• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن ادب و هنر > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
ادب و هنر (بازدید: 6516)
چهارشنبه 23/10/1388 - 10:2 -0 تشکر 175760
ایرانی مسلمان یا مسلمان ایرانی؟

سلام

از همه دوستان عزیز یه سوالی داشتم ......در واقع یه نظر سنجی هست ....لطفاً پاسخ بدین!

شماخودتون رو یک ایرانی مسلمان میدونین یا مسلمان ایرانی؟

ایرانی مسلمان؟به چه علت؟

مسلمان ایرانی؟به چه علت؟

لطفاً دلیلش رو هم بیان کنین!

اگر میگین ایرانی مسلمان ،تقدم هویت ایرانی بر اسلامی برای چیه ؟و برعکس

دوست دارم بدونم اکثریت کاربران چه هویتی رو مقدم میدونن وبرای چی؟

 

 

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

پنج شنبه 24/10/1388 - 8:35 - 0 تشکر 175919

سلام

ویرایش شد.....البته توسط خودم

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

پنج شنبه 24/10/1388 - 11:20 - 0 تشکر 175938

من اول مسلمان هستم بعد ایرانی به دودلیل اول اینکه همه ی مسلمانان واقعی در دنیا رادوست دارم ولی از بعضی ایرانی هابدم می آید مثل سلطنت طلبها منافقین و...که ادعای ایران ایرانشان هم گوش فلک را کرکرده است اگر یک روز مجبور باشم بین هویت ایرانی ودین اسلام یکی را انکار کنم وندید بگیرم هویت ایرانی فدای اسلام می شود درضمن بعد از مرگ هم انسانها با هممسلکان خود هستند نه هموطنان خود این دین است که روش زندگی مرا مشخص می کند البته ویزگی ها هویتی وشخصیتی ایرانیان همخوانی فراوانی با اسلام دارد .شاید دلیل آن هم این باشد ایرانیان تنها مردمانی هستند که همیشه یکتا پرس بوده اند وهیچگاه مشرک نبوده اند

پنج شنبه 24/10/1388 - 12:6 - 0 تشکر 175942

به نام خدا

سلام

خیلی جالبه !!!ببینید جناب میلادی گرامی ....من شما رو یا خودم رو که یک ایرانی هستم با اعراب یکی نمیدونم این یک امر مسلمه که من یک ایرانی هستم ودینم اسلامه ....اما سوال اینجاست ایرانی بودن ارزش هست یا مسلمان بودن؟؟؟؟

درسته وقتی یکی از من میپرسه کجایی هستی میگم ایرانی این تقدم حق منه ...خب میگم ایرانی ام قبول ....

اما جدایی از این موضوع چرا شما مطرح کردید ایرانی مسلمان یا مسلمان ایرانی ؟؟؟اینا چه فرقی با هم دارن؟؟؟

یک جایی هست مثل همین طوریکه شما بیان کردید وقتی ازمن بپرسند کجایی هستم میگم ایرانی ام نمیگم اسلامی ام که ؟؟؟پس پاسخ به یکی از سوالات شما سوال دیگری رو نفی میکنه یعنی چه موقع پیش میاد که من بگم مسلمان ایرانی ام؟؟؟پس این دو سوال شما زمین تا اسمان فرق میکنه

سوال شما دووجهی هست پس نباید انتظار داشته باشید فقط به یک وجهش جواب بدیم ....

چه چیزی به ایرانی ارزش میده؟چه چیزی به اعراب ارزش میده ؟؟؟اسلام ...پس نقطه مشترک بین ایرانی بودن وعرب بودن همین اسلامه ..یعنی مسلمان بودن دو طرف این میشه نقطه اشتراک ولی هر کدام از نژاد مختلف ...

پس فرق من با یک عرب مسلمان یا امریکایی مسلمان ویا ....در چیه ؟؟؟فقط در ملیت مون

ونقطه اشتراکی مابا اونهاااا ..هردو انسانیم ....مسلمانیم ...از این جهات با هر انسانی در هر کجای دنیا یکی هستیم ....

