• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن سياسي > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
سياسي (بازدید: 3380)
پنج شنبه 21/8/1388 - 20:37 -0 تشکر 163388
شیعیان یمن + شیعیان پاکستان = انسان یا - انسان

با سلام.
درود بر همه ایرانی های اسلام پرست و دشمن ستیز.
شاید غرض بنده از تیتر بحث معلوم شده باشه اما بزارید یه توضح مختصری بدم:

شاید دیگه کمتر کسی باشه که در مورد جنگ میان حوثی ها در یمن با دولت یمن چیزی نشنیده باشه.قتل عام شیعیان(گویا زیدی)توسط دولت یمن با همکاری آشکار دولت وهابی عربستان سعودی(ننگ دنیای اسلام)یکی از مهمترین اخبار شبکه های خارجی و نسبتا در شبکه های داخلی هستند.اما نکته اینجاست که عمق فجایع در اون منطقه اینقدر بالاست که گروههای محافظ حقوق بشر داد و فریاد به پا کردند که چرا کسی کاری نمیکنه،با اینحال دولت و ملت ایران هیچ گونه موضع رسمی در مقابل این جنایات که بر علیه شیعیان در اون منطقه میشه نگرفته اند.منظور موضعی قاطع نظیر موضع گیری ایران در مقابل جنایات اسراییل در غزه است.
دقیقا عین همین ماجرا در مقابل شیعیان پاراچنار پاکستان هم وجود داره.
واقعا دولت ایران نباید در مقابل این جنایات اون چیزی رو که سالها داعیه اون و ورد زبان حکومت بوده انجام بده؟؟
آیا تفاوتی بین این دولتها یا ملتها با ملت فلسطین وجود داره؟
آیا منافع مملکت اقتضای اینو داره که چنین سکوت مرگباری وجود داشته باشه؟
منتظر نظرات شما دوستان هستم.
یا علی مدد

خدا را جدی بگیرید .          امام زمانتان را جدی بگیرید .         در امورتان جدی باشید .

*انجمن معارف به دنبال بهترین هاست*
*اگر یکی از بهترین هایید*
*همین الآن کلیک کنید*

شنبه 23/8/1388 - 16:44 - 0 تشکر 163709

به هر حال افشا کردن ظالم  فکر نکنم کار بدی باشد

دوشنبه 25/8/1388 - 19:12 - 0 تشکر 164060

سخنان دکتر عصام العماد مستبصر یمنی الاصل پیرامون حوثی ها :

دكتر عصام العماد: سیدحسین حوثی پس از اینكه به ایران آمده و كتب امام خمینی را مطالعه كرده می‌گوید كتاب‌های امام مقدس است و ما باید از جمهوری‌اسلامی الگو‌برداری كنیم. به همین علت است كه حكومت یمن می‌گوید حوثی‌ها مجوس هستند، ایرانی هستند، باید به اصفهان برگردند. دكتر عصام العماد اصالتی یمنی دارد و یك وهابی بوده كه به گفته خودش با تحقیق و مطالعه به شیعه جعفری روی‌آورده است. او از شاگردان رهبر جنبش، سیدحسین حوثی است، اما می‌گوید كه او را تاكنون ندیده و تنها نوار‌ها و ویدئو‌های او را شنیده و تماشا كرده‌است.

دكتر عصام العماد می‌گوید كه سیدحسین حوثی و به طور كلی حوثی‌ها تلاش دارند كه شیعیان زیدی در یمن را به شیعه واقعی كه همان شیعه اثنی‌عشری است، ترغیب كنند. او كه در قم زندگی می‌كند و 42 سال سن دارد، تاكید می‌كند كه حكومت مركزی یمن بر این عقیده است كه راه شیعه جعفری از شیعه زیدی می‌گذرد و به همین علت با شیعیان زیدی برخورد كرده و تلاش می‌كنند تا آن را به آغوش سلفی‌ها بیندازند، در شرایطی كه سیدحسین حوثی و جنبش او درست برخلاف حكومت مركزی یمن عمل كرده و سعی كرده‌اند زیدی‌ها را به آغوش شیعه جعفری دعوت كنند. او تاكید می‌كند علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور یمن از سوی عربستان حمایت می‌شود و اگرچه خودش یك شیعه زیدی است اما دشمنی دیرینه‌ای با زیدیه دارد و از وهابیون و سلفی‌ها حمایت می‌كند. دكتر‌العماد در بخش دیگری از سخنانش از تاثیر‌پذیری اندیشه‌های سیدحسین حوثی از اندیشه‌های امام خمینی‌(ره) و رابطه عاطفی جریان حوثی‌ها با مقام معظم‌رهبری و سیدحسن نصر‌الله می‌گوید.


خلاصه گفت‌و‌گوی هفته نامه مثلث با دكتر عصام العماد در پی می‌آید.

***

پرسش من از جنابعالی این است كه حوثی‌های یمن زیدی هستند یا اثنی‌عشری؟ چون برخی روایت‌ها نشان می‌دهد كه حوثی‌ها در روز عاشورا مراسم برگزار می‌كنند و روز عید غدیر را جشن می‌گیرند یا حتی آقای بدرالدین حوثی در كتابی تحت عنوان زیدی‌ها در یمن اشاره به این نكته می‌كنند كه اعتقاد زیدی‌ها در مورد خلافت راشدین درست نیست و به آن حمله می‌كنند. اینها قرائن و شواهدی به دست می‌دهد كه نشان می‌دهد حوثی‌ها شیعه اثنی‌عشری هستند تا شیعه زیدی. می‌خواستم اگر امكان دارد در مورد مبانی اعتقادی حوثی‌ها صحبت بفرمایید.

