• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن عمومی > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
عمومی (بازدید: 475)
دوشنبه 30/10/1387 - 23:5 -0 تشکر 83924
18 پل شگفت انگیز!!!!!!

 

 برای دیدن عکس ها باید با اینترنت وارد شوبد

 

با پیشرفت تکنالوجی در قرن گذشته افزایش چشم گیری در توانایی ساخت و ساز بوجود آمد و رودخانه ها ، دریاها و دره ها که زمانی تصور می شد که کاملا غیر قابل گذر هستند عاقبت با ظهور تعدا بیشماری پل های جدید و تماشایی بر انها غلبه گردید . لذا به احترام این دستاوردهای باور نکردنی مهندسی، ما تعدادی از پلهای مورد علاقه مان را در نقاط مختلف دنیا انتخاب کرده ایم . پل های انتخاب شده شامل پل های خیلی قدیمی ، خیلی جدید ، خیلی نزدیک به اتمام ، خیلی طولانی و البته آنهایی که خیلی سرد بنظر می رسند. شما انتحاب کنید”

Golden Gate Bridge, Sanfrancisco

 

6yplutj.jpg

این پل طولانی ترین پل جهان جمعا بطول ۸/۹۲۱ فوت که در سال ۱۹۳۷ تکمیل شد شاید مشهورترین پل زمان باشد .این پل که در سن فرانسیسکو واقع است ، موفقیت عظیم در ساخت و ساز زمان خود بود ، در ساخت این پل رکورد ایمنی ، بگونهایکه تنها ۱۱ کارگر در طول عملیات ساختمانی کشته شدند و ۱۱ نفر دیگر به مدد شبکه ی نوین ایمنی که در زیر کار قرار داده شده بود نجات یافتند شکسته شد ، عکس هاییکه توسط هزاران توریست همه ساله از پل گرفته می شود ، شاخص رنگ قرمز بواقع پرتقالی بین المللی (International Orange) بوده و در اصل این رنگ برای افزایش قدرت دید در شرایط مه آلود بودن هوا که مشابهت با منطقه ی خلیج دارد انتخاب شده ، این پل با ۱/۳ میلیون دلار زیر بودجه پیش بینی شده ، بمبلغ ۲۷ میلیون دلار ، ۱۰۰۰۰۰ خودرو روزانه بطور متوسط به نتیجه رسید و برای نگهداری به ۳۸ نقاش بطور فول تایم نیز نیاز دارد. تعداد ۲۶ نفر که از ارتفاع ۲۲۰ فوتی با سرعت ۷۵ مایل در ساعت و فاصله ی زمانی ۴ ثانیه به پایین پرت شده اند جان سالم بدر برده اند “ برای کسب اطلاعات در این زمینه به این لینک رجوع کنید

 

San Diego _ Coronado Bridge, San Diego

 

6jfhmwl.jpg

ساخت این پل در سال ۱۹۶۹ با هزینه ی ۴۷/۶ میلیون دلار با مشخصه ی ۹۰ درجه انحنا در طول ۱۱/۲۲۸ فوتی به پایان رسید ، این پل در حداکثر ارتفاع ۲۰۰ فوتی برای سهولت کشتیرانی در زیر خود بنا شد، در واقع ارتفاع پل آنقدر هست که یک کشتی خالی از بار بتواند از زیر آن عبور کند ، این پل نام شوم سومین پل خودکشی در آمریکا که بیش از ۲۰۰ خودکشی ثبت شده بین سالهای ۱۹۷۲ تا ۲۰۰۰ را بعد از پل گلدن گیت در سنفرانسیسکو و اورورا در سیاتل بهمراه دارد ، هزینه ای برای استفاده از پل عاید نمی شود ، از زمانیکه کیوسک های دریافت پول فعال شدند ، در امد سالیانه تا ۸ میلیون دلار بالا رفت .