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

پنج شنبه 24/10/1388 - 12:6 - 0 تشکر 175943

به نام خدا

سلام

درسته اعراب عصر پیامبر ص جاهل بودند اما همین جاهلین هم اخلاقیات مختص به خودشون داشتند یک نمونه اش رو براتون قرار میدم

اخلاقیات عرب جاهلی

محیط زندگی عرب جاهلی سبب رشد خصلتهای ویژهای در اعراب شده و آنان را به گونهای خاص تربیت کرده بود. زندگی دشوار قبیلهای بر افراد قبیله فشارهای خاصی را اعمال کرده و الزامات جغرافیایی و اقتصادی، نیازها و شرایطی ویژه را بوجود میآورد. اعراب در این شرایط تربیت شده و در داشتن برخی خصلتها و ویژگیها برجستگی پیدا میکردند. اگر چه در جاهلیت از این خصلتها و توانمندیها برای مفاسد و مقاصد مطابق با معیارهای جاهلی بهرهگیری میشد، اما اصل و اساس آن خصال این توان را داشت که در مسیرهای دیگری نیز بکار گرفته شود. کما این که برخی خصلتها در اصل در شمار ارزشهای اخلاقی مثبت بود.

رسول خدا(ص) با تلاشهای پیگیر خود، توانست آن هدف والایی را که اسلام انسان را به سوی آن فرا میخواند، در صحابه جایگزین سازد، خصال موجود را در ارتباط با آن هدف والا بکار گیرد و بدین ترتیب، همان خصلتهاتوانسته است زمینهای برای رشد اسلام گردد.

از جمله خصلتهای عرب جاهلی، توانایی تحمل شداید و سختیها بود.

این ویژگی در ساختن یک قوم و آماده کردن او برای مقابله با دشواریها و مشکلات، کاربرد جدی و عملی دارد. رسول خدا(ص) در مواجهه با مشرکان و اشراف و قبایل بدوی عرب و نیز جنگهای طولانی با آنها در مدینه، از این ویژگی موجود در اصحاب خود بهره کافی برد؛ زیرا در آن شرایط مسلمانان گرفتار مشکلات فراوانی شدند؛ اما از آنجا که عرب جاهلی در محیط گرم و سوزان عربستان در شرایط سخت و بدون آب و گیاه زندگی کرده و با سختیها خو گرفته بود، توانست همراه پیامبر(ص) در محرومیتها مقاومت نماید و در مقابل فشارها تحمّل لازم را نشان دهد. زندگی بدون رفاه در جاهلیت، که بیش از نود درصد مردم با آن درگیر بودند، به اعراب صلابت خاصی داده و این آمادگی را در آنان بوجود آوررده بود که حتّی در برابر بیآبی بتوانند مقاومت کنند. مطالعه سیره، نشان میدهد که علیرغم وجود مشکلات فراوان، کمتر اعتراضی از ناحیه صحابه بر رسولخدا(ص) شده است.

در اصل، عربها بویژه یاران پیامبر(ص) مردمان اشرافی نبودند بلکه بیشتر آنان از طایفه محروم و زیردست بودند.

ویژگی دیگر اعراب آشنایی با جنگ و درگیری و حتی عادت بدان بود.

در جاهلیت، جنگهای مداوم قبایل بر سرآب، مرتع و جز آن، روحیه خاصی، خصوصاً در اعراب بادیه بوجود آورده بود. جنگهای بیست ساله و چهل ساله، آن هم در میان دو قبیله، که احتمالاً کل جمعیت آن از چند هزار تجاوز نمیکرد، نشانگر لجاجت شدید جنگی آنان است. طبیعی است که نه تنها مردان بلکه حتی زنان و کودکانی که در طی این جنگها پرورش یافته و با آن خو گرفته بودند سلحشورانی میشدند که به راحتی میتوانستند رو در روی دشمن ایستاده و مصیبتهای جنگ را تحمّل نمایند. بعدها وقتی رسول خدا(ص) برای سرنگونی حاکمیتهای ظالمانه و دفاع از کیان اسلام به جهاد بر ضد دشمنان پرداخته و مجبور شد تا در طی ده سال در مدینه، بیش از هشتاد «غزوه» و «سریه» داشته باشد، از این روحیه سلحشوری اعراب استفاده برد؛ زیرا روشن است که مردمی ترسو که تاب تحمل زخم کوچکی را هم ندارند، نمیتوانستند چنین حرکتهای نظامی گستردهای را پیدرپی در فاصلههای کوتاه انجام دهند، امّا از آنجا که اعراب، در دوره جاهلیت، با جنگ و ستیز پرورش یافته بودند، در جریان ظهور اسلام توانستند برای گسترش و نفوذ هر چه بیشتر اسلام در مناطق مختلف جزیرةالعرب، کمک شایانی بنمایند.

از دیگر صفات بارز عرب جاهلی «مهمان نوازی» آنان است؛

عرب جاهلی با آنکه برای بدست آوردن منابع زیستی، دائماً در تلاش بوده و برای رسیدن به آن به جنگ با رقبا میپرداخت، در عین حال، در برخورد با مهمان و پذیرایی و حمایت او روحیهای کاملاً مساعد داشت. این مسأله در مواردی توانست مسلمین را یاری نماید و آنان را از رنج غریبی و تنهایی نجات بخشد.

