انجمن ها > انجمن خودرو > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
خودرو (بازدید: 4023)
چهارشنبه 13/9/1387 - 14:16 -0 تشکر 75026
اتومبیل شما چه مدلیه؟

به نام خدای مهربون
سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

 

شما از چه خودرویی استفاده می‌کنید؟ آیا ازش راضی هستید؟


تا حالا پشت فرمون چه خودرو‌هایی نشستین؟ نظرتون در مورد تفاوت رانندگی با این خودرو‌ها و خودروی فعلی شما چیه؟


لطفا معایب و محاسن خودروتون رو از نظر تجربیات خودتون بنویسید.


مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

چهارشنبه 13/9/1387 - 18:16 - 0 تشکر 75166

تا حالا پشت سه تا ماشین نشستم که یکی از یکی بهتر بودن و هیچ نقصی که نداشتن که هیچ از هر اتومبیلی تو دنیا بهتر بودن

1.پیکان مدل 57

2.پیکان مدل 67

3.پیکان مدل 78

من با هر سه تاش حال کردم و الانم منتظرم پیکان مدل 87 بیاد و خلاصه ... 

چهارشنبه 13/9/1387 - 18:23 - 0 تشکر 75171

به نام خدا

سلام

تا حالا پشت 3 تا ماشین نشستم.

پیکان و پراید و روآ

خوبی پیکان این بود که تووی شلوغ ترین خیابونا هم می شد به راحتی راه گرفت.

 

  «همانا این دل ها همانند بدن ها افسرده می شوند، پس برای شادابی دل ها، سخنان زیبای حکمت آمیز را بجویید»

 

حکمت91.نهج البلاغه.امام علی (ع)

 

 

اگر در این روزگار مُردم، بگویید به او بگویند:

*مادرانه ها*

چهارشنبه 13/9/1387 - 23:29 - 0 تشکر 75254

سلام

تا حالا پشت 4 تا ماشین نشستم:

1- پیکان مدل 56 (هههههههه)

2- پیکان 83

3- پراید

4- پژو پارس

از همه بهتر همون پیکان 56 بود چون هیچ ماشینی جرأت نزدیک شدن بهشو نداشت! تو سنگین ترین ترافیکا هم به راحتی واسم راه باز میشد!!

اما پراید خیلی خوب بود . چون جمع و جور کردنش راحت بود.. جاپارک واسش زیاد بود.. از لای ماشینا راحت راه پیدا میکردم.

پژو پارس خب فرمونش خیلی خوبه.. توش راحت تره.. اما خیلی دکله.. آدم همش باید مواظب باشه پیکانای مدل 56 بهش نزنن!!!!!!!!!

    

خنجر آب‌دیده را زنگ عوض نمی‌کند
چهره انقلاب را جنگ عوض نمی‌کند
بگوی با منافقین به کوری دو چشمتان
پیرو خط رهبری رنگ عوض نمی‌کند

پنج شنبه 14/9/1387 - 1:47 - 0 تشکر 75277

به نام خدای مهربون
سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت
با تشکر از سه دوست عزیزم که در بحث شرکت کردن
اینجاست که راننده‌های تبیان خودشون رو نشون میدن و دیگه جای هیچ حرف و حدیثی باقی نمی‌مونه.
و آما نظر من در مورد پاسخ های دوستان:
"mymail
تا حالا پشت سه تا ماشین نشستم که یکی از یکی بهتر بودن و هیچ نقصی که نداشتن که هیچ از هر اتومبیلی تو دنیا بهتر بودن

1.پیکان مدل 57

2.پیکان مدل 67

3.پیکان مدل 78

من با هر سه تاش حال کردم و الانم منتظرم پیکان مدل 87 بیاد و خلاصه ...  "
مای‌میل عزیز یعنی شما حتی یه بار هم رانندگی با سایر خودرو ها رو امتحان نکردین؟؟ جالب شد!!!
این جور که نشون میده شما رضایت کامل رو از پیکان دارین، پس یه سوال اگه پیکان خوب بود چرا تو کشورمون دارن هر روز یه مدل جدید میارن؟؟
مای‌میل چند تا سوال دارم که ممنون میشم جواب بدین:
شما از وضعیت سوخت خودروتون راضی هستین؟
از نحوه‌ی ترمز کردن خودرو در شرایط بحرانی چطور؟
فرمون پیکان چقدر در عکس‌العمل شما در شرایط سخت تاثیر گذار بوده؟
و ...
در آخر هم ممنون میشم یه سری دلایل بیارین و بگین که به چه دلایل بهترین اتومبیل دنیاست؟
"A_V_B_2066
به نام خدا