 

Tower Bridge, London

 

6o14inr.jpg

این پل که توسط Horace Jones & Wolfe Barry طراحی و رد سال ۱۸۹۴ تکمیل شد ( بعد از آنکه ۲ برج بلند قابل توجه بنا گردید نام برج را Tower Bridge نهادند ) و یکی از مشهور ترین نمادها در لندن است ، این پل ۸۰۰ فوت طول ۲۸ فوت فضای زیرین دارد، و وسط آن به ۱۴۰ فوت افزایش می یابد که کشتی ها می توانند از پایین رودخانه تمز Thames عبور کنند. در قدیم که کالا ها بجای هوایی از زمین حمل می شدند این پل در روز ۵۰ بار بالا برده می شد،ساخت این پل با ۴۳۲ کارگر ظرف ۸ سال به اتمام رسید ، در آن زمان ۷۰۰۰۰ تن بتن در دو پایه ی پل با فرو بردن ۲ باسکول متعادل کننده در جای خود، که هر یک ۱۰۰۰ تن وزن داشتند ریخته شد و سپس برای پوشش ۱۱۰۰۰ تن فولاد در زیر ، تمام پل ملبس به سنگ پرتلند و گرانیت کورنیش شد

Millau Bridge, Tarn Valley پل میلو دره ی ترن

6topoat1.jpg

این پل به ارتفاع ۱/۱۲۵ فوت (۳۳۸ متری) روی دره ی ترن در جنوب فرانسه ، که بزرگترین پل کابلی جهان محسوب می شود ، بطوریکه می گویند رانندگی بر روی این پل مثل آنست که در ان احساس می کنی در پروازی. ساخت این پل که قدری بلند تر از برج ایفل است سه سال به طول انجامید و در سال ۲۰۰۴ به روی عموم باز شد ، در حالیکه این پل مناظر بسیار زیبایی را از دره ی زیر خود به تصویر می کشد، همینکه مه پایین می آید دیگر مسیر مناسبی برای آنانکه قلبشان ضعیف است نخواهد بود ، بطور کل طول این پل ۸/۰۷۱ فوت ( ۲/۴۲۰ متر) با طاق تکی در ۱/۱۲۲ فوتی (۳۳۶ متری) و حد اکثر ارتفاع از زیر آن ۸۸۶ فوت (۲۶۶ متر) است، بطور خلاصه این پل بسیار احساس بر انگیز هم بر روی کاغذ و هم در حیات واقعی می باشد ، دکل پل با ۷ اسکلت فلزی به وزن ۳۶۰۰۰ تن مسقف شده است . یکسری از هفت تیرک ، هر یک به بلندی ۲۹۲ فوت (۸۸ متر) و به وزن ۷۰۰ تن به اسکلتهای فلزی مربوط پیوسته اند.

 

 

Fehmarn Belt Bridge, Baltic Sea پل تسمه ای فهمارن ، دریای بالتیک

 

8fplc12.jpg

 

هنگامیکه در سال ۲۰۱۸ کامل شود پل فهمارن به طول ۱۱/۸ مایلی دست خواهد یافت و جزیره ی آلمانی فهمارن را به جزیره ی دانمارکی لولاند با هزینه ی تقریبی ۲/۲ بیلیون دلار متصل می سازد ، نقشه های اولیه نشان می دهند که پل با ۳ اسکلت فلزی کابلی ، هر کدام به طول تقریبی ۲/۳۷۵ فوت (۷۱۲)‌متر که بوسیله ی ۴ ستون به بلندی ۹۱۸ فوت حمایت شده و دارای ۲۱۳ فوت (۶۴ متر) بلندی زیر آن می باشد ، خواهد بود ، پل پیشنهادی جنجالهایی را توسط کاسبها و طرفداران منابع طبیعی که از لطمه خوردن به حیات وحش محل واهمه دارند بوجود آورده است.

 

Gateshead Millennium Bridge , Gatesheat

 

82e2otu.jpg

جایزه ۴۴ میلیون دلاری پل میلنیوم گیت شید ، برای اولین بار و تنها پل “tilting” (کج ، شبدار ، در نوسان ) در جهان در نظر گرفته شده است ، رم های هیدرولیکی در انتهای دو طرف پل این امکان را فراهم می آورد که برای عبور کشتی های کوچک پل قدری کج شود و این تکنالوجی نوین باعث گشت که طراحان آن برنده ی جایزه ی معتبر و آبرومند “Stirling Prize” برای آرچیتکت در سال ۲۰۰۲ گردند ، ۱۹۰۰۰ تن بتن در فندانسیون های به عمق ۹۸ فوت (۳۳ متر) و فولاد (میلگرد) کافی برای ساخت ۶۴ راهروی ۲ تیرکه ،پل را به مقاومت در برابر برخورد یک کشتی ۴۰۰۰ تنی که با سرعت ۴ نات در حرکت است قادر می سازد.

