• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن معارف > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
معارف (بازدید: 5462)
سه شنبه 23/4/1388 - 19:12 -0 تشکر 132519
فلسفه بد بد یا خوب؟

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

 نظر شما در مورد فلسفه چیه؟

بعضی از افراد موافق هستندوبعضی مخالف 

بعضی ها می گن فلسفه یعنی استدلال واگه استدلال بلد نباشی  نمی تونی کاری بکنی

یکی از اولیاء الهی می فرمود:فلسفه تکیه بر عقل بشر داره اما حکمت از طرف خداست

فلسفه مساوی با استدلال نیست ،(ویرایش شد)

در یک کلام اگه فلسفه رو ما مطابق روایات وقرآن به کار کی بریم پس چرا می گیم فلسفه بگیم قرآن،بگیم روایات،واگه نه فلسفه جدای از اینهاست که دیگه چرا باید سراغش بریم وقتی قرآن رو داریم 

یک نفر می گفت ما سالها فلسفه خوندیم ،آخرش نفهمیدیم خدا هست یا نیست؟!!!!!!!!!!!!!

نظر بنده اینه فلسفه =خیر

 

قال الله عزّوجلّ:
تندي نكن با كسي كه تو را بر او مسلط كردند تا با تو تندي نكنم.(كافي2/303)

 

 اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

 

..............................................................

وبلاگ من:شهر ما(کلیک کن حالش رو ببر)

جمعه 16/7/1389 - 10:4 - 0 تشکر 239472

این مناظره را در تایپیک دیگری می آورم ودر ضمن حاظر به بحث با هیچ کس نیستم(هر چند ممکن است این کار را بکنم)

قال الله عزّوجلّ:
تندي نكن با كسي كه تو را بر او مسلط كردند تا با تو تندي نكنم.(كافي2/303)

 

 اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

 

..............................................................

وبلاگ من:شهر ما(کلیک کن حالش رو ببر)

شنبه 17/7/1389 - 13:49 - 0 تشکر 240062

rasoolalah گفته است :
[quote=rasoolalah;354883;239078]

سلام
سلام برآقا صدرا
(هر چند که رسم ادب ومجادله احسن این نبود که به تهمت رو آورید)اما
من با متن بالای شما کاری ندارم (اینکه من جواب نیم بند داده ام یا نه،کاربران می توانند قضاوت کنند)
اما در مورد آیت الله ابطحی
فرمودید که ایشان با انجمن حجتیه در ارتباط بوده،می شود یک کلمه یا یک عمل از ایشان را با "مدرک معتبر" بیان بفرمایید (تهمتی زددید)
حضرت علی می فرماید:هر چه را با چشم دیدی باور کن وهر چه شنیدی رد،(وبنده در احادیث مختلف قید هایی را دیده ام که حتی آنچه را هم که می بینیم وبد است را باید توجیه کرد،(یعنی اینقدر برای آبروی انسان،حالا شما با کدام سند ومدرک وسخن ایشان این تهمت را زدید الله اعلم)مدارک را بیاورید تا دوستان ببینند

تا دوستان هم ببینند؟

حدیث از معصوم است: اگر مومنین آمدند ودر مورد شخصی بد گفتند ،اگر آن شخص گفت دروغ می گیوند ،تو حرف خود آن شخص را بگیر وآن مومنین(که در حدیث فکر کنم فرموده فتاد مومن،ولفظ 70 هم در لغت عرب برای مبالغه است،البته نمی گویم حضرت برای مبالغه فرموده)را انکار کن (مضمون حدیث این بود)

خود آیت الله ابطحی به این شبهه پاسخ داده اند ،توجه بفرمایید:

(در آخرین پست همین تایپیک پاسخ برخی شبهات پیرامون ایشان داده شده)

(( این مسأله که به محض اینکه کسی نام امام زمان(عج) را میبرد به او میگویند حجتی است ، کار دشمن دانا که بهائیت است می باشد و یا دوستان نادان که که از پیروان بهائیها ازمیان مسلمانها هستند . انجمن حجتیه در یک زمانی منحل و نابود شد چون کسی کاری با آنها نداشت ......... .))