سلام

تا حالا پشت 3 تا ماشین نشستم.

پیکان و پراید و روآ

خوبی پیکان این بود که تووی شلوغ ترین خیابونا هم می شد به راحتی راه گرفت. "
من با جمله آخرتون زیاد موافق نیستم!!!
به نظر من توی این سه تا خودرویی که گفتین اول پراید (به خاطر جمع‌و جور بودنش) بعد روآ (به دلیل سادگی رانندگی و هیدرولیک بودن) میتونن خوب راه بگیرن، نظر شما چیه؟
"tear drop
سلام

تا حالا پشت 4 تا ماشین نشستم:

1- پیکان مدل 56 (هههههههه)

2- پیکان 83

3- پراید

4- پژو پارس

از همه بهتر همون پیکان 56 بود چون هیچ ماشینی جرأت نزدیک شدن بهشو نداشت! تو سنگین ترین ترافیکا هم به راحتی واسم راه باز میشد!!

اما پراید خیلی خوب بود . چون جمع و جور کردنش راحت بود.. جاپارک واسش زیاد بود.. از لای ماشینا راحت راه پیدا میکردم.

پژو پارس خب فرمونش خیلی خوبه.. توش راحت تره.. اما خیلی دکله.. آدم همش باید مواظب باشه پیکانای مدل 56 بهش نزنن!"
به به، واقعا کیف می‌کنم می‌بینم راننده‌ای پله پله رانندگیش رو ارتقاء میده.
شما به پرشیا بگین دکل!!!! پشت سمند بشینین چی میگین!!!!
به نظر شخصی من خانواده پژو بهترین اتاق رو برای رانندگی دارن، البته تو ایران!!!
داشتن داشبورتی متناسب، آینه‌ بغل‌های کاملا مناسب، صندوق عقب در شرایط ایده‌ال جاسازی شده و دید مناسب خوبی رو برای راننده فراهم کرده، فرمون هیدرولیک و یه سری امکانات دیگه این خودرو رو یکی از بهترین اتومبیل‌های ایران کرده.
مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

پنج شنبه 14/9/1387 - 1:47 - 0 تشکر 75278

به نام خدای مهربون
سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت
و آما خودم:
پیکان قدیمی(مدل‌های:53،55،56،57،59،60،61،62،63،65){یادش بخیر تهران28‌های معروف و خوراک اسپرت}
پیکان جدید و یا به عبارتی چراغ بنزی(مدل‌های:65،74،79)
پیکان جوانان
هیلمن
پراید79
آردی85
روآ86
سمند
پژو405 جی ال ایکس 84
من اینا رو تا حالا روندم ولی همشون ماشین خودمون نبوده
فعلا که 405 سواریم
و آما تحلیل تا حدودی من از این ماشینا:
پیکان فرمونش افتضاحه، سیستم ترمزش واقعا افتضاحه و شما اینو میتونید امتحان کنید فقط کافیه سرعتتون رو یکم ببرید بالا و ترمز کنید و ببینید چه اتفاقی خواهد افتاد!!! اتاق قوطی‌شکل پیکان به نظر می‌رسونه که رانندگی باهاش کاملا راحت هستش ولی در اصل این چنین نیست!! در مسافت‌های طولانی راننده به شدت خسته میشه.
پراید به نظرم راه پیکان رو دنبال کرده ولی از لحاظ شرایط رانندگی به مراتب بهتر هستش ولی با این حال در حال حاضر بدترین خودرو کشور به حساب میاد، سیستم ترمز ضعیف، بدنه ناامن، سیستم تعلیق ضعیف و ... از نکات ضعف اساسی این خودرو به حساب میاد
آردی و روآ هم به نظر من اتومبیل خوبیه، فقط یه چند تا ضعف اساسی داره، یکیش سیستم انتقال قدرتشه که گیربکس این خودرو واقعا افتضاحه!!! سیستم ترمز هم مثل همیشه اصلا خوب نیست و فقط کافیه سرعتتون یه نمور زیاد باشه، اون وقته که باید پاهاتونو بذارید زمین تا ماشینتون بالاخره بایسته!!!! و آما هیدرولیک بودنش کلی امتیاز بهش داده و رانندگی باهاش فوق‌العاده آسون شده.
سمند هم که واقعا دکله!!! رانددگی باهاش کاملا سخته و شما حتما باید قلق‌گیری کنید والا رسما میتونم بگم که شانسی دارید می‌رونید. حالا بعدا در موردش مینویسم
در مورد بقیه هم بعدا مینویسم
مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

