• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن خانواده > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
خانواده (بازدید: 5328)
پنج شنبه 24/11/1387 - 22:49 -0 تشکر 90050
نظرتون راجع به ازدواج موقت چیه؟

 با سلام 
 شاید به نظر بعضی ها این بحث مضحک به نظر برسه،ولی یکم تامل آدمو به فکر میبره!!! 
 مخصوصا الان که فساد داره بیداد میکنه!!! 
 شاید خیلی هاتون از روایات و احادیث زیادی که راجع به این بحث اومده اطلاعی نداشته باشید ولی اینو میدونید که اسلام این موضوع رو با شرایط خاصی مطرح کرده. 
 احیانا با من هم عقیده اید که ما از لحاظ آموزش های جنسی و مسائل مرتبط با اون خیلی ضعیف کار کردیم یا بهتر بگم اصلاکار نکردیم!!! 
 آیا شما با ازدواج موقت موافقید؟ خواهشا توضیح بدید. 

سه شنبه 28/8/1387 - 17:27 - 0 تشکر 71639

با سلامبحث جدید در خصوص ازدواج موقتالبته عرض کنم ابن بحث قبلا طرح شده بود از طرف یکی از دوستان محترم ولی به این گستردگی نبود.اما می خواستم بفرمایید نظرتان درباره ازدواج موقت چیستبنده خودم موافق هستمعلت ان در زمان امام علی (ع) این ازدواج وجود داشته است و کاملا شرعی و قانونی استلزوم احیای ان در جامعه امروزی ما بسیار احساس می شود در لایحه جدید خانواده که مورد مصوبه مجلس بود این امر اشاره شده اما علت ضرورت انباید قبول کنیم تعداد دخترهای ما 2 تا 3 برابر پسرها است این دخترها باید ازدواج کنند و شوهر مناسبی داشته باشند پدرو مادر همیشه نسیتند حساب کنید اگر دختر کسی را نداشته باشد باید در این جامعه امروز ما چکار کند کارشناسان محترم اماری که کرفتند بر این بارونند اگر هر پسری بخواهد 4 تا زن دائم داشته باشد باز هم دختر بدون شوهر زیاد است اگر این کار انجام نشود باعث بسیاری از مشکلات خواهد بود که هم اکنون در جامعه ما به فراونی پیدا می شود چه بسا دخترهای ما برای تامین مخارج زندگی خود دست به کارهای ناشایست می زنند (خود فروشی) و هیچ کس نمی توانند منکر این قضیه شود پس باید چارهای برای ان اندیشد بهترین راه برای رفع این مشکل ازدواج موقت است زیرا هم شرعی است هم قانونی و اگر فرزندی بدنیا اید شناسنامه به نام پدر برایش صادر می کنند و چه بسا این ازدواج موقت تبدیل به دائم گردد. البته میدانم این بحث من بشدت مورد انتقاد دخترها قرار خواهد گرفت ولی کمی عاقلانه فکر کنید و جواب بدهید .

سه شنبه 28/8/1387 - 20:57 - 0 تشکر 71694

به نام او...هر چه میخواهید بخوانیدش

سلام

دوست گرامی همونطور که خودتون هم فرمودید بحثتون تکراری هست!

دلیل تاییدش بحثتون این بود که گفتید گسترده تر هست و ان شاء الله

مطالب جدیدی برای گفتن داشته باشید... تاپیک قبلی رو با این تاپیک ادغام خواهم کرد...

امیدوارم بحث خوبی داشته باشید

بیقرارش باشید

بگذار سرنوشت هر راهي که ميخواهد برود،راه ه من جداست
بگذار اين ابرها تا ميتوانند ببارند.... چتر من خداست
 

----------------------------------------------------------------
مسئول انجمن خانواده و صندلي داغ
 
سه شنبه 28/8/1387 - 21:26 - 0 تشکر 71698

دوست عزیز شما هر چی گفتید بر اساس این نظریه بود که تعداد دختران دو تا سه برابر تعداد پسران در جامعه ماست . حال اینکه ابدا اینطور نیست . نسبت جمعیت مذکر به مونث در جهان 103 به 100 نفر است و در ایران نیز تقریبا این نسبت صادق هست . پس بدونید تعداد پسر ها بیشتر از دخترهاست !!!