پس هرگز نمیشه درباره ایرانی یا اعراب کلی چیزی رو گفت هر قوم وقبله ای علاوه بر بدیها خوبیهایی هم داشته ....پس بهتر درباره ایران واسلام بیشتر بدانیم .

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

پنج شنبه 24/10/1388 - 12:7 - 0 تشکر 175944

به نام خدا

سلام

شما گفتید ما ایرانیها هفت هزار سال تمدن داریم درست ...ایا اعراب تمدن نداشتند ؟؟؟

ببینید در هر عصری انسانهای خوب وبد وجود داشتند اگر اعراب بعضیهاشون جاهل بودند وافکار غیر قابل قبولی داشتن اما نمیشه گفت همه اعراب جاهلند ....

یا اگر ایرانی ها تمدن چند هزار ساله دارند نمیشه گفت همشون خوب بودند بلکه در هر عصری خوب وبد ها یی هم بودند حتی در همین ایران خودمون اگرچه بقول شما به زنان باردار مرخصی میدادن ..خیلی هاشون هم زن رو بی ارزش میدونستد

همین خسرو پرویز خودمون وقتی نامه پیامبر ص که اون رو به اسلام دعوت میکنه میخونه بی محلی میکنه واون رو پاره میکنه درحالیکه تو کتابهای تاریخی داریم که چند دفعه خوابهای عجیبی هم میدیده که بهش میگفتند پیامبری ظهور میکنه واگر بهش ایمان بیاری نجات می یابی در غیر اینصورت نابود میشی ولی باز هم بیتوجهی میکنه ...

همین خسرو پرویز که بزرگترین فتوحات وافتخارات هم داشته یکی از سرگرمیهاش عین ونوش ورسیدگی به شهوات بود

خسرو پرویز وقتی نامه پیامبر ص را میخواند وقتی میبیند نام پیامبر ص بر نام او تقدم دارد با غرور وتکبر نامه را پاره میکند

وبعد به پادشاه یمن نامه ای مینویسد که یک مرد قریشی چنین کرده وقصد حمله به ایران دارد نزدش برو واگر توبه نکرد سرش را برای من بیاور .....جسارت تا این حد!!!!

بعد پادشاه یمن نمایندگانی رو به نزد پیامبر ص میفرسته ...پیامبر ص در پاسخ انان چنین میفرماید :

فرستادگان پادشاه یمن مدتی در مدینه توقف نموده، از حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم تقاضای جواب میکردند. پیغمبر اسلام روزی به ایشان فرمود که چون صبح شود نزد من آیید، چون روز دیگر شد به امید اخذ

جواب حضور پیغمبر رفتند. پیغمبر اسلام چون ایشان را بدید، فرمود: پروردگار من دیشب صاحب شما را کشت و مسلط کرد بر او فرزندش شیرویه را تا این که

رشته عمر او را پاره کرد، همانا به سوی یمن برگردید، و به باذان پادشاه خود ابلاغ کنید که دین من مملکت اکاسره را خواهد گرفت. اگر باذان، سلطان یمن هم دین مرا

پذیرد، سلطنت وحکومتش به طول انجامد و او را حکومت و فرمانروایی دهم، وگرنه او نیز به سرنوشت امپراتور ایران دچار خواهد شد، آنگاه کمربندی از نقره که پادشاه مصر به

عنوان هدیه حضور پیغمبر اسلام فرستاده بود، به خرخسره اعطا فرمود. بههمینمناسبت مردم یمن به خرخسره «ذوالمفخرة» (مفخره در لغت مردم حمیر کمر را گویند) لقب دادند و در میان اولادهای او این لقب جاوید ماند.

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

پنج شنبه 24/10/1388 - 12:7 - 0 تشکر 175945

به نام خدا

سلام

شما در قسمتی از صحبت هاتون چنین بیان کردید

"که اعراب به ما میخندند میگند به زور اسلام رو بهتون تحمیل کردن "

درصورتیکه کسی که چنین بگه بدونید این عرب جاهله وشناختی از اسلام وایران وپیامبر ص نداره اگر چه پادشاه ایران دعوت اسلام را رد کرد ولی ایرانیان اسلام پذیر بودند وخیلی جاها به یاری پسامبر ص شتافتند نمونه بارزش سلمان فارسی

ویک نمونه همین شیرویه "

پادشاه یمن منتظر خبری از دربار ایران بود، طولی نکشید که از جانب شیرویه فرزند خسروپرویز مکتوبی رسید، و در آن نامه چنین نوشته شده بود: «من

خسروپرویز را کشتم و به این کار اقدام ننمودم مگر به خاطر اشراف و اعیان ملت فارس، زیرا خسروپرویز اشراف و اعیان را کشت، مردم را متفرق ساخت، برای

من از مردم یمن اطاعت و بیعت را محکم گردان ، و آن مردی را که در حجار دعوی پیغمبری دارد

و خسروپرویز دربارهی او به تو فرمانی نوشته بود، از جانب خود حرکت مده و به حال خویش بگذار تا از جانب من فرمان و دستور ثانوی دربارهی وی صادر گردد.

