• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تجارت و بازرگاني (بازدید: 3711)
يکشنبه 8/10/1387 - 16:35 -0 تشکر 79727
CRM مدیریت ارتباط با مشتری

بله -همیشه حق با مشتری است .

داشتن مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یك استراتژی برتر وجه تمایز وموفقیت یك سازمان است .

دوستان در این بخش مطالب ونظراتشان را پیرامون ارتباطات موثر با مشتریان در جهت گسترش ،حفظ ووفادار ساختن مشتریان مطرح نمایند.

بخصوص قید راههای موثراستفاده از it در روابط با مشتریان بسیار مفید خواهد بود.

Customer Relationship Management

يکشنبه 8/10/1387 - 16:37 - 0 تشکر 79728

این روزها مهمترین چالش پیش روی هر سازمان اقتصادی افزایش فروش است . در شرایط دشوار رقابت، ارتباط بهنگام و سازمان یافته با مشتریان مناسب ترین راه افزایش فروش و در عین حال کاهش هزینه هاست. CRM به دست اندرکاران فروش امکان می دهد که بر تمامی مراحل گوناگون فرآیند فروش، مدیریت کنند و گام به گام و لحظه به لحظه از اولین تماس تا تأمین رضایت مشتری با وی ارتباط سازنده داشته باشند. زیرسیستم های پیگیری ، برنامه ریزی تماس ها ، گزارش دهی ، یادآوری و هشدار ، ارتباط الکترونیک ، پیام رسان ، بانک اطلاعاتی جامع ، خدمات مشتریان و دیگرابزارهاي برقراري ارتباط با مشتريان به آنها امکان می دهد که در هرجا و هر زمان خواسته های خود را به شرکت ابلاغ کنند و اطمینان داشته باشند که نه چیزی فروگذارمی شود و نه کاری فراموش می گردد.

دوشنبه 9/10/1387 - 15:36 - 0 تشکر 80055

بله احساس می کنم نکته مهم و قابل تاملی هست که تو تبیان هم دوستان خیلی بش نیاز دارند.

دوشنبه 9/10/1387 - 15:58 - 0 تشکر 80060

● اهمیت مشتری

برای نشان دادن اهمیت مشتری و ضرورت حفظ او، توجه به نکات زیر ضروری به نظر می رسد:

1) هزینه جذب یک مشتری جدید، بین پنج تا 11 برابر نگهداری یک مشتری قدیم است.

2) برای افزایش دو درصدی مشتری، باید 10 درصد هزینه کرد.

3) ضرر و زیان از دست دادن یک مشتری، در حکم فرار 100 مشتری دیگر است.

4) رضایت مشتری، پیش شرط تمام موفقیت های بعدی شرکت هاست.

5) رضایت مشتری، مهمترین اولویت مدیریتی در مقابل اهداف دیگری چون سودآوری، سهم بیشتر بازار، توسعه محصول و... می باشد.

6) ارزشمندترین دارایی هر سازمان، اعتماد و اطمینان مشتریان است.

7) انتخاب مشتری دایمی و وفادار، تنها شرط بقای دایمی و استمرار فعالیت های کارآمد هر شرکتی است.

8) مدیران ارشد باید شخصا الگوی پایبندی در قبال رضایت مشتری باشند.

9) برای جلب اعتماد مشتریان، کمتر از توان خود قول بدهید و بیشتر از قولی که داده اید، عمل کنید.

10) معادل 98 درصد مشتریان ناراضی، بدون شکایت به سمت رقبا می روند.

11) احتمال این که مشتریان کاملاً راضی (شاد) مجدداً از شرکت شما خرید کنند، شش برابر مشتریان فقط راضی است.

12) گوش دادن به شکایت مشتری 90 درصد کار است و حل کردن آن هفت درصد و پیگیری برای اطلاع از راضی شدن مشتری هم سه درصد دیگر است

دوشنبه 16/10/1387 - 15:31 - 0 تشکر 81455

مشترى یك دارایى استراتژیك است. براى حفظ این دارایى همواره باید یك رابطه «برنده ـ برنده» بین سازمان و مشترى ایجاد گردد و این در صورتى استقرار مى یابد كه طرفین احساس كنند كه برایشان مزایاى خاصى وجود دارد و به صورت دو قطب یكدیگر را جذب كنند. براى این كه مشترى از وضعیت وفادارى نسبى به وفادارى در طول زندگى برسد باید از سیستم هاى مدیریت روابط با مشتریان استفاده كرد. نگهدارى مشتریان موجود سودآورتر از جذب مشتریان جدید است. در طول یك توسعه زمان روابط مشترى، هزینه بازاریابى و فروش به مشتریان موجود به تدریج كاهش مى یابد و حاشیه كلى توسعه به طور بالقوه افزایش مى یابد. مشترى وفادار فقط روى قیمت تمركز ندارد بلكه به عنوان حامى و طرفدار سازمان عمل كرده و در نتیجه به جذب مشتریان جدید كمك مى كند.

