• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن خودرو > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
خودرو (بازدید: 1942)
سه شنبه 28/8/1387 - 22:12 -0 تشکر 71707
فروش خودرو در 15دقیقه

فروش اینترنتی خودرو سیستمی بود كه از سال گذشته خودروسازان تلاش زیادی در راه‌اندازی آن داشتند و در واقع این امر از ابتدای امسال نیز روند جدی تری به خود گرفت. این سیستم با توجه به حجم فروش بالای دو خودروساز بزرگ كشور (ایران خودرو و سایپا) توانسته كمك زیادی به كاهش عملیات تشكیل سند به شكل دستی برای مشتری و كاهش حجم بروكراسی عملیات فروش كند. در حال حاضر شنیده شده كه دو شركت یاد شده توانسته‌اند از زمان راه‌اندازی این سیستم حدود 300 میلیارد تومان فروش داشته باشند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یكی از ایراداهایی كه در ابتدا به این سیستم فروش وارد می‌شد، این بود كه در این روش تنها ثبت نام برای خودرو به صورت اینترنتی انجام می‌شود، ولی در حال حاضر و این طور كه از سوی خودروسازان عنوان شده، بخش عمده عملیات خرید از طریق اینترنت انجام و فقط تحویل خودرو و مراجعه به بانك برای كسانی كه فاقد عابر بانك هستند، به صورت حضوری انجام می‌شود. اما باز هم آن طور كه مدیر فروش سایپا اعلام كرده، قرار است در آینده‌ای نزدیك تحویل خودرو در منزل انجام شود.

 

اعلام فروش خودرو در عرض 15 دقیقه و كاهش كلیه عملیات تشكیل پرونده برای فروش خودرو به مشتری و آمدن هزینه واریزی خودرو به حساب سایپا به صورت سایپا خبر جدیدی است كه اخیرا فرزاد نشان - مدیر فروش و بازاریابی شركت سایپا - آن را به ایسنا اعلام كرده است.

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

سه شنبه 28/8/1387 - 22:29 - 0 تشکر 71710

گفت‌وگو خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با مدیر بازاریابی و فروش شركت سایپا درباره نحوه عملكرد این سیستم و دستاوردهای آن در پی می‌آید:

** شما تا كنون حجم فروش اینترنتی زیادی از بابت فروش اینترنتی خودرو داشته‌اید، اما آیا برنامه خاصی برای توسعه این فروش دارید؟
در فاز اول راه‌اندازی فروش اینترنتی و طی شش ماه چیزی حدود 270 میلیارد تومان فروش داشتیم‌ كه از پیش‌بینی‌های ما نیز فراتر رفت و اگر با كمبود خودرو مواجه نبودیم، این رقم حتی بالاتر نیز می‌رفت. از ابتدای آذرماه كلیه فروش محصولات سایپا از طریق اینترنت (تحت وب) انجام خواهد شد و مردم می‌توانند در 15 دقیقه خودرو مورد علاقه‌شان را خریداری كنند.

** هدف اصلی از این كار چیست؟
ما در فروش اینترنتی به دو نكته توجه كرده‌ایم؛ یكی این‌كه مشتریان وقت زیادی برای خرید خودرو ندارند و دیگر این‌كه مردم انتظار دریافت بهترین خدمات را دارند.

** آیا مردم به صورت عمده علاقه‌ای به خرید از اینترنت دارند؟
طی بررسی‌های انجام شده در خصوص نقاط ضعف و قوت این سیستم به این نتیجه رسیدیم كه مردم علاقه بیشتری برای خرید خودرو از طریق اینترنت در منزل و محل كار خود دارند، ولی مشكلی كه دراین میان با آن مواجه شدیم، عدم پشتیبانی سیستم‌های كارت‌های عابربانك‌های عضو شتاب همه بانك‌ها برای خرید اینترنتی بود؛ به طوری كه در حال حاضر فروش اینترنتی فقط برای دارندگان كارت‌های بانك ملت، پارسیان و سامان امكان پذیر است.

** پس بقیه فروش برای كسانی كه دارای حساب بانكی در سایر بانك‌ها هستند، به چه شكلی انجام می‌شود؟
این مشكل به نوعی حل شده و از اول آذرماه حتی كسانی كه فاقد كارت‌های عضو شتاب باشند، می‌توانند از اینترنت خرید كنند.