پنج شنبه 14/9/1387 - 2:1 - 0 تشکر 75281

بنام خدا

با سلام

الان پژو پارس سوار میشم و ازشم راضیم(همه بهم میگن ماشینت خوش رکابه،آخه فیلمشم خیلی دوست داشتم (نه به خدا من اسب سواری رو بیشتر دوست دارم)

تا دلتون بخواد : از پیکان مدل پایین و بالا ،پژو و پراید و بنز مدل بالا، تویوتا،نیسان وانت و پیکان وانت ،آریا ،تانک و نفربر و... سوار شدم

خب ماشین هایی مثل پژو پارس خیلی از نظر ایمنی بالاست و در جاده با خیالی آسوده تر رانندگی می کنی،پیکان و پراید از نظر ایمنی بسیار پایین است،فرمان پیکان سفته و صندلی خوبی نداره و بعد از یه مدت دچار دیسک کمر میشی،  و به ترمزش نمیشه اطمینان کرد، من یه دفعه به اتفاق خانواده در جاده کندوان چالوس بعلت خالی کردن ترمز مجبور شدم به سینه کش کوه پناه ببرم که بحمدالله به خیر گذشت. پراید هم به درد جاده نمی خورد و ایمنی بسیار پایینی دارد.

یه خاطره از اولین رانندگیم بگم : در جبهه هویزه در عملیات بیت المقدس در حال پاکسازی مناطق مین بودیم که یکی از بچه ها روی مین رفت و دو پایش قطع شد و شهید شد و نفر نزدیکش مجروح شد،راننده آمبولانسمون کاشونی بود (کاشونی ها ببخشید)خیلی ترسیده بود و کپ کرده بود و از من که سن کمی داشتم خواهش کرد که پشت فرمان بنشینم، نزدیک بود همه رو به کشتن بدم  که بخیر گذشت ، خب دیگه چاره ای نبود . اونام گفتن جهنم .

افضل العبادة انتظار الفرج‏

یاران همه رفتند جامانده ام من           ازکاروان عشق وامانده ام من

پنج شنبه 14/9/1387 - 7:8 - 0 تشکر 75286

سلام من تا حالا پشت هیچ ماشینی ننشستم آخه از رانندگی متنفرم.

پنج شنبه 14/9/1387 - 11:45 - 0 تشکر 75299

به نام خدایی که همین نزدیکی هاست

سلام

منم توفیق رانندگی با پیکان و روآ رو داشتم.

و آما در مورد پیکان، ماشینی بود مقاوم، تو ترافیک همه ازش میترسیدن، تو دیوار میزدی صداش در نمیومد، هزار نفر سوارش میشدن تازه قلنجش میشکست.

یکبار پیچ زیر گیربکسش برید شانس اوردیم هنوز راه نیوفتاده بودیم، تصور کنین...

امنیتش بسیار بسیار پائین، اصلا نداره، بالای 100 میری ماشین پرواز میکنه، توهم میزنه...

فرمونش رو با زور باید میچرخوندی، قدرت عضلات رو زیاد میکرد، دهنده یک نباید میدادی، عین ماشین سنگین با دو اغلب راه می افته...