نکته ی دوم اینکه در جامعه ی ما بخاطر عرفی که وجود دارد دخترانی که اقدام به ازدواج موقت می کنند ممکن است شانس ازدواج دائم رو از دست بدهند و این غیر قابل انکار است حتی اگر این مسئله بدعت شرعی باشد !!! 

سه شنبه 28/8/1387 - 23:37 - 0 تشکر 71723

با سلام خدمت دوستان محترم و با تشکر از Aansherly و mymail که به بحث بنده حقیر نظر دادنندخدمت دوست عزیزم mymail عرض کنم که این امار و اراقمی که شما کفته اید از کجا اوردید این کفته شما ( نسبت جمعیت مذکر به مونث در جهان 103 به 100 نفر است و در ایران نیز تقریبا این نسبت صادق هست . پس بدونید تعداد پسر ها بیشتر از دخترهاست !!!) شما خودتان می گوید در جهان بنده عرض کردم در ایران نه در جهان.درایران ما تعداد دخترها بیشتر از پسرها است حدود 3 برابر شما اگر نگاهی به مطالب روزنامه داخل ایران بیندارید متوجه خواهید شدچند پیش یکی از روزنامه داخلی نشریه را منشر کرد که متولد دختر تا سال 65 بروند فکری به حال خود بکنند زیرا اگر شوهر نکنند دیگری شوهری برای انها وجود نخواهد داشت به نظر شما این مطلب گویا چیست بخشید ادم که دیگر نمی تواند خودش را غول بزند می تواند.شما به راحتی می گوید نه این طور نیست در صورتی که این امار شما با جامعه امروز ما در تضاد است یا یکی از روزنامه داخلی باز نشریه را منشر می کند و اعلام می نماید اگر تمام پسرهای ایران با تمام دخترهای ایران ازدواج کنند و هر پسر فقط یک دختر را به همسری انتخاب کند باز هم 8 میلیون دختر بدون شوهر می مانند .این مطلب گویا چیست. چرا شما سعی می کنید مطلب و واقعیت را وارونه جلو دهید عزیزم من شما یا مطالعه چندانی ندارید و یا اینکه دوست ندارید با واقعیت روبه رو شوید البته بخشید صراحتا بیان مودماما در جواب کفته شما (دخترانی که اقدام به ازدواج موقت می کنند ممکن است شانس ازدواج دائم رو از دست بدهند و این غیر قابل انکار است حتی اگر این مسئله بدعت شرعی باشد !!! ) باید عرض کنم این حرف شما به این معنی است که شرع بدعت و چیز جدیدی اورده است نخیر عزیز جان به این شکل نیست بنده عرض کردم در زمان امام علی این ازدواج وجود داشته است شما اگر کمی کتاب فقه بخوانید و با حقوق خانواده اشنا باشید هیچ وقت این حرف را نمی زنید زیرا این ازدواج وجود داشته و انجام می شده شما کمی کافی است مطالعه فرمایدد حضرت علی (ع) چندین همسر داشته که بصورت موقت ازدو.اج کرده علت ان بخاطر این بوده خانمها بدون شوهر نباشند پس باید قبول کنیم بوده و بدعت و نو اوری نیست . اما این که شما کفتید شانس ازدواج دائم گرفته می شود به هیچ وجه درست نیست من می خواهم بدانم ازدواجی که منجر به طلاق شود بهتر است یا ازدواجی که با عقل و منطق و شناخت بیشتر ناشی از ازدواج دائم کدام بهتر است اما از خانم Aansherly تشکر می کنم باید عرض کنم ازدواج موقت در جامعه ما امری ضروری است . شما واقعا تا به حال فکر کردی چرا دخترهای امروز ما دست به کار ناشایست خود فروشی می زنند چرا علت فقر اقتصادی است مگر چند درصد جامعه ما پولدار هستند ازدواج موقت راهی است بسوی کمال از یک طرف شرعی است از یک طرف دیگر باعث کنترل امیال جنسی می شود .متاسفانه جامعه ما طوری شده که دیگر دختر سالم و پاک از دختر ناسالم تشخیص داده نمی شود جوانی که می خواهد به خواستگاری برود اصلا مطمن نیست که این دختر چگونه باشد پس ازدواج موقت راهی است برای شناخت طرفین. ازدواج موقت شبیه به ازدواج دائم است صیغه عربی ان همان است ولی برای ان مدت قرار دادنددر ازدواج موقت عدم ذکر مهر موجب بطلان عقد است اما در دائم این طور نیست . چرا باید در جامعه ما طوری باشد که ازدواج دائم صورت گیرد ولی به طلاق منجحر شود علت ان عدم شناخت طرفین است شما توقع دارید پسری بدون شناخت همسر خود اقدام به عقد دائم کند و یک عمر خودش را بیچاره کند دبعد مشخص شود که فلان دختر مشکل داشته که بیان نکرده است . ازدواج موقت همان طور که بیان نمودم مورد مصوبه مجلس واقعه شده که به تصویب شورای نگهبان هم رسیده است پس باید به صحت ان صحه گذاشت اگر ما مسلمان هستیم و از سیره حضرت علی پیروی می کنیم پس باید ازدواج موقت را مقدس شمرد بجای این که بیایم از ان انتقاد کنیم بدون هیچ دلیلی و منطقی بیایم راهی برای توسعه و تقویت ان در جامعه قرار دهیم.

