراه با خلقت بشر وجود داشته است. مروري بر ادبيات كارآفريني نشان مي‌دهد كه مفهوم كارآفريني براي اولين بار توسط اقتصاددانان مطرح شد. سپس با توجه به اهميت و نقش كارآفريني در شكل‌گيري تحولات اقتصادي در جوامع، دانشمندان علوم اجتماعي نيز به بررسي ويژگيهاي فردي و اجتماعي كارآفرينان پرداختند. خانواده، كانوني است كه در شكل‌گيري اين ويژگيها، مي‌تواند نقش حياتي ايفا كند. در جوامع سنتي كه مردان نقش «نان‌آوري» و زنان نقش «خانه‌داري و تربيت فرزندان» را بر عهده داشتند، انتقال ايده كسب و كار بيشتر از طرف مرد صورت مي‌گرفت؛ ساختار جديد خانواده درجامعه امروز و به تبع آن خروج زن از خانه، ظهور جلوه‌هاي تازه‌اي از بروز خلاقيت و نوآوري را در هر دو جنس زن و مرد باعث شد. بدنبال اين تغيير نگرش؛ شيوه توليد،‌ سبك زندگي و نقش‌هاي والدين در درون خانواده نيز دچار دگرگوني شد. به شكلي كه هر كدام از والدين با رفتار خود مي‌توانند در رشد اعتماد به نفس،‌خلق ايده‌هاي جديد در خانواده و تعيين مسير شغلي فرزندان، نقش‌هاي اساسي را ايفاء كنند.
اگر خانواده را از ديدگاه نهادي مورد بررسي قرار دهيم به اين نتيجه مي‌رسيم كه كه خانواده از نظر كمي و كيفي مي‌تواند كانون اصلي انديشه كار و تلاش و پرورش روحيه خلق ايده و كار در افراد باشد. تحقق اين امر مستلزم توجه ويژه والدين به ابعاد و ساحتهاي حيات فردي فرزند از هنگام تولد تا زمان تكوين شخصيت اوست. وقتي پدر يا مادر همچون الگويي تلاشگر و مؤثر در عرصه كار و توليد در جامعه ظاهر شوند،‌كاركردهاي مثبت ناشي از فعاليت آنها فرزند را به سمت و سويي ترغيب مي‌نمايد تا ذهن خود را به صورتي منسجم و ثمربخش به ادامه شغل والدين و يا حرفه‌اي جديدتر سوق دهد. براي چنين فردي دستيابي به منابع اقتصادي ناشي از كار و تسخير فضاهاي جديد، ارزش تلقي مي‌شود. چنين طرز تلقي از دنياي پيرامون، ذهن فرد را نسبت به خلق ايده‌اي نو و استقلال اقتصادي و كسب موفقيت، دگرگون مي‌سازد. در اين مرحله، نوجوان يا جوان ايده‌كاري خود را با خانواده در ميان مي‌گذارد چه بسا بتواند از تجربيات و رهنمودهاي والدين و احتمالاً حمايت مالي و اجتماعي آنها بهره‌مند شود. اينجاست كه معيارها و ارزشهاي خانواده براي فرزند ملاك عمل و چراغ راه او در مسير كار و تلاش واقع مي‌شود. وظيفه والدين در چنين شرايطي تشريح ابعاد گسترده فعاليت اقتصادي به عنوان ارزش بنيادي براي فرزند و هدايت او در مسير مطلوب، آغاز توأم با موفقيت را در راه‌اندازي كسب و كار به همراه خواهد داشت.
ميزان تحصيلات، نوع شغل والدين، ساخت خانواده، روابط خانوادگي (خصوصاً رابطه والدين با فرزندان)، درآمد خانواده و ميزان برخورداري از امكانات رفاهي در شكل‌گيري «فرهنگ كار» در خانواده مي‌تواند تأثير داشته باشد. انسانهاي متفاوت، توانمنديهاي متفاوتي دارند كه اگر از همان دوران نوجواني در مسير مشخص هدايت شوند، ‌مي‌توانند با خلق ايده‌هاي جديد خود، تغيير در روند توليد و بالطبع تغيير در فرآيند تكنولوژي را آسان كنند.