شخص آیت الله سید حسن ابطحی در کتاب انوار صاحب الزمان صفحه 402 می فرمایند : ((از حضرت امام نقل کرده اند و ما نیز اعلام میکنیم که "خدا لعنت کند کسی را که میگوید باید در روی زمین فساد کنیم تا امام زمان بیایند ."

کسیکه این جمله را بگوید باید طرد شود واگر جمعیتی با چنین عقیده ای وجود داشته باشند باید همه را از دم تیغ گذراند..........))

حال این تهمت ها را از کجا درست می کنند الله اعلم،بنده که تا به حال نشنیده ام از ایشان وندیده ام، مگر دعوت به تزکیه نفس از رذائل،خودسازی برای زمینه سازی ظهور،توصیه به امر به معروف ونهی از منکر،اولین شرط ایشان با شاگردانش این است که گناه نکنند،وگرنه راهشان را از ایشان جدا کنند،

به پدر ومادر احترام کنند

قرآن را باید با تدبر وتوجه بخوانیم،با احترام کامل،در هر لحظه از زندگی امام زمان را حاظر وناظر ببینیم وکوچکترین خطایی نکنیم که ایشان از ما ناراحت شوند،دیگران را نیز متوجه امام عصر کنیم،از خوبی های عصر ظهور وبدی های صفات زذیله بگوییم ،وبه امر پروردگار وابستگانمان را از آتش نجات دهیم

25 شرطی که هر کس به انها عمل کند خود قدمی بسیار بزرگ در زمینه انسانیت وسیر به سوی خدا برداشته

که در پستهای بعدی چند شرط از این شرایط را می آورم

شما را به خدا ای شیعیان،کجای این دستورات واین اعمال با انجمن حجتیه سازگار است،اخر تمهمت را به کسی باید زد،که یک سنخیتی داشته باشد،نه ایشان که با این تهمت فقط باید خندید

به هر حال.....


اما یک چیز دیگر را هم دوست دارم بدانم وآن اینکه شما از کدام سخن ونوشته آیت الله اصفهانی فهمیدید که ایشان عقل را کنار زده؟
سخنی گفتید که بطلانش از ظاهرش پیداست اما دوست دارم که مدرک سخن شما را هم بدانم(نکند شما عقل را فلسفه وفلسفه را عقل ،فکر را فلسفه وبرهان را فلسفه و.. وخلاصه آدم عاقل را فیلسوف وبیقه را نادان می دانید؟)

بسم الله

هر چند انجمن معارف جای این حرفا نیست اما چند نمونه من باب خالی نبودن از ادله عرض می کنم

چندی پیش دادگاه ویژه روحانیت ایشان را به همین جرم احضار نمود تا جایی که فرزندش که ریس دفتر خاتمی هم بود ضمن تأیید این اخبار از اعمال پدرش برائت جست.

در مورد ایشان مطلب دیگری هم هست که می توانید به این لینک مراجعه نمایید

http://www.inn.ir/newsdetail.aspx?id=54795

اگه مایلید به مناظره مبحث دیگریست

شما اعلام آمادگی بفرمایید ما هم در خدمتیم

به شرط اینکه فضا سازی و در کار نباشه و فقط صرف استدلال در کار باشه

شنبه 17/7/1389 - 13:58 - 0 تشکر 240066

rasoolalah گفته است :
[quote=rasoolalah;354883;239088]اما در مورد تشرف آیت الله اصفهانی
در سایت حوزه به نقل از ماهنامه موعود شماره 92 چنین آمده:
(کاربران محترم بفرمایند ایرادی که باعث شود بگوییم ،این تشرف دروغ بوده چه است؟)
آن حضرت(ع) در خلال تشرفات عالمان به محضر گرامی‌شان، آنان را از تمسک به شیوه‌ها و روش‌های علمی غیر از طریق اهل‌بیت(ع) منع نموده‌اند. از آن جمله در مکاشفه‌ای که در بیداری برای عالم جلیل‌القدر مرحوم آیت‌الله میرزا مهدی اصفهانی پس از توسّلات فراوان، در مورد پرسش از روش‌ها و مسلک‌های مختلف فلسفی و عرفانی واقع شد، چنین پاسخ فرمودند که: «جستجوی معارف، جز از راه ما خاندان [پیامبر]، مثل انکار نمودن ماست و خداوند مرا برپا داشته است و من حجت خدا ـ پسر حضرت عسکری(ع) ـ

