• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن معارف > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
معارف (بازدید: 5340)
پنج شنبه 18/4/1388 - 19:18 -0 تشکر 130763
چرا یكی از ما نباید پیامبر می بود؟

 

سلام

یه مدتیه یه چیزی خیلی ذهنمو به خودش مشغول كرده!!

تا به حال به این فكر كردین كه چرا شما پیامبر خدا نیستید؟

چرا تقدیر الهی شما نباید مثل پیامبران باشه؟

چرا شما نباید سرنوشتتون بر مبنای كارهای نیك و پاكی خالص باشه؟

چرا خدا حضرت محمد رو از همون ابتدای زندگی شون (زمانی كه هنوز بچه بودند ) برای رسالت انتخاب كرد؟(منظورم تقدیرشونه! اینه كه چرا خداوند از بچگی حضرت محمد چنین تقدیری رو براشون برگزید؟)

و چرا شما نباید به جای حضرت محمد(ص) یا پیامبران دیگه می بودید؟

و كلی چراهای دیگه كه در این مورده ...

تا حالا بهشون فكر كردین؟ ... و به جوابی رسیدین؟

اگر بهش فكر كردید و به جوابی نرسیدید بهتره به این تاپیك ملحق شید ...

و اگر هم جوابی پیدا كردید لطف كنید و اینجا ثبت كنید تا بقیه ی افرادی كه از این تاپیك دیدن می كنن از اون استفاده ای ببرن!

 

*لازم می دونم كه بگم لطفاً به هدف و نیت ما توجه كنید... هدف خدایی نكرده گمراهی نیست... اینه كه به یك جواب قانع كننده در این رابطه برسیم!

منتظرتون هستیم!

 

و او تنها پناه  همه ي ماست...
سه شنبه 23/4/1388 - 13:10 - 0 تشکر 132405

به نام هستی بخش عالم

*سلام قولا من رب الرحیم*

برای آگاهی بیشتر بخوانید

«الَّذی‌ أَحْسَنَ كُلَّ شَی‌ءٍ خَلْقَهُ»

تقدیر موجودات‌

‌‌ قضا و قدر و تقدیر در شبهای‌ احیا، آن‌ شب‌ مورد احترام‌، یكی‌ از مباحث‌ اسلام‌ است‌ و به‌ حسب‌ موازین‌ اسلامی‌، مورد قبول‌ و تسلّم‌ است‌؛ گرچه‌ عده‌ای‌ از جهّال‌ آن‌ را انكار می‌كنند.

تقدیر الهی‌ عبارت‌ است‌ از: «إِعْط"اءُ كُلِّ شَی‌ءٍ م"ا یُن"اسِبُهُ.»؛ یعنی‌ به‌ هر موجودی‌ آنچه‌ مناسب‌ اوست‌ اعطا شود.

ذات‌ اقدس‌ الهی‌، تقدیر هر موجودی‌ را به‌ وجه‌ احسن‌ و اكمل‌ قرار داده‌ است‌. در تقدیر هیچ‌ نقصی‌ نیست‌. پس‌ خرابی‌ از كجا به‌ وجود می‌آید؟ نواقص‌ مربوط‌ به‌ كجاست‌؟