مراحل توسعه كارآفريني توسط خانواده

1 ـ مراحل نهادينه كردن «فرهنگ كارآفريني»:
خانواده به عنوان انتقال دهنده جبهه‌اي از اصطلاحات، آئين‌ها و رفتارهاي اجتماعي مي‌‌تواند نقش ثمربخش خود را جهت آشنايي با مفاهيمي مثل: «توفيق طلبي»، «استقلال طلبي» و «خطرپذيري» در عرصه فعاليت اقتصادي و همسازي با واقعيت‌هاي كاري در جامعه، به اعضاء خود ارزاني دارد.
نوع نگرش والدين به دنياي پيرامون خود و چگونگي تجسم ارزشهاي اجتماعي براي فرزندان در شكل‌گيري آينده شغلي آنها، مي‌تواند راه را براي دستيابي به اقتصاد سالم هموار سازد. مثلاً چنانچه كسب موفقيت در جهت خلق ثروت و ايجاد فرصتهاي شغلي جديد به عنوان بخشي از ارزشهاي مورد نظر والدين براي فرزند به تصوير كشيده شود، نوجوان در چنين شرايطي ذهن خود را براي رسيدن به چنين موقعيتي آماده مي‌سازد. در ادامه چنين فرآيند ذهني، فرد بدنبال راههاي دستيابي به چنين موقعيتي است. او موقعيتهاي متفاوت را با هم مقايسه مي‌كند؛ شبيه‌سازي ذهني انجام مي‌دهد؛ به پرس و جو مي‌پردازد؛ و گاهي اوقات در نشريات،‌ كتب، محيط مدرسه و حتي مجالس سخنراني پرسشهاي ذهني خود را دنبال مي‌كند. آنگاه، فرد با آگاهي از ارزش كار و تلاش آماده است بخش بزرگي از خواسته‌ها، آرمانها و ارزشهاي مورد نظر خانواده خود را به محك تجربه بگذارد.

2ـ تعيين مسير شغلي
فضاي درون خانواده، خصوصاً رهنمودهاي والدين به فرزندان، اين امكان را به آنها مي‌دهد تا با گسستن از عادات و معتقدات پيشين خود يا ساير افراد خانواده، رفتار جديدي را مورد كند و كار قرار داده و خود را با نظم اجتماعي نوين هماهنگ سازند؛ به شكلي كه بتوانند بر فراز خواسته‌ها و آرزوهاي ذهني خود و منطبق بر نظامهاي مدرن پرو بال بزنند و از نفوذ و سلطه انديشه و روشهاي سنتي در رفتار آتي خود بكاهند. در ادامه چنين روندي، نقش آفريني فرزند در درون خانواده معطوف به فرآيندهاي توليد و خلق ارزش در جامعه خواهد شد. در اين ارتباط، والدين با شناخت توانمنديهاي بالقوه فرزندان خود و هدايت آنها در مسير شغلي، نقش مهمي در شناسايي و پرورش افراد خلاق و كارآفرين در جامعه ايفاء مي‌كنند.

3ـ توانمندسازي ( يادگيري فن‌آوريهاي جديد)
حمايت و تشويق والدين جهت يادگيري فن‌ آوريهاي جديد از جمله فن‌آوريهاي تكنولوژيكي و اطلاعاتي و معرفي مشاغلي كه امكان كسب درآمد بالا را براي فرزندان فراهم مي‌سازد، آنان را علاوه بر نقش‌آفريني در درون خانواده، معطوف به اهداف توسعه در سطح جامعه يعني كار مفيد و بهره‌وري بالا خواهد كرد. تغيير نگرشها و رفتارهاي كليشه‌اي در مورد ايفاء نقشهاي خانوادگي و اجتماعي و تشويق فرزندان به رفتارهاي مثبت اقتصادي و اجتماعي، آنان را افرادي كارآمد و هدفمند مي‌پروراند. زيرا پيروي از كليشه‌هاي سنتي و تكراري در عرصه كار و فعاليت، هم به خانواده و هم به جامعه صدمات جبران ناپذيري وارد مي‌سازد. به همين دليل؛ گذر از اين مرحله، تاثيرپذيري فرد از تغييرات جديد و پذيرش مسئوليت خطير اجتماعي به منظور ايجاد كسب و كار جديد و دسترسي به موقعيتهاي بهتر و جديدتر، از فرد يك انسان مستقل و توانمند مي‌سازد كه در عرصه‌هاي گوناگون زندگي ضمن پذيرش نقشهاي متفاوت مي‌تواند مفيد واقع شود.

