• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن سياسي > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
سياسي (بازدید: 582)
چهارشنبه 30/11/1387 - 1:57 -0 تشکر 91517
هدایت سیاسی

بسم الله الرحمن الرحیم
ربنا ما خلقت هذا باطلا
***************************
با سلام خدمت همه عزیزان بخش انجمن های تخصصی تبیان
بی شك از لوازم تحقق اهداف مورد نظر خاصه در مسیر رسالت ذاتی سژاه و بسیج كه در واقع فلسفه وجودی این دو مولود مقدس انقلاب در آن نهفته است، یعنی مجاهده و تلاش در جهت حفظ و حراست از انقلاب و دستاوردهای آن ، حضور آگاهانه بسیج و سژاه در عرصه های مختلف دفاع از انقلاب است.
كما اینكه درطول هشت سال دفاع مقدس سژاهیان و بسیجیان عزیز با صلابت و اقتدار توام با بصیرت ملهم از تعالیم نورانی قرآن كریم و سیره ی شریف نبوی و آموزه های متعالی علوی همانند فرمایش امیرالمومنین علیه السلام در توصیف مجاهدان « حملو ا بصائرهم علی اسیافهم » و با اقتداء به رهنمودهای ولی فقیه زمان حضرت امام خمینی رحمه ا... علیه مبنی بر تجهیز رزمندگان به سلاح بینش و بصیرت قرآنی و سلاح نظامی در عرصه مبارزه با تو طئه های دشمنان حماسه ها آفریدند.
ادامه متون در پست بعد
........
*****************
ان الله مع الصابرین  
 

http://rahpoyvesal.blogfa.com
چهارشنبه 30/11/1387 - 2:17 - 0 تشکر 91518

بسم الله الرحمن الرحیم

**********************

بخش اول : جایگاه خاورمیانه در نظام بین الملل

من خلاصه می كنم

خاورمیانه به جهت ویژگیهای درون ساختاری خود دارای جایگاه ویژه در نظام بین الملل و جزو مناطق استراتژیك و حساس در نزد قدرتهای بزرگ و همواره منبع تاثیر گذار بر سیاست بین الملل و رفتار دواتها بوده است . خاورمیانه به جهت اهمیت آن در طی یك قرن اخیر چهار نوع سلطه و نظم هژمونیك قدرتهای بزرگ را به خود دیده است .

1) نظم عثمانی ، تا پیش از جنگ جهانی اول و قبل از قرارداد سایكس پیكو خاورمیانه عمدتا تحت سلطه و نظم هژمونیك عثمانی ها قرار داشت و در این دوران عنصر ژئواستراتژیك مهمترین منبع انگیزه سلطه بر این منطقه را تشكیل می داد.

2) سلطه انگلیس ؛پس از جنگ جهانی اول سلطه انگلیسی ها بتدریج بر منطقه خاورمیانه سایه انداخت اگرچه ابتدا ژئوپلتیك منطقه اهمیت خاص برای انگلیسی ها داشت اما هرقدر ذخایر انرژی منطقه بیشتر آشكار می شد اهمیت منطقه نیز برای استعمار انگلیس افزونتر می گردید . در این دوران هر نوع تحریك سیاسی و اقتصادی و نظامی با حساسیت انگلیسی ها مواجه می شد.

و ...

موقعیت تمدنی و ایدئولوژیكی :

خاورمیانه مركز دنیای اسلام و سایر ادیان الهی است مكانی با بیش از 350 میلیون مسلمان كه مقدس ترین اماكن و عالیترین مراجع آموزش اسلام در آن قرار دارد . مكه معظمه قبله گاه عالم اسلام در این منطقه است حدود 93 درصد مردم خاورمیانه و شمال آفریقا مسلمان هستند . آنچه اهمیت منطقه خاورمیانه را از بعد ایدئولوژیك افزایش می دهد كانون های رهبری جهان اسلام یعنی بیش از یك میلیارد مسلمان در منطقه خاورمیانه است . هر نوع تحول سیاسی در این منطقه ، جهان اسلام را نیز متاثر خواهد ساخت . و جای تعجب نیست كه كشورهای غربی به رویدادهای منطقه حساس یوده و همواره از خو واكنش نشان می دهند. این منطقه امروزه به عنوان قلب جهان اسلام ، هدایت تمام جریانهای اسلامی را بر عهده گرفته است و خط دهدنه تمامی حركتهای سیاسی ، مذهبی و اسلامی سراسر جهان به شمار می آید . ازكجا كه تحولات بزرگ سیا مذهبی جهان اسلام از این منطقه آغاز شده است بویژه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ، توجه قدرتهای جهانی به این منطقه افزون تر شده است .