 

Bering Straits Bridge, Bering Straits

 

82e2otu1.jpg

پل پیشنهادی برینگ استریتس امیدوارانه بصورت اتصال بین قاره ای از طریق زمینی عمل خواهد کرد که قاره ی آفریقا ، آسیا و اروپا را با شمال و جنوب آمریکا پیوند می دهد ، محل های احتمالی ساخت پل پیشنهاد شده اند ، با Cape Dezhnev, Chukotka و, Cape Prince of Wales به احتمال زیاد آلاسکا مورد نظر خواهد بود ، برخی از پیشنهادات ، حاکی از یکسریٍ سه تاییٍ پل ، جمعا به طول ۵۰ مایل است، هر چند شرایط سخت قطبی که موجبات بد نامی منطقه را فراهم می کند ، قطعا ساخت پل را به تاخیر خواهد انداخت.

Erasmusbrug, Rotterdam

 

6k872ig.jpg

ملقب به Swan (قو) بلحاظ شکل اسکلت فلزی مهار پل ، ساخت این پل که به منظور ارتباط بین شمال و جنوب شهر رتردام طراحی شده بود در سال ۱۹۹۶ خاتمه یافت ، برای امکان عبور کشتی ها طاق جنوبی از ارتفاع قابل توجه ۲۹۲ فوتی پل بلند باسکولی برخوردار است که در سال ۲۰۰۵ در فیلمی به نام Who Am I من کی هستم بنمایش در آمد که در آن هواپیما های مسابقه ای از زیر آن پرواز کردند ، ساخت این پل با بلندی ۲/۶۵۰ فوت و وزن ۶/۸۰۰ تن که در سال ۱۹۹۶ کامل شد ، ۱۱۰ میلیون دلار خرج برداشت به محض آنکه پل بروی ترافیک گشوده شد معلوم شد که پل بر اثر باد تاب می خورد که این مشکل با استفاده از ابزار های تعیین کننده ی فشار هوا ( دمپر) مرتفع گردید.

 

Kintaikyo, Iwakuni

73om1ox.jpg

احتمالا یکی از پل های بد شانس در دنیا پل باز سازی شده کیتایکیو در شهر ایوا کانی در سال ۱۶۷۳ پس از انجام هر اقدامی در جهت عبور از رودخانه ی نیشیکی Nishiki ، بر اثر سیلاب های فصلی فرو ریخت. شایان ذکر است که آرک های چوبی آن تا سال ۱۹۵۰ در جای خود محکم باقی ماندند تا اینکه عاقبت طوفان آنها را ویران ساخت ، باوجود با این نیت که دوباره ضربه نخورد ، سه سال بعد پل دوباره بازسازی شد و تا امروز قابل عبور می باشد.

 

Ponte Vecchio,Florence

 

89joenm.jpg

شهر پنته وکیو یکی از مشهور ترین نقاط گردشگری ایتالیا است و عقیده بر آنست که از قدیمی ترین سازندگان پل قوسی با سنگ های یک تکه و چند تکه در جهان باشد ،گرچه تکه های قدیمی تر نا تمام هم وجود دارد ، این پل در اصل از چوب ساخته شده بود تا اینکه در سال ۱۳۳۳ توسط سیل منهدم شد و ۱۲ سال بعد با استفاده از سنگ دوباره ساخته شد، شهرت آن بخاطر داشتن مغازه هایش است و از هر گروهی اعم از غرفه های تجار و قصابها تا دکه های فروشندگان لوازم هنری و یادگاری ( سوغاتی ) را در خود جای داده است.