** درباره چگونگی انجام این كار برای كسانی كه قصد خرید خودرو از این طرق را دارند، توضیح بیشتری می‌دهید؟
این افراد در ابتدا درخواست خود را در یكی از سایت‌های اینترنتی
www.saipacorp.com یا www.iranecar.com یا www.saipagroup.ir وارد می‌كنند كه در آنجا بخشی مربوط به خرید بدون كارت گنجانده شده است. در صورت ورود به سیستم و گرفتن یك پرینت از فرم مورد نظر و پر كردن آن می‌توانند حواله پرینت شده را به بانك برده و با پرداخت وجه خودرو مورد نظر، آن حواله را پرفراژ (ماشین‌شده) كنند.

** پس از آن چقدر طول می‌كشد كه پول به حساب سایپا واریز شود؟
پس از واریز پول به حساب بانك، اطلاعات مالی خریدار وارد سایت شركت سایپا می‌شود و عملا از زمان واریز پول، مشتری آماده تحویل خودرو شده و یك كد شناسایی برای وی تعریف می‌شود كه از ابتدای آذرماه علاوه بر فروش اینترنتی، این روش نیز به سیستم فروش سایپا اضافه خواهد شد.

** تفاوت این روش با روشی كه برای فروش قبلا در نمایندگی های شما اعمال می‌شد، چیست؟
تفاوت این سیستم با روش فروش قبلی كه در نمایندگی‌های سایپا اعمال می‌شد، این است كه تا پیش از این، مردم به نمایندگی‌ها می‌رفتند و چك بانكی تحویل می‌گرفتند و در بعضی موارد اتفاق می‌افتاد كه 10روز چك مشتری برای این‌كه به نزد نمایندگی رسیده و پذیرش رسمی صورت گیرد، در كش و قوس رسیدن به مقصد معطل می‌ماند. یعنی مشتری 10 روز پیش چك را تحویل داده، ولی 10 روز دیگر در دفتر فروش سایپا به ثبت می‌رسید و در واقع مبدا شروع انتظار برای تحویل خودرو، از زمان ثبت چك در نمایندگی فروش محسوب می‌شد.

** یعنی برای تحویل فوری به عنوان مثال یك دستگاه پراید، عملا 40 روز معطل می‌شد؟
همین طور است. در این میان مشتری انتظار داشت كه خودرو خود را كه مثلا اگر برای تحویل فوری 30 روزه بود، از زمان ارائه چك و پس از 30 روز دریافت كند كه عملا با تاخیر یاد شده این زمان به چیزی حدود 40 روز می‌رسید. حتی بعضی از چك‌ها كه دارای خط خوردگی بود، با مشكل وصول مواجه می‌شد؛ بنابراین این سیستم فروش سایپا به طور كلی در راستای رضایتمندی و حقوق مشتری است.

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

سه شنبه 28/8/1387 - 22:29 - 0 تشکر 71711

** مردم برای این كار به چه بانك‌هایی می‌توانند مراجعه كنند؟
واریز پول برای خرید خودرو در هر یك از شعب بانك‌های سراسر كشور امكان‌پذیر است. البته در حال حاضر برای خرید اینترنتی فقط می‌توانند از طریق سه بانكی كه به آنها اشاره شد، اقدام كنند.

** آیا سایپا برنامه‌های دیگری برای كاهش حضور مشتری برای خرید خودرو در محل نمایندگی ها دارد؟
علاوه بر روش یاد شده چند روش دیگر نیز مدنظر داریم كه با مشكلاتی روبه‌رو هستند. یكی از آنها دریافت پول از طریق دستگاه‌های ATM است كه مشكلی كه در این میان وجود دارد، این است كه سقف پرداخت برای این دستگاه‌ها حدود 2 میلیون تومان است و عملا این سقف مانع واریز كامل هزینه یك خودرو می‌شود. سیستم بعدی ما پرداخت هزینه خودرو از طریق تلفن همراه است كه باز هم این سیستم مشكل سقف پرداخت یك میلیون تومان را دارد.

** و سیستم بعدی؟
سیستم مدنظر بعدی شركت سایپا برای فروش، نصب سیستم‌های POS در نمایندگی‌هاست كه این سیستم دیگر مشكل سقف پرداخت ندارد و در كلیه بخش‌های فروش و خدمات پس از فروش قابل استفاده است.