ادامه دارد ...

***********

الله باور ماست خمینی رهبر ماست  

http://rahpoyvesal.blogfa.com
چهارشنبه 30/11/1387 - 2:50 - 0 تشکر 91519

بسم الله الرحمن الرحیم
**********************
دولت اسلامی كه اغلب مترادف با حكومت اسلامی قرار گرفته می شود ، سابقه ای به درازای تشكیل حكومت پیامبر اكرم (ص) در مدینه النبی دارد كه با محوریت اسلام و بر اساس آموزه های بر خاسته از وحی و دستورات الهی ، الگوی جدیدی از شیوه اداره جامعه را باب نمو.
پس از پیامبر نیز تا آنجا كه این ویژگی ها رعایت شده دولت اسلامی برقرار بوده و آنجا كه محوریت اسلام جای خود را به خودخواهی های بشری داده هر چند نام دولت اسلامی را پوشش قرار داده به مسیر انحراف رفته است . به عنوان مثال همانگونه كه نمی بایست در ماهیت اسلامی دولت مستاجل و كوتاه امیر المومنین علی (ع) شك كرد، نباید در فاصله بعید حاكمیت اموی و عباسی با چنین دولتی تردید داشت هر چند بنام دوبت اسلامی سكه زده و به ادعای خلافت پیامبر بر سرنوشت مسلمین چیره شده باشند.
امید به برقراری چنین دولتی همواره در دل مومنین وجود داشته و حتی در عصر غیبت و انتظار برای برپایی آن تحت عنوان دولت كریمه از دعاها و خوسته های آنان بوده كه آن را مایه كرامت و عزت اهل اسلام و خواری و ذلت اهل نفاق و مشركین می دانسته اند.
انقلاب اسلامی كه در اعتراض به مسیر انحرافی حكومت طاغوت و بازگشت به اسلام به ثمر نشست ، به چنین امیدی توانست رغبت ملت شریف ایران اسلامی را به همراهی با خویش برانگیزد كه حتی به قیمت تقدیم بیش از 260 هزار شهید از پای ننشینند . این معنا از همان بدو شكل گیری نهضت حضرت امام در ذهن مسلمانان انقلابی وجود داشت كه باید حكومتی برپا گردد كه اجكام اسلامی در آن جاری بوده و به حكومت نبوی و عولی نزدیك با شد . وقتی انقلابپیروز شد ، حكومتی كه به وجود آمد ، بر اساس انقلاب ، یك حكومت اسلامی بود ؛ یعنی جمهوری اسلامی ... وقتی جمهوری اسلامی هم تشكیل شد با گذشت زمان (ملت) راه دین را رها نكرد ، بلكه درست در قنونگذاری و انتخاب مسئولان و مجریان و كارگزاران اصلی نظام ، مردم با معیارهای اسلامی وارد میدان شدند.
با چنین وصفی بین نظام جمهوری اسلامی و دولت اسلامی در ذهن و برداشت مردم مسلمان هیچ تفاوتی وجود نداشت تا اینكه برخی از مشكلات اموراجرایی و نفوذ تدریجی تفكرات التقاطی و لیبرالی بتدریج زمزمه هایی چون دولت مسلمانان را مطرح ساخت كه در واقع عبور از ویژگی های دولت اسلامی با حفظ مولفه های ظاهری حكومت اسلامی بود . این زاویه در مراحل بعدی تشدید شد و با پوشش اصلاحات و جامعه مدنی بدنبال حذف ملاكها و ویپگی های اسلامی از كاگزاران و شیوه های حكومتی برآمد و حتی بتدریج شبیه سازی با حكومت های غیر دینی در ارائه جامعه و امور اجرائی رنگ ضرورت و اصلاحات بخود گرفت . بطوریكه ارزش گریزی و دین زدایی ابتدا در عرصه فرهنگ آغاز و سپس عرصه های اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی را نیز تحت تاثیر قرار داد.
تهاجم فرهنگی و فشارهای سیاسی و اقتصادی بیرونی نیز به چنین روندی كمك كرده و حتی برخی انقلابیون گذشته را با توهم نجات كشور و مردم به همراهی واداشت به نوعی كه زمزمه رفراندوم برای تغییر قانون اساسی و نظام و حاكمیت نیز از برخی محافل داخلی به گوش می رسید و شعارهای ساختارشكنانه و خروج از حاكمیت نزد اشخاص و جریانات درون بدنه نظام اسلامی مشتری پیدا كرده بود . در چنین وضعیتی كه دقیقا به معنای خطر انحراف از اهداف انقلاب اسلامی بود ، دیده بان هوشیار انقلاب اسلامی در بین كارگزاران نظام ایده ی دولت اسلامی را در بهمن ماه 1380 مطرح نمو كه همزمان با یادآوری انقلاب اسلامی و اهداف برخاسته از آن بود .
ادامه دارد ....
***********
الله باور ماست خمینی رهبر ماست  

