سلام
ارایش مردان ،ارایشی چون رژلب زدن وابرو برداشتن وخلاصه کارهاییکه خانم ها انجام میدن یعنی ارایش زنانه ...
سرمه کشیدن چطور؟...آرایش نیست؟
درسته پیامبر ص سرمه میکشیدند طبق احادیثی که در پست قبلی قرار دادم این بزرگوار که درود ورحمت خدا بر او باد شبانه قبل از خواب این عمل را انجام میدادند
الان میفرمایین شب سرمه میکشیدن.....درست؟....فرمایش بعدیتون رو ذکر میکنم دقت کنین :
در کتاب بحار الانوار خواندم درباره فضایل پیامبر ص که پیامبر ص حتی وقتی روزه هم بودند سرمه میکشیدند ....
هر مسلمانی میدونه روزه در روز هست.....هیچ مسلمانی شب روزه نیست.....پیامبر هم روز روزه میگرفتن.... اگر با روزه سرمه میکشیدن پس این عمل در روز هم انجام میشده....تو فرمایش قبلیتون شبها بود ؟....خب حالا مشخص شد روز هم سرمه میکشیدن
خب این سوال پیش میاد که آیا سرمه کشیده در بین مردم حاضر میشدن؟.....خب پیامبر منزوی نبودن....نمازهای پنج گانه...حل مشکلات مردم....همه اینها باعث میشد بیشتر اوقات در بین مردم باشن....من در جای خوندم غذای بودار نمی خوردن چون بین مردم حاضر میشدن ....پس اینمورد برای سرمه هم صدق میکنه.....
طبق فتوا مراجع سرمه کشیدن در وقت روز اشکال دارد حالا شما بیاندیشید این سرمه ایکه پیامبر ص در روز استفاده میکردند با سرمه ایکه در شب استفاده میکردند چقدر متفاوت بوده که باعث بطلان روزه نمیشده است ......
جالبه....پس خدای نکرده پیامبر عمل مکروه مرتکب میشدن؟.....خب میگین مراجع میگن در روز اشکال داره...پیامبر هم در روز استفاده میکردن.....با این استدلال:سرمه شب و روز...سرمه شب و روز یعنی علم اونقدر پیشرفته بوده که سرمه شب و روز وجود داشته؟....اصلا میگیم وجودداشته ....میشه بگین چه فرقی داشته؟...من اطلاعات شیمی ندارم ولی میرم تحقیق میکنم ببین میشه اصلا همچین چیزی....ادم باید خیلی با خودش کلنجار بره که سرمه شب و روز رو باور کنه
چطور پیامبریکه برای رسالت مردم مبعوث شده است کاری را انجام دهد که باعث رواج گناه در جامعه شود ....پیامبر ص حتی در سرمه کشیدن هم رعایت اعتدال میکردند .....
قطعا همینطوره....چیزی که واضحه اینه که پیامبر سرمه میکشیدن....سرمه رو هم برای سلامتی و هم برای زیبایی استفاده میکردن...چون اگر فقط برای سلامتی بود شبها و در خفا میکشدین....ولی خودتون فرمودین روزها هم استفاده میکردن...پس سرمه آرایش هست....مردها اون زمان با سرمه آرایش میکردن.....این سرمه و آرایش هم باعث تحریک جنس مخالف نمیشه....چون اگه بود پیامبر استفاده نمیکردن.....خب حالا چطور میشه ابرو برداشتن میشه آرایش و جلب توجه ولی سرمه کشیدن نه.....شما رو به خدا به قول معروف کدوم تابلو تره؟.....ابرو برداشتن یا سرمه کشیدن؟....سرمه کشیدن خیلی ارایش هست اونم غلیظ و خیلی هم جلب توجه میکنه.....
شما فرض کنید یه مردی سرمه بکشه.....بره بیرون....داره کاری رو میکنه که رسول خدا انجام میداد....مردم مسخره اش نمیکنن؟ نمیگن ارایش کرده؟ ....چون عرف قبولش نداره.....سرمه خیلی تابلوئه ....اون زمان مردهااینطور ارایش میکردن حالا جور دیگری ...ما داریم بهانه های الکی میاریم .....اون اقای که داد میزنه اخرزمان شده مردها ابرو برمیدارین یکی نیست بگه به جای داد بیا ثابت کن...اگر جلب توجه هست ...سرمه هم جلب توجه هستش...اتفاقا بیش تر
چرا گزینشی عمل میکنیم؟.....سرمه که عین آرایشه و خیلی جلب توجه میکنه آرایش نیست اما ابرو برداشتن شد آرایش؟
وضعیت ظاهری انسان در یک جامعه باید طوری باشد که متناسب با عرف جامعه باشد
سرمه عرفه؟....عرف قبولش داره؟....میتونین ادعا کنین سرمه کشیدن مردتمسخری همراه نداره؟....برای جامعه عادی هست؟
من اصلا موافق ابرو برداشتن نیستم و از ابرو برداشتن دفاع نمیکنم ولی حرفایی رو میشنوم ....میگن اخر زمان شده....یعنی اگه سرمه بکشن برن توی مثلا دانشگاه شما رو به خدا هر کی میاد و میره نگاه نمیکنه؟.....این آرایش و جلب توجه نیست پس چیه؟....اگر حرفام غیر منطقیه بگین...این تناقضات چیه؟....یا داریم واقعیت رو پنهان میکنیم یا از واقعیت فرار میکنیم یا داریم واقعیت رو جور دیگه و اونطور که مایلیم نشون میدیم
اینا سوالات من هست امیدوارم کسی بتونه پاسخ بده
4. چرا وقتی ما چیزی رو بخواهیم به نفع خودمان تمام کنیم حرف از خدا رو رسول میزنیم اما درجاییکه مطابق میلمان نیست حرفی از خدا ورسولش نیست؟؟؟؟!!!!!!
افتومنون ببعض الکتاب وتکفرون ببعض .....چرا وقتی پیامبر ص میفرمایند نماز بموقع بخوانید کسی نیست گوش کنه ؟؟؟چرا وقتی قران وعترت میفرمایند متعه حلال است عده ای میگویند حرام است؟؟؟چرا وقتی میگویند شراب حرام است عده ای قبول ندارند ؟؟؟؟؟
این سوالات رو مواقعی طرح میکنن که بخوان با ذکرچن فعل صحیح فاعل رو تبرئه کنن......لطفا این طور سوالات رو مطرح نکنین....اینجا کسی پیامبر رو خدای نکرده محکوم نمیکنه که چرا سرمه میکشیدن؟!....تمام اعمال پیامبر صحیح بود و غربالگری اعمال برای معصومین نادرسته و این که بگیم چرا به جای این اونو نمیگین اینها فقط برای انسان غیر معصوم بکار میره