ترمز رو بی خیال، باید چتر پشتش باز بشه تا به ایسته، عین ماشین مسابقه ای ها...

و هزاران مزیت (معایب) دیگر...

در مورد روآ بگم...

بدنه پژو فنر پیکان!!!

بدون اسپرت کردن‌ چسبیده بود زمین...

همش پیکان هست و جلدش پژو هست...

فرمونش هیدرولیک و خوبه ولی سیستم ماشین قدرت مانور با این فرمون رو نداره...

یکبار تو جاده داشتم میرفتم اومدم یه چاله رو رد کنم،‌داشتم میرفیتم تو باقالی ها...

در مورد ترمز هم بگم، که توهم ترمز هست...

با سرعت 130 میرفتم اومدم ترمز کنم، 150 متر جلوتر با زور ایستاد،‌ بوی لنت هاش در اومده بود دیگه!!!

با 80 تا میرفتم اومدم ترمز کنم تا به چهارراه نرسیده، وسط تقاطع ایستاد!!!

خوبی این دو ماشین این هست که تو جاده با هر سرعتی بر، پلیس جریمه نمیکنه...

التماس دعا

كار ما نیست شناسائی "راز" گل سرخ
كار ما شاید این است
كه در "افسون" گل سرخ شناور باشیم...
جمعه 15/9/1387 - 2:15 - 0 تشکر 75421

به نام خدای مهربون
سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت
به به، ممنونم از جناب کلایف(امیدوارم که درست تلفظ کرده باشم) که خیلی خوب نکات مورد نظر رو به طور ساده و مفید و کوتاه گفتن
آقا شما که اینکاره اید، خوشحال میشم بیشتر در انجمن ببینمتون و با عضو شدن در انجمن و گفتن موضوعات مورد علاقتون بیشتر بتونیم با هم در ارتباط باشیم، راستی توی جبهه جای من خالی بود والا در عرض سیم ثانیه میرسیدیم اورجانس!!
وااااااااو زنبورک عزیز چرا پس متنفر!!! البته خب حق دارید رانندگی یا خیلی خیلی شیرینه یا اصلا به آدم نمی‌چسبه، ولی پیشنهاد میکنم حتما یه بار امتحانش کنید چون واقعا کاربردیه.
ممل جان ممنونم به خاطر نکاتت ولی روا و آردی فرمونشون خیلی خیلی  خوبه، من بکوب از اینجا میرم شهرستان اصلا خستم نکردش، در ضمن قدرت مانور فرمونشم خوبه فقط این سیستم انتقال قدرتش جواب نمیده.
خب اونم معلومه با سنگینی اتاق و موتور پیکان بایدم جواب نده.
منتظر نظرات کارشناسانه باقی دوستان هم هستیم.
مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

يکشنبه 17/9/1387 - 12:51 - 0 تشکر 75888

به نام خدای مهربون

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

براتون جدید‌ترین رتبه بندی خودروهای داخل رو آوردم که ببینید در چه سطوحی قرار گرفتن، فکر کنم براتون جالب باشه که سمند در چه جایگاهی قرار داره و همچنینی بقیه اتومبیل ها.

