• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن خودرو > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
خودرو (بازدید: 11305)
شنبه 21/10/1387 - 20:46 -0 تشکر 82179
كامیون دوست دارید كلیك كنید

با عرض سلام خدمت همگی دوستان

در خدمت شما هستیم با مبحث كامیون ؟؟؟؟

هدف ما از ایجاد این تایپیك این بود كه؟؟؟؟ آقایان و خانم هایی كه در رابطه با كامیون، مسائل فنی ، معرفی ، حدود هزینه های نگهداری هر كدام و هر چیزی كه به نظرشون میرسه از ما بپرسند؟؟ و همچنین به ما جواب دهند؟؟؟!!!؟؟؟!!!

بـــــــــــــــــــــــــــــــــــا تشكر

در كشور عشق هيچ كس رهبر نيست ، هيچ شاهي به گدا سرور نيست

يکشنبه 22/10/1387 - 17:46 - 0 تشکر 82312

به نام خالق مخلوقات

با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد (ص)

محرم آمد و و قت عزا شد
  باور می کنید
یه بار به ذهنم زد 
یه تایپیک بزنیم 
از جمله هایی که پشت کامیون ها می نویسند
این جا انگار می خواهد بحث تخصصی بشه
اگه 
اشکال نداره 
این 
رو هم بنویسیم 
اگه اشکال داره 
خب یه تایپیک می زنیم 
چرا می زنید ؟؟؟

 
شيخ رجبعلي خياط فرمود: 

اگر ما به قدر ترسيدن از يک عقرب از عِقاب خدا بترسيم،

همه کارهاي عالم اصلاح ميشود
 
 
 
اللهم صل علي محمد و ال محمد و عجل فرجهم 
 
يکشنبه 22/10/1387 - 18:30 - 0 تشکر 82335

با عرض سلام خدمت همگی دوستان

همینطور كه مستحضر هستید، معرفی یك كامیون رو شروع میكنیم!!!!

نام: مرسدس بنز آكسور

موتور 6 سیلندر خطی

مدل : MB OM 501 LA(EURO -III

قدرت موتور : 428/1800 (ps/rpm

حداکثر گشتاور موتور : 2100/1100 (ps/rpm

حجم کل سیلندرها : 11967 CM3

تعداد و آرایش سوپاپها : 24 عدد ایستاده


گیربکس

مدل : G240-16/11.7-0.69سنکرونیزه 1+9 دنده


کلاچ : تک صفحه ای خشک با قطر 430 میلی متر

ابعاد کشنده

طول کلی : 5815 mm

عرض کلی : 2490 mm

ارتفاع کلی : 3211 mm

فاصله بین محور اول و دوم : 3600 mm

مرکز محور عقب تا انتهای شاسی : 770 mm

امکانات داخل اتاق

سیستم پیشرفته هشدار دهنده در کنسول جلو

شیشه بالابر برقی سمت کمک راننده

دریچه سقفی برقی

یک عدد تخت خواب تاشو

مدرنترین و جدید ترین صندلی راننده Grammer

گرمکن برقی آیینه های بغل

بخاری در جا(پارکینگ )

پرده جانبی داخل اتاق

سیستم نصب یخچال داخل کابین

سیستم تهویه مطبوع

یک عدد تخت خواب تاشو (اضافه

محورها

جلو : VL 4/51 DC-7.5

عقب : HL 7/050DS-13دارای هاب رید اکشن و مجهز به قفل

عرضی دیفرانسیل

نسبت اکسل عقب : I=4.833

در كشور عشق هيچ كس رهبر نيست ، هيچ شاهي به گدا سرور نيست

يکشنبه 22/10/1387 - 18:39 - 0 تشکر 82338

معرفی چند مدل اتوبوس توریستی برون شهری !!!