سید‌حسین بدر‌الدین رهبر فعلی حوثی است. بدرالدین طباطبایی حوثی هم هست. سید‌بدرالدین در قم بوده‌است. هم سید‌حسین، هم سید‌بدرالدین و هم عبدالملك اینها همه در قم زندگی كرده‌اند. آمدن اینها به قم واقعا بی‌اثر نبود. عبدالملك برادر كوچك حسین است و تقریبا 28 سال سن دارد. ولی باید به این نكته اشاره كنم كه ملاك، اندیشه‌های سید‌حسین است و نه بدرالدین. خود حوثی‌ها هم بر این مساله تاكید دارند.

شما بسیار به رهبر فعلی حوثی‌ها اشاره می‌كنید. ولی خب روایت‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد. حوثی‌ها می‌گویند كه او زنده‌است ولی مخالفان می‌گویند سیدحسین در سال 2004 كشته شده‌است.

مهم این نیست كه كشته شده یا زنده است. مهم این است كه او رهبر است. یعنی از نظر ایدئولوژیك و اندیشه‌ای حوثی‌ها، حسین رهبر است. من منظورم این است كه اندیشه استراتژیك و ایدئولوژیك حوثی‌ها كلا از كتب سیدحسین گرفته شده است. حتی خود عبدالملك این را می‌گوید. عبدالملك می‌گوید هرچه ما داریم از برادر من، حسین داریم. از سال 2004 حمله نیروهای یمن به حوثی‌ها و به حسین آغاز شده‌است. مقصد اینها حسین است. اینها می‌گویند كه ما داریم شاگردان سیدحسین را می‌كشیم. من خودم نوار‌های سیدحسین را شنیده‌ام وكتاب‌‌های او را خوانده‌ام. او سعی كرده كه سكوت شیعیان را بشكند. اینها 30، 40 سال ساكت بوده‌اند.

می‌توانیم بگوییم كه حوثی‌ها اثنی‌‌عشری هستند؟


بله می‌توانیم بگوییم. می‌دانید چرا؟ بالاخره من خودم صعده رفتم یعنی همین محله حوثی‌ها، من خودم به یمن رفته بودم و آنجا این موضوع را دیدم. اصلا هر كتابی كه آنجا هست كتب جعفریه است و هیچ كتاب زیدیه در آنجا نیست. من خودم هم تعجب كردم. من قبلا وهابی بودم و شنیده‌بودم كه اینها جعفری شده‌اند. دیدم اصلا هیچ كتاب زیدی ندارند. در همه كتابخانه‌های رسمی و شخصی و خانگی همه جا كتب جعفری است. كتبی كه در قم چاپ می‌شود را حوثی‌ها می‌خوانند. واقعیت اینجوری است. یعنی وقتی حكومت یمن و رهبران سنی می‌گویند كه اینها جعفری هستند دروغ نیست. اینها واقعا اعتقاد دارند كه اینها جعفری هستند. اینها از درون معتقدند كه حوثی‌ها تغییر‌عقیده‌ داده‌اند.

پس می‌توانیم بگوییم جنگی كه به لحاظ عقیدتی در یمن وجود دارد، جنگی است میان حوثی‌ها از یك طرف و طرف مقابل شافعی‌ها، زیدی‌ها و اسماعیلی‌ها؟

نه واقعا نمی‌شود گفت. زیدی‌ها به هر حال گروهی شیعه‌اند منتها چهار امامی هستند. الان زیدی‌ها واقعا از ته دل از حوثی‌ها حمایت می‌كنند. گرچه اعتقاد دارند كه حوثی‌ها از لحاظ عقیدتی جعفری شده‌اند یا به سوی جعفری‌ها گرایش پیدا كرده‌اند. الان جنگ با سلفی‌ها و بعثی‌هاست. حتی اسماعیلی‌ها برعكس از حوثی‌ها حمایت می‌كنند.

نكته‌ای كه برای من خیلی عجیب است بزرگ كردن نقش جنبش وهابی در یمن است. شما نگاه كنید، اكثریت جمعیت در یمن شافعی هستند. ما می‌بینیم كه شافعی‌ها بر خلاف حنبلی‌ها یا حتی سلفیون و وهابیون گرایش معتدل‌تری دارند، و نسبت به شیعیان سمپات دارند و حتی برخی از روایت‌هایی كه شافعی‌ها دارند شیعیان در جلساتشان نقل می‌كنند. چطور ممكن است سلفیون و القاعده كه اتفاقا گفته می‌شود نفوذشان در یمن بسیار كم است اینچنین نفوذ داشته باشند. به گونه‌ای كه دستگاه هیات حاكمه در یمن را اینگونه تحت اختیار گرفته باشند. اگر این‌گونه است پس شافعی‌ها كجا هستند؟

مشكلی اینجا وجود دارد و آن این است كه شافعی‌ها دولت ندارند. یك حكومت در جهان ندارند. این مشكل شافعیان نه تنها در یمن كه در سراسر جهان است. دومین مذهب سنی در سراسر جهان مذهب شافعی است، ولی به علت عدم وجود یك دولت و حكومت برای شافعی‌ها و وجود یك دولت برای سلفی‌ها مشكل ایجاد شده‌است. سلفی‌ها در یمن مورد حمایت عربستان سعودی و دیگر حكومت‌های منطقه از جمله كویت و قطر و برخی كشورهای دیگر هستند. علمای شافعی‌ اغلب فقیر هستند. قدرت اقتصادی ندارند‌ و قدرت اقتصادی در یمن به دست وهابی‌هاست. به علت اینكه اكثرا از سوی عربستان و كشور‌های دیگر حمایت می‌شوند.