***

روآ قابل‌قبول شد؛ سایپا ۱۴۱ آخر ماند
در جدیدترین رتبه‌بندی سطح كیفی خودروهای تولید داخل بنز E۲۸۰ جایگاه خود را در صدر جدول حفظ كرد و سایپا ۱۴۱ نیز همچنان در انتها باقی ماند.
این درحالی است كه در رتبه‌بندی اخیر كه مربوط به آبان‌ماه بوده و توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع كشور منتشر شده، ماكسیما باز هم به جمع خودروهای تحت ارزیابی بازگشت و مگان نیز اولین حضورش را در رتبه‌بندی سطح كیفی خودروهای تولید و مونتاژ داخل تجربه كرد.
خودروهای قرار گرفته در رده‌بندی آبان نیز مانند ماه‌‌های گذشته در ۹معیار سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان، موتور و انتقال قدرت، ترمز، تجهیزات الكتریكی، تزیینات داخلی و خارجی، صداهای غیرعادی، بدنه، نفوذ آب و رنگ مورد ارزیابی قرار گرفتند.
محصولاتی كه نمرات منفی‌شان صفر تا ۱۲۰ بوده در دسته خیلی خوب، بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ در گروه خوب ، بین ۲۰۰ تا ۲۷۷ در دسته قابل‌قبول و بین ۲۷۷ تا ۴۱۰نیز در سبد حداقل قابل‌قبول‌ها جای دارند.
البته در این نوع رتبه‌بندی‌‌ها خودروهای با امتیاز منفی بیش از ۴۱۰، غیرقابل قبول به حساب می‌آیند كه طی رتبه‌بندی آبان هیچ محصولی در این سطح قرار نگرفته است.
از نكات جالب ارزیابی اخیر سطح كیفی خودروها، اینكه پژو روآ با كاهش نمرات منفی‌اش به دسته قابل قبول‌ها صعود كرد، اما سمند با افزایش امتیازات منفی‌اش تقریبا در آستانه سقوط به گروه حداقل قابل قبول‌ها قرار گرفت این در شرایطی است كه چهار نماینده پراید به‌رغم پایین‌آمدن نمرات منفی‌شان در مقایسه با مهرماه، همچنان جایگاه خود را در انتهای جدول حفظ كرده‌اند. همچنین تمامی خودروهای تحت ارزیابی در سه معیار تزیینات داخلی و خارجی، بدنه و رنگ دارای امتیاز منفی هستند و كمترین نمرات منفی نیز در بخش نفوذ آب به دست آمده است.
● مگان، خیلی خوب تازه وارد
از جمله ۲۶خودرو مورد ارزیابی كیفی آبان‌ماه، ۱۱محصول در گروه خیلی خوب جای دارند كه در این بین، مگان برای اولین‌بار مورد ارزیابی كیفی قرار گرفته و مكان چهارم را نیز به خود اختصاص داده است.
این محصول مونتاژی پارس‌خودرو در معیارهای سیستم تعلیق، ترمز، صداهای غیرعادی و نفوذ آب نمره منفی ندارد و بیشترین امتیاز منفی‌اش نیز به بخش بدنه مربوط است از سوی دیگر بنز E۲۸۰ هم جایگاه اخیر خود را در صدر جدول حفظ كرده و ماكسیما نیز با بازگشت دوباره‌اش به جمع خودروهای تحت ارزیابی، جایگاه دوم را به دست آورد و سوزوكی گراندویتارا محصول مونتاژی ایران‌خودرو نیز در رده سوم جای دارد این خودرو در مقایسه با رتبه‌بندی قبلی نمرات منفی‌اش بیشتر شده است.
نكته مشترك میان بنز، ماكسیما و گرندویتارا اینكه هر سه تنها در معیارهای تزئینات داخلی و خارجی، بدنه و رنگ دارای امتیاز منفی‌اند البته مزدا ۳ مونتاژی گروه بهمن و نیسان رونیز مونتاژی پارس‌خودرو هم كه طی رتبه‌بندی آبان به ترتیب، رده پنجم و نهم را به خود اختصاص داده‌اند، فقط در سه معیار مذكور نمره منفی به دست آورده‌اند.