تقدیر شمس‌ و قمر همان‌ مسیری‌ است‌ كه‌ مشاهده‌ می‌كنیم‌، مسیری‌ كه‌ شب‌ و روز و فصول‌ اربعه‌ را پدید می‌آورد. این‌ تقدیر برای‌ احیای‌ جهان‌ ماده‌ بسیار مؤثر است‌. «ذ"لِكَ تَقْدیرُ الْعَزیزِ الْعَلیمِ» . تقدیر شمس‌ و قمر، تقدیری‌ است‌ مسخّر حق‌، و به‌ نفع‌ جهان‌ ماده‌ و اجتماع‌ است‌. این‌ تقدیر، تقدیر عزیز علیم‌ است‌. خاك‌ معادن‌ را به‌ سوی‌ جواهر نفیس‌ حركت‌ می‌دهد. درختان‌ را به‌ سوی‌ شاخ‌ و برگ‌ و میوه‌دارشدن‌ حركت‌ می‌دهد. حیوانات‌ حركت‌ می‌كنند. علفهای‌ بی‌مقدار را مصرف‌ می‌كنند و برای‌ شما شیر، كره‌، ماست‌ و... می‌دهند. زنبور عسل‌ چقدر به‌ اجتماع‌ كمك‌ می‌كند! آیا می‌توان‌ پذیرفت‌ تقدیر الهی‌ كه‌ برای‌ حیوانات‌، گیاهان‌، معادن‌، زمین‌، شمس‌ و قمر و تمام‌ موجودات‌ احسن‌ است‌، برای‌ انسان‌ «نااحسن‌» است‌؟! یا این‌ كه‌ این‌ تقدیر برای‌ انسان‌ هم‌ به‌ وجه‌ احسن‌ است‌.

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

سه شنبه 23/4/1388 - 13:11 - 0 تشکر 132406

به نام هستی بخش عالم

*سلام قولا من رب الرحیم*

تقدیر احـسن‌‌

اگر انسان‌ تقدیر را خراب‌ كرد، خرابی‌ تقدیر، تقدیر الهی‌ نیست‌. تقدیر الهی‌، تقدیری‌ است‌ كه‌ درختان‌ را میوه‌دار می‌كند. اما آیا می‌توان‌ باور كرد كه‌ تقدیر الهی‌ در مورد انسان‌، تقدیری‌ است‌ كه‌ باید از انسان‌، معاویه‌ و یزید بسازد؟!

آیا می‌توان‌ گفت‌: خداوند تعالی‌ كه‌ تقدیر هر موجود را به‌ وجه‌ احسن‌ قرار داده‌ است‌، تقدیر انسان‌ را نااحسن‌ قرار داده‌ است‌؟!

تقدیر الهی‌ در مورد انسان‌، تقدیر احسن‌ است‌؛ تقدیری‌ است‌ كه‌ نبوت‌ و ولایت‌ در آن‌ است‌، صلاح‌ و خیر و سعادت‌ است‌. ولی‌ این‌ سوء اختیار بشر است‌ كه‌ راه‌ حق‌ را تعطیل‌ می‌كند و راه‌ شیطان‌ را پیش‌ می‌گیرد. و راه‌ شیطانی‌ جز فساد و تباهی‌، چیزی‌ تحویل‌ اجتماع‌ نمی‌دهد. گرچه‌ انسان‌ جنبة‌ حیوانی‌ هم‌ دارد، ولی‌ اگر تقدیر خدای‌ تعالی‌ را كه‌ جهت‌ روحانیت‌ و جهت‌ نورانیت‌ و نفس‌ ناطقه‌ در انسان‌ است‌، اعمال‌ كند، از صلحا و سعدا می‌شود، از اتقیا و اولیا می‌شود. اگر انسان‌ در مسیر شیطان‌ حركت‌ كرد، این‌ تقدیر حق‌ نیست‌. نام‌ آن‌ را تقدیر خدا نگذار!

خدا به‌ تو نورانیت‌ و قوة‌ عاقله‌ داده‌ است‌؛ منتها یك‌ اختیاری‌ هم‌ داده‌ است‌. می‌خواهی‌ از مسیر شیطان‌ حركت‌ كن‌ و می‌خواهی‌ از مسیر حق‌ حركت‌ كن‌. اگر از مسیر حق‌ حركت‌ كردی‌، از صلحا و سعدا و اتقیا و اولیا هستی‌ و اگر از مسیر شیاطین‌ حركت‌ كردی‌، فرعون‌، نمرود و شدّاد هستی‌.