چهارشنبه 29/8/1387 - 2:23 - 0 تشکر 71746

به نام خدا

سلام

جناب hossin_p2006

در ابتدا من هم همون طور که آنشرلی عزیز اشاره کردند، امیدوارم صحبت های جدیدی داشته باشید. اما لا اقل متن تاپیکتون که همون حرف های همیشگی ست.

ببینید، می گیم این کار شرعیه، باشه قبول، کسی منکر این نیست. ولی باور کنید جامعه ی الآن با چند قرن پیش خیلی فرق کرده. باور کنید این کار برای آینده ی زناشویی یک دختر خیلی مضره. به قول دوستمون حالا می تونید بگید این بدعت در دینه. اگر هم باشه به هر حال این دید جامعه ست؛ و ما هم داریم توی این جامعه زندگی می کنیم، نه توی جامعه ی 1400 سال پیش.

و جالب این جاست که شما تنها دلیلتون رو (لا اقل تا الآن) این ذکر کردید که در زمان حضرت علی (ع) این ازدواج وجود داشته و کاملاً شرعی و قانونیه. در مورد شرعی بودنش که نظرمو بالا گفتم، اما از شما می خوام مسائل جامعه ی امروزی رو هم در نظر بگیرید و با توجه به اون ها استدلال کنید.  

و حالا چند سؤال:

اول این که فرمودید پدر ور مادر همیشه نیستند و دختر باید کسی رو داشته باشه؛ خوب در ازدواج موقت هم یک فرد فقط مدتی با همسر موقتش زندگی می کنه، و اگر این مسئله مجدداً تکرار نشه، به هر حال برای خانم یا آقا تنهایی رو در پی خواهد داشت. مقصودم اینه که این نوع ازدواج هیچ تضمینی برای تنها نموندن نیست.

و دوم این که گفتید: "اگر هر پسری بخواهد 4 تا زن دائم داشته باشد باز هم دختر بدون شوهر زیاد است" 

خوب دوست من، این بحث که اصلاً چیز دیگه ایست، این می شه بحث در خصوص ازدواج مجدد، که قبلا در انجمن ریحانه ی آفرینش مفصل درباره ش بحث شد. ضمناً خواهش می کنم این صحبت های دو دو تا چهار تا رو کنار بگذارید، چون (لا اقل به عقیده ی من) این یکی از مواردیه که روابط منطقی ریاضی تبدیل می شن به یه مشت حرف بی منطق. حالا چه درباره ی ازدواج موقت باشه، چه ازدواج مجدد. تا دلتون بخواد هم دوستان استدلال کردند و البته ما هم استدلال کردیم، اما...

