ابتدا نظرات برخی از فقها در تایید یا عدم تحریم و حتی مستحب بودن قمه زنی رو وارد می کنم.
آیت الله فاضل لنکرانی
سوال : به نام خدا سوال من از ایشان این است که آیا قمه زدن در خفا و آشکار جایز است یا خیر ؟ با تشکر
جواب : قمه زدن پنهانی اشکال ندارد لکن در ملآ عام در شرایط فعلی بهتر است
از آن اجتناب شود زیرا رسانه های استکباری مترصد فرصت اند تا علیه تشیع
تبلیغات سوء کنند و چهره شیعه را در دنیا مشوّه جلوه دهند.
آیت الله بهجت
سوال : با سلام خدمت شما و با تشکر از زحمات شما من یک سوال شرعی از آیت
الله العظمی بهجت : آیا قمه زنی که در ماه محرم است جایز است یا نه؟
جواب : قمه زنی اگر موجب ضرر نشود جایز است.
میرزا جواد آقا تبریزی
سوال : سؤال من از ایشان این است كه آیا قمه زدن در خفا و آشكار جایز است یا خیر
جواب : قمه زنی در حد نفسه مانعی ندارد ولکن سزاوار است برای مؤمنین که در
مقام حزن و اندوه بر سیدالشهداء (ع) مظهر مناسبتری را اختیار کند و آن
مظهر مختلف به اختلاف کشورها و شهرها، والله العالم... .
محمد صادق روحانی
سؤال: در عزاداری امام حسین (ع) به صورت لطلمه زدن و خود را مجروح كردن
وقمه زدن , احیانا هلاك می شوند و استفاده از طبل چه صورت دارد ؟
جواب: بسمه تعالی ؛ تمام آنچه ذكر كرده اید جایز و مستحسن است ؛ مگر كاری كه موجب هلاكت شود
سوال دیگر : اگر قمه زدن باعث وهن مذهب شبعه شود آیا در این صورت قمه زدن جایز است؟
جواب: بسمه تعالی ؛ اصلا موجب وهن نمی شود ؛ بلكه عكس آن مشهود است.