4ـ راه‌اندازي و اداره كسب و كار اقتصادي
در اين مرحله، فرد با ارزيابي مشاغل متناسب با خواسته‌هاي خود و خانواده، به خلق ايده در زمينه‌كار و فعاليت مي‌پردازد؛ چارچوب فكري خود را در قالب طرح كسب و كار به جامعه عرضه مي‌كند؛ سپس، با مديريت خود فعاليت اقتصادي را آغاز مي‌كند. در اين مرحله، والدين با استفاده از تجارب خود مي‌توانند فرزندشان را جهت اداره كسب و كار ياري كنند. هر چند ممكن است اين نياز صرفاً متوجه حمايت‌هاي مالي آنها نباشد. با ادامه حمايت خانواده و تقويت روحيه كارآفريني در فرزندان به منظور راه‌اندازي و مديريت كسب و كار اقتصادي توسط آنان، نتايج ذيل متوجه جامعه خواهد شد:
ـ ايجاد و توسعه اشتغال در بخش‌هاي اقتصادي كشور و به تبع آن استقلال اقتصادي خانواده‌ها
ـ دگرگوني در روند توليد با استفاده از تكنولوژي پيشرفته و بدنبال آن تغيير در فرهنگ مصرف
ـ تنوع شغلي و ايجاد رقابت گسترده در بازارهاي اقتصادي
ـ بسط و توسعه صادرات با اتكاء ‌به منابع موجود در كشور
ـ كاهش نرخ بيكاري و تورم و بدنبال آن كاهش آسيب‌هاي اجتماعي در جامعه

نتيجه‌گيري
كارآفريني، كانون و مركز ثقل كار و تلاش و پيشرفت در عصر مدرنيته تلقي مي‌شود. ما بدون توجه كافي به مقوله «توسعه فرهنگ كارآفريني» نمي‌توانيم به شاخص‌هاي رشد و توسعه كه از طريق تغيير در روند توليد،‌ بهره‌وري و توان افزايي فني و صنعتي در عرصه اقتصاد حاصل مي‌شود، دست يابيم. در گذر از مرحله سنتي به صنعتي بايد به توانمنديها و قابليت‌هاي فردي كارآفرينان در بهره‌گيري از منابع طبيعي و بكارگيري تكنولوژي مدرن اهتمام ويژه‌اي قائل شويم. زيرا، آنها با بكارگيري روش‌هاي جديد در بازار، خود را براي استفاده بهينه از ابزار و دستيابي به كيفيت مطلوب كالا و خدمات آماده مي‌سازند. كارآفريني، فرآيندي اكتسابي است و خانواده در شكل‌گيري اين فرآيند نقش اساسي را ايفاء مي‌كند. زيرا، خانواده مي‌‌تواند عنصر پويايي و تحرك را به ژرفاي وجود افراد تحت نفوذ و وابسته به خود تزريق كند به شكلي كه «فرد» و «جامعه» در محيطي هماهنگ به تعامل بپردازند و قالب‌هاي اجتماعي نوآورانه شكل گيرد. نقش و اهميت خانواده به عنوان كانون انديشه نوگرايي، در ايجاد روحيه خلاقيت و نوآوري در افراد، گسترش روحيه كارآفريني و توسعه كسب و كار جديد در جامعه، انكار ناپذير است، به طوري كه درزمينه فعاليت اقتصادي، خانواده مي‌تواند انديشه افراد تحت نفوذ خود را به سمت و سويي سوق دهد كه آنها را از مشكلات پيش‌رو از جمله؛ بيكاري، فقر، اعتياد، فساد و... برهاند و آنها را در مسيرهاي شغلي كه مولد سرمايه و فرصت‌هاي جديد است،‌هدايت نمايد. زيرا، خانواده علاوه بر نقش توليد نسل و پرورش ابعاد عاطفي و اخلاقي فرزندان،‌ به عنوان كانوني براي رشد و پرورش انديشه خودباوري، اعتماد به نفس و خودشكوفايي در فرزندان، نقش بسيار مؤثري در راه‌اندازي كسب و كار اقتصادي و توسعه فعاليت‌هاي شغلي در جامعه خواهد داشت.