ولوو B12B TX ساخت شرکت رانیران
SC457 ساخت شرکت ایران خودرودیزل
S2000 MAN ساخت شرکت خودرو سازان فتح
SCANIA ساخت نمایندگی اسکانیا درایران
DAF ساخت شرکت زرین خودرو اصفهان
اتوبوس رنو ساخت شرکت شهاب خودرو

تجهیزات دا خل کا بین
یکی از تغییرات عمده در همه ی این اتوبوس ها استفاده ازمانیتورهایLCD برای پخش فیلم بوده که علاوه براشغال جای کم وضوح واقعی تصویررا برای سرنشینان نمایش می دهد.وهمچنین درنظر گرفتن کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان می باشد که ایمنی بیشتری را برای آن ها به وجود می آورد.
اتوبوس ولوو ازسیستم صوتی و تصویری CD,VCD بهره مند می باشد همچنین صفحه ی نمایشگر دنده عقب آن نیز LCD می باشد که در این بین تنها اسکانیا از سیستم صوتی وتصویریVIDEO وصفحه نمایشگردنده عقب لامپ تصویری استفاده می کند.
تعدادصندلی های ولوو ورنو42 صندلی بوده که نسبت به اتوبوس های دیگرکمترین تعداد صندلی را داشته اما در ولوواین فضا اختصاص داده شده به کابین که همین امرموجب بزرگترشدن کابین وراحتی بیشترسرنشینان شده به علاوه صندلی ها ازتنظیم بسیارمناسبی نسبت به اتوبوس های دیگر برخوردار است وبسیار راحت می باشد.SC 457 واسکانیا نیز هر کدام از 45صند لی برخردار هستند که درSC457 به علت بزرگترشدن ابعاد بدنه به خصوص ارتفاع کابین جاداربوده وازصندلی های نسبتا راحتی برخورداراست اما در اسکانیا صندلی ها کوچکتربوده وازتنظیم محدودی برخوردار است. MAN آلمانی وDAFهلندی نیز47صندلی دارند که این می تواند از لحاظ اقتصادی خوب باشد اما ازدیدگاه مسافرین به علت کوچک بودن کابین ومتراکم بودن صندلی ها زیادجالب نمی باشد.
موتور و گیربکس
ازپر قدرت ترین پیشرانه های این آزمایش پیشرانه 6سیلندرخطی و422اسب بخاری بنزاست که درSC 457 ساخت ایران خودرودیزل به کاررفته است همچنین این پیشرانه استاندارد آلایندگی EUROlll را نیزکسب کرده است. این پیشرانه درکنار گیربکس 12دنده اتوماتیکش یکی ازمدرترین پیشرانه ها رادراین آزمایش تشکیل داده اندو با140میلیون توما ن گرانترین اتوبوس این آزمایش می باشد. ولووB12B TX واسکانیا وMAN نیزهرکدام با پیشرانه های6سیلندرخطی 420اسب بخاری دریک وجبی SC457 قرار دارند و یکی ازرغبای اصلی آن به شمار می آیند. پیشرانه ولوو استاندارد آلایندگی EUROlll داشته ودارای یکی ازپیشرفته ترین گیربکس ها دربین اتوبوس های دیگربوده این گیربکس 8 دنده توسط جعبه دنده الکترونیکی کوچکی که درزیراهرم دنده قراردارد کنترل می شود. پیشرانه اسکانیا دارای استانداردآلایندگی EUROll بوده ودارای گیربکس 8 دنده دو طبقه می باشد. MAN نیز EUROll داشته ودارای گیربکس 8 دنده دستی می باشد.
رنو با400اسب بخار و DAFبا381اسب بخارازظعیف ترین پیشرانه ها دراین آزمایش استفاده کرده اند . رنوبا گیربکس 8 دنده دستی دارای استاندارد آلایندگی EUROll بوده وپیشرانه DAF دارای استاندارد آلایندگی EUROlllمی باشد که توسط یک گیربکس 6سرعته ظعیف قدرت خود را به چرخ ها منتقل می کند. قیمت تمامی اتوبوس ها به جز SC 457 بین 115تا120میلیون تومان بوده که با تسهیلات استثنایی به رانندگان محترم واگذار می شود. بــــــــــــــــــــــــــــــــا تشكر

در كشور عشق هيچ كس رهبر نيست ، هيچ شاهي به گدا سرور نيست

يکشنبه 22/10/1387 - 18:46 - 0 تشکر 82342

سلام


ممنون از شما بخاطر این مبحث. امیدوارم كمك خوبی برای ما باشه

setarekoocholo :

موضوع شما متفاوت با هدف این انجمن هست و مطالب شما بیشتر به ادبیات مربوط میشه تا كامیون.