شنبه 28/10/1387 - 9:15 - 0 تشکر 83414

یك داستان crmی :

برای شركت در یك سخنرانی به پاریس رفته بودم .هتلی كه در آن اقامت داشتم بسیار مجلل وبا شكوه بود،یكی از هتل های زنجیره ای كه در بسیاری كشورها شعبه دارند .بعد از استراحت وصرف غذا لباسهایم را برای شركت در سمینار آماده كردم .مسیر زیادی آمده بودم ولباس مخصوصم احتیاج به كمی اتو داشت ولی چاره ای نبود وتصمیم گرفتم وسواس را كنارگذاشته وبخاطر موفقیت های مهمتری كه در پیش داشتم استرس به خود راه ندهم .

سمینار برگزار شد واز نتیجه راضی بودم . به هتل رفته وآماده بازگشت شدم .هنگام تسویه حساب رسپشن هتل پرسید: از هتل ما راضی بودید ؟

به شوخی گفتم :بله همه چیز عالی بود اما كاش یك اتو هم توی اتاق بود.

دو سال از این موضوع گذشت ...

من برای یك سخنرانی به (ایران- تهران) دعوت شدم .برای اقامت به یكی ازهمان هتل های زنجیره ای رفتم كه در(تهران) هم شعبه داشت . ریسپشن هتل مشخصاتم را در سیستم ثبت كرد وبه مانیتورش نگاهی انداخت وبا احترام گفت :این كلید اتاق شماره 9 است ،امیدوارم در آن راحت باشید .در ضمن با هماهنگی  یك اتو هم به اتاق شما ارسال شد!!!

به نقل از استاد دانشگده اتاق بازرگانی - مدیریت ارتباط با مشتری

شنبه 28/10/1387 - 15:28 - 0 تشکر 83477

این یعنی خلق شگفتی در روابط با مشتریان و رضایت كامل مشتری

در واقع برای بهبود مستمر در روابطمان باید پروسه هایی را تعریف كنیم كه اطلاعات كامل وحتی سلیقه های مشتریانمان نیز در آن ثبت شود .

در نقطه تماس با مشتری برای او ایجاد ارزش كنیم ...

شنبه 28/10/1387 - 23:5 - 0 تشکر 83595

با سلام و فرا رسیدن ماه پر حادثه بهمن را به شما تحنیت عرض میکنم

همیشه حق با مشتری بوده است زیرا وقتی کا لا یا جنسی را می خرد به فروشنده اعتماد کرده که از او خرید کرده است  و با ید توجه داشت که همیشه در صدد جلب رضایت مشتری باشیم تا خود فروشنده هم بتواند بازار خوبی داشته باشد و از خود احساس رضایت کند وهم مشتری احساس راحتی و اینکه این فروشگاه یا هر جای دیگر ، انتخاب کرده است خشنود شود

یا علی مدد
يکشنبه 29/10/1387 - 9:4 - 0 تشکر 83618

باید عملكرد اكنون ما دستمایه ای باشد برای استراتژی های هدفدار بلند مدت

از اینجا شروع كنیم: سیستم را بر مبنای نظر مشتریانمان ورضایت مشتری بچینیم. 

(دور اندیشی سرمایه است، سستی و كاهلی از دست دادن فرصت.) حضرت علی (ع)

منبع:غرر الحكم و دررالكلم

يکشنبه 29/10/1387 - 9:54 - 0 تشکر 83622

ویژگی های مدیران مشتری مدار 
* مشتری را می‌شناسند. 
* در سازمان جهت مشتری ایجاد اهمیت می‌كنند. 
* به مشتری خدمت می‌كنند. 
* برای مردم احترام قائلند. 
* در مردم احساس برنده شدن ایجاد می‌كنند. 
* در مورد مردم مانع اظهارات مخرب می‌شوند. 
* ظرفیت انتقادپذیری سازمان را افزایش می‌دهند. 
* مردم را از ارائه انتقاد سازنده منع نمی‌كنند. 
* به انتقاد سازنده مردم به موقع پاسخ می‌دهند. 
* تمایل به قبول اشتباه دارند.

يکشنبه 29/10/1387 - 9:57 - 0 تشکر 83623

مدیران مشتری مدار بدون كاركنان مشتری مدار موفق نخواهند بود وكاركنانی كه ویژگی های ذیل را داشته باشند در زمره كاركنان مشتری مدار قرار دارند : 
* مردم دارند ومردم را دوست دارند . 
* همیشه جانب مشتری را می گیرند . 
* به سوالات مشتری پاسخ مناسب می دهند . 
* به حرف های مشتری خوب گوش می دهند . 
* شیك پوش وخوش صحبت هستند . 
* ظاهروباطنی آراسته و وارسته دارند . 
* خود را به جای مشتری قرار می دهند . 
* بیشتر به فكر ارایه خدمات هستند تا سود شخصی . 
* همیشه بیشتر از حد انتظار مشتری برایشان كار می كنند . 
* با مشتری همانند میهمان خود رفتار می نمایند . 
* رفتار آنها نشانگر این است كه مردم ومشتریان را در اولویت قرارمی دهند .

منبع:  http://itpaper.ir

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.