مذهب علی عبدالله صالح چیست؟

علی عبدالله صالح بعثی است ولی بیشتر از وهابی‌ها حمایت می‌كند.

آیا علی عبدالله صالح شافعی‌مذهب است؟

نه. اصالتا زیدی مذهب است. اما خودش دشمن دیرین زیدیه است.

دشمن زیدی یا الحوثی؟

نه. كاملا ضد‌ شیعه است.

چون من در صحبت‌های علی عبدالله صالح چیزی در مورد حمله به زیدی‌ها ندیدم. این جمله را صراحتا از علی عبدالله صالح شنیدم. او می‌گوید كه حوثی‌ها برخلاف زیدی‌ها، شیعه اثنی‌عشری و  شیعه جعفری هستند. یعنی علی عبدالله صالح به زیدی‌ها حمله نمی‌كند.

چرا الان حكومت یمن تصمیم گرفته چه تشیع زیدی و چه تشیع جعفری را حذف كند. به دو علت. اینها یك شعار دارند، می‌گویند كه یك زیدی بیاورید، من از او جعفری می‌سازم پس او را بكشید پیش از اینكه جعفری بشود. این شعار حكومت یمن است ولی نمی‌تواند این را به صورت علنی بگوید. الان تعداد زیدی‌ها بیش از تعداد جعفری‌هاست ولی زیدی‌ها را به نام جعفری‌ها می‌كشند. مثلا به یك منطقه زیدی‌نشین حمله می‌كنند و بعدش می‌گویند كه ما جعفری‌ها را كشتیم. برای اینكه زیدی‌ها تحریك نشوند. وگرنه خود علی عبدالله صالح این را به صورت علنی می‌گوید كه ما باید تشیع را به‌طور كلی از یمن حذف كنیم. اینها خودشان می‌گویند كه تشیع زیدی راه تشیع جعفری در یمن را هموار می‌كند. عبور تشیع جعفری در یمن از تشیع زیدی خواهد بود. اینها می‌گویند كه ما باید زیدی‌ها را در یمن حذف كنیم چرا كه اینها راه تشیع جعفری را هموار می‌كنند.

در این جنگ عریان نظامی میان حوثی‌ها و دولت مركزی یمن، زیدی‌ها كجا هستند؟ آیا زیدی‌ها از حوثی‌ها حمایت می‌كنند؟

همین، من چرا تاكید می‌كنم دولت از حوثی‌ها می‌ترسد؟ اولا حوثی‌ها از لحاظ سیاسی واقعا خوب كار كرده‌اند. اینها نیامده‌اند بگویند كه ما جعفری هستیم. اینها سعی می‌كنند اندیشه‌های جعفریه در میان زیدی‌ها را زنده كنند،‌ حتی به نام زیدیه.

آیا در این كار موفق شده‌اند؟ یعنی توانسته‌اند زیدی‌ها را به سوی خودشان جذب كنند؟

بله.

یعنی می‌توانیم بگوییم كه زیدی‌ها در این جنگ پشت سر حوثی‌ها هستند و از آنها حمایت می‌كنند؟

یك عده از زیدی‌هاپشت حوثی‌ها هستند. مثلا یك خبرنگار به نام عبدالكریم خیلی خوب از حوثی‌ها حمایت می‌كند. در حالی‌كه خودش یك زیدی است. ترس دولت یمن از اینجاست. اینها می‌دانند كه اصالتا پایتخت شیعیان زیدی در یمن، صعده است. می‌دانند كه حوثی‌ها الان دارند كار دولت یمن را انجام می‌دهند. اینها سعی كردند كه زید‌ی‌ها به آغوش وهابیت بیفتند ولی سیدحسین حوثی دارد بر‌عكس عمل می‌كند. زیدی‌ها به آغوش جعفریه می‌افتند. از این لحاظ است كه اینها فهمیدند نقش سیدحسین حوثی و نقش زیدی‌ها خنثی‌سازی نقش آنهاست. یعنی الان در واقع جنگ دولت یمن با حوثی‌ها بر سر زیدی‌هاست. حكومت یمن تلاش می‌كند تا زیدی‌ها به دست آنان بیفتند اما حوثی‌ها تلاش می‌كنند تا زیدی‌ها را به سوی خود جذب كنند.

این نكته خیلی مهمی است. چون الان در صعده اصطلاحی باب شده كه می‌گویند قیمت یك نارنجك كمتر از یك قرص نان است. در منطقه‌ای كه فقر و فلاكت در آن بیداد می‌كند چطور ممكن است تجهیزات نظامی ارزشی كمتر از غذای روزمره داشته باشد؟

فرهنگ مسلح بودن جزو فرهنگ مردم یمن است. همه در یمن مسلح هستند. حتی در پایتخت همه مسلح هستند. واقعا فریب حكومت یمن در همین‌جاست. می‌گوید كه حوثی‌ها مسلح هستند. چه گروهی مسلح نیست؟

یك روایت عجیب و غریبی نقل شده بود كه گفته بودند حوثی‌ها حدود دو میلیون نفر ارتش دارند و تجهیزات بسیار مدرن و پیشرفته.

یكی از عملكرد‌های دولت یمن متاسفانه این است كه اینها می‌آیند یك منطقه حوثی را می‌گیرند و بعد این منطقه را پر از سلاح كرده و از این موضوع استفاده تبلیغاتی می‌كنند. در حالی‌كه حوثی‌ها می‌گویند این سلاح‌ها را خود اینها آورده‌اند.