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

سه شنبه 23/4/1388 - 13:11 - 0 تشکر 132407

به نام هستی بخش عالم

*سلام قولا من رب الرحیم*

اختیار در تقدیر‌‌

انسان‌ در این‌ تقدیر، مختار است‌. تمام‌ موجودات‌ عالم‌ در تقدیر الهی‌، حركت‌ اضطراری‌ دارند؛ یعنی‌ شمس‌ و قمر نمی‌تواند از مسیر الهی‌ حركت‌ نكنند؛ در این‌ مسیر مضطر هستند، ولی‌ انسان‌، اختیار دارد.

مسألة‌ جبر و تفویض‌ را ـ كه‌ سالهاست‌ مورد بحث‌ است‌ و زمان‌ ائمه‌ : هم‌ مورد گفتگو بوده‌ است‌ ـ می‌توان‌ از همین‌ جا حل‌ كرد. حركت‌ نبات‌، حركت‌ شمس‌، حركت‌ معادن‌، حركت‌ اضطراری‌ است‌، ولی‌ انسان‌، مختار است‌.

تقدیر شما، تقدیر احسن‌ است‌. این‌، آخرین‌ نمونة‌ وجود است‌ كه‌ خدای‌ تعالی‌ به‌ انسان‌ عطا كرده‌ است‌. هنگامی‌ كه‌ قوة‌ عاقله‌ و نورانیت‌ و روحانیت‌ و اسلام‌، همه‌ تعطیل‌ شود و انسان‌ تابع‌ هوی‌" و هوس‌ گردد و خود را به‌ یك‌ لذت‌ موقت‌ مبتلا كند، این‌ تقدیر حق‌ نیست‌.

به‌ تو گفته‌اند: از لذات‌ مادی‌ هم‌ استفاده‌ كن‌، ولی‌ تا آن‌ جا كه‌ حدود را ضایع‌ نكنی‌ و حدود و حقوِ الهی‌ محفوظ‌ باشد. جهات‌ مادی‌ نیز باید حفظ‌ شود، ولی‌ نه‌ به‌ آن‌ گونه‌ كه‌ آدمی‌ هر چه‌ می‌تواند بكند و به‌ بی‌بند و باری‌ كشیده‌ شود. انسان‌ باید از این‌ اختیار خوب‌ استفاده‌ كند، به‌ تاریخ‌ گذشته‌ نگاه‌ كند كه‌ سالكان‌ راه‌ حق‌ چه‌ كسانی‌ بوده‌اند و سالكان‌ راه‌ شیطان‌ كیانند. انسان‌ باید نتایج‌ را ببیند، برزخ‌ را ببیند، قیامت‌ را ببیند، نتایج‌ اعمال‌ را ببیند، ظلمتها را ببیند و آثار مردان‌ خدا را نیز ببیند.

تقدیر انسان‌، تقدیر احسن‌ است‌ ولی‌ ما جاهل‌ و نادانیم‌ و این‌ تقدیر را خرابش‌ می‌كنیم‌. تقدیری‌ كه‌ باید با نورانیت‌ و جنبة‌ الهی‌ حركت‌ كند و به‌ اندازة‌ استعدادی‌ كه‌ دارد، لااقل‌ یك‌ مرد صالح‌ خدا باشد. نمی‌گویم‌: از مادیات‌ دوری‌ كن‌. استفاده‌ از مادیات‌ هم‌ به‌ مقداری‌ كه‌ حقوِ الهی‌ و حقوِ مردم‌ را مراعات‌ كنی‌، اشكال‌ ندارد. حركت‌ شما، مثل‌ حركت‌ معادن‌ نیست‌. اختیار، دست‌ خود شماست‌. یكی‌ پیامبر می‌شود، یكی‌ امام‌ معصوم‌ می‌شود، یكی‌ فقیه‌ می‌شود، اگر این‌ بشر به‌ ریسمان‌ الهی‌ بسته‌ نشود و با حق‌ ارتباط‌ نداشته‌ باشد، خودش‌ باشد، اسفل‌ از پشه‌ و مگس‌ و نظیر آنهاست‌؛ ولی‌ اگر رابطه‌ با حق‌ پیدا كرد، ازلیت‌ و ابدیت‌ پیدا می‌كند. در دستگاه‌ خدا اقتصاد هم‌ هست‌، علم‌ هم‌ هست‌. تصور نكنید كه‌ می‌خواهیم‌ سر شما شیره‌ بمالیم‌. اگر رو به‌ خدا شوید، مورد عنایت‌ الهی‌ هستید.