همانطوریکه اعراب جاهل داشتیم ایرانی جاهل هم کم نداشیتم ...همانطوریکه اعراب زیادی پیامبر ص را شناختند ویاریش کردند ایرانیان زیادی هم در پیشرفت اسلام بودند سلمان فارسی وخیلی های دیگر .....

پس انچه به انسانیت درتمام نقاط دنیا ارزش میدهد مسلمانیست ومسلمانان از هر کجای دنیا که باشند یکی اند ....

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

پنج شنبه 24/10/1388 - 12:7 - 0 تشکر 175946

به نام خدا

سلام

منظورم من از این گفته

"مهم نیست مسلمان ایرانی باشی یا ایرانی مسلمان بلکه مهم اینه مسلمان باشی "

این بود که مسلمانان همه یکی اند حالا از هر کجای دنیا میخوان باشند ...قبول دارم هرکس یک هویتی داره ایرانی ،هندی،مصری،مالزیایی،امریکایی،....اما انچه ارزش میده به ادمی وهمه را یک امت واحد معرفی میکنه اسلامه

اگر من میگم مهم نیست ایرانی مسلمان باشیم یا مسلمان ایرانی این بمعنی این نیست که ایرانی با اعراب یکی هست معلومه ایرانی ،ایرانیه وعرب هم عرب با خصوصیات وویژگیهای خودش ....

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

پنج شنبه 24/10/1388 - 12:8 - 0 تشکر 175947

به نام خدا

سلام

ودر اخر صحبت هاتون به نکته ای اشاره کردید که چرا بیشتر پیامبران در کشورهای عربی ظهور کردند این دلیلش چیه؟؟؟

من این طور برداشت کردم از حرفهای شما چون اینا درجه جاهلیتشون بیشتر بوده پیامبران در انجا ظهور کردند ....

شایدم برداشتم درست نباشه اما لازمه بدونید دلیل اینکه اسلام در جزیره العرب ظهور کرد دلایل خاص خودش داره ....

اینم دلایل لازم از کتابهای مرجع

مرکزیت مکه

رسالت پیامبر(ص) در شهر مکّه آغاز شد؛ شهر مکّه، برای ابلاغ و گسترش اسلام از زمینهای برخوردار بود که مناطق دیگر جهان از آن بیبهره یا کمبهره بودند.

ویژگیهای این منطقه از جهات مختلفی میتوانست در تکامل و رشد اسلام در میان مردم مؤثر باشد.

نخستین مسأله، تقدس کعبه نزد اعراب بود.

کعبهای که حضرت ابراهیم(ع) بنا کرد، از قرنها قبل از بعثت، به عنوان خانه و معبدی محترم مورد توجه همگان قرار داشته و تقدّس خاصی به مکّه میبخشید، این تقدّس تا جایی بود که در پناه و پرتو کعبه، مکّه شهر امن و امان تلقّی میشد.

از کتب تاریخی به دست میآید که کعبه نزد اکثر ملل جهان از قدیم الایّام مورد احترام بوده است؛ ایرانیان صابئی مذهب و آشوریان، کعبه را یکی از خانههای هفتگانه و معظم جهان میپنداشتند و چون کعبه بسیار قدیمی بود برخی آن را خانه «زُحَل» میدانستند.

ایرانیان معتقد بودند روح «هرمز» در کعبه حلول کرده و گاه برخی به زیارت آن میآمدند. یهودیان برای کعبه احترام قائل بودند و خدای را در آنجا براساس دین ابراهیم عبادت میکردند.

در کعبه تصویر ابراهیم و اسماعیل (ع) وجود داشت در حالی که در دست آنها تیرهایی (ازلام) دیده میشد، همچنین تصویر مریم و حضرت مسیح(ع) در آنجا بوده و این نشان دهنده آن است که مسیحیان نیز همچون یهودیان به کعبه احترام میگذاشتند.