من این موضوع را قبول دارم. اما مستقل از خصوصیات جامعه یمن شما وقتی سلاح به دست می‌گیرید، معنای سیاسی آن این است كه علیه حكومت مركزی به قیام برخاستید یعنی بر‌انداز هستید و می‌خواهید با از بین بردن حكومت مركزی، خودتان یك حكومت تشكیل دهید.

حوثی‌ها از اول مسلح بودند. منطقه حوثی‌ها بازار سلاح یمن است. در طول تاریخ یمن، سلاح از منطقه حوثی‌ها خریداری می‌شد.

این سلاح‌ها از كجا می‌آید؟

از 40 سال پیش و قبل از تولد حوثی‌ها منطقه آنان بازار اصلی سلاح در یمن بوده‌است. پس این مساله واقعا طبیعی است. همه طرفداران وهابی‌ها در این منطقه مسلح هستند. یعنی خلع سلاح در یمن چیزی بر‌خلاف فرهنگ یمن است. از طرف دیگر مساله امنیت برای آنان مهم است. یعنی اگر سلاح نداشته باشند، نابود می‌شوند. پس چرا حكومت یمن فقط می‌خواهد سلاح حوثی‌ها را بگیرد؟ و مساله دیگر اینكه حوثی‌ها هیچ كاری نمی‌كنند. یعنی اینها مثل طالبان نیستند. نه یك بار به اتوبوس حمله كردند نه به سفارت‌ها حمله می‌كنند. حتی به سفارت آمریكا و فرانسه حمله نمی‌كنند به مردم هم حمله نمی‌كنند. حتی سیدحسین حوثی فتوا داده كه شما حق ندارید حتی به یك سرباز یمنی حمله كنید. حق ندارید سربازان یمنی را بكشید.

موضوع دیگری كه در این شش جنگی كه از آن گذشته در یمن وجود دارد،‌ نوعی صف‌آرایی كشورها و گروه‌ها در مورد یكدیگر است. یعنی ما از یك طرف یمن را در كنار عربستان سعودی و مصر می‌بینیم و در طرف دیگر كشورهایی مثل ایران، لیبی، جریان مقتدی صدر و گاهی حتی اسم سوریه هم مطرح می‌شود. من احساسم این است كه تقابلی كه میان این دو جریان ایجاد شده یا همكاری كه میان این گروه‌ها ایجاد شده، مثلا همكاری یمن با عربستان یا با مصر بیشتر از اینكه اصالت داشته باشد به نظر می‌رسد یك همكاری تاكتیكی است، یعنی وقتی علی عبدالله صالح می‌گوید كه ایران 100 هزار دلار به حوثی‌ها كمك كرده به یك نحوی می‌خواهد عربستانی‌ها را بترساند كه كمك آنها را به سوی خود جلب كند. ولی تمایلی ندارد وهابیت را در یمن اشاعه دهد.

اگر تمایل داشت ما نشانه‌‌‌ها و قرائن جدی آن را می‌دیدیم. من‌ چیزی كه اخیرا خواندم و دیدم این بود كه در سال‌های اخیر در مدارس صعده بر اساس متون، مذهب شافعی تدریس می‌شود. یعنی شما در مدارس سعده اثری از متون وهابی نمی‌بینید و آنجا هم این دغدغه‌ها وجود دارد. من فكر می‌كنم همكاری كه امروز میان عربستان و یمن وجود دارد همكاری تاكتیكی است و حوثی‌‌ها این موضوع را بزرگ جلوه می‌دهند. 

من اعتقاد دارم كه اینگونه نیست. همكاری یمن و عربستان از بعد از جنگ با حوثی‌ها آغاز نشده‌است. پیش از علی عبدالله صالح، ابراهیم حمدی رئیس یمن بود. خود علی عبدالله بن سیداحمد كه از رهبران بزرگ و از حامیان علی عبدالله‌صالح بود كه تازگی از دنیا رفت در مذاكرات خود می‌نویسد ما علی عبدالله صالح را به حكومت نیاوردیم. علی عبدالله‌صالح توسط عربستان و حمایت آل‌سعود به حكومت رسید. روزی كه علی عبدالله‌صالح آمد یك مدرسه وهابی در یمن وجود نداشت، الان در سراسر یمن مدارس وهابی وجود دارد. روزی كه او آمد مذهب رسمی سلفی نبود اما الان مذهب رسمی سلفی است. مساله دیگر اینكه می‌دانید اینها در صعده چه كار می‌كنند؟ خطبه جمعه الزامی هست، در سایت‌ها هم هست اما اینها می‌آیند در مناطق حوثی‌ها شخصیت عمر را بزرگ جلوه می‌دهند و شخصیت امام علی(ع) به عنوان نفر چهارم معرفی می‌شود. حوثی‌ها امام علی‌(ع) را شخصیت پس از رسول اكرم‌(ص) و امامت را از آن او می‌دانند.

 حوثی‌ها می‌گویند كه امام علی اصلا دنیا‌پرست نبود ، ولی اینها می‌آیند در خطبه دوم به اندیشه‌های حوثی طعنه می‌زنند و طعنه می‌زنند به امام علی وقتی كه ایشان می‌فرمایند من پس از رسول اكرم امام هستم و بعد هم در همه مناطق حوثی‌نشین همه مساجد را به وهابی‌ها تحویل داده‌اند. امامان مساجد همه وهابی هستند. مساله دیگر اینكه حی علی خیر‌العمل را به شكل رسمی حذف كرده بودند. نه اینجوری نیست. اصلا برادر علی عبدالله‌صالح از رهبران وهابیت در یمن است. یعنی واقعا علی عبدالله‌صالح زرنگی می‌كند برای اینكه نمی‌تواند بگوید من از وهابیت حمایت می‌كنم، چرا كه این سیاست آمریكا نیست. می‌گوید كه برادرم از آنها حمایت می‌كند نه خودم.