http://rahpoyvesal.blogfa.com
چهارشنبه 30/11/1387 - 18:42 - 0 تشکر 91706

ما جرایی که در زیر می آید شاید یکی از مصادیق سخنان آقای صالحی باشد بخوانید وخودتان قضاوت کنید

عمل جراحی همسر رهبر معظم انقلاب، در بیمارستان دولتی



گفته می شود این عمل بر خلاف توصیه پزشک مبنی بر انجام جراحی در یکی از بیمارستانهای خصوصی وتحت مراقبتهای خاص، در یک بیمارستان دولتی و عمومی انجام شده است.

 شنیده‌های خبرنگار آینده حاکی از آن است که اخیرا، همسر رهبر انقلاب تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

گفته می شود این عمل بر خلاف توصیه پزشک مبنی بر انجام جراحی در یکی از بیمارستانهای خصوصی وتحت مراقبتهای خاص، در یک بیمارستان دولتی و عمومی انجام شده است.

بنا براین گزارش آیت‌الله خامنه‌ای هفته گذشته برای عیادت همسرشان در  این بیمارستان حضور یافتند.

رئیس بیمارستان که از حضور سرزده رهبر انقلاب بی اطلاع بوده است، پس از ورود آیت الله خامنه ای به بیمارستان از طریق تلفن مطلع می گردد.

گفته می‌شود پزشک معالج همسر رهبر انقلاب توصیه کرده بود این عمل جراحی در یک بیمارستان خصوصی و تخصصی انجام شود، اما آیت الله خامنه‌ای با این اقدام مخالفت کرده و اظهار کرده اندکه عمل همسر ایشان مانند مردم عادی در یکی از بیمارستان های دولتی انجام شود
آدرسhttp://www.farhangnews.ir/Site/Default.aspx?tabid=2&CId=4&NewsId=10444