اعراب نیز که کعبه را خانه خدا و ساخته دست حضرت ابراهیم(ع) میدانستند، برای آن احترام خاصّی قائل بودند و از هر سو برای حج به مکّه میآمدند. این سنّت از دین ابراهیم(ع) در میان آنان باقی مانده بود. احترام هندیان نسبت به کعبه، بویژه «حجرالاسود» نیز نقل شده است.

دومین مسأله آن که مکه یک مرکز تجاری بود

و افزون بر آن که مکّیان اهل تجارت بودند، و هر سال دو مرتبه راهی مناطق شامات و یمن و حبشه برای تجارت میشدند، خود مکه نیز محلّ رفت و آمد کاروانهایی بود که از شمال به جنوب یا از غرب به شرق میرفتند، از این رو مکّه محلّ رفت و آمد بسیاری از تجار آن روزگار بود.

سومین مسأله آن که مکه حرم تلقّی میشد.

وقتی ابراهیم(ع) به این منطقه لم یزرع آمد، اقدام به بنای خانهای نمود[5] که «بیتالله الحرام» نام گرفت. ابراهیم(ع) پس از ساختن کعبه دعا کرد تا خدا مکه را شهری امن قرار دهد؛ خداوند دعای او را مستجاب فرمود و آنجا را «حرم امن» قرار داد[ چنان که خود نیز به این شهر قسم یاد میکند. علاوه بر حرمت مکه، ماههای حرام عاملی بود تا قبایل در ماههای مزبور به راحتی و با اطمینان از عدم حمله قبایل دیگر، بتوانند به مکه و بازارهای اطراف آن بروند.

چهارمین مسأله موقعیت جغرافیائی مکّه نسبت به جهان آن روز بود.

این شهر در میان ایران و روم در شرق و غرب، وضعیت میانهای داشت و بویژه بعدها در گسترش دعوت اسلامی در هر دو سوی جهان نقش مهمی داشت.

از آنجا که اعراب در ایّام حج، از سراسر جزیرةالعرب به مکّه میآمدند، رسول خدا(ص) از این فرصت استفاده میکرد، با رؤسای قبایل مختلف تماس میگرفت و آنان را به اسلام دعوت میفرمود؛ او در میان قبایل رفته و اسلام را به آنان عرضه میداشت، ابولهب نیز بدنبال او حرکت میکرد و میکوشید تلاش پیامبر(ص) را خنثی سازد.

بازم از بحث خوبتون ممنون کاش دوستان دیگه هم همراهی میکردند !!!!!ببخشید زیاد صحبت کردم برای روشنتر شدن گفته ام لازم دونستم بیان کنم اگر دیدید از بحث خارج شدیم حتما بگید تا حذفشون کنم ....

راستی این قسمت هم بخونید (وقتی بحثی میخواید بزنید اول منبع دقیقش رو بزارید که بعد نخواید ویرایش کنید میدونید منظورم تایپیک انجمن قرانه ...همه دوست داشتند تخصصی به روایت مربوطه بپردازند ولی شما ویرایش کردید واون تایپیک از تایید در اومد ...نمیخوام جوابم بدید چون موضوع بحث عوض میشه وبه حاشیه میره اما خواستم بدونید انجمن قران وعترت متعلق به همه هست وسعی داره بطور تخصصی به سوالات کاربران پاسخ بده ...)

موفق باشید

برگرفته از کتاب سیره رسول خدا از رسول جعفریان

وکتاب محمد وزمانداران از احمد صابری همدانی

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

پنج شنبه 24/10/1388 - 15:38 - 0 تشکر 175978

چرا باید وقت بذاریم برای نتیجه گیری درباره این موضوع؟

چرا باید فکرمون رو به این طور موضوعات مشغول کنیم؟

حالا فرض کنیم این بحث ادامه پیدا کرد و نتیجه مشخص شد. خب، بعدش چی؟

به چی می رسیم؟ نتیجه این بحث(حالا هر چی که باشه) چه سودی داره برامون؟

یا ایرانی مسلمانیم

یا غیر ایرانی مسلمان

یا ایرانی اهل کتاب(مثل همه هموطنان عزیزمون که جزء اقلیت های مذهبی هستند)

و یا ...

مهم اینه بتونیم با آرامش در کنار هم زندگی کنیم و با هم متحد باشیم.

مهم اینه که به خودمون و به همدیگه کمک کنیم برای پرورش همه صفات خوب انسانی توی وجودمون!

مهم اینه که روز به رو انسان تر بشیم!

پنج شنبه 24/10/1388 - 21:2 - 0 تشکر 176023

سلام 

ویرایش شد.....البته توسط خودم

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.