بیشترین نمره منفی مزدا ۳ با معیار رنگ رابطه دارد. پس از این محصول، پژو ۲۰۶صندوق‌دار در حالی جایگاه ششم را به دست آورده كه به جز معیارهای نفوذ آب و صداهای غیرعادی، در هفت بخش دیگر حائز نمره منفی شده است. بیشترین امتیاز منفی این محصول با معیار تزیینات داخلی و خارجی ارتباط دارد. از سوی دیگر ریو محصول مونتاژی سایپا نیز درحالی كه باز هم طی رتبه‌بندی آبان تعداد عیوب ۲۵امتیازی‌اش از حد مجاز بیشتر شده، جایگاه دهم را به خود اختصاص داده است. بالاترین امتیاز منفی این كره‌ای در بخش تزیینات داخلی و خارجی به دست آمده است. البته این خودرو نمره منفی نسبتا بالایی در معیار سیستم موتور دارد. به نحوی كه تفاوت نمره منفی‌اش در این بخش با محصولی چون پراید تنها ۲/۲ امتیاز است. پس از ریو نیز هیوندای آوانته به عنوان نماینده خودروسازان خصوصی كشور در گروه خیلی خوب قرار گرفته است كه مانند بیشتر اعضا این گروه، تنها در سه معیار تزیینات داخلی و خارجی، بدنه و رنگ امتیاز منفی كسب كرده و بیشترین آن با بخش بدنه در ارتباط است. آوانته تحت برند هیوندای كره، توسط كرمان موتور یكی از خودروسازان خصوصی كشور مونتاژ می‌شود.
● تندر ۹۰ خیلی خوب می‌شود؟
تندر ۹۰ پارس خودرو تنها ۶/۲ امتیاز دیگر تا صعود به گروه خیلی خوب فاصله دارد. این محصول كه طی رتبه‌بندی آبان با كسب ۶/۱۲۲ امتیاز منفی در صدر گروه خوب‌ها جای گرفته،‌ در معیارهای سیستم تعلیق، موتور، تجهیزات الكتریكی و نفوذ آب حائز نمره منفی نشده و بیشترین امتیاز منفی‌اش نیز به بخش بدنه مربوط است. این در شرایطی است كه تندر ۹۰ ایران خودرو با ۱۰ امتیاز منفی بیشتر، دو رده بعد از همتای پارس خودرویی‌اش قرار گرفته و بالاترین نمره منفی آن با معیار بدنه رابطه دارد. نكته عجیب این كه با وجود یكی بودن منبع تامین قطعات دو شركت در زمینه تولید این محصول تفاوت فاحشی میان نمره منفی بدنه تندر ۹۰های تولیدی مشاهده می‌شود. این در حالی است كه تندر ۹۰ ایران خودرو طی رتبه‌بندی آبان، باز هم در معیار رنگ بهترین شده است. این محصول برخلاف همتای پارس خودرویی خود در بخش ترمز حائز نمره منفی نسبتا بالایی شده و از این حیث در بین ۲۶ محصول تحت ارزیابی ركورد دار است. قبل و بعد از تندر ایران خودرو، دو محصول مونتاژی خودروسازان خصوصی كشور یعنی هیوندای ورنا و فولكس گل قرار گرفته‌اند كه هیچ یك در معیارهای سیستم تعلیق، ترمز، تجهیزات الكتریكی و صداهای غیرعادی دارای نمره منفی نیستند این در شرایطی است كه بالاترین امتیاز منفی ورنا به بخش تزیینات داخلی و خارجی مربوط بوده و فولكس گل نیز بیشترین نمره منفی‌اش را در معیار بدنه به دست آورده است. البته این محصول در معیار موتور و انتقال قدرت نیز نمره منفی نسبتا بالایی دارد.
● پژو ۴۰۵، بدترین در سیستم تعلیق
طی رتبه‌بندی سطح كیفی خودروهای داخلی در آبان‌ماه، باز هم محصولات سایت خراسان ایران خودرو جایگاه بهتری را در مقایسه با همتایان خود در سایت مركزی این شركت به دست آوردند.