و سوم این که: فرمودید در صورت بچه دار شدن شناسنامه به اسم پدر صادر می شه؛ خوب این که درسته، اما این فقط و فقط جنبه ی شرعی قضیه رو حل می کنه و باعث هویت اون بچه می شه تا مشکلی براش پیش نیاد. اما شما به من بگید، آینده ی این بچه چی می شه؟ قراره پیش کی زندگی کنه؟ پدر؟ مادر؟ اومدیم این زن و مرد نخواستند دیگه با هم رابطه ای داشته باشند، پس اون طفل معصوم چی؟! به نظر شما بچه می تونه توی یک خانواده ی واقعی بزرگ بشه؟! پس فردا نمی پرسه چرا؟!!

ببینید، بازم بگم من دارم درباره ی جامعه ی الآن صحبت می کنم.

و سؤال چهارم: ضمن سوالات بالا پرسیدم، اما تکرارش بد نیست. گفتید چه بسا این ازدواج تبدیل به ازدواج دائم گردد.  سوال می کنم: احتمال این امر چند درصده؟! فکر نمی کنم جواب این سوال رقم امیدوارکننده ای باشه.

و پنجم: فرمودید: "البته میدانم این بحث بشدت مورد انتقاد دخترها قرار خواهد گرفت ولی کمی عاقلانه فکر کنید و جواب دهید." 

شما ظاهراً با این پیش فرض شروع به بحث کردید که یک عده بدون دلیل و فقط از سر احساسات جواب میدن. اما مطمئن باشد این جا اکثراً عاقلانه و با منطق بحث می کنند. 

خوب من فکر کنم با دلیل و منطق حرف زدم. حالا شما منطقی پاسخ بدید و ضمن این که امیدوارم صحبت هاتون جدید باشه و تکرار بحث قبلی نشه، لطفاً به همه ی سوالاتی که در بالا پرسیدم پاسخ بدید.

موفق باشید

 

بخشيدن يعني آزاد کردن يک زنداني...

و کشف اين که آن زنداني خودت هستي!

 

چهارشنبه 29/8/1387 - 18:28 - 0 تشکر 71883

به نام خدای مهربون

سلام

جالبه كه این بحث باز داره تكرار میشه... منتها منم تمام سوالای گویای خاموش عزیزم رو دارم

یه چیزی رو هم اشاره كردن.. منم  میگم... در زمان پیغمبر (ص) و حضرت علی (ع)خیلی كارای دیگه هم بود! 

این هیچ ربطی به ماها نداره... شما واقعن د راون زمان بودین كه ببینین علت و هدف این امر چی بوده؟ چرا مورد شرعی نداشته؟

منم موافقم كه این قضایا كه مورد اجتماعی دارن باید حتمن با اجتماع الآن ما قابل قیاس باشن ...

صرف یه حدیث كه نمیشه...

خود حضرت علی (ع) بود! واقعن الآن با این قضیه موافقت میكردن؟

همین

مواظب خودتون و دلای پاكتون باشید

یا علی 

چهارشنبه 29/8/1387 - 18:56 - 0 تشکر 71898

به نام او...هر چه میخواهید بنامیدش

سلام

بنده امیدوار بودم صحبت های جدیدی زده بشه...

من به شخصه با ازدواج موقت به شدت مخالفم.... درسته که شرعیه ولی خدا نیاره اونروزو که رایج بشه...واویلااااا میشه....

دلیلشم قبلا بارها گفته شده و گویای خاموش عزیز و نوای آسمانی عزیز هم ذکر کردن...

بیقرارش باشید

بگذار سرنوشت هر راهي که ميخواهد برود،راه ه من جداست
بگذار اين ابرها تا ميتوانند ببارند.... چتر من خداست
 

----------------------------------------------------------------
مسئول انجمن خانواده و صندلي داغ
 