 

Oresund Bridge, Oresund Strait

89t3wiu.jpg

بالغ بر ۲۵۰۰۰ فوت طول و۶۶۹ فوت ارتفاع ، پل کابلی ارساند برای اتصال دانمارک به سوئد در سال ۲۰۰۰ افتتاح شد ، کل پل که ۸۲۰۰۰ تن وزن دارد دارای طولانی ترین مقاطع پل کابلی ( هر تکه ۱/۶۰۸ فوت) در جهان است و روزانه ۶۰۰۰۰ مسافر را با اتومبیل ، اتوبوس و قطار از خود عبور می دهد ، با رانندگی از دانمارک شما ابتدا از جزیره ی ساخته شده (مصنوعی)‌Peberholm عبور کرده و در تونل ۱۳/۲۸۷ فوتی زیر دریا ناپدید شده و سپس شما را از پل ارساند ، قبل از آنکه سفرتان به سوئد کامل شود عبور می دهد ، عبور از پل ارساند ارزان تمام نمی شود ( بیش از ۵۳ دلار هر ماشین) گرچه برای مسافرینی که مکرر رفت و آمد می کنند تخفیف نزولی داده می شود که با توجه به هزینه ی ۳/۸ میلیارد دلاری آن تعجبی ندارد.

T Sing Ma Bridge, Honk Kong

7w6d2rb.jpg

پل لنگری تسینگما در هنگ کنگ ششمین پل معلق در جهان است و بیش از هر پلی در کره ی زمین به ترافیک ریلی می پردازد هزینه ی ساخت این پل ۹۰۰ میلیون لار است و در سال ۱۹۷۷ پس از ۵ سال کار بی وقفه افتتاح شد،این پل دارای یک مقطع اصلی به طول ۴/۵۱۸ فوت و پس از آنکه دو جزیره ی T Sing Yi & Ma Wan را بهم وصل کرد نامگذاری شدجلب انکه ۴۹۰۰۰ تن فولاد ساختمانی در دکل پل مورد استفاده قرار گرفت ، در حالیکه در هر یک از برج ها به بلندی ۶۷۵ فوت ۶۵۰۰۰ تن بتن مصرف شد ،این پل جاذبه ی گردشگری ایجاد کرده و بلحاظ منظر زیبایش معروف است ، بویژه در شب هنگامیکه چراغ ها روشن می شوند تماشایی است.شما می توانید بصورت زنده پل را مشاهده کنید.

Sydney Harbour Bridge,Sydney

 

6tfpahx.jpg

در حالیکه جشن هفتادو پنجمین سال تولدش در سال ۲۰۰۷ گرفته میشد ، این پل همچنان در صدر ، دارای وسیعترین مقاطع طولانی پل در جهان ( هر مقطع ۳/۷۷۰ فوت)‌باقی مانده است ، ملقب به چوب رختی بلحاظ قوسی شکل بودنش ، معمولا از پل و خانه ی اپرا که در مجاورتش واقع هست عکس برداری می شود ، این زوج بعنوان یکی از بهترین تصاویر برای شهر و خود استرالیا عمل می کنند،اندازه ی بزرگترین مقطع ۱/۶۵۰ فوت که در بلندترین نقطه ی قوس ۴۲۹ فوت بالای سطح دریاست ، برای ساخت این پل می بایستی ۸۰۰ خانه خراب می شدند و هزینه ی آن با ۱۴۰۰ کارگر ظرف مدت ۸ سال حدود ۱۲ میلیون دلار شد ، در کمال تعجب ( بخاطر آنکه هزینه ی آن خیلی حجیم نبود) پل سیدنی عاقبت در سال ۱۹۹۸ تکمیل شد.

Hong kong _ Zhuhai _ Macao Bridge, South East Asia

89t8jzo.jpg

این پل هنوز در مرحله ی پیشنهاد است ، اما چنانچه جراغ سبز بگیرد پل ۱۸ مایلی دو طرفه ۳ باندی عبور اتومبیل ، فاصله ی زمانی عبور از جاده ی بین هنگ کنگ و ماکائو را از ۴/۵ ساعت فعلی به ۴۰ دقیقه کاهش خواهد داد، ساخت این پل همچنین اتصال بین دو جزیره ی مصنوعی بوسیله ی یک تونل در زیر دریا جهت کمک به ایجاد گذر گاه امن کشتیرانی را شامل می شود.