اما توی انجمن ادبیات هم یك چنین مبحثی جود داره. شما میتونین برای نوشتن اینگونه شعرها و..... از این تایپیك استفاده كنید

ادبیات جاده ای


♫♫ باغچه ♫♫(کلیک کنید)

هر آمدنی رفتنی هم دارد...

ولی ایکاش رفتن ها زیباتر از آمدن ها بودند.....

خدانگهدار همگی

يکشنبه 22/10/1387 - 18:48 - 0 تشکر 82343

با عرض سلام خدمت همگی دوستان 

اتوبوس توریستی B12 دو محوره



شاسی : VOLVO B12 .



موتور: D12C ، شش سیلندر، چهار زمانه دیزل با قدرت 420 اسب بخار ( 309 كیلووات ) در 1900دور در دقیقه،
حداكثر گشتاور 1850 نیوتن متر در 1300-1100 دور در دقیقه،
حجم مفید موتور 10/12 لیتر،
مجهز به سیستمهای توربوشارژ ، اینتركولر، ترمز اگزوز، VEB ( ریتاردر درون موتور )
میزان آلایندگی مطابق با استاندارد EURO II

سیستم برق : 24 ولت، شامل 2 عدد باطری 12 ولت با ظرفیت 225×2 آمپر ساعت و دو آلترناتور با ظرفیت آمپر 160= 80×2 .



كلاچ : دیسكی تك صفحه ای مدلKFD 117E .



جعبه دنده:VOLVO GS-EGS ، 8 دنده جلو ، مجهز به تعویض دنده الكترونیكی.



سیستم ترمز:كاركرد كاملاً با هوای فشرده ، دو مدار مجزا جهت محورهای جلو و عقب و دارای سیستم ضد قفل ABS .



سیستم فرمان : هیدرولیك و با قابلیت تنظیم غربیلك فرمان در دو راستا ( تلسكوپی و زاویه ای ).



سیستم تعلیق: دو عدد كیسه هوای فشرده در محور جلو و چهار عدد كیسه هوای فشرده در محور عقب ، همراه 8 عدد كمك فنر تلسكوپی و دارای میله تعادل در هر محورهای جلو و عقب .



فاصله دو محور: فاصله مركز محور چرخ جلو از مركز محور چرخ عقب 6300 میلیمتر



اندازه لاستیك : 22/5 R 80/315



اندازه رینگ :22/5×9



مخزن سوخت : 400لیتر با قابلیت سوختگیری از هر دو سمت اتوبوس .



اتاق :N3000- با شیشه های چسبی دو جداره



ابعاد :طول 12 متر، عرض 5/2 متر، ارتفاع70/3 متر.



ظرفیت سرنشین :1+1+42 .



وزن مجاز محور جلو:7000 كیلوگرم .



وزن مجاز محور عقب: 12000 كیلوگرم.



وزن مجاز كل سرنشین و بار: 19000 كیلوگرم.


امکانات رفاهی

· كولر

· آبسردكن و یخچال

· كابین بهداشتی توالت و دستشوئی

· قهوه جوش

· تابلوی مسیر دیجیتالی و معمولی

· تلویزیون ( 2عدد )

· ویدئو

· رادیوپخش

· میكروفن و آمپلی فایر

· پرده برقی جلو

· ساعت دیجیتالی همراه دو دماسنج بیرون و داخل اتوبوس



· مونیتور و ودوربین دنده عقب

· زنگ هشدار دهنده عقب

· مكانیزم هشداردهنده هنگام باز شدن درب جعبه ها

· آینه بغل برقی

· بوق بادی

· پروژكتور مه شكن

· چكش اضطراری داخل اتوبوس

· آنتن مخصوص تلویزیون و رادیو

· بخاری راننده و بخاریهای داخل سالن با قابلیت پخش دما بصورت یكنواخت در كل اطاق اتوبوس

· جعبه كمكهای اولیه و بلندگوی دستی

· اتاق خواب راننده در زیر كف اتوبوس بین محور عقب و درب مسافری عقب

در كشور عشق هيچ كس رهبر نيست ، هيچ شاهي به گدا سرور نيست

يکشنبه 22/10/1387 - 18:56 - 0 تشکر 82347

با عرض سلام خدمت همگی دوستان

نام : مرسدس بنز آتگو

مدل : MB OM 906 LA Series-900

قدرت موتور : 2300/279 (ps/rpm)