برای ادامه بحث برمیگردم

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

پنج شنبه 25/4/1388 - 12:36 - 0 تشکر 133059

به نام هستی بخش عالم

*سلام قولا من رب الرحیم*

در مورد اون اختلافی كه بین مخلوقات وجود داره هم با شما موافقم ... اختلاف ، نه تبعیض! ...منم نگفتم تبعیضااا!

منم میگم تسلیم ...هرچی شما بگید .
D

با این عقیده كه در عالم ذر پیامبر شدن به ما پیشنهاد شده یعنی خداوند كه دیده ما اونجا نمی خواستیم اینجا پیامبر شیم (چه جمله ای!) خواسته ما رو به این دنیا بفرسته كه یه فرصتی بده و امتحانمون كنه برای جهان آخرتمون؟

یک کارشناس دراین زمینه میگفت :درعالم ذر به همه مخلوقات خطاب میشه

راستی ! ...چقدر خوب شد استاد مطهری رو یادآوری كردیدااا ... یادم باشه حتماً مطالبشونو مطالعه كنم.

خواهش میکنم وظیفه بود ....

یه چیزیم دوباره بگم كه من نمی خوام خدایی نكرده عدل خداوندی رو نقض كنم ... من فقط دنبال پاسخ این سوالی كه مطرح كردم می گردم!

(منم نگفتم داریدعدل خدارو نقض میکنید ..سوال سختیه بقول خودتون میایم یک چیزی بنویسم نمیدونم سراز کجا درمیارم )

پس مطمئنیم که خداوند چیزهایی رو میدونه که مانمیدونیم ... در این كه شكی نیست ... اما آیا پیامبر شدن انسانی ممكنه براش شری داشته باشه؟؟

بله میتونه براش شر داشته باشه البته فقط شر دنیایی ...مثلا همین پیامبر خودمون رو در نظر بگیرید ..برای این رسالتی که برعده داشت چه سختیهایی متحمل میشد ...اینکه بخوای چیزیهایی روبیان کنی اونم تو عصر جاهلیت خدا میدونه چه سختی دراین راه بهش رسیده ...شب لیله المبیت دشمنان عهد بستند به کشتن حضرت ولی خدا یاری کرد ...یا حضرت مسیح ع یا حضرت ابراهیم ع که دراتش انداختند خب هر کار سختی مشکلاتی هم بدنبال داره اما رسالت پیامبان فقط شر دنیایی همراه داشت وگرنه آخرتشون آباده ...

درسته كه رسالت حضرت محمد در 40 سالگی به ایشون داده شده ولی از زمانی كه می خواستن متولد شن این تقدیر براشون در نظر گرفته شده دیگه.

درسته پیامبر شدن تو تقدیر شون نوشته شده اما کافی بود خطایی کنند وازاین مقام عزل بشن ...

امام صادق علیه السلام میفرماید :خداوند هرگز پیامبری را مبعوث نکرد ،مگر اینکه قبلا او را به شبانی گوسفندان گماشت تا از این طریق اداره مردم را به او تعلیم دهد .

امام علی علیه السلام میفرماید دروصف پیامبران ...گروهی مستضعف بودند وخداوند آنها را با گرسنگی آزمود وبه سختیها مبتلایشان کرد وبا ترس وهراس ها امتحانشان نمود ودر بوته ناملایمات زیرورویشان کرد....موسی بن عمران وبرادرش هارون ع درحالی نزد فرعون رفتند که لباس پشمین برتن وعصای چوبین در دست داشتند ....