در حالی‌كه واقعا اینگونه نیست. الان حتی علی عبدالله صالح با خود طالبان هم همكاری می‌كند، اكثر رهبران طالبان كه زندانی بودند از زندان‌های یمن فرار كردند. یمن پیشنهاد داده بود كه به جای زندان آمریكایی‌ها این زندانیان طالبان و القاعده به یمن منتقل شوند، اما آمریكا گفت ما می‌ترسیم اگر اینها را به یمن منتقل كنیم دوباره فرار كنند. گزارش‌‌‌ها نشان می‌دهد كه صدای شكنجه فقط از شیعیان و حوثی‌ها شنیده می‌شود. یك نفر از طالبان یا وهابی‌ها شكنجه نمی‌شود و خود طالبان هم گفتند كه ما فقط صدای شكنجه‌های حوثی‌ها را می‌شنویم. چرا هیچ‌وقت یك جنگ واقعی علیه طالبان انجام نشد. او با طالبان بازی كرد. جنگ واقعی نكرد، فقط برای اینكه به آمریكا بگوید ما با طالبان می‌جنگیم، چند نفر را دستگیر می‌كنند، در زندان می‌اندازند، كسی را شكنجه نمی‌كنند بلكه زندگی خوبی هم دارند و بعد هم می‌گویند كه ما با طالبان می‌جنگیم.

 یعنی كسانی را به زندان می‌اندازند كه رهبر طالبان نیستند و یك شخصیت عادی محسوب می‌شوند. ولی الان می‌بینید كه هزاران نفر از حوثی‌ها در زندان هستند. تعدادی از اینها كه به زندان رفته‌اند می‌گویند كه دیگر قابلیت زندگی ندارند. نمی‌توانند راه بروند. هیچ‌وقت به مناطق طالبان حمله هوایی و موشكی نشد ولی الان می‌بینید كه بدترین فجایع در این شش سال اخیر در مناطق حوثی‌ها انجام شده‌است. در واقع علی عبدالله صالح و عربستان یكی هستند.

یعنی شما اگر بخواهید بگویید كه از بین آقای سیستانی، سیدحسن نصرالله و مقتدی صدر كدامیك در میان حوثی‌ها نفوذ بیشتری دارند كدام یك را در جایگاه اول می‌دانید؟

من معتقدم اول سیدحسن نصرالله. یعنی اندیشه‌های سیدحسین حوثی كاملا یك شیعه محض است و از لحاظ سیاسی به سیدحسن نصر‌الله نزدیك است.

همان ارتباط عاطفی كه میان سیدحسن نصرالله و آیت‌الله خامنه‌ای و نظام ایران وجود دارد میان سیدحسین و عبدالمالك با آیت‌الله خامنه‌ای هم وجود دارد؟

صددر‌صد بله. سیدحسین در همه نوار‌های خودش می‌گوید كه من معتقدم بهترین شخصیت در زمان ما كه راجع به قرآن صاحب‌نظر است امام خمینی‌(ره) است و معتقدم كسی به‌پای ایشان در معرفت قرآن نمی‌رسند. این حرف سیدحسین است. اندیشه‌های حوثی‌ها را شما می‌توانید از سیدحسین بفهمید نه از عبدالملك. عبدالملك خیلی محتاطانه حرف می‌زند چون الان زمان جنگ است. والا اگر می‌خواستید اندیشه‌های عبدالملك را بشناسید خودش گفت كه ایدئولوژی حركت ما كتب برادرم است. حسین حوثی یك كتاب دارد به نام تاثیر اندیشه‌های امام خمینی‌(ره) بر حسین حوثی. یك كتاب كامل و خیلی جالب است. ایشان مرید امام خمینی‌(ره) است و ارتباط حسین حوثی با امام خمینی(ره) مثل ارتباط  سیدحسن نصرالله با آیت‌الله خامنه‌ای است. ارتباط حسین حوثی با  آیت‌الله خامنه‌ای مثل ارتباط سیدحسن نصرالله با آیت‌الله خامنه‌ای است.

 یكی از مسائلی هم كه امروز حكومت یمن آن را دنبال می‌كند. حرف‌های سیدحسین حوثی در مورد ایران است. الان این حرف‌‌ها را عبدالملك نمی‌گوید، ولی نمی‌تواند بگوید حرف برادرم این‌گونه نیست. یعنی سیدحسین حوثی پس از اینكه به ایران آمده و كتب امام خمینی‌(ره) را مطالعه كرده می‌گوید كه كتاب‌های امام(ره) مقدس است. علنا می‌گوید كه شخصیت امام خمینی‌(ره) یك شخصیت مقدس است. حسین حوثی می‌گوید ما باید از جمهوری‌اسلامی الگو‌برداری كنیم و از ایران یاد بگیریم. به همین علت است كه حكومت یمن می‌گوید حوثی‌ها مجوس هستند، ایرانی هستند، باید به اصفهان برگردند. مثلا یك كتاب است با نام ایران در اندیشه‌های سیدحسین حوثی. این كتاب خیلی زیاد منتشر شده است.

آیا سیدحسین زنده ‌است؟

نمی‌دانم. بالاخره حكومت یمن می‌گوید كه زنده نیست ولی عبدالملك و بدرالدین و كل حوثی‌‌ها می‌گویند كه زنده است.

اگر زنده باشد الان چند سال دارد؟

حدود 54 سال.