** دستگاه‌های POS چه زمانی نصب می‌شوند؟
این كار توسط شركت رایان سایپا در حال انجام است و هماهنگی‌های لازم نیز با بانك‌ها در خصوص نصب آن انجام شده و پیش‌بینی می‌كنیم كه تا سه ماهه آینده، هم در نمایندگی‌های فروش و هم در بخش‌های خدمات پس از فروش نصب شود. در واقع قصد داریم كه با گذاشتن گزینه‌های مختلف برای مردم بتوانند انتخاب‌های متعددی برای آنها به وجود آوریم.

** خرید خودرو در 15 دقیقه می‌تواند آمار خوبی برای یك شركت خودروساز باشد، ولی آیا برنامه تحویل خودرو در منازل مشتریان را نیز دارید؟
در برنامه‌های بعدی خود برای فروش سعی داریم كه خودروی انتخابی كه شخص در سایت اینترنتی آن را انتخاب كرده، در منزل وی تحویل دهیم، ولی عموما مردم علاقه‌ی بیشتری به حضور در نمایندگی و تحویل خودرو خود از این طریق دارند، چرا كه می‌خواهند با متخصصان ما در تماس باشند.

** سهم فروش خودروهای مختلف در سبد محصولات سایپا تا كنون به چه صورت بوده است؟
سهم فروش اینترنتی سایپا در سبد فروش اینترنتی كل كشور چیزی حدود 8 درصد بوده است كه 51 درصد از فروش مربوط به پراید صبا، 10 درصد فروش پراید132 ، 16 درصد فروش پراید نسیم، 13 درصد فروش ریو و 10 درصد از فروش زانتیا تاكنون از طریق سیستم اینترنتی بوده است كه در مجموع كل فروش چیزی معادل 270 میلیارد تومان بوده و تا پایان سال این رقم به دو هزار میلیارد تومان می‌رسد. این در حالی است كه تمام فروش اینترنتی كشور در سال گذشته 1.5 میلیارد تومان بوده است.

** شما به كاهش حجم عملیات فروش در این سیتم اشاره كردید. اثر ملموس استفاده از این سیستم در بخش فروش چطور بوده است؟
این سیستم ضمن صرفه‌جویی در زمان ثبت‌نام، عملیات اجرایی بخش فروش را نیز خیلی راحت‌تر كرده است. قبلا چیزی حدود دو هزار چك روزانه به بخش فروش وارد می‌شد، ولی عملا و با توجه به سیستم فروش جدید حدود هشت ماه است كه دیگر هیچ چكی وارد سیستم نمی‌شود. خیلی‌ وقت‌ها می‌شد كه چك‌ها در زمان تحویل از طرف كارگزار یا نماینده خریدار گم می‌شد و برای جایگزین شدن چك‌های گمشده نیز به لحاظ قضایی مشكلات زیادی به وجود می‌آمد.

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

سه شنبه 28/8/1387 - 22:30 - 0 تشکر 71712

** قبلا اعلام كرده بودید كه دیگر سیستم ورود چك از طریق مشتری به نمایندگی‌های فروش حذف شده، ولی هنوز عده‌ای چك بانكی خود را از بانك دریافت و آن را به یكی از نمایندگی‌های فروش می‌برند!
به طور كلی تحویل چك از طریق بانك به مشتری لغو شده و این كار از طریق سیستم اینترنتی و به طور مستقیم از طرف بانك به حساب سایپا واریز می‌شود و اگر بانكی چكی را به خود مشتری ارائه دهد، تخلف كرده است؛ ولی ما در این زمینه هیچ موردی را مشاهده نكردیم.

** آیا سیستم فروش اینترنتی فقط كارهای مربوط به تشریفات فروش را كاهش داده، یا این كه در بخش تخصیص خودرو نیز باعث ایجاد تغییراتی شده است؟
فروش اینترنتی ضمن كاهش تشریفات یاد شده باعث شده كه ما تخصیص خودرو نیز به صورت خودكار انجام دهیم و عملیات آماده‌سازی برای فروش خودرو از طریق اداره تحویل سایپا لغو شده و كار فروش به طور كلی در نمایندگی‌های شركت به انجام می‌رسد. در واقع بخش فروش سایپا بیشتر روی به كارهای مدیریتی و بازاریابی آورده است.