هستم».37

آن مرحوم، بعد از آن، خود بر مبنای قرآن و اهل‌بیت(ع) روش علمى، سلوکی جدیدی را پایه‌گذاری کردند که محتوای آن نزد برخی از شاگردان وی موجود است.38
http://www.hawzah.net/Hawzah/Magazines/MagArt.aspx?MagazineNumberID=6698&id=79447
2-حضرت آیت الله حاج شیخ مجتبی قزوینی (ره) قضیه معروف استادشان ، مرحوم حضرت آیت الله آقا میرزا مهدی اصفهانی (ره) را اینچنین نقل می فرمودند که مرحوم آیت الله میرزای اصفهانی (ره) می فرمود :
در ایام تحصیل که در نجف بودم ، در علم اخلاق و تزکیه نفس و سیر و سلوک از محضر آقا سید احمد کربلایی (ره) که یکی از علمای اهل عرفان بلند پایه بود استفاده می کردم ، تا آنکه در رشد و کمالات معنوی و تزکیه نفس از نظر ایشان به حد کمال ، و به اصطلاح به مقام قطبیت و فناء فی الله رسیدم .
ایشان به من درجه و سمت دستگیری از دیگران را داد ، و مرا استاد در فلسفه ی اشراق می شمرد و عارف کامل و قطب و فانی فی الله می دانست ، ولی من که خودم را نمی توانستم فریب دهم و می دیدم از این راه به معارف حقه ی خالصه ی قرآنی دست نیافته ام ، و دلم آرام نگرفته بود و خود را در کمالات ناقص می دانستم ، تا آنکه به فکرم رسید شبهای چهارشنبه به مسجد سهله بروم و متوسل به حضرت بقیة الله - ارواحناه فداه بشوم . شاید آن آقایی که خدای متعال او را برای ما غوث و پناهگاه خلق کرده ، توجهی به من بفرماید و صراط مستقیم را به من نشان بدهد .
لذا به مسجد سهله می رفتم و از جمیع علومی که :
علم رسمی سر بسر قیل است و قال نه از آن کیفیتی حاصل نه حال
و از افکار عرفانی متصوفه ، و از بافته های فلاسفه خود را خالی کردم ، و صد در صد با کمال اخلاص و توجه به مقام آن حضرت ، خود را در اختیار گذاشتم . و پس از مدتی توسل ، جمال پر نور حضرت بقیه الله - ارواحنا فداه - ظاهر شدند و به من اظهار لطف زیادی کردند ، و برای آنکه میزانی در دست داشته باشم و همیشه با آن میزان حرکت کنم ، این جمله را به من فرمودند :
« طلب المعارف من غیر طریقنا أهل البیت مساوق لانکارتا »
یعنی جست و جوی معارف و شناخت حقایق ، از غیر راه ما اهل بیت ، مساوی است با انکار ما .
وقتی مرحوم میرزای اصفهانی این جمله را از آن حضرت می شنود ، متوجه می گردد که باید « معارف حقه » را تنها و تنها ار مضامین آیات قرآن و روایات اهل بیت عصمت و طهارت استفاده کند ، لذا در این راه می کوشد و به مشهد مقدس مشرف می گردد و راه کسب معارف قرآن و اهل بیت را به اهل علم می آموزد ، و شاگردانی که همه اهل معنی و تزکیه نفس و در صراط مستقیم معارف حقه هستند (برخی اهل تشرف نیز می باشند) ، به جامعه روحانیت تحویل می دهد
سایت http://www.basiratnews.com/fa/2009/12/297.php
3- (اگر فرض کنیم شما درست می گویید واین تشرف در خواب یا مکاشفه بوده)چرا شما این تشرف را که حاوی مطلبی است که هم قرآن وهم احادیث آن را تایید می کنند دروغ می دانید،اما این تشرف را حتی سایت تبیان هم تعریف می کند؟توجیه شما برای این چیست؟
حضرت علامه حسن زاده آملی در این باره می فرمایند:

در اوایل سنین طلبگی برای شب اهمیت زیادی قائل بودم وبرای برپایی آن عزمی راسخ وهمتی بالا داشتم .در یکی از همان شبها در خواب دیدم .دو نفر آمدند و به من فر موندند : راه بیفت که می خواهیم تو را به زیارت امام رضا علیه السلام مشرف کنیم .با آنها راه افتادم مرا به مسجدی بردند وبه من فرمودند اکنون برو وضویی بگیر و در کنار فلان قبر نمازی بخوان رفتم وضو گرفتم ودو رکعت نماز خواندم .به من فرمودند اکنون شما را به محضر آقایتان تشرف می دهیم شما می توانید از ایشان حاجتی را طلب کنید که هرچه باشد ایشان روا می کننند .در هان هنگام دست به آسمان بردم واز خداوند طلب علم کردم .سپس مرا به خدمت آقایم بردند به محض رسیدن عرض ادب کردم جلوتر رفتم وخود را به آقایم نزدیک کردم تا جایی که دیگر بین من وایشان فاصله ای نبود .آقا آب دهانشان را در لبها جمع کردند وبه من فرمودند : « بیا وبنوش » من هم دهان به دهان امام گذاشتم و هر چه بود گرفتم .آنچنان برای گرفتن ونوشیدن حرص وولع داشتم که نزدیک بود لبان اقا را از جا بکنم .پس از آن بود که امام رضا علیه السلام طی الارض را به من آموختند . در همان حال ، یاد آن روایت شریف افتادم که جناب امیر المومنین نیز در چنین حالی دهان به دهان مبارک حضرت خاتم صلی الله علیه وآله وسلم گذاشتند و از آب دهان ایشان نوشیدند، وهمانجا بود که هزار باب علم واز هر باب هزار باب علم دیگر برایشان گشوده شد. » (شرح معرفت نفس ج 1 ص45)
http://www.tebyan.net/hawzah/scholars_clerics/hawzah_bigthinkers/2010/5/20/124562.html

مکاشفه دو گونه است

1- رحمانی

2- شیطانی

مکاشفه رحمانی که برای اوحدی از اولیاء رخ می دهد مکاشفه ای است که مطابق با برهان و استدلال عقلی باشد و خلاف نص قران و روایات نباشد

مکاشفه شیطانی هم خلاف این امر است

در مورد مکاشفه اصفهانی این مکاشفه خلاف عقل و شریعت است زیرا شریعت اسلام دائماً انسان را به تفکر و تعقل دعوت نموده است

یا مثلاً توصیه می کند که در گردش شب و روز تفکر کنید و یا در خلقت شتر بنگرید

نمونه دیگر در مورد مکاشفات میرزا باید عرض کنم ایشان در مکاشفات در حد بسیار ضعیفی بودند به گونه ای که اساتید او اورا بی استعداد می دانستند

در یکی از مکاشفات او مرحوم اصفهانی استاد خود را حجت خدا بر رو ی زمین می بینید. حال به نظرتان حجت خدا بر زمین استاد اصفهانی است یا امام زمان (عج) ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

برای فهم بیشتر به مطالب آیت الله بهجت و علامه طهرانی در مورد میرزا رجوع کنید تا ببینید نظر اولیاء الهی در مورد احیا گر مکتب اخباری گری چیست