Bosphorus Bridge,Istanbul

86s0mxx.jpg

گرچه از بزرگترین و طولانی ترین پل های دنیا نیست لاکن این پل بخاطر جدا سازی اروپا و اسیا مشهور است، تکه ی اصلی این پل ۳/۵۲۳ فوتی و فضای آزاد ۲۱۰ فوتی زیر آن در سال ۱۹۷۳ تکمیل گردید ، در سال ۲۰۰۵ وئوس ویلیامز ، ستاره ی تنیس آمریکا برای یک مسابقه ی ۵ دقیقه ای تنیس با بازیکن ترکیه ای ، اپیک سنقلو ، روی پل بازی کرد ، اولین بازی تنیس که تا آن موقع از اینطرف و آنطرف دو قاره انجام شد.

Akashi Kairo,Kobe Naruto

 

73jqn1i.jpg

این پل در جاپن پدر تمام پل های معلق در جهان بوده و با بیش از ۱۲۰۰ فوت طولانی تر از پل رده ی دومی Great Belt Bridge در دانمارک می باشد ، این پل در اصل جهت جایگزینی اسکله خطرناک کوبه ایوایا که با طوفان های بیشمار صدمه دیده بود در سال ۱۹۹۸ ساخته شد پل از آکاشی استریت عبور می کند هزینه ی ساخت آن حدود ۴/۵ میلیارد دلار شد، آمار ها درباره ی این پل گیج کننده است ساخت این پل با ۲۰۰۰۰۰۰ کارگر و ظرف مدت ۱۰ سال انجام گرفته ، در خلال این مدت آنها ۱/۴ میلیون متر مکعب بتن ریختند ، ۱۸۱۰۰۰ عدد اسکلت فلزی را اسمبل کردند، ۳۵۰۰۰۰ تن بلوک های لنگری در دو طرف انتهایی پل ساختند و کابل های فولادی کافی به درازای ۷ برابر دور دنیا را بهم وصل کردند.

Hangzhou Bay Bridge,Zhejiang

 

6z4pnr7.jpg

هنگامیکه در سال ۲۰۰۷ افتتاح شد پل ۲۲/۴ مایلی خلیج هنگژو که استانهای شانگهای و نینگبو را بهم وصل کردبا هزینه ی ۱/۴ میلیارد دلاری دومین پل طولانی جهان بشمار میرود ، این پل تا اواخر سال ۲۰۰۵ باز نشد و مرکز جنجال بزرگی بین محلی ها مبنی بر اینکه آیا نیازی به ساخت چنین پلی بوده و اینکه آیا می شد که این پل در رقابت با پل لوپو ، پلی سبقت جو در شانگهای ساخته شود گردید ، در این پل دو مقطع اصلی وجود دارد ، یکی بطوا ۱۴۷۰ فوت در تکه شمال و کوتاهتر بطول ۱۰۴۰ فوت در تکه ی جنوبی وقتیکه صحبت از طول می شود پل خلیج هنگژو دومین پل بعد از پل Pontchartrain Causeway در لوییزیانا است.

Magdeburg Water Bridge, Magdeburg

 

6t5sr3l.jpg
یکی از برزگترین پل های طراحی شده در این لیست ،پل مگدبرگ واتر ، دقیقا همانست که اسمش است، پلی که بروی اب ساخته شد ، این پل برای اتصال کانال Elbe Havel و کانال Mitteland ساخته شد که به حمل و نقل بار بین برلین و بنادر در امتداد رودخانه ی راین بدون احساس خستگی ناشی از ۷/۵ مایل انحراف مسیر و هزینه ی ۷۳۳ میلیون دلار و ۶۸۰۰۰ متر مکعب بتن و ۲۴۰۰۰ تن اسکلت فولادی ساخت این پل طولانی ۳۰۱۰ فوتی به پایان رسید

 

پنج شنبه 10/11/1387 - 13:22 - 0 تشکر 85910

سلام مطلب جالبی بود

در وفای تو چنانم که اگر خاک شوم / آید از تربت من بوی وفاداری تو . . .

منتظر شما در وبلاگ دل شکسته
دوشنبه 14/11/1387 - 5:8 - 0 تشکر 86884

از اطلاعات جالبت ممنونم

دوست من

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.