حداکثر گشتاور موتور : 1500-1250/1100(ps/rpm)

قطر داخلی سیلندر ها : 120mm

حجم کل سیلندرها : 6370 cm3

کورس پیستون : 130 mm

ظرفیت روغن: 24-28 Lit

ظرفیت روغن: 25 Lit


تکنولوژی موتور


مجهز به کنترل کننده های الکترونیکی موتور

سیستم انژکتوری هشت نازلی تحت فشار بالای 1600 بار

پیش گرم کننده های سوخت

آبگیر سوخت

گیربکس

G100-12/10.0-0.82
دایملر کرایسلر (شركت بنز)
  • طول کلی : 9455 mm
  • عرض کلی : 2490 mm
  • ارتفاع کلی : 2974 mm
  • فاصله بین محور اول و دوم : 4500 mm
  • مرکز محور عقب تا انتهای شاسی : 1900 mm
  • ارتفاع لبه شاسی از سطح زمین:1009-1099
  • فاصله بین دو محورعقب: 1350
  • پهنای کابین :1650
  • اتاق در دو نوع کابین کوتاه و بلند به همراه محل خواب
  • منطبق بر استاندارد های ECE R29
  • مجهز به بالابر هیدرولیکی با زاویه خم 70 درجه
  • نمایشکر دیجیتالی به همراه نمایش دهنده دمای بیرون و سیستم نگهداری هوشمند
  • صندلی راننده و شاگرد از نوع مناسب
  • سیستم تعلیق اتاق برای جاده های نا هموار
  • آیینه های مجهز به گرمکن و آیینه سمت شاگرد قابل تنظیم الکتریکی
  • کنترلر برقی دریچه سقف (اتاق دو کابین )تجهیزات انتخابی
  • رادیو پخش
  • بخاری درجا
  • بادگیر سقف (فقط اتاق بلند(
  • سیستم تهویه مطبوع
  • جلو :T 7.5
  • محور اول و دوم 2*13 T
  • نسبت تبدیل : I=5.143
  • زاویه گردش چرخ بیرونی : 33 درجه
  • زاویه گردش چرخ داخلی : 48 درجه
  • زاویه قطر گردش کامیون : 19.8m
سیستم تعلیق
  • جلو: فنر پارابولیک (2 لایه)+میل موج گیر+کمک فنر
  • عقب : فنر پارابولیک +میل موج گیر+کمک فنر
تایر :13R22.5

رینگ: 22.5*900

سیستم ترمز
  • دیسکی روی محور جلو و عقب
  • سیستم خشک کننده هوای فشرده
  • ترمز دو مداره پنوماتیکی
  • تنظیم ترمز اتوماتیک مجهز به ABS
سیستم الکتریکی
  • برق مصرفی : 24V
  • باطری : 165/12*2 (V/Ah)
  • دینام : 28V/80A
  • استارت : 4KW/24V
فرمان : LS 8 غربیلک فرمان قابل تنظیم

شاسی :
  • عرض شاسی در مرکز : 903mm
  • عرض شاسی در عقب : 763mm
اوزان
  • وزن خالص کامیون : 7680 (KG)
  • وزن ناخالص محاز کامیون : 26000 (KG)
  • بار مجاز روی محور جلو : 7100 (KG)
  • بار محاز روی محور دوم :9500 (KG)
  • بار محاز روی محور سوم :9500 (KG)
ظرفیت مخزن گازوئیل :400 لیتر
حداکثر سرعت : 120 Km/h

در كشور عشق هيچ كس رهبر نيست ، هيچ شاهي به گدا سرور نيست

يکشنبه 22/10/1387 - 20:12 - 0 تشکر 82367

به نام خالق مخلوقات

با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد (ص)

محرم آمد و و قت عزا شد

max2000 گرامی


ممنون از معرفی تایپیک فوق

 
شيخ رجبعلي خياط فرمود: 

اگر ما به قدر ترسيدن از يک عقرب از عِقاب خدا بترسيم،

همه کارهاي عالم اصلاح ميشود
 
 
 
اللهم صل علي محمد و ال محمد و عجل فرجهم 
 
دوشنبه 23/10/1387 - 12:38 - 0 تشکر 82453

به نام خدای مهربون

سلام

پوریای عزیز ممنونم به خاطر بحث خاصت!!