شنبه 17/7/1389 - 14:3 - 0 تشکر 240071

rasoolalah گفته است :
[quote=rasoolalah;354883;239114]فرمودید اختلاف آرای علمای یک علم نشان دهنده بطلان واشتباه بودن آن نیست
درست است
اما اشتباه واختلاف آرا در علم فلسفه که برخی از طرفدارانش آن را راه رسیدن به خدا ولقاء الله می دانند ،چرا،
زیرا اشتباه در این راه یعنی اشتباه در رسیدن به خدا(خواهش منی کنم مباحث را با هم در نیامیزید)
دوم،کار فلاسفه از اختلاف آرا گذشته دوست من،بسیاری از نظرات فلاسفه اصلا مخالف ومتضاد با دین است
مثل قدیم بودن عالم و....، وهمچنین از نظر فلاسفه امکان ندارد معراج صورت گیرد(مگر فلاسفه اسلامی چنین چیزی را رد کنند ،یعنی معراج را قبول داشته باشند) فکر کنم ارسطو بوده که گفته چنین چیزی نمی شود(البته نه اینکه به معراج اشاره کرده باشد، بلکه نظر کلی را گفته وخب شامل معراج پیامبر هم می شود،فکر کنم اسم این نظریه اش هم خرق والتیام باشد(اگر اشتباه کرده ام تصحیح بفرمایید صدرا جان)
کلا صدرا جان، فلسفه از بیخ وبن اشکال دارد ،کار از اختلاف نظر گذشته(لبخند)

شما چقدر فلسفه خوندید؟؟

من با اطمینان می گم که اولین مبحث فلسفه که موضوع اون باشه رو شما نفهمیدید چه برسه به مراحل دیگر آن

پس ابتدا برید در نزد استاد یک کتاب مختصر رو شروع کنید بعد بیاید نظر بدید.

مطالب شما از خنده دار بودن گذشته است و بیتشر باید به حال شما تأسف خورد که چگونه عقل را تعطیل نموده اید و برداشت های وهمانی خود را به شریعت می بنیدید .

ایا به نظرتان تفسیر به رای گناه نیست؟؟؟

دوست عزیز در نظر دادن سعی کنید کمی مطالعه داشتید باشدی تا اینگونه به اشتباه نیفتید ( لبخند)

شنبه 17/7/1389 - 14:9 - 0 تشکر 240077

rasoolalah گفته است :
[quote=rasoolalah;354883;239118]پس لطفا نفرمایید که این شکل اول است ،وآنها خودشان از این علم استفاده می کنند
در ضمن بعضی چیزها ربطی به فلسفه ندارد وآنها آمده اند به خودشان چسبانده اند،
مثل اینکه یک عدد در عین حال هم فرد باشد وزوج ،این را یک پسر دو ساله هم شاید بداند وربطی به فلسفه ندارد وخدا این فکر را به او داده ،نه نوشته جات فلاسفه
هر چند که من خودم این بحث نقیضین رو رد می کنم (وبرای آن دلیل دارم) اما خب چون دلیل من فقط در مورد یک چیز صادق است وآن خداست ،
حرف من هم از شاید اول این بحث این بود که بعضی چیزها را فلاسفه از اسلام کنده اند وبه خود می چسبانند
فلسفه را چه به حکمت
دوست عزیز من با سخن فلان عالم وفلان فیلسوف وحتی امام خمینی(با اینکه ایشان را عمیقا دوست دارم واز ادولیاء الهی می دانم) برای من نیاورید،یک مثال از قرآن وحدیث برای من بیاورید که فلسفه همان حکمت است
اما در مورد تفسیر و.... دوست عزیز اصلا تفسیر مال بشر نیست که با هم اختلاف داشته باشند یا نه؟
مفسر قرآن فقط وفقط خدا وائمه هستند، ودیگران هر چه بگویند دروغ ومصداق تفسیر به رای است(این را که انشاءالله قبول دارید؟(لبخند))
وائمه هم اختلاف نظر ندارند
لطفا با دلیل برهان پیش بروید

دوست عزیز من گمان می کنم فهم شما از حدیث و قران همانند اصحاب تفکیک در حد بسیار کوچکیست فلذا حدیث آودن برای شما فایده ای ندارد.

