با سلام دوباره
از تاخیر در ادامه مطلب عذر میخوام
اما بریم به ادامه بحث
دوست عزیز شما گفتید کارشناسان به دلایلی مونوریل رو لوکس(توریستی) میگند.
و یکی از اون دلایل ظرفیت کم مسافر هست که میشه با اون جابجا کرد.
و گفتید بنا به این نظر حتی با اینکه هزینه احداث اون کمتره، در نهایت گران تر از مترو تموم میشه.
من میگم بیاییم این طوری نگاه کنیم . بیاییم خودمون هم تو این عقائد و نظرات تفکر کنیم و منطق اونا رو بررسی کنیم . من میگم این روش مباحثه که همش عقیده شخص یا اشخاص دیگه رو باز گو کنیم، اون هم به دلیل کارشناس بودنشون ما رو حتی در دیگر عقائدمون هم وابسته میکنه .
آیا بهتر نیست خودمون هم فکر کنیم از نظر منطقی خودمون هم اون باز بینی کنیم.
مثلاً بیاییم رو همین دلیل که میگن ظرفیت مسافر مونوریل کمتره، منطقی فکر کنیم.
این که ظرفیت مونوریل کمتره ، تنها دلیلش میتونه این باشه که تعداد واگن های کمتری داره و تنها علت تعداد واگنهای کمتر میتونه زمینه حرکت ترن مونو ریل باشه که چون در ارتفاع واقع و بر پایه هایی با تحمل محدودتر سوار شده، طبعاً استحکام کمتری در جابجایی وزن زیاد بر روی خود رو داره.
من میگم آیا این این امر محاله که زمینه حرکت این ترن رو مستحکم تر کنیم؟
و این که آیا اگر این امر صورت پذیر باشه مگر نه این که هرچه به سمت استحکام بیشتر این زمینه بریم، وزن قابل تحمل برای این زمینه نیز بیشتر و به تبع اون تعداد واگنهای قابل نصب برای مونوریل بیشتر و باز در نتیجه این امر ظرفیت حمل مسافر بیشتر میشه.
البته شاید این منطق اگه بخواد تخصصی تر بررسی بشه براحتی حرف زدنش نباشه.
ولی این منطق محال بودن بهتر شدن پروژه منوریل رو نسبت به مترو رد میکنه.
اما مسئله ساخت واگنهای مونوریل که توسط شرکتهای خارجی باید ساخته بشه و ما تکنولوزی اونو نداریم ، میتونه تو این راه مشکل ساز باشه.
.....