واگر خداوند آنگاه که پیامبرانش را برانگیخت میخواست گنجینه های طلا ومعدن های زرناب وباغهای پر درخت را به رو یشان بگشاید ....هر آینه این کار را میکرد واگر چنین میکرد آنگاه آزمایش از میان میرفت وپاداش منتفی میشد ...

اما خداوند سبحان فرستادگان خود را صاحب اراده های ی استوار قرار داد واز نظر حالات ظاهریشان فقیر گردانید اما توام با قناعتی که دل ها وچشم ها را از بی نیازی می آکند ونیازمندی وفقیری که چشم ها وگوش ها را از ناراحتی لبریز میسازد ....میزان الحکمه ج2ص945

درمورد عمر ادمی بزار یک مثل بزنم برای روشن شدن موضوع :مثلا مرگ درسرنوشت هر انسانی هست

و هیچ نفسى جز به فرمان خدا نمیرد [خداوند مرگ را] به عنوان سرنوشتى معین [مقرر كرده است]

....(145) ال عمران

وَمَا كَانَ لِنَفْسٍ أَنْ تَمُوتَ إِلاَّ بِإِذْنِ الله كِتَابًا مُّؤَجَّلًا

﴿145﴾

پس مرگ امری حتمی است درسرنوشت همه ولی اجل (وقت مرگ)معلوم نیست وقابل تغییر هست

خداوند براى عمر انسان دو نوع زمانبندى قرار داده: یكى حتمى كه اگر همهى مراقبتها هم به عمل آید، عمر (مانند نفت چراغ) تمام مىشود.

و دیگرى غیر حتمى كه مربوط به كردار خودمان است، مثل چراغى كه نفت دارد، ولى آن را در معرض طوفان قرار دهیم.

در روایات، كارهایى چون صلهى رحم، صدقه، زكات و دعا سبب طول عمر و اعمالى چون قطع رحم و ظلم، سبب كوتاه شدن عمر دانسته شده است. تفسیر نور الثقلین

پس اینکه میگم سرنوشت همه ما دست خداست وما میتونیم با اعمالمون سرنوشتمون روتغییر بدیم یعنی این !

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

شنبه 3/5/1388 - 20:47 - 0 تشکر 135521

سلام

ببخشید دیر دارم میام

مسافرت بودم...

و اما:

فرمودید كه تقدیر انسان به دست خودشم هست ... می تونه به اختیار تغییرش بده ...

می تونه خودش راهی رو كه می خواد در پیش بگیره!

منظورتون اینه كه تقدیر هر انسانی دو جنبه داره یكی جنبه ی الهی و دیگری راهی كه خود انسان در پیش می گیره؟ ...

یعنی قسمتی از تقدیر هر انسان به دست خودشه؟

و قسمت دیگش دست خداوند؟

و ما می تونیم از اون قدرتی كه در تغییر تقدیرمون داریم استفاده كنیم ؟

به همین دلیل بعضی از انسان ها راه حق رو در پیش گرفتند، به درجات برتر رستگاری رسیدند و بعضی دیگه گمراهی پیشه كردند و تسلیم هوای نفس خودشون شدند؟

یعنی دلیل اینكه حضرت محمد(ص)پیامبر شدن این بود كه خودشون راه حق و بیداری رو انتخاب كردن و ما نه؟ ... ما خودمون غافلیم؟

و این به خاطر عدل خداوند نیست كه یكی به پیامبری برگزیده می شه و دیگری نه؟

قابل تامله!

ممنون

و او تنها پناه  همه ي ماست...
يکشنبه 18/5/1388 - 16:34 - 0 تشکر 140332

با سلام و تشكر از شما كه این مبحث را مطرح كردید و تشكر از دوستان عزیزی كه مداوم پاسخ میدهند مخصوصاgoolha .من اول نكته ای را بگم كه ما بر طبق روایات نباید خیلی بر بعضی سوالات اصرار داشته باشیم و و بعضی از سوالات را كه نباید به آن فكر كرد.