آخه خداییش خیلی جالبه که در مورد ماشین‌های سنگین هم ما بحث داریم و به  لطف اطلاعات و البته مهم‌تر علاقه شما ما این چنین بحثی رو هم دیدیم.

من همون‌طوری که گفته بودم تا حالا پشت رول کامیون و کلا خودرو سنگین ننشستم، و کلا برام جالبه که بدونم موقع رانندگی از اون ارتفاع بالا چه حسی داره!!

به شخصه دوست دارم کف خیابون برونم مثل خودروهای فرمول ویا کارتینگ،و  کلا خودرو با ارتفاع پایین رو دوس دارم، برا همین نمیدونم از اون بالا چه جوری میشه خودرو رو هدایت کرد؟!

یه چیز دیگه ای هم هست اینکه اغلب شوفرهایی که این ماشینا رو هدایت می‌کنن زیاد درشت اندام نیستن!!! منظورم اینه که واقعا روندن این جور ماشین‌های بزرگ سخت نیست؟

فعلا همینا

حالا بازم برمی‌گردم

مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

دوشنبه 23/10/1387 - 18:10 - 0 تشکر 82493

با عرض سلام خدمت همگی دوستان

تشكر میكنم از دوستانی كه بازدید كردند،نظر دادند، و پرسش كردند و همچنین از سایت خوب تبیان 

خدمت آقا مهدی (مكلارن) باید عرض كنم كه تا اونجایی كه اطلاعات اندك من قد میده رانندگی با خودروهای سنگین خوب سخت هست اما نكته اینجاست كه هر راننده ای،پایه یك نداره، یعنی اونهایی كه قبول میشند! ، پشت ماشین میشینند .

و دیگر اینكه رانندگی خودروهای سنگین سخت هست اما پیشرفت علم رو هم باید در نظر گرفت مثلا ترمز پنوماتیك ترمز خوبیه برای ماشینهای سنگین مخصوصا همین خودروهای سنگین جدید

و باید بگم كه رانندگی از اون بالا خوب در جای خودش جالبه و تقریبا  به اصطلاحا قد و قواره راننده بستگی نداره!(البته در رانندگی نه در تعویض زاپاس) چون صندلی اونقدر قابل تنظیم هست كه بشه قد و زاویه دید رو عوض كرد!!! همونطور كه مستحضرید خودرو های سنگین مجهز به آینه هستند یا جدیدتر ها مانیتور هم دارند!!! و رانندگی رو راحتتر كرده و همچنین كمتر كسی پیدا میشه كه ریسك كنه و ماشین رو اونقدر سریع برونه كه از كنترلش خارج بشه!!!! همین بود اطلاعات كم من ولی اگه بازم سوالی بود در خدمتیم    

در كشور عشق هيچ كس رهبر نيست ، هيچ شاهي به گدا سرور نيست

دوشنبه 23/10/1387 - 18:42 - 0 تشکر 82498

با عرض سلام خدمت همگی دوستان

معرفی مان TGX كشنده بسیار زیبای آلمانی!!!

تیپ XLX 4*2
موتور مان

استاندارد EURO 5

440 اسب بخار 324 کیلو وات

گیربکس ZF 16 دنده

دارای سیستم های ABS EBS اینتاردر و ریتاردر

کابین XLX

سقف بلند

رادیو سی دی

کروز کنترل

سیستم کامپیوتری تحت ویندوز !!!

قیمت در اروپا 79 هزار یورو


صندلی گرامر مدل 2009

کولر و بخاری در جا

یخچال TF شیشه های برقی

قفل مرکزی و دزد گیر فابریک مان

سیستم تعلیق جلو فنر پارابولیک 2 لایه!

عقب چهار بالون سایز متوسط

ظزفیت باک 900 لیتر

بــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا تشكر

در كشور عشق هيچ كس رهبر نيست ، هيچ شاهي به گدا سرور نيست

برو به انجمن
فعالترین ها در هفته گذشته
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.