چهارشنبه 29/8/1387 - 19:3 - 0 تشکر 71903

با سلام خدمت سرکار خانم کویای خاموشابتدا عرض کنم بنده رشتی تحصیلم این بوده و خوب در رشته خودم استادم این که دخترها نمی خواهند واقعیت جامعه را بپذیرنند و بجای حل مشکل صورت مسئله را پاک می کنند جای هیچ گونه تردیدی نیست ( البته با عرض معذرت ) اما پاسخ منطقی بنده برای 5 سوال مطرح کرده توسط شخص محترم شما.1- در برابر پاسخ اول شما ببخشید کی کفته این نوع ازدواج باعث جدایی پس از مدتی می شود بنده منظورم این نبوده خانم محترم بنده کفتم اون دختری که شرایط ازدواج دائم را ندارد باید ازدواج کند درسته شما یا از جامعه بی خبرید یا اینکه نمی خواهید واقعیت را بپذیرد. 99 درصد به جرات می توانم بگویم این نوع ازدواج تبدیل به دائم خواهد شد پسری که شرایط ازدواج برایش فراهم نیست و الان در سن 35 تا 40 سالگی است نباید ازدواج کند اگر این کار اشتباه است چرا مورد تصویب مجلس و شورای نگهبان قرار گرفته است . ببخشید نه پسرها با این کار تنها می شوند و نه دخترها از این که توی جامعه ما عرف شده پسرها و یا دخترها برای ارضا تمایلات جنسی خود دست به هر کاری می زنند برای این که نمی تواند ازدواج کنند اگر ازدواج موقت به صورت عرف در جامعه ما در نیاید مطمنا عواقبی نا خوشایند در پی خواهد داشت که اکنون شما از ان بی خبر هستید شما فکر می کنید تمام دخترهای ما برای چی دست به کار ناشایست می زنند برای تامین مخارج پس بیاید کمی فکر کنید . اگر دختر کسی را نداشته باشد مطمن باشید به هزار راه می کشاننش ولی اگر کسی را داشته باشد حتی بصورت موقت طرف می داند بابا این خانم شوهر دارد و دیگر هزار تا حرف و حدیث پشت سر او نخواهد بود . ولی اگر دختری ازدواج دائم نتواند بکند و شوهر گیرش نیاید و ازدواج موقت هم نکند چی می دانید چه عواقبی در پی خواهد داشت کدام بهتر است عواقب یا ازدواج موقت حتی برای یکسال .2- در برابر پاسخ دوم شما باید عرض کنم خانم شما این حرف را بی منطق می دانید چرا .جوابش را در پاسخ اول ذکر کردم دخترهای امروز ما نمی خواهند واقعیت جامعه را قبول کنند و فکر می کنند اگر شوهر که زن دائم دارد برود ازدواج موقت هم انجام دهد باز سر او هو خواهند اما به قول معروف دوتا هو در یک اقلیم با هم نگنجند . خانم شماقبول ندارید که تعداد دخترهای ما 3 برابر پسرها است من این سوال را از شما دارم قبول دارید یا نه اگر قبول داشته باشید این حرف من را بی منطق نمی دانید چه اشکال دارد مردان ما تعد زوجات داشته باشند هیچ اشکال ندارد که مردی زن دائم دارد برود زن موقت بگیرد هم ثواب کرده و هم اینکه خانمی را ازتنهای در می اورد حتی اگر به قول شما کوتاه باشد هزار تا حرف و حدیث را از او دور خواهد شد. شما به راحتی به خودتان اجازه می دهید که حرفهای دیگران و نظرشان را یک مشت حرف بی منطق قلمداد کنید ایا این طرز بیان شما منطقی است .3- در برابر پاسخ سوم شما هیچ کونه دلیلی برایش نخواهید داشت خانم محترم من این سوال را از شما دارم توی جامعه امروز ما می دانستید که به همون نسبتی که ازدواج دائم صورت می گیرد به همان نسبت هم طلاق صورت می گیرد درسته یا نه یا این حرف من هم یک مشت حرف بی منطق می دانید. می خواستم من از شما بپرسم در ازدواج دائم که صورت می گرد ثمره ان فرزندی خواهند بود درسته اگر طلاق صورت بگیرد پسر تا 2 سالگی و دختر تا 7 سالگی حضانت ان با مادر است پس از ان مرد می تواند حضانت ان را بر عهده گیرد و هیچ دادگاهی حضانت فرزند را به مادر نخواهند داد مگر در شرایط خاص پس تکلیف فرزند و پیش کی باید زندگی کند معلوم شد میرسیم به ازدواج موقت اولا طرفین می توانند با هم تراضی کنند( قرار بگذارنند ) که حاصل این ازدواج بچی در کار نباشد لزومی ندارد هر ازدواجی به