پنج شنبه 1/12/1387 - 1:53 - 0 تشکر 91839

بسم الله الرحمن الرحیم
*************************
جریان شناسی انقلاب اسلامی
پس از پیروزی انقلاب اسلامی جبهه ملی در حالیكه چند تن از اعضای آن به همراه نهضت آزادی وارد كابینه شده بودند ، بنای مخالفت با مشی امام را در پیش گرفتند كه اوج آن در لایه قصاص بروز كرد . از آنجا كه مخالفت  با این لایحه به معنای مخالفت با آیات و روایات صریح اسلامی تلقی شد، حضرت امام با صدور اطلاعیه ای ارتداد این گروه را اعلام كردند ، پس از این تاریخ بود كه رهبران جبهه ملی به خارج از كشور رفتند و به فعالیت علیه نظام پرداختند . این در حالیست كه در اولین انتخابات ریاست جمهوری بنی صدر از این طیف به عنوان رئیس جمهور گزیده شد . وی كه برای كسب آراء عمومی موفق شده بود خود را كاندیدای امام جا بزند پس از پیروزی ابتدا خط خود را در مسیر جدا از نیروهای انقلابی قرار داد و به ایجاد چالش با مجلس و دیگر نهادهای انقلابی پرداخت . وی یك سال پس از انتخابش در 14 اسفند 59 طی سخنانی در دانشگاه تهران به حمایت علنی از مصدق پرداخت و دستور حمله به نیروهای حزب اللهی را كه آن ها را چماقدار می خواند ، صادر كرد.
بنی صدر در سال 60 زیاده خواهی های خود را به جایی رساند كه علنا در مقابل رهبری انقلاب اسلامی قرار گرفت .
ازهمین رو در اول خرداد ماه حضرت امام بنی صدر را از جانشینی فرمانده كل قوا عزل فرمودند و مجلس در آخر همین ماه به بی كفایتی رئیس جمهور رای داد. با فرار بنی صدر به خارج از كشور معلوم گردید كه بسیاری از مخافت های برخی از اعضای جبهه ملی ، نهضت آزادی و سازمان مجاهدین خلق ( منافقین) از وی یك تاكتیك حزبی بوده و یا حداقل همه ماجراهای طیف لیبرال در یك مركز طراحی و به مورد اجرا در می آمده است . به هر صورت 30 خرداد ماه 1360 روز تعیین سرنوشت همه گروه های لیبرالی اعم از جبهه ملی ، عناصر سلطنت طلب ، نهضت آزادی و سازمان مجاهدین خلق می باشد كه تنها در ظاهر تفاوت هایی با هم یافته اند اما در حوادثی مثل 30 تیر از مركز كنترل فرماندهی واحد مامور به حمایت از یكدیگر می شوند.
ادامه دارد ..........

http://rahpoyvesal.blogfa.com
پنج شنبه 1/12/1387 - 2:3 - 0 تشکر 91840

بسم الله الرحمن الرحیم
*************************
جامعه روحانیت مبارز
جامعه روحانیت مبارز تنها تشكل سیاسی است كه نطفه آن در كوران انقلاب بسته شده و جماعتی از روحانیون طرفدار امام كه مبارزه خود را از سال 42 آغاز كرده بودند ، اما دارای تشكل و نهاد سازماندهی شده نبودند ، در اواسط سال 56 موجودیت آن را اعلام داشتند . این تشكل ابتدا در شمیران فعالیت خود را آغاز كرد اما به تدریج تهران را به دازده منطقه تقسیم و از هر منطقه یك نماینده در مركزیت آن حضور داشت .
مهمترین چهره های بنیانگذار این جامعه عبارتند از : آیت الله دكتر بهشتی ، استاد مطهری ، دكتر مفتح‌، دكتر باهنر ، آیت الله موسوی كنی ، آیت الله خسروشاهی ، عبدالمجید ایروانی ، هاشمی رفسنجانی ، ناطق نوری ، معادیخواه ، مهدی كروبی ، هادی غفاری و ...
جامعه رو حانیت در پیروزی انقلاب نقش حلقه اول ارتباطی با رهبری انقلاب را ایفا كرد و پس از طلوع انقلاب اسلامی نیز سهم بسزایی در شكل گیری نهاد های انقلابی و اداره كشور داشت كه از جمله آن می توان به مجلس موسسان قانون اساسی ، ریاست مجلس اول ، اولین رئیس قوه قضاییه ، اعضای شورای نگهبان ، اعضای شورای انقلاب ، مناصب نمایندگیهای امام ، ائمه جمعه و ... اشاره كرد.
ادامه دارد ..........