منبع:سایت شیعه انلاین و وبلاگ یمنی

خدا را جدی بگیرید .          امام زمانتان را جدی بگیرید .         در امورتان جدی باشید .

*انجمن معارف به دنبال بهترین هاست*
*اگر یکی از بهترین هایید*
*همین الآن کلیک کنید*

شنبه 30/8/1388 - 20:56 - 0 تشکر 164787

بسم رب الحسین(ع)
با سلام.تصاویری از کودکان به خاک و خون کشیده شده شیعه توسط برادران وهابی(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)دریمن همراه با فیلم رو در اختیار دوستان قرار میدم تا شاید رگ غیرت بعضی ها به جوش بیاد.
به نظر شما تفاوت این کودکان با کودکان غزه و جنایات آل منحوس سعود با اسرائیل در چیست؟!

 فیلم جنایات دولت عربستان در صعده بر علیه شیعیان یمن:
http://www.4shared.com/file/133752779/30c7e688/____-_.html

خدا را جدی بگیرید .          امام زمانتان را جدی بگیرید .         در امورتان جدی باشید .

*انجمن معارف به دنبال بهترین هاست*
*اگر یکی از بهترین هایید*
*همین الآن کلیک کنید*

شنبه 30/8/1388 - 22:17 - 0 تشکر 164816

خوب حالا یک سوال:فرق بین بچه های یمنی با بچه های افریقایی در چیه؟ در اینکه حق با  (نیمه شیعه های )یمنی است شکی نیست و من حالا با یه کم تحقیق متوجه شدم که اصلا در یمن انتخابات معنی نداره و در واقع یک جور دیکتاتوری مدرن حاکمه پس چاره ای جز محاربه نیست.اما عزیزان من میدونید که در سودان یک ماه قبل چند هزار نفر مردم معمولی به خاک و خون کشیده شدن ؟در غرب افریقا هم همینطور .در ضمن تا حالا که ما از شخص اول مملکت که یک فرد عادل با تقوی است هیچ عکس العملی ندیدیم هروقت ایشون اعتراض کنن ما هم پشت سرشونیم و اطاعت خواهیم کرد از فرامین.

چه خوشبخت است كسي كه با افتخار بگويد من يك تورك هستم

ne mutlu turkum diyene

چهارشنبه 4/9/1388 - 23:40 - 0 تشکر 165877

حجت الاسلام مهدی طائب، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با رسا ضمن تحلیل اتفاقات و درگیری های کشور یمن گفت: در اینجا چند بحث است که باید به آن توجه کرد. اینکه رسانه ها اعلام می کنند شیعیان در یمن مورد تعرض قرار گرفته اند غلط است زیرا شیعه به کسی اطلاق می شود که 12 امام را قبول داشته باشد.

وی افزود: افرادی که در یمن مورد تعرض و هجمه قرار گرفته اند زیدی مسلک و از دایره شیعه بیرون هستند.

استاد حوزه و دانشگاه در تحلیل خود از هدف استکبار جهت رسانه ای شدن این اتفاقات نیز گفت: رسانه ای کردن این موضوع و القا آن به شیعیان توسط خبرگزاری های تحت سلطه صهیونیسم نوعی ایجاد جنگ و یا جنگ نمایی بین شیعه و سنی است.

وی بیان داشت: رسانه های بین الملی، آمریکایی و صهیونیستی با بزرگنمایی این حوادث می خواهند جریانات اسرائیل و جنایات این رژیم در غزه که دنیا به سمت محکوم کردن آن می رفت تحت شعاع قرار دهند و افکار عمومی دنیا را مشغول حوادث دیگری بکنند.

حجت الاسلام طائب اضافه کرد: آنها به نحوی می خواهند پای ایران را در داستان صعده باز کنند در حالی که این مساله یک موضوع فرعی است.

وی ادامه داد: آنها با استفاده از احساسات و عواطف مردم ما می خواستند موضوع را از مبارزه با اسرائیل و خطر این رژیم به نقطه ای ببرند که اصولا اهمیت چندانی ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اختلاف عربستان و یمن یک اختلاف مرزی است و ربطی به شیعیان ندارد، تاکید کرد: اگر قرار بود اختلاف این دو کشور شیعیان باشند، شیعیان دوازده امامی که در مناطق شرقی عربستان زندگی می کنند باید در اولویت مقابله باشند در حالی که ما هیچ گونه تقابلی در آنجا نمی بینیم.

وی بیان داشت: این مسائل یک بازی سیاسی است که راه انداخته اند.

حجت الاسلام طائب ادامه داد: صهیونیست ها معمولات قضایایی را که می خواهند بواسطه آن ذهن دنیا را مشغول کنند، در محدوده یمن انجام می دهند و معمولا ناوهای آمریکا نیز در این محدوده مورد هدف قرار می گیرند و بعد هم اعلام می کنند که القاعده این کار را کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه صهیونیست ها، عربستان و یمن را سرکار گذاشته اند گفت: ما از دید انسانی که یک عده انسان بی گناه در این حوادث کشته می شوند از مردم یمن دفاع می کنیم اما نباید بازی این جریانات را بخوریم.

حجت الاسلام طائب در بخش دیگری از سخنانش خواستار هوشیاری و دقت بیشتر رسانه ها جهت انعکاس رویدادهای کشور یمن شد و گفت: ما در اطلاع رسانی و انعکاس این اتفاقات نباید بازی جریانات خبری دنیا را بخوریم.