** در حال حاضر و با توجه به افزایش خریدهای اینترنتی به نظر می‌رسد كه با وجود این باز هم مردم كمی نگران از استفاده از این سیستم برای خرید هستند. آیا سیستم فروشی كه در نظر گرفته‌اید، ایمنی لازم برای اطمینان مردم از خرید را دارد؟ و این كه آیا این سیستم قابل حك نیست؟
در حال حاضر وضعیت دیگر مثل گذشته نیست و مردم اطمینان بیشتری در استفاده از خریدهای اینترنتی دارند. برای فروش اینترنتی با شركت مگفا در حال كار هستیم و این شركت پروتكل‌های بسیار خوبی در دست دارد كه عملا سیستم آن غیر قابل حك است.

** آیا نظر سنجی نیز برای رضایت مندی مشتریان در این روش فروش داشته‌اید؟
طی نظرسنجی انجام شده حدود 90 درصد از مشتریان سهولت و راحتی خرید را برای فروش اینترنتی اعلام كردند. در این فروش دیگر پیش‌فاكتور لازم نیست.

** پارس خودرو نیز فروش اینترنتی خود را آغاز كرده است. آیا این شركت نیز از سیستم فروش شما تبعیت می‌كند؟
هنوز برخی از نمایندگی‌های شركت پارس خودرو در شركت سایپا ادغام نشده‌اند و 70 تا 80درصد آنها استانداردهای سایپا را برای جذب در قسمت فروش و خدمات پس از فروش كسب كرده‌اند، ولی در حال حاضر شركت پارس خودرو نیز فروش اینترنتی خود را راه‌اندازی كرده است و تقریبا برای فروش از سیستمی شبیه به ما استفاده می‌كنند.

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

چهارشنبه 29/8/1387 - 0:32 - 0 تشکر 71736

این مطلب بیشتر بهش می خوره بره تو انجمن تجارت تا روباتیک !!!

چهارشنبه 29/8/1387 - 9:56 - 0 تشکر 71759

به نام خدای مهربون

سلام بر اهل صلح دوستی انسانیت

مای‌میل عزیز خدمتتون عرض می‌کنم که چرا این بحث رو در این انجمن گذتشتم:

اول اینکه اینجا صرفا فقط انجمن روباتیک نیست و همون طوری که مشاهده می‌کنید انجمن روباتیک و مکانیک هستش

بعد خدمتتون عرض کنم که یکی از شاخه‌های مکانیک هم در مورد خودرو هستش به اسم‌های "صنایع اتومبیل" و "مکانیک خودرو"

پس تا اینجا معلوم شد که این بحث همچین بی ربط هم نیست!!

و اما در رشته‌هایی که در بالا ذکر کردم بازاریابی هم داریم که هستند کسانی که رشته مکانیک خوندن و در قسمت بازاریابی خودرو موفقند

حالا از حرف‌های بالام به این نتیجه می‌رسیم که این بحث رو هم میشد در انجمن تجارت ایجاد کرد و هم در انجمن روباتیک و مکانیک.

از دلایل دیگش هم این بود که کسانی که در کار بازار یابی خودرو هستن (بنگاه‌های خودرو) اگه رشته‌شون در مورد خودرو باشه (چه به صورت علمی و یا چه به صورت تجربی) مثلا مکانیک، صافکار، باتری ساز و ... باشن خیلی خیلی موفق‌تر از یک بازاریاب عادی هستن و من اینو به چشم دیدم.

پس می‌بینید که همچین هم بی ربط نیستش، البته نظر شما هم کاملا محترمه.

ولی کاش صرفا به جای اینکه فقط به حواشی بحث بپردازین!! نظرتون رو راجع به اصل مطلب هم می‌گفتین.

مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

چهارشنبه 29/8/1387 - 16:26 - 0 تشکر 71854

با سلام مهدی عزیز مواردی که عنوان کرده بودید بسیار جالب و خواندنی بود ولی فکر میکنم نظر دوستی که فرموده بودن مطلبتون بیشتر به انجمن تجارت و بازرگانی مناسبت داشت هم درست بود به هر حال ممنون استفاده کردیم.

یا علی

چهارشنبه 29/8/1387 - 16:52 - 0 تشکر 71865

به نام خدای مهربون

سلام

مهدی313عزیز ممنون که تو بحث شرکت کردین.

والله منم جسارت نکردم خدمت مای‌میل عزیز و تو پست قبلیم هم توضیح دادم که این بحث رو هم میشد اونجا زد و هم اینجا، که با توجه به دلایلی که آوردم من این تاپیک رو در این انجمن وارد کردم.

بازم میگم نظر هر دو بزرگوار کاملا محترمه و من می‌پذیرم نظراتتون رو.

مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.
  • وبگردی