بچه دار شدن ختم شود می خواهم بدانم کی کفته باید پس از ازدواج بچه دار شونند الان توی جامعه ما رسم بر این شده که دخترها به محض ازدواج بچه دار می شونند به علت فشار عروس خانم به خاطر اینکه به قول معروف پایه های زندگی را محکم می کنند و چون شوهرش پدر شود دیگر محبیت پدری اجازه نخواهد داد که فکر زن دیگری را بکند در صورتیکه این فکر کاملا غلط است همین موضوع در ازدواج موقت صدق خواهد کرد بچه به پدر می رسد مگر الان در طلاقها بچه را چکار می کنندپدر بر فرزند خود ولایت دارد پس همون گونه که در ازدواج دائم بچه به پدر می رسد و پدر بچه را بزرگ می کند همون قضیه در ازدواج موقت صدق خواهد کرد. 4- درپاسخ چهارم شما بنده در سوال اول پاسخ دادم به نظر بنده 99 درصد این ازدواجا به دائم تبدیل می گردد چون هر مردی که ازدواج موقت می کند همین که مطمن شود اون دختر دختر مورد علاقش بوده و اون دختر تمام شرایط یک زندگی را دارد و دختر کاملا پا است مطمنا اون خانم را به نکاح دائم در خواهد اورد زیرا در این مدت کوتاه اون قدر به هم علاقمند می شوند و محبت پر می شود دیگر مرد حاضر زنی به غیر از او داشته باشد مردی که این گونه ازدواج می کند و پس از مدتی اشنا شدنند دیگر حاضر نیست مخارج عروسی دیگری را تحمل کند و یا یک بار دیگر تجربه کن در این جامعه ما که پر از گرانی مباشد در ضمن اگر بچی بدنیا بیاد محبت پدر و مادر نسبت به ان بچه دیگر اجازه جدا شدنند را نمی هند و به خاطر اون بچه با هم زندگی خواهند کرد . شما مگر نشنیدهاید می گویند خانمی را به نکاح 99 ساله موقت در اوردنند این معنی چیست یعنی می شود کفت دائم شده. اما من این مسئله را طرح می کنم و یک گریزی به کشوهرهای دگیر می زنم بنده اصلا در مقایسه بین جامعه و عرف ما با کشورهای دیگر نیستم فقط در حد اشنایی شما بیان می کنم خانم محترم در کشورهای دیگر ازدواج به این صورت دائم معنا ندارد چرا اول خانم و اقا ممکن است با هم دوست باشند بعد مدتی را باهم زندگی می کنند چنانچه خوشان بیاید با هم ازدواج می کنند و اگر فرزندی بدنیا بیاید این فرزند مورد حمایت دولت قرار خواهد کرفت برای اون بچه ماهانه مقری تعیین می کنند اتاق خوابش جدا باید باشد باید زن و شوهر خانهی مناسب انتخاب کند که حداقل دو اتاق مجزا از هم داشته باشند اگر این کار را نکند اجازه ازدواج نخواهند داد ما بجای اینکه بیایم قوانینی در این زمینه تصویب کنیم می ایم مداوم از ان ایراد می گیرم . خواب شما حتما به قم مشرف شدید در انجا راحت دخترها را به عقد موقت در می اورنند اگر ندیدی بروید ببیند پس این امر درسته و بوده و هست و شما نمی توانیدمنکر شوید.5- در پاسخ پنجم خودمان هستیم خانم گویای خاموش می خواهم بدان دخترها احساسی نیستند اگر این طور نیست پس چرا شما در مقابل ان جهبه می گیرد بنده نگفتم همه بی منطقند بنده کفتم عاقلانه جواب دهید اگر دختر های ما احساسی نیستند پس چرا شوهری که می خواهد ازدواج مجداد داشته باشد شروع به مخالفت از جانب خانم می شود بخاطر چی برایتان می گویم بخاطر احساست دخترها که حاضر نیستند کسی دیگر وارد زندگی بشود چون فکر می کنند اگر شخصی دیگری وارد بشود شوهرش محبت را نسبت به زن اول کم خواهد کرد . این که همه عاقلاند و با منطق پاسخ می هند جای هیچ شک و شبهی نیست ممطمن باشید تمام دخترهای احساسی هستند اگر نبونند اصلا زندگی معنا نخواهد داشت . پس دید که بنده تمام پاسخ های شما را در جواب منطقی دادم . شما بجای اینکه در جواب بنده پاسخ دو یا سه سطری می دادی کاهش کاملتر و ومنطقی تر پاسخ من را می دادی نه درسه سطر ان هم ناقص .باز هم از شما تشکر می کنم امیدوارم از من ناراحت نشده باشید اگر پاسخی جدید دارید خوشحال می شوم پاسخ بنده را این دفعه کاملاتر بدهید.