وی تاکید کرد: رسانه ملی نیز اگر می خواهد اخبار این حوادث را منعکس کند باید توجه کامل به قضایا داشته باشد و اگر خبرنگار خودشان حوادث را دید نسبت به نقل و انعکاس آن اقدام کند نه اینکه ترجمه اخبار را از شبکه های بین المللی بگیرد و بعد از مدتی معلوم شود که بازی خبری خورده ایم.

چه خوشبخت است كسي كه با افتخار بگويد من يك تورك هستم

ne mutlu turkum diyene

پنج شنبه 5/9/1388 - 21:52 - 0 تشکر 166102

با نام ویاد خدای مهربان

با سلام

بازم دست دانشجوها درد نکنه که به هر صورتی اعتراض خودشون رو به کشتار شیعیان مظلوم یمن اعلام می کنند.


همیشه سبز باشید

یاعلی مدد

 

فرمان دادم بدنم را بدون تابوت و مومیایی به خـاک سپارند تـا اجزای بدنم خـاک ایـران را تشکیل دهد.

((کوروش بزرگ))


جمعه 6/9/1388 - 0:19 - 0 تشکر 166137

با سلام.
جناب اژدری.لطفا پاسخ قبلی بنده رو مطالعه بفرمایید و بعدا چنین پاسخی رو درج کنید.
اولا:همانطور که نوشتم با توجه به گفته های دکتر عصام العماد مستصبر یمنی الاصل که قبلا مذهب وهابی داشته و اخیرا شیعه شده و طبق تحقیقات ایشون که قبل از شیعه شدنشون بوده ، شیعیان صعده و یمن شیعه اثنی عشری هستند و گویا به هر ترتیب تغییر مذهبی در اونها ایجاد شده.گرچه سابقا شیعه زیدی بودند.این مطالب گفته های دکتر عصام العماد هست و نه بنده.
ثانیا:گرچه اصل و اساس جنگ دولت یمن و عربستان با شیعیان یمن ، نبردی طراحی شده توسط صهیونیسم هست و به انگیزه فتنه انگیزی بین فرق اسلامی هست ، ولی این دلیل نمی شه که ما از حق مسلمین مستضعف و مظلوم در جایی دفاع کنیم که سود و نفعی برای ما داره و در جایی که نفعی شامل حال ما نمیشه سکوت کنیم و بگیم جنگ مرزی هست و این توجیهات عجیب و غریب.
بنده که شخصا اصلا این مطالب گفته شده توسط ایشون رو قبول ندارم.چونکه اگر قرار بر دفاع از حقوق مظلومین بر اساس فرقه و مکتب باشه فلسطینی ها بیشتر لایق اینند که به انها بی توجهی بشه.چونکه اونها دقیقا تفکری مقابل شیعه دارند.درحالیکه چنین ملاکی قطعا باطله.بلکه ملاک دفاع از مظلومین ، مسلمان بودن اونهاست و بس و نه فرقه ای نگریستن.گرچه وظیفه ما در مقابل شیعیان جهان سنگین تر هست.
در پایان هم اینکه : ایشون اصلا توجه نداشتند که جنگ عربستان بر علیه دولت یمن نیست. بلکه فقط و فقط بر علیه شیعیان یمن هست.
خروج یمانی از یمن علائم حتمیه ظهور هست.انشالله اینها مقدمات ظهور آقامون امام عصر عج الله تعالی فرجه الشریف باشه.
جناب رجیدت از تصاویری که گذاشتید ممنونم.ولی ای کاش چنین تغییراتی توسسط مسئولین ما انجام بشه تا رسمی باشه و نه به دید یک خرابکاری به این مسائل نگریسته بشه.
یا علی مدد

خدا را جدی بگیرید .          امام زمانتان را جدی بگیرید .         در امورتان جدی باشید .

*انجمن معارف به دنبال بهترین هاست*
*اگر یکی از بهترین هایید*
*همین الآن کلیک کنید*

جمعه 6/9/1388 - 0:27 - 0 تشکر 166142

پاسخ موسسه وعده صادق به اظهارات آقای طائب:

"پاسخ: تحلیل جناب آقای حجت الاسلام طائب از ماجرای یمن، عجیب، شتاب زده و نادرست یه نظر می رسد. گرچه ایشان از اساتید به نام و موفق در عرصه ی یهود شناسی هستند، اما ایشان در تحلیلشان واقعیت های مهمی را نادیده گرفته اند. اول اینکه بر خلاف سخن ایشان، زیدی ها هم در زمره ی شیعیان به شمار می روند. گرچه 12 امامی نیستند و از فیض بهره مندی از 12 امام عزیز محرومند، اما همانند اسماعیلیان، آن ها نیز شیعه به شماز می روند. دوم این که سران جریان مقاومت یمن یعنی برادران الحوثی، بعد از آشنایی با عقاید امام خمینی (ره) به مذهب اثنی عشری گرویده اند و بر خلاف پدر خود زیدی نمی باشند.

هر چند که کماکان اکثر شیعیان یمن و تعداد بسیار زیادی از نیروهای مقاومت یمن زیدی هستند، اما مذهب شیعه ی جعفری در خاندان الحوثی و اطرافیان ایشان نفوذ بسیاری دارد. بنابراین این خاندان بر خلاف سخنان جناب آقای طائب، اثنی عشری می باشند که عزیزان می توانند این مسئله را در سخنرانی های جناب آقای دکتر « عصام العماد » نیز ملاحظه فرمایند. سوم این که جریان های مقاومت اثنی عشری در بین شیعیان یمن از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می باشند.