من نمیدونم این سوال از چه نوع سوالاتی است و درباره ی رابطه ی جبر و اختیار مثلا ما نباید خیلی پیگیری كنیم چون واقعا قانع نمیشویم و واقعیت اینستكه جواب همه چیز را نمیتوان با استفاده از علم فلسفه و همچنین فقط دلایل عقلانی بدست آورد چون عقل ما كامل نیست و ظرفیت پذیرش خیلی چیزها را ندارد و عده ای كه در گذشته خواستند جواب همه ی سوالات را با عقل بدست آورند متاسفانه گمراه شدند. البته من نمیگم این سوال از این دسته سوالها است ولی بهتر است جواب دوستان را بپذیرید و قانع شوید و به گقتار امامان معصوم (ع) كمی به حكمت هم مراجعه كنیم و اگر همه چیز را باعقل بخواهیم بسنجیم خیلی از عقاید ما باید خرافات دانسته شود و در حقیقت ما در پرتوی حكمت این عقاید را داریم و به آنها عمل میكنیم.

ولی به هر حال من بعضی نكاتی را كه فكر میكنم دوستان اشاره نكرندمیگویم

اول این كه زندگی ما در سه بخش است 1 عالم قبل از این عالم 2 همین عالم 3 عالم بعد از این عالم . در عالم قبل از این عالم هم زندگی میكردیم و دوستانی داشتیم و خوب وبد هم داشتیم و به همین دلیل است مثلا بعضی ولد زنا هستند و بعضی  فرزند یك عالم (توضیحات این عالم خیلی طولانی است من به قدر نیاز نوشتم)دوم همانطور كه اشاره شد خدا میدانسته كه جای كی در بهشت است و كی در جهنم و ما را به این دنیا آورد تا به برخی از جهنمی ها كه اعتراض میكنند اعمال بدشان را نشان دهد 

در اخر بگویم كه من شنیدم از جای معتبری كه پدر و مادر و بعضی از چیزهای دیگر را ما در دنیای ذر خودمان انتخاب كردیم و الا ن فراموش شده 

درباره ی اختیار هم بگویم كه میگویند هر كه گفت اختیار ندارم ان را بزنید و اگر كه گفت چرا میزنید بگویید از روی اجبار است نه اختیار . و اینكه خدا میداند كه ما بهشتی هستیم یا جهنمی دلیلی نیست كه ما پس هیچ كاری نكنیم یا نا امید باشیم زیرا اعمالمان عاقبت ما را تعیین میكند و این از فریب های شیطان است 

موفق باشید من بازم بحث را ادامه میدم

نشان انسانهاي متعالي دو چيز است:دلهاي سخن پذير و سخنان دل‌پذير.

 

ويژه رمضان،فوايد گرسنگي: http://eshghevadin.blogfa.com

 

يکشنبه 21/1/1390 - 22:34 - 0 تشکر 306200

دوست عزیز اگر دقت داشته باشی ما به پیامبران می گوییم برگزیده .. حتی یکی از نامهای حضرت محمد ص مصطفی است بدین جهت ! پس در قدم اول باید گفت خداوند بین همه خلائق افرادی را برگزیده برای پیامبری اما سوالی که مطرح می شود اینست که این برگزیدن از چه جهت بود.. از روی عمل افراد نبود چون هنوز خلقتی صورت نگرفته که عملی محقق شود پس از چه چیز بوده ؟ بنظر میرسد این انتخاب از روی علم و آگاهی خداوند بوده .یکی از صفات ذاتی خداوند علم اوست که این علم محدود به زمان نیست بلکه علم به تمام افعال و کردار بندگان است . روشن شد که خداوند طبق علمش پیامبران را برگزیده.او می داند در عرصه وجود چه کسانی در مقام علم بناست که بالاتر از همه باشد ... به تعبیری اهل بیت علیهم السلام : اصطفاکم بعلمه .. چیزی که بر خدا قبیح است اینست که بنده ای را بدون علم و صرفا علم علم خویش عذاب دهد اما اینکه او طبق علمش به عمل بنده اش پاداش و رتبه دهد قبیح نیست بلکه از فضل اوست

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.