چهارشنبه 29/8/1387 - 19:19 - 0 تشکر 71908

سلام خدمت خانم انشرلی نوای خاموش بنده عرض کنم کفتم که این بحث بشدت مورد مخالفت دخترها قرار می گیرد شمااگر پاسخی دارید کامل بدهید ببخشید نه اینکه خدا نکند ان روز بیاید این شد حرف. با دلیل منطق حرف بزنید نه از روی احساس بنده کاملا دلیل ان را برای خانم گویای خاموش مطرح کردم بخوانید نظرتان ر ا کامل بدهید و در ضمن رشته تحصیلتان را هم بگوید بنم چقدر شما اطلاعاتی در این زمینه دارید که بجای حل مسئله صورت ان را پاک می کنید بابا اگر اشتباه است چرا تصویب شده2 ماه پیش چرا مورد تائید شورای نگهبان قرار گرفته مگر شورای نگهبان از 6 نفر فقیه جامه شرایط و 6 نفر حقوقدان تشکیل نشده یا باید بگویم فقیه جامع شرایط در اشتباهند یا شما ها اگر دلیلی برای رد این موضوع دارید دلیلی بیاورد که مصوب مجلس و تائید شورای نگهیان را رد کند نه دلیلی احساسی بدون هیچ گونه پشیبانی منطقی . با تشکر

چهارشنبه 29/8/1387 - 21:33 - 0 تشکر 71955

با سلام خدمت همه دوستان 

فکر می کنم ازدواج موقت یکی از موهبات الهی بوده و یکی از نکات مثبت دین اسلام (البته بحث تعدد زوجات هم همینطوره ) و برکات بسیار فراوانی برای اون وجود داره که در حدیثی هست که امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند :اگر ازدواج موقت رواج داشت هیچوقت کسی زنا نمی کرد مگر کسی که واقعا انسان شقاوتمندی باشه .

اما این مساله و مساله تعدد زوجات بوسیله افرادی که دوست داشتند چیزی از دین نمونه به نابودی کشیده شد . از زمانی که عمر ازدواج موقت رو از طرف خودش و مخالف حکم اسلام حرام اعلام  کرد این مساله در بین مردم کمرنگ شد و می توان گفت یکی از دلایل محکم اینکه ازدواج موقت بسیار خوبه اینه که عمر اون رو ممنوع کرد و خودش هم گفت که در عصر پیامبر بود ولی من حرام می کنم .

و متاسفانه با رواج فرهنگی که نمی دونم واقعا از کجا ناشی شده و تبلیغات بسیار زیاد و کر کننده ای انجام شد بحث تعدد زوجات هم در ایران به یک جرم نابخشودنی تبدیل شد در حالی که در قرآن از اون نام برده شده و فرموده مرد تا چهار زن می تواند بگیرد .

مساله ای که هست اینه که باید قبول کنیم که این مساله مهم برکات فراوان در جامعه داره و باید رواج پیدا کنه ولی این رو هم باید قبول کنیم که سالها لازمه تبلیغات رو اصلاح کرد و همانطور که سالها بر خلاف این تبلیغ کردیم باید برای این دو امر تبلیغ کنیم تا کم کم مردم جرات چنین کاری رو پیدا کنند تا فساد در جامعه کم بشه .

از یک نظر با دوست خوبمون که موافق این مساله بودند موافقم چون این کار برکات فراوان داره اما از جهت دیگر هم با دوستان دیگه که مخالف بودند همراهی می کنم بخاطر اینکه این مساله الان شرایط بروز و ظهور اجتماعی نداره و باید روش کار بشه و چندین سال زمان می بره . 

و بخاطر اینکه به آنها رحمت کند آفریدشان 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.