برای مثال سید حسن نصرالله محبوب ترین شخصیت در بین شیعیان زیدی و اثنی عشری یمن می باشد؛ تا جایی که علی عبدالله صالح دیکتاتور یمنی، یک سال قبل در نامه ای به سید حسن نصرالله از وی درخواست نمود که به دلیل محبوبیت بالای وی در میان مقاومت یمن، از ایشان بخواهد تا از مقاومت دست بردارند. چهارم این که در حالی که حمایت ملت ایران از جریان های مقاومت سنی فلسطین همانند حماس مورد تشویق قرار می گیرد، این بی انصافی است که جریان مقاومت یمن مورد بی توجهی واقع شود. بنابراین اشکال عمده ای در این بخش از تحلیل حجت الاسلام طائب وجود دارد و سخنان ایشان مبنی بر مهم ندانستن جریان مقاومت یمن، مسئله ی حمایت ایران را از جریان مقاومت سنی حماس با سوال جدی مواجه می نماید.

پنجم این که بر خلاف سخنان جناب آقای طائب، نبرد یمن به هیچ عنوان وجهه ی منطقه ای نداشته و ابعاد بین المللی دارد. حضور کماندوهای ارتش اردن در جنگ یمن چه توجیهی دارد؟  اگر قرار بود نبرد یمن صرفاً یک جنگ ایضایی برای انحراف افکار عمومی از مسئله ی فلسطین باشد، دیگر چه نیازی به استفاده از کماندوهای اردنی بود؟ آیا عربستان و ارتش یمن به تنهایی نمی توانستند منطقه ی یمن را به اندازه ی کافی شلوغ نمایند که نیاز به کماندو های اردنی نباشد؟ بنده بر خلاف ایشان معتقدم که نبرد یمن به هیچ عنوان محلی و منطقه ای نمی باشد و این نکته ای است که دولت های منطقه نیز آن را حس کرده اند و به همین دلیل پادشاه اردن رأساً نیروهایش را به منطقه گسیل داشته است. نکته ی دیگر این که راه حل توجه به مسئله ی فلسطین، عدم توجه به دیگر هسته های مقاومت نیست، بلکه راه حل این مسئله توجه مناسب رسانه های کشور به تمام مسایل منطقه و جهان می باشد.

 ششم این که بنده نیز مسایل فعلی یمن را برخلاف نظر افراطی برخی از عزیزان لزوماً همان قیام یمانی موعود نمی دانم. چرا که با ویژگی قیام یمانی موعود تفاوت های مهمی دارد که ان شاءالله در آینده در طی مقاله ای به آن هم خواهم پرداخت. اما این قیام با قیام یمانی موعود بی ارتباط هم نیست. علت حساسیت کشورهای منطقه و جهان از پیروزی های مقاومت یمن، ترس آن ها از قیام یمانی موعود می باشد، حال آن که این کشورها تا حد زیادی از یمانی اصلی و احتمالی غافل شده اند و به همین علت اشتباهاً به جنگ با مقاومت فعلی یمن پرداخته اند و جنایات بزرگی را در حق مردم مظلوم یمن انجام داده اند. هفتم این که عزیزان خواننده ی وبسایت، احتمالاً مقاله ی « فراماسونری: دجال آخرالزمان » را مطالعه فرموده اند و از دسیسه های پنهان یهود باخبرند.

حجت الاسلام طائب که از معروف ترین محققین پیرامون یهودشناسی هستند، بعید است که از دسیسه های پنهان یهود خبری نداشته باشند. این دسیسه ها صرفاً محدود به فلسطین اشغالی نمی شود، بلکه دامنه های آن را نیز می توان در نبرد یمن جستجو کرد. بدین ترتیب بهتر است به جای نفی مقاومت یمن و توجه صرف به مسئله ی فلسطین، دست های پنهان  فراماسونری جهانی و مهمترین شاخه ی آن یعنی صهیونیسم را در قضایای یمن  شناسایی کرده و نسبت به آن افشاگری نمود. بنابراین با توجه به نفوذ کلام حجت الاسلام طائب در بین جوانان مومن و عاشقان مهدی موعود (عج) درخواست می نمایم که ایشان تحلیل خود را بازنگری و تصحیح فرمایند.

با تشکر

خادم الامام (عج)"

خدا را جدی بگیرید .          امام زمانتان را جدی بگیرید .         در امورتان جدی باشید .

*انجمن معارف به دنبال بهترین هاست*
*اگر یکی از بهترین هایید*
*همین الآن کلیک کنید*

جمعه 6/9/1388 - 10:38 - 0 تشکر 166185

من از ماهیت این گروه اطلاعی ندارم چون عده ای اونا رو شورشی و تروریست می خونند و عده ای شیعیان مظلوم

خدا کنه که به خیر بگذره چون داره کم کم به منازعه بین ایران و عربستان هم می کشه

 

 


بني الاسلام علي الکلمتين,کلمة التوحيد و توحيد الکلمة

جمعه 6/9/1388 - 20:52 - 0 تشکر 166282

خوب حالا شما فرض کنید که حق با شماست اما اگه بتونید به این سوال بنده که برای بار سوم دارم مطرح می کنم جواب قانع کننده بدید کارتون درسته.چرا همین آقایان خوش غیرت که الان رگ غیرتشون به خاطر کشتار (نیمه شیعیان) متورم شده به کشتار غیرنظامیان در سومالی و سودان که اتفاقا ثابت شده که دست و هابیون و صهیونیستا هم در کار بوده همچین  اعتراضاتی نمیکردن. بعضی وقتا مستنداتی توی شبکه 4 پخش میشه و نشون میده که توی یه درگیری همه زنها و بچه های یه روستا قتل عام شدن که وضعی بسیار وخیم تر دارن. 

چه خوشبخت است كسي كه با افتخار بگويد من يك تورك هستم

ne mutlu turkum diyene

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.