فقط برای بیان می گویم که برای فهم یه حکم فقهی یک فقیه همه احادیث را جمع می کنند و می بینند و بعد باز هم تعمل می کنند و سر آخر حکم می کنند و در مسائل اعتقادی که بسی بیشتر از فقه است تعمل و تفقه بیشتر است. و با صرف دیدن یک حدیث نیم توان حکم کرد.

اگر اهل مشهد هستد می توانید کتابی به عنوان صراط مستقیم را تهیه کنید و مطالعه فرمایید اگر هم در قم هستید بنده در خدمتم تا مشخص  شود راهی که می روید چقدر بیراهه است 

شنبه 17/7/1389 - 14:20 - 0 تشکر 240087

نکته اخر اینکه تا شما مبانی و ارای یک علم را ندانید نمی توانید آن را نقد کنید و نظر بدهید و الا در مورد نظراتتان شرعا مسئول هستید .
اگر مایل به ادامه بحث هستد بیاید مبنایی بحث کنیم تا اشتباهات شما را هم دیگران متوجه بشوند و دچار مغلطه نشوند. در غیر این صورت ادامه بحث را تضییع وقت می دانم و جدال بی حاصل

شنبه 17/7/1389 - 18:18 - 0 تشکر 240201

سلام
نه آقا صدرا بنده فلسفه نخوانده ام،همه آنچه هم که آوردم از زبان دیگران بود(وکمتر چیزی از زبان خودم بود)
آقا صدرا می توانید بفرمایید کجای قرآن را تفسیر به رای کردم؟؟(تعجب)
بنده به شما می گویم مدرک بیاورید،شما دادگاه روحانیت را برای من مثل می زنید؟
من می دانم یا دادگاه روحانیت؟؟؟
شما می دانید داخل خانه تان چه هست
یا مغازه دار سر کوچه تان؟؟
من در همان تایپیک های قبلی هم به شما عرض کردم که (فلسفه را نخوانده ام وعلاقه هم ندارم)
واین مطلب بیشترش نقل قول است
اما وقتی فکر می کنم ،می بینم درست می گویند
بنده اگر عقل را تعطیل می دانستم ،که تقلید نمی کردم از مراجع
می رفتم وظاهر قرآن را می گرفتم
عقل را با فکر اشتباه نگیرید
نه من در سطح واندازه شما نیستم(مگر یک پسر 20 ساله چقدر می داند؟)
شما بروید با سران مذهب تفکیک مباحثه کنید
یک چیز دیگر
اینکه آقای حسن زاده با دو چشم نور افکن می بیند وبا اب دهن امام رضا(ع) شفا میابد شیطانی است یا وحیانی؟
اینکه امام عصر می فرماید :علوم ومعارف را فقط باید از طریق ما اهل بیت یاد بگیرید ،با کدام حدیث منافات دارد؟
اگر شما فقط یک حدیث بر ضد ونقض کننده این سخن آورید ،من سخن شما را می گریم وسخنان دیگران را رها می کنم
تشکر

قال الله عزّوجلّ:
تندي نكن با كسي كه تو را بر او مسلط كردند تا با تو تندي نكنم.(كافي2/303)

 

 اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

 

..............................................................

وبلاگ من:شهر ما(کلیک کن حالش رو ببر)

شنبه 17/7/1389 - 18:20 - 0 تشکر 240202

سلام
در ضمن اگر عالم یگانه عالم هم بودم ،با شما مباحثه نمی کردم(لبخند)(این لبخند وهمه لبخند هام دوستانه بود، ولی شما بدجوری لحن تندی داشتید،شاید لحن منم تند بود)

قال الله عزّوجلّ:
تندي نكن با كسي كه تو را بر او مسلط كردند تا با تو تندي نكنم.(كافي2/303)

 

 اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

 

..............................................................

وبلاگ من:شهر ما(کلیک کن حالش رو ببر)

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.