http://rahpoyvesal.blogfa.com
پنج شنبه 1/12/1387 - 2:11 - 0 تشکر 91842

بسم الله الرحمن الرحیم
*************************
حزب جمهوری اسلامی 
حزب جمهوی اسلامی به عنوان بزرگترین تشكیلات سیاسی تاریخ ایران زمانی بنا نهاده شد كه هنوز انقلاب به پیروزی نرسیده بو اگر چه در هسته مركزی حزب مرحو بهشتی ، آیت الله خامنه ای ، شهید باهنر ، حجت الاسلام موسوی خوئینی ها و دكتر پیمان قرار داشتند اما عده زیادی از شخصیت های سیاسی روحانی وغیر روحانی پیش از انقلاب در جریان شكل گیری آن بودند . پس از سقوط رژیم ، حزب جمهوری اسلامی توسط 5 نفر ( بهشتی ، خامنه ای ، رفسنجانی ، باهنر ، موسوی اردبیلی * رسما اعلام موجودیت كرد و شهید بهشتی به عنوان اولین دبیر كل حزب معرفی شد . این حزب بسرعت در سراسر كشورگسترش پیدا كرد و بیش از یك میلیون نفر فرم عضویت آن را تكمیل كردند . غالب مسئولینكشوری و محلی از این حزب بودند كه از آن جمله در عالیترین مسئولیت ها رئیس جمهور ( آیت الله خامنه ای ) ، نخست وزیر ( مهندس موسوی ) ، رئیس دیوان عالی كشور ( مرحوم بهشتی ) ، رئیس مجلس ( هاشمی رفسنجانی از اعضای مركزی قرار داشتند .
ادامه دارد ..........

http://rahpoyvesal.blogfa.com
جمعه 9/12/1387 - 0:9 - 0 تشکر 93844

بسم الله الرحمن الرحیم
***************************
سلام
جریان شناسی پس از خرداد 60 تا دوم خرداد 76
با طرح عدم كفایت سیاسی بنی صدر به عنوان رئیس جمهور در سی ام خرداد 1360 و حمایت بازرگان از حركت مسلحانه منافقین ، چهره و ماهیت اصلی جریان لیبرالیسم برای ملت ایران مشخص گردید و به مقابله با آن پرداخت تا آنجا كه اگر به حذف كامل آن منجر نگردید اما برای مدتی از صحنه سیاسی كشور طرد شد . جریان چپ هم كه به نوعی از نفاق روی آورده بود ، تا سال های 61 و 62 خود را حفظ كرد، اما نهایتا نیات پنهان این جریان از طریق دستگاه های اطلاعاتی هویدا گردید و با قهر نظام احاطه یافت كه از سوی 3 تشكل سیاسی نمایندگی می شد :
1- جامعه روحانیت مبارز تهران به عنوان یاران نزدیك امام كه نقش مدیریتی كلان كشور را ایفا ء می كرد در پیروزی انقلاب اسلامی تشكیل شد.
2- سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به عنوان بازوی اجرایی كشور كه از هفت گروه سیاسی مبارز در اوائل انقلاب اسلامی شكل گرفت .
3- هیئت های موتلفه ی اسلامی كه در سال 43 از هسته های باقی مانده فدائیان اسلام تشكیل شده بود و نقش زیادی در تامین پشتوانه های مالی و معنوی نظام ایفاء كرد .
علی رغم وجود اشتراك زیادی كه در نیروها و گروه های جریان مذهبی وجود داشت اختلاف بر سر نحوه اداره كشور كه عمدتا نیز اقتصادی بود سبب بروز اشكالات و انشعابات سیاسی در درون این جریان گردید و پیامدهای نا خوشایندی بدنبال داشت .
انحلال سازمان مجاهدین :
نخستین و بیشترین اثر در سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی كه ظاهرا مركز اصلی تولید این اختلافات نیز به شمار می رفت ، پدیدار گشت و سازمان را تا سر حد انحلال در سال 65 كشاند. شاخه ی روشن فكری این سازمان در سال 70 با عنوان سازمان كجاهدین انقلاب اسلامی ایران مجددا مجوز فعالیت گرفت .
انحلال حزب جمهوری اسلامی :
دومین اثر این اختلافات ، انحلال تدیریجی حزب جمهوری اسلامی یعنی گسترده ترین تشكل سیاسی در جریان مذهبی كشور بود كه بنا به درخواست آیت الله خامنه ای و حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در خرداد ماه 66 و موافقت حضرت امام (ره) در 11/3/66 صورت گرفت .
ادامه دارد ...  

http://rahpoyvesal.blogfa.com
برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.