به نحوی كه پژو پارس خراسان با كسب هفت امتیاز منفی كمتر، جایگاه شانزدهم جدول را به خود اختصاص داده، اما پارس تولیدی مركز هجدهم شده است. پژو ۴۰۵ خراسان نیز كه ركورددار امتیاز منفی در معیار سیستم تعلیق به حساب می‌آید با همین اختلاف امتیاز نسبت به ۴۰۵ تولیدی مركز در مكان هفدهم قرار دارد. بالاترین امتیاز منفی پژو ۴۰۵ تولید خراسان به تزیینات داخلی و خارجی آن مربوط و كمترین نمره منفی این محصول نیز با معیار نفوذ آب رابطه دارد، در حالی كه بیشترین امتیاز منفی ۴۰۵ مركز با معیار بدنه در رابطه است. این خودرو البته در بخش صداهای غیرعادی نمره منفی ندارد. از سوی دیگر بالاترین نمره منفی پارس خراسان به معیار تزئینات مربوط می‌شود، اما ركورد امتیاز منفی پارس‌ تولید مركز در معیار بدنه به دست آمده است. این خودرو در بخش‌های ترمز و صداهای غیرعادی دارای نمره منفی نیست.
● عقبگرد كیفی سمند
در حالی كه ایران‌خودرو دومین محصول ملی‌اش را طی بهمن‌ماه امسال رونمایی خواهد كرد، اولین برند ملی این شركت نه تنها طی رتبه‌بندی آبان، ارتقای كیفی نداشته بلكه مجموع نمرات منفی‌اش در مقایسه با ماه‌های اخیر بالاتر نیز رفته است! سمند در حال حاضر مشتركا با ۴۰۵ جایگاه بیستم این رتبه‌بندی را كسب كرده و در گروه خوب‌ها، آخر شده، به نحوی كه تنها ۱۱ امتیاز تا سقوط به دسته قابل‌قبول‌ها فاصله دارد. این محصول در تمامی معیارها نمره منفی به دست آورده كه بیشترین و كمترین آن به ترتیب به معیارهای تزئینات و نفوذ آب مربوط می‌شود. این در شرایطی است كه MVM ، مونتاژی چینی خودروسازان خصوصی كشور باز هم در جایگاه بالاتری نسبت به محصول ملی ایران‌خودرو قرار گرفته است. MVM برخلاف سمند در معیارهای سیستم تعلیق، ترمز، صداهای غیرعادی و نفوذ آب امتیاز منفی ندارد و بیشترین امتیاز منفی‌اش نیز به معیار تزئینات داخلی و خارجی مربوط است.
● گلی به جمال روآ
هر چند ایران‌خودرویی‌ها پژو روآ را محصولی ضررده دانسته و دل‌خوشی از بازار آن ندارند اما این روزها باید به آن افتخار كنند كه برخلاف سمند نمرات منفی‌اش در حال پایین آمدن بوده و حتی طی رتبه‌بندی اخیر به گروه قابل‌قبول‌ها نیز صعود كرده است. این محصول به جز معیار صداهای غیرعادی در سایر بخش‌ها نمره منفی به دست آورده كه بیشترین آن به بدنه مربوط می‌شود. روآ البته ركورددار امتیاز منفی در معیار موتور و انتقال قدرت به حساب می‌آید.
پس از روآ، چهار مدل پراید (صبا، پارس‌خورو و ۱۳۲ و ۱۴۱) جایگاه‌های بیست و سوم تا بیست و ششم را به خود اختصاص داده و در تمامی معیارها حائز نمره منفی شده‌اند. در این بین پراید صبا بالاترین امتیاز منفی را در معیار نفوذ آب میان ۲۶ خودرو تحت ارزیابی كسب کرده و سایپا ۱۳۲ هم در بخش تجهیزات الكتریكی ركورددار امتیاز منفی است.
كمترین نمره منفی این دو خودرو نیز به معیار ترمز مربوط می‌شود.
● سایپا ۱۴۱ ركورددار منفی
شاید چندان هم عجیب نباشد اما سایپا ۱۴۱ طی رتبه‌بندی آبان و در مقایسه با ارزیابی قبلی به نمرات منفی‌اش افزوده شده است. این محصول كه معمولا قعر جدول كیفی خودروهای تولید داخل را به خود اختصاص می‌دهد در چهار معیار تزئینات، صداهای غیرعادی، بدنه و رنگ ركورددار امتیاز منفی به حساب می‌آید. بیشترین امتیاز منفی سایپا ۱۴۱ در بخش تزئینات به دست آمده و كمترین آن نیز به معیارهار موتور و ترمز اختصاص دارد.

حمیدرضا بهداد
گزارش : روزنامه دنیاى اقتصاد 

***

خوشحال میشم نظرات دوستان رو درباره این رتبه‌بندی بدونم

مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.
  • وبگردی