پنج شنبه 6/10/1386 - 11:48 - 0 تشکر 20842

در شهر ما مشهد به دلیل جاذبه های توریستی وزیارتی امکانات رفاهی وخدماتی زیادی فراخور

سطوح مختلف جامعه مورد نیاز می باشد.

در نتیجه درتمام زمینه ها اشتغال وکارآفرینی نیاز خواهد بود.

يکشنبه 9/10/1386 - 10:19 - 0 تشکر 21210

سلام
خوب منم يه چيزي بگم يه ايده كارآفريني:
طراحي يك سايت بهمراه يك فروم جامع علمي براي بحث و گفتگوي همهي دانشجويان كشور
اگه دست من بود براي هر دانشجوهنگام قبولي در دانشگاه و ثبت نام ، يك بانك اطلاعاتي الكترونيكي شخصي ايجاد ميكردم به همراه يك ايميل و شناسه كاربري مخصوص هر دانشجو ، تا دانشجويان هر رشته در يك محيط مجازي به تبادل علمي بين يكديگر بپردازند و با آشنايي ايده ها و طرح هاي هم ، با يه مديريت و برنامهريزي مشخص ، پروژه هاي علمي و پژوهشي تعريف شده با سرعت بيشتر و درچارچوب منظم به نتيجه برسند و از موازي كاري در طرح هاي پژوهشي جلوگيري شود.
مثلا حسابشو كنيد ، اگه شما كه رشتتون كامپيوتر هست با پروژهها و آخرين تحقيقات انجام گرفته هزاران دانشجوي ديگر در سراسر كشور كه هم رشته خودتون هستند آشنا شويد ، دوباره نمياييد از صفر يك كار تحقيقاتي را انجام بديد و كار نفر قبلي را ادامه خواهيد داد يعني از تلف شدن ساعت ها اضافه كاري بيهوده جلوگيري خواهد شد.
و يا اصلا ميشه يا ايجاد چنين سايتي كارآفريني هم كرد مثلا يك بانك اطلاعاتي از مقالات دانشجويان هم ايجاد كرد و با مديريت آن و ارائه آنها به دانشجويان نيازمند ، يك منبع درآمدي براي سايت و هم دانشجو فراهم نمود.اما لازمهآن اجباري شدن ثبت مقالات در اين سايت هست يعني بايستي دانشجو هر آنچه كه به استاد ارائه ميكند را در بانك اطلاعاتي خود ثبت كند.
الان چنين سايت هايي كه مقالات داشته باشند وجود دارد اما  جامع نمي باشند و چندان هم معرف دانشجويان نيستند اما ميشه از همون ابتدا مثل شماره دانشجويي يك شناسه كاربري براي فعاليت مجازي در اين سايت مرجع صادر بشه و معرف همهدانشجويان كشور باشه.
به طور خلاصه طراحي يك سايت مرجع براي فعاليت علمي و پژوهشي دانشجويان كشور
..
.
يه ايده ديگه:
ارائه يك صندوق پيام الكترونيكي مثل كد ملي براي تك تك ايرانيان

h5555s@yahoo.com

ya ali

پروردگارا آنگونه زنده ام بدار که نشکند دلی از زنده بودنم و آنگونه بمیران که به وجد نیاید کسی از نبودنم

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.